We all get along with some glue and duct tape here and there - but when the sh*t hits the fan, don’t blame the duct tape.
Trotse papa van Luca! | Pick My Icon!
[2D] Post je 2D stuff maar weer - Part 8
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw Topic@ Roblll: Dat eerste plaatje is niet zijn fout! Die overgang is door z'n battlevriend/vijand gemaakt. De tweede wel maar die vind ik al heel wat minder opvallen dan de eerste.
YEAH for it!
quote:RobIII schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 02:00:
[...]
Hoewel je gelijk hebt dat het een reden zou kunnen zijn, is het helaas maar 1 argumentBloatware en "te zwaar" zijn in dit geval redelijk synoniem (en nee, dat is idd niet altijd zo).
[...]
Probeer je "kunsten" wat meer te verfijnen, de overgangen zijn nogal "cru" her en der:
[afbeelding] (het is wat duidelijker op de "grote" afbeelding)
En als je geen overgangen met gradiënts wil gebruiken, dan kun je eens kijken naar je eigen voorbeeld dat je aandroeg in je post. Daarin zitten hele mooie overgangen. Je eigen fantasie is de limit. Maar probeer vooral alle tools in PS onder de knie te krijgen. De "filters" zijn over het algemeen "not-done" omdat ze zo snel te herkennen zijn. Beginners worden vaak zo "gespot" omdat ze gewoon in het wilde weg wat filters aanklikken totdat het er leuk uit ziet, maar als je een beetje bedreven wordt in PS dan gebruik je ze zelden (ik tenminste wel). Ik moet overigens wel zeggen dat als je echt net pas bent begonnen met PS je het aardig weet te verbergen (hoewel je ook niet meteen een "pro" uitstraling hebt getoond, maar het is dus niet slecht voor een beginner...)
Die overloop heeft hij gemaakt, van het eerste naar het 2de deel, toen ik em afronde was het gewoon een rechte "harde" lijn.
Die regenboog heb ik met smudge gedaan, vond zelf dat ik al aardig rechtbleef
Tja, filters. Ik gebruik ze nog best veel, de gradient vooral. Maar met sommige filters bereik je gewoon resultaat wat je anders niet kan krijgen. Bijv render -> clouds. En dan kan je er zoveel mee, da's nie voor mogelijk.
Asus P5N-E - Core 2 Duo e6850 - 2048 MB PC6400 - XFX 8800GTS 640mb - Samsung Syncmaster 206BW
Diddle - Lvl 70 mage - Denial
Reg. datum: 16 januari 2005
anyway ziet er niet echt slecht uit idd...
alleen de overgangen vind ik nog niet super, bij zo'n fade moet je meestal de rechte lijn vermijden en ik weet niet of je de psd steeds krijgt of een jpg, maar als je psd krijgt kan je de verschillende layers op verschillende punten blenden, dan is de fade wat beter (ik vind jouw werk trouwens beter dan dat van hem
hier voorbeeldje van mezelf:
http://www.akiradesigns.nl/mural.jpg
(rechter deel gemaakt door mij)
en trouwens, ik snap niet hoe mensen hier kunnen zeggen geen filters te gebruiken, je moet is gaan kijken naar walkthroughs van pro's die van scratch dingen maken, die gebruiken ook flink wat zooi aan filters alleen die weten de settings zo goed te zetten dat er geen filter meer uit te halen valt...
(was geloof ik ook zo'n gast die van die ruimte werken maakt, weet zijn naam niet meer, mssn komt iemand anders erop, echt super)
Tjeemp wijzigde dit bericht 15-07-2005 11:13 (26%)
Je noemde ook die zo langzamerhand duizend-in-een-dozijn ruimtewerken. Dit is een uitstekend voorbeeld van Bob Ross-schilderen. Denk bijvoorbeeld eens aan de gelijkenis tussen die 'spuitbusartiesten' die in zo'n beetje elke grote stad in Europa te vinden zijn en ook overal dezelfde soort werkjes maken.
Ik zeg niet dat je geen filters moet gebruiken, maar je moet ze enkel niet gebruiken door met een leeg bestand te beginnen en vanuit het niets iets mee te maken. En zelfs als je het gebruikt, dan met mate. Die tutorials zijn leuk om de verschillende filters te leren kennen, zodat je weet welke je moet gebruiken als je een bepaald effect wilt bereiken.
quote:KappuhH schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 08:43:
@ Roblll: Dat eerste plaatje is niet zijn fout! Die overgang is door z'n battlevriend/vijand gemaakt. De tweede wel maar die vind ik al heel wat minder opvallen dan de eerste.
Het gaat er me niet om wiens fout het is, het viel me gewoon op. En daar kan hij, zijn battlevriend, jij en iedereen van leren. Dat is het idee achter GoT
quote:sdomburg schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 13:17:
Als je de vergelijking tussen Photoshop en schilders zou maken, zou ik het gebruik van filters om niet iets te bewerken, maar iets compleet nieuws from scratch te creëren, vallen onder Bob Ross-schilderen.
RobIII wijzigde dit bericht 15-07-2005 14:47 (6%)
We all get along with some glue and duct tape here and there - but when the sh*t hits the fan, don’t blame the duct tape.
Trotse papa van Luca! | Pick My Icon!
Ik wel. Er is verschil tussen iets eropsmijten (fout) en iets toepassen op zo'n manier dat je er wat aan hebt.quote:timovdz schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 11:09:
en trouwens, ik snap niet hoe mensen hier kunnen zeggen geen filters te gebruiken
quote:je moet is eens gaan kijken naar walkthroughs van pro's die van scratch dingen maken, die gebruiken ook flink wat zooi aan filters alleen die weten de settings zo goed te zetten dat er geen filter meer uit te halen valt...
Natuurlijk niet. Een Gaussian Blur blijft een Gaussian blur, en dan is er niks te doen met settings. Nee, de boosdoeners zijn de kant en klare lensflares, de oh-kijk-glas-in-lood, craquelure, tiles, distort>zigzag e.d.
Welke van de 20? Space-art is leuk, maar best snel uitgemolken - en in feite zijn dat dan weer complete gimmicks op zichzelf, omdat je weer een vast recept volgt om een plaatje te maken. Bij trendwhore-dingen wordt er nog een beetje aan evolutie gedaan, grunge en dirt komt ook op 't zelfde neer maar heeft ook speelruimte, maar dit is meer Bob Ross-werk - lieve zoete plaatjes met dezelfde thema's, zonder mensen er in, zonder een andere stijl te gebruiken.quote:(was geloof ik ook zo'n gast die van die ruimte werken maakt, weet zijn naam niet meer, mssn komt iemand anders erop, echt super)
Yoozer wijzigde dit bericht 15-07-2005 15:32 (11%)
ableton live 7 | komplete 5 | phoscyon | en een beetje hardware
quote:Gerbens schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 14:57:
Inspired by boredome, originates another piece of scrap: blocquade.
[afbeelding]

Voor de beargumentatie zie mijn eerdere post en die van Yoozer.
Samengevat: een filter om een bepaald effect wat in je hoofd zit te bereiken is goed, een aantal filters om daarna de uitkomst wel grappig te vinden is Bob Ross. Het meest misbruikte filter is de Lens Flare.
sdomburg wijzigde dit bericht 15-07-2005 15:49 (21%)

Gerbens wijzigde dit bericht 15-07-2005 16:17 (79%)

Het oranje kan gebruikt worden als terugkerend item (had ik zo in gedachten)
Herrick wijzigde dit bericht 15-07-2005 19:14 (33%)
Plaatje op imageshack (popups!)
*klik*
Vwo6.nl wordt helaas niet weer onze url, dus die zal nog veranderen.
C&C graag, ik berg me wel;)
YEAH for it!
Ik vind hem gaaf! Heb je nog andere opties of alleen deze? Voor wat voor genre word het gebruikt?quote:relonky schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 19:12:
Even een logo ontwerpje
[afbeelding]
YEAH for it!
quote:relonky schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 19:12:
Even een logo ontwerpje
[afbeelding]
Kleurstellingen waarbij grijstinten gecombineerd worden met felle kleuren zoals dit oranje of dat lichtblauwe was een beetje trenhoererig een aantal jaren geleden, maar op zich niets mis mee. Waar ik echter grotere vraagtekens bijzet is de vrij brute manier waarop je dat font verticaal in elkaar geduwt hebt. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat dat font uit zichzelf al zo was, de proporties en verhoudingen zijn totaal zoek.
Verder leuk dat je nog wat betekenis wilt geven door de tweede 's' om te draaien, maar de toegevoegde waarde van het een stuk naar onderen laten doorlopen is zowel estetisch als functioneel in twijfel te trekken. Door de dichte positionering van de twee s'en vormt zich als het ware een soort rare 'g', zodat het me 2 keer lezen kostte om te begrijpen dat er wisselwerking staat.
In tegenstelling tot de figuur boven me kan ik dan ook zeggen dat ik nou niet echt onder de indruk ben van het resultaat. Hopelijk pak je deze kritiek op en verwerk je dit in een aangepast logo.
Nou wil ik je van tevoren waarschuwen dat je op moet passen met de specifieke letters SS extra veel aandacht te laten trekken, ivm. de gebeurtenissen in de Tweede Wereldoorlog. In je huidig ontwerp is hier geen sprake van, maar als je het één en ander aan gaat passen moet je dit wel in je achterhoofd houden.
sdomburg wijzigde dit bericht 15-07-2005 19:58 (12%)
quote:sdomburg schreef op vrijdag 15 juli 2005 @ 19:56:
[...]
Kleurstellingen waarbij grijstinten gecombineerd worden met felle kleuren zoals dit oranje of dat lichtblauwe was een beetje trenhoererig een aantal jaren geleden, maar op zich niets mis mee. Waar ik echter grotere vraagtekens bijzet is de vrij brute manier waarop je dat font verticaal in elkaar geduwt hebt. Ik kan me in ieder geval niet voorstellen dat dat font uit zichzelf al zo was, de proporties en verhoudingen zijn totaal zoek.
Verder leuk dat je nog wat betekenis wilt geven door de tweede 's' om te draaien, maar de toegevoegde waarde van het een stuk naar onderen laten doorlopen is zowel estetisch als functioneel in twijfel te trekken. Door de dichte positionering van de twee s'en vormt zich als het ware een soort rare 'g', zodat het me 2 keer lezen kostte om te begrijpen dat er wisselwerking staat.
In tegenstelling tot de figuur boven me kan ik dan ook zeggen dat ik nou niet echt onder de indruk ben van het resultaat. Hopelijk pak je deze kritiek op en verwerk je dit in een aangepast logo.
Nou wil ik je van tevoren waarschuwen dat je op moet passen met de specifieke letters SS extra veel aandacht te laten trekken, ivm. de gebeurtenissen in de Tweede Wereldoorlog. In je huidig ontwerp is hier geen sprake van, maar als je het één en ander aan gaat passen moet je dit wel in je achterhoofd houden.
Bedankt voor het commentaar. Ik had het even snel voor het eten nog in elkaar gezet en gepost, zodat het een beetje kon bezakken voordat ik er zelf weer na ging kijken. Wat betreft het in elkaar drukken van de letters ben ik het helemaal met je eens en dat gaat zeker anders worden. Ben er ook niet tevreden over.
De leesbaarheid van de ss is ook nog niet naar mijn tevredenheid, maar de verwijzing naar WOII is iets wat ik al wel in mijn achterhoofd had gehouden. Ik vind het trouwens knap dat je van die ss een g kan maken, hoe scheel ik ook kijk, dat lukt mij echt niet
Komend weekend zal ik eens verder. Nu eerst maar naar een bruiloft
Reg. datum: 07 januari 2001
(als hij te groot is : hoe kan ik verkleinen?)p.s heb dit gemaakt toen ik niets te doen had haha..
coments mag natuurlijk altijd!
Godzilla wijzigde dit bericht 16-07-2005 00:45 (21%)
Wauw, beswel een mooi plaatje.. Ik zou alleen de het font veranderen wat je gebruikt bij de ondertitels (onder de foto's).. Ik zou zeggen, doe es mee aan de 2D-contest hier..quote:Godzilla schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 00:44:
ik POST bijna NOOIT iets maar zag dit draadje en dacht misschien vandaag wel
[afbeelding] (als hij te groot is : hoe kan ik verkleinen?)
p.s heb dit gemaakt toen ik niets te doen had haha..
coments mag natuurlijk altijd!
Ziet er leuk uit. Ik vind hem alleen een beetje basic-tutorial-sig lijken. Maar dat komt misschien omdattie zo klein is (standaard sig formaat). Heb je misschien ook een grotere versie?quote:
Edit: mag ik verder dit nog een keer onder de aandacht brengen?
KappuhH wijzigde dit bericht 16-07-2005 18:57 (17%)
YEAH for it!
Ik vind het nog best lastig en kan daarom goede kritiek gebruiken

De eerste kreeg ik een mailtje van dat een soortgelijks al werd gebruikt door DerBauer (www.derbauer.de) Dus die valt denk ik af.
Bij de laatste zit ik nog dat ik wat mis ofzo.. 't is alleen nog text hè! Maar die vind ik wel wat hebben opzich
Nikon D70s | Nikkor AFS VR 24-120mm f/3.5-5.6G | Nikon 50mm f/1.8 | Tokina 12-24mm f/4 | Peleng 8mm Fish-eye f/3.5
Deze sig is voor een ander forum, de toegstane groote daarvoor is 400X100, dus ik heb geen grotere. En het is inderdaad een vrij simpele gebrushde achtergrond.quote:KappuhH schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 18:55:
[...]
Ziet er leuk uit. Ik vind hem alleen een beetje basic-tutorial-sig lijken. Maar dat komt misschien omdattie zo klein is (standaard sig formaat). Heb je misschien ook een grotere versie?
Edit: mag ik verder dit nog een keer onder de aandacht brengen?
Reg. datum: 16 september 2001
@KappuhH: Wat moet dat worden? Een complete pagina? Header? Logo? Details zie ik wel, iets te veel ruis.. Paarse stipje over de letter.. 6 springt er teveel uit.. En de bruine letters misschien iets te donker? Maar kan ook zo zijn dat dat juist je bedoeling is. Als pagina geheel, denk ik dat je met het coden van de pagina wel beetje in de knoei komt met oprekken enzo
@Godzilla: Ik vind hem hartstikke vet! Heerlijk header vooral! Lijkt me zo goed genoeg
@DaBombe: Vind de bovenste duidelijk de beste van de twee. Staan die kleurtjes ergens voor (huisstijlkleuren)? Zou me niet zo druk maken over dat een ander duits iets ook zo'n soort logo heeft.
Lettertype van de onderste tekst (op bovenste logo) zou ik iets minder standaard doen. En geen hoofdletters+kleine letters maar een beiden (misschien niet netter, maar vind ik wel mooier staan)
<pokemonvanger> vrouwen vallen idd op foute gasten. Dus eigenlijk moeten we allemaal shag roken en wijven slaan.
Verdraagzaamheid - Het inzicht dat de ander toch te stom is tot een beter inzicht te komen.
andrescholten.nl, weblog over SEO en Web Analytics
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.
(het is wat duidelijker op de