Hoofdcategorieën
Topicacties

KPN begint met Digitale TV

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 34 35 36 37 last

Reageer Nieuw Topic
d.y.w.play?

quote:
usr-local-dick schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 15:02:
[...]

Dat wil ik juist wel. Ik wil namelijk maar 1 apparaat in huis. Dus GEEN gelul met 2 apparaten (waarvoor je dus 2 stopcontacten nodig hebt, of je zit weer met zo'n fijn stekkerblok).
Het allerergste is nog die twee afstand bedieningen :( Dat is toch kut!!!
Ben ik nou echt de enige die dat vindt :? Ik hoor er hier niemand over nl...

2 afstandbedieningen ?
gebruik alleen die van samsung die van me tv heb ik niet nodig.
zit jouw dvd speler ook in je tv ? ;)

quote:
Erhnam schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 15:49:
[...]

Nee.. Het was toch kaartje er in, ID registreren via de telefoon en alles werkte meteen? Ik neem aan dat ik niet weer opnieuw het ID van mijn kaartje telefonisch moet aanmelden?

je moet ff 1x nog automatische naar de zenders laten zoeken.
er zijn pas 1 of 2 radiozenders bij gekomen.
druk je het iedere x weg dan komt het weer als je hem aanzet, neem je ff 5 minuten de tijd om hem te laten zoeken ben je er vanaf.
totdat ze de zenders weer gaan veranderen natuurlijk ;)

chucky666 wijzigde dit bericht 20-07-2005 16:52 (34%)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

het Hardware-Hondje :]

quote:
[b][message=23821158,noline]chucky666 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ [...]

je moet ff 1x nog automatische naar de zenders laten zoeken.
er zijn pas 1 of 2 radiozenders bij gekomen.
druk je het iedere x weg dan komt het weer als je hem aanzet, neem je ff 5 minuten de tijd om hem te laten zoeken ben je er vanaf.
totdat ze de zenders weer gaan veranderen natuurlijk ;)
Dat zoeken doe je dat gewoon door op "ok" te drukken? Namelijk bij iedere toets hoor ik een soort foutmeldingstoon.

http://www.xbmcfreak.nl/

[quote]zit jouw dvd speler ook in je tv ? ;)
[...]

Ik heb geen DVD speler :)
Dan zou ik dus 3 afstandsbedieningen hebben...

d.y.w.play?

quote:
Erhnam schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 17:35:
[...]

Dat zoeken doe je dat gewoon door op "ok" te drukken? Namelijk bij iedere toets hoor ik een soort foutmeldingstoon.

je kan ook gewoon als je zoals eerder hem op tv heb gekregen, op de menu toets drukken.
en dan kiezen voor automatische zoeken.

[quote]usr-local-dick schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 18:49:
quote:
zit jouw dvd speler ook in je tv ? ;)
[...]

Ik heb geen DVD speler :)
Dan zou ik dus 3 afstandsbedieningen hebben...

dat bedoelde ik ;)
maar je hoeft toch maar 1 ab te gebruiken ?
ik gebruik alleen diegene voor dat samsung kastje, ik zou niet eens meer weten waar die voor me tv is gebleven ;)

chucky666 wijzigde dit bericht 20-07-2005 20:45 (39%)

Reg. datum: 22 juli 2005

Weet iemand hoe ik mijn DVB-T tuner van mijn computer aan de praat krijg met KPN Dig-TV.
Heb ook smartcardreader in computer, kan alle zenders vinden maar alles geblokkeerd. Alleen NED 2 wordt doorgegeven. Bestaat er software zodat de smartcard-info gebruikt kan worden door de DVB-T kaart? Of ben ik genoodzaakt via RF gewoon analoog te kijken?!

d.y.w.play?

quote:
Roccootje schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 23:31:
Weet iemand hoe ik mijn DVB-T tuner van mijn computer aan de praat krijg met KPN Dig-TV.
Heb ook smartcardreader in computer, kan alle zenders vinden maar alles geblokkeerd. Alleen NED 2 wordt doorgegeven. Bestaat er software zodat de smartcard-info gebruikt kan worden door de DVB-T kaart? Of ben ik genoodzaakt via RF gewoon analoog te kijken?!

heb je wel je kaartje geactiveerd :?
doe je dat niet dan kan je inderdaad alleen naar ned2 kijken.

Reg. datum: 15 november 2001

Even klein stukje historie

Had vorige jaar van iemand even zijn ontvanger geleend voor digitenne (is het zelfde) en aangesloten op mijn Thomson 26" LCD TV. Ook ik schrok net als een aantal mensen van het begin van deze post van de grote hoeveelheid blokjes. Gewoon analoge kabel was vreemd genoeg veel mooier..Ik woon bij wijze van spreke onder de zender dus ontvangst zou gewoon perfect moeten zijn.

Nu weet ik dat ze maar een klein stukje frequentie hebben en daar de hele zooi op uitzenden ..compressie zal dus hoog zijn maar ZOVEEL blokjes.

Nu lees ik ook dat er tegen 1 van de posters gezegd is dat ze "er aan werken"...dit was in april en mijn test was zelfs daarvoor in 2004.

Weet iemand of er inderdaad iets is gedaan wat dit nare probleem heeft verholpen..als ik jullie zo hoor heb je wel goed beeld op lcd tegenwoordig..maar is wel gek dat er volgens mij technisch bij hun nooit zoveel veranderd kan zijn.

Iemand idee?

Overigens...betaal je bij abbootje kpn digitaal met 2 ontvangers ook meer maandelijks? of is dit gewoon 1 prijs voor 2 smartcars..digitenne kost wel extra namelijk.

Orion

quote:
xon schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 22:02:
Overigens...betaal je bij abbootje kpn digitaal met 2 ontvangers ook meer maandelijks? of is dit gewoon 1 prijs voor 2 smartcars..digitenne kost wel extra namelijk.
Bij KPN kan je maximaal 3 TV's (3 smartcards dus) per abo gebruiken. Dus als je 4 TV's wil aansluiten dan heb je 2 abo's nodig.

Hmm dat is dus anders dan bij digitenne..goedkoper dus..

iemand nog meer ervaring met (grote) LCD'S en kpn/digitenne??

een cassette bandje was genoeg

quote:
xon schreef op zondag 31 juli 2005 @ 11:18:
Hmm dat is dus anders dan bij digitenne..goedkoper dus..

iemand nog meer ervaring met (grote) LCD'S en kpn/digitenne??

De gebruikte bandbreedte is per zender verschillend. Zo zien de nederlandse publieken (net 1,2,3) er veelal gelikt uit in tegenstelling tot discovery of ngc. Die zien er veelal minder uit. Dit laatste komt oa ook doordat deze zenders op de sattelliet al een smallere bandbreedte hebben.
Of het echt beter is geworden sinds jouw test in 2004 kan ik je niet zeggen. Wel kan ik je zeggen dat in mijn geval KPN DTV een vele malen beter beeld gaf dan de kabel. (kabel hier was en is waardeloos, los van het feit dat de prijzen op dit moment belachelijk hoog zijn).

Nieuws uit: Alphen a/d Rijn,Den Bosch, Nijmegen en nog meer: www.daginfo.nl

sja het rare was dat als ik het op een "gewone" tv bekeek vorig jaar het er gewoon goed uitzag en het alleen "huilen' was met mijn LCD tv. Het is jammer dat er niet wat meer bandbreedte is aangezien je gewoon op DVD kwaliteit KAN zenden..

als..als..als :-)

d.y.w.play?

wij hebben hier ook van kpn.
beneden hebben we een lcd van samsung en boven een gewone breedbeeld.
je betaald inderdaad maar 1x abbo geld, en daar kan je dus 3x een ontvanger aan koppelen.

ik moet zeggen dat ik het beeld op de lcd tv iets beter vindt dan op de gewone.
maar veel zie je er niets van.
heb ook haast geen last van blokjes, dat zie ik maar 1x of 2x in de maand ofzo.
maarja het echte onweer seizoen is nog niet begonnen natuurlijk ;)
verder heb ik beter beeld dan ik met upc had, en stukken goedkoper.
alleen het geluid valt wel eens een seconde weg, wat wel eens jammer is.
oja, het signaal stoort heel even als je een electronische aansteker gebruikt :?

Twingo RS

Met zeuren :P een buitenantenne gekregen en dan ben je af van de schokje met elec. apparatuur die je gebruikt.

Ook is het beeld en geluid beter met een buitenantenne, haperingen zijn zo goed als verdwenen al blijft het natuurlijk een signaal door de ether.

Vista Ultimate 64 bit, AMD X2 7750+ BE Kuma@3.1ghz,, Zalman 9700 LED, Asus M3A78Pro,Sapphire 4850 512mb, 4GB Ram PC8500.

Sigur Ros FTW
Reg. datum: 13 oktober 2000

ik heb de laatste tijd regelmatig dat de ontvangst van en aantal zenders heel slecht is. Reset ik de tuner is het weer goed ??

CCSP/CCIP/CCIE #21235
Vroeger was alles beter en kon je uit de sloot drinken...
vroeger ging je dood op je 40e

Reg. datum: 09 september 2003

Afgelopen zaterdag ook maar 's een dual tuner bij de Primafoon gehaald. Installatie was simpel, alleen krijg ik nog geen signaal door via scart naar mijn Pioneer HDD recorder. Zal wel ff tweaken zijn om het aan de praat te krijgen.
Het grootste probleem is dat ik 5 zenders mis! Ik heb al drie keer de zender installatie procedure doorlopen, maar elke keer vindt ie maar 19 zenders. Ik mis:
CNN, Animal Planet, BCC World en die andere BBC variant en NGC.
Voor installatie zegt het kastje dat mijn ontvangstsignaal en -sterkte fluctueert tussen de 99 en 100%. Lijkt me dus geen vuiltje aan de lucht. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Overiges vind ik de kwaliteit niet merkbaar beter dan van mijn kabelboer (UPC in Hilversum), behalve voor RTL 4, RTL 5 en Yorin en laten dit nu net de zenders zijn die we regelmatig kijken.

"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix

een cassette bandje was genoeg

quote:
IloveMyHenB schreef op maandag 01 augustus 2005 @ 13:19:
Afgelopen zaterdag ook maar 's een dual tuner bij de Primafoon gehaald. Installatie was simpel, alleen krijg ik nog geen signaal door via scart naar mijn Pioneer HDD recorder. Zal wel ff tweaken zijn om het aan de praat te krijgen....

toevallig had ontdekte ik afgelopen weekend dat ook mijn VCR geen beeld meer kreeg van de VCR uitgang van de twin tuner. Na wat prutsen, zoeken en uitsluiten bleek de oplossing simpel:
Spanning eraf, spanning erop en mijn vcr had weer beeld.

Nieuws uit: Alphen a/d Rijn,Den Bosch, Nijmegen en nog meer: www.daginfo.nl

2B Silver Sonic
Reg. datum: 27 januari 2001

Ik heb een vraag over de smartcards in combinatie met de verschillende ontvangers. Is het zo dat smartcards van KPN en digitenne werken in alle DVB-T ontvangers? Ik wil namelijk een KPN smartcard in een Topfield 3000COT-d doen. Zou moeten werken toch?

Big Brother is watching you

Hmm ik zat net eens wat te kijken.
Ik zag dat de regio zenders + eurosport tegenwoordig ook FTA zijn.

Radio is ook een stuk uitgebreider geworden.
Publiek is gratis evenals sky en slamfm.

Zijn die lui wat van plan?

AMD 64x2 4200+ | 2GB DC DDR2 | 720GB HD | DVD-RWDL | GF8600GT Silent | Windows Vista Ultimate | Notebook : Acer Aspire 5920G , C2D Centrino 2GHZ 2GB DDR2, 15,4", GF 8600 GT Go, 160GB HD, DualLayer DVD, Windows Vista HP, Wireless a/b/g/n

Orion

quote:
bonetone schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 10:31:
Ik heb een vraag over de smartcards in combinatie met de verschillende ontvangers. Is het zo dat smartcards van KPN en digitenne werken in alle DVB-T ontvangers? Ik wil namelijk een KPN smartcard in een Topfield 3000COT-d doen. Zou moeten werken toch?
Jup, teriastial (of hoe je dat ook spelt) ontvanger/antenne moet het zijn. En dan zou het gewoon moeten functioneren.
quote:
netblade schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 22:57:
Hmm ik zat net eens wat te kijken.
Ik zag dat de regio zenders + eurosport tegenwoordig ook FTA zijn.

Radio is ook een stuk uitgebreider geworden.
Publiek is gratis evenals sky en slamfm.

Zijn die lui wat van plan?

Nou weet ik niet 123 wat FTA betekent ;) Maar idd...er zijn de afgelopen maanden wat zenders bij gekomen. En dan heb je natuurlijk ook nog dat de 13de van augustus Yorin --> RTL7 wordt en Nickelodeon --> Talpa. Al is dat vrij wel overal (kabel/digitale tv).

Ik weet echter niet wat het maximale is wat ze over de ether kunnen pompen maar ik verwacht dat er zeker nog wel wat Duitse zenders en misschien (eindelijk) ook BBC1 & 2 bij komen. Al is dat allemaal onbekent.

Graham wijzigde dit bericht 09-08-2005 23:46 (1%)
Reden: caps

Waarom ? Daarom !
Reg. datum: 13 april 2000

quote:
Graham schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:45:
[...]

Jup, teriastial (of hoe je dat ook spelt) ontvanger/antenne moet het zijn. En dan zou het gewoon moeten functioneren.

Dacht dat een digitenne card NIET werkte in een kpn kastje en andersom wel, dit ivm de subsidies die KPN voor zijn kastjes neer legt. Maar misschien dat dat inmiddels weer achterhaald is.

quote:

[...]

Nou weet ik niet 123 wat FTA betekent ;)
Free To Air. Dus gratis op te pikken.
Orion

quote:
fulgore schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:15:
Dacht dat een digitenne card NIET werkte in een kpn kastje en andersom wel, dit ivm de subsidies die KPN voor zijn kastjes neer legt. Maar misschien dat dat inmiddels weer achterhaald is.
Ik had zijn vraag iets anders begrepen en ik weet ook niet precies wat voor merk ontvangers Digitenne gebruikt (KPN gebruikt Samsung). Maar als je een dgital terrestrial receiver (Digitale DVB-T Ontvanger) en een indoor 5 volts antenne hebt dan zou het gewoon moeten werken met een KPN smartcard. Zoals jezelf al zegt werkt dat niet anders om, dus een Digitenne smartcard in een Samsung werkt niet.

Hij wilt immers een smartcard van KPN in een andere tuner (decoder), en dat moet gewoon werken.

quote:
fulgore schreef op woensdag 10 augustus 2005 @ 11:15:
Free To Air. Dus gratis op te pikken.
Oh, dan is het volgens mij alleen Nederland 2 (dat FTA, veranderd de context nogal ;) ) wat je kunt ontvangen.
Sigur Ros FTW
Reg. datum: 13 oktober 2000

quote:
Graham schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 23:45:

Ik weet echter niet wat het maximale is wat ze over de ether kunnen pompen maar ik verwacht dat er zeker nog wel wat Duitse zenders en misschien (eindelijk) ook BBC1 & 2 bij komen. Al is dat allemaal onbekent.
ze moeten nog meer dan genoeg bandbreedte hebben. Als je kijkt tijdens het zender zoeken zie je dat er op een heleboel frequentiebanden geen kanalen gevonden worden kortom daar kan vast wel wat anders weinig zin om er naar te gaan zoeken

CCSP/CCIP/CCIE #21235
Vroeger was alles beter en kon je uit de sloot drinken...
vroeger ging je dood op je 40e

Guys,

Is er eigenlijk een ontvanger met een soort van RF uit..dus eigenlijk een twin tuner die dan naar een andere tv gestuurd kan worden over coax of zo?

of zeg ik nu hele gekke dingen ;)

Orion

quote:
xon schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 11:27:
Guys,

Is er eigenlijk een ontvanger met een soort van RF uit..dus eigenlijk een twin tuner die dan naar een andere tv gestuurd kan worden over coax of zo?

of zeg ik nu hele gekke dingen ;)

Er zijn bij KPN (op dit moment) twee uitvoeringen van de tuner te koop. Een single tuner en een twin tuner.

Het grootste verschil tussen de twee is eigenlijk dat je met de twin een apart kanaal kan opnemen terwijl je een andere bekijkt. Dit gaat niet met de single tuner, hiermee kan je alleen opnemen wat je bekijkt.

Op beide zit wel twee SCART uitgangen, een antenne ingang, een optische uitgang (home theatre voor het geluid), een tulpplug uitgang (audio links/rechts) en een RF uitgang (voor een TV die geen SCART ingang heeft).

Maar om even terug te komen op je vraag. Als je twee TV's zou aansluiten op de single of twin tuner dan zou je dus als je van kanaal verander met de afstandsbediening van de tuner (dat is namelijk de manier om van kanaal te veranderen) op beide tv's naar dat kanaal veranderen.

Graham wijzigde dit bericht 13-08-2005 20:22 (5%)

En dat vraag ik mij dus af..

Kijk eens op http://www.topfield.co.kr...t/brochure/TF5000PVRt.pdf

Dit is de ontvanger waar ik wel oog naar heb..(ja kan immers ook kpn tv bestellen zonder ontvanger erbij te nemen van kpn). Als je kijkt naar de aansluitingen zie je 1 rf ingang en twee "doorlink" coax aansluiten.

Zou het dan niet mogelijk zijn om dus twee tv's seperate aan te sturen met eventueel twee verschillende signalen? Het afstandsbedieningprobleempje is makkelijk op te lossen door een ir verlenger van marmiktek.

OVEEERIGENS..kreeg ik vandaag een aanbieding van kpn in de bus /(ik denk doordat ik op de site mijn adres ooit had ingevuld en weer gecanceld had) die wel HEEL erg interessant is..

Je krijgt..

Ontvanger twv 39,.95 gratis
electrische bbq gratis
29 euro aansluitkosten gratis..

dat is nu wel heeeeel interessant dus...juiste aanbieding voor mij op de juiste plaatst :-)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 34 35 36 37 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: