Reg. datum: 12 februari 2002
quote:MicDis schreef op woensdag 22 december 2004 @ 21:19:
[...]
Wat had jij verwacht dan de het voormaat kleiner werd en de foto's het zelfde bleven![]()
Nee.
Maar had niet verwacht dat het verschil tussen normaal en fijn zo'n duidelijk verschil maakte op het lcd schermpje.
Oh, de het voormaat.quote:MicDis schreef op woensdag 22 december 2004 @ 21:19:
[...]
Wat had jij verwacht dan de het voormaat kleiner werd en de foto's het zelfde bleven![]()
Iets niet goed met je dat je na een typ fout van 2 letters de hele tekst niet meer begrijpt?quote:
quote:MicDis schreef op woensdag 22 december 2004 @ 23:14:
[...]
Iets niet goed met je dat je na een typ fout van 2 letters de hele tekst niet meer begrijpt?
2 Letters?
Ik ga er voor het gemak maar vanuit dat je formaat bedoeld?
Ok, het is formaat. Zullen we het nu weer over een mooie camera hebben?
Talkin.nl daily photoblog
Day 1377: 3 Benches
Foto specs: Canon 50D, Tamron 17-50 f/2.8, 1/30s, f/4.0, ISO 100
Reg. datum: 22 september 2001
quote:Voutloos schreef op woensdag 22 december 2004 @ 21:06:
De sluitertijd is het probleem niet.
Het gaat erom dat je heirvan leert van tevoren rekening te houden met bordjes als je positie neemt. Op het moment dat de trein voorbij raast, kan je je echt niet meer om een bordje druk gaan maken.
Beetje nutteloos om hier nog op door te gaan, maar ik doe het toch even
De sluitertijd is wél de rede waarom het bordje niet scherp is. Ik bewoog de cam namelijk met de trein mee, dus het is bewegingsonscherpte. Dat het bordje op de foto staat is inderdaad een kwestie van ongelukkige positionering. Ik kon overigens niet verder naar links, want daar stonden al slagbomen. Anyways, ik ga dit morgen nog wat meer oefenen (deze keer was het meer 'toevallig' ) en hopelijk komen er dan wat mooiere foto's (zonder bordjes
Reg. datum: 28 november 2004
quote:PJanssen schreef op woensdag 22 december 2004 @ 23:45:
Beetje nutteloos om hier nog op door te gaan, maar ik doe het toch even
Waarom nutteloos? Het bespreken van pics is niet nutteloos zolang ervan geleerd wordt
Ah, je hebt geprobeerd te pannen, dan dacht ik al. Dat werkt niet goed met objecten op de voorgrondquote:De sluitertijd is wél de rede waarom het bordje niet scherp is. Ik bewoog de cam namelijk met de trein mee, dus het is bewegingsonscherpte.
Bewezen diensten in het verleden garanderen geen consideratie in de toekomst.
Reg. datum: 02 december 1999
quote:Trainsimmer schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 23:05:
Is er trouwens ook ergens een Nederlandse handleiding van de 300D te downloaden...??
http://www.motordigitaal.nl
http://www.motordigitaal.nl/handleidingen.html
Erw wijzigde dit bericht 24-12-2004 23:49 (12%)
Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines - Anon

Deze twee zijn de enige 'scherpe' van de ... heel veel
Ik heb hierbij sluitertijden van 1/10 - 1/20 gebruikt. En een diafragma van 5,6 (het begon al donker te worden)
Wat vooral zo lastig is, is dat op het moment dat je de foto maakt je niks meer ziet, omdat de spiegel natuurlijk opklapt. Het volgens van je object wordt er dan niet makkelijker op.
Hebben jullie misschien nog tips?
PJanssen wijzigde dit bericht 25-12-2004 10:51 (13%)
- 1GB Scandisc Ultra II CF kaartje is besteld, moet nog een USB 2.0 card reader bij
- ik fotografeer veel in lage licht omstandigheden en loop continu tegen hoge sluitertijden en ISO waarden aan en zat te denken aan de Canon 50mm f/1.8 II van ¤100,- en dan nog evt iets voor boven de 55mm. Maar het moet wel leuk blijven, ¤300,- max en ik vraag me af of zo'n lens dan nog lichtsterk genoeg is om er wat mee te kunnen.
- misschien een wat stevigere flitser erbij, vind de standaard flitser niet echt mooie resultaten geven. Iemand suggesties?
- een tas om dit allemaal in kwijt te kunnen
Twee foto's laatst genomen op mijn werk (van techniek):

Veel lichtsterker kan het niet. Er is nog een f/1.4L lens en een vrij prijzige f/1.0L. Mocht je toch te weinig licht hebben dan is een externe flitser zeker een beter idee. De combinatie van dit objectief en de flitser kan natuurlijk ook leuk zijn.quote:Jag schreef op zondag 26 december 2004 @ 04:11:
- ik fotografeer veel in lage licht omstandigheden en loop continu tegen hoge sluitertijden en ISO waarden aan en zat te denken aan de Canon 50mm f/1.8 II van ¤100,- en dan nog evt iets voor boven de 55mm. Maar het moet wel leuk blijven, ¤300,- max en ik vraag me af of zo'n lens dan nog lichtsterk genoeg is om er wat mee te kunnen.
Lowepro en Tamrac.quote:- een tas om dit allemaal in kwijt te kunnen.
breinonline wijzigde dit bericht 26-12-2004 08:43 (1%)
Reden: Sluithaakje vergeten
"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.
quote:Jag schreef op zondag 26 december 2004 @ 04:11:
Zo, nu een tijdje rondgelopen met mijn 300d met standaard 18-55mm USM lens. Tijd om wat accessoires in te kopen. Heb al meer dan een uur in dit topic zitten lezen, maar ben er nog niet helemaal uit:
- 1GB Scandisc Ultra II CF kaartje is besteld, moet nog een USB 2.0 card reader bij
- misschien een wat stevigere flitser erbij, vind de standaard flitser niet echt mooie resultaten geven. Iemand suggesties?
- een tas om dit allemaal in kwijt te kunnen.
Twee foto's laatst genomen op mijn werk (van techniek):
[afbeelding]
[afbeelding]
Probeer de 85/1.8 eens. Wereld van verschil met de 50/1.8.
De 50mm/1.8 is plastic, focust t.o.v. USM traag en met een hoop lawaai. Verder word ie pas scherp vanaf F3.2 ongeveer. Z'n prijs maakt alles goed. ~90-110¤
De 85mm/1.8 is ook plastic, maar VEEL steviger en heeft een metalen mount.Hij Is ongeveer 6x zo zwaar en heeft USM. Deze lens kan al scherpe foto's maken vanaf 2.5 (1.8 is een stuk scherper als bij de 50mm) en de "bokeh" is schitterend. (ideale portret lens van L klasse) ~340-390¤
Ik heb ze nu allebij, maar ik denk toch dat de 50mm uiteindelijk marktplaats opgaat.
iwantje200 wijzigde dit bericht 26-12-2004 09:06 (4%)
Canon 20D + Grip * EF 100-400L IS USM * EF 17-40/4L * EF 50/1.8 MK1 * 580EX Flash * looking for: 24-70L F2.8
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
• 256 MB Geheugen erbij
• 18-55mm lens + 70-300 mm lens erbij
• 100 Euro retour
Voor ¤ 1139,- met Makro garantie erbij. Lijkt mij wel een goed deal of.......
Ben al een tijdje opzoek naar een mooie, goede en betaalbare digitale camera. Fotgrafie is een hobbie van me maar kan mij momenmteel niet echt tevreden stellen met een Pentax optio 430 RS. Wil vooral macro en lanschaps foto's maken en dan is die Pentax echt een no go. (eerder een point-and-shoot vakantie camera)
Notna wijzigde dit bericht 26-12-2004 10:48 (6%)
|| Specs PC ||
EOS 40D + Tamron AF 18-200/3.5-6.3 XR Di-II Macro + Sigma 17-70/2.8-4.5 + 4Gb Sandisk Extreme IV+2 Gb Steno Pro II CF
En 256mb is niet voldoende > Met een 512 mb kaart kan je in de hoogste jpeg-stand iets van 140-150 foto's, in RAW minder. Misschien loont het de moeite om enkel die body te kopen, vervolgens een fatsoenlijker lens te kopen (Sigma 18-125 F3.5-5.6 voor ongeveer 300 eypo is imo een heel ok-e lens om mee te beginnen) en een groter stukje geheugen erbij te nemen. Maarja, met die actie heb je wel gratis 256mb en 100 eypo terug. Nu kost een (trage) 256mb kaart niets meer, dus daarvoor hoef je het niet te doen. Ik zou zeggen > Kijk eens bij Konijnenberg of www.cornevaniperen.nl voor veel verschillende opties voor 300D met en zonder lens aanschaffen.
Verder is [discussie] budget / start-dSLR, welke te kiezen? handig om even in te kijken als je wil beginnen met dslr-fotografie.
Welke die 70-300mm is weet ik niet, maar let op > er bestaat een enorm kwaliteitsverschil in lenzen. De ene 70-300mm is de andere niet en als hij van het kwaliteitsniveau "kitlens" is zou ik er met een boogje omheen lopen en je geld bewaren voor iets fatsoenlijks.
Ter indicatie > Bij Konijnenberg ben je (incl btw) voor een 300D met Sigma 18-125 F3.5-5.6 zo'n 950 eypo kwijt. Dan haal je nog bij een willekeurige pc-boer (of bij konijnenberg voor mijn part
Okyah wijzigde dit bericht 26-12-2004 11:35 (25%)
Alone at last
Just nostalgia and I
-¤100,- retour duurt een tijdje, je zult dat zelf moeten aanvragen bij canon.
-ditzelfde geldt voor de 256mb geheugenkaart. Dat zal dus wel een maandje duren voordat je 'm hebt.
-Ik heb wat reviews gelezen over de 70-300 van canon en hij kwam er meestal niet al te best vanaf. Een body met een Sigma 18-125 zou een mooi begin zijn waarvanuit je nog uit kunt breiden. (heb ik ook gedaan, bevalt érg goed)
-¤1139,- inc. is niet echt goedkoop.
Een body kost je nu zo'n ¤765,- (300d, europees model dus) en een 18-125 sigma heb je voor ¤250,-
@Okyah: bij konijnenberg wordt de 100 eypo terug actie al meegerekend in de prijs!
PJanssen wijzigde dit bericht 26-12-2004 11:41 (8%)
quote:PJanssen schreef op zondag 26 december 2004 @ 11:39:
@Okyah: bij konijnenberg wordt de 100 eypo terug actie al meegerekend in de prijs!
Maar dan ben je toch nog steeds voor 1000 eypo klaar in totaal?
Overigens geen idee of je daar nog een geheugenkaart bij krijgt. Denk haast van niet
Okyah wijzigde dit bericht 26-12-2004 11:47 (33%)
Alone at last
Just nostalgia and I
quote:PJanssen schreef op zondag 26 december 2004 @ 11:39:
Een body met een Sigma 18-125 zou een mooi begin zijn waarvanuit je nog uit kunt breiden. (heb ik ook gedaan, bevalt érg goed)
Iemand die de Sigma 18-125 kan vergelijken met de Canon 28-135 IS USM?
OK, de Canon is 150 euro duurder, heeft IS en USM, en zit 10mm de andere (lees: verkeerde
Vandaag beetje aan het klooien geweest met die Sigma. Was erg mistig, zat te wachten op stoomtrein, maar die kwam niet
matthijst wijzigde dit bericht 30-12-2004 20:16 (112%)
quote:Okyah schreef op zondag 26 december 2004 @ 11:45:
[...]
Maar dan ben je toch nog steeds voor 1000 eypo klaar in totaal?Nu zou hij klaar zijn voor 1040 eypo, maar is z'n set van spullen imo een stuk minder goed. (Wel groter bereik, maar kwalitatief een stuk minder.)
Overigens geen idee of je daar nog een geheugenkaart bij krijgt. Denk haast van niet
¤1060,- ongeveer. Kleiner bereik, maar idd betere kwaliteit. Daar zou ik voor gaan.
Je krijgt wel gewoon een geheugenkaart als het een europees model is.
Zit zelf te denken aan de Canon 50mm f/1.8 voor naast de 18-125 (voor binnen, ¤89,-). En dan tegen de zomer een keer de Canon 70-200 f/4L voor dierentuinen etc......
En dan ooit misschien een keer die Sigma inruilen voor de Canon 17-40 f/4L en dan ben je klaar
quote:PJanssen schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 10:44:
Wat vooral zo lastig is, is dat op het moment dat je de foto maakt je niks meer ziet, omdat de spiegel natuurlijk opklapt. Het volgens van je object wordt er dan niet makkelijker op.
Hebben jullie misschien nog tips?
Veel oefenen. Da's eigenlijk het enige
Ik heb zelf geklooid op circuit races (dtm etc), marathon lopers en zelfs mensen op straat op plm. 1 meter afstand. Da's best leuk kan ik je vertellen.
Jasper wijzigde dit bericht 26-12-2004 23:40 (18%)
photo.shoq photoblog - Flickr
5D // Sigma 15 fish // Canon 17-40 L // Tamron 28-75 // Canon 50 // Canon 70-200 L
Je hebt geen idee hoe snelquote:matthijst schreef op zondag 26 december 2004 @ 23:30:
...Denk dat je de kitlens ook snel zat zult zijn....
Ik heb zelf ter vervanging een Sigma 18-50 F2.8 besteld. Het bereik vind ik wel even voldoende en wat ik aan foto's heb gezien is het een wereld van verschil vergelijken met de kitlens! Verder ook een stuk steviger en ok-e lichtsterkte over de hele range. Als ik de cam indertijd zonder lens gekocht had (kon toen niet) had ik er de Sigma 18-125 bijgekocht, maar nu wil ik toch liever een iets steviger, iets lichtsterkere (en consistent in lichtsterkte) en optisch betere lens. Voor binnenshuis is het bereik van de 18-50 imo wel even voldoende.
Als ik later zoom wil lijkt me een Sigma 70-200 F2.8 wel een redelijke aanvulling
quote:PJanssen schreef op zondag 26 december 2004 @ 22:42:
[...]
¤1060,- ongeveer. Kleiner bereik, maar idd betere kwaliteit. Daar zou ik voor gaan.
Je krijgt wel gewoon een geheugenkaart als het een europees model is.
Ach joh, op die paar eypos kijk je dan toch niet meer?
Kheb ook nog wel zitten denken over de Canon 17-85 IS Fniet-zo-heel-lichtsterk, omdat die een net bereik heeft, optisch best ok is en IS heeft. Maar hij's wel erg duur voor wat je er voor krijgt en volgens mij ook niet makkelijk verkrijgbaar.
Okyah wijzigde dit bericht 27-12-2004 00:01 (25%)
Alone at last
Just nostalgia and I
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.