Hoofdcategorieën
Topicacties

How to Become a DJ... deel XI

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Shall we play a game
Reg. datum: 24 november 2001

Ik heb vanmiddag een Pioneer CMX-3000 besteld ter vervanging van mijn cdj-100s speler,

levering is in oktober :(

maar dan weer een mooi spelertje erbij :)

Mijn stijl:
Feest
Apres Ski
Dance
Oldies
Trance

zo'n beetje all round

Apple MacBook Pro 2,4Ghz, 2008 , HTC TyTn2, LG Full HD 42" LF65,

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

Hmm...als ik het zo lees zijn de faders van Numark kansloos in de lage en middenklasse :/

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

Reg. datum: 24 januari 2000

Bij veel van de producten wel ja. Maar ik heb een Numark DMX06 en daarvan zijn ze zeker niet kansloos ... mixer is digitaal namelijk :P
Mountainbike t3h pwn

:P Hoe werkt dat, zo een digitale mixer ?

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Hoe het technisch zit weet ik niet maar waar het op neer komt is dat de faders niet analoog maar digitaal worden aangestuurd en dus niet zo snel gaan kraken. (Kunnen ze überhaupt wel kraken?) .. geen idee.. De levensduur van het apparaat is in ieder geval beter
Relax, we understand j00
Reg. datum: 04 februari 2001

Theoretisch gezien kan een digitale mixer niet kraken. Het volume dat de fader moet geven wordt namelijk digitaal berekend aan de hand van de fader. De fader geeft dus niets meer dan een elektrisch signaal af, waardoor de processor in dat ding het volume kan bepalen. Zelfde principe als een VCA, alleen dan wat meer uitgebreid.

Mountainbike t3h pwn

Maar voor de rest is het nog wel gewoon met externe draaitafels of cd spelers ofzo ?

Hoe zit het met het merk Reloop ? Ik heb er tot nu toe alleen positief over gelezen en de RMX 30 kan ik in Dld halen voor 159 :)

AboutDJ

Reloop maakt 3 dingen, low end ****, iets wat er tussen in zit, en ze hebben goed spul.

Het eerste zie je bijna niet meer terug bij ze maar ze dumpen het midden segment spul voor prijzen die goed zijn.

Reloop is een beetje het nieuwe Gemini aan het worden alleen pakken ze het daar veel verstandiger aan naar mijn idee door ook OEM proucten te verkopen met hun naam er op.

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Mountainbike t3h pwn

Aha :) Tnx. Dan is deze misschien wel leuk, de Reloop RMX 30:
URL van de online store

Of anders een Gemini PS626 Platinum Series 2e hands...ik denk nog ff na :P

Digitale mixers veranderen verder niks aan je set-up hoor... Gewoon cd-spelers of draaitafels
Omnia Mutantur, Nihil Interit

D'r is overigens wel een volledig digitale mixer... geloof van Numark.. heeft een USB soundcard ingebouwd, die plug je in je computer en daar stuur je 'm aan met 2 geluidsbronnen :)

101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file

Mountainbike t3h pwn

Klopt ja en reageer is op MSN :P

quote:
JT schreef op 20 september 2004 @ 18:28:
Het liefst heb ik trouwens een mengpaneel met voor elk kanaal een VU meter, dan kan je het qua geluidsniveau goed afstemmen en zorgen dat je uit het rood blijft.
Op mijn gemini 626i had ik een vu meter per kanaal, op mijn dateq xtc niet. Maar dat ik nou zeg dat ik het een gemis vind: nee hoor! Werkt prima zo, dus staar je hier niet blind op.

Here I am, so what are you 2 other wishes?

Less is more!
Reg. datum: 09 maart 2002

Ik hou er toch ook van als ik en de master en het kanaal wat ik inmix tegelijk in de gaten kan houden (eigen mixer kan het ook wel niet)

You don't need eyes to see, you need vision

Relax, we understand j00

Knikker beide kanalen de CUE in en je ziet hoe hoog hij zou uitschieten, of niet?

quote:
Vash schreef op 21 september 2004 @ 07:21:
Knikker beide kanalen de CUE in en je ziet hoe hoog hij zou uitschieten, of niet?
Jawel, uiteraard, maar ik bedoel: je ziet geen 2 kanalen naast elkaar op de vu meter.

Acties: [view]

Door: BtM909
Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

quote:
JasperT schreef op 21 september 2004 @ 10:14:
[...]

Jawel, uiteraard, maar ik bedoel: je ziet geen 2 kanalen naast elkaar op de vu meter.
Net of je daarop beatmatched :? Ik heb het zelf overigens ook, maar check toch altijd de cue-level van beide kanalen tegelijkertijd.

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

Ne, ik beatmatch daar niet mee, en een paar posts eerder heb ik al gezegd dat ik er ook ablosuut niet mee zit dat het zo is. Wil alleen duidelijk maken dat je het niet per se nodig hebt om de vu meters van 2 kanalen naast elkaar te zien.

Acties: [view]

Door: BtM909
Moderator WEB/GFX/DTE
( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

quote:
JasperT schreef op 21 september 2004 @ 10:36:
Ne, ik beatmatch daar niet mee, en een paar posts eerder heb ik al gezegd dat ik er ook ablosuut niet mee zit dat het zo is. Wil alleen duidelijk maken dat je het niet per se nodig hebt om de vu meters van 2 kanalen naast elkaar te zien.
:D :D Las je vorige post verkeerd O-)

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like yours
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
Hell Yeah, ik heb FoOL z'n ondertitel weer gestolen (maar dan mooier :D)

quote:
BtM909 schreef op 21 september 2004 @ 10:40:
[...]

:D :D Las je vorige post verkeerd O-)
Och ja, het is nog vroeg he... :)

Nu met Mac Pro!
Reg. datum: 04 juni 2001

ik gebruik die per-kanaal VU (net als denk ik iedereen) altijd heel ff gauw voordat ik de volgende plaat erin gooi om er zeker van te zijn dat het volume niet te hoog is. Dus om ze ff gelijk te trekken... Daar issie dan ook voor, en niet om mee te beatmatchen maar dat was volgens mij al duidelijk ;)

"I reject your reality and substitute my own" -- Adam Savage
PowerBook G4 1,25 Ghz | 768 MB | 80 GB | 15.4 "
Mac Pro Quad 2,66 Ghz | 2 GB | 1 TB | 21" Studio Display (ja, CRT ja)

Relax, we understand j00

Mss dat ik wel beter een limiter/compressor kan kopen, dan kunnen de pieken lekker ver naar boven schieten en tijdens het opnemen klinkt het ook beter/harder, omdat je altijd op de 0db zit dan.

Nu met Mac Pro!
Reg. datum: 04 juni 2001

oleeee er is weer een nieuw setje platen onderweg :)
quote:

QTY Product/title Price Total SP
1 The Gang Bang Theory - The Underground Doesn`t Stop ¤ 7,70 ¤ 7,70 N
1 Eric Powell - Don`t Deny It ¤ 8,95 ¤ 8,95 N
1 Cave - The Carima E.P. ¤ 8,20 ¤ 8,20 N
1 Mojado - El Toro ¤ 7,40 ¤ 7,40 N
1 Dj Pumphead - Fucking Famous ¤ 8,37 ¤ 8,37 N
1 Alenia - Volume 1 ¤ 8,10 ¤ 8,10 N

Gisteravond besteld bij Recess, zijn nu onderweg :D
Vooral die van The Gangbang Theory vind ik gruwelijk! Ooeeeee :)

"I reject your reality and substitute my own" -- Adam Savage
PowerBook G4 1,25 Ghz | 768 MB | 80 GB | 15.4 "
Mac Pro Quad 2,66 Ghz | 2 GB | 1 TB | 21" Studio Display (ja, CRT ja)

Reg. datum: 21 juni 2000

quote:
Vash schreef op 21 september 2004 @ 12:41:
Mss dat ik wel beter een limiter/compressor kan kopen, dan kunnen de pieken lekker ver naar boven schieten en tijdens het opnemen klinkt het ook beter/harder, omdat je altijd op de 0db zit dan.
En daar gaat je dynamiek !

Relax, we understand j00

Ook dáár heb ik aan gedacht... daarom zeg ik misschien ;)
Waarschijnlijk ga ik er wel 1 halen om mijn Syrincs-set te beschermen (die bij sommige nummers toch al heel naar klinkt) en wat het opnemen betreft: daar luisteren we wel naar of het kwaliteitsverschil ernstig is (en ik ben een ernstige audiofiel :P).

Waarschijnlijk kun je met een fatsoenlijke limiter nog instellen hoe hij z'n werk moet doen, zodat het grootste gedeelte van de dynamiek bewaard blijft.

Flake wijzigde dit bericht 21-09-2004 13:19 (79%)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: