Hoofdcategorieën
Topicacties

10 mbit bij casema :-)

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 43 44 45 46 last

Nieuw Topic
Kan niet bestaat niet!
Reg. datum: 16 april 2003

quote:
Metal schreef op zondag 09 januari 2005 @ 10:15:
[...]

Je kan ook makkelijk je abbonement laten downgraden. Heb je toch nog wat snelheid maar flink goedkoper.
True, maar gewoon een 2240/416 abo bij KPN voor minder dan de ¤ 47,35 (hcc!net) die ik nu betaal, zou wel wenselijk zijn.

Mvg, Polar

Kan niet bestaat niet!
Reg. datum: 16 april 2003

quote:
JeFFJuH schreef op zondag 09 januari 2005 @ 09:34:
[...]

Het is ook nooit goed he?

Typisch Nederlands, hè? ;)
Eerst denken aan de centen, daarna aan de rest...

Mvg, Polar

quote:
Polar Monk schreef op zondag 09 januari 2005 @ 08:07:
Flauwekul allemaal, al die forse snelheidsverhogingen waar op dit moment maar een handjevol heavy users op zit te wachten. Laat ze eerst de prijzen maar eens omlaag doen, dan zien we wel verder.

Ik heb Wanadoo Easy met de volgende snelheden:

512 kbps downstream en 128 kbps upstream.

Dat wordt:

850 kbps downstream en 260 kbps upstream.

Ik betaal ¤19,95 per maand. Dus niets te klagen lijkt mij.

Let's put a smile on that face...

olijke schavuit
Reg. datum: 19 februari 2000

Nou net de eerste kennismaking met Casema en dat was bepaald geen positieve. Mijn vertrouwen is nu al onder het nulpunt gedaald. Een gast met een Herman Finkers-accent kwam de boel wel even aansluiten, maar er schijnt iets te zijn met een storingskast ofzo. Nu komt de reperateur maandag dus. ' Snel he' zegt ie. Nou eigenlijk niet, ik verwacht gewoon een werkende verbinding als jullie zeggen dat jullie het op woesndag komen installeren.

Dat is nog niet eens het ergste. Een storing zou eventueel nog kunnen voorkomen, daar kan hij dan in principe ook niet zoveel aan doen. Maar hij keek met grote ogen op dat ik de 10mbit variant had. 'Dat kan helemaal niet, want ze gaan maar tot 8mbit'. Nee meneer, ze gaan tegenwoordig tot 10 mbit. ' Oh, ik kan het me niet voorstellen, maar het zou kunnen zijn dat ik iets heb gemist'. later bellen voor de storingsmonteur, en toch maar even vragen hoe dat nou zat met 8 of 10 mbit.

' Bleek uiteraard wel zo te zijn'. Ja duh! Echt, ik kan er gewoon niet bij dat je als FREAKING installatiemonteur van Casema niet eens op de hoogte bent van je eigen werk! Is it just me or...

(trouwens, waarschijnlijk werkt de 10 mbit pas vanaf 1 februari, tot dan zit ik met 8 mbit. Oke, kan ik mee leven, maar er werd mij gegarandeerd dat de 10 mbit versie al beschikbaar was. Maar ook 'dat was afwachten of het wel 1 februari was, het kan ook maart worden' |:(
Reg. datum: 13 november 2004

quote:
wat ik weet, casema heeft eigen monteurs maar besteed het werkt ook uit aan andere bedrijven om zo je internet tekomen installeren, maar dat is mijn ervaring, dus vandaar dat af en toe de communicatie niet helemaal vlotjes verloopt, onder de techische mensen.

olijke schavuit

Mja oke, volgens mij waren ze ook extern, dan nog vind ik dat je best een beetje weet waar je het over hebt. Al is het alleen maar om geloofwaardig naar de klant over te komen, zo verlies je een hoop vertrouwen bij mij iig.
Reg. datum: 06 september 2004

Misschien wat voor in de OP:

-Is het eigenlijk nog steeds dat je je snelheid met je buurman deelt? Of hebben ze dat al gefixt?
-Iemand al wat gemerkt van het FUP?
-Is de newsserver een beetje "complete" of is alles "incomplete"?

quote:
DesertStorm schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 16:34:

ping news.casema.nl en zie voor jezelf

is giganews lijkt me verder geen uitleg voor nodig!

is 1 van de beste nieuwservers

Reg. datum: 06 september 2004

14,55,49,44ms. Niet je van het dus? iig beter dan nova :D Giganews, nooit van gehoord, ga het nu even opzoeken.

Reg. datum: 28 december 2004

quote:
jhu schreef op donderdag 30 december 2004 @ 02:00:
[...]

Misschien een rare vraag, maar waarom bellen je buren niet eens met Casema om het op te laten lossen??

Het lijkt me een beetje raar verhaal dat je verbinding er 1,5 dag per week uit ligt en dat je niet eens belt met Casema. Denk je dat lui de tijd hebben om 250.000 modems stuk voor stuk in de gaten te houden?

Vrijwel iedereen in mijn kennissen kring heeft Casema en niemand daarvan heeft een slechte verbinding en iedereen haalt precies de snelheid die de folder aan geeft (en zelfs een paar % meer)

Mocht je het niet meer weten, je kan Casema bellen op 0900-8896.

Dit haal ik in Delft met Casema Mega op ieder moment van de dag:
Download: 757.8 KByte/sec (=6062 kbps)
Upload: 91.2 KByte/sec (=730 kbps)

Helaas heb ik dat nummer genoeg gedraaid om het nooit meer te vergeten, en ja ze hebben genoeg gebeld. Er komt soms zelfs iemand langs en meet op hoe en wat en kijkt dan moeilijk en haalt zijn schouders op.
En zoals ik al melde het ligt er helemaal aan waar je woont.. dus in principe bevestig je precies wat ik zeg ;)
Een vergelijking met jou verbinding, je woont in Delft, slaat dus ook nergens op aangezien Delft niet echt in de buurt is =_=

quote:
DesertStorm schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:04:
14,55,49,44ms. Niet je van het dus? iig beter dan nova :D Giganews, nooit van gehoord, ga het nu even opzoeken.

ping news.casema.nl

Pinging europe.isp.giganews.com [216.196.109.145] with 32 bytes of data:

Reply from 216.196.109.145: bytes=32 time=10ms TTL=117
Reply from 216.196.109.145: bytes=32 time=10ms TTL=117
Reply from 216.196.109.145: bytes=32 time=12ms TTL=117
Reply from 216.196.109.145: bytes=32 time=12ms TTL=117

Ping statistics for 216.196.109.145:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 10ms, Maximum = 12ms, Average = 11ms

Reg. datum: 08 mei 2003

Hoe zit het met COM21 modems??

Trekken die dit? Of wordt het tijd voor een nieuwe modem?

quote:
ChRoNiC777 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:50:
Hoe zit het met COM21 modems??

Trekken die dit? Of wordt het tijd voor een nieuwe modem?

wat mijn ervaringen zijn ik had eerst zelf com21 die trekt ongeveer tot 350 kb/sec maar niet echt stabiel

en de upload vond ik omtehuilen je haalden soms maar net 40 a 50 kb/up

ik zou je aanraden laat je modem omruilen voor een motorola eurdocsis.

ExTrEmE25 wijzigde dit bericht 14-01-2005 11:59 (14%)

Reg. datum: 26 mei 2003

bij mij werkt casema gewoon toppie.. stabiel etc.. heb alleen soms slechte routing, maar dat komt denk ik omdat ik via wanadoo zit..

ping news.casema.nl

Antwoord van 216.196.109.145: bytes=32 tijd=13 ms TTL=113
Antwoord van 216.196.109.145: bytes=32 tijd=16 ms TTL=113
Antwoord van 216.196.109.145: bytes=32 tijd=14 ms TTL=113
Antwoord van 216.196.109.145: bytes=32 tijd=11 ms TTL=113

Ping-statistieken voor 216.196.109.145:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 11ms, Maximum = 16ms, Gemiddelde = 13ms

best netjes.. met gamen is het ook rond 20 a 25 dus ik heb echt geen probleme met casema

Asus P5B | Intel Core 2 Duo E6400 L629A922 @ 3200 Mhz (400FSB) | Kingston HyperX PC6000 @ 400 Mhz (1:1) | 1320 GIG HD | MSI GeForce 7900GTO @ 687/775(1550)

Reg. datum: 08 mei 2003

quote:
ExTrEmE25 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:56:
[...]

wat mijn ervaringen zijn ik had eerst zelf com21 die trekt ongeveer tot 350 kb/sec maar niet echt stabiel

en de upload vond ik omtehuilen je haalden soms maar net 40 a 50 kb/up

ik zou je aanraden laat je modem omruilen voor een motorola eurdocsis.

Hmmz dan moet ik zeker ff gaan bellen ofzo?

En, moet ik dan weer een installateur gaan betalen enzo?

gewoon belle naar de helpdeks.. dan klagen dat je slechte snelheden haalt en dat ze toch sowieso om gaan switchen naar nieuwe modems..

zo heb ik een afspraak kunnen maken... ze hebben oude modem mee terug genomen, ik heb zelf modem aangesloten en klaar was het.. daar heb je echt geen monteur voor nodig

Asus P5B | Intel Core 2 Duo E6400 L629A922 @ 3200 Mhz (400FSB) | Kingston HyperX PC6000 @ 400 Mhz (1:1) | 1320 GIG HD | MSI GeForce 7900GTO @ 687/775(1550)

quote:
ChRoNiC777 schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 13:44:
[...]

Hmmz dan moet ik zeker ff gaan bellen ofzo?

En, moet ik dan weer een installateur gaan betalen enzo?

gewoon bellen en zeggen dat je verbinding wegvalt en dat jij je snelheid niet haalt.

kortom maak er een leuk verhaaltje van dat je com21 modem niet meer werkt.

Echt wel!
Reg. datum: 11 december 2004

quote:
DesertStorm schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 16:34:

-Is het eigenlijk nog steeds dat je je snelheid met je buurman deelt? Of hebben ze dat al gefixt?
Is al gefixt, ik zit nu een maand bij casema en ik heb alle dagen 760Kb. 1 dag niet maar toen waren ze in deze wijk met het netwerk bezig :)

Ik heb de laatste weken al ruim 200 Gigabyte gedownload, maar casema heeft volgens mij geen FUP _/-\o_

Casema gebruikt de servers van Giganews, hele goeie retentie. Ik haal op 4 lijnen max 250Kb ofzo, maar dat komt omdat ze geknepen zijn. Daarbuiten gebruik ik Usenetserver en de newsserver van Casema heeft een langere retentie :P

Sleurink wijzigde dit bericht 16-01-2005 22:54 (8%)

quote:
Sleurink schreef op zondag 16 januari 2005 @ 22:49:
[...]

Ik heb de laatste weken al ruim 200 Gigabyte gedownload, maar casema heeft volgens mij geen FUP _/-\o_
In de PC-Active stond laatst dat Casema (of was het Wanadoo?) officiëel nog wel een FUP hebben voor de kabel-abo's, maar dit wordt niet nageleefd dus in de praktijk geen FUP idd. :)

Strijd mee tegen de wildgroei van Algemeen Onbeschaafd Nederlands(ch)!

ik heb nooit wat van ze gehoord, en ik zit toch wel elke maand tussen de 100 en 150 gig download.. en dat anderhalf jaar al ofzo.

Maar er is dus nog niet daadwerkelijk al geupgrade, ik hoop dat ze een beetje opschieten :p

Reg. datum: 23 juni 2004

quote:
LuNaTiC schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 13:45:
Nou net de eerste kennismaking met Casema en dat was bepaald geen positieve. Mijn vertrouwen is nu al onder het nulpunt gedaald. Een gast met een Herman Finkers-accent kwam de boel wel even aansluiten, maar er schijnt iets te zijn met een storingskast ofzo. Nu komt de reperateur maandag dus. ' Snel he' zegt ie. Nou eigenlijk niet, ik verwacht gewoon een werkende verbinding als jullie zeggen dat jullie het op woesndag komen installeren.

Dit is natuurlijk een opvatting van niks. Jij neemt het ook de bakker kwalijk dat de boer geen graan verbouwd heeft. Binnen een week tijd een afspraak weten te maken is snel.

quote:

Dat is nog niet eens het ergste. Een storing zou eventueel nog kunnen voorkomen, daar kan hij dan in principe ook niet zoveel aan doen. Maar hij keek met grote ogen op dat ik de 10mbit variant had. 'Dat kan helemaal niet, want ze gaan maar tot 8mbit'. Nee meneer, ze gaan tegenwoordig tot 10 mbit. ' Oh, ik kan het me niet voorstellen, maar het zou kunnen zijn dat ik iets heb gemist'. later bellen voor de storingsmonteur, en toch maar even vragen hoe dat nou zat met 8 of 10 mbit.

' Bleek uiteraard wel zo te zijn'. Ja duh! Echt, ik kan er gewoon niet bij dat je als FREAKING installatiemonteur van Casema niet eens op de hoogte bent van je eigen werk! Is it just me or...
.

Storingen zijn nooit uit te sluiten binnen een netwerk. Denk is na het is niet zijn werk! Zijn werk is de verbinding aansluiten bij de klant. Wat er aan de andere kant van die kabel wordt aangesloten en geconfigureerd zal hem een zorg wezen het is niet zijn vak hij heeft er niet voor geleerd het is een vak appart.

quote:
(trouwens, waarschijnlijk werkt de 10 mbit pas vanaf 1 februari, tot dan zit ik met 8 mbit. Oke, kan ik mee leven, maar er werd mij gegarandeerd dat de 10 mbit versie al beschikbaar was. Maar ook 'dat was afwachten of het wel 1 februari was, het kan ook maart worden' |:(

Je neemt een breedband pakket af. Aan dit pakket is een snelheid verbonden. Zoals netjes is aangegeven in het nieuws is die snelheid die jij noemt nog niet van toepassing. De oude snelheden gelden nog deze worden in de loop van dit kwartaal geupdate.

En nee ben geen verkoper van Casema ;) Ik erger me gewoon aan mensen die hun frustraties uiten door ongefundeerde posts de wereld in te helpen.

Reg. datum: 24 november 2002

Ik heb in de week geleden een versnelt modem aangevraag gedaan omdat me oude com21 aan vervanging toe was door verschillende reden. 1e haalde niet de complete snelheid wat ik zou moeten halen 2e door steeds verschillende IP adressen ipv 1 vaste. Maar goed ik heb nu die motorola eurodocis (die kleine zwarte) en het valt me echt niet tegen moet ik zeggen ik haal nu stabiele snelheden binnen.

Download : 402 KB
Upload 66KB
Connection/min rond :1000
Ping : 28ms

Dus mij hoor je niet klagen :*) .

Abbonement: Wanadoo premium

Weet iemand wanneer de verhogen word doorgevoerd ?

AMD XP 1800+@2530Mhz|768MB DDR 400 dual channel |Epox 8rda3G|ATI X800XT-PE 256MB GDDR3 | 440GB opslag ruimte |

Reg. datum: 03 mei 2004

quote:
Vegito schreef op maandag 17 januari 2005 @ 13:51:
*knip*

Weet iemand wanneer de verhogen word doorgevoerd ?
Eind maart heeft iedereen zijn verhoging. 31 maart dus. En alle vorige keren had ik ook pas mijn verhoging een week voor de datum. dus zou niet teveel hopen op eerdere verhoging :P

Macbook Pro 2.2 Ghz + iPhone 8GB

Acties: [view]

Door: LuNaTiC
Admin General Chat
olijke schavuit

quote:
sethchaos schreef op maandag 17 januari 2005 @ 12:12:
[...]

Dit is natuurlijk een opvatting van niks. Jij neemt het ook de bakker kwalijk dat de boer geen graan verbouwd heeft. Binnen een week tijd een afspraak weten te maken is snel.

Ik neem het de monteur ook niet kwalijk, maar wel casema. Het is toch casema's verantwoordelijkheid om te zorgen dat het netwerk gebruikslaar is op het moment dat zij een installatiebedrijf sturen om het te installeren? Lijkt mij hoor :)

quote:

Storingen zijn nooit uit te sluiten binnen een netwerk. Denk is na het is niet zijn werk! Zijn werk is de verbinding aansluiten bij de klant. Wat er aan de andere kant van die kabel wordt aangesloten en geconfigureerd zal hem een zorg wezen het is niet zijn vak hij heeft er niet voor geleerd het is een vak appart.

Natuurlijk zijn storingen nooit uit te sluiten. Maar ik hoop wel dat je het me eens bent dat het niet echt lekker overkomt als het al niet eens werkt bij de installatie. Ik denk dat jij ook denkt 'WTF' als jij een nieuwe broek koopt maar als je hem de eerste keer aandoet dat er al een scheur in komt . Nogmaals, ik neem de installateur niet veel kwalijk. Misschien als eerste reactie om een beetje 'af te reageren', maar ik ben echt niet de onredelijkste hoor. Bovendien was ik extra gefrustreerd omdat mn pa dit allemaal met grote scepsis aanzag, en dat ie gelijk weer nijdig werd ('zie je wel, ik zei het toch!').

quote:
Je neemt een breedband pakket af. Aan dit pakket is een snelheid verbonden. Zoals netjes is aangegeven in het nieuws is die snelheid die jij noemt nog niet van toepassing. De oude snelheden gelden nog deze worden in de loop van dit kwartaal geupdate.

Dan moeten ze dat als verkoper die aan de deur komt dat niet zo uitleggen. Overigens kan ik goed leven met de huidige snelste snelheid hoor, ik heb nu 2.2 mbit en ik ga dan voorlopig naar 6 mbit. Heb me er bij neergelegd dat het dan maar niet meteen is ;)

quote:
En nee ben geen verkoper van Casema ;) Ik erger me gewoon aan mensen die hun frustraties uiten door ongefundeerde posts de wereld in te helpen.

Je mag je er aan ergeren, maar volgens mij heb je me gewoon een beetje verkeerd begrepen (of schreef ik mijn frustraties uit ergernis zo neer dat je me verkeerd interpreteerd, nouja goed ik ben niet te beroerd om hand in eigen boezem te steken).

Anyway, als het goed is komt ie tussen half 1 en 4. Dus nog 2 uur te gaan, we zullen zien...

Acties: [view]

Door: LuNaTiC
Admin General Chat
olijke schavuit

Hij is geweest, dit keer was het kerel van Casema zelf. Hele aardige goede kerel. Goede service dit keer, hij was eigenlijk wel verbaasd dat ik zo rustig was gebleven want blijkbaar was de eerdere monteur helemaal niet volgens afspraken bezig! Zo had hij alle zooi gewoon in de meterkast gegooid terwijl ie juist wel geacht werd om de splitter iig al aan de kastwand te schroeven!

In ieder geval heeft hij dit wel gedaan, boven wat dingen ingesteld en klaar was Kees (hij heette ook echt Kees ;)). Zelfs toen ie mn slechte TV ontvangst boven op mn kamer zag, heeft ie dat nog zelfs gefixed :o _o_ Over service gesproken ;)

Anyway, zit nu lekker te leechen met 700-750 KB/sec. Tot nu toe erg tevreden iig, alleen mn e-mailadressen moeten nog werkend gemaakt worden. Maar goed, heb mn oude xs4all account ook nog, dus zo'n ramp is dat niet.

Verder heeft hij iig van de eerdere monteurs meteen een klacht ingediend, het was dus zeker niet volgens de afspraken die zij met het bedrijf gemaakt hadden gegaan. Anyway, het moge wel duidelijk zijn dat Casema weer omhoog is gegaan qua vertrouwen, ze hebben dit heel netjes opgelost zo. :)

LuNaTiC wijzigde dit bericht 17-01-2005 15:48 (7%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 43 44 45 46 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: