Hoofdcategorieën
Topicacties

Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 27 januari 2000

quote:
hilbren schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:40:
[...]

maar als ik het goed zie hebben die versterkers (die er best goed uitzien btw) actieve koeling en daar en ik niet zo fan van, want ik luister s'avonds ook muziek en dan heb ik mn speakers 60 db zachter staan als normaal, en dan begin je die fans wel erg te horen ben ik bang voor.... of draaien ze alleen als het zooitje te wam wordt?
Ik heb er een lagere cfm fan ingezet en dan zijn ze behoorlijk stil, absoluut niet storend iig (en ik ben daar best een zeikerd mee). Heb daarvoor een tijd zonder gedraaid; ze werden nauwlijks warm.
quote:
deepspace schreef op woensdag 24 november 2004 @ 00:44:
[...]

Tja, ik woon nu niet echt in een gebied waar je veel keuze hebt. De enige zaak in de verre omgeving verkoopt nu eenmaal deze kabels, dus ja.. je moet wat :) Deze voelt erg degelijk aan de aderen hebben zelfs een dubbele mantel :P De connectoren vond ik zelf wel mooi. Ze waren goed te verwerken, en daar ging het uiteindelijk vooral om. Ze hadden ook andere, die jij mischien als mooier zou beschouwen, maar die hadden ze maar in een kleur. Maar ook daar valt niet over te discussieren (smaak bedoel ik dan). Besides, je ziet ze straks toch niet meer :Y)

Voor 17 euro heb ik nu twee prima interlinks :) (en, ja het had zeker nog goedkoper gekunt)
Ok, ik ben overtuigd :).

Sound is no voodoo!

quote:

Phew :Y)

Ik heb ook maar meteen besloten om mijn nieuwe Parasound amp maar meteen te voorzien van een standby schakeling :) Aangezien het ding nog niet binnen is, heb ik Parasound ff gemailt voor een schema, zodat ik alvast de mogelijkheden kon bekijken. Na 10 min had ik al antwoord met een PDF van het schema. Lof aan Parasound dus _/-\o_ . De standbyschakeling heb ik hier vandaan:

http://sound.westhost.com/project38.htm

Binnenkort even het spul bestellen. En als ik dan toch bezig ben, kan ik meteen een netfilter inbouwen :). Ook daar heb ik een schakeling van (uit de Electuur). Als het zover is zal ik er wel een klein topic voor openen oid 8)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Vidi, Vici, Veni

Is het niet gewoon makkelijker om een schakelende stekkerdoos te kopen? Evt met overspanningsbeveiliging? Voor 75 euro heb je zo'n ding (conrad), die je kunt instellen op welk opgenomen vermogen hij de andere aansluitingen aanschakelt...

MikeyMan wijzigde dit bericht 24-11-2004 18:27 (4%)

www.carina-avensisclub.nl

Sound is no voodoo!

Makkelijker is het zeker, maar zeker niet leuker, en een standbyschakeling is toch wel erg handig.

Vidi, Vici, Veni

Veiliger is het wel :P

Sound is no voodoo!

quote:
Nee hoor. Het beoogde filter heeft ook een overspaningsbeveiliging en is met de juiste componenten ook prima veilig. (heb je toevallig wel een art. nr ?)

voodooless wijzigde dit bericht 24-11-2004 18:34 (7%)

Vidi, Vici, Veni

Ik bedoel meer dat als je iets fout doet, je apparatuur naar de klote is... Maar ik zal even zoeken voor je... :P

612450 - 8A
622305 - 8A
612451 - 8A
610425 - 8A

vanaf 29,95 dus... Die tweede is wel een mooi concept... Een stekkerboom ;)

MikeyMan wijzigde dit bericht 24-11-2004 18:44 (40%)

Sound is no voodoo!

Ik test het spul natuurlijk eerst voordat ik het ga gebruiken :P

Thanks voor de nummers, toch eens even kijken wat het is ;) Maar voor dat geld maak ik het toch liever zelf ;)

voodooless wijzigde dit bericht 24-11-2004 18:43 (48%)

Actief TN'er
Reg. datum: 09 december 2001

nou jongens toch besloten om mijn MKT condensatoren in het hoog gebied te vervangen voor MKPtjes. En ik moet zeggen dat et wel wat lekkerder klinkt, gewoon net iets fijner om naar te luisteren, en ietsje meer detail. Verschil is niet super groot, maar iig wel die paar euro waard. Ben er tevreden mee. :)

AMD 3200+ Venice @ 2500mHz| Zalman CNPS7000 | Asus A8N-SLI | GeIL 2x512 MB | ATI X800GTO²| Audigy LS | Samsung TS-H552B | 260 Gig |

©
Reg. datum: 11 februari 2000

quote:
LuNaTiC schreef op zondag 21 november 2004 @ 18:37:
tbusqet zie ik het goed dat je nog steeds die Sanyo Z1 hebt? Zo ja, bevalt ie je nog steeds (ook wetende dat er natuurlijk ook betere projectoren zijn die ook goedkoper worden)? Heb niet zo'n groot budget maar wel veel goede dingen over gelezen en hij zit nu rond de 1000 euro. Dan wordt het namelijk wel een interessante optie.
Ja, ik heb hem nog steeds en ben nog net zo tevreden als de dag dat ik hem kocht. Natuurlijk kan je tegenwoordig al weer een stuk beter kopen, maar dat blijft gewoon zo bij dit soort dingen. Ik wacht met upgraden totdat er een full-HD versie op de markt komt die betaalbaar is.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Reg. datum: 27 oktober 2000

Even een opmerking/vraag tussendoor : ergens in dit topic had iemand een UPS aan z'n hifi set om spanningspieken en stroomuitval op te vangen. Kan dit met een 'simpele' computer UPS of zijn er speciale audiofiele oplossingen?

BonBon wijzigde dit bericht 24-11-2004 20:56 (6%)

Vidi, Vici, Veni

Als je alleen spanningspieken en stroomuitval wilt tegengaan, kan dat met een simpele computer upc ja... Mits die de aan de stroombehoefte van je spulletjes kan voldoen natuurlijk...
Er zijn (natuurlijk) ook hele dure audiofiele netfilters te koop... Maar daar betaal je ook dik voor...

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

Er zijn speciale audiofiele oplossingen van mensen die zeggen dat ze het verschil kunnen horen tussen hoe om je je stekker van je versterker in het stopcontact heb. Ik zeg denk ik wel genoeg >:) Koop gewoon een leuke PC UPS :)

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

Sound is no voodoo!

quote:
MikeyMan schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:38:
Er zijn (natuurlijk) ook hele dure audiofiele netfilters te koop... Maar daar betaal je ook dik voor...
Waarom vallen de termen audiofiel en duur altijd tegelijkertijd :?

voodooless wijzigde dit bericht 24-11-2004 20:42 (3%)

quote:
deepspace schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:42:
[...]

Waarom vallen de termen audiofiel en duur altijd tegelijkertijd :?
Tja, als iets 'audiofiel' is kun je er nou eenmaal meer geld voor vragen... het hoeft natuurlijk niet altijd beter te zijn ofzo, in tegendeel zelfs :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Sound is no voodoo!

quote:
XanderH schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:47:Tja, als iets 'audiofiel' is kun je er nou eenmaal meer geld voor vragen... het hoeft natuurlijk niet altijd beter te zijn ofzo, in tegendeel zelfs :)
Ik bedoel eerder het ongekeerde aan te geven: als iets duur is wordt het al snel als audiofiel gezien (zo worden dus ook mijn DIY interlinks meteen afgekraakt als ik budget DAP kabel gebruik en crappy uitziende cinche aansluitingen) (ook hier zijn weer uitzonderingen). Maarja, wat is audiofiel...

voodooless wijzigde dit bericht 24-11-2004 20:50 (8%)

Reg. datum: 09 juni 2004

quote:
michelkoenders schreef op woensdag 24 november 2004 @ 10:20:
Dit is dus mijn Geluidsset voor stereo en home cinema gebruik

apparatuur:
Vincent SA-31 Voorversterker
Denon AVR 1801 receiver
Sony DVD Speler
Sony Videorecorder
Telefunken breedbeeld TV
Computer P4 2,8
Surround Eltax Evolution
Fronts PiedPiper Aktive MKII

ik hoop dat er reakties op komen. en misschien ideeen over dingen die ik betr anders kan zetten of veranderen
Hee, Pied Pipers, die heb ik ook in mijn (beginnende) HT setup, ik ga ze nog actief laten maken binnenkort. Mijn Yamaha DSP 3090 (oudje he!) op de Pieds versus de Active klinkt toch een stuk minder gedetaileerd (ik heb mogen testen met die van een kennis). Ben alleen nog op zoek naar goede achterspeakers. Hoe klinken de Eltaxen ICM de Pied's qua klankbeeld? Hoe heb jij deze active speakers aan je HT set aangesloten? Ja natuurlijk op de pre-out van je Denon, maar doet je Vincent SA31 voorversterker nog iets?

MOS6581 wijzigde dit bericht 24-11-2004 21:00 (15%)

How many so called DJ's have been inspired by those catchy C64 tunes?!? :)

Misschien drukte ik me verkeerd uit, maar ik bedoelde of een pc UPS volstaat, of dat er speciale hifi UPS'en bestaan. Heeft voor mij persoonlijk niks met kwaliteit/geld te maken. :)

quote:
deepspace schreef op woensdag 24 november 2004 @ 20:50:
[...]

Ik bedoel eerder het ongekeerde aan te geven: als iets duur is wordt het al snel als audiofiel gezien (zo worden dus ook mijn DIY interlinks meteen afgekraakt als ik budget DAP kabel gebruik en crappy uitziende cinche aansluitingen) (ook hier zijn weer uitzonderingen). Maarja, wat is audiofiel...
jouw zelfgemaakte kabels vind ik zeker mooi ;)

Actief TN'er

sterker nog het brent mij op ideen :) :D

AMD 3200+ Venice @ 2500mHz| Zalman CNPS7000 | Asus A8N-SLI | GeIL 2x512 MB | ATI X800GTO²| Audigy LS | Samsung TS-H552B | 260 Gig |

Reg. datum: 29 mei 2003

Goedenavond home cinema tweakertjes :)
Ik zag dit topic laatst voorbij komen, en moet zeggen dat het wel begint te kriebelen als ik al die pics zie van al die homecinema kamers :9

Over een tijd, als ik op kamers ga, lijkt het me heel erg dope om zo'n thuisbios te hebben, en eens in de zoveel tijd een filmavondje te geven :7

Ik ben nog een complete n44b op dit gebied dus ik vroeg me af waar ik het beste op kan letten als ik spullen hiervoor wil gaan aanschaffen.
Een heel belangrijk punt is dat ik waarschijnlijk zeker geen dure spullen kan afschaffen (student tegen die tijd he ;) ) dus waar kan ik me het beste op orienteren?
Ik zie hier dat bijna iedereen losse speakers en woofers koopt, en bijna niet van die kant en klare sets.
Is het zo dat die kant-en-klare-sets in verhouding duurder zijn, of zijn ze juist veel minder van kwaliteit dan wanneer je alles los koopt?

En kwa beeld, rond welke prijs moet ik denken als ik een leuk beamertje koop dat gewoon prima kwaliteit geeft, maar het hoeft zeker niet het nieuwste van het nieuwste te zijn (studenten budget remember ;) )

Iemand tips/adviezen voor deze (toekomstige) beginner met een studenten budget?

A8N5X, athlon64 3000+, 1GB ram, 7600GS

Sound is no voodoo!

quote:
dimitio schreef op woensdag 24 november 2004 @ 21:19:Iemand tips/adviezen voor deze (toekomstige) beginner met een studenten budget?
Begin klein, koop geen complete set, en ga vooral veel luisteren! Je hoeft niet in een keer een complete HT te hebben. Begin anders gewoon met een Stereo setup en een AV-receiver. De rest komt dan wel een keer vanzelf.

Actief TN'er

meestal zijn die kant en klare setje veel minder in kwaliteit en flink wat duurder. Maargoed het hangt allemaal van af hoeveel waarde je aan geluid geeft. Er zijn mensen die al tevreden zijn met tv-speakertjes. Je moet dus bij je zelf afvragen waar bij de grens ligt. Je hebt er niets aan als je giga dure spullen koopt, maar toch niet et verschil hoort.(duur hoeft overigens niet per definite goed te zijn,)

Je kan ook goedkoper beginnen en later uitbereiden, als je bijvoorbeeld niet helemaal tevreden bent.

het enige wat je echt kan zeggen is luisteren, luisteren en nog eens luisteren. Daar komt je het verst mee, er is echter wel het één en ander wat je gelijk links van je moet laten liggen.

KEFalicious..
Reg. datum: 06 december 2003

koop een leuke surround receiver (al dan niet gebruikt: Op internet worden mooie receivers aangeboden!) En neem daar na veel luisteren een stel speakers bij. Begin eerst maar stereo en breid het later uit! Je kan het zo duur en goedkoop houden als je zelf wilt!

Volgende week arriveren hier een stel Q5's die mijn huidige Q5's vanaf de achterkant gaan ondersteunen! Ik kon een stel gebruikte kopen van een weekend oud voor een erg geschikte prijs, dus ik kon het weer niet laten! Foto's volgen uiteraard!

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

http://www.marktplaats.nl...tm%3Foudei%3D150%26js%3D1
Zoiets.

Dat soort werk dus.

JT wijzigde dit bericht 25-11-2004 00:04 (22%)
Reden: Eerste link weg gehaald, veel te hoge prijs

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: