Hoofdcategorieën
Topicacties

10 mbit bij casema :-)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 43 44 45 46 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 22 november 2001

quote:
Gromba schreef op woensdag 08 december 2004 @ 08:11:
[...]

Maar bij multikabel haal je wel die snelheid :+
En heb je het dubbele upload ;)
Wie zegt dat je die snelheid met Casema niet krijgt? Met Casema broadband heb ik volledige snelheid. Lachen die jaloezie van enkelen!! :*) 8) :+ :Y)

Kozz wijzigde dit bericht 08-12-2004 10:01 (22%)

http://www.jeffjuh.nl/casema.html :p Nu officieel bevestigd...

ASUS P5B-MX | Intel Core 2 Quad Q6600 | Corsair ValueSelect 4 GB | Samsung Spinpoint F1 750 GB | XFX GF9600 GSO | T-Mobile HSDPA

Reg. datum: 26 mei 2003

ik heb trouwens al 3 maanden hetzelfde ip hoor.. is denk gewoon vast geworden met motorola modem.. heb al router van stroom gehad 10 minuten etc en gereset... maar blijft gewoon hetzelfde

khoop wel dat ze de snelheidsverhoging snel doorvoeren

Asus P5B | Intel Core 2 Duo E6400 L629A922 @ 3200 Mhz (400FSB) | Kingston HyperX PC6000 @ 400 Mhz (1:1) | 1320 GIG HD | MSI GeForce 7900GTO @ 687/775(1550)

LianLi Fanclub
Reg. datum: 04 juli 2003

quote:
Crusader schreef op woensdag 08 december 2004 @ 08:59:
- Geen datalimiet? Onzin. Ze hanteren dus een FUP

Dan vraag ik mij af wie je gebeld hebt, er is dus geen FUP :S

Verder; je HOEFT niet over te stappen, niemand verplicht je daartoe. Het wordt alleen wel erg aantrekkelijk nu :)

De 100Mbit komt steeds dichterbij 8)

V350!

Reg. datum: 13 november 2004

quote:
Ericr schreef op maandag 06 december 2004 @ 18:53:
[...]

Hoe zit het dan met dit :

Wat is de snelheid waarmee ik berichten van de newsserver kan downloaden?

Deze snelheid wordt vooral bepaald door 2 factoren:

de snelheid van de internetverbinding. Deze wordt bepaald door het abonnement dat u bij Casema afneemt (bijvoorbeeld Multi: 1536/192 kbit/s).
De snelheid van de newsserver. Deze is ingesteld op maximaal 2 Mbit/s op basis van 4 threads (verbindingen) van 512 kbit/s.

Gekopieerd van de Casema site. Die beperking van 2 mbit vind ik dan wel weer minder, zo heb je effectief een 2 mbit aansluiting als je veel via nieuwsgroepen download of je moet een payserver opzoeken.
casema newserver is giganews

Just call me I

quote:
SgtStrider schreef op woensdag 08 december 2004 @ 13:29:
[...]

Verder; je HOEFT niet over te stappen, niemand verplicht je daartoe. Het wordt alleen wel erg aantrekkelijk nu :)

De 100Mbit komt steeds dichterbij 8)

Yeeee... de 100Terabyte schijven komen ook steeds dichterbij 8)7

Wat mensen allemaal niet gaan roepen als de max snelheden boven 10mbit komen :-)

iwantje200 wijzigde dit bericht 08-12-2004 13:46 (10%)

Canon 20D + Grip * EF 100-400L IS USM * EF 17-40/4L * EF 50/1.8 MK1 * 580EX Flash * looking for: 24-70L F2.8

Het valt me op dat de laatste tijd in mijn modem op http://192.168.100.1 staat:

Establish Time Of Day Failed

En er geen datums meer in de logs staan, zelfs als ik me modem helemaal reset..

Meer mensen daar last van?

ASUS P5B-MX | Intel Core 2 Quad Q6600 | Corsair ValueSelect 4 GB | Samsung Spinpoint F1 750 GB | XFX GF9600 GSO | T-Mobile HSDPA

Reg. datum: 13 november 2004

quote:
JeFFJuH schreef op woensdag 08 december 2004 @ 20:04:
Het valt me op dat de laatste tijd in mijn modem op http://192.168.100.1 staat:

Establish Time Of Day Failed

En er geen datums meer in de logs staan, zelfs als ik me modem helemaal reset..

Meer mensen daar last van?

was mij ook al opgevallen

kijk maar eens bij je logs

de datum staat op 1970-01-01

-- .. ... .--- .- .-.-.-
Reg. datum: 01 augustus 2001

Overigens is er vooral sinds de 10mbit een nieuwe ontwikkeling. (bv. bij MK)

Alle X-tra aansluitingen bij Multikabel die ik getest heb haalden wel degelijk 1200K/sec. Alleen niet bij de mensen zelf (door routers, etc..) Heel veel routers, ook met 100mbit poorten, beginnen vaak al minder te werken bij ~8mbit (routeringssnelheid, vooral via wireless) + andere factoren hebben ook invloed. Intern haalt zo'n ding wel 100mbit maar met routeringssnelheid is een ander verhaal.

Wat ik bedoel is: een site als speedtest.nl wordt wel erg onbetrouwbaar. Als ik met een laptop e.d bij mensen de 10mbit lijn bij MK test haal ik 1200K/sec maar diezelfde mensen klagen dus over traagheid (700-900K/sec). Al die foute/probleem configs speedtesten wel op speedtest.nl = onbetrouwbare resultaten.
Arc Nature

quote:
SgtStrider schreef op woensdag 08 december 2004 @ 13:29:
[...]

Dan vraag ik mij af wat jouw bron is, want jij roept wat zonder aan te geven waar je die info vandaan hebt. Ik zie bijvoorbeeld bij de nieuwsserver alleen al, waarbij ze nota bene eerst zeggen dat er "geen datalimiet, onbeperkt downloaden" geldt, dit in de kleine lettertjes staan:

quote:
Uitkomst van dit onderzoek kan zijn dat Casema de fair use policy uit de algemene voorwaarden gaat effectueren voor individuele gebruikers waarvoor dit noodzakelijk is.

Ik zal je mijn tweede bron geven, waar bovenstaande info te vinden is:
http://www.casema.nl/port...portal&_schema=PORTAL

De Algemene Voorwaarden kun je wel vinden op hun site denk ik. Daar zal ongetwijfeld iets staan over die fair use policy.
Ik vond in elk geval deze tekst in de AV:
quote:
Fair Use:

De door Casema aan de Klant in redelijkheid toegestane mate van genereren van dataverkeer, gebruik van diskruimte en/of belasting van het systeem, door Casema nader te preciseren in aanvullende voorwaarden bij (de) toepasselijke Abonnementsvorm(en).
Leer mij Casema kennen...

Crusader wijzigde dit bericht 08-12-2004 23:21 (18%)

98% of the population is asleep. The other 2% are staring around in complete amazement, abject terror, or both

olijke schavuit
Reg. datum: 19 februari 2000

Poeh, dit klinkt toch wel erg goed. Vandaag was er een mevrouwtje van ergens achter in de 50 die namens Casema de huizen langsging om te promoten. Wel grappig, want ik had eigenlijk verwacht dat ze snel af zou haken (het effect dat een bijdehandte tweaker wel vaker teweeg brengt bij isp-verkopers die alleen een klein traininkje voor de gewone man hebben gehad ;)) maar ze wist dus alles gewoon en had er echt verstand van (bij de meesten beginnen woorden 'retentie' en 'usenet' toch wel te flippen).

Maar goed, nu zit ik dus voor het dilemma, ben al ruim 3 jaar een uiterst tevreden XS4all gebruiker.

Situatie nu:

XS4all basic 2240/416 Kbit/s met FUP (wat er op neerkomt dat ze het geen fuck kunnen schelen).

voordelen:

+ Superstabiel
+ Goede helpdesk (die ik nog nooit nodig heb gehad in al die jaren 8)7 )
+ Lange historie met zeer goede naam/reputatie
+ Nieuwsgroepen werken meestal toch redelijk aardig)
+ Geen gezeik met datalimieten, servers draaien, internet delen, weet ik veel!

Nadelen:

- Newszilla heeft soms zn nukken
- groepen als a.b.divx en .dvd worden niet odnersteund
- Retentie zou ook wat hoger mogen

verder eigenlijk weinig, en deze minpunten worden momenteel met een payservertje ook opgelost.

Blijft dus over dat ik zeer tevreden ben over XS4all en geen een provider me ooit zou kunnen laten overstappen.

Totdat dit bericht natuurlijk kwam :P

Casema was eigenlijk nooit een optie vanwege de slechte reputatie. Ik ken casema niet anders als de provider die ik altijd IEDEREEN afraadde vanwege hun verleden. Nu ik dit topic lees en links en rechts op IRC informeer lijkt het erop alsof Casema hun zaakjes nu wel goed voor elkaar heeft. Dus toch tijd voor een overweging om over te stappen :)

Casema pluspunten:

+ 10mbit down, 1 mbit up
+ geen datalimiet en zelfs geen FUP
+ Nieuwsgroepen lijken aardig goed te lopen met hoge retentie
+ .... what else? geen ervaring verder

Minpunten

- voor zover ik van hun site begrijp kun je max 2 mbit benutten van de nieuwsservers, terwijl het vrouwtje zei dat er niet gecapped wordt
- toch nog de wrange nasmaak van de slechte reputatie.

Verder is de prijs natuurlijk wel wat hoger dan mn oude abonnement. Dit is wel op te lossen door mn broertje ook maar eens mee te laten dokken (profiteert al geruime tijd gratis van mijn verbinding :P) en mn ouders zullen ook wel een deel meefinanciering. Bijkomend voordeel is dat mn pa al lange tijd afwil van de gehele telefoonabonnement bij KPN vanwege hoge rekeningen door mn belgrage broertje. Aangezien ik ADSL had, was ik daar niet echt blij mee. Als we nu overstappen dan kan dat zonder problemen.

En als laatste nog, wat ik wel interessant vind, is dat digitale TV ook gratis wordt bij dit abonnement (behalve dan de decoders etc, maar oke).

Ik ben nu flink aan het zoeken naar mogelijke glitches en valkuilen, maar kan er nog niet echt heel veel van ontdekken. Mn ADSL kan ik opzeggen met een maand opzegtermijn, dus dat is ook lekker.

Heeft iemand nog zinnige/nuttige aanraders naar aanleiding van mijn verhaal, heb ik alles een beetje goed overzien?
Reg. datum: 25 januari 2002

quote:
Crusader schreef op woensdag 08 december 2004 @ 08:59:- Geen vast IP adres (maakt mij niet uit dat ie heel lang kan blijven zitten, het gaat er om dat ik voor een verrassing kan komen te staan omdat ik een eigen domein heb)

wat jij zoekt is professionele hosting

quote:
- Geen datalimiet? Onzin. Ze hanteren dus een FUP

quote:
- Het ergste: poort 25 is geblokkeerd, oftewel mijn mailserver krijgt daar geen kans

ik snap niet dat je een abo met die eisen zoekt bij een "thuis"provider. het is overduidelijk wat jij nodig hebt en het is overduidelijk waar je dat moet zoeken

quote:
twiFight schreef op donderdag 09 december 2004 @ 00:31:
ik snap niet dat je een abo met die eisen zoekt bij een "thuis"provider. het is overduidelijk wat jij nodig hebt en het is overduidelijk waar je dat moet zoeken

Ik heb ook xs4all, en ik draai thuis een Exchange server, en dat zou ik nooit kunnen met mijn oude multikabel, want die hadden poort 25 dicht staan. Nu met xs4all is dat geen enkel probleem.

Een andere reden voor de overstap was dat xs4all IPv6 ondersteuning biedt.

Arc Nature

quote:
twiFight schreef op donderdag 09 december 2004 @ 00:31:
[...]

[...]

[...]

Zolang ik de zaakjes zelf kan regelen, doe ik dat. Het blijft een hobby, dat moet je niet vergeten. Als ik mijn hobby kan uitoefenen bij 80% van de providers, dan zal ik dus niet overstappen naar een van de providers die tot de 20% behoren, zoals Casema.
Bovendien draai ik de mailserver puur voor mezelf en niet voor anderen. Dan is het imho wat overkill om daar een hostingprovider voor in te huren.

@Lunatic: lees even mijn replaais, ze hanteren wel degelijk een FUP en ook (mail)servertjes draaien gaat niet lukken.

OMG!! Net even gebeld met Casema, ik vraag dus wat de fair use policy betekent die ik in de AV tegenkom. Wat zegt ze?? "Meneer, als u met Kazaa (alsof ik die troep gebruik zeg!!) een gele balk krijgt met de melding dat u moet gaan betalen, dan komt dat voor uw eigen rekening."

Ooooh ja... dat is het dus. Goed, bedankt! Wat een niveau daar |:(

Crusader wijzigde dit bericht 09-12-2004 11:59 (27%)

98% of the population is asleep. The other 2% are staring around in complete amazement, abject terror, or both

LianLi Fanclub
Reg. datum: 04 juli 2003

quote:
iwantje schreef op woensdag 08 december 2004 @ 13:45:
[...]

Yeeee... de 100Terabyte schijven komen ook steeds dichterbij 8)7

Wat mensen allemaal niet gaan roepen als de max snelheden boven 10mbit komen :-)
quote:
Casema verhoogt internetsnelheden tot glasvezel-snelheid
...Voorlopig kunnen wij wat betreft de snelheid nog vooruit tot 70Mb...
Aub.. lees dus eerst ff de artikelen voordat je replied:)

V350!

Reg. datum: 23 juni 2004

Het klinkt allemaal te mooi om waar te zijn. Ik wil het aanvragen. Ik heb de folders al thuis gekregen en zo'n mens dat me komt vertellen wat ze allemaal te bieden hebben. Maar wat blijkt nou het is hier in de randstad (Leiden) nog helemaal niet verkrijgbaar? Wat heeft dat mens dan bij mij aan de deur te zoeken. Ze verkopen mij een service die ze helemaal nog niet kunnen aanbieden. :(

Did you mean: dataquest

quote:

Jij laat de usenetservers behoorlijk zwaar meespelen, dat moet je niet doen. ISP servers zijn over het algemeen echt niks vergeleken payservers. :)

Over de Fair Use Datalimiet, de voorwaarden:
quote:
Casema heeft het recht (onder meer ter voorkoming van overbelasting van het Netwerk of hinder voor andere Internetgebruikers) beperkingen te stellen aan transmissiesnelheden en hoeveelheden dataverkeer (upload en download), welke beperkingen per Abonnementsvorm kunnen verschillen. Indien de Klant deze beperkingen niet in acht neemt, heeft Casema het recht de toegang tot de Casema Internet Diensten (tijdelijk) te beperken of aan de Klant te ontzeggen, dan wel extra kosten hiervoor in rekening te brengen. Per abonnementsvorm zijn de beperkingen bij Casema op te vragen en worden op de website (www.casema.nl) gepubliceerd.
Wat staat er op de product pagina: "Geen datalimiet".
Xs4all geeft aan een FUP te hanteren, in de praktijk geld er totaal geen limiet, toch heeft Xs4all het recht op ieder moment in te grijpen indien zij vinden dat er te veel dataverkeer wordt gegenereerd.
Casema geeft aan geen datalimiet te hebben, in hun voorwaarden wordt verwezen naar hun website, deze website kan later veranderen, maar dan heb je in feite met een ander product te maken. Je zit dus vrij zeker bij Casema mbt de datalimiet.
Persoonlijk zou ik gaan uitzoeken hoe het met de stabiliteit zit, het liefst over een paar maandjes want in het begin is alles snel en stabiel. Indien de uitkomst positief is zal ik in jouw geval de overstap wagen.
Overigens zal het mij niet verbazen als KPN binnenkort met een snelheidsverhoging komt, houdt dat ook in je achterhoofd.

Te koop: Macbook 1.83GHz/2GB mem (defect scherm): ¤349,- (goed als Mac Mini te gebruiken)

un giorno credi
Reg. datum: 11 maart 2000

Ik denk niet dat KNP zomaar ineens met een hoger abonnement komt ivm beperkingen van ADSL op dit moment. Naar wat ik heb begrepen heeft men bij KNP zelfs geen 8Mbit beschikbaar. Dit zou dan nog uitgerold kunnen gaan worden en willen ze nog hoger zal er versneld ADSL2(+?) uitgerold moeten gaan worden.

Wat betreft stabiliteit, en dat is puur een persoonlijke ervaring, zit het wel snor. Vanaf het begin van Com21 in Utrecht heb ik altijd de snelheid (eerst 64KB/sec, toen 128KB/sec, etc etc t/m de 6 Mbit die ik nu heb waarbij ik dag en nacht de 800KB/sec haal en regelmatig er boven zit) gehad die aan m'n abonnement toebedeeld was. Ook qua problemen weinig mee gemaakt, (dat kan echter wel per plaats/wijk verschillen maar de investeringen in het netwerk lopen soepeler nu) tweemaal een downtime van een half uur tot een uur en een keer problemen met de uploadsnelheid, echter hier werd met man en macht aan gewerkt om het op te lossen.

Dus tja, het blijft een keuze die je zelf moet maken en er zullen allicht mensen zijn met een minder positieve ervaring en mening, maar nu Casema zelf ISP is heb ik er geen slecht woord voor over.

Reg. datum: 26 mei 2003

ik geef micha ook gelijk.. kheb nu 3 maanden motorola modem.. draait al sinds die 3 maanden met 1x reset.. geen storingen nog mee gemaakt.. sowieso al bijna niet dit jaar.

En ik mag veel leechen :D zit denk wel tussen de 100-150 gig per maand.. heb ze nog nooit gehoord..

Zit ongeveer al op de 1.5 terabyte dat ik gedownload heb sinds ik bij casema zit

Asus P5B | Intel Core 2 Duo E6400 L629A922 @ 3200 Mhz (400FSB) | Kingston HyperX PC6000 @ 400 Mhz (1:1) | 1320 GIG HD | MSI GeForce 7900GTO @ 687/775(1550)

Reg. datum: 02 augustus 2004

quote:
The_Eagle schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:25:
Wanadoo Cable Broadband Premium hierzo :) Ik vraag me wel af of mijn ouwe trouwe COM21 die snelheid snapt...hij gaat de laatste tijd steeds vaker over zijn nek, zeker met al die snelheidverhogingen van Casema :/
Maar ik ga er dus weer gratis op vooruit...en da's mooi meegenomen :Y)
Vervelende bij casema is alleen dat ze niet echt snappen dat je een verhouding van 1:4 up:down moet aanhouden...dus dan zou ik (aangenomen dat ze 4 mbit bedoelen) 0,25 * (4 * 1024) = 819,2 Kbit up moeten hebben...en ze geven dus 700Kbit. Dus helemaal naar de max kan ik dan ook weer niet, beetje jammer.
dat grote donkergrijze/zwarte com21 modem (comport 1000/1100 ofzo) kan 30mbit down en 2,6mbit up aan als ik het goed heb

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

un giorno credi
Reg. datum: 11 maart 2000

quote:
PiweD schreef op donderdag 09 december 2004 @ 20:51:
[...]

dat grote donkergrijze/zwarte com21 modem (comport 1000/1100 ofzo) kan 30mbit down en 2,6mbit up aan als ik het goed heb
Ja, als je in je eentje op een comcontroller zit, een utopie. :P

quote:
DataBeest schreef op donderdag 09 december 2004 @ 12:16:
[...]

Persoonlijk zou ik gaan uitzoeken hoe het met de stabiliteit zit, het liefst over een paar maandjes want in het begin is alles snel en stabiel. Indien de uitkomst positief is zal ik in jouw geval de overstap wagen.
Bij de snelheidsverhogingen van 512>800>1024>2048>3072 is er keer op keer voor het gros van de gebruikers geen vuiltje aan de lucht geweest; de snelheid is niet ingezakt, zeker niet op lange termijn. Er zit duidelijk gewoon nog rek in de kabel. :)

Strijd mee tegen de wildgroei van Algemeen Onbeschaafd Nederlands(ch)!

Reg. datum: 04 juli 2004

Casema is gewoon helemaal goed, ik vind het jammer dat er nog zoveel mensen zijn die denk/beweren dat het niet stabiel is, dat de snelheid lager is als het drukker is etc. dat is gewoon NIET waar.
Snelheid is altijd hetzelfde, ik heb misschien 3 keer per jaar een korte storing, ze zeiken niet over hoeveel data je gebruikt, de newsserver is fantastisch (waarom heb je hoge snelheid nodig als retentie toch 45+ dagen is) Ze zijn bij de helpdesk supermakkelijk met de meeste dingen, ik vroeg een nieuwe modem aan, krijg ik een heel nieuw pakket (dus gratis nieuwe kabel, netwerkkaart etc.)

Ik ben supertevreden, casema is de beste ISP van NL aant worden...jammer dat er bestveel mensen zijn die vroeger kutservice hadden van casema die nu jaloers zijn omdat het zo goed aan het worden is.

Reg. datum: 22 november 2001

quote:
TmZ schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 19:17:
Casema is gewoon helemaal goed, ik vind het jammer dat er nog zoveel mensen zijn die denk/beweren dat het niet stabiel is, dat de snelheid lager is als het drukker is etc. dat is gewoon NIET waar.

Ben het helemaal met je eens! :)
Service en produkt zijn prima in orde tegenwoordig. Die nieuwsserver van Casema is inderdaad het einde. Beter als die van Demon, waar ik vandaan kom. Zou zeggen ga zo door Casema!! 8)

olijke schavuit
Reg. datum: 19 februari 2000

Ik denk niet dat veel mensen jaloers zijn hoor, maar het is gewoon een feit dat mensen/bedrijven die dingen echt lang hebben verkloot en blijven verkloten, ook ondanks dat ze dingen beloven, die krijgen het ook gewoon lastig om dat vertrouwen terug te verdienen.

Ooit van Superweb gehoord? ;)

Maar goed, niettemin wil ik gewoon duidelijkheid voor ik overstap. Oke, het is 'maar' een internetverbinding maar goed ik zeg toch een ADSL topprovider op waar ik erg tevreden over ben.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 43 44 45 46 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: