Hoofdcategorieën
Topicacties

Welke voeding heb ik nodig? Deel 7

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Nieuw Topic
Music is my life
Reg. datum: 15 januari 2003

quote:
Roflmao schreef op 04 oktober 2004 @ 16:40:
Hoi tweakerts :+

Ik heb een vraagje me voeding.

Ik heb onlangs me voeding vervangen, die was doorgebrand doordat de fan ervan te lang is stilgestaan (pas te laat erachtergekomen) het was een no-name 350 watt ding.

Hoe ik het heb ontdekt? Me pc ging zomaar zonder reden opstarten op de gekste momenten, en toen ik de kast had opengemaakt raakte ik de atx connector aan, die was zo heet geworden, dat ik me hand letterlijk eraan heb verbrand. Goed, ik heb gekeken op de ATX connector kabel van de voeding, en 4 van die dingen op de connector waren zwart geworden, eentje was zelfs gesmolten!

Naja, op naar de winkel, een Q-tec 350 watt gekocht, gooi hem in me pc, ok geen spontane resets meer... Maar, soms bij Ford Racing 2 of bij Doom 3, loopt ie OF vast OF ik krijg een BSOD, ik weet ook dat er een BSOD FAQ is, maar de grap is dat er niet steeds een dezelfde komt, maar steeds verschillende BSOD's, en dat maakt het niet makkelijker erop.

Tot nu toe:
BSOD alleen met stopfout (geen naam).
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

De grap is dat er soms een BSOD komt als ik op een bepaalde toets druk (bijv. op escape bij doom3 om te saven), of als ik een race wil stoppen bij Ford-Racing2... En het gebeurt soms, niet altijd... Bij counter-strike bijv. loopt me pc niet vast en krijg ik NOOIT een BSOD, CS is dus gewoon speelbaar...

Het lijkt erop dat het bij extreem zware belasting het gebeurt? Want bij normaal muziek, internet of filmpjes BSOD ie met deze voeding NOOIT.

Dit vind ik dus echt raar, want bij me oude voeding deed ie dat niet :/ (totdat die stukging he ;) )

3dMark2001 doet ie gewoon zonder problemen (9000 marks overigens als je dat wilt weten :+ )

Voltages van me nieuwe voeding:

[[url=[http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/R7QZK6F8F832/picserver.jpeg]afbeelding[/url]]

Let niet op die fanspeeds, me fans draaien te traag en daardoor kan de sensor niks detecteren (bekend bug bij asrock mobo's)...

Nou ik zie dat die min-lijnen niet echt goed zijn, maar ik hoor verschillende verhalen d'rover, is het nou wel of niet schadelijk voor me pc?

Moet ik nou wel of niet me voeding omruilen? (kan ik nog doen, maar is ver, dus liever niet voor niks omruilen).

Iemand een idee?

Specs:
Q-Tec 350 watt voeding
Asrock K7VT2
256 MB DDR
Geforce 4 TI4200 (overgeklokt naar 300/500)
AMD XP1800+ (overgeklokt naar 1666 mhz, 2000+ speed dus) (fsb is dus 145 nu).
CD-brander/Cd speler/80 gb maxtor hd.

BTW vroeger met ouwe voeding NOOIT problemen gehad met spelletjes ivm overklok... Me kast staat ook nu open.
Het probleem ligt denk ik niet bij je voeding, maar bij je drivers als ik die BSOD's en gevallen zo bekijk. De - waarden van een voeding zijn vele malen minder belangrijk dan de + waarden van een voeding. Die voltages op de - zijn wel zo laag, dat ze niet eens kunnen kloppen en ik houd het bij een leesfout voor wat dat betreft.

De voeding is voor jou systeem dus niet schadelijk en al helemaal niet de boosdoener.
Music is my life

quote:
CHRONUS schreef op 04 oktober 2004 @ 16:49:
[...]

Ik zeg het je kerel en mijn ervaring is...Gooi die Q-TEc voeding maar weg of ruil hem in voor een andere zoals een tagan of Antec voeding.
Ik heb een 550Watt Q-tec nou..ik heb er nog nooit zoveeeeeeeeeeeeeeeeeeel shit ermee gehad!
Spontane reboots, vasthangers etc.. noem maar op.

Verwisselt met een Tagan 480 Watt...NOOIT maar dan ook NOOIT 1 probleem ermee gehad!

De 12+ lijnen zijn echt super laag.

550Watt = peak vermogen 285watt.

Laat staan wat jouw Q-tec 350Watt dan wel niet in realtime levert 200Watt?
Waar basseer jij je theoriën toch allemaal op :? Je schreeuwt maar een eind weg en je kijkt niet verder dan je veroordelen over Q-Tec en de prestatie's van Tagan. Ten eerste levert die Q-Tec helemaal geen slechte voltages, wat een bewijs is van goed presteren. Bovendien zijn lang niet alle Q-Tec voedingen slecht, getuige het feit dat deze user een goede heeft. De Tagan 480 Watt is echt een absolute overkill voor zijn systeem. Als je dan werkelijk zo'n Tagan fan bent, raad je hem de 330 Watter aan, want deze levert ook genoeg.
6600 roeleert
Reg. datum: 21 september 2003

Bedankt voor de antwoorden.

Eraser: ik heb niet geklooid met me drivers nadat ik me voeding heb veranderd...

Het is echt gebeurt nadat ik me voeding heb veranderd (nadat de oude naar begon met afsterven, daarvoor ging alles goed). Vandaar, ik zou ECHT niet weten waaraan het dan licht, ik heb al alles uitelkaar gehaald, schoongemaakt, weer ingeplugd, geheugen in ander slot gepropt, een case-fan uitgezet en dan kast open... Nog steeds BSOD, en het gebeurt best willekeurig, maar duurt meestal niet lang, het gebeurt niet na een minuut of 5 ofzo, maar na minimaal 10 minuten gaat ie toch wel een BSOD laten zien.

Verder heeft mijn broertje een q-tec (350w) voeding met 0,0 problemen, denk dat ze wel goed genoeg zijn voor normaal gebruik. Maar ik zeg wel eerlijk dat ik behoorlijk slechte ervaringen over q-tec heb gehoord...

Roflmao wijzigde dit bericht 04-10-2004 17:03 (6%)

Kon geen andere nick bedenken :P Oh ja en ook nog geen sig :+

Time = Money
Reg. datum: 13 september 2004

quote:
Eraser schreef op 04 oktober 2004 @ 16:54:
[...]
Waar basseer jij je theoriën toch allemaal op :? Je schreeuwt maar een eind weg en je kijkt niet verder dan je veroordelen over Q-Tec en de prestatie's van Tagan. Ten eerste levert die Q-Tec helemaal geen slechte voltages, wat een bewijs is van goed presteren. Bovendien zijn lang niet alle Q-Tec voedingen slecht, getuige het feit dat deze user een goede heeft. De Tagan 480 Watt is echt een absolute overkill voor zijn systeem. Als je dan werkelijk zo'n Tagan fan bent, raad je hem de 330 Watter aan, want deze levert ook genoeg.

Mijn theorieen baseren op feiten en feiten die door mede tweakers ook zijn gedaan.
Als jij topics leest over voedingen zul jij gauw begrijpen wat ik bedoel.
Q-Tec voedingen zijn slechte voedingen Dik 90% van de tweakers weten dit.
Omdat ik misschien niet lang geregistreerd sta op GoT betekent dit nog niks.
Ik volg Tweakers.net al 5 jaar lang en heb als hobby net als de meeste hierzo Computers :+

Nee, kijk ik bedoel ermee te zeggen dat Q-tec gewoon een slechte naam heeft.
12+ lijnen zijn 14A
Tagan zeg maar de 480Watt (omdat dat mijn ervaring mee is)
12+ zijn 30A

Een wereld van verschil.
en de 12+ lijnen geven wel de stroom naar Mobo, CPU, Videokaart, MeM etc..

Ik zeg niet dat hij de 480Watt moest nemen ik bedoelde daarmee een voorbeeld.
380 watt zou een goeie voor hem zijn.

Dus jij ken wel zeggen dat Q-tec niet slecht zijn.
Hoeveel mensen zijn van Q-tec niet overgestapt naar ander merk.
Zowel vanwege OC'en als voor Stroomvoorziening die gewoon te kort komt!
Sorry hoor maar als je de Q-tec topic goed doorneemt...Zie je en lees je het verschil!
1 user maakt geen verschil tegen 50+ users met slechte ervaringen met Q-tec voedingen.

Daar baseer ik mijn zoals jij het noemt.."Theoriën"

Intel Core 2 Duo E6750 @ 2.8Ghz (air cooled boxed) - Asus P5K SE - 4Gb Kingston DDR2 pc5300 - Asus Geforce 8800GTS @ stock 1x320GB SATA2, 1x160GB SATA - Windows Vista Premium (32-bit), 22Inch Packerdbell Diamondview LCD/TFT Scherm @ 5ms

Reg. datum: 04 oktober 2004

Ik zou graag willen weten of de Antec SmartPower 350W voldoende is voor het volgende te bestellen systeem:

* AMD 64 3500+ (processor)
* Asus A8V DeLuxe (moederbord)
* Creative Audigy LS 5.1 (geluidskaart)
* Kingston 2 x 512mb DDR 3200 (geheugen)
* Logitech Cordless Desktop LX700 (keyboard + muis)
* NEC ND-3500A (dvd-brander)
* Plextor PX-116A (dvd-speler)
* Floppydrive
* WD 200GB 7200rpm SATA (harddisk)
* WD Raptor 74GB 10000rpm SATA (harddisk)
* XFX GeForce 6800LE 128MB (videokaart)
* Zalman CNPS 7000B-AlCu (processorkoeler)

Ik wil namelijk de Antec SLK-3700BQE kast bestellen, en daar zit deze voeding in.

Time = Money

quote:
DiabloRuud schreef op 04 oktober 2004 @ 17:20:
Ik zou graag willen weten of de Antec SmartPower 350W voldoende is voor het volgende te bestellen systeem:

* AMD 64 3500+ (processor)
* Asus A8V DeLuxe (moederbord)
* Creative Audigy LS 5.1 (geluidskaart)
* Kingston 2 x 512mb DDR 3200 (geheugen)
* Logitech Cordless Desktop LX700 (keyboard + muis)
* NEC ND-3500A (dvd-brander)
* Plextor PX-116A (dvd-speler)
* Floppydrive
* WD 200GB 7200rpm SATA (harddisk)
* WD Raptor 74GB 10000rpm SATA (harddisk)
* XFX GeForce 6800LE 128MB (videokaart)
* Zalman CNPS 7000B-AlCu (processorkoeler)

Ik wil namelijk de Antec SLK-3700BQE kast bestellen, en daar zit deze voeding in.

Die zou ruim voldoende moeten zijn.
Antec voedingen zijn hele sterke voedingen qua levering 12+ 3.3+ en de 5+ voltlijnen
Antec 350W levert ook rond de 330W Continu.
Goeie voeding :)

Intel Core 2 Duo E6750 @ 2.8Ghz (air cooled boxed) - Asus P5K SE - 4Gb Kingston DDR2 pc5300 - Asus Geforce 8800GTS @ stock 1x320GB SATA2, 1x160GB SATA - Windows Vista Premium (32-bit), 22Inch Packerdbell Diamondview LCD/TFT Scherm @ 5ms

Als je alles op een rijtje heb

ok Eraser, bedankt voor je advies, ga toch voor de 410:

heb ik wat meer dan echt nodig ( hoef ik bij volgende upgrade niet weer een nwe PSU te kopen :)
mooi gesleeved ;)
zwart :) ( past bij mn kast ;)

thnx :)
Music is my life

quote:
CHRONUS schreef op 04 oktober 2004 @ 17:24:
[...]

Die zou ruim voldoende moeten zijn.
Antec voedingen zijn hele sterke voedingen qua levering 12+ 3.3+ en de 5+ voltlijnen
Antec 350W levert ook rond de 330W Continu.
Goeie voeding :)
Nouja, ruim voldoende wil ik niet zeggen. Het kan, maar erg veel ruimte houdt je niet over.
quote:
CHRONUS schreef op 04 oktober 2004 @ 17:17:
[...]

Mijn theorieen baseren op feiten en feiten die door mede tweakers ook zijn gedaan.
Als jij topics leest over voedingen zul jij gauw begrijpen wat ik bedoel.
Q-Tec voedingen zijn slechte voedingen Dik 90% van de tweakers weten dit.
Omdat ik misschien niet lang geregistreerd sta op GoT betekent dit nog niks.
Ik volg Tweakers.net al 5 jaar lang en heb als hobby net als de meeste hierzo Computers :+

Nee, kijk ik bedoel ermee te zeggen dat Q-tec gewoon een slechte naam heeft.
12+ lijnen zijn 14A
Tagan zeg maar de 480Watt (omdat dat mijn ervaring mee is)
12+ zijn 30A

Een wereld van verschil.
en de 12+ lijnen geven wel de stroom naar Mobo, CPU, Videokaart, MeM etc..

Ik zeg niet dat hij de 480Watt moest nemen ik bedoelde daarmee een voorbeeld.
380 watt zou een goeie voor hem zijn.

Dus jij ken wel zeggen dat Q-tec niet slecht zijn.
Hoeveel mensen zijn van Q-tec niet overgestapt naar ander merk.
Zowel vanwege OC'en als voor Stroomvoorziening die gewoon te kort komt!
Sorry hoor maar als je de Q-tec topic goed doorneemt...Zie je en lees je het verschil!
1 user maakt geen verschil tegen 50+ users met slechte ervaringen met Q-tec voedingen.

Daar baseer ik mijn zoals jij het noemt.."Theoriën"
Vertel mij wat :?
Time = Money

quote:
Eraser schreef op 04 oktober 2004 @ 17:57:
[...]
Nouja, ruim voldoende wil ik niet zeggen. Het kan, maar erg veel ruimte houdt je niet over.

[...]
Vertel mij wat :?
Lol ik zeg niks, even goede vrienden hier op GoT :P

Music is my life

quote:
CHRONUS schreef op 04 oktober 2004 @ 18:00:
[...]

Lol ik zeg niks, even goede vrienden hier op GoT :P
Ja, kom op zeg. Beetje kritiek op elkaar is toch niet erg?

Kijk, je ziet mij nergens een Q-Tec aanraden en al helemaal niet positief beoordelen. Maar om nou meteen iemand met een Q-Tec helemaal af te kraken, terwijl de voeding in dat geval helemaal niet de schuldige is, gaat me te ver.
4 8 15 16 23 42

quote:
Eraser schreef op 01 oktober 2004 @ 12:54:

[...]
Mijn ervaring met de 300 Watters is dat ze redelijk stil zijn, maar niet erg veel aankunnen (terwijl een ander merk met dezelfde capaciteit dat wel kon). Ik heb nu een 350 Watter in bestelling. Als ik die binnenheb, zal ik eens laten horen of het wat is.
Ik heb inmiddels de Enlight 350 watter binnen en moet zeggen wat is dat kreng zwaar, als ik em vergelijk met de aopen 350 watt voedingen die wij meestal leveren op mijn werk is ie bijna 2 x zo zwaar. Net me computer wat overgeclocked alles op maximum maar de voeding geeft geen kick in tegenstelling tot de voeding die ik er eerst in had zitten (de noodvoeding), bovendien een stuk stiller dan bovenstaande. Ik ben dus zeer tevreden. :*)

Someone finds salvation in everyone, another only pain

Leest meestal alleen mee :P

Ter info:

Ik lees hier overal en hoor van vrienden dat ik m'n voeding (st. Aopen 350W) zou moeten vervangen in m'n server. Maar deze draaid als een zonnetje.

A7N8x Deluxe XP2600+ 1Gb (2x512) Dual channel DDR
Asus gforce 2
Adaptec 2410SA Controller

4x120 Gb Maxtor S-ATA
2x160 Gb Maxtor S-ATA
1x80 Gb Maxtor P-ATA

NEC DVD-RW

5x80 mm case fan's
1x90 mm case fan

Wat ik hiermee wil zeggen is: dat de voeding af en toe wel heel snel de schuld krijgt. Ik ben me bewust dat er meestal een andere videokaart in de systemen zit die iets meer watjes vreten.

marsje_wappie wijzigde dit bericht 04-10-2004 18:45 (3%)

Workstation: A7N8x-Deluxe rev 2.0 / 3200+ / 1Gb / Ti4800 / Highpoint 404 / 3x80 2xRAID0 - 1x250 | Server: A7N8x-Deluxe rev 1.04 / 2600+ / 1Gb / gf2 400mx / Adaptec 2410SA Enclosure Kit / 1x80 - 2x160 s-ata RAID0 - 4x120 s-ata RAID5 (1370-120) 1,25 Tb :$

Reg. datum: 09 november 2003

Nou een paar blz terug en in het vorige topic deel 6 schreef ik dat mijn enermax 470W noisetaker stuk was.
Nou dat is nou 100% bevestigd door de winkel en als het goed is heb ik morgen een splinternieuwe Enermax 470W noisetaker :)
Was een zeer goede service , ben in totaal 5 dagen kwijt geweest.Moest het doen met een 350 watt doen.

Eraser bedank _/-\o_ dat jij zei dat hij niet goed eruit zag. 8) de waardes dan ;)

Reg. datum: 18 januari 2004

Bedankt voor je reply Eraser! Ik heb nog een vraagje:

Die ene Aopen 300 Watt voeding maakt een naar piepend geluid. Gaat pas weg als de voeding uitgezet wordt (duh, logisch, maar ik vermeld het maar even).

De voeding is een petit-peu stoffig van binnen, zou het daar aan liggen? Het is i.g.g niet de fan die het piepend geluid maakt. Het komt meer van binnen uit de voeding.

Wat is er aan de hand?

Music is my life

quote:
rogierius schreef op 04 oktober 2004 @ 21:49:
Bedankt voor je reply Eraser! Ik heb nog een vraagje:

Die ene Aopen 300 Watt voeding maakt een naar piepend geluid. Gaat pas weg als de voeding uitgezet wordt (duh, logisch, maar ik vermeld het maar even).

De voeding is een petit-peu stoffig van binnen, zou het daar aan liggen? Het is i.g.g niet de fan die het piepend geluid maakt. Het komt meer van binnen uit de voeding.

Wat is er aan de hand?
Nee, dat is meestal geen stof, maar een lekkende elco. In de CME FAQ staat hier wel iets over beschreven. Er zijn meerdere voedingen die dat standaard al doen (kan ook zo hoog zijn dat je het niet eens hoort), dus je kunt er weinig aan doen. Gewoon hopen dat hij het vol blijft houden. :)
Reg. datum: 25 januari 2004

Ik zit te twijfelen tussen de Tagan 480 watt en de Coolermaster 450 Watt, nou heb ik al verschillende reviews gelezen, maar ze lijken allebei even goed. Ik vind het wel heel raar dat de tagan zoveel ampere op de 12 volt lijn meer heeft als de coolermaster terwijl het totale wattage maar 30 scheelt. Wie heeft er ervaringen met een van de beide voedingen, of zelfs met beide en kan mij vertellen welke ik het beste kan kopen?

Time = Money

quote:
Eraser schreef op 04 oktober 2004 @ 18:05:
[...]
Ja, kom op zeg. Beetje kritiek op elkaar is toch niet erg?

Kijk, je ziet mij nergens een Q-Tec aanraden en al helemaal niet positief beoordelen. Maar om nou meteen iemand met een Q-Tec helemaal af te kraken, terwijl de voeding in dat geval helemaal niet de schuldige is, gaat me te ver.

Mhhhh ik kraak niemand af. Ik kraak de Q-tec voeding af.
Ik heb de ervaring er ook mee met die Q-tec voedingen.
Het is waardeloos hoeveel die voeding echt levert het wordt bijna overal gezegd.

Laat hem dat zelf uitzoeken en zien wij wel of het inderdaad wel de voeding is of niet de voeding is.

Ik denk zelf van wel, maar zo heeft ieder een eigen mening ;)

Dat is het mooie van GoT en zoals jij zegt kritiek :Y)

Asus P4T533
Intel Pentium 4 2,53 (533 FSB)
2 x 256 MB RDRAM PC4200 32bit (Samsung)
Hercules 9500 Pro 128 MB
Audigy 2 ZS
Realtek 8139 WoL NIC
Samsung FDD
Pioneer DVD106S
Lite-on 32x/12x/40x
Maxtor Diamond Plus 9 120GB ATA133

AOpen Cold Cathode Blue

3 x 80x80 Sunon fans
2 x 80x80 Acasa Blue LED fans
1 x Zalman 7000a CU
1 x BlueOrb (gemod op de VGA kaart)

HP 5200C scanner (USB)

USB hub met
- Logitech webcam
- MEDION cardreader
- Sitecom USB>IR

Dit alles draait op een 431 Watt Enermax Whisper voeding

De voltages van MBM5 (idle):

VCore : 1,62V (zou 1,525V moeten zijn :| )
+3,30 : 3,36V ~ 3,41V
+5,00 : 5,16V
+12,00 : 11,73V ~ 11,86V
-12,00 : -12,26V ~ -12,39V
-5,00 : -5,14V ~ -5,20V

Alleen m'n +5,00 is eigenlijk stabiel, voor de rest vind ik de +12,00 tegenvallen :'(

Systeem is niet overgeclocked, en wordt (waarschijnlijk) ook niet overgeclocked.

Ik internet ermee, game ermee, office werk. Vrij varierend dus!

Voornamelijke vereiste: stabiliteit!

Heb je advies voor me? Alvast bedankt! _/-\o_

Edit
Alle temps zijn BTW onder de 30^C

Rick Molema wijzigde dit bericht 04-10-2004 23:13 (6%)
Reden: temps toegevoegd

Toshiba Tecra A7-243 / Hitachi Travelstar 7K200, 200GB (7200rpm, SATA, 16MB)
Creative Audigy 2 ZS Notebook (PCMCIA, 7.1) / Toshiba High Capacity Battery Pack (Li-Ion, 12 Cellen, 8600mAh)

Reg. datum: 27 januari 2003

Welke voeding heb ik nodig voor het volgende systeem? Ik heb nu wel een Allied data 400W draaien maar die wordt zo warm. Soms komt die ook de bios niet helemaal lekker door. De lijnen zakken af en toe wat in maar dat komt weer terug dus ik denk dat de voeding niet zo lekker is.

Intel PIV 2 ghz 512KB A versie
Asus P4G8x Deluxe
4 x 512 MB DDR PC3200 geheugen
30 gb hd maxtor 7200 rpm liquid
36 GB SCSI harde schijf
80 gb hd Samsung 7200 RPM
120 gb serial ATA Samsung 7200 RPM
120 gb hd Maxtor 7200 RPM
250 gb serial ATA Maxtor 7200 RPM
Floppydrive
DVD Brander 16x Benq
Samsung DVD Speler
HP DDS4 tapestreamer 20gb/40gb
SCSI U160 kaart
Promise 133TX videokaart
Geforce TI4800SE 128mb VIVO Terratec

Er komt over een paar dagen nog een Creative SB audigy Plat en Hauppage TV tuner en een DC10 videobewerkingskaart in.

itsalex wijzigde dit bericht 04-10-2004 23:16 (11%)

ff wachten ....

Reg. datum: 03 oktober 2004

Zoals ik een paar posts terug vertelde, heeft mijn comp soms spontane reboots. Nu wou ik dus een nieuwe voeding aanschaffen, omdat ik al het andere al zo'n beetje geprobeerd heb. Maar mijn voedingslijnen, kan iemand hier misschien aan zien of ie echt brak is???

Core 1.73v
+3.3 3.42v
+5 4.77v
+12 12.42v

Dan weet ik namelijk zeker dat dit de boosdoener is. Het gaat haast alleen fout met spellen, maar het is ook al eens met branden oid fout gegaan (ik doe niet echt super intensieve dingen met de comp verder).

Bvd :)

Music is my life

quote:
Rick Molema schreef op 04 oktober 2004 @ 23:09:
Asus P4T533
Intel Pentium 4 2,53 (533 FSB)
2 x 256 MB RDRAM PC4200 32bit (Samsung)
Hercules 9500 Pro 128 MB
Audigy 2 ZS
Realtek 8139 WoL NIC
Samsung FDD
Pioneer DVD106S
Lite-on 32x/12x/40x
Maxtor Diamond Plus 9 120GB ATA133

AOpen Cold Cathode Blue

3 x 80x80 Sunon fans
2 x 80x80 Acasa Blue LED fans
1 x Zalman 7000a CU
1 x BlueOrb (gemod op de VGA kaart)

HP 5200C scanner (USB)

USB hub met
- Logitech webcam
- MEDION cardreader
- Sitecom USB>IR

Dit alles draait op een 431 Watt Enermax Whisper voeding

De voltages van MBM5 (idle):

VCore : 1,62V (zou 1,525V moeten zijn :| )
+3,30 : 3,36V ~ 3,41V
+5,00 : 5,16V
+12,00 : 11,73V ~ 11,86V
-12,00 : -12,26V ~ -12,39V
-5,00 : -5,14V ~ -5,20V

Alleen m'n +5,00 is eigenlijk stabiel, voor de rest vind ik de +12,00 tegenvallen :'(

Systeem is niet overgeclocked, en wordt (waarschijnlijk) ook niet overgeclocked.

Ik internet ermee, game ermee, office werk. Vrij varierend dus!

Voornamelijke vereiste: stabiliteit!

Heb je advies voor me? Alvast bedankt! _/-\o_

Edit
Alle temps zijn BTW onder de 30^C
Waarom wil je een andere voeding :? Hij doet het toch prima? Die 12 V ziet er goed uit en ligt ruim binnen de gestelde normen. Als je systeem niet instabiel is en de voltages zo blijven, zou ik er geen andere voor neerzetten.
quote:
itsalex schreef op 04 oktober 2004 @ 23:15:
Welke voeding heb ik nodig voor het volgende systeem? Ik heb nu wel een Allied data 400W draaien maar die wordt zo warm. Soms komt die ook de bios niet helemaal lekker door. De lijnen zakken af en toe wat in maar dat komt weer terug dus ik denk dat de voeding niet zo lekker is.

Intel PIV 2 ghz 512KB A versie
Asus P4G8x Deluxe
4 x 512 MB DDR PC3200 geheugen
30 gb hd maxtor 7200 rpm liquid
36 GB SCSI harde schijf
80 gb hd Samsung 7200 RPM
120 gb serial ATA Samsung 7200 RPM
120 gb hd Maxtor 7200 RPM
250 gb serial ATA Maxtor 7200 RPM
Floppydrive
DVD Brander 16x Benq
Samsung DVD Speler
HP DDS4 tapestreamer 20gb/40gb
SCSI U160 kaart
Promise 133TX videokaart
Geforce TI4800SE 128mb VIVO Terratec

Er komt over een paar dagen nog een Creative SB audigy Plat en Hauppage TV tuner en een DC10 videobewerkingskaart in.
Voor dat systeem heb je een sterke 5 en 12 V nodig. De Tagan 420 of 480 Watt sluit hierbij prima aan. Andere A-merken, zoals de Antec 480 Watt en de Enermaxen vanaf 430 Watt voldoen ook. Je merkt dus al wel dat ik je om en nabij de 450 Watt adviseer.
quote:
Leolinedance schreef op 04 oktober 2004 @ 23:22:
Zoals ik een paar posts terug vertelde, heeft mijn comp soms spontane reboots. Nu wou ik dus een nieuwe voeding aanschaffen, omdat ik al het andere al zo'n beetje geprobeerd heb. Maar mijn voedingslijnen, kan iemand hier misschien aan zien of ie echt brak is???

Core 1.73v
+3.3 3.42v
+5 4.77v
+12 12.42v

Dan weet ik namelijk zeker dat dit de boosdoener is. Het gaat haast alleen fout met spellen, maar het is ook al eens met branden oid fout gegaan (ik doe niet echt super intensieve dingen met de comp verder).

Bvd :)
Die voltages zijn allemaal wel wat afwijkend van de echt harde waardes (12 V, 5 V, enz), maar liggen netjes binnen de gestelde normen. Die voeding is het probleem dus niet.

Eraser wijzigde dit bericht 04-10-2004 23:25 (14%)

quote:
Eraser schreef op 04 oktober 2004 @ 23:23:
[...]
Waarom wil je een andere voeding :? Hij doet het toch prima? Die 12 V ziet er goed uit en ligt ruim binnen de gestelde normen. Als je systeem niet instabiel is en de voltages zo blijven, zou ik er geen andere voor neerzetten.

Ten eerste omdat de lijnen niet echt stabiel zijn, ze wisselen ongeveer per seconde van waarde. Lijkt me niet goed?

En ten tweede het is wel binnen de marge, maar dan wel (voor mij) aan de verkeerde kant. Heb nog een mail van een tweaker (Tom de AOpen modder geloof ik) om m'n voeding te modden met een potmeter zodat ik ze 5 en 12 volt lijn "omhoog kan draaien". Valt dit nog aan te raden?

Maar goed, geen andere voeding dus? En wat nou als ik ga OC-en, zou ik het dan moeten overwegen om een zwaarder model te kopen? Ik moet zeggen dat het systeem op dit moment wel retestabiel is... (geloof zelfs bij OC van 2,53 naar 3,2)

Schaadt overdaad? :)

Toshiba Tecra A7-243 / Hitachi Travelstar 7K200, 200GB (7200rpm, SATA, 16MB)
Creative Audigy 2 ZS Notebook (PCMCIA, 7.1) / Toshiba High Capacity Battery Pack (Li-Ion, 12 Cellen, 8600mAh)

Time = Money

quote:
Rick Molema schreef op 05 oktober 2004 @ 00:10:
[...]

Ten eerste omdat de lijnen niet echt stabiel zijn, ze wisselen ongeveer per seconde van waarde. Lijkt me niet goed?

En ten tweede het is wel binnen de marge, maar dan wel (voor mij) aan de verkeerde kant. Heb nog een mail van een tweaker (Tom de AOpen modder geloof ik) om m'n voeding te modden met een potmeter zodat ik ze 5 en 12 volt lijn "omhoog kan draaien". Valt dit nog aan te raden?

Maar goed, geen andere voeding dus? En wat nou als ik ga OC-en, zou ik het dan moeten overwegen om een zwaarder model te kopen? Ik moet zeggen dat het systeem op dit moment wel retestabiel is... (geloof zelfs bij OC van 2,53 naar 3,2)

Jouw voeding is gewoon normaal niks loos mee.
De 12+ volt lijnen veranderen per sec maar binnen de normale waardes.
Heb ik hier ook niks nieuws aan.

Een zwaardere voeding kan je overwegen wanneer het overklokken misgaat en je echt merkt dat je voeding het niet meer trekt.

Dit probleem zal je helaas zelf moeten uitzoeken bij het oc'en lijkt mij.
Dat kan hier helaas niet echt gezegt worden.
De ene voeding is de ander niet en voor overklokken is het gewoon wegen en meten zoals ze wel eens zeggen.

Music is my life

quote:
Rick Molema schreef op 05 oktober 2004 @ 00:10:
[...]

Je hoeft geen ander zwaarder model te kopen, want je voeding heeft een hoop capaciteit over voor overclocken. Ik zou niet in je voeding gaan kloten met potmeters en dergelijke. Je voltages zijn nu prima en het is doodnormaal dat ze iedere seconde fluctueren. Wie zegt dat die voltages kloppen? Misschien zijn ze wel precies 12 V. Er kan altijd een afwijking in de aflezing ervan zitten.
DFI NF4 + x850XT @ PE..!!
Reg. datum: 23 september 2002

Even een vaag probleem :)

Ik heb mijn thermaltake 560w de deur uit gedaan, omdat ik daar meer los voor kon krijgen dan dat ik hem in mijn systeem liet zitten voor de verkoop.

Nu draait het dus op een Antec 350w voeding. Helaas is dit geen suc6. Deze trekt het systeem niet

A-open HQ08 Big tower (ligt modded, incl blowhole en 2x 12cm fan)
Techsolo 500watt voeding OF Antec 350w
MSI Neo 2 Intel 865PE Moederbord
LAN & Sound onboard
Pentium 4 - 2.6 @ 3.0 Ghz HT-800 Mhz FSB Standaard voltage maar voltage opschroeven verhelpt het probleem niet (kan door tot 3450 Mhz Maxed out)
Swiftech MCX4000 Koeler + stille 20dba fan
Ati Radeon 9700Pro 128 mb (@ modded met cpu koeler en vmod! + 9800XT
speeds en 9800 XT bios) 411/365
Twinmos 1024 MB DDR400 (2x512 MB Dual Channel) @ 462 Mhz
160 GB/7200rpm/Udma 133/8mb Harde schijf
Lite on 48x32x48 Cd-brander
Aopen 12x40 DVD speler
Logitech 4000 webcam

Het zit zo:

Als ik in het bios zet dat het geheugen 1:1 moet lopen (DDR462), dan krijg ik allerlei artifacts in 3dmark05 en de sims 2 etc (geheugen artifacts van een vga). Zet ik hem op 5:4, waardoor het geheugen @ 390Mhz loop (door de overklok), dan is er niets aan de hand, geen arties. Wél heel af en toe een spontane reboot.

Prime en alles is prima stabiel. Maar af en toe heb ik gewoon in Outlook een spontane reset. Als ik de 2 voedingen samen aan het systeem hang, dan gaat het wél goed, dan heb ik ook géén artifacts. Duidelijk een voedingsprobleem dus. Dit ook omdat memtest en prime uren stabiel zijn.
Ultime test: prime 95 @ hoge prioriteit zetten en 3dmark @ prioriteit hoger dan normaal en dat zo 3x achterelkaar door, gaat prima. Systeem is dus stabiel. Voeding helaas niet.

Bios reset en schone windows install zijn aanwezig. Helaas lost dit het probleem het niet op.

Nu moet ik dus maar een nieuwe of 2e hands voeding aan gaan schaffen.

Welke? AP versteeg heeft een Thermaltake 410w staan voor 50 euro. Of zal deze niet beter zijn dan mijn antec 350w?

Stressed:
http://groups.msn.com/_Secure/0TQDrAuMW*nnhJ8*vHU*JzZlw7fQoKCahlR6iJsTZ3fwJ65*56PTBR!ahGRCwMuYJ7weEQVE3qifEAMg51yVVufb3b7QZMp*me5*zpldn6HieUM2WJ38K9g/Voltages%20350w.bmp?dc=4675491924841482538

Race Eend wijzigde dit bericht 05-10-2004 10:42 (9%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: