Hoofdcategorieën
Topicacties

[xbox] Xbox media center - Deel II

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 01 mei 2003

Voor wat betreft autoswitching, ik kon het niet zelf regelen. Het leek erop dat bij een directory met alleen maar folders hij automatisch kiest voor een iconen layout (in de settings bij de nieuwe versie kan je dan wel nog aangeven of dat grote of kleine iconen moeten zijn), zodra er 1 file in de de directory staat dan kiest hij voor een lijst layout

Reg. datum: 09 februari 2004

Ik gebruik een tijdje ook xbox media center en moet zeggen dat het zeer vet is. Jammer dat ik geen Xbox live kan gebruiken, maar daar heb ik geen problemen mee.

magnifor wijzigde dit bericht 13-12-2004 16:50 (175%)

Reg. datum: 02 augustus 1999

Heb een vraagje : wil XBMC in de huiskamer gebruiken als mediacenter. Nu wil ik echter voor het selecteren een kleiner LCD schermpje eraan hangen met touchscreen (wat weer omgezet word in een PS/2 signaal) zodat mijn TV niet de hele tijd aan moet staan.. De vraag is alleen of XBMC muis ondersteunt (ik weet dat er een appraatje voor tekoop is om een muis aan je xbox te hangen) en of ik een xbox in VGA kan laten outputten. Iemand enig idee ?

Nu las ik laatst dat er ook al LCD support bij modchips komen. Maar geven deze dit soort functionaliteit wat ik wil ? Ik moet dus door mijn mappen kunnen browsen en MP3's selecteren.

Bij voorbaat dank :)

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Arwen / Kayne

Je kan idd wel lcd's kopen die info geven. Touchscreens heb ik nog niet gezien. Maar je kan gewoon je controller of AB blijven gebruiken natuurlijk als je tv uitstaat.
USB keyboard en muis worden ondersteund, dus met een verloopje kan je die ook gebruiken.
Er zijn modchips waar je rechtstreeks je lcd kan op aansluiten. Wil je weten welke ondersteund worden, kijk dan gewoon even ik je System-settings onder LCD, daar staat ze mooi allemaal. :)

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Abu!
Reg. datum: 24 oktober 2000

quote:
--haste-- schreef op maandag 13 december 2004 @ 11:38:
Is het moeilijk om je savegames te backuppen als je bijvoorbeeld de XBMC wilt updaten?

Viend van me heeft namelijk mn hd "onder handen genomen" ;) en volgens hem had ik een oude versie erop staan, hij hheeft een nieuwere die wordt dan deze week erop gezet, maar ik zou de spellen dan kwijtraken (backup ik eerst) en de savegames daar zit ik dan nog mee
http://www.xbox-scene.com/articles/evoguide8.php kijk even hier, maar om xbmc te updaten hoef je je savegames niet te backuppen hoor.

Insanus sum

Reg. datum: 08 september 2003

Wie heeft er een goed werkende TV-gids die overzichtelijk is..??

Ik heb de TV-gids van de openings-post gebruikt.
Ik krijg alleen lijnen te zien met een paar tijden en titel erin gescrolled...
Vrij onduidelijk als je het mij vraagt.. :?

Ik gebruik zelf de 8 december 2004 versie van XBMC.
En gebruik de Mayhem II skin die er standaard bij zit.

dCY wijzigde dit bericht 14-12-2004 10:17 (13%)

Arwen / Kayne

Same here, ik krijg het ook niet overzichtelijk te zien...

Volgens mij is dat omdat het ontwerp nog voor de Media Center skin gemaakt is.
(of ik moet wel een erg foute versie hebben :) )

Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

ik heb mijn xbox gemod, en heb media center erop staan. Dat werkt allemaal perfect, alleen wil ik mijn xbox aansluiten op de pc zodat ik data kan oversturen van de xbox naar pc en vice versa. Ik krijg het niet voor elkaar om via FlashFXP de xbox te zien te krijgen. Ik gebruik een cross-over kabel maar bij netwerk staat er dat er nauwelijks verbinding is. :S Ik wil heel graag muziek oversturen naar de xbox via ftp maar dit lukt me dus nog niet :-(

iemand die hier mee kan helpen !?

http://i1.tinypic.com/5yrg076.jpg

Arwen / Kayne

Hoe is alles onderling verbonden? Rechtstreeks via de cross-cable van je xbox naar je netwerkkaart in de pc? Of zit er een router tussen?
Wat zijn je ip-adressen etc?

quote:
Fire69 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:00:
Hoe is alles onderling verbonden? Rechtstreeks via de cross-cable van je xbox naar je netwerkkaart in de pc? Of zit er een router tussen?
ik heb je in mijn msn maar je staat op off... zullen we daar ff verder praten?

Arwen / Kayne

Ik was er niet meer :)

Kan het hier ook? Dan heeft iedereen er wat aan als je probleem opgelost geraakt. ;)

Reg. datum: 12 mei 2000

We kunnen een poging wagen...

Begin maar met het antwoorden van de vragen van Fire69 :)
Waarom ? Daarom !
Reg. datum: 13 april 2000

quote:
Baris Ka schreef op maandag 13 december 2004 @ 16:47:
Ik gebruik een tijdje ook xbox media center en moet zeggen dat het zeer vet is. Jammer dat ik geen Xbox live kan gebruiken, maar daar heb ik geen problemen mee.

Live heb je ook helemaal niet nodig, er zijn gelukkig alternatieven.

Het grote Xbox multiplayer via tunnel topic _/-\o_
quote:
Fire69 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 21:00:

Het heeft de hele dag geduurd maar het werkt nu wel ! 1 heel groot nadeel is dat wanneer ik eindelijk de xbox kan zien op pc dan kan ik doen wat ik wil... maar wil ik dan weer op internet dan moet ik de ip's weer veranderen dit doe ik dus maar no way dat internet het weer gaat doen :?

Wat ik nu heb gedaan is gewoon een Restore point aangemaakt in XP die ik gebruik om weer gewoon te kunnen internetten. Als ik dus wil xboxen voer ik de settings weer in en zo werkt het wel. Ik hoop alleen dat ik gewoon altijd zal kunnen switchen met deze restore point... verder werkt het top! >:)

cypress3d wijzigde dit bericht 15-12-2004 23:22 (52%)

Arwen / Kayne

Mja, da's natuurlijk niet zo'n ideale oplossing... :/

Als je onboard-nic en je xbox in dezelfde range zitten, moeten die elkaar zonder problemen kunnen zien.
Als je dan Internet Connection Sharing aanzet, kan je met je xbox gewoon via de onboard-nic -> wireless op internet.

Hm, dat was blijkbaar de setup van Dikki Dik in het "Multiplayer via tunnel"-topic. :P

Geef nou even je netwerk-settings en zo, dan proberen we je wel te helpen. ;)

Fire69 wijzigde dit bericht 16-12-2004 08:15 (27%)

quote:
cypress3d schreef op woensdag 15 december 2004 @ 16:22:
[...]

Het heeft de hele dag geduurd maar het werkt nu wel ! 1 heel groot nadeel is dat wanneer ik eindelijk de xbox kan zien op pc dan kan ik doen wat ik wil... maar wil ik dan weer op internet dan moet ik de ip's weer veranderen dit doe ik dus maar no way dat internet het weer gaat doen :?

Wat ik nu heb gedaan is gewoon een Restore point aangemaakt in XP die ik gebruik om weer gewoon te kunnen internetten. Als ik dus wil xboxen voer ik de settings weer in en zo werkt het wel. Ik hoop alleen dat ik gewoon altijd zal kunnen switchen met deze restore point... verder werkt het top! >:)

Als het komt omdat de X-Box Cross-over kabel en de kabel van je internet verbinding op dezelfde netwerk kaart moeten en je ze dus moet afwisselen (stel je wil x-box zien, dan eerst internet kabeltje eruit, dan x-box kabel erin) dan kun je misschien nog een netwerkt kaartje in je pc zetten? De ene voor internet, en de andere voor je X-Box

Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd :?
tralalalala!
Reg. datum: 16 juli 2000

Is het ook mogelijk om een draadloos toetsenbord aan te sluiten op xbmc? Gaat dan vooral om mp3 zoeken wat nu met de afstandsbediening een beetje lastig gaat ;)

Eventueel is een toetsenbord met draad ook wel oke, zolang ik maar van dat gedoe met tikken via de afstandsbediening af ben. Ik weet dat er wel een toetsenbord aan kan maar werkt deze dan ook samen met xbmc?

Reg. datum: 12 mei 2000

quote:
Hercul3s schreef op donderdag 16 december 2004 @ 11:47:
[...]

Als het komt omdat de X-Box Cross-over kabel en de kabel van je internet verbinding op dezelfde netwerk kaart moeten en je ze dus moet afwisselen (stel je wil x-box zien, dan eerst internet kabeltje eruit, dan x-box kabel erin) dan kun je misschien nog een netwerkt kaartje in je pc zetten? De ene voor internet, en de andere voor je X-Box

Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd :?

OF als er Windows XP op staat, bij het alternatieve ip-adres het ip-adres invullen die in dezelfde
range valt als je xbox. Dan is het gewoon een kwestie van internet-kabeltje eruit, cross-kabeltje van xbox erin, even wachten...Pizza!...euh....connectie! ;)

Skillz wijzigde dit bericht 16-12-2004 12:13 (3%)

Reg. datum: 09 mei 2003

Wanneer je je xbox hier gebruiksklaar voor hebt, blijft je Xbox-live-account dan nog wel in tact of verlies je deze?

quote:
fulgore schreef op woensdag 15 december 2004 @ 10:43:
[...]

Live heb je ook helemaal niet nodig, er zijn gelukkig alternatieven.

Het grote Xbox multiplayer via tunnel topic _/-\o_

Nou das dan lekker, heb net voor 2 weken terug een xbox-live pakket gekocht :(
Oja, PES 4 speel je nog niet live..

Arwen / Kayne

quote:
shorty schreef op donderdag 16 december 2004 @ 11:57:
Is het ook mogelijk om een draadloos toetsenbord aan te sluiten op xbmc? Gaat dan vooral om mp3 zoeken wat nu met de afstandsbediening een beetje lastig gaat ;)

Eventueel is een toetsenbord met draad ook wel oke, zolang ik maar van dat gedoe met tikken via de afstandsbediening af ben. Ik weet dat er wel een toetsenbord aan kan maar werkt deze dan ook samen met xbmc?

Yep, is mogelijk, je moet gewoon een convertor-kabeltje hebben. :)

quote:
Noax schreef op donderdag 16 december 2004 @ 12:53:
Wanneer je je xbox hier gebruiksklaar voor hebt, blijft je Xbox-live-account dan nog wel in tact of verlies je deze?

Als je niet oplet, wordt je gebanned, anders kan je het gewoon blijven gebruiken.

quote:
Noax schreef op donderdag 16 december 2004 @ 13:04:
[...]

Nou das dan lekker, heb net voor 2 weken terug een xbox-live pakket gekocht :(
Oja, PES 4 speel je nog niet live..
:D

Reg. datum: 16 december 2004

Hallo,

Ik heb een probleempje met xbmc waar ik niet helemaal uitkom. Ik heb een aantal NTSC-spellen, die ik naar de harde schijf heb gekopieerd van mijn PAL-Xbox. Ik gebruik een gewone kabel naar de tv (3x tulp en daar dan een scart-blokje op) en mijn TV is PAL. Het probleem:

De spellen doen het gewoon, in kleur, met geluid, maar veel te donker! In de meeste spellen is het zo erg, dat ik bijna niets meer zie, dus ze zijn eigenlijk niet te spelen. Op mijn tv kan ik er ook weinig aan veranderen, ook al zet ik de brightness helemaal open, dan nog is het veel te donker. Wie heeft dit ook en wie heeft er een oplossing voor? Ik heb ook PAL-spellen en daar treedt dit probleem niet op.

Wat doet XBMC met NTSC-spellen op een PAL-Xbox. Stuurt hij ze als PAL uit of gebeurt er wat anders? Is er misschien ergens een instellingenbestandje op de XBOX waar ik het beeld lichter mee kan zetten?

Ik heb ook al geprobeerd om de Xbox in zijn geheel op NTSC te zetten, maar dat trekt mijn TV niet (knipperend beeld met strepen).

Ik hoop op een antwoord hierop, want dit is erg vervelend!

Heb je ff gemaild Fire69, hopelijk No Problemo?

Noax wijzigde dit bericht 16-12-2004 13:36 (3%)

Arwen / Kayne

XBMC doet helemaal niks met spellen, behave ze opstarten. Start je het spel, dan is XBMC foetsie, xbox doet namelijk geen multitasking. ;)

Bij mij werken de meeste NTSC-spellen gewoon, alleen Silent Hill heb ik tot hiertoe gezien, die heel schokkerig is, en idd ook bijna zwart beeld geeft. :/

Reg. datum: 24 april 2002

Gewoon je xbox op NTSC knallen met de region switch disc en je bent van alle problemen af.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: