Hoofdcategorieën
Topicacties

[XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: OEM CD)

Pagina: 1

Nieuw Topic
Reg. datum: 14 augustus 2002
Matched: unattended, firefox

Dit is veel tekst, maar juist daarom erg simpel.
YES! Het kan! :9

***** Mozilla Firefox *****
1. Download Firefox Installer.
2. Open de map Documents and Settings\<username>\Local settings\Temp en scroll naar beneden.
3. Start de Firefox setup (met een andere Verkenner/venster) en stop bij het 1e scherm!
4. Ga nu terug naar het venster met de map Temp, hier zal nu onderaan een nieuwe map staan met een naam als "7zS38E.tmp". Kopieer de inhoud van deze map naar een nieuwe map (Firefox) in je map met Unattended software.

5. Download de Mozilla Suite en kopieer op dezelfde wijze als stap 2-4 het bestand Setup.exe en overschrijf de firefox setup.exe met de mozilla setup.exe in je Firefox map (kopieer en plak dus alleen setup.exe!).

6. Maak van je Firefox map een SFX rar archief en voeg dit toe aan het commentaar:
code:
1
2
3
Setup=Firefox\setup.exe -ms -ira
TempMode
Silent=1
Overwrite=1

Klaar!
Het is nu een Silent Install pakketje geworden...

7. Vergeet niet de registerwaardes onderaan deze post in een .cmd bestandje te zetten die wordt uitgevoerd NA de installatie van Firefox!

Het is mogelijk om jouw instellingen, thema's plugins en extensies ook gelijk te installeren en wel zodanig dat dit ook geldt voor toekomstige gebruikersaccounts!
Hoe?
Door een eigen "Default Profile" aan te maken 8)

Mozilla Firefox Settings, Extensions & Thema's -Silent install
ADVIES: zorg eerst voor een schone install van Firefox, dus eerst uninstallen, en de map 'Mozilla Firefox' wissen in je Program Files en ook je profielmap (de map "C:\Documents and Settings\[NAAM]\Application Data\Mozilla\") wissen! Daarna FF installeren...

1. Start > Uitvoeren... type: "C:\program files\mozilla firefox\firefox.exe" -profile defaults\profile"
Firefox wordt nu gestart met het Default Profile. Dit is het standaardprofiel dat Firefox kopieert naar de Windows gebruikersaccount en vervolgens gebruikt. Dus als je dit standaardprofiel wijzigt, zal elke gebruiker jouw gewijzigde profiel te zien krijgen!

2. Pas nu Firefox aan naar wens! Stel je thema in, je favo Extensions, eventueel je Bookmarks ("Bladwijzers") en de Instellingen.
Ook plugins kun je installeren maar hou rekening mee dat je java, shockwave, adobe reader ook moet installeren met je CD! De plugins die deze programma's in je Firefox profiel zetten hebben namelijk het 'echte' programma ook nodig.
LET OP!: Zoals je kunt lezen bij de installatie van extensies en thema's, moet je Firefox opnieuw opstarten om de install te voltooien! Vergeet dit niet te doen op de manier van stap 1!
* eventueel deze tweaks toepassen:
(uitleg en meer tweaks hier:
type in de adresbalk about:config, en zoek :
- network.http.max-connections en verander die naar 64
- network.http.max-connections-per-server en verander die naar 21
- network.http.max-persistent-connections-per-server en verander die naar 8
-network.http.pipelining & network.http.proxy.pipelining zet beide True

* Ipv Adobe reader kun je Foxit PDF reader gebruiken. Slechts 1 mb groot en geen install nodig, verder kan het zelfde als Adobe's reader! Het heeft nog geen browserplugins. Een pdf opent dus in een apart venster ipv in de browser. Geen probleem dus!
--> Als je Foxit heb gedownload, pak het uit en voer het uit zodat het zich associeert met PDFs (uninstall Adobe eerst!). Open even een pdf in Firefox, (zoek op Google) en zet een vinkje bij "altijd deze actie uitvoeren..." zodat pdfs voortaan zonder vragen in Foxit worden geopend!

3. Na de laatste herstart, ga je even naar "Privacy" (onder Extra>Opties) en klik je op "Alles wissen". Sluit Firefox.

4a. Klaar! je kan de mappen "Program Files\Mozilla Firefox\defaults\profile", "Program Files\Mozilla Firefox\plugins", "Program Files\Mozilla Firefox\searchplugins" toevoegen aan je universele (7zip) archief (die zich laat uitpakken in %systemdrive% en daarbij gewijzigde bestanden etc en alle programmas die je normaal niet installeert maar slechts uitpakt met een SFX uitpakt. Voordeel is 1 archief, kleiner dan meerdere voor verschillende progs, ook sneller, minder stappen in RunOnce daarom ook weer sneller. zie deze post voor meer info.)

4b. OF DOE DIT:-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Vervolgens kun je een SFX archief maken van de inhoud van de map "C:\Program Files\Mozilla Firefox\defaults\profile" en van de inhoud map "Program Files\Mozilla Firefox\plugins"als volgt:
Selecteer alles in deze map, klik rechtermuisknop en klik op toevoegen aan archief. zet het op "Beste", vink "SFX archief maken" en "Compact archief maken" aan en zet dit in het commentaar:

code:
1
2
3
4
5
;The comment below contains SFX script commands

Path=C:\Program Files\Mozilla Firefox\defaults\profile
SavePath
Silent=1
Overwrite=1

natuurlijk verander je bij je SFX van de plugins-map het Path naar C:\Program Files\Mozilla Firefox\plugins en bij de searchplugins: C:\Program Files\Mozilla Firefox\searchplugins.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

5. Belangrijk: Zorg ervoor dat je dit in een .cmd zet vóórdat deze SFXjes gaan draaien:
DEL /F /Q "%programfiles%\Mozilla Firefox\searchplugins\*.*"
Anders krijg je ook de zoekplugins te zien die je misschien juist gewist had bij Stap 2.
in plaats van dit kun je ook het betreffende SFXje aanpassen zodanig dat ze alles wissen in hun doel.

Breid je RunOnceEx uit:
code:
1
REG ADD %KEY%\003 /VE /D "Internetbrowser en instellingen installeren" /f
REG ADD %KEY%\003 /V 1 /D "%CDDRIVE%InstallApps\firefoxbrowser\firefox.exe" /f

Als je van de profilemappen rar sfxjes had gemaakt zet je die natuurlijk ook hierbij!
Klaar!

small]Bron (msfn) echter net heeft de TopicStarter zijn post geheel veranderd, in de ZIP helemaal onderaan (die je voor de 1e stap heb gedownload) staat deze methode in het engels.[/small]

Mozilla Firefox als standaardbrowser en in Startmenu ('Internet'):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
@echo off
cmdow @ /HID
REM Variables
FOR %%A IN ("%PROGRAMFILES%") DO SET SHORTPF=%%~sA
REM FIREFOX
REG ADD "HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main" /V "Check_Associations" /D "no" /F
REG ADD "HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main" /V "ShowedCheckBrowser" /D "yes" /F
REG ADD "HKU\.DEFAULT\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main" /V "Check_Associations" /D "no" /F
REG ADD "HKU\.DEFAULT\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Main" /V "ShowedCheckBrowser" /D "yes" /F

REG ADD "HKCU\SOFTWARE\Clients\StartMenuInternet" /VE /D "FIREFOX.EXE" /F
REG ADD "HKLM\SOFTWARE\Clients\StartMenuInternet" /VE /D "FIREFOX.EXE" /F
REG ADD "HKU\.DEFAULT\Software\Clients\StartMenuInternet" /VE /D "FIREFOX.EXE" /F

REG ADD "HKLM\SOFTWARE\Classes\.htm" /VE /D "FirefoxHTML" /F
REG ADD "HKLM\SOFTWARE\Classes\.html" /VE /D "FirefoxHTML" /F
REG ADD "HKLM\SOFTWARE\Classes\FirefoxHTML\DefaultIcon" /VE /D "%SHORTPF%\MOZILL~1\FIREFOX.EXE,1" /F
REG ADD "HKLM\SOFTWARE\Classes\FirefoxHTML\shell\open\command" /VE /D "%SHORTPF%\MOZILL~1\FIREFOX.EXE -url \"%%1\"" /F

REG ADD "HKLM\SOFTWARE\Classes\.xpi\DefaultIcon" /VE /D "%SHORTPF%\MOZILL~1\FIREFOX.EXE,1" /F
REG ADD "HKLM\SOFTWARE\Classes\.xpi\shell\open\command" /VE /D "%SHORTPF%\MOZILL~1\FIREFOX.EXE -install-global-extension \"%%1\"" /F
REM REG DELETE "HKLM\SOFTWARE\Classes\.jar" /F
REM REG ADD "HKLM\SOFTWARE\Classes\.jar\DefaultIcon" /VE /D "%SHORTPF%\MOZILL~1\FIREFOX.EXE,1" /F
REM REG ADD "HKLM\SOFTWARE\Classes\.jar\shell\open\command" /VE /D "%SHORTPF%\MOZILL~1\FIREFOX.EXE -install-global-extension \"%%1\"" /F

REG ADD "HKLM\SOFTWARE\Classes\ftp\DefaultIcon" /VE /D "%SHORTPF%\MOZILL~1\FIREFOX.EXE,1" /F
REG ADD "HKLM\SOFTWARE\Classes\ftp\shell\open\command" /VE /D "%SHORTPF%\MOZILL~1\FIREFOX.EXE -url \"%%1\"" /F
REG DELETE "HKLM\SOFTWARE\Classes\ftp\shell\open\ddeexec" /F

REG ADD "HKLM\SOFTWARE\Classes\gopher\DefaultIcon" /VE /D "%SHORTPF%\MOZILL~1\FIREFOX.EXE,1" /F
REG ADD "HKLM\SOFTWARE\Classes\gopher\shell\open\command" /VE /D "%SHORTPF%\MOZILL~1\FIREFOX.EXE -url \"%%1\"" /F
REG DELETE "HKLM\SOFTWARE\Classes\gopher\shell\open\ddeexec" /F

REG ADD "HKLM\SOFTWARE\Classes\http\DefaultIcon" /VE /D "%SHORTPF%\MOZILL~1\FIREFOX.EXE,1" /F
REG ADD "HKLM\SOFTWARE\Classes\http\shell\open\command" /VE /D "%SHORTPF%\MOZILL~1\FIREFOX.EXE -url \"%%1\"" /F
REG DELETE "HKLM\SOFTWARE\Classes\http\shell\open\ddeexec" /F

REG ADD "HKLM\SOFTWARE\Classes\https\DefaultIcon" /VE /D "%SHORTPF%\MOZILL~1\FIREFOX.EXE,1" /F
REG ADD "HKLM\SOFTWARE\Classes\https\shell\open\command" /VE /D "%SHORTPF%\MOZILL~1\FIREFOX.EXE -url \"%%1\"" /F
REG DELETE "HKLM\SOFTWARE\Classes\https\shell\open\ddeexec" /F

Ik zou ze liever in een .reg bestand zien... maar weet niet hoe dat moet... wie het weet meld het dan verander ik dit!

Jazco2nd wijzigde dit bericht 02-03-2005 16:38 (255%)

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

Reg. datum: 12 december 2003

fixed... binnenkort komen in de startpost snelkoppelingen naar alle interessante postjes zoals de unattended howto van framework, mozilla firefox en nog wat andere postjes

enige voorwaarde voor die snelkoppelingen zijn dat het helder geschreven is en over iets gaan wat minstens dan de helft van de tweakers zal gebruiken....

Heb zojuist mijn post over Firefox vernieuwd met een eenvoudige uitleg hoe je Firefox silent installeerd en een methode hoe je je eigen Default Profile maakt...
De methode die ik eerst had staan werkte niet (voor mij althans).

Is een vertaling van de Guide Mozilla Firefox UnattendedZojuist heeft de schrijver zijn tekst daar weggehaald en vervangen voor verschillende silent install pakketjes... dus ben net op tijd geweest :) zijn oude post staat nog wel in de bijlage.

Heb ook gelijk ff nieuwe versie van Shockwave gedownload en de oude /s switch getest, werkt wel maar nu krijg ik bij IE een Yahoo Toolbar! GRRR! dat moet ik absoluut niet hebben! Is dit met een switch te voorkomen? Desnoods een switch die alleen voor Firefox installeert ofzo..

een nieuwe Winamp 5.0.6 MSI is in de maak, leuke voordeel hiervan zal zijn dat je zelf kan kiezen of je Winamp wilt associeren voor alle mediabestanden of alleen video of audio... Had ik speciaal om gevraagd want ik installeer wel Winamp met audio en videosupport (vind ik gewoon handig) maar wil videobestanden met MPC afspelen... maar winamp hersteld telkens alsje opstart de associaties.... dus heeft een CMD bestand met assoc commando of "mplayerc.exe /regvid" ook geen nut

Jazco2nd wijzigde dit bericht 24-11-2004 21:08 (26%)

DVD-Rebuilder Easy Installer - Simpelste manier om met de beste kwaliteit een backup van je DVD-film te maken!

Ja mensen, ik ben er ook weer :).
Ik heb ondertussen mijn Unattended DVD helemaal af.
(Bijna) Alles wordt vanaf de DVD geïnstalleerd, wat behoorlijk scheelt in de tijd dat je setup duurt.
De lijst met software die geïnstalleerd wordt:

Utilities:
- Adobe Reader 6.0.2
- Nero Burning ROM 6.6.0.3
- WinRAR 3.30
- Daemon Tools 3.47
Multimedia:
- WinAMP 5.08
- The Codecs 2.6
- Tag & Rename 3.0.6
- Quicktime 6.5.1
- RealPlayer 10 Gold
- Windows Media Player 10
System Utils:
- Diskeeper 8.0
- TweakUI Powertoy
- Everest Home Edition 1.51
- Hitman Pro 1.74
- .NET Framework 1.1 + SP1
- ZoneAlarm Security Suite
Office:
- MS Office 2003 Professional
- MS Office 2003 Proofing Tools
- MS One Note 2003
- Personal Folders Backup for Outlook
- Office Resource Kit
Internet:
- MSN Messenger 6.2.0137
- Messenger Plus 3.25.106
- Sun Java JRE 5.0
- DC++ 0.668
- Macromedia Dreamweaver MX 2004
- SmartFTP 1.981
- FireFox 1.0

En verder nog wat persoonlijke meuk.
M'n DVD is bijna 4GB groot nu, maar kan wel na een install bijna gelijk aan het werk :).
Mocht iemand nog willen weten hoe iets geïnstalleerd moet worden, laat het even weten.

hij bedoelt WPI ja

Ik heb een fout waar ik nu echt helemaal gek van word!! :

Zodra mijn RunOnceEx .Net Framework gaat installeren (is 2e in de lijst, Winrar gaat eerst)
krijg ik de volgende vreselijke error:

"Kan geen toegang krijgen tot de Windows Installer Service... reden hiervoor kan zijn dat u in Veilige modus zit blablabla"

Gevolg: geen enkele MSI wilt installeren! geen Adobe reader, geen winamp geen Java etc, allemaal geven dezelfde error.
ik check (nadat RunOnceEx is afgelopen, nog voordat de pc opnieuw opstart) in services.msc: DCOM ... Launcher staat gewoon op Auto en Windows Installer op Handmatig, wat ook zo hoort!
als ik Windows Installer Service zelf start, en vervolgens adobereader.msi uitvoer installeert hij wel gewoon... als ik de Windows Installer service weer stop, op automatisch zet en weer test, geeft adobereader.msi dezelfde foutmelding...
Ik zet Windows Installer terug op Handmatig en herstart de PC, nu kan ik wel gewoon alle msi's uitvoeren!
Wat kan er nou fout zijn gegaan dat deze service niet vanzelf gestart wordt door een MSI, maar als ik opnieuw opstart na RunOnceEx wel?

(Dan nu een 2e test op een andere laptop:)
Dacht dat het aan Nlite lag, maar als ik dezelfde CD gebruik maar dan de unattended mapjes ( $OEM$ etc) weglaat, zodat het dus alleen een 'Nlited Windows' installeert, en daarna zelf mijn regtweaks.reg uitvoer (die normaal tijdens T13 via cmdlines.txt wordt uitgevoerd) en vervolgens RunOnceEx dubbelkik en de PC opstart , wordt alles goed geinstalleerd, OOK de MSI's!!
EDIT: maar dat is logisch want hierboven staat al dat bij een herstart na RunOnceEx het wel werkt

Dit is toch te gek gewoon? Heb nu totaal geen idee waar dit aan ligt...

Lijkt er dus op dat tijdens RunOnceEx, de windows Installer service nog niet werkt ofzo?? maar zodra RunOnceEx is afgelopen en de pc opnieuw opstart doetie het wel gewoon!!

Mijn oude UWCD, gemaakt met Nlite 99.5 had dit probleem niet, maar weet ook niet meer pcies wat ik nou aan mn unattended bestandjes gewijzigd heb... niet zoveel dacht ik...

In elk geval zat de pc niet in Veilige modus tijdens RunOnceEx, dat weet ik nu zeker.

zal binnenkort even verhaaltje over Firefox en profile aanpassen want daar is een veel simpelere methode voor... en Winamp heeft nu idd de mogelijkheid om audiofiles te associeren en bijv videofiles niet... had ik gevraagd aan Alanoll (de maker) en was blijkbaar niet de enige, sinds versie 5.0.6 probeerde hij het al en nu werkt het goed!

EDIT
heb nu met v0.99.5 cd gemaakt en die heeft dit vervelende probleem niet dus blijf voorlopig hierbij...

over autoplay CD instellingen, dit is wat regshot geeft als ik een programma instel om audioCDs meer te openen:
regshot

HKEY_USERS\S-1-5-21-507921405-1708537768-1343024091-1006\Software\Microsoft\Windows\
CurrentVersion\Explorer\AutoplayHandlers
HKEY_USERS\S-1-5-21-507921405-1708537768-1343024091-1006\Software\Microsoft\Windows\
CurrentVersion\Explorer\AutoplayHandlers\UserChosenExecuteHandlers

Waarden toegevoegd:2
CurrentVersion\Explorer\AutoplayHandlers\UserChosenExecuteHandlers\H:\\?\IDE#CdRomLITEON_
CD-ROM_LTN526D___________________9S01____#5&106fdede&0&0.1.0#{53f5630d-b6bf-11d0-
94f2-00a0c91efb8b}+PlayVideoFilesOnArrival: 4D 53 4F 70 65 6E 46 6F 6C 64 65 72 00 00 3F 3F 3F 3F 00 00

CurrentVersion\Explorer\AutoplayHandlers\UserChosenExecuteHandlers\H:\\?\IDE#CdRomLITEON_
CD-ROM_LTN526D___________________9S01____#5&106fdede&0&0.1.0#{53f5630d-b6bf-11d0
-94f2-00a0c91efb8b}+PlayCDAudioOnArrival: 41 56 53 41 75 64 69 6F 43 44 47 72 61 62 62 65 72 00 00 00 3F 3F 3F 3F 00 00

(natuurlijk heel lange keys dus heb ze afgebroken om binnen de lijntjes te blijven

2 problemen: als eerste zie je mijn Liteon speler staan... dit zal dus niet werken op andere pc's, of voor andere cd/dvdroms :(
tweede probleem... je ziet ook niet dat het geassocieerd wordt met een programma, maar met een lange vage code :( hopelijk staat die code gelijk aan een programma en refereert het dus op alle pc's naar datzelfde programma... resteert alleen het eerste probleem...
denk niet dat dat wat wordt dus geef het op.

Iets nieuws:
Bij Kaspersky AV stel ik altijd in datie voor de Realtime scanner & handmatige scanner de 'aanbevolen actie' moet uitvoeren. Graag wil ik dat dit automatisch zo wordt ingesteld...
Regshot werkt hierbij niet... want die geeft 0 veranderingen, tgaat dus niet om een registertweak...
heb gezocht naar .ini of een ander soort bewerkbaar tekstbestand in de programmamap en in AppData in het AllUsers profile... niks gevonden, wie weet iets?

Jazco2nd wijzigde dit bericht 08-01-2005 21:42 (80%)

Firefox silent en aangepast Default Profile

Als je de zoekfunctie rechtsboven had gebruikt had je het direct gevonden.

Het lijkt een lange guide, maar dat komt omdat het in ministapjes is uitgelegd!!
heb het recent bijgewerkt.

thunderbird kun je ook alleen uitpakken en mbv de regtweaks (goed te vinden..) instellen als standaardmailclient zodat het ook voor alle gebruikers goedstaat in het Startmenu... dat alles doet jouw -ms switch niet;)

quote:
Sierra-NL schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 15:37:
Ik vind het allemaal heel grappig, zo'n unattended install CD maken. Ik heb het topic vanaf deel 1 met enige regelmaat gevolgd, maar ik zie het nut er niet zo van in om er zoveel programma's en utilities mee te installeren.. Ik installeer mijn pc 2 á 3 keer opnieuw per jaar, dan zijn al die programma's en utilities vaak toch al weer oud?? Dan zou je na de installatie alsnog eerst een partij updates uit moeten voeren, of zie ik dat nou verkeerd?

Ik had eerst ongeveer dezelfde mening... maar toen ik eenmaal windows unattended had en het werkte goed met alle tweaks (die het leven stuk makkelijker maken!) baalde ik dat ik nog alle andere programma's moest downloaden/installeren/instellen en dan was het Startmenu weer een zooitje..... kon je dat nog voor alle gebruikers gaan regelen.... ook nog instellingen per gebruiker..

Dus nu is het een CD geworden: doe hem erin, ga weg (duurt 25-40 min) kom terug doe pc aan en je kan werkelijk ALLES doen, cds rippen (EAC) kopieren maken, DVDfilms kopieren, direct met Winamp met de juiste skin aan de slag. Alle videobestanden worden perfect afgespeelt... alle instellingen al ingesteld...alle drivers erop
tis daardoor ook een stuk gebruiksvriendelijker...(oa door tweaks/instellingen/startmenu dat al geregeld is) en je tovert elke pc in een half uur om in een veelzijdige alleskunner.

Bovendien valt het reuze mee, dat updaten... de meeste winkelpc's lopen bijvoorbeeld best achter qua software.

Het updaten is ook supersimpel... downloaden, kopieren naar je map (bij mij UWCD\InstallApps\) en klaar!
als je na een poosje redelijk wat programma's/belangrijke updates erin heb zitten, die nuttig zijn voor de 1volgende PC die je herinstalleert, brand je een nieuwe CD of CDRW.
Dus je CD verouderd helemaal niet zo snel en zo makkelijk!

Jazco2nd wijzigde dit bericht 25-03-2005 04:34 (92%)

wat je nog meer bij je ideale XPsetup zou willen:

een cleanuptool:
CCleaner of SystemCleanup

een defragger:
Perfectdisk of O&O

een antivirus:
Kaspersky of als je geen geld aan wil uitgeven een gratis antivirus

decoders:
ffdshow
Panasonic DV (niet zozeer voor het afspelen maar voor het omzetten of bewerken van DV materiaal heb je dit nodig... werkt met alle DV films)

Over codecs en dergelijke... veel codecpacks installeren verschillende dingetjes zoals 3ivx, divx... terwijl deze beide hetzelfde kunnen... beetje nutteloos dus om beide te doen... beetje opletten dus met codecpacks!
Zelf installeer ik voor het afspelen van video alleen ffdshow, oa om de beeldkwaliteit (Post-processing) en hij geeft automatisch de ondertiteling weer..
verder is het handig dat het slechts 1 filter is voor bijna alle films.

encoders:
huffyuv (voor het capturen van film, ongecomprimeerd levert huffyuv beste kwaliteit)
XViD
verder nog Ogg vorbis en Flac voor het omzetten van cds naar ogg of flac.

ojaa dit zijn natuurlijk ook must haves voor je windows install:
Exact Audio Copy!
Firefox (of een andere browser)
Thunderbird (tenzij je een outlooklover bent)
een fotobrowser... XnView of Irfanview.

Ojaa als de meeste pc's die je unattended installed ook een DVDspeler hebben, is het leuk als ze ook dvds kunnen rippen en kopieren... zie mijn signature... tis een simpele rar sfx

Jazco2nd wijzigde dit bericht 14-05-2005 20:45 (11%)

Hmm?
Reg. datum: 16 april 2005

De unattended XP dvd in mijn ogen:

Software:
- Microsoft .NET Framework
- Sun Java 5.0.3

Tekst:
-Office 2003 (Slechts Word en Excel, rest kan altijd nog)

CD/DVD burn/mount:
-Nero
-Daemon Tools

(Un)Packer en fixer:
-WinRAR
-Quickpar

Mediaplayers:
-Winamp 5.08
-PowerDVD 6
-Quicktime en Real pas binnenhalen als het nodig is en dan de Alternatives

Up/Download:
-Azureus
-Newsbin Pro
-Xnews
-Cerberus FTP server
-FTP Voyager client

Internet/Mail:
-Mozilla Firefox
-Mozilla Thunderbird
-MSN Messenger
-Adobe Acrobat Reader
-mIRC

AntiVirus:
-Kaspersky Personal Pro 4.5

Firewall:
-Sygate Personal Firewall Pro

Anti Spyware:
-Spysweeper
-MS Anti-Spyware Beta
-Spybot S&D

Systeem:
-Diskeeper Pro 9
-Ccleaner
-Everest Home Edition
-Regseeker
-TweakUI

Game:
-Wolfenstein: Enemy Territory (weet nog nie of ie unattended kan :P )

Volgorde beetje afgekeken van hp38guser ;)
edit: TweakUI toegevoegd

Theimon wijzigde dit bericht 15-05-2005 00:28 (3%)

ʎɐqǝ uo pɹɐoqʎǝʞ ɐ ʎnq ı ǝɯıʇ ʇsɐן ǝɥʇ sı sıɥʇ

Firefox eerst daarna Flash, shockwave, java en evt. Adobe reader.
Voor codecs maakt het niet uit... die hebben geen effect op (streams in) Firefox, alleen op je mediaplayer.
Alleen de genoemde items plaatsen namelijk een plugin in je Firefox mapje.
Wat je ook kan doen is bij je FF installatie deze plugins al toevoegen...

Zie deze post met alle info erg duidelijk uitgelegd over Firefox en aangepast default profile unattended: Jazco2nd in "[XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: ..."

Ik ben vandaag na 2 maanden mn CD aant updaten.. ff nieuwe Nlited windows maken.. maar het gaat mis!

@HP38user:
Ik heb een probleem met RVMUpPck4-05NL.cab, zodra Nlite deze gaat integreren krijg ik 2 of 3 dezelfde errors, alleen verwijzen ze naar een ander bestand:
De eerste is deze:
http://img81.echo.cx/img81/9362/error6va.jpg

Daarna gaat Nlite wel verder... maar denk niet dat het goed is...
Heb een originele WINXP+SP2 nl CD gebruikt met Nlite 0.99.9

Jazco2nd wijzigde dit bericht 25-05-2005 01:38 (9%)

/me is een errorist
Reg. datum: 24 februari 2001

quote:
Jazco2nd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 01:36:
Firefox eerst daarna Flash, shockwave, java en evt. Adobe reader.
Voor codecs maakt het niet uit... die hebben geen effect op (streams in) Firefox, alleen op je mediaplayer.
Alleen de genoemde items plaatsen namelijk een plugin in je Firefox mapje.
Wat je ook kan doen is bij je FF installatie deze plugins al toevoegen...

Zie deze post met alle info erg duidelijk uitgelegd over Firefox en aangepast default profile unattended: Jazco2nd in "[XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: ..."
Thanks, maar ik wil FF 'normaal' installeren :)
quote:
Ik ben vandaag na 2 maanden mn CD aant updaten.. ff nieuwe Nlited windows maken.. maar het gaat mis!

@HP38user:
Ik heb een probleem met RVMUpPck4-05NL.cab, zodra Nlite deze gaat integreren krijg ik 2 of 3 dezelfde errors, alleen verwijzen ze naar een ander bestand:
De eerste is deze:
[afbeelding]

Daarna gaat Nlite wel verder... maar denk niet dat het goed is...
Heb een originele WINXP+SP2 nl CD gebruikt met Nlite 0.99.9
Is een bekend probleem (als het hetzelfde is :P)
Er blijven een aantal bestanden van WinXP op Read-Only staan, en de RyanVM-update gaat dan niet lekker.
Wat je moet doen is vlak voordat je zover bent in Nlite even alle Read-Only attributes van de i386-map afhalen :)

Moet wel zeggen dat dit bestand niet bekend voorkomt als een van de read-only bestanden, eigenlijk...

Overigens, ik probeer Firefox normaal te installeren (zonder profiles, etc.)
Alleen hij pakt mijn extensies compleet niet :(
Een syntax-fout of iets anders? (durfde te zweren dat het zo klopte :P )

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
REG ADD %KEY%\070 /VE /D "Firefox" /f
REG ADD %KEY%\070 /V 1 /D "%PP%\FF\FF.exe -ms" /f

REG ADD %KEY%\071 /VE /D "Firefox Extensions" /f
REG ADD %KEY%\071 /v 1 /d "\"%PROGRAMFILES%\Mozilla Firefox\firefox.exe\" -install-global-extension %PP%\Install\FF\XPI\1.xpi" /f
REG ADD %KEY%\071 /v 2 /d "\"%PROGRAMFILES%\Mozilla Firefox\firefox.exe\" -install-global-extension %PP%\Install\FF\XPI\2.xpi" /f
REG ADD %KEY%\071 /v 3 /d "\"%PROGRAMFILES%\Mozilla Firefox\firefox.exe\" -install-global-extension %PP%\Install\FF\XPI\3.xpi" /f
REG ADD %KEY%\071 /v 4 /d "\"%PROGRAMFILES%\Mozilla Firefox\firefox.exe\" -install-global-extension %PP%\Install\FF\XPI\4.xpi" /f
REG ADD %KEY%\071 /v 5 /d "\"%PROGRAMFILES%\Mozilla Firefox\firefox.exe\" -install-global-extension %PP%\Install\FF\XPI\5.xpi" /f
REG ADD %KEY%\071 /v 6 /d "\"%PROGRAMFILES%\Mozilla Firefox\firefox.exe\" -install-global-extension %PP%\Install\FF\XPI\6.xpi" /f
REG ADD %KEY%\071 /v 7 /d "\"%PROGRAMFILES%\Mozilla Firefox\firefox.exe\" -install-global-extension %PP%\Install\FF\XPI\7.xpi" /f
REG ADD %KEY%\071 /v 8 /d "\"%PROGRAMFILES%\Mozilla Firefox\firefox.exe\" -install-global-extension %PP%\Install\FF\XPI\8.xpi" /f
REG ADD %KEY%\071 /v 9 /d "\"%PROGRAMFILES%\Mozilla Firefox\firefox.exe\" -install-global-extension %PP%\Install\FF\XPI\9.xpi" /f
REG ADD %KEY%\071 /v 10 /d "\"%PROGRAMFILES%\Mozilla Firefox\firefox.exe\" -install-global-extension %PP%\Install\FF\XPI\10.xpi" /f
REG ADD %KEY%\071 /v 11 /d "\"%PROGRAMFILES%\Mozilla Firefox\firefox.exe\" -install-global-extension %PP%\Install\FF\XPI\11.xpi" /f
REG ADD %KEY%\071 /v 12 /d "\"%PROGRAMFILES%\Mozilla Firefox\firefox.exe\" -install-global-extension %PP%\Install\FF\XPI\12.xpi" /f
REG ADD %KEY%\071 /v 13 /d "\"%PROGRAMFILES%\Mozilla Firefox\firefox.exe\" -install-global-extension %PP%\Install\FF\XPI\13.xpi" /f
REG ADD %KEY%\071 /v 14 /d "\"%PROGRAMFILES%\Mozilla Firefox\firefox.exe\" -install-global-extension %PP%\Install\FF\XPI\14.xpi" /f
REG ADD %KEY%\071 /v 15 /d "\"%PROGRAMFILES%\Mozilla Firefox\firefox.exe\" -install-global-extension %PP%\Install\FF\XPI\15.xpi" /f
REG ADD %KEY%\071 /v 16 /d "\"%PROGRAMFILES%\Mozilla Firefox\firefox.exe\" -install-global-extension %PP%\Install\FF\XPI\16.xpi" /f

anandus wijzigde dit bericht 25-05-2005 08:12 (7%)

Vampire penguins? Zombie guinea pigs? We're done for.... done for.

quote:
anandus schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 08:11:
Is een bekend probleem (als het hetzelfde is :P)
Er blijven een aantal bestanden van WinXP op Read-Only staan, en de RyanVM-update gaat dan niet lekker.
Wat je moet doen is vlak voordat je zover bent in Nlite even alle Read-Only attributes van de i386-map afhalen :)

Moet wel zeggen dat dit bestand niet bekend voorkomt als een van de read-only bestanden, eigenlijk...

Ik dacht dat dit probleem was opgelost...

Ik dacht trouwens dat de switches voor firefox zo waren:
ff.exe -ms -ira
Bij jou mis ik -ira.
Keb zelf nooit extensions unattended geinstalleerd, zitten bij mij in default profile zodat iedereen van ze kan genieten, maar ik begrijp dat dat niet hoeft.
ik zie geen syntaxfoutjes...

Ohh probeer het anders eens zo:

code:
1
REG ADD %KEY%\050 /V 2 /D  "for %%i in *.xpi do \"%PROGRAMFILES%\Mozilla Firefox\firefox.exe\" -install-global-extension \"%CDDRIVE%\Applications\Firefox\xpi\%%i.xpi\""/f

Jazco2nd wijzigde dit bericht 25-05-2005 12:33 (88%)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2010 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2009