Hoofdcategorieën
Topicacties

Het 6800LE Topic Deel 9

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 19 juni 2004

quote:
Neurotic schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 23:33:
Ik wil het toch nog maar eens met de asus gt bios proberen en dan in nibitor het voltage terugzetten naar 1,2.

Doch: Welk voltage van de 3 in nibitor genoemde voltages moet er precies ge-edit worden?

Als je NiBiTor 1.8 gebruikte op de goeie manier, zou je deze vraag niet stellen

quote:
DaCoTa schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 23:35:
[...]
Voor mijn begrip, wat is dan een thermal pad?
Eehm ja, je zou het een stevigere versie van de thermal paste kunnen noemen. Het komt in plakjes (soort vierkante sticker). Het lijkt het meest op kauwgom misschien. Zit meestal al voorgeplakt op de koeler en is redelijk dun, dus je hoeft niet te gaan zitten smeren tot je een mooi laagje hebt en het loopt niet tussen je CPU/koeler vandaan na verloop van tijd (heeft veel langere levensduur). MAARRR het is POKKEspul om eraf te halen want het zit behoorlijk vast :(. Plus je hebt redelijk kans dat je je core/koeler bekrast als je dit op een wat grovere manier probeert te verwijderen...

Lian-Li Power
Reg. datum: 18 september 2002

we zitten nu bij een maat van mij met de volgende settings :

XFX 6800LE @ 16x1+6vp

zodra we dat gedaan hebben kan hij dus niet meer ocen ,

XFX 6800LE @ 16x1+5vp

hetzelfde verhaal

XFX 6800LE @ 12x1+6vp

wel oc maar score omlaag

moet dan persee het voltage verhoogt worden ?

normale oc is 400/900 met wc..

thnk you all

New Specs Soon....

Php counter foetsie

als je de voltage nog op 1.1v hebt zal dat de beperkign wel zijn, hoemeer pipelines en shaders open hoe meer de gpu op z'n donder krijgt des te meer voltage die nodig zal hebben bij gelijke snelheid.

En 400mhz op 1.1v is erg netjes (op 1.2v ook nog wel). Voltage verhogen dus. 1.4v zou ook nog wel meoten kunnen met wc

[b]Specs PC -=- Specs Laptop -=- Fuji S602Z

Hoewel bovenstaande gelijk heeft in het overclock resultaat van een perfecte core... is dat hier niet het geval... zoek maar es op 'kan niet overclocken als ik extra pipe aanzet' of iets dergelijks...tis al zo'n honderd keer besproken nl...

Reg. datum: 26 november 2003

Nu er heel veel mensen het onderste uit hun plank hebben gehaald, wil ik wel graag weten: met welke instellingen draaien jullie hem nu??? Niet op max neem ik aan :o

Ikzelf kon naar 16x1,5vp en als dat artifact vrij is dan veranderd niemand dat denk ik. :7 Maar core en mem speeds, waar zetten jullie die op??? En het voltage??

Laat ik het anders stellen: 3dmark03 max 11081, nu standaard 10000. Core van max 435MHz terug naar 360MHz in 3D en 300MHz 2D. Geheugen staat nu vast op 840MHz, heeft ooit 877MHz gelopen. Verder staat ie op 1,2v. Dit alles mbv NiBitor en originele XFX bios. Optimaal volgens de drivers zou zijn 374/877 oid.

Wat waren jullie maxen en op welke snelheden draaien jullie hem nu als dagelijks gebruik?? Ik ben namelijk niet zeker of mijn instellingen schadelijk zijn voor de levensduur :X Onervaren in dit soort zaken......

pepernooot

www.casejunkies.com
Reg. datum: 14 juni 2003

Ik heb een klein probleem wat hiervor ook al ter spraken is gekomen, ik kom in rivatuner niet voorbij de overkloktest.
Dus ik heb coolbits gedownload in het reg geimporteerd, herstart naar het advanced menu gegaan en naar het laatste tab blad van mijn eigen kaart dus, hierin de ferquentie hoger ingesteld, maar ik kom alsnog niet door de test heen.
Lian-Li Power
Reg. datum: 18 september 2002

welk bios kun je het beste in een xfx6800nu flashen ?

stand voor 3d 1.4v (water cooled)
stand voor 3d 1.2v ?

thnk you

New Specs Soon....

Reg. datum: 16 oktober 2004

Ik wilde dus morgen op de hcc een xfx 6800LE gaan halen. Maar als ik dit zo lees kan ik maandag naar paradigit :( heb ik voor niks gewacht. Ik dacht toch wel dat ze daar xfxjes hadden |:(

Amd athlon 64 X2 3800+, Asus A8N-SLI, 1gb ddr 400, Leadtek 6800GS @ 500/1150, Antec sonata II kast

Reg. datum: 12 februari 2001

Ik ben vandaag aan het werk maar ik heb me pa erop uitgestuurd om voor mij een XFX 6800le te gaan scoren bij paradigit vandaag. :Y)

hopen dat me pa me blij maakt en een goeie kaart meeneemt :|

Viper® - Amd XP2500+ Barton@190x11.0=2,09ghz 1024 Samsung DDR380, XFX 6800le @ 16x1.6vp @ 350/840

www.casejunkies.com
Reg. datum: 14 juni 2003

quote:
Viper_74 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 13:11:
Ik ben vandaag aan het werk maar ik heb me pa erop uitgestuurd om voor mij een XFX 6800le te gaan scoren bij paradigit vandaag. :Y)

hopen dat me pa me blij maakt en een goeie kaart meeneemt :|

Ik heb hem er ook vandaan en tot nu toe gaat het lekker, 377 core en 840mem zonder biosflash.
Ik heb hem uiteindelijk op 12x1.6 gekregen, niet slecht maar had liever die 16x1.6 gehad natuurlijk :P
Reg. datum: 12 februari 2001

welke plaats ? Ik woon in Arnhem.

Tja, geluk is geluk hè. Ik ga nergens vanuit maar ik hoop toch dat ik ook die 12x6 of 16x6 haal >:) (Nederlander hè)

*mopelt iets over dubbeltje eerst rij* O-)

maar al hou je hem stock, op zich is het al een lekkere kaart :)

Viper® - Amd XP2500+ Barton@190x11.0=2,09ghz 1024 Samsung DDR380, XFX 6800le @ 16x1.6vp @ 350/840

Reg. datum: 26 april 2002

Wat ik me afvraag, als de kaart naar 3D overschakelt, dan _hoor_ ik hem. Niet de stock koeler, maar ik hoor echt de kaart zelf. Als er iets 3D's lang komt, net als met de clocktest van RT, dan hoor ik een hoge, ratelende piep. Het is onafhankelijk van de snelheid, want hij staat nu even op standaard, maar is dat iets wat je moet negeren?

En op een sidenote, hoe lang duurt het normaal voor RT een nieuwe driver ondersteund? Ik zit nu met 66.93, draait goed, maar ik wacht nu dus op RT totdat die supported is.

You can't always get what you want. I can, but you can't.

Mach 2 GT modded
Reg. datum: 07 september 2004

quote:
Rummbler schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 00:00:
Die Aopen 6800 LE van de Vobis, weet iemand welke revisie die heeft?

Hij mag dan wel 200 Uro's zijn, maar als die revisie 1 heeft, is het dan wel de moeite waard om die aan te schaffen?
reversie 2.

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Reg. datum: 03 januari 2003

Ik heb Al een hoop winkels zoals: Informatiq, PCL-Computers, Paradigit gemaild, maar geen 1 van de winkels weet welke revisie ze hebben behalve paradigit zegt dat ze v1.1 hebben houd dat revisie 1 in?

En weten jullie toevallig welke winkel de kaart 6800LE+artic NV5 verkoopt dan kan ik het in 1 keer bestellen.

quote:
willy83 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 11:21:
Ik heb een klein probleem wat hiervor ook al ter spraken is gekomen, ik kom in rivatuner niet voorbij de overkloktest.
Dus ik heb coolbits gedownload in het reg geimporteerd, herstart naar het advanced menu gegaan en naar het laatste tab blad van mijn eigen kaart dus, hierin de ferquentie hoger ingesteld, maar ik kom alsnog niet door de test heen.

Ook dat is al eerder ter sprake gekomen..

quote:
DaCoTa schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 14:13:
Wat ik me afvraag, als de kaart naar 3D overschakelt, dan _hoor_ ik hem. Niet de stock koeler, maar ik hoor echt de kaart zelf. Als er iets 3D's lang komt, net als met de clocktest van RT, dan hoor ik een hoge, ratelende piep. Het is onafhankelijk van de snelheid, want hij staat nu even op standaard, maar is dat iets wat je moet negeren?

Lijkt me niet normaal... ik hoor die kaart helemaal nooit, behalve dan alsik de molex erin vergeet te doen 8)7. Zou em es in andere PC testen en anders bij de winkel laten testen...

quote:
Reversi is een spelletje :Y)
Voorbeeldje...(zelf geprogrammeerd)

-Sir_Killalot- wijzigde dit bericht 13-11-2004 14:28 (3%)

Mach 2 GT modded
Reg. datum: 07 september 2004

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Bless the child
Reg. datum: 24 oktober 2000

quote:
DaCoTa schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 14:13:
Wat ik me afvraag, als de kaart naar 3D overschakelt, dan _hoor_ ik hem. Niet de stock koeler, maar ik hoor echt de kaart zelf.

Het zou een probleem kunnen zijn met de voeding.

Een tijdje geleden (twee jaar, de tijd gaat snel 8) ) had ik een Pentium 4 1.6A die lekker wou overklokken. Als ik hem echter op topsnelheid liet lopen (2.32 Ghz @ 1,7 Volt) hoorde ik ook een hoog soort 'joelende' toon van de hardware af komen. Moeilijk te omschrijven, het was niet hard ofzo, maar het was net of de boel continu aan het zuchten was. Toen werkte ik nog met een standaard 300 Watt no-name voedinkje. Dat ding is toen verwisseld door een Antec 480 Watt, en sinds die tijd geen problemen meer. De maximale overklok ging zelfs nog verder omhoog. :)

Moraal van dit verhaal: Misschien gaat hetzelfde ook op voor de huidige generatie stroomvretende videokaarten. Check je voeding, en probeer het eens met een krachtige(r) (merk)voeding als je die nog niet hebt.

sigloos

Shall we play a game

wat is het stroomverbruik van de 6800LE ?

Ik ga hem bij paradigit bestellen, moet ik nog een revisie vragen?

Apple MacBook Pro 2,4Ghz, 2008 , iPhone 3G 8GB Limited Edition, Apple iMAC 24" 3.06GHz, 4GB, LG Full HD 42" LF65,

Polifinario!
Reg. datum: 06 januari 2001

Over het fluitende geluid:

Ik heb een Antec 380W Truepower, een best aardige voeding dus. Maar ik hoor na enige tijd 3d spelen ook een fluit-toon uit de computer komen. Ik ging er eigenlijk vanuit dat het de koeler was die op een hogere snelheid ging draaien zodra de boel boven de 70 graden uitkwam of zo (ik heb namelijk de XFX).

Peace is not simply the absence of war. || American beer is like sex in a canoe, it's fucking close to water.

Reg. datum: 04 juli 2004

XFX heeft temp sensor dus kan de snelheid van de fan regelen, het is een klein fannetje als die sneller gaan draaien, maken ze een hoog piep geluidje. Dus als hij 70 graden is , gaat hij sneller draaien waardoor hij een hoog piep geluidje maakt.

..::: specs :::..

Polifinario!
Reg. datum: 06 januari 2001

Dat zeg ik :P

Peace is not simply the absence of war. || American beer is like sex in a canoe, it's fucking close to water.

Bless the child
Reg. datum: 24 oktober 2000

Ik bedoel niet het zoemende geluid van de fan en het geruis van de lucht er om heen, ik bedoel echt een ander geluid wat van de printplaten zelf af lijkt te komen.

Het kan zijn dat een videokaart (of een ander component) zo veel stroom trekt, dat daardoor de spanning die de voeding aan de andere componenten geeft omlaag gaat. Als die spanningen rond een bepaalde kritische waarde komt, zoals de +3.3V op 2.9, of de +12V op 10.6 ofzo, kan het zijn dat er gekke dingen gebeuren. Spontane reboots, instabiliteit, vreemde geluiden via de speakers, dat soort dingen.

Als je een videokaart meer spanning geeft dan standaard, de pipelines unlockt en dan ook nog eens overklokt, dan neemt de kans toe dat de voeding het niet bij kan benen, vooral als het een voeding is van merk Hemelvaart. Het belang van een goede, degelijke voeding mag dus nooit vergeten worden, zeker niet met overklokken. De videokaart-fabrikanten geven vaak niet voor niets een 'minimum vermogen' af waaraan de voeding zou moeten voldoen.

sigloos

Reg. datum: 23 oktober 2004

Na het Via Nvidia probleem heb ik nu weer een ander probleem. Ditmaal weer iets waardoor ik niet kan Gamen :'( .

Mijn kaart draait de 16x1,5 helemaal naar behoren. Daarover niets te klagen. Maar de temperatuur gaf ie soms gewoon op 153 Graden aan :o . Ik schrok me natuurlijk de Pleuris. Direct PC uitgezet. Opnieuw geboot. Weg. Pwieuw.

Maar ik keek elke dag even en zo af en toe werkte die temp sensor gewoon niet goed. Dus heb ik gisteren besloten om een een kijkje te nemen onder de koeler. Niets aan de hand daar (voor zover te zien). Heb toen toch maar even de Koelpasta met Terpetine verwijderd, en daar wat ander spul op gedaan (geen temperatuurverschil).

Toen startte ik mijn Pc weer op en keek naar de Temp. Die schommelt nu telkens tussen de +-132 en 153 graden. En de GPU drempel licht op 137 graadjes. Dus nu word mijn beeld telkens opnieuw ingestelt (beeld ff zwart en weg is het, maar dat om de 4 sec :( Daar ben ik niet echt blij mee, om het maar zacht uit te drukken)(resulteert ook in fouten in 3dmark als ik run nadat het beeldscherm opnieuw is ingestelt)

Of ik nou standaard run of op 16x1,5 (mem en core heb ik nooit aangezeten) het maakt geen verschil.

En als ik naar de temperatuur kijk die 153 graden staat en dan vervolgens aan 1 kant van mijn koeler druk dan schiet de temp naar 53 graden. Maar zodra ik de koeler weer los laat dan gaat de temp weer naar 153 graden.

Conclusie?! iets met de temp sensor? Ik weet het echt niet.

Mede Tweakers Plz help me :+

/edit: ja ik heb aan de kaart gevoeld en die is zeker GEEN 153 graden kaart is gewoon lauw

jouke_buissink wijzigde dit bericht 13-11-2004 16:04 (4%)

Regret is a wasted emotion...
Reg. datum: 17 december 2000

quote:
_mARCO_ schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 15:54:
Ik bedoel niet het zoemende geluid van de fan en het geruis van de lucht er om heen, ik bedoel echt een ander geluid wat van de printplaten zelf af lijkt te komen.

Het kan zijn dat een videokaart (of een ander component) zo veel stroom trekt, dat daardoor de spanning die de voeding aan de andere componenten geeft omlaag gaat. Als die spanningen rond een bepaalde kritische waarde komt, zoals de +3.3V op 2.9, of de +12V op 10.6 ofzo, kan het zijn dat er gekke dingen gebeuren. Spontane reboots, instabiliteit, vreemde geluiden via de speakers, dat soort dingen.

Als je een videokaart meer spanning geeft dan standaard, de pipelines unlockt en dan ook nog eens overklokt, dan neemt de kans toe dat de voeding het niet bij kan benen, vooral als het een voeding is van merk Hemelvaart. Het belang van een goede, degelijke voeding mag dus nooit vergeten worden, zeker niet met overklokken. De videokaart-fabrikanten geven vaak niet voor niets een 'minimum vermogen' af waaraan de voeding zou moeten voldoen.
Wat jij hoort zijn volgens mij condensators op de PCB van de videokaart. Dit heeft niks met je voeding te maken en kan volgens mij ook geen kwaad. Ik heb het ook als ik goed luister. Probeer TRHDRIBL maar eens, flink zwaar voor je videokaart namelijk.

Twee vragen :)

1. Heb een paar dagen geleden intern by MyCom een Aopen 6800 LE kaartje kunnen bemachtigen. Had toen al gehoort dat deze voldoet aan de eisen, en dus alle 16 pipelines en de 6 vertex shaders open kon gooien zonder problemen. Nog even hier geneusd voor de handeling van de tweaks/softmod.
Uiteindelijk is mijn resultaat best apart te noemen..
Ik ondervind namelijk het volgende probleem:

Bij 16x6vp krijg ik een soort van artifacts, maar niet die artifacts die ik ken als ik verkeerd aan het OCen ben. Of wanneer je pipeline duidelijk beschadigd is.
Hier een paar screens:

screenshot1, screenshot2, screenshot3.

Dit is alleen bij muren en evt gras textures. Vaak in combinatie met schaduw. In CS:S is het HEEL erg! Maar andere games zie je het nauwelijks. Vooral niet als het beeld in beweging is.
Ik heb verder nog niks gedaan aan het hele tweak gebeuren. Ben begonnen via RT met het open zetten van de pipelines en vertex shaders. Daarna dit als resultaat.

Maak ik er 12x6vp van dan is het weg.
Betekend dit dan toch dat er een pipeline beschadigd is?

2. Ik bezit eigenlijk een ATi Radeon 9700pro. Doe ik er verstandig aan om gebruik te maken van deze tweak voor ¤ 200,- ? Iemand hier dus die toevallig dit prestatie winst heeft gemerkt?

De specs zijn:
P4 2.53Ghz @ 2.8Ghz
ASUS P4C800 Deluxe
512 MB Corsair XMS CL2 DDR400 (enkel)
Aopen 6800LE (revisie 3)
80gb WD 7200rpm
Forceware 66.81
WinXP SP2 (clean install)

p.s: Onder het typen van dit bericht had ik nog iets gelezen in deze thread dat bij de Aopen (rev 3) het niet anders mogelijk is dan op 12 pipelines te draaien. Is dit correct?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: