Hoofdcategorieën
Topicacties

linksys wag54g verliest verbinding met internet

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 34 35 36 37 last

Reageer Nieuw Topic
AMD 64 3500+ (winchester)
Reg. datum: 30 oktober 2002

Ik heb sinds 1 week een nieuwe modem / router gekocht, om precies te zijn de
linksys WAG54G voor mijn DEMON adsl verbinding. Alles goed aangesloten en binnen 10 min was ik online , wireless werkt ook perfect . Toch heb ik een probleem en dat is het volgende : Ik heb last van wegvallende verbinding met het internet, het dsl lampje blijft wel branden maar heb geen internet.

Als ik dan in de router op dhcp renew klik dan heb ik weer internet.
Ik heb hier ook met demon over gebeld en die zeggen dat het ligt aan de linksys router , maar het rare is met mijn zyxel modem heb ik nergens last van.

Ik heb de volgende opties geprobeerd:

- Alle firmware die de linksys bied geprobeerd , allemaal hetzelfde probleem.
- firewall uitgeschakeld op modem

Ik denk zelf dat het te maken heeft met de DHCP Lease

Zijn er mensen die deze router ook hebben met demon als provider ?
En die ook deze problemen hebben?

Ik heb hezelfde probleem, maar dan niet bij demon. Gaat ook weer om dezelfde router.

Wat mij opvalt bij dit probleem is dat wanneer bepaalde apparatuur in de omgeving verdwijnt (heb namelijk de woonkamer wat verbouwd) dat het apparaat goed blijft werken.

Ik zit zelf dus te denken dat het aan de telefoonkabel ligt welke last heeft van storing van de apparaten.

Ik zou zeggen probeer dit ook eens en kijk of dit ook voor jouw werkt. Ben er zelf ook wel benieuwd.

Reg. datum: 21 januari 2000

Ik heb zelf zo'n ding voor mijn ouders gekocht en ik had steeds last van de wegvallende wirelessverbinding. Ik heb 't niet echt kunnen oplossen, maar ik heb 't hele zooitje op de modem/router ingesteld op 11mbit en alles draait heel rustig... 't is natuurlijk niet echt een oplossing maarja.... ik kom er ook niet elke week en zo doet alles 't wel.

Diplomacy is the ability to tell a person to go to hell in such a nice way that he looks forward to the trip.

By any means necessary...
Reg. datum: 15 januari 2001

Het is een grote drama met die WAG... ik heb ook BBNed, en totdat ik mijn wireless verbinding gebruikte was er niks aan de hand. Nu heb ik heel veel disconnects. Wat helpt is op het Status scherm van de router dhcp renew te selecteren. Steeds dat ding uit/aan te zetten is behoorlijk irritant.
Ik heb linksys inmiddels ook gemaild, maar die komen met instellingen die je zou kunnen proberen. Zoals een vast ip adres voor de wireless connecties, en security op WEP 128 bit zetten. Dat laatste heeft de verbinding wel stabieler gemaakt. Maar ik heb nog steeds disconnects.
Ik heb wel de laatste BETA firmware in gebruik, na het proberen van alle 1.02 versies

AMD X4 940 | 2x 2048 OCZ Reaper HPC Edition PC2-8500 | Gigabyte 790GP-DS4H | XFX Geforce 7900 GS | Antec SX830 | Dell 2408 FPW |

Het gaat hier niet om de brakke wireless verbinding. Kijk maar eens op andere forum zoals die van linksysinfo.org. Daarop staat haast niets anders als deze problemen. De snelheid terugzetten naar 11 mbit wordt hier ook als paardemiddel gebruikt.

Het gaat er hierbij om dat de router de verbinding met de provider verliest. Het interne netwerk reageert dan nog wel goed. Zowel wireless als wired.

Volgens mij treedt er namelijk een soort van interferentie op op de verbinding waardoor er na +/- 10 minuten de verbinding verloren gaat. Zonnet zegt dan: Weet het ook niet. Komt ons niet bekend voor. Kan dus alleen een probleem zijn van deze linksys router. Zij adviseren dan ook het orgineel meegeleverde router aan te sluiten en het daarme te proberen.

Ik heb gisteren zitten mailen met een demon medewerker , en die zei dat de dhcp logs in het begin niet goed waren , na 20 min vroeg ie aan mij of ik mijn modem heb gereset want nu liep alles wel goed. En tot mijn verbazing ben ik nu 25 uur online en heb ik nog geen problemen ondervonden. Vreemd maar waar.

Be Warcrafted
Reg. datum: 09 mei 2002

hey, d8 dat ik de enige was... had precies hetzelfde probleem met Demon. (ook met wag54g)

Dacht ook dat het eerst aan de wag54g lag, dus had ik deze omgeruild voor een nieuwe. Nog steeds het probleem.

Contact gezocht met helpdesk, maar die begonnen allemaal smoezen op te trommelen dat het probleem bij mij lag.

Vandaar dat ik het heb opgezegd, en nu aan het overstappen ben.

Alleen heb ik bij mij familie van mij ook een wag54g neergezet i.c.m. Demon, en die begint nu ook die kuren te krijgen. Het enige wat helpt is schijnbaar de router aan en uit te zetten.

Leuk, een probleem waarvoor (nog) geen oplossing is.

My life for the Horde

Ik heb het probleem bij de helpdesk van Linksys neergelegd, en die vragen eerst een hele hoop. En dan allerlei dingen die je zou kunnen doen. Nu als laatste vragen ze me om de firewall uit te zetten, dus dat ga ik eventjes proberen.
De dhcp_renew knop werkt voor 9 van de 10 keer.

AMD X4 940 | 2x 2048 OCZ Reaper HPC Edition PC2-8500 | Gigabyte 790GP-DS4H | XFX Geforce 7900 GS | Antec SX830 | Dell 2408 FPW |

Reg. datum: 26 juli 2003

Katwijck1, ik heb ook last van dit connectie verlies, en ik kan ook alleen connectie herstellen dmv. router uit en aan zetten, ik zit echter met planet adsl.... dus et lijkt mij niet aan demon te liggen...

heb er btw niet heel vaak last van, volgens mij alleen wanneer ik veel connecties tegelijk maak...

woest85 wijzigde dit bericht 29-11-2004 16:03 (20%)

Zirtox (Warrior) && Callixtus (Warlock) @ Outland

Ik had ook een Linksys WAG54G Annex-A Modem/Router icm een Demon babyXL lijn. Totaal heb ik bijna een jaar gedraaid met dit apparaat (met een van de eerste firmware's die er zijn). Ineens kreeg ik een kleine maand geleden regelmatig disconnects, het enigste dat hielp was het IP adres te releasen/vernieuwen. Volgens de helpdesk van demon was het inderdaad een probleem met de DHCP/IP adressen.

- Linksys omgeruild (nog steeds problemen, terwijl ik er ruim een jaar op heb gedraaid....)
- Zyxel modem erachter geen probleem!
- 3Com modem/router besteld en aangesloten, geen probleem meer..... (1x een disconnect gehad in twee weken tijd!)

Zeer wazig iig dit probleem :(

PS Wat verstaan jullie onder 'veel connecties' tergelijkertijd ?

thijsebbekink wijzigde dit bericht 29-11-2004 18:25 (6%)

Na 4 dagen goed te hebben gewerkt heb ik weer dezelfde problemen.
En met de helpdesk van demon schiet het ook niet echt op.
Misschien toch maar kijken naar een andere router.
Maar ik vind het toch vreemd dat er meerdere mensen nu problemen hebben , terwijl het voor die tijd perfect werkte.

Heeft Canon A570IS
Reg. datum: 17 mei 2003

Ik heb het zelfde gehad met mijn linksys router. Op regelmatige basis 2 minuten uitval. Het lijkt als of hij intern reset of zo.
Ook van alles geprobeerd met firmware en zo, hielp allemaal niets. Ik heb een 8 poorts router zonder draadloze toestanden.

Het lijkt er op dat linksys een slecht soort router heeft gemaakt wat in veel modellen is toegepast.

Ik heb het probleem "opgelost" door de wan-poort niet meer te gebruiken, hij fungeert nu dus alleen als switch. Ik gebruik nu de routerfunctie van mijn speedtouch.

Ik dacht aan linksys een kwaliteitsaankoop te doen, maar dat valt toch tegen. volgende keer een ander merkje proberen?

Edho

Reg. datum: 21 mei 2002

Ik heb precies hetzelfde probleem, ook met Demon ADSL. De ene keer duurt het een uur voor de verbinding weg is, de andere keer 15 minuten. Router is hierna nog wel te pingen, maar verbinding ho maar. Het enige dat hierna helpt is inderdaad een harde reboot van de router.

MaZo wijzigde dit bericht 30-11-2004 18:36 (35%)

Reg. datum: 04 december 2004

Hallo allemaal,

Ik heb hetzelfde probleem met de linksys WAG54 met Planet Internet.
Bij mij kan ik echter geen internet sites meer bezoeken, terwijl het groene lichtje van Internet wel blijft branden. Als ik ben aangemeld op msn kan ik daar ook nog gewoon doorpraten, terwijl ik geen nieuwe sites meer kan bezoeken. Dat kan alleen, zoals hiervoor al aangegeven,
als ik de aan uit knop heb ingedrukt. :(
Hoop dat er snel een oplossing komt:(

Wat een stel mongolen bij die helpdesk. Raden ze me aan de voeding door te meten. Het lijkt me sterk dat ze werkelijk waar denken dat elke consument een multimeter in huis heeft?

MaZo wijzigde dit bericht 04-12-2004 22:59 (14%)

Fucking Åmål
Reg. datum: 07 maart 2002

Linksys heeft een hoop mooie producten op de markt gebracht die allemaal goed werken
maar de wag54g is laten we maar zeggen de rotte peer van linksys.

Begin van dit jaar zijn we aan het testen geweest die router en was een complete ramp
verbindingen vielen weg, zendbereik wisselde constant, soms moestte we hem gewoon
weer resetten om uberhaupt weer wat te kunnen doen.

Linksys kon ons er niet verder mee helpen, dus hebben we hem maar ter reparatie
aangeboden bij onze groothandel. Die stuurde hem door naar linksys die hem meteen
crediteerde, blijkbaar heeft linksys ook niet heel veel vertrouwen in hun eigen product.

ik zou zeggen stuur die dingen terug, koop een alcatel/thomson 510 en een wap54g

neemt iets meer ruimte in, kost iets minder en is veel stabieler

Varför måste vi bo i fucking jävla kuk-åmål!?

DPC Manneke
Reg. datum: 04 januari 2004

is het niet zo dat bbned iets aan zijn netwerk heeft aangpast, ik zie dat het bijna bij iedereen een jaar goed heeft gedraait en sinds een maand er problemen zijn ontstaan

Reg. datum: 07 augustus 2003

Onlangs verschenen bericht i.v.m. DHCP problemen Linksys WAG54G

http://www.hardware.info/nieuws.php?id=4003

Mijn probleem met deze router is dat buiten FW versie 1.01.7 geen andere versie werken.

Bij mij lijkt het wel dat de verbinding wegvalt op het moment dat er veel dataverkeer over de lijn gepompt wordt. Zo had ik gisteren echt om de 5 min. een disconnect terwijl ik (tegelijkertijd) aan het up- en downloaden was. Hierna heb ik de download uitgezet en toen ging de upload wel vlekkeloos.

Edit:

Als ik met statische IP-adressen werk i.p.v. DHCP heb ik al helemaal geen internet verbinding. Verbinding met de WAG54G lukt echter wel.

MaZo wijzigde dit bericht 05-12-2004 13:25 (20%)

momenteel heb ik wifi security op WEP-128. DHCP voor de clients staat uit, en hebben een vast ip adres. Firewall staat uit (Yipieeee). En nu nog steeds meerdere disconnects per uur. Heel erg irritant.

Ik heb nog een keer weer contact opgenomen met de helpdesk van linksys. En daar kreeg ik een mail terug om bepaalde vragen te beantwoorden. Ben benieuwd wat eruit rolt.
We wachten rustig af.

Reg. datum: 03 november 2001

Ik heb telkens dat in internet explorer de melding komt "cannot find etc." en dat ik op refresh moet klikken of F5 moet drukken en dat dan de site wel wordt weergegeven :-(

quote:
Malev74 schreef op maandag 06 december 2004 @ 13:25:
Ik heb telkens dat in internet explorer de melding komt "cannot find etc." en dat ik op refresh moet klikken of F5 moet drukken en dat dan de site wel wordt weergegeven :-(
Dit kan gebeuren als je dns servers niet goed werken. Probeer eens andere dns servers dan die van je ISP.

De support afdeling meldt mij dat ze de problemen voorleggen aan hun technische afdeling. En de problemen zouden alleen middels een firmware update opgelost kunnen worden. Dus ik hoop dat de volgende update de boel gaat fixen, anders denk ik dat ik naar een andere router ga uitkijken.

Een vreemde reactie van de helpdesk, het is namelijk een bekend product. Even Googlen laat zien dat (bijvoorbeeld) mensen in Amerika hetzelfde probleem hebben met dit ding.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 34 35 36 37 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: