Screenshots doen hier dan ook geen "justice" aan HDR. Het is, zoals edward2 zegt, soms way overdone, maar het is dan ook nog Beta en zelf
aan te passen in de .cfg:
quote:
You can adjust the level of HDR lighting in the FarCry system.cfg file to your own preference.
Currently I have edited the settings as follows.....
r_HDRBrightOffset="5.000000" (lower value=brighter HDR lighting)
r_HDRBrightThreshold="4.000000" (lower value=brighter HDR blinding effect)
r_HDRLevel="0.500000" (higher value=more light blooming)
r_HDRRendering="6" (0=HDR disabled, 11=highest HDR level)
Zelf vind ik HDR wel erg stoer op sommige punten, maar soms is het ook oerlelijk. Ze zijn in ieder geval op het goede pad.
Dat AA gemist wordt snap ik, maar ik moet zeggen dat je het vaak niet merkt juist dóór HDR. Er zijn wel plekken waar je kartels op gaan vallen, maar ik vind 't nog wel meevallen.
Over FW 70.41
Niet aanbevolen!! Is van/voor developers en zit vol met debugcode. BSOD's en niet werkende spellen zijn vaak het resultaat van deze driver. Nieuw in de driver is een nieuw ControlPanel. Zwaar aangepast vergeleken met eerdere veranderingen.
Dan nog over de Onboard Video Processor: Omdat TzonderNet was, maar eens wat fora gelezen en wat interessante dingen bij elkaar gesprokkelt. De OVP in de 6800AGP is iig kapot voor WMV9. Dit is bevestigd door een medewerkster van nVidia UK die deze info bij een engineer vandaan heeft. Voor MPEG-4 zou de OVP moeten werken, dit wordt echter nog niet geïmplementeerd.
MPEG-2 versnellig doet het ook, zie de "release" van de nVidia DVD Decoder vandaag, helaas voor $19,95 te kopen...
Weinig meldingen over vebetering tot nu toe, maar iemand merkte op dat in de oude drivers (<61.76) er nog een mogelijkheid in het ControlPanel was om HW-acceleratie aan-/uit te zetten. DVD's speelden toen ook wat beter, sneller en zagen er mooier uit, vooral slechte kwaliteit filmpjes. Echter is de mogelijkheid daartoe nu uitgeschakeld wegens problemen met MPEG4 en WMV9.
Een mogelijke verklaring voor het falen van de WMV9-acceleratie is omdat Microsoft bepaalde features van WMV9 geschrapt heeft, nádat deze geïmplementeerd waren in de NV40. Of dit waar is of niet; er is in ieder geval een HW-fout in de chip die WMV9 afspelen haast onmogelijk maakt.
X-Bit Labs heeft een tijdje geleden een 6800GT PCI-E met zowel 61.76 als 65.xx getest. De FW65 drivers zorgden duidelijk voor versnellig van verschillende gecodeerde filmpjes. Het is dus mogelijk dat de PCI-E versie niet aangetast is door de bug. Bij de 6600 en 6200 zou de OVP voor een volle 100% moeten werken.
Einde verhaal
offtopic:
Vandaag een vrije dag... wat gebeurt er? Géén T.net... Géén GoT... wat een ramp....
IceEyz wijzigde deze reactie 26-10-2004 19:20 (3%)