quote:
MetroidPrime schreef op donderdag 25 november 2004 @ 00:03:
Dat stuk met die boot vond ik ook niet zo heel erg bijzonder, maar dat stuk met die buggy was gaaf.

Een beetje cuisen door het landschap en af en toe stoppen als er iets bijzonders te zien was. Vanuit de verte een aantal combine zien en dan uitstappen om ze neer te schieten voor dat ze jou gezien hebben.
Er zit een geweer op je buggy met een behoorlijk bereik, dus het is niet echt nodig uit te stappen als je combines ziet..
Overigens heb ik de G-man in Water Hazard een keer buiten zien staan waar ik zo met m'n gun op 'm kon knallen, beetje vreemd was dat.
quote:
Ik had het niet specifiek over het laatste level maar over het spel in z'n geheel. De G-man is gewoon onopvallender aanwezig dan in het eerste spel vind ik.
Overigens moet ik zeggen dat dit spel inderdaad lang niet zo lastig is als een adventuregame en dat de oplossingen erg snel gevonden zijn. Maar het punt is dat bij een adventuregame het tempo redelijk laag ligt, en je hierdoor meer tijd neemt om een oplossing te zoeken. In Half-Life 2 wil je maar door gaan en word je soms ook opgejaagd, en dan kijk je snel over kleine dingetjes heen en ga je snel om hulp roepen als je er even niet uit komt. Ikzelf zat een keer effe vast toen voor het eerst zo'n helicopter voor m'n neus hing en ik maar panisch heen en weer aan het rennen was en niet zag waar ik naar toe moest. Toen had ik zoiets van 'fuck it', ik ga gewoon effe kalmeren en rustig zoeken, en dan vind je 't zo. Had ik gewoon een deur wat verderop over het hoofd gezien (maar toen had ik m'n probleem hier al gepost

).
spoiler:
Overigens heb ik krom gelegen om Lemar. Met name het stukje "no no, there's only one headdy" en na de aftiteling moest ik hard om lachen.
De laatste twee levels vond ik zelf een beetje tegenvallen, ze passen niet echt in de rest van het spel naar mijn mening, en het lijkt zowaar alsof je plots op de Death Star uit Star Wars beland bent (zeker met die witte combine soldiers). Tis wel erg stoer dat je je gravity gun op het laatste ook op tegenstanders kunt gebruiken, maar dit maakt die laatste levels wel erg makkelijk. Ook het einde (de eind'baas') vond ik wel heel erg simpel, hoewel ik in het begin niet helemaal door had wat de bedoeling was.
Maar al met al kan ik alleen maar concluderen dat Half-Life 2 het beste spel is dat ik ooit gespeeld heb. Onovertroffen graphics, heerlijke gameplay, geweldige sfeer, super physics en een schitterende opbouw. Misschien niet revolutionair, zeker niet qua AI (hoewel ook deze me af en toe verrast heeft; meestal door z'n domheid, maar af en toe ook zeker omdat ze leuke trucjes uithalen), maar toch de meest vermakelijke en adembenemende game die ik ooit heb mogen spelen. Amen.
daylife wijzigde deze reactie 25-11-2004 11:23 (26%)