Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 06 december 2004

http://www.casema.nl/port...portal&_schema=PORTAL

06-12-2004
Casema verhoogt internetsnelheden tot ‘glasvezel-snelheid’
Nauwelijks een half jaar na de vorige snelheidsverhoging gaan de internetabonnees van Casema er weer fors op vooruit. Afhankelijk van het abonnement gaat de down load snelheid met maximaal 60% omhoog en de up load-snelheid met maximaal 100%. De twee heavy user-producten – Casema Kabelbreed Mega en Wanadoo Cable Power krijgen zelfs een down load-snelheid van 10 MB. Daarmee is Casema de eerste die met een consumentenproduct de 10MB-grens doorbreekt. De verhoging van de bandbreedte wordt gefaseerd uitgevoerd. Uiterlijk 31 maart hebben alle abonnees de nieuwe snelheden.
“Eind juni hebben wij aangekondigd dat ‘marktconform’ voor ons niet meer voldoende was en dat wij trendsetter op het gebied van internet wilden worden.” Zegt Mike Dreisch, directeur consumentenmarkt van Casema. “Deze snelheidsverhoging toont aan dat wij hard op weg zijn om inderdaad een trendsetter te worden. Voorlopig kunnen wij wat betreft de snelheid nog vooruit tot 70MB. De adsl-providers moeten nog maar zien of ze dat kunnen.” Hij vervolgt: “Maar niet alleen op het gebied van bandbreedte maar bijvoorbeeld ook op het gebied van ondersteuning, de beschikbaarheid en down load capaciteit van nieuwsgroepen en innovatie kan de markt de komende maanden nog het nodige van ons verwachten.”

Reg. datum: 24 januari 2000

Ik kan me daar zo aan ergeren he, dat bedrijven in hun eigen texten ook Mb en MB door elkaar halen. :(

Wees toch eens zorgvuldig met die termen.
Dit is bijna net zo knullig als in een persbericht BrEaZaH-achtige spelfouten maken. (toch vs tog bijv.)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.

quote:
Daarmee is Casema de eerste die met een consumentenproduct de 10MB-grens doorbreekt.
Is niet waar. Mulikabel heeft dit nu al een tijdje :)

Om nooit te vergeten: Han = Merely/XceeD/Merely O-) :P
Foto gallery || Mijn avonturen in Zürich

quote:
TD-er schreef op maandag 06 december 2004 @ 14:49:
Ik kan me daar zo aan ergeren he, dat bedrijven in hun eigen texten ook Mb en MB door elkaar halen. :(

Wees toch eens zorgvuldig met die termen.
Dit is bijna net zo knullig als in een persbericht BrEaZaH-achtige spelfouten maken. (toch vs tog bijv.)
Ik irriteer me daar ook mateloos aan! Zelfs bij HP weten ze het verschil niet |:(

Reg. datum: 04 februari 2004

Coowl
downloaden gaat voor mij weer 1mbit omhoog en up zo 250kbs

Zal me boeie als ik die snelheid maar haal _/-\o_
quote:
sevennine schreef op maandag 06 december 2004 @ 14:51:
[...]

Ik irriteer me daar ook mateloos aan! Zelfs bij HP weten ze het verschil niet |:(

Sluuut pred 24y 255d 23h 55m
Reg. datum: 16 februari 2003

quote:
sevennine schreef op maandag 06 december 2004 @ 14:51:
[...]

Eh, ik wil niet veel zeggen maar bij HP weten ze wel meer niet :D

Anyway, ik ben benieuwd naar de upload snelheid.. Als dat nou eens synchroon gaat lopen aan de download, dus ook 10mbit.. Dan stap ik wel over.

[PRE] Asian.Backdoor.Sluts.9.XXX.DVDRip.XviD-Pr0nStarS

Hopelijk verhogen zoveel mogelijk aanbieders hun snelheden, dan zal @home ook wel moeten :)
/me is een errorist

* anandus baalt zo dat Casema in Leiden (muv Merenwijk) geen kabel aanbiedt :(

Maar het is behoorlijk lekker, 10Mbit.

Hoe betrouwbaar is dat 70Mbit, wat-ie daar claimt? Kan dat over de kabel? :?

Wau wau!

quote:
Sluuut schreef op maandag 06 december 2004 @ 14:58:
[...]

Eh, ik wil niet veel zeggen maar bij HP weten ze wel meer niet :D

Anyway, ik ben benieuwd naar de upload snelheid.. Als dat nou eens synchroon gaat lopen aan de download, dus ook 10mbit.. Dan stap ik wel over.
LOL, ligt eraan wat je verwacht de bit of de byte!

quote:
In testopstellingen kon het geloof ik zelfs verder (200Mbit). Ik weet niet hoeveel rek er in de huidige aparatuur zit of dat men (veel) moet vervangen om dit ook in praktijk mogelijk te maken. Ik bedoel daarmee de aparatuur (servers, eventueel verdeelstations etc) vervangen, niet de kabels.

ritsjoena wijzigde dit bericht 06-12-2004 15:09 (4%)

Sluuut pred 24y 255d 23h 55m
Reg. datum: 16 februari 2003

quote:
anandus schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:05:
* anandus baalt zo dat Casema in Leiden (muv Merenwijk) geen kabel aanbiedt :(

Maar het is behoorlijk lekker, 10Mbit.

Dat zal waarschijnlijk alleen mogelijk zijn als de hele buurt niet op internet zit op dat moment, casema kennende :+

[PRE] Asian.Backdoor.Sluts.9.XXX.DVDRip.XviD-Pr0nStarS

Hier een praktijk experiment met 100 Mbit limiet up en down. Het kan dus wel.

nieuws: Kabelfoon demonstreert maandag 100Mbit kabelinternet

ritsjoena wijzigde dit bericht 06-12-2004 15:12 (5%)

Bravia Commercial o//

hmm, mijn mening: het is en blijft kabel zo te zien.. je snelheid heeft dus te maken met de afstand tussen jou en de centrale en hoeveel mensen er online zijn! dus als de hele wijk online is dan haal je misschien nog maar 4mbit ofzo, die 10mbit zal je misschien 1x per 2 maanden 1 uurtje halen ofzo, en dat is dan op een doordeweekse nacht.... ik hou het liever op adsl, daar is het gewoon een stabile snelhied
rm -rf /

Aha, nou snap ik het. Dan hebben ze mij zeker als proefkonijn gebruikt. Ik download de afgelopen maand al met snelheden van 800 kilobyte tot 1 megabyte, terwijl ik zo'n multi-abo heb die volgens de specs 1,5 megabit (=circa 200 kilobyte) zou moeten doen. :7

I can't be fired.... slaves are SOLD!

Lemmus Lemmus

De upload is nog steeds erg laag. Beter dan bij veel andere aansluitingen maar nog niet erg goed. Zo kweek je leechers. I
k ben ook blij me 5 Mbit internet als daar een flinke upload bij hoort (zoiets als 2 Mbit). Hoge downloadsnelheden zijn ook niet alles. Symmetrische lijnen zijn op de duur natuurlijk veel beter maar of die er ooit komen vraag ik mij af.

Niet helemaal met je eens ik heb op dit moment Casema Mega met 6.144 down 768 up en dit haal ik elke dag met gemak :9
quote:
stevenP schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:13:
hmm, mijn mening: het is en blijft kabel zo te zien.. je snelheid heeft dus te maken met de afstand tussen jou en de centrale en hoeveel mensen er online zijn! dus als de hele wijk online is dan haal je misschien nog maar 4mbit ofzo, die 10mbit zal je misschien 1x per 2 maanden 1 uurtje halen ofzo, en dat is dan op een doordeweekse nacht.... ik hou het liever op adsl, daar is het gewoon een stabile snelhied

Reg. datum: 28 december 2000

quote:

Via de kabel is het juist veel makkelijker om een betere snelheid aan te bieden, bij de kabel kan je meerdere headends aansluiten op één kabelnetwerk. Ik had 8 Mbit ADSL en ik zit op kijkafstand van de telefooncentrale en toch zakte de snelheid in de avonduren in.

Nu heb ik Casema Mega en ik haal in de praktijk met mijn 6.1 Mbit/sec van Casema meer snelheid dan mijn 8 Mbit/sec ADSL ooit haalde. Daarnaast is de Upload nog veel beter geworden via de kabel.

Zet de cv maar uit moe, die AMD draait nu stabiel

This place is GoT-like!!!

Speelt er bij deze abbo's nog iets van een datalimiet mee? Niks zo erg als een dikke pijp waar je niks mee mag doen (zoals sommige van onze Belgisch vrienden ;)).

quote:

Ik ben bang dat je niet gehinderd wordt door enige kennis van zaken.. Ik ben de gelukkige bezitter van een kabelverbinding (casema :) ) En de snelheid is super stabiel. Sinds jaar en dag, zowel bij mijzelf als bij al mijn kennisen met kabel. (meer dan 10 man).

De enige bron van het bericht dat kabel instabiele snelheden oplevert lijkt me dan ook de fabeltjeskrant! Uiteraard houden ISP's rekening met de bezetting van hun netwerk!

Duncan McLoud

Overigens is Casema echt zeer goed bezig de laatste tijd! Niet alleen deze speed upgrade is leuk, maar ook bijvoorbeeld de newsserver van Casema is echt ongeevenaard!!!! Retentie van 8 tot 30 dagen en een completion van 99,9 %

Complimenten!

Duncan McLoud

quote:
IceStorm schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:34:
Speelt er bij deze abbo's nog iets van een datalimiet mee? Niks zo erg als een dikke pijp waar je niks mee mag doen (zoals sommige van onze Belgisch vrienden ;)).
Mja, een dikke pijp waar je niks mee KAN doen. Omdat tie vol zit met leechers, das ook niet alles.
quote:

Gelukkig leven we nog in de demos tijd... :? :+
Lang leve vooruitgang wat dat betreft :Y)

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

un giorno credi

Yeah baby! :D Ik haal nu al m'n volledige snelheid, zal straks wat beloven. :9~

quote:
IceStorm schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:34:
Nope. limiet vrij :Y) Je kan er nagenoeg alles mee doen wat je wil :D

Officiëel bikkel'n in #bikkels
Campzone Veld C FieldAdmin
De Veld C site!

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws