Nikon D300 | Sigma 10-20mm F4-5.6 | Nikkor 18-70mm f/3.5-4.5G IF-ED AF-S | Nikkor 50mm f/1.8D AF | Nikkor 80-200mm f/2.8 AF-S | Nikon SB-600
Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only), part 6
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicNo offense and none taken, maar werkelijke 'probleem' is dat er duizenden van dit soort verenigingen zijnquote:wizl schreef op woensdag 22 december 2004 @ 13:08:
[...]En het probleem is dat het voor een (kleine) sportvereniging is, dus (geldelijke) vergoeding is eigenlijk 'nicht im frage'![]()
No more Vvardenfell!
Zelf heb ik een graphire2, voldoet zekers, groter mag maar wordt veel te duur, jammer maar helaas.
Nu wil ik dus ofwel een graphire 3 (~100 euro) of een volito ( ~50 euro) cadeau doen.
Nu vroeg ik me af, de volito heeft (volgens mij) enkel geen gom en geen painter erbij gebundeld, is er een goede reden om toch voor de graphire3 te gaan?
Ow, zal maar een van mijn semi antieke oekaki's posten trouwens

De zee en de lucht is slecht geshade en nogal statisch, maar het is ook al bijna twee jaar oud.
Heb zelf nogal weinig tijd, buiten het schetsen in de klas dan, maar die moet ik eerst maar een keertje afwerken.
Baha wijzigde dit bericht 31-12-2004 07:21 (14%)
Reden: comments toevoegen ^^
http://ffxi.allakhazam.com/profile.xml?15662 FFXI Thief ^^
Pen en papier:

Een beginnetje van de photoshop nabewerking:

Tijdje terug heb ik een soort van wacom achtig ding gekocht en ik moet zeggen, het bevalt me goed! Totnutoe ben ik nog alleen bezig geweest met snelle tekeningetjes. Ik wil binnenkort toch maar ns een beetje tuturials enzo gaan volgen, weet iemand een goeie site?
Deze tekeningen zijn gemaakt met Open Canvas, ik weet niet of jullie daar ervaring mee hebben maar ik vind het een heerlijk programma

Dit was mijn allereerste tekening met mn wacom

Deze is vooral gemaakt in Photoshop. alleen de regen is niet helemaal gelukt zoals ik wilde

:-D
die is wel vet dope enzoquote:parazonium schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 12:13:
mmm, zo maar weer eens de pen opgepakt en wat gaan tekenen.
Pen en papier:
[afbeelding]
Een beginnetje van de photoshop nabewerking:
[afbeelding]
I have become television XangadiX.net
ben hier nog mee bezig, wat meer zwarte tinten toevoegen zoals bij het gezicht, en dan is ie finished..

C&C is welkom... alweer te lang niets gepost of getekend...
Life is what happens while you're busy making other plans

Het verhaal erbij kun je hier lezen.
Ik ga zo in een paar minuten een andere maken. Al weet ik dat ik vanavond niet meer zo naïef kan zijn dat het gaat lukken, dus deze van vanavond mislukt
Ik ben ook bezig, eerste very early wip (alleen basis compositie en achtergrondkleuren) van een Artist Oil's in painter iX:
http://www.gakkie.nl/inde...w&id=18&Itemid=40
No more Vvardenfell!
quote:PS schreef op dinsdag 04 januari 2005 @ 22:54:
Ezchaoz ik vind hem gaaf, heel misschien dat je zn rechterhand iets naar rechts had kunnen maken, dan overlapt die de muts net. Wordt het black and white of gekleurd?
In principe black & white, ik ben nogal iemand die zn tekeningen vernaggeld door te kleuren.. zwart/wit snap ik nog wel.. misschien als ik em digitaal inkleur...
en die hand, daar heb ik ook over getwijfeld, maar niet opgezet met potlood, dus kon em nie zo snel meer wegwerken
meteen een nieuw dingseltje erbij uit de trein:

en waar ik ook mee bezig ben:

Overigens vind ik van jvdkist dat meisje in Photoshop _erg_ mooi, ook al is haar lichaam nog niet helemaal perfect (oh en dat zeg ik), ze is nogal plat, de belichting is zeer goed, ik kijk als meisje niet vaak naar de kont van een ander meisje, helemaal niet als die naakt is
mja, tis mijn 1e keer dat ik met belichting werktequote:Dark Blue schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 16:52:
Ik wou, dat ik gewoon eens bewust iets kon laten mislukken... een deel blind tekenen, of op de helft de tekening spiegelen en dan het lelijk vinden en net zo hard verder gaan... kon ik dat maar.
Overigens vind ik van jvdkist dat meisje in Photoshop _erg_ mooi, ook al is haar lichaam nog niet helemaal perfect (oh en dat zeg ik), ze is nogal plat, de belichting is zeer goed, ik kijk als meisje niet vaak naar de kont van een ander meisje, helemaal niet als die naakt ismaar deze vind ik toch wel 'goed gevormd' eruit zien!
:-D
quote:ezchaoz schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 16:24:
en die hand, daar heb ik ook over getwijfeld, maar niet opgezet met potlood, dus kon em nie zo snel meer wegwerkenik ga echter nog wel wat extra's toevoegen aan de achtergrond, dus dat komt wel goed...
Je werkt meteen met inkt? Zeer netjes. Ik loop vaak te kladeren om dan uiteindelijk wat te gummen en een dikke lijn er over heen te halen.
Die nieuwe "anger" ziet er goed uit. Wel apart met die weggelaten gedeeltes.
Life is what happens while you're busy making other plans
quote:PS schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 22:12:
[...]
Je werkt meteen met inkt? Zeer netjes. Ik loop vaak te kladeren om dan uiteindelijk wat te gummen en een dikke lijn er over heen te halen.
Die nieuwe "anger" ziet er goed uit. Wel apart met die weggelaten gedeeltes.
die "anger" is ook in 1 keer opgekriebeld in de trein... beetje badass dag gehad en gewoon lekker kladderen.. voordeel van zoveel krassen is, dat het niet uitmaakt of je iets verkeerd doet, het geeft toch een redelijk beeld...
verder zet ik in principe bijna alles direct op met fineliners.. ben verslaafd aan die dingen... je wilt echter niet weten hoeveel bomen daarvoor overleden zijn
Nu nog vrij inspiratieloos aan het ploeteren, niet echt crea. Maar krijg vaker het commentaar dat een van mijn vector prutsdingen (zie icoon) er vet uitziet en dat ik die moet ophangen. Ben nu bezig met em te restylen naar andere kleuren en maybe iets andere verhoudingen zodat ie op m'n kamer past, alleen moet er voor de symmetrie nog een companionpiece in dezelfde stijl bij. Net begonnen aan een eerste poging, gaat lang niet zo lekker als ik zou willen. Nogsteeds teveel details ofzo, hoewel de plaat veel lastiger te abstraheren is. Maarja, kijk wel waar het strand, voor zo'n foto gaan poseren tot ie geschikt is vink ook weer niet cool

Ruwe schets wat ik als idee heb:

Bovenste tekening moeten dus de twee grijs/zwarte figuren worden die ik nu aan het tekenen ben, de onderste moet dan deze tekening worden:
http://www.tweakers.net/ext/f/35377/full.gif
Eerste tekening met grijstinten in de figuren, en een rood ruisverloop erachter, tweede tekening met roodtinten in de figuren en een grijs ruisverloop erachter (wat ik met ruisverloop bedoel zie dat linkje
DarkX wijzigde dit bericht 06-01-2005 00:44 (25%)
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
nauw je maakt een bak van houd, 4 TL erin, en dan, pak je stuk acryl, en dat frost je ( redelijk grof schuurpapier, en schuren maar, wel maar langs één kant.quote:-SaveMe- schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 22:03:
[...]
Geen idee. Maar daar is dit topic ook niet voor ben ik bang ...
if it is not broken, don't fix it!
quote:DarkX schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 23:36:
Gewoon echt al in bleeeeh bui al tijden, en krijg dan ook niets op papier/op het scherm, vandaar al tijden geen posts.
Nu nog vrij inspiratieloos aan het ploeteren, niet echt crea. Maar krijg vaker het commentaar dat een van mijn vector prutsdingen (zie icoon) er vet uitziet en dat ik die moet ophangen. Ben nu bezig met em te restylen naar andere kleuren en maybe iets andere verhoudingen zodat ie op m'n kamer past, alleen moet er voor de symmetrie nog een companionpiece in dezelfde stijl bij. Net begonnen aan een eerste poging, gaat lang niet zo lekker als ik zou willen. Nogsteeds teveel details ofzo, hoewel de plaat veel lastiger te abstraheren is. Maarja, kijk wel waar het strand, voor zo'n foto gaan poseren tot ie geschikt is vink ook weer niet cool
[afbeelding]
Ruwe schets wat ik als idee heb:
[afbeelding]
Bovenste tekening moeten dus de twee grijs/zwarte figuren worden die ik nu aan het tekenen ben, de onderste moet dan deze tekening worden:
http://www.tweakers.net/ext/f/35377/full.gif
Eerste tekening met grijstinten in de figuren, en een rood ruisverloop erachter, tweede tekening met roodtinten in de figuren en een grijs ruisverloop erachter (wat ik met ruisverloop bedoel zie dat linkje).
Ik vind je tekening hierboven een paar puntjes bevatten die me meteen opvallen:
- je mondhoeken zijn zo ver weg van elkaar, wat een brede grijns, haast onnatuurlijk.
Ook vind ik je ogen wat vrouwelijk, door die wimpers onder je ogen, en de glimmers in je ogen zitten te veel in het midden en zijn te groot, ik vind je ogen zo een beetje creepy worden. Ik snap dat de flits in je gezicht je misschien glimmers in het midden van je pupil gaf omdat de flitser recht voor je was, maar zeg maar 'op tien uur' zien ze er toch natuurlijker uit. Alsof ik jou dat uit hoef te leggen
Hierbij neem ik trouwens aan dat jij die achterste persoon bent

quote:Dark Blue schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 03:07:
[...]
Ik vind je tekening hierboven een paar puntjes bevatten die me meteen opvallen:
- je mondhoeken zijn zo ver weg van elkaar, wat een brede grijns, haast onnatuurlijk.
Ook vind ik je ogen wat vrouwelijk, door die wimpers onder je ogen, en de glimmers in je ogen zitten te veel in het midden en zijn te groot, ik vind je ogen zo een beetje creepy worden. Ik snap dat de flits in je gezicht je misschien glimmers in het midden van je pupil gaf omdat de flitser recht voor je was, maar zeg maar 'op tien uur' zien ze er toch natuurlijker uit. Alsof ik jou dat uit hoef te leggen
Hierbij neem ik trouwens aan dat jij die achterste persoon bentam I right?
Je punten zijn mij feitelijk ook niet ontgaan, maar ze zijn lastig te corrigeren. Okay, die glimmers hebben al op zes plaatsen gestaan en moet nog qua belichting kijken wat beste is, ze staan nu maar ff op 'flits-stand' zegmaar. Maar die brede grijns enzo is lastiger, ik sta ongeveer alle foto's waar ik niet dead-serious kijk met zo'n creepy grin op, en dit is al een poging tot een wat natuurlijkere mond maar kan em niet TE anders maken want dan lijkt ie niet meer.
En sja... wimpers zijn bij mij vrij zwaar en lang. Kan ze misschien iets minder prominent maken enzo, maar je moet uitkijken met dit soort dingen dat je niet teveel tekent wat je wilt zien omdat dan de gelijkenis verdwijnt, die zit net in de imperfecties
Als je had kunnen raden wie de voorste persoon was had ik het pas ECHT knap gevonden
Wip 2 dinky, haar hoofd is nog behoorlijk FU, vooral d'r ogen zijn scheel

DarkX wijzigde dit bericht 06-01-2005 20:18 (12%)
4 Painter Video Tutorials
Weet nog niet of het wat is.. ben ze nu zelf aan het d/l-en.
Ze zijn goed. Erg goed.
quote:mophor schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:04:
ok, de anatomie is ruk, (erg mager en z'n kont moet veeeeel gespierder)
wat voorbeelden voor je (ongeveer zelfde positie)
[afbeelding]
[afbeelding]
Nog bedankt voor deze reactie trouwens
Ik merkte nu eigenlijk pas dat ik bijna alles veel te dun en mager teken (niet alleen dat paard maar ook bv. mensen, voor zover ik dat kan). Toch maar eens wat meer op gaan letten..
Aardbei. wijzigde dit bericht 11-01-2005 00:35 (3%)
"The probability of life originating on earth is no greater than the chance that a hurricane sweeping through a scrap-yard would have the luck to assemble a Boeing 747"

Nu met extra incorrecte Anatomie (tm), maar wel helemaal zonder refs en zonder hoofd (is te vroeg/laat om dat ook nog te doen)
(ik teken eigenlijk helemaal nooit van dit soort figuren.. viel me nog best mee eigenlijk, je raakt alleen zo snel in de knoop met al die spierbundels
quote:
Die bovenste vind ik erg vet
Die onderste (rechts) lijkt trouwens wel een beetje op Balkenenende
Aardbei. wijzigde dit bericht 13-01-2005 09:37 (42%)
"The probability of life originating on earth is no greater than the chance that a hurricane sweeping through a scrap-yard would have the luck to assemble a Boeing 747"
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.