5DII, 35L, 85L, 80-200L
te gek... wil graag meer werk van je zienquote:-DG- schreef op donderdag 15 september 2005 @ 17:54:
klein schopje![]()
Ik heb even een paar tekeningen van mij gescand, allemaal alleen met potlood.
Deze heb ik zelf verzonnen en ga ik waarschijnlijk voor mijn profielwerkstuk (over 3d ontwerpen) in 3d maken:
[afbeelding]klikbaar
Ook nog schuin van voren:
[afbeelding]klikbaar
En zonder uitgewerkte velgen/banden van de zijkant:
[afbeelding]klikbaar
En deze heb ik anderhalf jaar geleden nog gemaakt (nagetekend):
[afbeelding]klikbaar
Nog wel redelijk allemaal, voor iemand die nu 16 is, vind ik.
Commentaar is altijd welkom, en op verzoek wil ik nog wel meer posten.
Wie niks bewaart, is ook nooit wat kwijt..
quote:-DG- schreef op donderdag 15 september 2005 @ 17:54:
En deze heb ik anderhalf jaar geleden nog gemaakt (nagetekend):
[afbeelding]klikbaar
Nog wel redelijk allemaal, voor iemand die nu 16 is, vind ik.
Commentaar is altijd welkom, en op verzoek wil ik nog wel meer posten.
Kleine Robbe
Zelf probeer ik ook al stiekem de kleine robbe stijl een beetje af te kijken
Znorro wijzigde dit bericht 15-09-2005 19:42 (15%)
wie niet springt heeft een snor
Het slaat nergens op maar het is voor mn nergens-op-slaan-website

werkt @ Aftersales & Retouren Bax-shop.nl!Always shoot the medic first.
Steam id: dg_barf
Minecraft: ds_barf
Hier een oud plaatje (+/- 4 jaar oud) dat ik tegen kwam bij het opruimen van de computer. Het is een begin voor een soort communistische poster, gemaakt voor CKV. Btw grotendeels na getekend meen ik. Getekend met aquarel potloden, kleine nabewerking in photoshop.

Het niveau op dat forum was opzich redelijk hoog, maar er waren ook wel veel beginnende artiesten die hun werk posten. Ook hadden ze verschillende contests. Ik kan me ook nog een soort sketchbook gedeelte herinneren waar mensen hun snelle schetsen posten. Ik hoop dat iemand hier iets mee kan.
http://www.sijun.com/dhabih/mainscreen.html
of eatpoo
http://www.eatpoo.com/phpBB2/index.php
of anders gewoon cgtalk natuurlijk
XangadiX wijzigde dit bericht 17-09-2005 23:44 (16%)
Stoer; Marduq

c&c (op deze en hier boven)
Ik weet niet wat het uiteindelijk gaat worden maar deze ziet er dooope uit!
none
quote:Znorro schreef op maandag 19 september 2005 @ 14:59:
niet om je af te kraken ofzo, maar ik zie alleen een mannetje met een pistool dat naar mijn idee een beetje de verkeerde kant op kijkt met zijn hoofd, en een soort lensflare
he maakt niet uit. Dat mannetje kijkt nu ook een beetje vreemd. "t was eerst iets minder maar door wat gekloot met wat filters kijkt ie nu een beetje raar:

en ja die lensflare, ik weet dat het eigenlijk niet kan, maar het gaf op een eenvoudige manier het gewenste effect, dusss (misschien dat het mannetje weg kijkt vanwege de lensflare
parazonium wijzigde dit bericht 19-09-2005 17:52 (16%)
Reg. datum: 21 september 2005

heb vandaag gewoon met een merkstift wat op een blaadje gekrast, vervolgens foto van gemaakt en bewerkt op de computer. dit was dus het gevolg
Maar wat je daarna met dropshadows, innerbevels, outerbevels en outlines gedaan hebt ziet er -vind ik- ranzig en standaard uit, en maakt het gewoon echt extreem goedkoop van uiterlijk. Post eens een keer je originele markerding, ik denk dat dat er 100X mooier uitziet
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Reg. datum: 21 september 2005
nummertje 1
nummertje 2
weet niet echt helemaal zeker of het hier hoort, maar anders word er hier toch nooit wat gepost
Maximale grootte webicons nog immer geldig
Hmm, was toch een andere dan ik zelf in gedachte had
sdomburg wijzigde dit bericht 26-09-2005 18:15 (32%)
Na een tijdje ontrouw (en te druk bezig) te zijn geweest, hier weer iets wat ik vandaag geklad heb uit de losse wacom:
(clickbaer)
Let niet op de art, is meer een middel tot een doel. Ben nogsteeds in mn leerproces
I Love Chickens Eddy!

Het zou kunnen dat ik sommigen al eens eerder gepost heb, in dat geval excuses

Verveling sloeg toe tijdens calculus 2 hoorcollege...

Deze 'jongen' is ontstaan uit een serie van gezichten, van één jongen, die ik herhaaldelijk in mijn aantekenboekje neerkalkte. Ik wilde uitvinden wat ik nou zo bijzonder aan zijn gezicht vond, dus onder schoollessen ben ik zijn gezicht blijven tekenen adhv. de eerste tekening. Ik week steeds verder af totdat hij er eigenlijk voor buitenstaanders nog amper op leek, en vanmiddag kwam ik opeens tot deze creatie. Hij lijkt in de verste verten niet meer op de eerste tekening (die ik hier ook niet meer allemaal neer ga zetten).
Maar ik ben er wel een beetje trots op. Sommigen noemen het een maniertje, ik noem het het begin van een eigen stijl
Respect for the time flies, as fruit is easier to be found than time.
IMO is een stijl een afwijking van een goede basis en een "maniertje", zoals jij t noemt, een afwijking van een verkeerde (of geen) basis.
Enige puntje van kritiek wat ik kan geven is dat het oor op een vreemde plek zit, iets te hoog.
an' your dad's your mom. Your auntie shags your brother an' 'ad 'is son.
٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Maargoed ik wil niet de nadruk op het negatieve leggen, verder is het gewoon een goede, en erg originele tekening.

Gaaf, wat een sfeer spreekt hier al uit! Dansende zombies in een brandende stad oidquote:
Wacom / photoshop?
quote:
Ja enorm veel sfeer maar nog erg onduidelijk wat het allemaal voor moet stellen.
De 1 ziet zombies. Ik zie 1 rollerskater, 1 heks, 1 zombie en 3 toeschouwers.
kan ook futuristisch zijn, dat het robots zijn
Tjeemp wijzigde dit bericht 13-10-2005 08:33 (14%)
quote:timovdz schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 08:32:
ik denk dat het gaat om de compositie en belichting... dus je hoeft niet te kijken naar wat ze voorstellen... maar ik denk dat het skaters zijn, 1 iemand uit de metro, en toeschouwers... niks zombie's
kan ook futuristisch zijn, dat het robots zijn
@Splash: jup, gemaakt met photoshop en een wacom
@Zamorano: zie hierboven
quote:
none
Neem het plaatje van koffiezuiper nou.
Helemaal niet negtief hoor maar waar dacht je aan tijdens het maken van het plaatje? Ik zie hier zo vaak zulke vreemde platen en dan denk ik in mezelf, wat in godsnaam zit er in die hoofden van die mensen dat ze zulke vreemde dingen kunnen maken. Ik vind er zelf namelijk weinig aan. Ik zie liever tekeningen die echt iets voorstellen.
Maargoed iedereen zo z'n smaak. En voordat hier zometeen 10 pagina's met flame op mij komen. Het is niet negatief bedoeld, ik wil het gewoon weten.
quote:Heaget schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 14:30:
Ik vraag me weleens af wat er allemaal in jullie hoofden rondgaat....
Helemaal niet negtief hoor maar waar dacht je aan tijdens het maken van het plaatje? Ik zie hier zo vaak zulke vreemde platen en dan denk ik in mezelf, wat in godsnaam zit er in die hoofden van die mensen dat ze zulke vreemde dingen kunnen maken. Ik vind er zelf namelijk weinig aan. Ik zie liever tekeningen die echt iets voorstellen.
Maargoed iedereen zo z'n smaak. En voordat hier zometeen 10 pagina's met flame op mij komen. Het is niet negatief bedoeld, ik wil het gewoon weten.
Veel tekeningen die ik maak hebben een vreemde stijl. Waarom ik zo teken? Dat is nooit echt mijn keus geweest maar gewoon wat er direct op papier verscheen toen ik een potlood pakte en een vel papier. Ik kan niet realistisch tekenen want zodra ik dat doe schiet ik uit met me pen en maak ik er weer iets vreemds van.
Uiteraard zou ik een anime poppetje kunnen maken, maar ben ik dan nog creatief of origineel bezig? Om het zo maar te zeggen het is mijn ding niet en mijn stijl kan ik niet verklaren. En wat er in mijn hoofd rondgaat...hmm koffie...
edit: Om het niet alleen maar bij een discussie te laten hier nog wat dagelijkse schetjes:

Koffiezuiper wijzigde dit bericht 13-10-2005 15:19 (15%)
Ik snap Heaget wel maar ik vind het schetsje van Koffiezuiper (het groene aardklootje in de blauwe lucht) ook wel weer interessant.
Iedereen ziet wat het is maar wat het nu uit moet beelden (als het dat al moet?) is mij een raadsel. Dat is misschien ook wel juist het aardige aan de plaat.
Anyway, ik post gebruikelijk geen werk maar aangezien ik wel redelijk wat kritiek geef op andermans werk zal ik ook zelf maar eens wat input geven.
Even een probeerseltje om mn nieuwe Intuos3 A4 tablet in te wijden (Schets op papier + Painter):

Een conceptschetsje: Bliksem is een beetje cheap maar had even geen zin om m zelf te tekenen (Schets op papier + Painter/Photoshop).

Nog een wat ouder schetsje waar ik weer ns wat mee ga klooien qua uitwerking (Schets rechtstreeks uit de scanner):

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶
Maar ik zal kijken of ik af en toe ook wat werk kan posten.
Afijn, ik heb nooit echt goed kunnen tekenen en zal het waarschijnlijk ook nooit goed kunnen. Ik heb gewoon niet het geduld om het te leren. Maar zo af en toe komt er toch per ongeluk een leuk schetsje uit, zoals gisteren. Ik heb een logo nodig voor mijn nog te maken website, en ik dacht aan een leuk gestyleerd poesje. Afijn, even schetsen op een schetsblok, en aangezien ik op iets leuks uitkwam toch maar even verdergegaan op tekenpapier:

Ik wist niet zo goed hoe ik het ging aanpakken met achterpoot en voorpoten, maar eigenlijk vind ik het zo onafgemaakt wel aardig. Moet ik alleen even zeg maar waar zijn knie/dijbeen zit maar even die krul naar voren weghalen, zo lijkt het net of hij een "pooh-beer-poot" heeft.
Overgetrokken in Paint shop pro:

Dat gezicht dat ik er in getekend heb ging een beetje slordig en uit de losse pols maar het geeft wel een _karakteristieke_ uitstraling. Zeer typerende uitstraling ook voor de kat waar het op gebaseerd is
Wel moeilijk trouwens, overtrekken met de muis. En echt mooi wordt het er niet mee
Dat katje dat je op zijn rug ziet ging per ongeluk, ik schoot uit met het schetsen van een oor en toen leek het net of je hem van achteren bekeek. Beetje aangepast en voilá, een achteraanzicht (let maar niet op de staart
Nou ja, dan maar even een beetje spelen met PSP:

En als ik dan toch bezig ben: ik kwam ook nog een leuke link tegen in dit draadje naar art.com. Daar ben ik ook maar wat gaan kliederen
http://artpad.art.com/?ioezxjk14hs
http://artpad.art.com/?iodha911r2e0
http://artpad.art.com/?ioexm51h4ctw
Sorry voor de lange post
Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

soort van zweefmolen
@Zamorano: netjes!
genaamd artrage http://www.ambientdesign.com/artrage.html welke ik graag met jullie wil delen
ik heb t zelf ook maar even uitgeprobeert en stond versteld van de kwaliteit, niet van de tekening

"All that the xHTML validation shows is that you can lowercase and close your tags."
* Clay moet nog steeds afleren om in collegeblokken te tekenen.
Alleen staart zo'n spierwit lijnloos stuk papier me altijd zo aan

Clay wijzigde dit bericht 25-10-2005 20:06 (9%)
* Elvis Wou dat hij zo goed kon tekenen....
eigenlijk hoort het niet, maar ik mocht gisteren al m'n verjaardagscadeautje voor zondag aanwijzen ^^
Eindelijk op z'n minste een beetje kwaliteit: een wacom volito2

Honger maakt rauwe bonen zoet. Suiker ook!
quote:Heaget schreef op donderdag 13 oktober 2005 @ 14:30:
Ik vraag me weleens af wat er allemaal in jullie hoofden rondgaat....
mijn vreemdste plaatjes heb ik hier nog niet echt gepost... maar waar jij het over hebt is een 'Creative mind', een heel belangrijk ingrediënt in een goed werk... persoonlijk houd ik van allebei het werk wel, realistisch en origineel... maar origineel is veel knapper als je dat kan! en eigen charactertjes maken doe ik al vanaf dat ik heel klein ben, evolueer ze steeds maar blijft een eigen stijl. die eigen stijl is bij iedereen wat het em doet... en dat kan je beter uiten in iets origineels of anders dan de werkelijkheid dan in een realistisch portret ofzo naar een foto
super vet, ik heb ook altijd hetzelfde dat ik wil beginnen is het makkelijker om gewoon in een blok of schrift te gaan krabbelen, nog irritanter soms zelfs mijn agenda, en dan wordt ie onwijs gaaf, en dan kan je er niks mee omdat ie op zo'n papier zit, en namaken kan dan ook niet meer meestal.quote:Clay schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 20:04:
ZAMoRANo & parazonium![]()
* Clay moet nog steeds afleren om in collegeblokken te tekenen.
Alleen staart zo'n spierwit lijnloos stuk papier me altijd zo aanAnders begin ik gewoon met krabbelen, en voor je het weet staat het hele blad vol
Onderstaande is een crop van een A4 vullende tekening (blauwe bic, verbazend weinig klontjes/druppeltjes), begonnen met het oog, toen de neus en de haarlijn door het midden van het gezicht, etc. Alleen zie je niet wat je fout doet als je schuin tegen zo'n blok aankijkt, dus nadat ik em rechtop in photoshop had staan zag ik dat het voorhoofd te kort was - of het oog te hoog stond: * knip * dus
Verder ben ik er best blij mee, alleen had ik het ook graag zonder lijntjes gezien ja.
[afbeelding]
quote:timovdz schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 01:41:
super vet, ik heb ook altijd hetzelfde dat ik wil beginnen is het makkelijker om gewoon in een blok of schrift te gaan krabbelen, nog irritanter soms zelfs mijn agenda, en dan wordt ie onwijs gaaf, en dan kan je er niks mee omdat ie op zo'n papier zit, en namaken kan dan ook niet meer meestal.
Koop dan een blackbook, of in gewone mensentaal, een schetsboek met harde kaft.
Deze zijn op alle formaten te koop bij de betere teken/schilder/hobby-zaak. Ik neem mijn a3formaat overal mee naartoe in het voorvak van mijn rugzak. De pagina's zijn uitscheurbaar en zo onder de scanner te leggen en door de harde kaft kreuken ze niet.
quote:Koop dan een blackbook, of in gewone mensentaal, een schetsboek met harde kaft.
Deze zijn op alle formaten te koop bij de betere teken/schilder/hobby-zaak. Ik neem mijn a3formaat overal mee naartoe in het voorvak van mijn rugzak. De pagina's zijn uitscheurbaar en zo onder de scanner te leggen en door de harde kaft kreuken ze niet.
Zo'n dummy heb ik 3 jaar geleden gekocht om "mooie tekeningen" in te maken
Heb een begin gemaakt met lijntjes wegwerken met de clone/stamp tool, monnikenwerk, maar het werkt op zich wel
Clay wijzigde dit bericht 26-10-2005 09:42 (13%)
@Clay: super, er gaat niets boven lekker de boel onder kalken met een balpen
@KTEINO: vooral de bovenste is erg vet.
Kleine update van het plaatje hier boven:

wat mensjes erbij, wat grotere view en nog wat details.
Dus technisch meer iets voor het 2d topic, maar wou het toch ff hier kwijt

Zijn ineens die fotoalbum urls super veel langer geworden?

quote:
mooi gedaan, maar het heeft wel iets engs met dat "donkere"
weer op lijntjespapier, beetje opgeleukt in ps:

Eens een andere inkleur manier geprobeerd, ale.
Ik vond m'n wacom al niet lekker werken, maar ik geloof dat ik erachter ben gekomen waarom niet.
Als ik mijn muis langzaam omhoog beweeg zie ik 'm steeds 1 pixel omhoog gaan. Als ik m'n wacompen langzaam omhoog beweeg beweegt hij met stapjes van ongeveer 3 tot 4 pixels omhoog.
Schokkerig en in blokjes dus. En ik kan ook nogsteeds beter tekenen met muis dan met wacom.
Ik heb het idee dat ik helemaal niet 'ff moet wennen' aan een wacom zoals die verkoper mooi verwoordde, maar dat dit ding gewoon brak is
Hebben andere mensen dit ook?
Honger maakt rauwe bonen zoet. Suiker ook!
quote:Clay schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 21:00:
[...]
mooi gedaan, maar het heeft wel iets engs met dat "donkere"kweenie wat de gedachte erachter was?
weer op lijntjespapier, beetje opgeleukt in ps:
[afbeelding]
'k Heb nu al een paar tekeningen van je gezien hier Clay en echt... whauw, 'k weet niet hoe je dat doet, maar het zijn een voor een juweeltjes. Mucho respect !!
PS : volg je een opleiding in kunst ofzo ?
Bedrijf : Webtrix
Foto materiaal:
Nikon D70s | Nikor AF-S DX 18-70mm | Nikon SB600
quote:Features schreef op zondag 06 november 2005 @ 11:45:
Hey even een vraagje..
Ik vond m'n wacom al niet lekker werken, maar ik geloof dat ik erachter ben gekomen waarom niet.
Als ik mijn muis langzaam omhoog beweeg zie ik 'm steeds 1 pixel omhoog gaan. Als ik m'n wacompen langzaam omhoog beweeg beweegt hij met stapjes van ongeveer 3 tot 4 pixels omhoog.
Schokkerig en in blokjes dus. En ik kan ook nogsteeds beter tekenen met muis dan met wacom.
Ik heb het idee dat ik helemaal niet 'ff moet wennen' aan een wacom zoals die verkoper mooi verwoordde, maar dat dit ding gewoon brak is
Hebben andere mensen dit ook?
Je kan het een en ander wijzigen aan gevoeligheid en versnelling in het programmaatje dat op de cd staat die je erbij kreeg.
Dat scheelde voor mij een hoop.
Dank jequote:imp4ct schreef op zondag 06 november 2005 @ 12:17:
'k Heb nu al een paar tekeningen van je gezien hier Clay en echt... whauw, 'k weet niet hoe je dat doet, maar het zijn een voor een juweeltjes. Mucho respect !!![]()
![]()
![]()
PS : volg je een opleiding in kunst ofzo ?
quote:kidfunk schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 18:41:
[...]
... maar ik ben benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden,(helemaal nu je het weggehaald heb)![]()
(als het dalijk wel mag uitlekken wil ik het graag zien)
De rede dat ik indertijd het ontwerp weggelaten heb is omdat besloten werd om het op een shirt te drukken. En aangezien deze shirts een verrassing moesten zijn en ik niet wist of er sneakerfreak fans hier rondlopen heb ik het maar gelijk weggehaald
Inmiddels zijn de shirts al weggegeven e.d. dus heb ik het al in het 2d topic gepost. Herinnerde me later dat de eerste schets in eerste instantie hier gepost is, vandaar dus deze schaamteloze crosspost

politiekoverzicht.nl geeft overzicht in politiek. D.m.v. tweets houden we je op de hoogte van de nieuwste onderwerpen en moties. Overzicht, eenvoudig en snel.

(soort van robotmama met een robotbaby)
edit:
@Zamorano: Dat zal bij deze schets zeker gebeuren. Deze schets zal de basis vormen voor m'n uiteindelijke inzending, die overigens voor 5 december binnen moet zijn
parazonium wijzigde dit bericht 16-11-2005 21:08 (46%)
Het opzetje ziet er al goed uit, mooi toch een beetje diepte gecreeerd door de achtergrond te blurren.

WIP

update
prototype wijzigde dit bericht 17-11-2005 22:18 (24%)
quote:headhunternl schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:00:
Hoe heb je dat haar geflikt?
Ik neem aan dat deze voor mij is?
Met photoshop een vector shape gemaakt voor het haar (omlijning), en dan fillen met een donkere kleur. Vervolgens daarboven met een smudgy brush beginnen met highlighten, en dat een paar layers volhouden en voila
quote:parazonium schreef op woensdag 16 november 2005 @ 20:41:
@Zamorano: Dat zal bij deze schets zeker gebeuren. Deze schets zal de basis vormen voor m'n uiteindelijke inzending, die overigens voor 5 december binnen moet zijn. Tot die tijd zal ik hier af en toe nog even een update neerzetten en hopelijk 5 december m'n final.
Oh ik ben erg benieuwd hoe het er uit komt te zien. Veel succes alvast met je inzending.
Nog even een snel schetsje van mezelf. Opzetje maken vind ik nog steeds het prettigst op gewoon papier met een vulpotlood.
Ik denk dat ik deze ook wel uit ga werken, zal hier ook wel een update posten tzt.

Zamorano wijzigde dit bericht 18-11-2005 18:21 (5%)
had ik kunnen bedenken... leuk effect, ga ik zeker ook eens gebruikenquote:prototype schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:07:
[...]
Ik neem aan dat deze voor mij is?Zo ja:
Met photoshop een vector shape gemaakt voor het haar (omlijning), en dan fillen met een donkere kleur. Vervolgens daarboven met een smudgy brush beginnen met highlighten, en dat een paar layers volhouden en voila
quote:ZAMoRANo schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:10:
[...]
Oh ik ben erg benieuwd hoe het er uit komt te zien. Veel succes alvast met je inzending.
Nog even een snel schetsje van mezelf. Opzetje maken vind ik nog steeds het prettigst op gewoon papier met een vulpotlood.
Ik denk dat ik deze ook wel uit ga werken, zal hier ook wel een update posten tzt.
[afbeelding]
none
schaaptutorial:

Gewoon een snel avatar achtig iets:
een beetje lijntjes trekken:

En nog even een vraagje (ilustrator CS): Hoe kan ik ervoor zogen dat-ie bij de brush tool niet automatisch bestaande lijnen aan gaat passen (met die stippelijn erachter) als ik een nieuwe wil beginnen in de buurt van die lijn?
ps: Volgende keer zal ik transparantie aanzetten of een ander achtergrondkleurtje kiezen...

Zjoepie, hier was ik vanavond mee bezig. Er is een voorganger van, die staat op Deviantart mocht het iemand interesseren.
Ik leg de foto er half onder, teken het over met m n wacom... ben nu de haren dus aan het krullen, dat gaat nog niet helemaal zo strak als ik wilde, maar ik ga ze denk ik nog beter en dikker aanzetten.
Referentie ben ik zoals gewoonlijk weer eens zelf. Het moet ergens richting Jugendstil gaan, maar of ik daar de tijd en het geduld voor heb... weet niet
Respect for the time flies, as fruit is easier to be found than time.
Technicality wijzigde dit bericht 19-11-2005 23:02 (95%)
quote:headhunternl schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 22:32:
WIP2 (nr 1 staat in het 2d stuff topic, was nog aan het twijfelen):
[afbeelding]
Past ook meer in het 2D topic denk ik.
Tenzij het volledig uit de hand getekend is met een tablet, maar het lijkt me gewoon een simpel overtrek werkje.
De artistieke impressie van Dark Blue vind ik dan nog wel kunnen.

Wel van 2 foto's trouwens.
klikbaar
klikbaarC&C welkom
@ZAMoRAMo
mooie stijl van tekenen. goed gedaan
5DII, 35L, 85L, 80-200L
m'n line art (niet echt dus, maar ik ben niet zo'n lineart-mens

En een begin met het kleuren en het aanbrengen van textuur:

Ik zelf heb eene kleine frutsel gemaakt onder het computeren.Nagetekend van een foto van een poppetje.

Reg. datum: 29 oktober 2004
Edit: knappe gok... plaatje heet hellboy_balpen.jpg
moet leren m'n mond te houden.
Vince Dexa wijzigde dit bericht 25-11-2005 14:12 (67%)
Now go away or I shall taunt you a second time!
quote:Senzuboon schreef op donderdag 24 november 2005 @ 17:22:
WOW! Parazonium, die shit is echt super dope!!
Ik zelf heb eene kleine frutsel gemaakt onder het computeren.Nagetekend van een foto van een poppetje.
[afbeelding]
he dank je, tekening ziet er goed uit trouwens
Kleine update:

verandering van gezicht, en nog wat kleine dingetjes.
Ja ik gerbuik referenties, anders wordt het me allemaal net iets te lastig. Dat foto erin photoshoppen klopt wel ongeveer voor neus en mond, die krijg ik zelf nooit zo goed voor elkaar, maar daar hoop ik nog een betere oplossing voor te vinden.quote:sdomburg schreef op maandag 28 november 2005 @ 01:49:
Erg netjes, gebruik je referenties? Het lijkt haast wel alsof je een foto in je oude tekening gephotoshopt hebt!

-[ Het Kwartjuh Valt... ]- -[ Nikon D700 + Glas + Flits ]- -[ SHIFT HORIZON ]-
-[Ken Rockwell is the only one who can take self-portraits of you]-
Hier wat random werk van mij.

Die tweede is erg mooiquote:DapperKonijntje schreef op maandag 28 november 2005 @ 17:23:
Hey mensen, nieuw hier, enkele werkjes komen me bekend voor zoals van Parazonium (Y), dope shit.
Hier wat random werk van mij.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
5DII, 35L, 85L, 80-200L

quote:bloeb schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 19:45:
Dit ''portret'' heb ik gemaakt, ik zou graag willen weten wat jullie er van vinden :)(ik heb trouwens geen wacom)
[afbeelding]
Tja dat hangt er van af, wat wil je ermee bereiken?
Moet het een bepaalde emotie uitbeelden of moet het zo goed mogelijk op iemand lijken?
Anatomisch gezien is het verre van goed dus in het laatste geval vind ik het niet erg geslaagd. Je hebt erg veel lijntjes gezet om en in de ogen, dat trekt je aandacht meteen daar naar toe. Verder is ook moeilijk te zien om wat voor iemand het gaat, een jongen of een meisje, jong of oud.
Door alleen grijswaarden te gebruiken krijg je een heel sombere uitstraling, natuurlijk goed als je een hele sombere stemming wilt neerzetten, maar persoonlijk zie ik liever altijd iets van kleur, dat maakt het toch spannender.
Tja, ik ging gewoon eens proberen uit mijn hoofd een mens te maken.
Je ogen zijn te groot en staan te hoog in z'n hoofd (ogen zitten ruwweg halverwege de afstand tussen bovenkant hoofd <> onderkantkin), daardoor begint de haarlijn te hoog en heeft hij geen voorhoofd. Hij heeft geen oren, geen jukbeenderen, geen kin, te grote mond met te dikke lippen, en doordat de ogen zo hoog beginnen komen de neus en mond ook niet op de goede plek terrecht.
Anatomie is ook niet mijn sterkste punt, maar hier een ruw schetsje met ietwat betere verhoudingen.

DarkX wijzigde dit bericht 29-11-2005 20:43 (21%)
quote:bloeb schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 20:02:
Kijk, aan dat soort reacties heb ik nou wat![]()
Tja, ik ging gewoon eens proberen uit mijn hoofd een mens te maken.
Uit je hoofd iets tekenen is heel moeilijk als je daar niet geoefend in bent. Portretten tekenen is eigenlijk gewoon 90% kijken.
Idd, pak eens een foto ofzo als referentie, kijk dan eens naar de verhoudingen, probeer het skelet daaronder te zien om te kijken of het anatomisch klopt of teken het zelfs gewoon lichtjes voor je begint.
Ik heb hetzelfde. Het komt vooral doordat de oppervlakte van de wacom glad is waardoor je weinig frictie hebt. Probeer is een papiertje over de wacom te leggen (wel even vastzettenquote:Qui-Gon Jinn schreef op woensdag 30 november 2005 @ 09:34:
Nou ben ik dus zelf al wat aan het stoeien geweest in PhotoPaint maar wat mij ten eerste al opvalt is dat ik geen mooie vloeiende lijnen kan tekenen met die wacom pen. Terwijl me dat op papier wel mooi lukt... Ligt dat aan PhotoPaint? Of kan ik toch beter maar met PhotoShop gaan werken?
quote:Dark Blue schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 19:47:
[afbeelding]
Zjoepie, hier was ik vanavond mee bezig. Er is een voorganger van, die staat op Deviantart mocht het iemand interesseren.
Ik leg de foto er half onder, teken het over met m n wacom... ben nu de haren dus aan het krullen, dat gaat nog niet helemaal zo strak als ik wilde, maar ik ga ze denk ik nog beter en dikker aanzetten.
Referentie ben ik zoals gewoonlijk weer eens zelf. Het moet ergens richting Jugendstil gaan, maar of ik daar de tijd en het geduld voor heb... weet niet
in 1 woord: mooi...
precies de stijl waar ik van hou, strak, simpel en clean
Level 30 | live / psn : phusebox | My Movie History
Qui-Gon Jinn duikt nu in z'n bureau lade om de wacom cd weer op te zoeken want daar stonden nog templates op die je onder de wacom kan leggen zodat het oppervlakte niet zo glad was/word/is.quote:Jerry schreef op woensdag 30 november 2005 @ 10:48:
[...]
Ik heb hetzelfde. Het komt vooral doordat de oppervlakte van de wacom glad is waardoor je weinig frictie hebt. Probeer is een papiertje over de wacom te leggen (wel even vastzetten). Dit hielp bij mij wel aardig
.
quote:Qui-Gon Jinn schreef op woensdag 30 november 2005 @ 09:34:
Ik ben ook al een tijdje in het bezit van een wacom.. en dat bevalt me prima. Ook ben ik al een tijdje lekker aan het tekenen op papier en ik krijg daar heel veel goede kritieken op van vrienden en kenissen die m'n tekeningen bewonderen. Ik teken zelf het liefst met potloden (al dan niet gekleurd). Maar nou zat ik dit prachtige topic even door te neuzen en nou viel mij op dat heel veel mensen het heel erg mooi voor elkaar krijgen om in photoshop fantastische creaties te maken met een wacom tekenpen. Oke ik heb dus een pen... maar ik heb geen photoshop maar daarvoor in plaats heb ik wel Corel PhotoPaint 10. Nou ben ik dus zelf al wat aan het stoeien geweest in PhotoPaint maar wat mij ten eerste al opvalt is dat ik geen mooie vloeiende lijnen kan tekenen met die wacom pen. Terwijl me dat op papier wel mooi lukt... Ligt dat aan PhotoPaint? Of kan ik toch beter maar met PhotoShop gaan werken?
mijn ervaring is dat Painter de meest vloeiende lijnen produceert...
photoshop wil nog wel eens wat haken geven en photopaint misschien ook...
painter heeft daar geen last van en de brushes die daarin zitten zijn ook erg goed vind ik
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last
Dit topic is gesloten.