Hoofdcategorieën
Topicacties

[CIP]-XIXIV-[x4] [Project Finished!]

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last

Reageer Nieuw Topic
Trotse papa van Nand!
Reg. datum: 14 oktober 2001

quote:
floriske.nl schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 10:28:
En nu ga ik weer naar mijn werk scheuren om verder te knutselen :D
Klinkt altijd leuk :P Succes met de mod, alles ziet er heel erg mooi uit!

Wie ik? Echt niet!
Reg. datum: 22 januari 2002

update in de openingspost 2e post op de 1e pagina ;) 02-08-2005 :*)

weer wat verder en weer wat interessante pics ;)

floriske.nl wijzigde dit bericht 04-08-2005 21:02 (13%)

[CIP] Core4 sponsored by AC-Ryan
Floriske op DeviantArt

Reg. datum: 09 oktober 2002

mooie update floris

komen die 4 kasten boven elkaar te staan zoja in welke kast of ding

btw hoe is het met je ogen gesteld?

grtz
Wie ik? Echt niet!

quote:
shello schreef op dinsdag 02 augustus 2005 @ 18:44:
mooie update floris

komen die 4 kasten boven elkaar te staan zoja in welke kast of ding

btw hoe is het met je ogen gesteld?

grtz

de 4 kasten komen uiteindelijk in een 19" rack boven elkaar te staan idd, tussen iedere kast komt ook nog een paneeltje met diverse aansluitingen etc.

Deze kast ga ik uiteindelijk ook zelf maken, maar eerst maar eens zien dat mijn kasten af zijn ;)

M'n oog is nog steeds flink geïrriteerd omdat ze de 2 splinters er "uitgeboord" hebben, maar volgens de huisarts zou dit morgen over moeten zijn, thx 4 asking!

Floriske op DeviantArt

Wie ik? Echt niet!

update in de openingspost 2e post op de 1e pagina ;) 04-08-2005 :*)

ik heb besloten mijn updates vanaf nu ook telkens op zich te posten, maar voor dat de mods hun oren spitsen wil ik er wel even bij vermelden dat ik bij elke nieuwe update de voorgaande zal verwijderen.

Alle updates komen dus gewoon in de openingspost, maar de laatste update zal ook telkens in het topic te vinden zijn.

Dit om de laatste updates wat eenvoudiger bereikbaar te maken voor de lezers en hiermee misschien iets meer reacties, commentaar en tips uit te lokken ;)

floriske.nl wijzigde dit bericht 11-08-2005 21:31 (97%)

Floriske op DeviantArt

Reg. datum: 25 april 2005

Je kunt de slangen toch netter laten lopen door knikfittingen te kopen? Ik vind het nu ook een beetje rommelig eerlijk gezegd...
ZO te zien zijn het Alphacool of Nexxxos blokkies :) Maar waar is de pomp 8)7

VincheZ wijzigde dit bericht 04-08-2005 21:19 (25%)

Trotse papa van Nand!

Naast de radiator :)

Laagvliegerke wijzigde dit bericht 04-08-2005 21:37 (23%)

Reg. datum: 12 augustus 2004

Zit er echt toppie uit allemaal! Vooral omdat alles maal 4 moet, en dat maak het allemaal net een stukje moeilijker...
Ben benieuwt hoe het eruit ziet als het aluminium ook behandeld is.

offtopic:
Maar wat ziet je hardware er houterig uit man! :+

BTW: Gaan de voedingen nog UV-groen gesleeved worden?

Xato wijzigde dit bericht 04-08-2005 21:54 (11%)

Reg. datum: 09 oktober 2002

ziet er leuk uit :)
ga je nog veel zaken in het (fluo)groen doen?

grtz
Wie ik? Echt niet!

quote:
VincheZ schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 21:17:
Je kunt de slangen toch netter laten lopen door knikfittingen te kopen? Ik vind het nu ook een beetje rommelig eerlijk gezegd...
ZO te zien zijn het Alphacool of Nexxxos blokkies :) Maar waar is de pomp 8)7

Omdat het systeem ook regelmatig vervoerd zal moeten worden heb ik het liefst zo min mogenlijk koppelingen natuurlijk.

Ik heb inmiddels al gekeken en met een paar kleine doorzichtige tie-wraps (die ik dus niet heb liggen :() is het geheel zo bij elkaar te bundelen dat het er gewoon netjes uit ziet.

Het zijn geen Alphacool of Nexos blokjes, maar de bigwater set van thermaltake btw ;)

ennuh, wat betreft de pomp:

quote:
quote:
Xato schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 21:52:
Zit er echt toppie uit allemaal! Vooral omdat alles maal 4 moet, en dat maak het allemaal net een stukje moeilijker...
Ben benieuwt hoe het eruit ziet als het aluminium ook behandeld is.

offtopic:
Maar wat ziet je hardware er houterig uit man! :+

BTW: Gaan de voedingen nog UV-groen gesleeved worden?

Het is inderdaad veel werk en soms heb ik wel eens de neiging om te denken "waar ben ik in hemelsnaam aan begonnen" ;) maar telkens als er dan weer vorderingen komen krijg ik er weer extra zin in :D

De hardware is inmiddels overigens niet meer houterig ;) zie onderaan

De voeding op de pics van de test opstelling is een oudje en puur voor het testen van de WC, de voeding die er uiteindelijk in komt (en nu ook zit) heb ik nog niks aan gedaan, maar zal inderdaad uiteindelijk nog gesleeved worden.

quote:
shello schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 22:02:
ziet er leuk uit :)
ga je nog veel zaken in het (fluo)groen doen?

grtz

Hetgeen dat uiteindelijk in elke kast (fluo) groen zal worden is sowieso het front, de fans, de sleeving van de voedingen en een twin CCFL set per kast.

Overige details zal per kast wat verschillen ivm verschillende koelingen. Wel heb ik al een idee voor de deksels van de kasten, maar dat moet ik nog uitwerken, het idee omvat iig: 120mm uv groen outtake, window en groen plexi details, maar dat komt later dan weer.

vandaag even mijn systeem onder de WC gezet niet echt boeiende pics en geen update waard, dus post ik ze hier even.

Heb enkel en alleen het systeem overgebouwd en een aantal kabels vast weggewerkt.
De voeding heb ik nog niks mee gedaan en is dus alleen maar aangesloten, verder niets.

Toch maar even de twee pics en de temps voor de nieuwsgierigen:

http://members.chello.nl/f.bosman10/xixiv//fotos/thumbs/192koeloud.jpg http://members.chello.nl/f.bosman10//xixiv/fotos/thumbs/193koelnieuw.jpg

temps:

lucht:

idle:

CPU: 36
Mobo: 31
Aux: 33

(geen idee wat de derde sensor meet, is een sensor welke ik niet terug heb kunnen vinden op het net, mobo is een Epox EP4-PEA+)

stress:

CPU: 44
Mobo: 31
Aux: 35

Thermaltake bigwater (VGA en CPU):

idle:

CPU: 33
Mobo: 30
Aux: 33

stress:

CPU: 39 :*)
Mobo 30
Aux: 34

dit is met zowel de VGA kaart en de proc gestressed (ut2004 en CPUstab)

floriske.nl wijzigde dit bericht 11-05-2006 18:03 (5%)

Floriske op DeviantArt

Wie ik? Echt niet!

even een vraagje tussendoor:

Op PcXperience ben ik langs een stand gelopen waar ze volledig koperen waterblokken hadden voor de GForce 6800 serie (GPU en MEM in 1 blok, dus geen los GPU blokje), maar denk je dat ik nog weet welk bedrijf het was en van welk merk de blokken waren 8)7

Het was als je vanaf het terras, langs de dremelstand liep, de volgende kruising overstak en dan meteen aan de linkerkant.

Iemand enig idee welke winkel dit was of welk merk koelers?

edit: denk hierbij dus een beetje aan de vol koperen versie van de aquagrafx van aqua computer

http://www.aqua-computer.de/prodimg/nd_products/6800_1_500.jpg

floriske.nl wijzigde dit bericht 05-08-2005 23:40 (16%)

Floriske op DeviantArt

Reg. datum: 21 oktober 2003

Was dat niet 1st quality? http://www.1st-quality.nl/

Wie ik? Echt niet!

quote:

nope, heb 'm inmiddels gevonden bij freezing hardware overigens:

http://shop.freezinghardw...ina=00003&ItemID=2596

Alphacool NexXxoS NVXP2

http://shop.freezinghardware.nl/productimages/2596-2679.jpg

degene die ik op PCX heb gezien bleek van atro af te komen (www.atro.nl) en van het merk scaro te zijn, lijkt verdacht veel op die van alphacool overigens ;)

http://atro.nl//product_i..._796&products_id=6950

Scaro VGA Koeler ScaRex-Z-1-Geforce 6800/6800Ultra

http://atro.nl//images/z-1-geforce.jpg

edit: thx voor de info nog r@mon!

floriske.nl wijzigde dit bericht 07-08-2005 10:08 (36%)

Floriske op DeviantArt

Wie ik? Echt niet!

grrr, wil volgende week of zo mijn nieuwe systeem gaan bestellen, maar ze maken het je niet makkelijk ;)

Ik ga waarschijnlijk voor de AMD X2 4400+

Nu wil ik het systeem ook gaan waterkoelen en mijn oog is gevallen op de asus GeForce 7800GTX , blijkt daar nog geen blok voor te krijgen te zijn als bovenstaand :S

Moederbordkeuze is ook al lastig, DFI lanparty NF4 of Asus A8N-SLI premium, maar SLI of niet :? was niet van plan er op korte termijn een tweede videokaart bij te steken, maar jah, je wil je toch voorbereiden op de toekomst he ;)
Daarentegen is de niet SLI versie een stuk goedkoper en misschien met wat geluk zelfs naar SLI te flashen.

Daar zijn we al uit, wordt de Asus A8N-SLI premium, waarom? Geen gekloot met de chipset koeling, beter layout dan DFI volgens de reviews, en...... een parallele poort (waarvoor? mijn LCD natuurlijk ;))
Ga toch niet extreem overklokken met phase-change etc, dus denk dat de oc-opties van de Asus wel toereikend zullen zijn om het max er uit te halen op WC.

Ook waterkoelen van de chipset van DFI is lastig, zijn van mips wel blokjes voor te krijgen, maar deze zijn zo dun dat ze je flow kunnen beperken. Heb geen ruimte voor een flinke pomp, dus ook daar weer een lastig verhaal. Bij asus is dit geen probleem, gezien de heatpipe koeler op de chipset

denk dat ik alphacool maar eens ga mailen of ze verwachten dat er op korte termijn een Nexxxos NVX komt voor de 7800 GTX.

keuzes, keuzes, keuzes ;)

edit:
in het kort zal het waarschijnlijk hier ongeveer op neer gaan komen:

-AMD Athlon 64 X2 Toledo 4400+, Socket 939, Boxed
-Corsair TWINX1024-4400C25PT DDR SDRAM, 1 GB, PC4400, 550 MHz, TWINX, matched pair (2x 512 MB), Platinum
-2x Maxtor DiamondMax Plus 10 250 GB, 7.200 rpm, 16 MB, SATA/150
-Asus A8N-SLI Premium
-Asus EN7800GTX TOP/2DHTV 256 MB, PCI Express x16
-NEC ND-3540 16 x, 8 x, 16 x, Zilver, OEM
-Antec True Power 2.0 EPS 12V 550 Watt
-Creative SoundBlaster Audigy 2 ZS Retail

geheugen en proc zijn nog steeds twijfel gevallen

floriske.nl wijzigde dit bericht 07-08-2005 21:44 (42%)

Floriske op DeviantArt

Trotse papa van Nand!

DFI heeft blijkbaar in gezien dat de chipset op een wat ongelukkige plek zit voor waterkoeling (of passief). De chipset op de nieuwe revisie van de LanParty nF4 zit dan ook op een andere plaats maar ik vrees dat die maar in september of oktober beschikbaar op de markt komt.

Reg. datum: 11 december 2002

Naast Alphacool en Scaro heeft DangerDen ook een blok voor de 6800 wat de GPU en MEM bestrijkt. Misschien kun je hen ook eens mailen wanneer zij het 7800 blok verwachten...

Wie ik? Echt niet!

update in de openingspost 2e post op de 1e pagina ;) 11-08-2005 :*)

floriske.nl wijzigde dit bericht 12-08-2005 17:46 (92%)

Floriske op DeviantArt

The Phenom
Reg. datum: 11 augustus 2002

@floriske.nl:
Nu vind ik het niet meer leuk, sinds ik dit topic volg begint het steeds meer te kriebelen om voor een custom 19"rack te gaan :+

Nee zonder dollen, het ziet er echt waanzinnig uit zo. Alles in dezelfde look, een beetje retro met die fanguards maar toch heel strak en modern met de alu-plexi combi. Er zit wel een "leegte" tussen de fanguard en je 5.25" drives, even wennen. De zijpanelen zien er strak uit. Keep on modding my friend 8)

The Undertaker wijzigde dit bericht 11-08-2005 18:32 (7%)

The Reaper of Wayward Souls...
New Project Development...

Wicked

je hebt groen en groen
het lijkt kermit de kikker wel zo groen
doet gewoon pijn aan mn ogen

Boo

Wie ik? Echt niet!

quote:
The Undertaker schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 18:31:
@floriske.nl:
Nu vind ik het niet meer leuk, sinds ik dit topic volg begint het steeds meer te kriebelen om voor een custom 19"rack te gaan :+

Nee zonder dollen, het ziet er echt waanzinnig uit zo. Alles in dezelfde look, een beetje retro met die fanguards maar toch heel strak en modern met de alu-plexi combi. Er zit wel een "leegte" tussen de fanguard en je 5.25" drives, even wennen. De zijpanelen zien er strak uit. Keep on modding my friend 8)

Thx voor de complimenten, ik sta zelf ook telkens weer met een big smile te kijken als het project zich verder ontwikkeld.

Die leegte tussen de fan en de 5,25" bays daar heb ik nog plannen voor, als je heel het topic door leest dan kom je er achter wat ik precies met de fronts ga doen.

Achter het groene deel komt spiegelfolie om het nóg groener te laten lijken, heb dit reeds getest door een stukje voor de spiegel te houden en het is echt een verschil van dag en nacht.

Tussen het groene deel en het transparante deel kom uiteindelijk een folie in aluminiumlook (zelfde looks als de bezels) met daaruit (tussen de fan en 5,25" bezels) een logo gesneden.

Uiteindelijk blijft er van het groene plexi dus nog maar een klein deel zichtbaar:

-alle kopse randen van het plexi (bij de fan en de randen)
-de halve centimeter rond de knoppen
-de halve centimeter rond de 5,25" bezels
-het uitgesneden logo.

de rest krijgt dus een alu look.

quote:
Ramoonus schreef op donderdag 11 augustus 2005 @ 20:30:
je hebt groen en groen
het lijkt kermit de kikker wel zo groen
doet gewoon pijn aan mn ogen
zie boven!! :X

floriske.nl wijzigde dit bericht 11-08-2005 21:30 (9%)

Floriske op DeviantArt

Wie ik? Echt niet!

update in de openingspost 2e post op de 1e pagina ;) 12-08-2005 :*)

floriske.nl wijzigde dit bericht 12-08-2005 20:25 (91%)

Floriske op DeviantArt

Kijk je niet naast...
Reg. datum: 22 februari 2003

quote:
floriske.nl schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 17:46:
[afbeelding]

update in de openingspost 2e post op de 1e pagina ;) 12-08-2005 :*)

miniscuul update'je: 12-08-2005

Geen update van wereldformaat, maar voor mij wel een reden om vanavond eens een extra pilsje te pakken ;)

Ik heb vandaag de 2e en 3e kast weer gedemonteerd en in 1 van de chassis mijn server overgezet, op deze manier had ik de laatste kast vrij voor aanpassing.

Zoals jullie weten heb ik 1 front gesloopt door op het groene plexi deel te staan en helaas wacht ik nog steeds op nieuw plexi :( (ze hadden per abuis 5mm op gestuutd ipv 3mm :X)

De aanpassingen aan het chassis van de 4e kast heb ik echter vandaag wel volledig afgewerkt, dus bij deze laatste kast rest nu helaas de voormontage van het front nog.

Ik heb geen pics gemaakt van het aanpassen aan de kast, aangezien dit al een keer uitgebreid behandeld is, maar ik heb wel wat foto's gemaakt van mijn servertje in zijn nieuwe jasje en de manier waarop ik de kabels zoveel mogenlijk weggewerkt heb.

[afbeelding] [afbeelding]

[afbeelding]

Denk dat je server beter gaat werken met IDE kabels aan de drives :+

Nuja, tot nu toe zijn je cases wel top _/-\o_

Wie laatst lacht heeft de mop niet begrepen.

Wie ik? Echt niet!

update in de openingspost 8e post op de 1e pagina ;) 12-08-2005 :*)

Helaas is ook de tweede post van dit topic al vol, en omdat ik niet ergens op pagina 6 verder wilde gaan, maar toch graag op de openingspagina heb ik er voor gekozen de eerstvolgende post van mezelf hier aan te wijden (de 8e op de openingspagina)

floriske.nl wijzigde dit bericht 12-02-2006 21:56 (85%)

Floriske op DeviantArt

Wie ik? Echt niet!

quote:
BlueForce schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 18:40:
[...]

Denk dat je server beter gaat werken met IDE kabels aan de drives :+

Nuja, tot nu toe zijn je cases wel top _/-\o_

lol :*) had deze opmerking al verwacht ;)

Ik had op mijn werk geen ronde ide kabel bij, dus deze kon ik er daar nog niet in zetten, maar in mijn tweede update van vandaag (hierboven) zie je hoe ik deze uiteindelijk weggewerkt heb.

de kabels van de switches en leds heb ik nog niks mee gedaan, dit komt zodra deze daadwerkelijk aan het front aangesloten worden.

Floriske op DeviantArt

A.K.A. LA Kip

Mooi gedaan met die koeler, ik heb ooit ook oog in oog gestaan met een wilamette en dat was niet echt een fijn bevestigingssysteem imo :(

It is difficult to get a man to understand something when his salary depends upon his not understanding it (Upton Sinclair)
Website
Los Alcoholicos

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: