Reg. datum: 15 november 2003
Dan had ik nog één vraag waar ik niet echt een antwoord op kon vinden. Waarom zou je een Asus, Sparkle, of wat voor BIOS dan ook erop willen flashen. Je kan toch gewoon de oorspronkelijke BIOS met NiBiTor aanpassen, zodat het voltage hoger is? Of is het zo dat de ene BIOS hoger overclockt dan de ander (en waarom dan?)?
Reg. datum: 31 oktober 2004
quote:Shadow15 schreef op 12 november 2004 @ 11:35:
Ik ga zondag naar de HCCdagen en ben van plan de 6800LE te kopen, ALS ik em voor een goede prijs (<200 euro) zie. Het liefst de AOpen rev. 3 (weet iemand of hij dan beschikbaar zal zijn?) en anders de XFX rev. 2. Is dit verstandig?
Dan had ik nog één vraag waar ik niet echt een antwoord op kon vinden. Waarom zou je een Asus, Sparkle, of wat voor BIOS dan ook erop willen flashen. Je kan toch gewoon de oorspronkelijke BIOS met NiBiTor aanpassen, zodat het voltage hoger is? Of is het zo dat de ene BIOS hoger overclockt dan de ander (en waarom dan?)?
Voordat Nibitor v.18 er was, kon je alleen je voltage verhogen door deze te flashen met een andere bios. Daaruit heeft gebleken bij sommigen dat er hoogst waarschijnlijk ook direct de geheugentimings werden veranderd! Waardoor je kaart nog een beetje sneller word! Met de komst van Nibitor v18 (gereleasd vorige week ofzo) kan je het voltage inderdaad aanpassen, maar voor het aanpassen van die geheugentimings zullen we nog moeten wachten op nibitor v19 of 20 (hopelijk) Het is dus wat je wil!!
Groot voordeel is dat je die Asus GT bios kunt flashen (met andere mem.timings) en het voltage terug brengen naar 1.2v (= veiliger)
lancelot46 wijzigde dit bericht 12-11-2004 11:56 (6%)
Reg. datum: 19 juni 2004
Geen idee hoe het met garantie zit alsie brak blijkt te zijn...sommige kaartjes waren al @ default niet echt lekker.quote:Shadow15 schreef op 12 november 2004 @ 11:35:
Ik ga zondag naar de HCCdagen en ben van plan de 6800LE te kopen, ALS ik em voor een goede prijs (<200 euro) zie. Het liefst de AOpen rev. 3 (weet iemand of hij dan beschikbaar zal zijn?) en anders de XFX rev. 2. Is dit verstandig?
quote:Dan had ik nog één vraag waar ik niet echt een antwoord op kon vinden. Waarom zou je een Asus, Sparkle, of wat voor BIOS dan ook erop willen flashen. Je kan toch gewoon de oorspronkelijke BIOS met NiBiTor aanpassen, zodat het voltage hoger is? Of is het zo dat de ene BIOS hoger overclockt dan de ander (en waarom dan?)?
Yup...dat vraag ik me ook af. Ik denk precies als jij. Enige voordeel dat een andere BIOS kan geven is lagere mem timings misschien, waardoor je hoger kan klokken. Maar das water bij de wijn doen, je mem trager maken zodat je het sneller kan klokken... Das een beetje zoiets als 4 extra pipes uitzetten zodat je je core hoger kan klokken
Verder kan je alleen op fouten stuiten, de BIOS was er tenslotte eigenlijk niet voor gemaakt (hoewel de BIOS tegenwoordig een veeeeeel kleinere rol speelt aangezien de drivers dat vnl. hebben overgenomen).
Ik heb ooit andere BIOS geflasht gehad, maar ben weer op safe met een modified BIOS. Nu is het wachten enkel nog op NiBiTor 1.9 die de mem timings kan zien. Dan zal er denk ik heel wat opheldering zijn omtrend verschillende kloksnelheden (als de timings nl nagenoeg gelijk zijn, moet er wel iets met het voltage zijn (toch?)).
*EDIT: Sneller typen
@lancelot
Met 1.7 was het ook al mogelijk, maar niet zo duidelijk als 1.8 dat doet. Achja...who cares 1.8 is here.
-Sir_Killalot- wijzigde dit bericht 12-11-2004 12:00 (5%)
Reg. datum: 02 november 2004
mzzl
Conclusie van hem was toen dat z'n core op 1,3V draaide! Is hier nog iets meer over bekend....... of heb ik hier overheen gelezen?
Iemand?
quote:YoshiBignose schreef op 12 november 2004 @ 12:24:
ik snap nog steeds niet waarom ik niet ver kan overklokken, temperatuur is ook lag, ik heb eerst de pipelines enzo teruggezet en alsnog kan ik niet hoger dan 350 / 750...
Is dat met de "test" knop of heb je hem zelf overgeclocked.
Ik heb namelijk het "probleem" dat ik mijn 6800LE wel met de "test" button kan overclocken, maar als ik de pipelines en shaders open gooi, doet ie helemaal niets meer
Nintendo Wii: Zelda TP | Wii Sports | Rayman RR | Wii Play | Mercury Meltdown | Super Paper Mario
voltage?quote:YoshiBignose schreef op 12 november 2004 @ 12:24:
ik snap nog steeds niet waarom ik niet ver kan overklokken, temperatuur is ook lag, ik heb eerst de pipelines enzo teruggezet en alsnog kan ik niet hoger dan 350 / 750...
quote:cardinal808 schreef op 12 november 2004 @ 12:29:
[...]
Ik heb namelijk het "probleem" dat ik mijn 6800LE wel met de "test" button kan overclocken, maar als ik de pipelines en shaders open gooi, doet ie helemaal niets meer
hoe bedoel je niets meer? Geen hoger OC of krijg je zwart beeld of iest dergelijks?
Offtopic: Geedit......(ben nog niet zo bedreven in dit gebeuren, doe m'n best!)
Hoger klokken lukt alleen maar op stock instellingen (8*1,4vp) Dit komt doordat er toch ergens een foutje in die extra pipes of vertexen zit! Die test gaat alleen goed als er zich nergens een foutje voordoet............ en foutjes hoeven niet altijd waarneembaar te zijn. Zelf kan ik maar draaien op 8*1,6vp, maar die 2 extra vp zijn bij mij wel perfect, kan daar dus wel mee ocen.
lancelot46 wijzigde dit bericht 12-11-2004 12:47 (41%)
quote:lancelot46 schreef op 12 november 2004 @ 12:32:
[...]
hoe bedoel je niets meer? Geen hoger OC of krijg je zwart beeld of iest dergelijks?
Geen hogere OC.
Er bestaat ook zoiets als een edit knop lancelot46
Nintendo Wii: Zelda TP | Wii Sports | Rayman RR | Wii Play | Mercury Meltdown | Super Paper Mario
quote:YoshiBignose schreef op 12 november 2004 @ 12:24:
Coolbits detectie? Je had er toch een BIOS ingeflasht die 325/700 was? Dan is nl. nogal logisch...na 25MHz OC (dus 25 core/ 2x25 mem, 325/700--> 350/750) loopt de test tegen een muur aan. Dat heb ik ook alsik 350/800 ingesteld heb, dat komt niet ver. Echter om te testen of het m'n mem is (en eigenlijk wist ik dit al), op 350/700 en daarna 375/700 gezet. Bij de detectie blijft dan het mem onder de 800 en wist ik zeker dat de maximale core gevonden was.
Dus...pak je BIOS, edit het naar 350/700 en doe dan nog eens de test. Als het niet aan je core ligt stoptie waarschijnlijk bij 375/750. Simpelweg omdat je RAM kennelijk niet verder wil
De koeler van de AOPEN rev. 3 die is zo stil dat ik hem zelf niet hoor. Het is namelijk een grote fan die relatief langzaam draait. Ik kan niet zien hoe hard maar geschat 1000 tot 2000 toeren dat gebied. Terwijl die kleine fannetjes vaak 3000+ toeren draaien.quote:_mARCO_ schreef op 12 november 2004 @ 10:01:
[...]
Valt wel mee, de koeler op de gemiddelde 6800LE zal ongeveer evenveer herrie maken als andere mid-range videokaarten.
Mocht de standaard fan toch teveel herrie maken, en wil je betere koeling, dan kun je een Arctic NV Silencer 5 nemen. Een groot koelblok met een redelijk grote fan, kost circa 25 euro.
quote:-Sir_Killalot- schreef op 12 november 2004 @ 00:53:
Hmm, die optimale snelheid detectie overclocked wel core/mem tegelijk he. Tis maar wat als eerste de error geeft waar hij stopt. Als ik 375/700 in mn BIOS heb gezet en detect doe, komt de core makkie aan 410. Echter met 350/800 is het gauw afgelopen, want dan vind mn RAM het mooi genoeg geweest bij 820-830. Denk dat dat deels jouw verschillende OCs veroorzaakt. Heb je ook nog de stockkoeler erop zitten? toen had ik nl. ook zeer verschillende waarden. Echter met de NV5 is dat zeer consistent geworden. Misschien 5MHz afwijken, maar meer is het niet.
Dat is interessante info, dan komt dat dus zo. Toch heb ik m'n twijfels of ik op 1.1 volt verder was gekomen, de arties op 320 mhz core waren gewoon constant.
Ja ik heb het stock koelertje. Ik vind het wel een mooi ding. Rev 3.
Wat ik me afvraag, is het normaal dat je de koeler een beetje kan bewegen? Op mijn Radeon zat de koeler nl. MUURVAST, maar op deze kan je hem een klein beetje draaien, binnen de grenzen natuurlijk van de plastic fixatie punten. Is dat normaal of is hij misschien niet goed met thermal adhesive vastgezet?
Ik ben niet zo happig om een aftermarket koeler erop te zetten.
ALs ik 30 euro plus arctic silver ga uitgeven om 20 mhz hoger te komen dan hoeft dat niet zo, de risico's nemen ook toe. En ik vind dat ik een aardige overklok heb met de stock koeler: +14% core +17% mem.
mr_a wijzigde dit bericht 12-11-2004 13:20 (26%)
Reg. datum: 25 mei 2004
Specs:
Pentium IV 3.0.
1024MB geheugen
Aopen 3de revisie 6800LE
Win XP Pro
Ja dan is het niet waard. Alsie toch al stil is... en gelukkig niet zeg, die adhesivequote:mr_a schreef op 12 november 2004 @ 13:17:
[...]
Dat is interessante info, dan komt dat dus zo. Toch heb ik m'n twijfels of ik op 1.1 volt verder was gekomen, de arties op 320 mhz core waren gewoon constant.
[...]
Is dat normaal of is hij misschien niet goed met thermal adhesive vastgezet?
Ik ben niet zo happig om een aftermarket koeler erop te zetten.
ALs ik 30 euro plus arctic silver ga uitgeven om 20 mhz hoger te komen dan hoeft dat niet zo, de risico's nemen ook toe. En ik vind dat ik een aardige overklok heb met de stock koeler: +14% core +17% mem.
quote:-Sir_Killalot- schreef op 12 november 2004 @ 13:29:
[...]
Zelfs geen thermal pad (XFX), Aopen dacht ik wel (oudere versies iig).
WAT? GEEN thermal pad? Dat is toch misdadig?
Dus dan zou ik mijn koeler even los moeten halen, maar daardoor wordt het thermal pad beschadigd waardoor ik dus sowieso thermal paste moet gebruiken wat mijn garantie nihileert...
>>> WIE heeft een AOPEN (rev 3) en kan me geruststellen dat de koeler met thermische geleidingsmateriaal bevestigd is?!
mr_a wijzigde dit bericht 12-11-2004 14:13 (5%)
Reg. datum: 15 november 2003
quote:-Sir_Killalot- schreef op 12 november 2004 @ 11:57:
[...]
Geen idee hoe het met garantie zit alsie brak blijkt te zijn...sommige kaartjes waren al @ default niet echt lekker.
Dan koop ik denk ik alleen de kaart als die winkel niet te ver weg is of meerdere filialen heeft. Als ie @ default al brak is moeten ze em wel terug nemen.
Maar wat is verstandiger? AOpen rev3 of XFX rev2 of iets anders?
Het herkennen van een revisie is zeker alleen mogelijk als je de kaart (lees koeler) ziet. Die koeler met die vage vinnen is rev3 geloof ik. Is dat de enige manier of staat het ook ergens op de verpakking o.i.d., anders moet ik em eerst laten openmaken voordat ik em koop
Shadow15494 wijzigde dit bericht 12-11-2004 15:10 (25%)
Reg. datum: 19 februari 2001
quote:XeNoBiTe schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 10:21:
Nou, het gaat nu de verkeerde kant op met mijn 6800.
Zodra ik een game start als BF of BF Vietnam klapt hij er vaak al tijdens het laden van het level uit. Monitor op zwart en alleen nog maar harde reboot mogelijk.
Core staat op 385 en mem op 790. Dit werkte eerst zonder problemen, maar gaat nu dus steeds slechter werken. De temp is maximaal 48 graden, dus dat kan het niet echt zijn. Hoop niet dat de Sparkle bios mijn kaartje aan het fucken is. Misschien maar teruggaan naar de standaard bios. Iemand een idee?
Heb ik ook.
Had ik al voordat ik ging overclocken.
Na de reboot doet ie het wel weer. het lijkt wel of hij even warm moet worden.
Nog geen oplossing gevonden, niet met downclocken, drivers of schone windows installaties.
Ik heb op dit forum meerdere posts gezien van mensen met dit probleem in verschillende games. ook niet overclockers btw.
Mocht je een oplossing vinden, post het dan iig.
Reg. datum: 19 februari 2001
Iemand ervaring met de XFX (van para) ?
nog ergens op letten, revisie oid ?
ben benieuwd
Viper® - Amd XP2500+ Barton@190x11.0=2,09ghz 1024 Samsung DDR380, XFX 6800le @ 16x1.6vp @ 350/840
Reg. datum: 04 juli 2004
Je moet gewoon geluk hebben of je een goed te oc'en kaart heb, en of je pipes en vertex kan open zetten. De meest voorkomende revisie hier is d8 ik 2.quote:Viper_74 schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:41:
Ik ga volgende week een XFX 6800LE halen bij paradigit
Iemand ervaring met de XFX (van para) ?
nog ergens op letten, revisie oid ?
ben benieuwd
..::: specs :::..
Ik kan wel vertellen dat er bij de Aopen rev2 koelprut tussen zat... geen thermal pad maare echte koelpasta...quote:mr_a schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 14:12:
[...]
WAT? GEEN thermal pad? Dat is toch misdadig?
Dus dan zou ik mijn koeler even los moeten halen, maar daardoor wordt het thermal pad beschadigd waardoor ik dus sowieso thermal paste moet gebruiken wat mijn garantie nihileert...
>>> WIE heeft een AOPEN (rev 3) en kan me geruststellen dat de koeler met thermische geleidingsmateriaal bevestigd is?!<<<
Sony A200 || Tamron 17-50 F2.8 || Minolta 75-300 F3.5-5.6 || Sony 18-70 F3.05-5.6 || Minolta 3600HS(D) || 4 Minolta 4000AF for strobist ...fitted in a Dakine Mission and posted on Flickr
Revisie 1 zijn er maar een paar van. Het grote gros heeft een revisie 2. De revisie 3 is op het moment van Aopen en bevat Hynix 2.0 geheugen. Er is zover ik weer nog geen XFX revisie 3 op de marktquote:Sgt. Killer schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:45:
[...]
Je moet gewoon geluk hebben of je een goed te oc'en kaart heb, en of je pipes en vertex kan open zetten. De meest voorkomende revisie hier is d8 ik 2.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last
Dit topic is gesloten.