Dan ga je toch gewoon een stapje lager in je abonnenement. Als je ipv 2240/416 gaat voor 1120/352 dan heb je na de upgrade een snellere upload en een niet veel langzamere download.quote:fetcher schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:08:
Laat ze liever de prijzen verlagen, ik heb niet veel (meer) aan 3200/768...
I want to be the minority! - Olympus E-3, 9-18, 14-45, 40-150, 70-300
Download is ook lekker met de nieuwsserver maar niet egt noodzakelijk ik ga lekker upgraden:P
[ Hyveractief op http://joennuh.hyves.nl ]
[ Ook tweakers bloggen! Kijk maar eens naar die van mij: http://joen.tweakblogs.net ]
quote:Species5618 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:12:
[...]
Dan ga je toch gewoon een stapje lager in je abonnenement. Als je ipv 2240/416 gaat voor 1120/352 dan heb je na de upgrade een snellere upload en een niet veel langzamere download.
Daar heb ik al over zitten twijfelen inderdaad
Mijn server staat al een tijdje in de co-locatie dus daar heb ik geen upstream meer voor nodig.
twijfel of ik dan niet naar 3200/768 overstap
de upload zit nu toch al beetje aan max kwa officiele adsl specs
(maar misschien werkt het met andere modem hier wel op 1024?)
download speed gebruik ik toch niet echt vaak volle snelheid
(newsgroepen gaan toch maar maximaal 2mbit (en dat is snel zat))
Reg. datum: 09 juli 2000
?
Overigens lijkt het me vrij sterk dat extra naar 8192/1024 gaat. KPN heeft uit kwaliteitsoverwegingen namelijk besloten niet verder te gaan dan 4096 (8192 haal je immers maar maximaal tot op 1.7km van de centrale). Bovendien kunnen de huidige speedtouch modems niet meer dan 832kbit upstream aan
Bigs wijzigde dit bericht 08-12-2004 18:20 (51%)
Reg. datum: 06 december 2001
De download is ook wel lekker.
In welke richting kunnen wij dat 'interessants' zoeken?quote:Bigs schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:19:
Ik werk op de KPN ADSL helpdesk en mij is niks bekend. Er komt wel iets anders interessants in februari 2005, maar daar mag ik niks over zeggen
Het lost een van de grootste nadelen die ADSL op dit moment ten opzichte van kabel heeft opquote:GFM schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:21:
[...]
In welke richting kunnen wij dat 'interessants' zoeken?
ga lekker van 1120/352 --> 1600/512, nog sneller downloaden
quote:Bigs schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:22:
[...]
Het lost een van de grootste nadelen die ADSL op dit moment ten opzichte van kabel heeft op
Heeft adsl nadelen ten op zichte van kabel dan?
Ik ben van kabel casema naar adsl gegaan, echt een wereld van verschil ik wil nooit meer kabel.
quote:Bigs schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:22:
[...]
Het lost een van de grootste nadelen die ADSL op dit moment ten opzichte van kabel heeft op
Prijs verlaging?
Snelhieds verhoging?
Andere nadelen zijn er in mijn ogen niet.
Woei.... maar er zijn helemaal geen nadelen aan ADSL toch ??quote:Bigs schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:22:
[...]
KPN zelf is naar mij idee het grootste nadeel wat ADSL op dit moment heeft!quote:Bigs schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:22:
[...]
303
* JeroenM_tbs zit even sterk na te denken wat dat nu ook al weer was...quote:Bigs schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:22:
[...]
ADSL heb ik namelijk altijd al beter dan kabel gevonden, vooral vanwege de geringe uitval van ADSL.
Edit:
^^ Met snuggere.
Joen wijzigde dit bericht 08-12-2004 18:26 (7%)
[ Hyveractief op http://joennuh.hyves.nl ]
[ Ook tweakers bloggen! Kijk maar eens naar die van mij: http://joen.tweakblogs.net ]
quote:Bigs schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:19:
Ik werk op de KPN ADSL helpdesk en mij is niks bekend. Er komt wel iets anders interessants in februari 2005, maar daar mag ik niks over zeggen
Overigens lijkt het me vrij sterk dat extra naar 8192/1024 gaat. KPN heeft uit kwaliteitsoverwegingen namelijk besloten niet verder te gaan dan 4096 (8192 haal je immers maar maximaal tot op 1.7km van de centrale). Bovendien kunnen de huidige speedtouch modems niet meer dan 832kbit upstream aan
Mjah, misschien dat je nog bericht krijgt, en die extras van KPN die geen snelheidsverhouding inhouden zijn bij voorbaat al niets
(of het moet kostenvermindering worden, maar kpn kennende
quote:JeroenM_tbs schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:25:
[...]
* JeroenM_tbs zit even sterk na te denken wat dat nu ook al weer was...
ADSL heb ik namelijk altijd al beter dan kabel gevonden, vooral vanwege de geringe uitval van ADSL.
Edit:
^^ Met snuggere.![]()
Inderdaad, in een jaar: geen ADSL uitval, regelmatig (2 keer per maand) geen kabel gehad (TV, radio).
ADSL is veel stabieler IMHO
Send my body out to work, but leave my senses in orbit.
Laatste 'gok';
Geen download limiet meer?
Reg. datum: 28 november 2003
maargoed, als ik de elpdesk meneer moet geloven is het dus allemaal gelul ^^
vraag me idd ookw ela f wat nou beter aan kabel is dan adsl
root is the money off all evil
quote:grimson schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:28:
[...]
Laatste 'gok';
Is die er dan?
Ik download nu met adsl basic meer dan 100gb per maand, nog nooit wat van gehoord.
VoIP diensten ?quote:Bigs schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:22:
[...]
"als je fouten hebt gemaakt.....,is er altijd een nieuwe kans voor je. Je kunt op elk moment opnieuw beginnen, want wat we 'falen' noemen, is niet het vallen, maar het blijven liggen"
draait telefonie via de kabel al opquote:
Ik weet het !
Je hoeft geen telefoon abbonement meer af te nemen voor een ADSL aansluiting...
hmm nou?!?!
overboeking??quote:Bigs schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:22:
[...]
Gegroet!
amd64 x2 4200 @2.52ghz + 2048@400 7600gt sli win64xp
(dit gerucht gonst al een tijdje, maar heb nog geen bevestiging gevonden)
Het lost een van de grootste nadelen die ADSL op dit moment ten opzichte van kabel heeft op .quote:Weps schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:31:
[...]
draait telefonie via de kabel al opdat is t dus niet
Kabel komt al met meerdere diensten internet,telefoon,tv
ADSL heeft dit nog niet.
"als je fouten hebt gemaakt.....,is er altijd een nieuwe kans voor je. Je kunt op elk moment opnieuw beginnen, want wat we 'falen' noemen, is niet het vallen, maar het blijven liggen"
Daar zitten we op te wachten.quote:CheS schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:33:
[...]
Het lost een van de grootste nadelen die ADSL op dit moment ten opzichte van kabel heeft op .
Kabel komt al met meerdere diensten internet,telefoon,tv
ADSL heeft dit nog niet.
Je kan een ADSL lijn afnemen. ( zonder spraak )
Hierover loopt je spraak en data. ( VoIP )
Kastje bij klant scheidt spraak en data.
voordeel up en download kunnen gelijkgetrokken worden, de lijn wordt niet meer gedeeld en je telefonie abbonement vervalt.
CheS wijzigde dit bericht 08-12-2004 18:45 (7%)
Ik welquote:
Dat is dan zeker TV zenders kijken via ADSL ipv de kabelquote:Bigs schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:22:
[...]
Intel Core2 6600 @ 2700Mhz | Asus P5W DH | 2048 MB | NVidia Geforce 7950GX2 | Raptor 160GB + WD 260GB
Reg. datum: 11 september 2001
Dit is niet echt een nadeel t.o.z. van kabel toch? Daar is er ook geen gelijke up en downloadquote:CheS schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:36:
Ik heb wel een idee.
Je kan een ADSL lijn afnemen. ( zonder spraak )
Hierover loopt je spraak en data. ( VoIP )
Kastje bij klant scheidt spraak en data.
voordeel up en download kunnen gelijkgetrokken worden, de lijn wordt niet meer gedeeld.
Dan snijdt KPN toch zichzelf in de vingers? TV via ADSL en via Digitenne?quote:
als de speedupgrade idd waar is, ben ik een gelukkig mensquote:sharky-terror schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:03:
Ik kwam dit tegen op http://www.ftnforum.nl/viewtopic.php?t=34439
[qoute]Ja jongens/meiden/pa's een nieuwe upgrade komt er alweer aan!!!
De nieuwe snelheden vanaf februari 2005 zijn:
2240/416 -) 3200/768
Geen telefonie abbonement meer maar een dienst op de adsl lijnquote:DJ-B schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:39:
[...]
Dit is niet echt een nadeel t.o.z. van kabel toch? Daar is er ook geen gelijke up en download
Hoezo KPN wil toch ook op de kabelquote:Bouwe schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:40:
[...]
Dan snijdt KPN toch zichzelf in de vingers? TV via ADSL en via Digitenne?
Of niet langer telefoon-abbo nodig om ADSL te nemen?
Of meer diensten op de lijn?
Verder kan het niks zijn.
En oh ja, meneer bigs. Ik werk ook op een helpdesk die te maken krijgt met KPN en het valt me op dat de medewerkers van KPN meestal niet zo goed op de hoogte zijn, om het vriendelijk uit te drukken
woekele wijzigde dit bericht 08-12-2004 18:46 (39%)
Reg. datum: 30 oktober 2004
en het was best moeilijk om een modem/router te vinden die 1024 upload ondersteund, kheb zelfs alleens gezien dat iemand zijn verbinding helemaal niet wilde werken omdat de modem de upload niet kon regelen.
Supermicro X7DAE, 2 x Xeon 5160, 16gb Kingston FB-Dimm 5 x 1TB Samsung, 2 x 500Gb Seagate, Radeon 5870, Vista Ultimate X64.
quote:grimson schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:31:
[...]
Ik weet het !
Je hoeft geen telefoon abbonement meer af te nemen voor een ADSL aansluiting...
hmm nou?!?!
*applaus*
In het begin wel alleen met Direct ADSL trouwens
wel lekker als de snelheid meteen ook omhoog gaat
het antwoord is al gegeven
http://www.wanadoo.nl/livebox/
Met de Wanadoo Livebox haal je meer uit ADSL
Wanadoo introduceert de Wanadoo Livebox. Een veelzijdig alles-in-één modem waarmee je echt alles uit ADSL haalt. En dan bedoelen we niet alleen razendsnel internet en online gamen. Want met de Livebox kun je binnenkort ook bellen! Bovendien biedt Wanadoo je in de toekomst ook televisie en video on demand via de Livebox aan. En als je dat wil, kan dat ook nog eens draadloos. Dus het hele gezin kan overal tegelijkertijd in huis gebruik maken van de diensten van Wanadoo.
ThaStealth wijzigde dit bericht 08-12-2004 18:49 (66%)
Mess with the Best, Die like the rest
Laat me raden, het heet Video on Demand? Daar ben ik beta-tester van geweestquote:Bigs schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:19:
Er komt wel iets anders interessants in februari 2005, maar daar mag ik niks over zeggen
Reg. datum: 11 september 2001
Zeg dat dan meteen!quote:Bigs schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:46:
[...]
*applaus*
Dan kom het uit zijn mond hequote:
Canon 400d || Canon 55-250IS || Canon 17-55
KPN kan denk ik niet achterblijven:
Solcon is de eerste provider die VOIP kan aanbieden via alle ADSL netwerken in Nederland.
Volgens Solcon zijn mensen al snel 30-50% goedkoper uit wanneer ze via Solcon gaan bellen.
Abonnementskosten kent Solcon niet, klanten betalen eenmalig het bedrag van ¤ 25,- en de aanschafskosten van een speciaal modem á ¤ 179,-.
CheS wijzigde dit bericht 08-12-2004 18:52 (82%)
quote:DanielB schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:47:
[...]
Laat me raden, het heet Video on Demand? Daar ben ik beta-tester van geweest
Dat stopt juist weer per 1 januari
En aarsbuds0r (wat een naam trouwens
Dat gaat KPN in de toekomst ook nog wel leveren, met Direct ADSL zonder telefoonaansluiting als carrier.. maar dat duurt nog wel ff.quote:CheS schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:51:
Oh dat, nee ik ben al iets verder..........
KPN kan denk ik niet achterblijven:
Solcon is de eerste provider die VOIP kan aanbieden via alle ADSL netwerken in Nederland.
Volgens Solcon zijn mensen al snel 30-50% goedkoper uit wanneer ze via Solcon gaan bellen.
Abonnementskosten kent Solcon niet, klanten betalen eenmalig het bedrag van ¤ 25,- en de aanschafskosten van een speciaal modem á ¤ 179,-.
Wordt ik me daar even blij gemaakt met een dooie musquote:Bigs schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:46:
[...]
*applaus*
quote:Bigs schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:54:
[...]
Dat gaat KPN in de toekomst ook nog wel leveren, met Direct ADSL zonder telefoonaansluiting als carrier.. maar dat duurt nog wel ff.
Ik denk dat dit er op korte termijn aan zit te komen.
denk dan nog even aan het door mij genoemde kastje
CheS wijzigde dit bericht 08-12-2004 19:00 (9%)
Nu je het zegt.. ik heb wel nieuwe modems voorbij zien komen. Vrijdag maar eens even nazoeken als ik weer moet werkenquote:CheS schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:58:
[...]
Ik denk dat dit er op korte termijn aan zit te komen.
Die komen pas als de introductiedatum bekend is.quote:The_Scarabial schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:59:
eerst maar is een officiële bron, anders wordt iedereen blij gemaakt met een dooie mus
Niettemin hoop ik natuurlijk ook dat de snelheden verhoogd worden, maar zolang er geen officiele verklaring gedaan is door KPN geloof ik het dus niet meer..
FlipFluitketel wijzigde dit bericht 08-12-2004 19:09 (27%)
There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!
Mja, om nou te zeggen dat Video on Demand super was... Niet echt leuk filmaanbod, in ieder geval geen recente dingen... Dat is de reden dat we het opgezegd hebben... Maareuh... KPN komt niet de afspraak na... ik zou tot eind December 4,4mbps houden :\quote:Bigs schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:51:
[...]
Dat stopt juist weer per 1 januari
En aarsbuds0r (wat een naam trouwens), het klopt dat wij inderdaad veel dingen pas als laatste weten.. maar van die snelheidsverhoging weet ik het redelijk zeker.
Bron: Martin van Pernis, bestuursvoorzitter van Siemens Nederland, tijdens de presentatie van de jaarcijfers aan het personeel op 30 november 2004.
Een goede grap mag vrienden kosten.
quote:tomatoman schreef op woensdag 08 december 2004 @ 19:14:
KPN is hard bezig met VoIP. Een paar weken geleden hebben een paar grote leveranciers van VoIP kans gehad bij KPN een grote demonstratieopstelling neer te zetten. KPN gaat binnenkort een keuze maken tussen deze leveranciers. Siemens Nederland ziet VoIP zelfs als de grootste business opportunity voor 2005 en KPN natuurlijk als de belangrijkste klant voor VoIP.
Bron: Martin van Pernis, bestuursvoorzitter van Siemens Nederland, tijdens de presentatie van de jaarcijfers aan het personeel op 30 november 2004.
Dit is vooral voor de zakelijke markt voor de consument staat er ook wat op stapel.
zie onderstaand bericht van een poos geleden
KPN werkt aan voip-dienst voor consumenten
De dienst moet consumenten in staat stellen met hun breedbandinternetverbinding te bellen, dit bevestigt woordvoerder Bram Oudshoorn van het telecombedrijf. Details en prijzen moeten nog 'nader besloten' worden, aldus de KPN-zegsman.
Redenen om met een 'voice over internetprotocol'-dienst (voip) te komen, zijn onder meer concurrentieoverwegingen en de dalende inkomsten uit vaste telefonie. Of de dienst dit jaar al gereed zal zijn, weet KPN nog niet. "We werken aan nieuwe technologieën maar het gaat om een groot project, dus moet de kwaliteit goed zijn", aldus Oudshoorn.
Helemaal onverwacht komt het idee van KPN niet. In maart liet Eelco Blok, directeur van het vaste net van KPN, al los dat het bedrijf nog dit jaar voice over dsl voor de zakelijke markt wil aanbieden. Dit in navolging van BBned. Een mogelijke naam voor deze KPN-dienst is Beldsl.nl. KPN is sinds september vorig jaar eigenaar van deze domeinnaam.
Het verschil tussen voip en voice over dsl is dat voip een toepassing is en voice over dsl een wijze van transport. Internettelefonie vindt plaats op basis van een packet-switched technologie (ip). Bij voice over dsl is de dsl-verbinding niet meer dan het transportmedium, net zoals bij isdn. Doorgaans is de kwaliteit van voice over dsl beter dan van voip.
BelDSL wordt overigens al aangeboden
CheS wijzigde dit bericht 08-12-2004 19:19 (3%)
2 letters: TVquote:grimson schreef op woensdag 08 december 2004 @ 18:28:
[...]
Laatste 'gok';
tenminste, dat denk ik dan hoor... lijkt mij het enige wat je via ADSL nog niet kon krijgen en dan wel...toch?
whatever...was te laat en had de andere 2 pagina's niet gelezen.
Zaagmans wijzigde dit bericht 08-12-2004 19:31 (46%)
Dan is een hogere upload wel lekker, als je aan het VoIP-bellen (VoIPen?) bent zakt anders de upload in (down is wel genoeg denk ik)
Nieuw jaar, nieuwe sig.
BBned mag nu wel eens even goed terugmeppen!
/dev/null
Dat is inderdaad een goeie.quote:I_Stealth_I schreef op woensdag 08 december 2004 @ 19:23:
Ik weet bijna wel zeker dat het VoIP zal zijn, dat hebben ze eigenlijk al verklapt; kijk maar eens op je online telefoonspecificatie in de legenda. Het stikt daar van het woordje VoIP!![]()
Reg. datum: 07 juni 2001
Wat mooi zou zijn dat ik met 8mbit binnen het kpn netwerk kan werken (nieuwserver bijv) en dan 2,2 mbit naar de rest van de wereld
Voor zover ik weet zijn alle nummercentrales overgezet op ADSL.quote:awaarle schreef op woensdag 08 december 2004 @ 19:32:
Niet overal is er ADSL beschikbaar, maar kabel wel. Mogelijk dat KPN wat centrales erbij doet.
eerst maar eens een officiële bron afwachten...
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.