Gathering of Tweakers

Quicksearch
Echt wel!

Vandaag de box binnen, net aangesloten en het werkt lekker.
Helaas nog geen 10Mbit maar dat krijgen we voor 31 maart.
Voor zover erg netjes allemaal!

Reg. datum: 29 januari 2004

quote:
LuNaTiC schreef op donderdag 16 december 2004 @ 19:07:
.. als dat verder is ingevuld moet er een afspraak gemaakt worden voor de installatie..
Die installatie is zeer goed zelf te doen, zeker als je hoofdaansluiting gewoon de huiskamer zit.

quote:
jhu schreef op donderdag 16 december 2004 @ 00:41:
[...]

Dit is geen enkel probleem, ik gebruik een WRT54G om intern te routeren en te firewallen in een bedrijfspand. De doorvoersnelheid van 10 Mbit/sec op de WAN kant is geen enkel probleem.

Ik maak me eerder zorgen voor de gebruikers met andere routers zoals de oudere Draytek Vigors en goedkopere Sweex routers. Die houden meestal bij 6 of maximaal 8 mbit op.
had hiervoor een draytek 2200E maar die trok deze snelheid al niet haalde max 550 KB/s nu zit ik strak op de 750 KB/s nog even geduld hebben iemand trouwens enig idee waarom ik wireless het niet haal 54mb signaal goed haal max 450 KB/s terwijl niemand anders wat aan het doen is

Acties: [view]

Door: LuNaTiC Admin General Chat
olijke schavuit

quote:
Ericr schreef op donderdag 16 december 2004 @ 20:59:
[...]

Die installatie is zeer goed zelf te doen, zeker als je hoofdaansluiting gewoon de huiskamer zit.

maar die zit dus een verdieping hoger.

En de installatie is gratis, als ik tenminste het verhaal mag geloven van de promo-dame, dus ach, waarom niet :)
Reg. datum: 29 januari 2004

quote:
LuNaTiC schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 02:25:
[...]

maar die zit dus een verdieping hoger.

En de installatie is gratis, als ik tenminste het verhaal mag geloven van de promo-dame, dus ach, waarom niet :)
19,95 als je op de site kijkt. Aansluitkosten zijn wel 0, maar installatie kost geld. Je moet ook nog rekening er mee houden dat ze officieel maar 10 meter UTP-kabel leggen, alles extra moet je bijbetalen. Maar misschien als je de monteur lief aankijkt dat hij die extra meters niet extra rekent.

quote:
Ericr schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 08:41:
[...]

19,95 als je op de site kijkt. Aansluitkosten zijn wel 0, maar installatie kost geld. Je moet ook nog rekening er mee houden dat ze officieel maar 10 meter UTP-kabel leggen, alles extra moet je bijbetalen. Maar misschien als je de monteur lief aankijkt dat hij die extra meters niet extra rekent.

De installatie is gratis als je het zelf doet.
De installatie door monteur kost nu ¤ 68 want de actie van ¤ 19,95 is afgelopen.

In mijn geval (ik heb het dinsdag aangevraagd), doet de monteur het en kost het me niets.
Maar dat is omdat ik het zelf wilde doen, maar dat dat niet kan op mijn adres.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Reg. datum: 12 augustus 2003

heb besloten om toch geen kabel te nemen.. heb nu 4.4 mbit en haal 500 kb/s makkelijk.
zit ook maar 60 meter van de centrale. dus ik stap soon over op 8 mbitje en dat gaat alles weer rappie:) adsl werkt gewoon super hier heb geen zin in een brak cable verbinding net als toen bij chello. weet nog van vroeger dat eenmaal na 16:00 werd alles fucked up slechte ping en download speed weg. heb daar geen zin in.
en heb casema wel eens gezien bij familie en das ook om te janken die connectie's.
tenzij ze het nu hebben verbeterd maar heb liever een stabiele 4.4 dan een brakke 10 mbit.

Qualix wijzigde dit bericht 19-12-2004 19:26 (18%)

P4, 3.2 GHZ, 2 GB PC3200, Sapphire X800 XT PE, 2x 73 GB Raptor, 40 gb notebook USB Disk, Shuttle SB61G2V3

Reg. datum: 10 januari 2004

Ik heb dit abo niet maar ik vermoed dat het ip vrij statisch is zolang je :
- je modem niet langer dan een uur eruittrekt
- niet hard reset
- als er op mac_id wordt gecheckt , je geen andere netwerk kaart achter je modem propt
Zelf heb ik ( telenet gebruiker) al een jaar lang hetzelfde ip. en dat lag dan aan mezelf door de modem tijdens een vakantie gewoon eruit te trekken.

De Casema techneut die ik eerder sprak (dus geen helpdesk figuur) die zei dat het ip adres in principe alleen wijzigt zodra het design van het netwerk wijzigt. Uitbreidingen op het bestaande netwerk en/of sub-/supernetting kunnen als gevolg hebben dat je een nieuw ip adres krijgt. Doorgaans zal dat dus betekenen dat je een vrij vast adres hebt.

98% of the population is asleep. The other 2% are staring around in complete amazement, abject terror, or both

quote:
brandon schreef op donderdag 16 december 2004 @ 08:52:
De 1e ervaringen zijn goed, HTTP en FTP gaat uitstekend, 1366 is het hoogste wat ik heb gehaald voor download
Usenet is drama, ik haal nog geen 200kb bij usenetserver.

Staat ook niet direct naast de deur natuurlijk die dienst. Je hebt ook nog te maken met andere partijen en backbone netwerken/leveranciers.

Hier kan je zien hoe de terug route van het verkeer vanaf usenetserver.com is naar jou toe.

Elke ISP koopt ergens anders de internationale Mbit-jes in en heeft andere peerings op de AMS-IX. Sommige ISP's hebben eigen verbindingen naar andere IX'en etc wat verschillende snelheden kan geven vanaf toevallig dezelfde machine.

bjck wijzigde dit bericht 19-12-2004 22:29 (17%)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

quote:
Qualix schreef op zondag 19 december 2004 @ 19:25:
adsl werkt gewoon super hier heb geen zin in een brak cable verbinding net als toen bij chello. weet nog van vroeger dat eenmaal na 16:00 werd alles fucked up slechte ping en download speed weg. heb daar geen zin in.
Exact, vroeger was dat zo maar nu echt niet meer. Er zijn nog wel uitzonderingen die hier hun beklag komen doen maar de meeste mensen bij Casema/Wanadoo zitten best wel op rozen zou je kunnen zeggen. Kabel is al best een tijd superstabiel en ook gewoon snel (je haalt de nominale snelheid -10% overhead of bij Casema zelfs zonder overhead). Maar blijf jij lekker bij je ADSL; is niks mis mee behalve dat je twee keer zoveel betaalt in de meeste regio's. :)

Strijd mee tegen de wildgroei van Algemeen Onbeschaafd Nederlands(ch)!

Gisteren avond officieel op de Casema pagina geplaatst:
quote:
De volgende poorten zijn op dit moment preventief afgesloten:

Poort 25(inkomend),135, 137, 138, 139 en 445
Bron: http://mededelingen.casema.tv/internet/overzicht.php

JeFFJuH wijzigde dit bericht 20-12-2004 08:13 (19%)

ASUS P5B-MX | Intel Core 2 Quad Q6600 | Corsair ValueSelect 4 GB | Samsung Spinpoint F1 750 GB | XFX GF9600 GSO

Vraagje: Ik heb op het moment een klein netwerkje gebaseerd op een adsl router modem, en een 10mbit hubje erachter waar een pc en een xbox aanhangen (het adsl modem heeft maar 1 uitgang, vandaar de hub).

Heeft het casema motorola modem een router functie of ben ik verplicht een routertje te gaan kopen als ik geen kabeltjes wil gaan switchen zometeen (ik wil de xbox direct verbonden houden met xboxlive, ipv elke keer de kabel te moeten switchen (en ICS doe ik uit principe niet aan)? Ik moet nog even testen of het adsl modem ook als utp router te gebruiken is, maar ik heb hier sterk mijn twijfels over.

www.pasajo.nl

Reg. datum: 28 december 2000

quote:
DinoPK schreef op maandag 20 december 2004 @ 09:52:
Vraagje: Ik heb op het moment een klein netwerkje gebaseerd op een adsl router modem, en een 10mbit hubje erachter waar een pc en een xbox aanhangen (het adsl modem heeft maar 1 uitgang, vandaar de hub).

Heeft het casema motorola modem een router functie of ben ik verplicht een routertje te gaan kopen als ik geen kabeltjes wil gaan switchen zometeen (ik wil de xbox direct verbonden houden met xboxlive, ipv elke keer de kabel te moeten switchen (en ICS doe ik uit principe niet aan)? Ik moet nog even testen of het adsl modem ook als utp router te gebruiken is, maar ik heb hier sterk mijn twijfels over.

Het modem is geen router, het deelt dus alleen een publiek adres uit aan de PC/router die eraan hangt. Wil je meerdere PC's aansluiten dan kom je automatisch uit bij een routertje.

Gelukkig kosten die nog maar 30 euro tegenwoordig inclusief versturen, bijvoorbeeld een Sweex(pricewatch: Sweex Router (4x 10/100Mbps))

Wil je echter voor het 10 Mbit/sec abonnement gaan dan vrees ik dat je met deze sweex niet de maximale snelheid kan halen.

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

Neuh ik heb gewoon het multi abo genomen, snel zat voor mij. Ik had gehoord dat het motorola modem een 32ip router was, ik vond het al een beetje vreemd. Hopelijk kan ik mijn zyxel 650r gewoon gebruiken als router (verdomd goed ding), maar ik ben bang dat het een ander routertje moet worden.

www.pasajo.nl

Hij kan maximaal 32 IP-adressen uitdelen als Casema dat zou activeren, het modem kan tot 32 verschillende mac-adressen onderscheiden aan de LAN kant. Op dit moment heb je voor meerdere pc's toch echt een router nodig.

Ik merk op dit moment wel dat er een upgrade plaats vindt in onze wijk..

De Wanadoo Cable klanten hier hebben namelijk al de upgrade, ik met mijn Casema Kabelbreed echter nog niet.

Na 20:00 gaat de pingtijd ineens van 12 ms naar 80 ms (!) het schijnt dus dat de capaciteit van de upstream nog niet geupgrade is. Dit was de vorige keer ook zo, toen hadden ze de upstream capaciteit van 1.280 Msym/s naar 2.560 Msym/s geupgrade, en toen was het probleem opgelost.

ASUS P5B-MX | Intel Core 2 Quad Q6600 | Corsair ValueSelect 4 GB | Samsung Spinpoint F1 750 GB | XFX GF9600 GSO

quote:
DinoPK schreef op maandag 20 december 2004 @ 13:26:
Neuh ik heb gewoon het multi abo genomen, snel zat voor mij. Ik had gehoord dat het motorola modem een 32ip router was, ik vond het al een beetje vreemd. Hopelijk kan ik mijn zyxel 650r gewoon gebruiken als router (verdomd goed ding), maar ik ben bang dat het een ander routertje moet worden.
Toch erg tof dat je een router wilt blijven gebruiken die als WAN interface een DSL poort heeft en niet een ethernet poort wat je nodig hebt achter je kabel modem.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Echt wel!

quote:
JeFFJuH schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:26:
Ik merk op dit moment wel dat er een upgrade plaats vindt in onze wijk..

De Wanadoo Cable klanten hier hebben namelijk al de upgrade, ik met mijn Casema Kabelbreed echter nog niet.

Na 20:00 gaat de pingtijd ineens van 12 ms naar 80 ms (!) het schijnt dus dat de capaciteit van de upstream nog niet geupgrade is. Dit was de vorige keer ook zo, toen hadden ze de upstream capaciteit van 1.280 Msym/s naar 2.560 Msym/s geupgrade, en toen was het probleem opgelost.
Volgens mij woon je dan bij mij in de wijk... Ping ineens kut... en snelheid varieert van 130 tot 780 Kbps. Postcode 3552

Kunnen we ergens een sticky maken waar postcodes in komen te staan van mensen met verhoogde snelheden/problemen daarmee. Dan kunnen de technici van Casema met ons mee kijken.

Be Prepaired

Router vraagje,

ik heb vandaag de max abbo besteld via casema. Nu lees ik enkele berichten hierboven dat ik een router dien te hebben die deze snelheid aankan. Mensen nog tips welke ik het beste hiervoor kan gebruiken?

Mucho gracias

quote:
MeXeS schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:46:
Router vraagje,

ik heb vandaag de max abbo besteld via casema. Nu lees ik enkele berichten hierboven dat ik een router dien te hebben die deze snelheid aankan. Mensen nog tips welke ik het beste hiervoor kan gebruiken?

Mucho gracias

Bedoel je het Mega abonnement van 10 Mbit/sec of het Maxi abonnement van 4 Mbit/sec?

De meeste routers kunnen wel 5 tot 6 Mbit/sec aan, maar daarna moet je echt naar andere routers zoals de Linksys WRT54G

quote:
Sleurink schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:04:
[...]

Volgens mij woon je dan bij mij in de wijk... Ping ineens kut... en snelheid varieert van 130 tot 780 Kbps. Postcode 3552
Yep, ik woon in postcode 3552 BH in Utrecht (Ondiep)

Echt wel!

quote:
JeFFJuH schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 07:21:
[...]

Yep, ik woon in postcode 3552 BH in Utrecht (Ondiep)
Komisch, dat is bij mij om de hoek, maar helaas geen upgrade.... snelheid is nu 814 Kbps... en up is 113 Kbps. Maar maakt niet uit. Voor 31 Maart moet het geregeld zijn. Welke snelheid haal jij?

quote:
Sleurink schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 07:54:
[...]

Komisch, dat is bij mij om de hoek, maar helaas geen upgrade.... snelheid is nu 814 Kbps... en up is 113 Kbps. Maar maakt niet uit. Voor 31 Maart moet het geregeld zijn. Welke snelheid haal jij?

Download snelheid rond de 380 Kbyte/s en upload snelheid rond de 74 Kbyte/s. 's avonds wordt het aardig traag. Dat houdt dus in dat er inderdaad al mensen zijn geupgrade, maar de wijk capaciteit nog niet is uitgebreid.

Ik heb overigens Casema Maxi.

JeFFJuH wijzigde dit bericht 21-12-2004 08:06 (4%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws