Post hier foto's en specs van je home-cinema! deel 13
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw Topicquote:tbusquet schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 16:51:
[...]
Ik ben de schuld van deze 13 topics
Home-theatre af ! incl. foto's
en dan de allereerste post
Mja, neemt niet weg dat je de specs er bij had kunnen zetten.
Die B&W speakers blijven ook mooi trouwens...
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Dank uquote:XanderH schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 17:00:
[...]
Mja, neemt niet weg dat je de specs er bij had kunnen zetten.Magoed, in jouw topic staan ze ook allemaal
Die B&W speakers blijven ook mooi trouwens...
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
Ik ben net begonnen met HT dus zoveel is het nog niet, zijn een aantal dingen aan vervanging toe.
Als eerste begin ik maar met een overzicht foto, beetje onduidelijk maar het is nogal schemerig en was vergeten de flitser aan te zetten
http://www.zwolluh.nl/ht/01_overzicht.JPG
Hieronder m'n linker front speaker. Het is een Sony box met 50watt rms maar klinken nog heel lekker. Komt een mooi warm geluid uit. Zijn wel aan vervanging toe btw
http://www.zwolluh.nl/ht/02_front_links.JPG
Hieronder de rechter front speaker, hetzelfde als hierboven maar nu met m'n 24S3 collectie erop en m'n (half lege) cdrek ernaast
http://www.zwolluh.nl/ht/03_front_rechts.JPG
Foto van m'n Yamaha subwoofer. Deze is net nieuw dus kan er nog niet echt een oordeel over geven maar hij klinkt heeeel lekker
http://www.zwolluh.nl/ht/04_sub.JPG
Overzichtje van m'n Yamaha RX-V550RDS receiver en m'n Samsung dvd spelertje (komt een Yamaha dvd speler voor in de plaats, weet nog niet precies welk type) en m'n JBL front speaker (100watt).
http://www.zwolluh.nl/ht/05_receiver_dvd_center.JPG
Nog een overzichtje:
http://www.zwolluh.nl/ht/06_receiver_dvd_center.JPG
De XBOX welke ik gebruik voor af en toe een game en verder om divx/xvid en al die zooi af te spelen. Is nu nog analoog verbonden met receiver maar heb een optical kabel besteld dus binnenkort komt daar ook mooi 5.1 geluid uit
http://www.zwolluh.nl/ht/07_xbox.JPG
Nu nog een overzicht foto maar dan met m'n TV erbij:
http://www.zwolluh.nl/ht/08_overzicht.JPG
Een totaalshot nu met XBMC draaiend:
http://www.zwolluh.nl/ht/09_overzicht.JPG
Een van de twee JBL rearspaekers:
http://www.zwolluh.nl/ht/10_rear.JPG
Een fototje van de bank waar ik zit als ik dvd kijk of muziek luister met de twee rear speakers erachter:
http://www.zwolluh.nl/ht/11_bank_met_rear.JPG
Overzichtje van de remotes die ik gebruik. Moet er toch is eentje kopen die alles kan aansturen
http://www.zwolluh.nl/ht/12_remotes.JPG
En nog ff m'n PCtjes die ook m'n receiver aansturen via een analoge kabel (binnnkort ook optical):
http://www.zwolluh.nl/ht/13_pctjes.JPG
Nouja dit was het zo'n beetje. Ik ben zelf erg tevreden over het geluid, vooral na de toevoeging van m'n subwoofer. Klinkt meteen een stuk voller.
Het eerste wat ik nu ga upgraden is de DVD speler. De Samsung word vervangen door een Yamaha waarvan ik het type nog moet uitzoeken. Vervolgens zijn de fronts aan de beurt waar ik nog moet kiezen tussen B&W, Yamaha en Kef. Wil dit meteen goed doen namelijk.
Ik was dan van plan de Sony's naar achter te zetten ter vervanging van m'n JBL satteliet speakers. Maar hier moet ik nog even mee testen of dit mooi gaat klinken.
Graag hoor ik nog op of aanmerkingen over hoe het beter kan en wat jullie er van vinden
ShittyOldMan wijzigde dit bericht 21-11-2004 01:26 (5%)
Reden: links van de plaatjes gemaakt, 8MB is echt teveel, zie de startpost over resizen etc.
Mooie en ruime opstelling, ik wil ook zoveel ruimtequote:
quote:Het eerste wat ik nu ga upgraden is de DVD speler. De Samsung word vervangen door een Yamaha waarvan ik het type nog moet uitzoeken. Vervolgens zijn de fronts aan de beurt waar ik nog moet kiezen tussen B&W, Yamaha en Kef. Wil dit meteen goed doen namelijk.
Je wilt alleen kiezen tussen B&W, Yamah en Kef? Er zijn nog wel meer leuke merken hoor, denk ook eens aan Mission, Dynaudio, Monitor Audio, Infinity, en ga zo maar verder.
Al deze merken zijn in hifi-land geloof ik bekender dan Yamaha? Ik heb eerlijk gezegd nog nooit Yamaha speakers irl gezien
PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+
Reg. datum: 17 juli 2004
Ik vind hem heel mooi gelukt. Ik loop ook al een tijdje met het idee een sub te gaan bouwen. Heb jij er een bouwplan voor?... en wat koste dit totaal?quote:Vlugge_Jappie schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 16:02:
Dit is m dan, Mijn DIY Subwoofer
Echt een zwaar relaxte aanvulling op mn homecinema
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:XanderH schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 17:22:
[...]
Mooie en ruime opstelling, ik wil ook zoveel ruimte![]()
[...]
Je wilt alleen kiezen tussen B&W, Yamah en Kef? Er zijn nog wel meer leuke merken hoor, denk ook eens aan Mission, Dynaudio, Monitor Audio, Infinity, en ga zo maar verder.
Al deze merken zijn in hifi-land geloof ik bekender dan Yamaha? Ik heb eerlijk gezegd nog nooit Yamaha speakers irl gezien
Tnx, net verhuisd en past allemaal prima hier
Mja die 3 merken heb ik gehoord in de winkel op mijn receiver vandaar
De receiver op je Xbox, ziet er bij mij toch iets anders uit.
Evenals de afstandsbediening.
Heb je de NTSC versie ofzo?
Of is het third party spul?
Xbox Live Gamertag : Mr Graveheart
Hmm nee, gewoon origineel bij de mediamarkt gekocht. Maar er zijn volgens mij twee verschillende soorten misschien dat het daar aan ligt.quote:Mr.Graveheart schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 18:14:
Shorty,
De receiver op je Xbox, ziet er bij mij toch iets anders uit.
Evenals de afstandsbediening.
Heb je de NTSC versie ofzo?
Of is het third party spul?
I so not did do that!
quote:SeeMo76 schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 17:24:
[...]
Ik vind hem heel mooi gelukt. Ik loop ook al een tijdje met het idee een sub te gaan bouwen. Heb jij er een bouwplan voor?... en wat koste dit totaal?
Ben begonnen met wat oud hout wat nog weg aan het rotten was in mn schuur
1 x 4 cm dikke plank, en de rest 2 cm dik ongeveer
toen hij in elkaar was gezet mee naar mn werk genomen in onze spuiterij een dag bezig geweest met plamuren, de baas was er niet dus er zijn 2 blikken plamuur (2 x 20¤) + paar liter duurste grondverf die er was +/- 20 ¤
dus eerst helemaal geplamuurd en 3 x gespoten met grond verf laatste x geschuurd met fuijnste schuur wat er bestaat
toen sub amp bestelt 139 ¤ woofer had ik al was toen 125 guldens met kist
Denk dat het ongeveer 200¤ zonder een vrije dag en zonder kosten van spuiten/bewerken
ow en kistje in elkaar timmeren nam +/- 6uur in beslag
hoop dat het een beetje duidelijk overkomt
Reg. datum: 26 december 2003
quote:shorty schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 17:09:
Nu ik laatst een nieuwe receiver heb gekocht plaats ik hier ook maar een keer een bericht met m'n hele set tot nu toe...
wow, ziet er zeer netjes uit man. Ik wou dat ik zoveel ruimte had
Ik blijf het mooie receivers vinden om te zien, die Yamaha's, lekker simpel, maar het
heeft gewoon iets
Mooie speakers man! Zijn ze nou van jou of niet?quote:triple_A schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 15:51:
Nou eindelijk heb ik een mooi fotootje van die DCM's waar ik het er al een tijdje over heb;
[afbeelding]
Ze zijn ongeveer een meter hoog![]()
Ben druk aan het onderhandelen om die dingen te bemachtigen.
En nog 1tje van de bovenkant
[afbeelding]
quote:Barry_Loef schreef op zondag 21 november 2004 @ 02:57:
[...]
Mooie speakers man! Zijn ze nou van jou of niet?Hoeveel moet zoiets kosten eigenlijk? Heb je ook foto's zónder front?
Ik mocht ze voor 200euro hebben.. iemand anders vroeg er 300euro voor
Binnenkort haal ik ze op, maar foto's zonder front zal niet gaan aangezien het stof helemaal om de box heen zit
fun...anyone?
quote:shorty schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 17:09:
Het eerste wat ik nu ga upgraden is de DVD speler. De Samsung word vervangen door een Yamaha waarvan ik het type nog moet uitzoeken. Vervolgens zijn de fronts aan de beurt waar ik nog moet kiezen tussen B&W, Yamaha en Kef. Wil dit meteen goed doen namelijk.
Yamaha speakers = niet doen
Ik zou zelfs meer zeggen, japanse speakers = niet doen
Verder zijn er inderdaad wel meer merken dan B&W en Kef, maar als je tussen deze 2 kiest zit je wel safe. Met te gaan luisteren kom je er uit
Zoals ik heb ervaren is ergens gaan luisteren zonder vooringenomenheid toch het beste. Laat je niet leiden door prijs of merk. Uiteindelijk zijn speakers om muziek weer te geven en als jij vind dat Yamaha speakers dat voor jou het beste doen, wie zijn wij dan om te zeggen dat dat niet het geval kan zijn.
Wat speakers betreft kan je je niet genoeg orienteren (en vooral luisteren), hell ik ben het halve land doorgereist om de speakers te kunnen horen die ik wilde horen
Zoveel mensen zoveel wensen.
[ I love rock & roll, throw another bottle at the DJ baby ]
Dan adviseer ik je wel om die dingen even open te schroeven om te kijken of de speakers nog wel intact zijn. Je zou toch raar staan kijken wanneer de kruimels van de surrounds door de kamer vliegenquote:triple_A schreef op zondag 21 november 2004 @ 09:56:
[...]
Ik mocht ze voor 200euro hebben.. iemand anders vroeg er 300euro voor![]()
Binnenkort haal ik ze op, maar foto's zonder front zal niet gaan aangezien het stof helemaal om de box heen zit
quote:Barry_Loef schreef op zondag 21 november 2004 @ 12:15:
[...]
Dan adviseer ik je wel om die dingen even open te schroeven om te kijken of de speakers nog wel intact zijn. Je zou toch raar staan kijken wanneer de kruimels van de surrounds door de kamer vliegen.
Ze zijn ongeveer 3jaar oud, dus ik denk dat die kans erg klein is
De mid speakers hebben surrounds van rubber, dus die zijn zeker nog goed.
Mijn vader heeft dezelfde speakers, alleen één model groter (typenr. tfV8.0), dwz 8inch woofers met foam surrounds.
In die waar ik achteraan zit (typenr. tfV6.0) zitten 6inch woofers, dus het is nog maar de vraag of ze ook foam hebben.. je kan het iig zo voelen (ze zitten direct achter het stof)
Hier nog twee foto's van de mijn huidige sony zuilen;

Nou niet echt audiofiel nee, maar gaan wel heel erg hard
triple_A wijzigde dit bericht 21-11-2004 12:43 (15%)
fun...anyone?
"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."
Mijn Honda Civic ESi uit 1992
quote:triple_A schreef op zondag 21 november 2004 @ 12:26:
[...]
Ze zijn ongeveer 3jaar oud, dus ik denk dat die kans erg klein is![]()
De mid speakers hebben surrounds van rubber, dus die zijn zeker nog goed.
Mijn vader heeft dezelfde speakers, alleen één model groter (typenr. tfV8.0), dwz 8inch woofers met foam surrounds.
In die waar ik achteraan zit (typenr. tfV6.0) zitten 6inch woofers, dus het is nog maar de vraag of ze ook foam hebben.. je kan het iig zo voelen (ze zitten direct achter het stof)
edit:
Hier nog twee foto's van de mijn huidige sony zuilen;
[afbeelding]
[afbeelding]
Nou niet echt audiofiel nee, maar gaan wel heel erg hard![]()
Die speakers zijn best wel grappig mijn oom heeft ze ook en ze gaan inderdaad erg hard
Maar ze klinken ook niet verkeerd moet ik zeggen
Sony VGN-AR61M Laptop * C2D T7500 * 8400m GT 256Mb * 4Gb DDR2 667MHz * 17" WXGA
1/3e goedkoper is 3x zo duurquote:Sjoewe schreef op zondag 21 november 2004 @ 11:09:
Merk zegt helemaal niks. Voor 200 euro per speaker mag je inprincipe wel kwaliteit verwachten. Ik heb ook B&W speakers gehoord die voor geen meter deugden en Kef's die er vrolijk uitgespeeld werden door speakers die bijna 1/3 goedkoper waren.
Zoals ik heb ervaren is ergens gaan luisteren zonder vooringenomenheid toch het beste. Laat je niet leiden door prijs of merk. Uiteindelijk zijn speakers om muziek weer te geven en als jij vind dat Yamaha speakers dat voor jou het beste doen, wie zijn wij dan om te zeggen dat dat niet het geval kan zijn.
Wat speakers betreft kan je je niet genoeg orienteren (en vooral luisteren), hell ik ben het halve land doorgereist om de speakers te kunnen horen die ik wilde horen![]()
Zoveel mensen zoveel wensen.
Reg. datum: 31 december 2003
maar goed ik krijg nu oa (ALS HET GOED IS HE
2 Magnat Motion 88:

Magnat Motion 120A sub:

Magnat Motion Centre 1 (beuken):

en ook surrounds uit de Motion serie waar ik nog ff geen pics van heb
maar meeste wat ik heb gezien uit Motion reeks zie goed uit
dus alles in beuken behalve sub die is zwart
Zodra ik alles heb ga ik foto's maken en een pagina met de opbouwing van de HT.. en dan post ik later een link hier :)!
quote:
quote:JT schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:29:
Zuilen ? Dat zijn uit de kluiten gewassen boekenplankspeakers
OK OK
quote:Dark Master schreef op zondag 21 november 2004 @ 16:30:
[...]
Die speakers zijn best wel grappig mijn oom heeft ze ook en ze gaan inderdaad erg hard.
Maar ze klinken ook niet verkeerd moet ik zeggen
Nee, maar ze klinken niet goed genoeg
Ik hou ze drbij voor feestjes enzo, echt alles gaat trillen...
fun...anyone?
quote:triple_A schreef op zondag 21 november 2004 @ 17:12:
[...]
[...]
OK OKsorry hoor
![]()
[...]
Nee, maar ze klinken niet goed genoeg![]()
Ik hou ze drbij voor feestjes enzo, echt alles gaat trillen...
Jammer dat je die dingen zo weinig tegenkomt 2de hands....
Lijken mij inderdaad wel hele leuke speakers voor feestjes
Sony VGN-AR61M Laptop * C2D T7500 * 8400m GT 256Mb * 4Gb DDR2 667MHz * 17" WXGA
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.