Hoofdcategorieën
Topicacties

How to Become a DJ... deel XII

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 27 november 2000

Wie helpt mij mee met de knoop door hakken?

Ik zit namelijk met het volgende: Ik draai al zo'n 4 jaar op de pc met Traktor gewoon voor de leuk en de mixjes die ik er wel eens mee maak gaan vaak naar de sportschool voor de fitnessruimte en worden daar zéér op prijs gesteld :P.
Natuurlijk wil ik het niet alleen bij de pc houden maar ook zelf eens wat aan gaan schaffen :). Al een week lang heb ik tijdens stage (is dat ook nog ergens goed voor..) reviews gelezen over de cdj-20, allemaal zeer lovend en dat ding kan mij ook geven wat ik eis.
Nu bedacht ik mij vandaag dat mijn neef (was redelijk bekend in de achterhoek; dj karman) ook nog 2 oude cdspelers had staan, cdj-500mkII ltd. Meteen ff geïnformeerd of hij ze af wil staan en ook belangrijk, voor hoeveel. Nadat hij ff nagedacht had kwam hij op 600 euro incl flightcase waar ik mijn nog aan te schaffen mengpaneel (3 kanaals) ook in kan plaatsen. Natuurlijk ook reviews en ervaringen van die speler opgezocht en zodoende erachter gekomen dat het 1 van de eerste cdj spelers waren en je toch beter verder kan zoeken als je de keus hebt.

Wat ik nu dus kan doen:
2x cdj-20 (weet dat ze bij new-line helaas uitverkocht zijn, op de site van djgear staat dat ze uit voorraad leverbaar zijn) met PS 626i voor zo'n ¤580,- (dat wat ik eerst in gedachten had, koptelefoon moet er nog bij)
2x cdj-500mkII ltd met flightcase voor ¤600 excl mengpaneel en koptelefoon

Uiteindelijk flink verhaal geworden maar zit er echt mee aangezien ik een arme student ben (standaard verhaal :P) en hierdoor geen overhaaste beslissing wil nemen.

-

Als je zeker weet dat je de hobby leuk gaat vinden: die cdj 500's nemen. Persoonlijk vind ik die een stuk fijner werken als een cdj20 ook al hebben ze bijna dezelfde functies.
En voor een mengpanneel gewoon los die 626i nemen + een koptelefoon erbij en je bent klaar.
Dus als je het budget ervoor hebt is mijn mening: doen

Ps. wat er gezegd wordt dat het een van de eerste cdj's zijn en dat je daarom beter iets anders kunt nemen is grote onzin, zijn in die tijd mega populaire dingen geweest en ze worden nog steeds aardig wat gebruikt volgens mij: ze hebben zichzelf echt wel bewezen!

Here I am, so what are you 2 other wishes?

Relax, we understand j00
Reg. datum: 04 februari 2001

quote:
Aars schreef op 10 november 2004 @ 23:14:
Natuurlijk ook reviews en ervaringen van die speler opgezocht en zodoende erachter gekomen dat het 1 van de eerste cdj spelers waren en je toch beter verder kan zoeken als je de keus hebt.
Ho wacht ff, dat hangt er nog altijd vanaf wat voor prijs je ervoor betaalt. De CDJ-500 is kwalitatief een FLINKE prijsklasse hoger dan de CDJ-20. Als je moest kiezen tussen de CDJ-20's of deze, zou ik gewoon voor de bovenste gaan. Die zijn een stuk betrouwbaarder en redelijk road-proof, waardoor je ze ook weer gemakkelijk kwijt zult raken (de CDJ-20 is zeker een net spelertje, maar niet echt hufterproof (loopwerkje ligt bloot, CD klep zit geen vertraging in waardoor die een flinke klap krijgt, etc.).

Reg. datum: 27 november 2000

Ik weet zeker dat ik de hobby leuk ga vinden, dat is het probleem niet.
De roadproof-heid ben ik het ook met je eens Vash. In dat wat ik gelezen heb is dat cd cdj-20's hele leuke dingen zijn voor op je slaapkamertje maar er verder niet echt mee moet gaan slepen. En de ervaringen van anderen waren misschien ook meer gebasseerd op "ik heb de keuze tussen pio cdj500 en pio cdj xxx, welke zal ik nemen?", deze vergelijking kan ik dus niet maken met de cdj20.

Dat de cdj-500 zijn dienst bewezen heeft geloof ik ook best :). Punt is alleen dat ik me in die tijd nog niet echt bezig hield met het daadwerkelijk aanschaffen van apparatuur en dit pas de laatste maanden is gebeurd en de cdj-20 zo erg in de picture was.

Zit nu dus al met 2 voor cdj500. Het budget is er, alleen wil je natuurlijk het goedkoopste van het goedkoopste :P. Maar ik zal er ondertussen al een keer van geleerd moeten hebben dat dat niet altijd de beste keuze is..

-

Reg. datum: 21 juni 2000

quote:
JasperT schreef op 09 november 2004 @ 20:55:
Vandaag iets leuks gedaan:

Probleem: mijn Dateq XTC geeft een verschil in volume op kanaal 1 en 3 tussen het moment dat mijn crossfader in het midden staat of op het uiterste van het desbetreffende kanaal.
Ook was er een verschil van ongeveer 2db op kanaal 2 tussen de cue en het mastersignaal.
Volgens Dateq zit dit standaard op de XTC, begreep niet helemaal waarom maar het had met het sratchen te maken...
Goed, voor mij als thuis dj niet erg praktisch allemaal, vooral niet als je op kanaal 2 voor het inmixen de gain gelijk hebt staan en bij het inmixen ereachter komt dat je signaal veel harder klinkt. Tijd voor een modje dus.

De aanpak:
Nou ben ik zelf niet zo technisch ingesteld: een collega van mij gelukkig wel.
Van dateq hebben we de printplaat-schema's gehad, de XTC open gemaakt en het een en ander veranderd. Ik vertelde net dat ik niet zo technisch ben, dit is wat ik heb begrepen dat er is gedaan:
Van de fader 1 en 3 is er van de kabel tussen de vca en de fader 1 (van de 3) draadje losgeknipt, deze zijn samen gesoldeerd en samen met een verlengstukje vastgesoldeerd op een andere printplaat (iets met de 0).
Hierdoor kregen ze allemaal een even sterk signaal.
We hebben de XTC omgedraaid en met een cd-speler met daarin een continue 1khz toon de vca afgeregeld zodat elk kanaal waneer de faders voluit staan en de gain op 0db is afgesteld op 0db op de potmeter -> dit op cue en master gelijk.

Als laatste hebben we ook nog even het kabeltje van de crossfader eruit getrokken (dit laatste is voor iedereen die last heeft van dit ding een zeer makkelijke handeling en is zo weer terug te zetten als je hem wel nodig hebt).

Conclusie: al mijn kanalen hebben dezelfde sterkte, cue en master zijn gelijk en ik heb geen last meer van de crossfader.
Een optie was om een schakelaartje in te bakken waarmee je de crossfader aan en uit kan zetten, maar hier wacht ik nog maar even mee.
Alles werkt thuis ook zoals het moet werken en ben erg tevreden over het resultaat.

Dat volumeverschil in de crossfader is idd standaard op een XTC. Heb daar enige tijd terug iets over gelezen. Het volume verschil tussen CUE en MASTER heb ik nooit begrepen. Ik denk dat ik deze mod ook maar eens uit ga voeren, want nu moet je met cue'en op letten dat je een paar db onder het master signaal zit. Erg frustrerend. Weet je zo nog welke v/d 3 kabels je moet samensolderen op dat 0 punt !? (en welk 0 punt ?)

Die crossfaderk kabel moet ik er ook maar eens uitrrekken :)

ps. waarom heb je het volumeverschil voor fader 2 ook niet gemod ?

Over de dj expo; ik wil in principe wel gaan. Zaterdag ga ik ook naar I Love Techno, dus het zal voor mij een latertje worden.

Omnia Mutantur, Nihil Interit

quote:
DJT schreef op 09 november 2004 @ 20:10:
"Luister je ook weleens hobbymatig naar de muziek die je voor je bedrijfje koopt?"
:o dan heb je als inspecteur echt niks begrepen van het vak DJ zijn :) bizar zeg...

Ik snap het punt wel, maar je moet toch hobbymatig wel naar de muziek luisteren om er professioneel iets mee te kunnen doen?!

Acolyte57 wijzigde dit bericht 11-11-2004 10:38 (4%)

101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file

quote:
sten schreef op 11 november 2004 @ 10:13:
[...]

Dit heb ik wel gedaan :) , het volume van al de 3 kanalen is nu gelijk. Ik heb ook een aantal foto's gemaakt, deze zijn nog op mijn werken, kzal ze morgen online gooie, dan kun je precies zien hoe ik het gedaan heb en welke kabel het is.

Here I am, so what are you 2 other wishes?

Reg. datum: 12 oktober 2003

quote:
sten schreef op 11 november 2004 @ 10:13:
[...]

Dat volumeverschil in de crossfader is idd standaard op een XTC. Heb daar enige tijd terug iets over gelezen. Het volume verschil tussen CUE en MASTER heb ik nooit begrepen. Ik denk dat ik deze mod ook maar eens uit ga voeren, want nu moet je met cue'en op letten dat je een paar db onder het master signaal zit. Erg frustrerend. Weet je zo nog welke v/d 3 kabels je moet samensolderen op dat 0 punt !? (en welk 0 punt ?)

Die crossfaderk kabel moet ik er ook maar eens uitrrekken :)

Ik snap t wel heb zelf de apollo en daar is het als volgt. Als je met je schuif 0dB schuift en dan op je cue je gain naar 0dB regelt kom je op de master op 0dB ook precies op 0dB uit.

Maar aangezien iedereen altijd die fader vol open set klopt het dus niet meer en zit er een verschil tussen de cue en de master!

[EDIT] Er van uitgaande dat de toonregeling natuurlijk wel in de midden stand staat ;) 8)7

DJKylian wijzigde dit bericht 11-11-2004 13:23 (5%)

SH10151

quote:
BezurK schreef op 10 november 2004 @ 21:16:
[...]

Hoezo niet? Kan makkelijk. Zorgen dat je op de goede momenten inmixed. Het maakt niks uit of het publiek het hoort DAT je mixed, als het maar lekker klinkt en foutloos is dan kan het makkelijk goed klinken. Ik denk hierbij bijvoorbeeld aan sets van Krafty Kuts (breakbeat/urban, aanrader om eens naar te luisteren!) of Darkraver (oldskool), beiden draaien vaak snel nummers achter elkaar, en je hoort het direct wanneer het volgende nummer begint, maar tòch klinkt het vet omdat ze gewoon precies op het goeie moment het volgende nummer erin gooien... :)

Luister maar eens naar de liveset van Krafty Kuts live @ Radio One (Seb Fontaine) :)

Ik denk dat dit mogelijk moet zijn met alle dansbare muzieksoorten. Zelfs met trance, hardhouse, hardstyle (juist!), etc.
Bij UK hardhouse kan dat simpelweg NIET, Ik heb zo'n vermoeden dat jij totaal geen benul heb over welke hardhouse ik het nou bedoel, want je begint te vergelijken met breakbeat/urban en oldskool? Kom op zeg, die muziek stijlen lijken totaal NIET op UK HH. UK HH zit veel meer variatie in, door het lange opbouwen is het gewoon bijna onmogelijk om zoveel nummers in 12 min te proppen. Je kan het wel doen, maar je zal de nummers simpelweg helemaal verneuken. Ed Real is 1 van de weinige die het lef heeft om veel nummers heel snel achter mekaar te mixen bij UK HH, en het klinkt bij hem, maar zelfs hij zou geen 5 nummers binnen 12 min kunnen proppen omdat hij ook weet dat het niet zou klinken. Of je nou goed erin gooit of niet (dat moet je sowiesow doen maar goed, dat even terzijde he)
quote:
Triple-D schreef op 10 november 2004 @ 21:55:
het gaat ook weer niet om de hoeveelhied platen die je erin gooit, maar om de sound die je kan creeren van jezelf in die 12 minuten.
Dat weet ik ook wel, alleen ik vroeg me gewoon af hoeveel platen die bepaalde dj van die post waarik op reageerde in die 12 min kon proppen :)

Nu met Mac Pro!
Reg. datum: 04 juni 2001

quote:
Raven_ schreef op 11 november 2004 @ 15:00:
[...]

Bij UK hardhouse kan dat simpelweg NIET, Ik heb zo'n vermoeden dat jij totaal geen benul heb over welke hardhouse ik het nou bedoel, want je begint te vergelijken met breakbeat/urban en oldskool? Kom op zeg, die muziek stijlen lijken totaal NIET op UK HH. UK HH zit veel meer variatie in, door het lange opbouwen is het gewoon bijna onmogelijk om zoveel nummers in 12 min te proppen. Je kan het wel doen, maar je zal de nummers simpelweg helemaal verneuken. Ed Real is 1 van de weinige die het lef heeft om veel nummers heel snel achter mekaar te mixen bij UK HH, en het klinkt bij hem, maar zelfs hij zou geen 5 nummers binnen 12 min kunnen proppen omdat hij ook weet dat het niet zou klinken. Of je nou goed erin gooit of niet (dat moet je sowiesow doen maar goed, dat even terzijde he)

[...]

Dat weet ik ook wel, alleen ik vroeg me gewoon af hoeveel platen die bepaalde dj van die post waarik op reageerde in die 12 min kon proppen :)
Die vergelijking trok ik omdat die twee DJ's gewoon als eerste in mij opkwamen. Heel toevallig moet ik toegeven dat ik niet zoveel verstand heb van UK HH maar toch blijf ik erbij dat snel mixen bij ELKE dansbare muziek mogelijk is. Kwestie van goede nummers uitkiezen en op het juiste moment inmixen...

"I reject your reality and substitute my own" -- Adam Savage

Reg. datum: 10 juli 2002

Even een vraagje. Tot hoe laat is de Metro Record Store open vanavond in utrecht. Ik weet dat het koopavond is, en ik zit hier op werk tot 18:00, maar ik wil er nog even langs. Geen website te vinden verder.

Music is an expression of pure emotion

SH10151

quote:
BezurK schreef op 11 november 2004 @ 15:15:
[...]

Die vergelijking trok ik omdat die twee DJ's gewoon als eerste in mij opkwamen. Heel toevallig moet ik toegeven dat ik niet zoveel verstand heb van UK HH maar toch blijf ik erbij dat snel mixen bij ELKE dansbare muziek mogelijk is. Kwestie van goede nummers uitkiezen en op het juiste moment inmixen...

Tuurlijk, snel mixen is mogelijk met uk hh. Maar in 12 min op z'n MAX 4 a 5 nummers :)

Meer is simpelweg onmogelijk, er zitten beduidend minder break momenten in uk hh, bij techno oid zou dat makkelijker kunnen. En bij oldskool ook :)

zie ik hier een uitdaging aan alle uk hardhouse gotdj's? :p

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Nu met Mac Pro!

:D

quote:
JasperT schreef op 11 november 2004 @ 12:54:
[...]

Dit heb ik wel gedaan :) , het volume van al de 3 kanalen is nu gelijk. Ik heb ook een aantal foto's gemaakt, deze zijn nog op mijn werken, kzal ze morgen online gooie, dan kun je precies zien hoe ik het gedaan heb en welke kabel het is.

Perfect ! Mijn XTC kan wel een facelift gebruiken. Wacht de foto's af.
Binnenkort ook maar eens bij Dateq in Almere langs om m'n XTC te reinigen. Heb kleine storing ergens in de eq (een uitgang dempt af en toe een flink aantal db).

Overclocker
Reg. datum: 22 april 2000

quote:
Raven_ schreef op 11 november 2004 @ 20:31:
[...]

Tuurlijk, snel mixen is mogelijk met uk hh. Maar in 12 min op z'n MAX 4 a 5 nummers :)

Meer is simpelweg onmogelijk, er zitten beduidend minder break momenten in uk hh, bij techno oid zou dat makkelijker kunnen. En bij oldskool ook :)

Laat ik nou net techno draaien ;) Maar zelfs dan is 6 al veel. Tuurlijk kan het..ik krijg er wel meer in, maar das niet de bedoeling. Het is geen wedstrijd wie de meeste platen mixt al zullen ze er wel naar kijken..
Verder is mijn stijl dat ik lange mixen maak. Kort op elkaar mixen gaat heel erg tegen m'n gevoel in en ik raak er gestrest van. En daarnaast heb ik al 12min nodig om er lekker in te komen :/ Maar goed, dat probleem hebben de meesten denk ik.

Wat erg klote is, is dat ik vet weinig tijd heb. Eigenlijk kan ik alleen vanavond en morgen overdag wat doen en morgen avond moet ik al draaien. Magoed, ik ga er wel heen en ik zie het wel....

Acties: [view]

Door: BtM909
Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

quote:
sten schreef op 12 november 2004 @ 00:22:
[...]

Perfect ! Mijn XTC kan wel een facelift gebruiken. Wacht de foto's af.
Binnenkort ook maar eens bij Dateq in Almere langs om m'n XTC te reinigen. Heb kleine storing ergens in de eq (een uitgang dempt af en toe een flink aantal db).
Kan je ze niet meteen vragen om die volume-verschillen te fixen? ;)

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

Overclocker
Reg. datum: 22 april 2000

quote:
Vash schreef op 10 november 2004 @ 22:39:
Ben benieuwd of ze mijn 3-deck style mixing zullen waarderen :P
Doe je mee dan?

Relax, we understand j00
Reg. datum: 04 februari 2001

quote:
Jup. Einde van de maand in Rumours.

Reg. datum: 28 september 2001

quote:
Fewture schreef op 12 november 2004 @ 09:08:
[...]

Laat ik nou net techno draaien ;) Maar zelfs dan is 6 al veel. Tuurlijk kan het..ik krijg er wel meer in, maar das niet de bedoeling. Het is geen wedstrijd wie de meeste platen mixt al zullen ze er wel naar kijken..
Verder is mijn stijl dat ik lange mixen maak. Kort op elkaar mixen gaat heel erg tegen m'n gevoel in en ik raak er gestrest van. En daarnaast heb ik al 12min nodig om er lekker in te komen :/ Maar goed, dat probleem hebben de meesten denk ik.

Wat erg klote is, is dat ik vet weinig tijd heb. Eigenlijk kan ik alleen vanavond en morgen overdag wat doen en morgen avond moet ik al draaien. Magoed, ik ga er wel heen en ik zie het wel....
Die contest, is die as zaterdag? Anders kom ik wel ff kijken. Ik woon namelijk tegenover de Tempel. BTW. stel je niet al te veel voor van het publiek. Voornamelijk 16-jarige breezah-kippie's.

"you can buy muscles, but you cant buy cojones" -bas rutten

www.puredj.com

Wie gaat er zondag naar de dj expo? Is er iemand die uit de omgeving Adam/Utrecht komt? kan wel n lift gebruiken nml :)

::: I like it loud :::

ik ga.. maar wel met de trein

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

Nu met Mac Pro!

jup ik dus ook, met n maat van me, ook met de trein... :/

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Bleh, ik kan niet meer :( ga het bestuur van m'n studentenvereniging in en heb dit weekend officiele stuff to do. Timing...

101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: