Tagan 480Watt
Systeem
Amd Athlon XP-M 2600+ @ 2530mHz ( 11 x 230mHz)
DFI NFII Ultra Infinity (Hellfire Bios)
Corsair Twinx Pro 1gb PC3200 (Dual channel kit)
Sapphire Radeon 9800Pro @ XT (Flashed)
Raid 0 Set: 2x Hitachi 160Gb 7K250 8mb Sata
Maxtor Diamondmax Plus 9 120Gb
Koeling
Outtake: 2x Coolermate 80mm Quad led + 1x 92mm Thermaltake Silent Cat
Intake: 2x 120mm YS Techs (Op mn Radiator) + 1x Coolermate 80mm Quad led in sidepanel
HD: Papst 80mm @ 7v
Pomp: Swiftech MCP600 @ 12v DC (4pins Molex aansluiting)
Cpu, nb & gpu zijn watercooled. Het is hier niet echt relevant welke waterblokjes e.d. er worden gebruikt
Voeding
Tagan 480watt
Voltage uitlezing dmv Speedfan v4.17
Bevindingen
Ik heb hiervoor de Levicom X-Alien 500watt gehad, die me ook beviel qua stabiliteit. De fan aansturing is alleen defect geraakt, ik ben nu in afwachting van een nieuwe Levicom. In de tussentijd heb ik de Tagan aangeschaft, sinds ik ook op zoek was naar een stillere voeding

Mn nieuwe Levicom ga ik dus verkopen, maar dat even terzijde (Mail if interested).
De voeding wordt erg compleet geleverd, ik was erg onder de indruk. De tagan wordt verkocht in een aantrekkelijke zwarte doos met een B2 Stealth bommenwerper

De doos voelde zwaar aan, een goed teken als het gaat om voedingen, duidt over het algemeen op kwaliteitscomponenten.
In de doos treft men aan:
Tagan 480watt (d0h

)
Handleiding
5 x Schroeven
Powerkabel (geshield, gedemagnetiseerd)
2 Tiewraps
5 klittenband wraps, in verschillende kleuren
De voeding is mooi afgewerkt, in mat zwart. Op de zijkant kan men de specs lezen. Als men de kabelboom bekijkt valt 1 ding gelijk op....Alle kabels zijn getwist! Heb gelezen dat dit de interferentie van de kabels verlaagd. Men treft een flink aantal kabels aan. De ATX kabel is al voorbereid op BTX mobo's er zit standaard een 24 naar 20 pins converter op.
Er is een dedicated kabel voor een VGA kaart of HD aanwezig. Die kabel is ook geshield & deze wordt volgens mij ook gedemagnetiseerd, om een zo schoon mogelijke voltagelijn te bewerkstelligen.
Na em ingebouwd te hebben was het tijd om mn systeem aan te zetten...1 woord: stilte! Ik heb gelezen dat deze voeding zn fans niet aanstuurt dmv temperaturmeting, maar door te meten hoe erg de voeding belast wordt, uniek! De voeding is simpelweg onhoorbaar. Je hoort em pas als je je oor naast de fan houdt. Na lang ermee gewerkt te hebben, viel het me wel op dat de voeding van boven best warm wordt.
Om het kort te houden: een erg mooie, stabiele en vooral stille voeding. Deze voeding is zn geld meer dan waard!
Voordelen
Onhoorbaar
Stabiel
Complete levering
Goede fan management
Nadelen
Wordt warm
Lange kabels nadelig voor een kleine kast
[edit]
Graag gedaan Eraser!
aramdin wijzigde dit bericht 11-11-2004 15:54 (3%)
Reden: Plaatjes gefixed + Comment