Profiel | http://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
[Discussie] 3dfx Forever - Deel 8
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last
Nieuw Topicpowered by 3dfx voodoo 5 6000
quote:EvilWhiteDragon schreef op 17 oktober 2004 @ 19:09:
[...]
Als een van jullie dat kan regelen en mij dan verteld waar de meuk heen moet dan doe ik dat wel. Moet je maar ff via icq of mail doen.
De game die ik host is trouwens renegade voor 12 spelers in de europese serv ( naam = [CNCRE]RenEclips server )
Enne ik heb een beetje een vaag probleem met mn voodoo2's in sli met mn gf4 ti4600.
Ik krijg op geen enkele manier beeld via mn voodoo's nu heb ik het op bijde uitgangen van mn gf4 geprobeerd en op beide voodoo2's maar ik krijg het niet meer aan de praat , het heeft het gedaan met mn gf2mx.
werkt nu wel weer
Ik wil nu wel van de zooi af en vanwege missbruik van mijn server heb je vanaf nu het password nodig. password is de link van dit topic, username is nogsteeds anonymous. Ik wil er nu ook geen mensen van buiten gathering.tweakers.net op hebben.
Ik hou de serv voor de rest van de dag down.
EvilWhiteDragon wijzigde dit bericht 21-10-2004 18:53 (16%)
--- Specs ---
--- BlackIntel - C&C Renegade modding -
Config :
- AMD K6-III 400MHz + Ficc 503 (1MB L3 Cache) + 256MB SDram PC100 +SB128
Ik kwam tot de Conclusie dat ULTRA HLE (Nintendo64 Emulator met Mario Karting) alleen Werkt op een 3Dfx Voodoo Kaart
Het Spel Schokte wel een beetje en heb daardoor mijn Core/VMem Speed overclockt Van 125MHz naar 160MHz Zodat ik het Spel nu kan Spelen zonder Schokken...
Ik moest wel een Oude ECS Chipset Koelvin gebruiken +
Van een Kapotte Mentor Removable : het Display (met sensor) met 4mm Fan
Dit om de Temp van de 3Dfx Core te Checken (+- 48°C)
Verder Overclocken Gaat niet... Waarschijnlijk Vmod nodig.
Ik meet 2.3V die naar de core gaat terwijl een Voodoo 3-2000 Op 2.5V Draait...
Misschien dat Vmodden Naar 2.5V een oplossing kan zijn maar ja dan heb ik wel geen Originele V3-1000 meer...
BTW: Ik kan de koelvin nog steeds Verwijderen omdat ik Slechts thermische tape heb gebruikt...
Reg. datum: 01 juni 2003
quote:El Snorro schreef op 19 oktober 2004 @ 14:29:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Pics van mijn merk unknown voodoo 2...
Weet iemand welk merk het kan zijn?
Iig, ik geloof dat jullie nogal geilen op pics van voodoo's dus hier mijn bijdrage
quote:3Dfx-tweaker schreef op 19 oktober 2004 @ 14:31:
Beste El snorro als je 2 van die dingen hebt hebben we een Deal.
Elite MT, moet ik eens zien te bereiken. Ik geloof dat zij de enigste zijn die geschikt Edo-ram Maakt. Wilde ik net een voodoo3 kopen, maar als Voodoo2 fanaat zie ik hier natuurlijk vanaf.
quote:El Snorro schreef op 19 oktober 2004 @ 14:36:
[...]
Nope, helaas niet
En als ik er 2 had zouden ze allang onder mn x800xt pe hangen![]()
Syconn heeft er hier wel 2 stuks liggen
Zou alleen niet weten wat ik er mee moet dus als iemand intresse heeft...
Het gaat dus om een:
Voodoo Dragon 2 (2 stuks)
SLi Kabel
Vga-->Vga kabel (als jullie snappen wat ik bedoel
En volgens mij is het merk: Magic 3D.
Bij mij zit er een stikker op waar o.a. Aashima Technology BV, The Netherlands, misschien heb je daar iets aan.
3Dfx-tweaker wijzigde dit bericht 21-10-2004 22:39 (46%)
Making the 3Dfx Voodoo II even more stronger than it already is
quote:syconn schreef op 21 oktober 2004 @ 20:39:
[...]
[...]
[...]
Syconn heeft er hier wel 2 stuks liggen![]()
![]()
Zou alleen niet weten wat ik er mee moet dus als iemand intresse heeft...
Het gaat dus om een:
Voodoo Dragon 2 (2 stuks)
SLi Kabel
Vga-->Vga kabel (als jullie snappen wat ik bedoel)
En volgens mij is het merk: Magic 3D.
Bij mij zit er een stikker op waar o.a. Aashima Technology BV, The Netherlands, misschien heb je daar iets aan.
Het is een Skywell Technologies Magic 3DII 12MB.
Met google kom je een eind --> http://www.google.nl/search?hl=nl&q=Magic+3D+II&lr=
Zelfs een review er over.:
http://www.guru3d.com/review/Magic3d2.html

Gold Leader wijzigde dit bericht 21-10-2004 23:05 (28%)
Dual P3/EB 1Ghz, ABiT VP6, 4x 256MB PC-133 Micron, ASUS X800XT PE AGP,V5 5500 PCI, Dual OpteronDP 285 E6, 4x 1GB PC3200 ECC Reg., ASUS K8N DL, XFX 9800 GX2 XXX, Dual OpteronDP 248 CG, MS-9130, 2x 1GB PC3200 ECC Reg, Sapphire HD 3850 AGP, V5 5500 PCI Mac.
Alles is gebackupped. We hebben nu 2 servers. Die van DataBeest voor alle drivers en Biossen. Ik ben nu zelf bezig met en 2e voor alle pics en filmpjes. Pics staan al geupload. Link komt morgen of zondagquote:EvilWhiteDragon schreef op 21 oktober 2004 @ 18:41:
[...]
Ik wil nu wel van de zooi af en vanwege missbruik van mijn server heb je vanaf nu het password nodig. password is de link van dit topic, username is nogsteeds anonymous. Ik wil er nu ook geen mensen van buiten gathering.tweakers.net op hebben.ik hoop dat jullie hier begrip voor hebben en anders is dat niet mijn probleem.
Ik hou de serv voor de rest van de dag down.
2 server ja?quote:Mojo schreef op 21 oktober 2004 @ 23:04:
[...]
Alles is gebackupped. We hebben nu 2 servers. Die van DataBeest voor alle drivers en Biossen. Ik ben nu zelf bezig met en 2e voor alle pics en filmpjes. Pics staan al geupload. Link komt morgen of zondag
Reg. datum: 01 juni 2003
quote:3Dfx-tweaker schreef op 21 oktober 2004 @ 22:30:
Kan hij foto's knippen van die kaarten? Dat is nml zeer belangrijk, dit zijn mooie Voodoo2's die moet ik hebben.. En als het Voodoo dragons zijn dan zijn het zeker Skywells. Hier is een plaatje van een soortgelijk exemplaar http://www.falconfly.de/identify/Trust_Voodoo_Dragon_2.jpg
Momenteel kan ik geen foto's schieten omdat mijn digicam bij me zus ligt. Ik heb nog wel een paar oude foto's. Ze zijn niet echt top kwaliteit, maar alles beter dan niets
Als het goed is was de link die jij gaf excact het zelfde, je ziet bij de vga "poort" staan:
Made in Taiwan
Ver: 3a 808267
Dat staat ook op die van mij.
FalconFly - 3dfx Collectors on this board
Het is dan wel niet specifiek voor GoT, maar je kunt aan de nicknames wel zien wie er van GoT is
Edit. Ik lees net ff op de Inquierer dat Nvidia wel 2,5 jaar op nvidia SLI heeft zitten werken. Dat wil zeggen dat ze er al heel lang mee bezig zijn. Ik denk dat hier ook ex-3dfx mensen aan hebben meegewerkt. Dit is toch nog ten tijde van de eerste Nforce etc. Het is heel belangrijk dat Nvidia zelf chipsets maakt, want ander zou Nvidia SLI heel moeilijk aan de grond kunnen komen.
3Dfx-tweaker wijzigde dit bericht 22-10-2004 17:48 (113%)
Het nVidia ontwerp is toch weer anders. nVidia heeft er voor gezorgd dat elke kaart een half beeld rendert.quote:3Dfx-tweaker schreef op 22 oktober 2004 @ 14:31:
Jammer 100mhz chips.
Edit. Ik lees net ff op de Inquierer dat Nvidia wel 2,5 jaar op nvidia SLI heeft zitten werken. Dat wil zeggen dat ze er al heel lang mee bezig zijn. Ik denk dat hier ook ex-3dfx mensen aan hebben meegewerkt. Dit is toch nog ten tijde van de eerste Nforce etc. Het is heel belangrijk dat Nvidia zelf chipsets maakt, want ander zou Nvidia SLI heel moeilijk aan de grond kunnen komen.
3dfx had alleen de horizontale lijnen om en om. Verticaal berekenen beide kaarten alles.
Het nVidia ontwerp is dus efficiënter, maar wel moeilijker te maken. Denk aan objecten die in het midden zitten en dus weer aanelkaar geplakt moeten worden e.d.
Mirrors van Databeest en Weppel, heel erg bedankt. Jullie krijgen een eervolle vermelding in de startpost!
De mirrors:
Bios en Drivers @ DataBeest
Pics en Movies
Mojo wijzigde dit bericht 22-10-2004 20:56 (8%)
quote:Mojo schreef op 22 oktober 2004 @ 20:52:
Oké, alle bestanden zijn ge back-upped.
Mirrors van Databeest en Weppel, heel erg bedankt. Jullie krijgen een eervolle vermelding in de startpost!
De mirrors:
Bios en Drivers @ DataBeest
Pics en Movies
Mooi dat het geregeld is. je mag mijn serv er nog wel neerzetten als backup. Hij is nu alleen wel limited tot 3 connecties en 10 kb/s up en down
volgens mij is de nvidia manier het zelfde als de voodoo 5 manier alleen bij d evoodoo 5 waren het 2 of 4 cores op 1 kaartquote:Thandor schreef op 22 oktober 2004 @ 19:04:
[...]
Het nVidia ontwerp is toch weer anders. nVidia heeft er voor gezorgd dat elke kaart een half beeld rendert.
3dfx had alleen de horizontale lijnen om en om. Verticaal berekenen beide kaarten alles.
Het nVidia ontwerp is dus efficiënter, maar wel moeilijker te maken. Denk aan objecten die in het midden zitten en dus weer aanelkaar geplakt moeten worden e.d.
EvilWhiteDragon wijzigde dit bericht 22-10-2004 22:04 (36%)
--- Specs ---
--- BlackIntel - C&C Renegade modding -
Een Voodoo 5 pakte het wat makkelijker aan en zorgde dat de ene chip de bovenkant en de andere de onderkant doet. De grootte van het gerenderde beeld wilde wel eens erg varieren, zodat beide chips evenveel FPS op het scherm zetten.
640x480 in SLI is dus 640x240 per kaart.
Als de Voodoo II 640x480/2 zou renderen (320x240) per kaart dan zou de snelheid flink omhoog gaan
Thandor wijzigde dit bericht 23-10-2004 10:31 (4%)
quote:Thandor schreef op 23 oktober 2004 @ 10:30:
De Voodoo II SLI rendert alleen de horizontale lijnen om en om.
640x480 in SLI is dus 640x240 per kaart.
Als de Voodoo II 640x480/2 zou renderen (320x240) per kaart dan zou de snelheid flink omhoog gaan
Dat zeg ik toch ook?
Daarnaast zou het overigens dubbel werk zijn als ze de verticale lijnen ook nog eens om en om zouden doen
Naja, het is nog vroeg
Ik heb iig wel Warcraft III werkend met mijn Voodoo II SLI 8MB. Ik heb de .dll van MesaFX V06109 gebruikt. Opvallend is dat 640x480 & 1024x768 ongv. evengoed lopen. Zelfs als ik alles op high zet (behalve texture quality i.v.m. kleine texture memory) loopt het niet veel slechter als alles op low.
Op andere kaarten á la nVidia TNT2 is het low = redelijk speelbaar en high = bagger
ach...in een volgend leven lach je er om!
quote:0siris schreef op 23 oktober 2004 @ 11:47:
In het rijtje met fabrikanten mis ik eigenlijk Canopus (staat ook niet in het lange rijtje). Ik weet toch zeker dat die toch een heel snelle voodoo kaart neerzetten destijds...
kijk met jou kan ik praten ik heb die Canopus Pure3D TV 6MB
het idd een pracht kaartje alleen ik mis de medusa cable
Dual P3/EB 1Ghz, ABiT VP6, 4x 256MB PC-133 Micron, ASUS X800XT PE AGP,V5 5500 PCI, Dual OpteronDP 285 E6, 4x 1GB PC3200 ECC Reg., ASUS K8N DL, XFX 9800 GX2 XXX, Dual OpteronDP 248 CG, MS-9130, 2x 1GB PC3200 ECC Reg, Sapphire HD 3850 AGP, V5 5500 PCI Mac.
[Warcraft III @ Guillemot MaxiGamer3D² Voodoo II 8MB SLI]

1024x768, Alles op High behalve de textures. Die staan op low | Clickable!

1024x768, Alles op High, ook de textures op high | Clickable!
Zoals je ziet heeft de onderste mooiere bomen dankzij de mooiere textures. Helaas valt er veel weg door een tekort aan geheugen.
Is er iemand met 2xVoodoo II 12MB SLI én Warcraft III (eventueel. WC3 : TFT) die 1024x768 @ High kan uitproberen
Ik heb de .dll van MesaFX V06109 gebruikt.Link :o
Thandor wijzigde dit bericht 23-10-2004 12:25 (103%)
Die lijst heb ik niet gemaakt dus daar kan ook niet over gebrabbeld worden. 3dfx staat wel in het lijstje in de startpost.
Voor een completere lijst zie hier:
http://members.home.nl/markhuizing/voodoos.xls
Voor een grotere lijst kun je hier kijken.
Onder de onderstreepte "hier" moet gewoon een link naar jouw Voodoo bestand.
Nu maar hopen dat Mojo deze post ook leest
ColorMAX Graphics Accelerator

Plaatjes zijn clickable
Thandor wijzigde dit bericht 23-10-2004 13:28 (38%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last
Dit topic is gesloten.