[XP] Windows xp blijft zichzelf steeds opnieuw opstarten*

Pagina: 1
Acties:
  • 556 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• toeter15
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:16
na het instaleren van software moest de pc opnieuw opgestart worden.
na het opnieuw opstarten resette de pc zich na ongeveer 3 seconden
ook in veilige mode (via F8) blijft de pc zichzelf resetten
dit gebeurt ook met de andere opties (f8)
Hoe kan ik erachter komen waarom de pc zichzelf reset
kan nergens een opstartlog bestand vinden zodat ik kan zien welke driver/bestand dit veroorzaakt

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

must...have....more....info...

heb je sp2 geinstalleret?
dat had ik namelijk, zoek zoek zoek, geen oplossing, conclusie... format c:

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Hans.Solo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11 16:46

Hans.Solo

Tank n00bje :P

Uhmmm idd more info zou handig wezen, booten naar Last know good profile helpt ook niet??

99 bugs in the code , 99 bugs in the code
Take on down and patch it up...
117 bugs in the code.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Soortgelijk probleem afgesplitst, anders gaat het door elkaar lopen :)

Verder iets meer info geven ajb, hier kan niemand iets mee :)

[ Voor 32% gewijzigd door G33rt op 21-09-2004 09:07 ]

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
Als je pc steeds reboot, is het misschien handig om het bluscreen te kunnen bekijken. dat kan je doen door rechtsklik my computer-properties-advanced-startup and recovery en het vinkje weghalen bij "automaticly restart".

Als je dit gedaan hebt reboot je pc niet meer direct en kan je info zoeken over het btereffende bluescreen; een goeie hint daarbij is deze: Windows XP en 2000 BSOD guide

en volgende keer beetje beter zoeken aub!

[ Voor 18% gewijzigd door the_stickie op 21-09-2004 09:09 ]

Verwijderd

Heb je wel een virusscanner , het kan ook blaster zijn of iets soortgelijks.

• toeter15
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:16
heb geen sp2 geinstalleerd

laatst bekende instellingen helpt ook niet pc begint te booten en reset zichzelf
en start weer opnieuw op naar het keuze menu veilige mode enz.

kon ik de pc maar zover booten dat ik het vinkje bij automaticaly resart kon weghalen zover komt hij namelijk niet.

er zit geen virus op de pc ,iheb ik gecontroleerd.

bij keuze veilige mode begint de pc te booten, zie onderin beeld een witte balk
flitsen die tot ongeveer 75% komt waarna de pc reset opnieuw boot naar het
keuze scherm van de veilige modes enz
elke keuze daar geeft hetzelfde resultaat
(booten,resetten,pc opstarten naar keuzescherm veiligemode enz )

keuze logboekregistratie inschakelen ,waar vindt ik de log ?

welke info nog meer nodig ?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-12 06:08
Even een kick, een vriend van me heeft dit probleem ook. Hij boot ongeveer tot het punt waar het windows xp bootscreen verdwijnt
-boot
-bsod
-reboot
etc.

Veilige modus (met / zonder netwerk, maakt niks uit), Last know good profile werkt ook niet

Roomba E5 te koop

• sig69
*Kick*
Probleem is nog niet opgelost, ik ben nog geen stap verder.

Roomba E5 te koop

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-12 22:27
volgens mij mis je gewoon wat systeembestanden...
windows opnieuw installeren dus.

• mickjuh
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-12 14:43

mickjuh

Good news everyone!

Ik had bij iemand bijna hetzelfde probleem;

Bij starten van windows, sloot hij gelijk weer af. Je zag de achtergrond en daarna kwam je direct weer terug in het gebruikersmenu. Ook in veilige modus kwam ik er niet in. Ook niet met de laatst werkende instellingen (keuze uit F8 menu) kwam ik er niet in.

Een herstelpunt van de computer kon ik ook niet gebruiken omdat ik met geen mogelijkheid in Windows kwam.

Omdat er toch niet veel belangrijke informatie op de pc stond mocht ik hem helemaal formatten :D Dus heb me er ook niet verder in verdiept.

Hij had overigens ook geen SP2. Heb ik er nu maar wel bij opgezet...

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:27

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Jazco2nd schreef op 04 oktober 2004 @ 10:53:
volgens mij mis je gewoon wat systeembestanden...
windows opnieuw installeren dus.
Windows opnieuw installeren is ook gelijk weer zo'n drastische oplossing.

@Sig69:
Wat ik al diverse malen gedaan heb is met een webcam het bsod opnemen en dan beeldje voor beeldje afspelen en dan kijken op welk bestand de foutmelding komt. Als je dit weet dan kun je dus in de recovery-console uit de "system restore" map een oudere versie van het bestand terugzetten (meestal is het een van de volgende bestanden waar ie een fout op geeft: default, SAM, SECURITY, SOFTWARE of SYSTEM. Deze bestanden hebben geen extensie en staan in c:\windows\system32\config.) Je kunt natuurlijk ook gewoon die 5 bestanden terugzetten in de recovery-console vanuit de "system restore" map en kijken wat ie dan doet. Voordat je dit gaat doen, hernoem de "originele" bestanden dan even, dan kun je altijd nog terug naar de situatie zoals ie eerst was.

@Mickjuh: Jouw probleem is compleet anders, de oplossing daarvoor staat ook in de FAQ. Sig69 krijgt nog niet eens het inlogscherm te zien wat bij jou dus wel het geval was. (Linkje naar oplossingen voor jouw probleem: Windows Operated Systems - FAQ )

[ Voor 18% gewijzigd door FlipFluitketel op 04-10-2004 11:50 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• sig69
FlipFluitketel schreef op 04 oktober 2004 @ 11:48:
[...]

Windows opnieuw installeren is ook gelijk weer zo'n drastische oplossing.

@Sig69:
Wat ik al diverse malen gedaan heb is met een webcam het bsod opnemen en dan beeldje voor beeldje afspelen en dan kijken op welk bestand de foutmelding komt. Als je dit weet dan kun je dus in de recovery-console uit de "system restore" map een oudere versie van het bestand terugzetten (meestal is het een van de volgende bestanden waar ie een fout op geeft: default, SAM, SECURITY, SOFTWARE of SYSTEM. Deze bestanden hebben geen extensie en staan in c:\windows\system32\config.) Je kunt natuurlijk ook gewoon die 5 bestanden terugzetten in de recovery-console vanuit de "system restore" map en kijken wat ie dan doet. Voordat je dit gaat doen, hernoem de "originele" bestanden dan even, dan kun je altijd nog terug naar de situatie zoals ie eerst was.

@Mickjuh: Jouw probleem is compleet anders, de oplossing daarvoor staat ook in de FAQ. Sig69 krijgt nog niet eens het inlogscherm te zien wat bij jou dus wel het geval was. (Linkje naar oplossingen voor jouw probleem: Windows Operated Systems - FAQ )
Ok dit ga ik vanavond even proberen. Als dat niet werkt wordt het toch maar een reinstall denk ik.

Roomba E5 te koop

• sig69
Ok ik heb de bestanden vervangen en windows boot weer in iedere geval. Nu zijn alleen alle instellingen, users etc weg. Ik heb tientallen mappen genaamd found###.chk. In sommige staan de bestanden van de gebruikers, andere staan vol met registry keys. etc. Komt dit doordat ik die bestanden vervangen heb? En hoe krijg ik dit nu weer normaal op het systeem?

Roomba E5 te koop

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:27

FlipFluitketel

Frontpage Admin
sig69 schreef op 04 oktober 2004 @ 23:42:
Ok ik heb de bestanden vervangen en windows boot weer in iedere geval. Nu zijn alleen alle instellingen, users etc weg. Ik heb tientallen mappen genaamd found###.chk. In sommige staan de bestanden van de gebruikers, andere staan vol met registry keys. etc. Komt dit doordat ik die bestanden vervangen heb? En hoe krijg ik dit nu weer normaal op het systeem?
Ik heb die bestanden al een aantal keren vervangen bij pc's die niet meer opstartte en ik heb nog nooit die problemen gehad welke jij nu hebt.. Ik denk eigenlijk dat die pc een keer flink gecrashed is waardoor een hoop bestanden corrupt zijn geraakt en dat die weer terug zijn "gevonden" door scandisk. Die found###.chk worden normaal dus ook door scandisk aangemaakt als je pc niet goed afgesloten is en scandisk wat dingen terugvindt.
Het lijkt me dat nu een goed moment is om tot de conclusie te komen dat windows opnieuw geinstalleerd moet worden (of je moet zin hebben om alles weer goed in te stellen en terug te zetten en dan afwachten hoe lang het weer duurt voor het weer fout gaat..). Test iig die harddisk eens met het tooltje van de fabrikant, misschien heeft die harddisk een aantal bad sectors waardoor windows over de zeik gaat.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

• sig69
Hij is inderdaad hard op z'n bek gegaan. Ik wist dus niet zeker of dat found### gebeuren door het kopieren van die bestanden kwam, of door die crash, aangezien ik windows niet meer in kon. Daarom vroeg ik het even. Die HD ga ik zeker controleren, hij maakt rare geluiden, is enorm traag en ik ben de d partitie kwijt dus deze klus is nog niet geklaard. Hopelijk kan ik nog wat data van de d partitie redden. Is me een vorige keer wel gelukt in ieder geval. Bedankt voor de hulp in ieder geval.

Roomba E5 te koop

Pagina: 1