Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Fewture schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:21:
Als ik mn tonearm helemaal omlaag zet haalt hij het wel (maar dan staat je hoogte dus niet goed). Ik heb SLen en concordes btw.
De toonarm staat bij mij op de hoogste stand (eigenlijk nog iets te laag ivm dikke slipmat) en toch kan de naald de dots raken.. (heeft iedereen met super-oems dat toevallig?)

Necrofilie? Over m'n lijk! Download [ Trance, Hardtrance en Hardcore mixen

Acties: [view]

Door: BtM909 Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )

quote:
Fewture schreef op zondag 21 november 2004 @ 13:21:
Als ik mn tonearm helemaal omlaag zet haalt hij het wel (maar dan staat je hoogte dus niet goed). Ik heb SLen en concordes btw.

Op welke hoogte heb jij je arm dan :?

Heb hem hier op 3 staan en kan dus ook m'n platter raken met de naald....

* BtM909 is confused. Dacht toch altijd dat m'n arm netjes was afgesteld?

You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

http://www.id-t.com/

Je kunt veel zeggen van ID&T, maar ik moet zeggen dat ze met deze actie een stuk hoger in mijn aanzien stijgen.

Here I am, so what are you 2 other wishes?

Vind je?

Ik vind het een beetje mosterd na de maaltijd, zo van wij hebben onze zakken propvol zitten dus laten we nu eens ergens tegen aan gaan schoppen.

Ook nog even zeiken dat de dj's zoveel vragen en je hebt een mooi verhaal.

ID&T is zelf begonnen met de prijsverhogingen, ID&T doet dat al 2 jaar lang.
En nu er geen hond meer op de feestjes van ID&T komt gaan we lekker zeiken om zieltjes te winnen....... slim bedacht maar zo stom ben ik nog net niet om daar in te trappen.

Als ID&T echt zo begaan was met de mensen die op hun feesten kwamen waren ze nooit zover gegaan. En het 2 op 1 kaartje naar binnen bij Innercity is niet omdat Duncan zo'n medelijden met ons heeft maar omdat er amper kaarten verkocht werden voor Innercity. Want als ik zo links en rechts eens om me heen vroeg was niemand van plan om te gaan............ en als ik bij de platenzaak kom en vraag of er een beetje veel kaarten voor innercity en men zegt daar dat het om te huilen is zo weinig dan weet ik al genoeg...........

Nee meneer Duncan van ID&T daar trap ik niet in want geld overhouden aan Innercity na zo'n actie doe je alsnog wel :)

Reind wijzigde dit bericht 21-11-2004 21:13 (5%)

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Maakt me geen fuck uit... 't is gewoon nu een stuk betaalbaarder, dus misschien ga ik wel :)

Necrofilie? Over m'n lijk! Download [ Trance, Hardtrance en Hardcore mixen

Ik ga dr wel heen. Ik wil G&D wel eens live zien :)
Innercity vind ik altijd zo'n vaag feest... het moet een beetje trendy over komen en het is van alles wat. In het begin wil er vaak niemand naar toe en uiteindelijk staat er toch weer 45.000 man in een RAI waar het soms een half uur duurt om v/d ene naar de andere area te komen..
Ben er nu 2x geweest (2001 en 2003) ... maar weet nog niet of ik dit jaar ga.
Relax, we understand j00

quote:
gomaster schreef op zondag 21 november 2004 @ 22:10:
Ik ga dr wel heen. Ik wil G&D wel eens live zien :)
Dat is één van de overwegingen die ik heb om naar IC te gaan.

Nu met Mac Pro!

Ik ben vorig jaar geweest, was de eerste en de laatste keer. Vond het echt helemaal niks...

Ik vond onder andere de sfeer en het publiek niet relaxed en het eenrichtingsverkeer gezeik vind ik waardeloos, ook al weet ik dat het alleen maar beter is zo. Ik kan er iig niet tegen om een half uur onderweg te zijn van de ene naar de andere area om er dan achter te komen dat je tussen een stel aggressieve cokesnuivende stuiterballen komt te staan... :(

En daarnaast denk ik dat ik het vorig jaar vond tegenvallen omdat ik eigenlijk speciaal voor Dave Clarke gekomen was en zijn set zwaaaaaar kut vond. Helemaal niet zijn stijl... :/

Nope, voor mij geen innercity meer... Kga wèl naar DV winter edition trouwens :D Heb ik wel zin in :)

Enneh, ik ben gisteren naar Convertible geweest, gruwelijk gaaf feestje! Relaxede sfeer, cool volk, lekkere muziek en gewoon een super vette locatie (Passenger Terminal) :D
En de Audio Bully's EINDELIJK eens live gezien en ook dat viel me niets tegen :D

"I reject your reality and substitute my own" -- Adam Savage
PowerBook G4 1,25 Ghz | 768 MB | 80 GB | 15.4 "
Mac Pro Quad 2,66 Ghz | 2 GB | 1 TB | 21" Studio Display (ja, CRT ja)

Reg. datum: 05 oktober 1999

Weten jullie hier een aantal winkels (met showroom) in de regio Tilburg/Eindhoven/Den Bosch/Breda? Ik ben aan het overwegen om een setje super OEM's te kopen, maar ik wil ze toch eerst eens testen :)
De enige winkel in die regio waar ze dj gear verkopen die ik ken is Conijn in Eindhoven.

Canard wijzigde dit bericht 22-11-2004 10:33 (3%)

IQ not less or equal

Mja in Uden ken ik er een, alleen dat is spul testen alleen op afspraak, want standaard hebben ze niets staan.
In Veghel op het industrie terrein zit wel een goede zaak om te testen (Dortmans Muziek) alleen zijn ze niet goedkoop...

I love the smell of burnin' silicon in the mornin'

Eindhoven, codi electronics op de kleine berg, daar staat de Synq
En nog een heeele hoop ingepakt ;)

quote:
pimsaint schreef op maandag 22 november 2004 @ 17:09:
Eindhoven, codi electronics op de kleine berg, daar staat de Synq
En nog een heeele hoop ingepakt ;)

Coditronix bedoel je, de vroegere display (vlakbij de freaky en de rare records).
Die zaak is echt VEEEEEEEEL te duur.

http://www.smsusenet.nl - De snelste manier om op UseNet te komen

Ik heb zojuist mijn nieuwe speeltje binnengekregen:

http://www.nventif.demon.nl/image/ecler.jpg

Voor diegenen die hem nog niet kennen, dit is de Ecler Nuo 5.

Ik heb hem nog maar een paar uurtjes, maar dit zijn tot nu toe mijn bevindingen:

Equalizer:
-Als je alles wegdraait hoor je ook echt niks meer.
-De hi, mid, low klinken echt heel zuiver bijna als in een studio mixer.
-De grote knoppen zijn even een uurtje wennen, maar werken relaxed.

Faders:
-Ik moet echt nog wennen aan de faders, want geluidsverschil zit alleen in de eerste 2-3 centimeter aan de onderkant de andere 4 centimeter daar zit eigenlijk weinig verschil tussen. Voor mijn stijl niet echt een probleem maar ik kan me voorstellen dat mensen die Techno/Progressive ed draaien dit vervelend vinden.
EDIT:
Zit gewoon een knopje op om de curve van je faders lang smooth of sharp = kort
in te stellen :s

Ledjes:
-Signaal ledjes, boven je equalizer kun je zien wat er binnenkomt als een soort beatmatch ledje.
-Peak Ledjes, ook boven de equalizer. Zorg dat ze niet in het rood komen.

FX send:
-Elk kanaal heeft een aparte fx send, je kunt dus ook nog een externe fxprocessor of sampler aansluiten.

Inputs:
-Alle 4 de kanalen kunnen phono, maar alleen op kanaal 1 & 3 kun je CD-spelers op de zogenaamde hi-line aansluiten. Wat dus betekend dat je nuo5 als CD-LP-CD-LP in moet stellen. Klein minpuntje, maar valt te overleven.

Crossfader:
-Kanaal 2 & 3 staan vast. Dus als je fader naar links staat hoor je 3 niet en als hij naar rechts staat hoor je 2 niet. kanaal 1 & 4 zijn assignable op links, uit of op rechts.
-De crossfader is echt helemaal geweldig, super soepel en helemaal compleet instelbaar. Echt een millimeter om van uit naar aan te gaan, als je dat zo instelt of soepel met een x curve, wat je wil.

Effecten:
-Input volume is afstelbaar!
-Fader voor intensity
-Time kun je tappen
-Volledig instelbaar, normaal al en met pc helemaal.
-Geluidskwaliteit is super.
-Duurt 1 seconde voordat hij een effect geladen heeft, dus niet on the fly switchen.

Wat mis ik:
-Sampler
-Alle kanalen assignable op crossfader, alhoewel dat me eigenlijk niet zoveel boeit.
-4x hi-line

Dit is echt de lekkerste mixer waar ik ooit mee gedraaid heb.

director wijzigde dit bericht 23-11-2004 17:25 (3%)

"A day without Snowboarding, is like a day on Ski's!"

Reg. datum: 09 mei 2004

Mooie review! Op cc was er ook iemand die deze mixer heeft gekocht en die heeft er een filmpje bij gemaakt waarin hij de effecten e.d. toont. Lijkt me inderdaad een supermixer, jammer dat ie zoveel kost ;)

Is het doel van elk spel het nabootsen van het leven, of was het andersom? - Loesje

Nu met Mac Pro!

Shiiiit dat meen je niet! :D
Ik ben er al enige weken keihard voor aan het sparen, ik wil die mixer zoooooo graag hebben! Helemaal sinds ik er op de DJ Expo vorige week ff mee heb gespeeld O+

Veel plezier ermee man, maar dat zal wel lukken ;)
Ik hoop dat ik over een maand of 2 mijn halfgare en kapotte Gemini 626i ook eindelijk kan inruilen voor die schoonheid :)

Relax, we understand j00

2mb: Laat mij je twijfel wegwerken: Het ís een prachtmixer. Wordt zekersteweten mijn volgende schatje.

Ohwja, morgen krijg ik als het goed is mijn midicontroller weer terug. Dan ga ik proberen om ableton te syncen met de mixer, kijken of de Midi-out een beetje goed werkt.

quote:
director schreef op maandag 22 november 2004 @ 20:49:
Faders:
-Ik moet echt nog wennen aan de faders, want geluidsverschil zit alleen in de eerste 2-3 centimeter aan de onderkant de andere 4 centimeter daar zit eigenlijk weinig verschil tussen. Voor mijn stijl niet echt een probleem maar ik kan me voorstellen dat mensen die Techno/Progressive ed draaien dit vervelend vinden.

Euhm mischien even de handleiding door lezen en je fader curve instellen? ;)

En tis niet de lekkerste mixer waar je op gedraaid hebt....... of heb je nog nooit met een Xone92 mixer gedraaid? Dan heb je namelijk gelijk als dat het geval is ;)

De Nuo5 is een mooie mixer voor een mooie prijs maar hij is nog steeds niet perfect. Ik vind persoonlijk dat men nog wel ff iets beter naar de effecten hadden morgen kijken wat betreft de fabrieks instellingen. Wil je ze echt perfect hebben namelijk dan ben je een middag kwijt achter de PC met je mixer er naast.

En er zitten een paar schoonheids foutjes in de lay out naar mijn mening. Want een tap optie onder een parameter knop zetten vind ik niet echt slim. Hetzelfde geld voor de effecten waarbij je moet drukken op de knop om ze te activeren....... waarom drukken? Als ie er op staat is het allang goed toch? Ik zet hem daar zelf op dus waarom moet ik dan in godsnaam ook nog op die knop rammen om vervolgens te zien dat door het drukken ik de knop ook iets verdraaid heb en dus per ongeluk het verkeerde effect geselecteerd heb..........

En zo zijn er nog wel een paar kleine zeik puntjes bij de Nuo5. Neemt niet weg dat het nog steeds een heerlijke mixer is om mee te werken. :)
Ik had het persoonlijk alleen anders gedaan bij zo'n mixer. Hij zou voor het mooie de lay out van de nieuwe Reloop DSP moeten hebben en intern gewoon de Nuo5 moeten zijn......

Reind wijzigde dit bericht 23-11-2004 03:19 (13%)

Overclocker

quote:
BtM909 schreef op zondag 21 november 2004 @ 20:38:
[...]

Op welke hoogte heb jij je arm dan :?

Heb hem hier op 3 staan en kan dus ook m'n platter raken met de naald....

* BtM909 is confused. Dacht toch altijd dat m'n arm netjes was afgesteld?

Ik dacht op 4, maar ik zou ff moeten kijken als ik thuis ben..

quote:
Reind schreef op zondag 21 november 2004 @ 21:10:
Vind je?

Ik vind het een beetje mosterd na de maaltijd, zo van wij hebben onze zakken propvol zitten dus laten we nu eens ergens tegen aan gaan schoppen.

Ook nog even zeiken dat de dj's zoveel vragen en je hebt een mooi verhaal.

ID&T is zelf begonnen met de prijsverhogingen, ID&T doet dat al 2 jaar lang.
En nu er geen hond meer op de feestjes van ID&T komt gaan we lekker zeiken om zieltjes te winnen....... slim bedacht maar zo stom ben ik nog net niet om daar in te trappen.

Als ID&T echt zo begaan was met de mensen die op hun feesten kwamen waren ze nooit zover gegaan. En het 2 op 1 kaartje naar binnen bij Innercity is niet omdat Duncan zo'n medelijden met ons heeft maar omdat er amper kaarten verkocht werden voor Innercity. Want als ik zo links en rechts eens om me heen vroeg was niemand van plan om te gaan............ en als ik bij de platenzaak kom en vraag of er een beetje veel kaarten voor innercity en men zegt daar dat het om te huilen is zo weinig dan weet ik al genoeg...........

Nee meneer Duncan van ID&T daar trap ik niet in want geld overhouden aan Innercity na zo'n actie doe je alsnog wel :)
Wat ben jij toch altijd negatief kerel...no offence natuurlijk. ID&T had het ook anders kunnen aanpakken. Ik vind dit opzich wel positief alhoewel ik in jouw verhaal ook wel enigszins mee kan gaan, maar dan wat minder negatief zeg maar :P ;)

Fewture wijzigde dit bericht 23-11-2004 07:44 (67%)

Nu met Mac Pro!

quote:
Reind schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 03:13:
[...]

En tis niet de lekkerste mixer waar je op gedraaid hebt....... of heb je nog nooit met een Xone92 mixer gedraaid? Dan heb je namelijk gelijk als dat het geval is ;)

De Nuo5 is een mooie mixer voor een mooie prijs maar hij is nog steeds niet perfect. Ik vind persoonlijk dat men nog wel ff iets beter naar de effecten hadden morgen kijken wat betreft de fabrieks instellingen. Wil je ze echt perfect hebben namelijk dan ben je een middag kwijt achter de PC met je mixer er naast.

En er zitten een paar schoonheids foutjes in de lay out naar mijn mening. Want een tap optie onder een parameter knop zetten vind ik niet echt slim. Hetzelfde geld voor de effecten waarbij je moet drukken op de knop om ze te activeren....... waarom drukken? Als ie er op staat is het allang goed toch? Ik zet hem daar zelf op dus waarom moet ik dan in godsnaam ook nog op die knop rammen om vervolgens te zien dat door het drukken ik de knop ook iets verdraaid heb en dus per ongeluk het verkeerde effect geselecteerd heb..........

En zo zijn er nog wel een paar kleine zeik puntjes bij de Nuo5. Neemt niet weg dat het nog steeds een heerlijke mixer is om mee te werken. :)
Ik had het persoonlijk alleen anders gedaan bij zo'n mixer. Hij zou voor het mooie de lay out van de nieuwe Reloop DSP moeten hebben en intern gewoon de Nuo5 moeten zijn......
Over dat "knop indrukken": ik neem aan dat dat is zodat je zeg maar live van effect kan wisselen. Nu kan je dan in 1 keer springen van delay naar flanger zonder over de tussenliggende effecten te moeten gaan, anders kon dat niet :)

quote:
Fewture schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 07:36:
[...]
Wat ben jij toch altijd negatief kerel...no offence natuurlijk.

Ik heb een gruwelijke schurfthekel aan mensen die zich beter voordoen dan ze zijn. ID&T heeft een directeur die daar een mooi voorbeeld van is.

Het is toch te krom voor woorden dat ie eerst 2 jaar lang onze zakken leeg mag kloppen en nu het slecht gaat met ID&T ineens berouw tonen en zeggen dat je er wat aan gaat doen om zo zieltjes te winnen...............
En dan zou ik medelijden met hem moeten hebben dat ie nu minder aan Innercity zou verdienen? Ja doei no fucking way dus.. al die jaren heeft ie geld zat aan die miljoenen mensen verdiend en nu gaan klagen?

En denk je nou echt dat de kaart prijzen drastisch omlaag zullen gaan naar prijzen die er waren voor de ¤ ?
Juist dat denk ik dus ook niet, hoogstens 5 tot 12,5¤ en meer niet, en dan kan Duncan nog steeds zijn dikke wagen vol tanken iedere week dus medelijden hoeven we niet te hebben.

Sorry maar daar kan ik heel slecht tegen, en voordeel van de hoge kaart prijzen was wel dat het k*tvolk weg bleef van een feest.
Met z'n 2'en op 1 kaartje............ vul zelf maar in ;)

Reind wijzigde dit bericht 23-11-2004 14:11 (26%)

quote:
BezurK schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 08:40:
[...]

Over dat "knop indrukken": ik neem aan dat dat is zodat je zeg maar live van effect kan wisselen. Nu kan je dan in 1 keer springen van delay naar flanger zonder over de tussenliggende effecten te moeten gaan, anders kon dat niet :)

Zou kunnen alleen snap ik daar de logica niet helemaal van, dan kun je namelijk ook gewoon even je FX uit zetten en dan switchen.
Direct switchen van een echo naar een flanger zijkt me nou namelijk niet echt dat je zegt geweldig klinken.

Een andere mogelijkheid was mischien geweest om er een knopje naast te zetten, was in ieder geval saver geweest met het ativeren van het effect.

2 functies onder een knop stoppen die veel gebruikt word ben ik niet echt een voorstander van ;)

Reind wijzigde dit bericht 23-11-2004 14:06 (42%)

Reg. datum: 15 november 2004

Ik ben zelf niet zo into dj-ing en heb een vraagje :*)
Hoe komen jullie als dj's aan sounds zoals explosies, krakende deuren, gunshots etc?
Nu weet ik wel dat die op de keyboards te vinden zijn maar daar heb ik niks aan want ik wil mixen op mijn laptop. Zijn die sounds misschien ergens te downloaden?

Dont sweat the technique

quote:
Reind schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 03:13:
[...]

Hmmm, moet eerlijk zeggen dat ik de handleiding nog niet echt doorgelezen heb. maar ik moet eerst even een kleine kruiskop kopen voordat ik hem open kan maken. Xfader is extern instelbaar, maar normale faders weet ik nog niet.

Ik ben echt dom.....zit gewoon een knopje op om de curve van de normale faders in te stellen, dacht dat hij voor de crossfader was :p
quote:

True, alleen op de Xone 62, maar die vond ik niet zo heel relaxed eerlijk gezegd.
Xone92 heeft mindere crossfader en ik vind persoonlijk de lay-out iets te druk + dat hij dik 600 Euro duurder is en dus niet echt in dezelfde prijsklasse ligt.
quote:

Perfect is hij niet, maar goed als iets nu perfect is is dat het over een week niet meer.
Vriend van mij heeft een jaar sonologie gedaan en komt binnekort een middagje langs!!!!!!
quote:
En er zitten een paar schoonheids foutjes in de lay out naar mijn mening. Want een tap optie onder een parameter knop zetten vind ik niet echt slim.

Hmmm, kwestie van wennen, als ik wil tappen tap ik en als ik wil draaien draai ik, geen problemen mee gehad. Vind het eigenlijk wel een relaxte oplossing.
Dit is echter persoonlijk en ik begrijp je punt.
quote:
Hetzelfde geld voor de effecten waarbij je moet drukken op de knop om ze te activeren....... waarom drukken? Als ie er op staat is het allang goed toch? Ik zet hem daar zelf op dus waarom moet ik dan in godsnaam ook nog op die knop rammen om vervolgens te zien dat door het drukken ik de knop ook iets verdraaid heb en dus per ongeluk het verkeerde effect geselecteerd heb..........

Hetzelfde als hierboven, het verschil tussen drukken en draaien is niet zo klein dat je er last van hebt.
Dat drukken is ook omdat je zo tussen effecten kan switchen terwijl een effect bezig is. (duurt dan wel een 0.3 seconde voordat hij dat effect geladen heeft)
Weer is het hier een kwestie van gewenning.
quote:

Ik had het persoonlijk alleen anders gedaan bij zo'n mixer. Hij zou voor het mooie de lay out van de nieuwe Reloop DSP moeten hebben en intern gewoon de Nuo5 moeten zijn.

Maar even iets anders:

De BPM werkt echt verbluffend goed, ben nu bezig met syncen van nuo --> remote 25 --> laptop en de BPM's tussen mijn CDJ-800 en Ableton komen +1/-1 overeen.
Het is alleen moeilijk om de latency in te schatten, maar binnekort hoop ik een filmpje te maken met alles hooked up en working. Hier alvast een fototje van mijn setup.

http://www.nventif.demon.nl/image/setup.jpg

Denk alleen dat ik de linker platenspeler met de remote ga wisselen omdat je dan iets meer overzicht hebt als je met ableton bezig bent.

director wijzigde dit bericht 23-11-2004 17:23 (3%)

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws