Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Casema verhoogt internetsnelheden tot ‘glasvezel-snelheid

:|

Wat een marketing misleiding zeg ... 10x en 100x sneller (100 mbit en gigabit) kan nog gewoon over koper. (Toegegeven, dat zijn dan wel 4 aders, of zelfs 4 paar, bij CAT5/5e/6.) Bij glasvezel denk ik aan gbit of 10gbit.

Maar het "Staat mooi" he?

K.I.S.S. - Beter een béétje te bot dan veel te onzeker! - Photo Portfolio

Een paar jaar geleden was het nog zo dat je de (beperkte) kabel-lijn moest delen, daardoor KON je verbinding ineens een stuk trager worden door overbelasting. Nieuwe technieken hebben dit probleem grotendeels achterhaald.

Elk systeem heeft zijn bottlenek, maar hier heb je tegenwoordig niet zo veel last meer van tenzij iedereen tegelijk hun bandbreedte probeert dicht te trekken. ADSL trekt het dan ook niet meer, al treedt de bottlenek ergens anders in de keten op.

Reg. datum: 22 november 2001

Casema heeft onlangs een nieuwe nieuwsserver in gebruik genomen die in tegenstelling tot de servers van andere providers geen beperkingen kent in aantallen nieuwsgroepen en down load-bandbreedte. Daarnaast heeft het bedrijf twee maanden geleden een radio- en Tv-portal gelanceerd waarop men zonder extra pc-hardware en op een volledig scherm live de uitzendingen van negen Nederlandse televisiezenders via internet kan volgen.

Tabel snelheden
Midi 850/260
Multi 2.000/520
Maxi 4.000/770
Mega 10.000/1.050

lekker hoor!! :)

Reg. datum: 04 oktober 2004

quote:
IceStorm schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:34:
Speelt er bij deze abbo's nog iets van een datalimiet mee? Niks zo erg als een dikke pijp waar je niks mee mag doen (zoals sommige van onze Belgisch vrienden ;)).
Dat is inderdaad zeer frustrerend :(

Reg. datum: 22 november 2001

quote:
ZedKet schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:09:
[...]

Dat is inderdaad zeer frustrerend :(

Ze hebben geen download limiet....
:Y)

I wear my sunglasses at night

Wanadoo Cable Broadband Premium hierzo :) Ik vraag me wel af of mijn ouwe trouwe COM21 die snelheid snapt...hij gaat de laatste tijd steeds vaker over zijn nek, zeker met al die snelheidverhogingen van Casema :/
Maar ik ga er dus weer gratis op vooruit...en da's mooi meegenomen :Y)
Vervelende bij casema is alleen dat ze niet echt snappen dat je een verhouding van 1:4 up:down moet aanhouden...dus dan zou ik (aangenomen dat ze 4 mbit bedoelen) 0,25 * (4 * 1024) = 819,2 Kbit up moeten hebben...en ze geven dus 700Kbit. Dus helemaal naar de max kan ik dan ook weer niet, beetje jammer.

Wist ik veel dat ze ook nog een tweelingzus had... :p

ik ben het daar niet mee eens, heb nu 4mbit adsl en 700 kb/s up en dat werkt prima
Wh00t, wat een snelheid !

Kheb nu al een retesnelle verbinding, maar 10MB is :9~ :9~

hopen dat de kerstman het nog komt brengen :P

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

LianLi Fanclub

God.. dit is zo cool :)

Nieuw modem brengt bijna totale dominatie, en nu dit!

Ik denk dat ik nog wel een jaartje bij Casema blijf :D

edit:

Waarom is er eigenlijk nog geen Casema Topic??? Kan dit geregeld worden? Ivm de komende snelheidsverhogingen :) Die @Homers hebben het ook dus :P

SgtStrider wijzigde dit bericht 06-12-2004 16:36 (37%)

V350!

Ik ben benieuwd.
Wij krijgen binnenkort (ik dacht begin volgend jaar, maar kan ook al 14 december zijn omdat dan óók alle zenders omgegooid worden wegens nieuwe paketten) internet via de kabel (Casema), en het zal mij benieuwen of ze hier de eerste nieuwe, of de laatste oude apparatuur hebben. (er is in ieder geval een glasvezel getrokken vanuit Amersfoort deze kant op)

Overstappen gaat dan wel heel verleidelijk worden, ik heb nu nog aDSL van XS4all, en daar ben ik ook zéér tevreden mee.
Eerst maar rustig afwachten denk ik, ik heb nog steeds weinig vertrouwen in Casema. Waarom weet ik eigenlijk niet...

Resistance is futile (if << 0.01 Ohm)
Op de vraag 'mijn *ding* doet het niet' moet je altijd de wedervraag 'wat doet hij wel' stellen.

Jarno was here!
Reg. datum: 13 februari 2004

resistor, er is een weekje geleden hier een foldertje binnengekomen van casema :Y)
hoop idd dat het 14 december is.. 10 mbit is wel leuk

http://sheetmania.tk download & upload hier je piano sheets :)

quote:
jojarno schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:36:
resistor, er is een weekje geleden hier een foldertje binnengekomen van casema :Y)
hoop idd dat het 14 december is.. 10 mbit is wel leuk

In dat foldertje stond niets over 10Mb dacht ik, enkel nog die oude snelheden.

Ik heb eigenlijk geen zin om het grote blauwe archief in te duiken...
Het enige wat ik bewaard heb is de zendertabel 'omdat de rest toch maar zooi van Casema is'.

-edit-
Toch even de papierbak in gedoken (dat zijn bij ons blauwe containers), en Mega gaat idd niet verder dan 6144/768

Resistor wijzigde dit bericht 06-12-2004 16:47 (13%)

Op de vraag 'mijn *ding* doet het niet' moet je altijd de wedervraag 'wat doet hij wel' stellen.

Beter laat dan dood.

quote:
The_Eagle schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:25:
Wanadoo Cable Broadband Premium hierzo :) Ik vraag me wel af of mijn ouwe trouwe COM21 die snelheid snapt...hij gaat de laatste tijd steeds vaker over zijn nek, zeker met al die snelheidverhogingen van Casema :/
Maar ik ga er dus weer gratis op vooruit...en da's mooi meegenomen :Y)
Vervelende bij casema is alleen dat ze niet echt snappen dat je een verhouding van 1:4 up:down moet aanhouden...dus dan zou ik (aangenomen dat ze 4 mbit bedoelen) 0,25 * (4 * 1024) = 819,2 Kbit up moeten hebben...en ze geven dus 700Kbit. Dus helemaal naar de max kan ik dan ook weer niet, beetje jammer.
Bel ff met de klantenservice en legt hen uit dat je modem steeds vaker hangt en dus aan het overlijden is. Je krijgt dan sneller je nieuwe motorola modem dat 2 maal zoveel verbindingen aankan en 10% hogere dataoverdracht heeft.
Reg. datum: 03 december 2001

Allemaal heel leuk enzo (Casema is niet de eerste Multikabel heeft dit in augustus al aangekondigd en inmiddels al ruim een maand ingevoerd), maar zijn deze snelheden nu wel nodig ? Daarmee doel ik vooral op de downloadsnelheid, ik heb nu 5Mbit/1Mbit van multikabel en aan z'on snelheid zou iedereen toch voldoende moeten hebben voor thuisgebruik. Ook al leech je heel veel.

edit:
Waarom trouwens van die vreemde snelheden, en niet gewoon 256, 512, 768,1024 ?

harry64 wijzigde dit bericht 06-12-2004 16:46 (13%)

quote:
harry64 schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:44: iedereen toch voldoende moeten hebben voor thuisgebruik. Ook al leech je heel veel.

Weer die discussie?

Iedereen doet wat anders met zijn/haar internet. Daarom is het goed dat er verschillende abonnementstypes zijn.

Wat betreft snelheid (afgezien van leechers). Bij het sneller worden van de verbinding komen ook nieuwe diensten binnen bereik. Internet-televisie is daarbij waarschijnlijk het belangrijkste voorbeeld. Een goede kwaliteit vereist een aardige bandbreedte. Daarnaast moet ik incidenteel grote hoeveelheden data overpompen en dan is het wel prettig als het een paar uur sneller kan. Verder ken ik mensen die hun werk (foto/video) via het internet backuppen. Ook daarbij is snel wel fijn.

Naast veel kunnen downloaden betekent snel downloaden ook eerder klaar zijn. Als je je tv-aflevering volledig moet downloaden wil je zo snel mogelijk kunnen kijken. 8)

Maar ik ben met je eens dat de snelste verbindingen alleen voor de grootgebruikers zijn die daarvoor ook willen betalen. Voor de klein- en gemiddelde gebruiker hebben we altijd nog langzamere/goedkopere abonnementen.

ritsjoena wijzigde dit bericht 06-12-2004 17:13 (18%)

Hmmm, ik heb net mijn abonnement bij Casema/Wanadoo opgezegd. Misschien toch maar even aanhouden.

Zeker nadat ze net vandaag allemaal goede dingen hebben gedaan:
  • Eindelijk mijn (nieuwe) modem online gekregen na een week storing (kreeg na omwisseling van het modem geen ip, nog nooit zo'n lange storing gehad)
  • Klantenservice belt zowaar terug om me over te halen NIET op te zeggen (Zozo)
  • Helpdesk belt zowaar terug om te controleren dat de storing verholpen is (WOW!!)
  • Snelheid is hoger met nieuwe modem
* JeroenG33 is weer een klein beetje tevreden en overweegt opzegging in te trekken

offtopic:
Ondanks dat ik nog niet goed kan wennen aan die nieuwe kleurtjes is het post venster wel heel veel verbeterd! Super al die opmaakknopjes

JeroenG wijzigde dit bericht 06-12-2004 17:22 (16%)

-- .. ... .--- .- .-.-.-

quote:
Daarmee is Casema de eerste die met een consumentenproduct de 10MB-grens doorbreekt.
Het is al eerder genoemd hier maar, dit is niet waar. Multikabel was het eerst :) Overigens vraag ik me af waarom de upload niet naar 2mbit ofzo gaat, zoals bij MK.
Reg. datum: 03 december 2001

quote:
ritsjoena schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:08:
[...]

Weer die discussie?

Iedereen doet wat anders met zijn/haar internet. Daarom is het goed dat er verschillende abonnementstypes zijn.

Wat betreft snelheid (afgezien van leechers). Bij het sneller worden van de verbinding komen ook nieuwe diensten binnen bereik. Internet-televisie is daarbij waarschijnlijk het belangrijkste voorbeeld. Een goede kwaliteit vereist een aardige bandbreedte. Daarnaast moet ik incidenteel grote hoeveelheden data overpompen en dan is het wel prettig als het een paar uur sneller kan. Verder ken ik mensen die hun werk (foto/video) via het internet backuppen. Ook daarbij is snel wel fijn.

Naast veel kunnen downloaden betekent snel downloaden ook eerder klaar zijn. Als je je tv-aflevering volledig moet downloaden wil je zo snel mogelijk kunnen kijken. 8)

Maar ik ben met je eens dat de snelste verbindingen alleen voor de grootgebruikers zijn die daarvoor ook willen betalen. Voor de klein- en gemiddelde gebruiker hebben we altijd nog langzamere/goedkopere abonnementen.
Het gaat niet om de discussie, maar ik ken nu al genoeg mensen die een veel lagere en onstabielere snelheid hebben dan waarvoor ze betalen. En omdat iedereen zijn snelheden verhoogt zal dit dus (imo) meer voor gaan komen, of ze moeten gewoon het netwerk sneller/beter gaan maken.

Super relaxed download komt er zon 50 kb/ps bij en upload zelfs 40 kb/ps
Blij dat ik bij casema zit :Y) :Y)
Edit: Ik heb echt nog nooit lastgehad van dat vertraging van je snelheid door drukte. Er zitten hier in het dorp wel geen downloaders, maar volgens mij is dat zowat bij niemand meer :)

Satch wijzigde dit bericht 06-12-2004 17:32 (47%)

Macbook Pro 2.2 Ghz + iPhone 8GB

Ik heb Wanadoo Cable Premium....

nu is dat 3 mbit, en het snelste pakket 6mbit, dus ik verwacht dat mijn pakket 5mbit wordt :D
prima!!!

//edit ik lees net op de casema site dat het 4 mbit wordt...

Dot-cpu wijzigde dit bericht 06-12-2004 17:35 (19%)

quote:
harry64 schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:23:
[...]

Het gaat niet om de discussie, maar ik ken nu al genoeg mensen die een veel lagere en onstabielere snelheid hebben dan waarvoor ze betalen. En omdat iedereen zijn snelheden verhoogt zal dit dus (imo) meer voor gaan komen, of ze moeten gewoon het netwerk sneller/beter gaan maken.
Lijkt me niet dat dit bij Casema het geval is.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

ben benieuwd wanneer adsl iets gaat doen :S dit wordt schandalig!

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

quote:
meelmark schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:53:
ben benieuwd wanneer adsl iets gaat doen :S dit wordt schandalig!
aDSL (gewoon) gaat niet verder dan 8Mb ;)

quote:
sevennine schreef op maandag 06 december 2004 @ 14:51:
[...]
Ik irriteer me daar ook mateloos aan! Zelfs bij HP weten ze het verschil niet |:(

Voor je het taalgebruik in persberichten gaat afkraken, kijk eerst naar je eigen schrijfsels.
Je bedoelt: 'ik erger me daar ook mateloos aan' of 'dat irriteert me ook mateloos'.
'Zich irriteren' bestaat niet. Iets irriteert jou, of jij ergert je aan iets.

Ontopic: leuk! Hoop dat Wanadoo volgt.

quote:
harry64 schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:23:
[...]

Aah, prioriteit. Stabiliteit is inderdaad belangrijker dan de maximum snelheid die powerusers kunnen halen. Uit je eerdere reactie kwam echter niet naar voren dat dat je bezwaar was, maar dat puur het opvoeren van de snelheid onnodig is. Dat is een hele andere discussie.

Als ik zo hoor is stabiliteit hier geen issue, die zit wel goed. Dus dan kunnen we naar het volgende punt kijken: snelheid. Opvoeren tot het snelste dat nog stabiel is,. Nog sneller levert problemen en dus klantverlies op. Dat is waarom ze nu pas snelheden tot 10 Mbit gaan leveren en niet eerder en nog niet tot 70Mbit. Ze zijn er nu klaar voor (althans dat denken ze &gt;:) )

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws