WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

[DW] Irritante extra '/' in Dreamweaver ... hoe fixen?

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik heb Dreamweaver MX op pc ingestalleerd.
Maar op werk doet Dreamweaver MX erg vervelend. In alle lokale links wordt er zomaar extra / toegevoegd. Hierdoor werkt het niet op internet explorer. (In Dreamweaver zie je echter alles nog verschijnen.)

Thuis op pc is zelfde Dreamweaver MX ingestalleerd. Deze programma is wel goed ingesteld, ditmaal wordt er geen extra / ervoor gezet. Dat is precies de bedoeling.

Heb de site settings even doorgekomen maar kan niet speciaals zien in velden. Misschien is url prefix de boosdoener. Daar staat alleen / in het veld. Maar ook al probeer ik het leeg te maken, het komt automatisch weer terug.
Vraag me af wat er is ingesteld bij thuis pc. Ik snap er niks van.

Voorbeeld:

Juiste link: top.html of images/plaatje.jpg
Foute link: /top.html of /images/plaatje.jpg
In foute link is / ervoor gezet wat niet moet. Maar ik krijg nog niet eruit en kan niet vinden in settings.

Heb je het ook zoiets meegemaakt en heb je het opgelost? Laat me weten!
Alvast dank.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:17

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dit heeft niets met programmeren te maken. Dit is omgaan met Dreamweaver en de moeilijkheden van dit programma

>> Software Algemeen

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Werkt het niet om de URL prefix te wijzigen in '.' :? Het lijkt inderdaad daarin te liggen; raar dat deze automatisch weer terugkomt? Is thuiswerken geen optie? :P

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
De reden is dat ik in 'foute' subforum post is dat ik daar groter kans heb om andere Dreamweaver mensen te bereiken, dan in algemener software algemeen subforum.
Maar goed, ik check probleem ff...

Een puntje in url prefix helpt niet. De / verschijnt weer opeens nadat ik probeer weg te halen en te saven. De automatische correctie is nu erg vervelend.
Ik kan wel buitenom met andere editor weghalen, maar dit moet op te lossen zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door MrDummy op 03-11-2004 11:49 ]

Verwijderd

Kijk dit is de oplossing:

edit -> preferences -> preview in browser -> preview using temporary file (checkbox aanzetten)

Dit werkt in D.MX 2004

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 12:17 ]

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Geprobeerd, maar ik zag dat vinkje al aanstaat.

Zelfs uitzetten komt er nog geen verbetering in.
Bijzonder vervelend en hardnekkig probleem.

Misschien ga ik es Dreamweaver opnieuw installeren...

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 25-04 19:24
juiste root directory gebruiken. Als je voor een site een root directory gebruikt en het plaatje ergens anders op je schijf staat, dan maakt dreamweaver zo link aan. Gooi vervolgens de plaatjes bijvoorbeeld ook in de root dir, dan is de verwijzing dus fout.

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-06 15:38

Sosabowski

nerd

Hen het ook wel eens meegemaakt. Of opnieuw de site aanmaken df DW opnieuwe installeren.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Als je via het 'insert' menu een image toevoegd, dan kun je kiezen of de URL relatief is aan de site root, of aan het document waar het in staat (het onderste drop-down menutje in de 'select image source-window').
En ik geloof dat de laatst gekozen instelling onthouden wordt als je meer images toevoegd.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 13:58 ]

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik heb nu opnieuw ingestalleerd. Daarmee krijg ik standaard settings terug.
Nu werkt het goed.

Nieuwe site aanmaken heeft weinig nut, de probleem met / zal terugkomen.
Er is dus mis met instellingen van Dreamweaver zelf, niet met site instellingen.

Zeer vervelend probleem, kan niet vinden dat aangepast kan worden. In instellingen kan ik niet ontdekken welke. :(

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Rody schreef op 03 november 2004 @ 13:45:
juiste root directory gebruiken. Als je voor een site een root directory gebruikt en het plaatje ergens anders op je schijf staat, dan maakt dreamweaver zo link aan. Gooi vervolgens de plaatjes bijvoorbeeld ook in de root dir, dan is de verwijzing dus fout.
Ik gooi images in gewone root directory. En links zijn ook correct, maar de / ervoor hoort daar niet. Ik weet dat als ik ergens anders image pak, er inderdaad andere link ontstaat. Maar hier is alles binnen root gebleven en toch staat er / voor.
Bovendien zou er eigenlijk '../' achtige link ontstaan. De twee puntjes staat er juist niet in mijn geval.

Het is nu opgelost met herinstallatie. Wat oorzaak is, mogen jullie even nakijken. Ik ben wel benieuwd hoe het gebeurd is.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:33

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

MrDummy schreef op 03 november 2004 @ 14:04:
[...]

Ik gooi images in gewone root directory. En links zijn ook correct, maar de / ervoor hoort daar niet. Ik weet dat als ik ergens anders image pak, er inderdaad andere link ontstaat. Maar hier is alles binnen root gebleven en toch staat er / voor.
Bovendien zou er eigenlijk '../' achtige link ontstaan. De twee puntjes staat er juist niet in mijn geval.

Het is nu opgelost met herinstallatie. Wat oorzaak is, mogen jullie even nakijken. Ik ben wel benieuwd hoe het gebeurd is.
Zorg ervoor dat er in je Site instellingen een root-folder ingesteld is ..

dan kan je bij het kiezen van links of img-src altijd kiezen of het path relatief aan het document, of relatief aan de site-root ingesteld wordt..

dit kun je doen onderaan je file-venster, deze instellinge herinnert altijd de laatste gekozen optie, dus als je deze veranderd zal de volgende keren dat je het file-kies-venster kiest de vorige instllingen standaard gekozen staan.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1