Hoofdcategorieën
Topicacties

[HOWTO] ps one lcd in pc

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 25 april 2000

quote:
E-mail schreef op 05 september 2004 @ 22:28:

Als je nu het lcd aanzet (en 'Bureaublad naar deze monitor uitbreiden" aanzet in Windows) zul je waarschijnlijk strepen over het scherm zien lopen. Je moet nu met powerstrip (*download*) de videokaart settings aan gaan passen (rechterklik in system tray > Diplay Profiles > Config > videokaart selecteren > advanced timings). Dit proces gaat gegarandeerd een paar uur duren. Dit heeft bij mij heeft het een paar dagen geduurd omdat powerstrip steeds vastliep :X. Tenslotte werkten de volgende instellingen (let op! dit verschilt per display en de volgende instellingen zullen waarschijnlijk niet bij jou werken). Je moet in ieder geval de 720x576 resolutie aanhouden en csync en interlaced gebruiken. Verder moet de hsync rond de 16 kHz liggen en de vsync rond de 25 Hz.
Tjonge, dat proces duurt inderdaad ff. Ben nu al een tijd bezig maar voor mijn gevoel niets opgeschoten. Ik heb een Matrox Millennium II PCI kaartje. Ook bij mij loopt powerstrip geregeld vast, al lijkt dat met een oudere versie (3.02) nu beter te gaan.

Ik heb jou settings (na veel geklooi) ongeveer kunnen benaderen maar helaas geen beeld :'( Wat is de strategie om beeld te krijgen? Probleem is dat de waarden met elkaar samenhangen en ik niet weet wat dit effect op elkaar is. Af en toe zie ik wel wat strepen voorbij komen maar meer ook niet....

Via de TV-out van mijn radeon 8500 kaartje heb ik wel beeld (al is dat niet al te best van kwaliteit)

/update: Ik kom er nog steeds niet uit en weet niet waar het fout loopt 8)7 . Na het instellen van de custom resolution, refresh rates, front/back porch, sync width en ik ook 'composite sync' en 'interlaced' aanvink kies ik add-resolution.

http://picserver.org/view_image.php/9NHN59L80D9I/p.png

Maar als ik dan in het advanced timings scherm terugkom dan zijn de H/V refreshrates en de pixelclock doodleuk verdubbeld (pixclock~30Mhz ipv 15 H:~32Khz V:~47Hz)

http://picserver.org/view_image.php/P289D36OU645/p.png

Ik heb het gevoel dat het iets met de interlace heeft te maken maar heb te weinig kennis om te weten wat er niet goed gaat. :(

Wie weet dat wel?

euss wijzigde dit bericht 25-09-2004 09:06 (28%)

Watskeburtwithmydog

quote:
jps schreef op 24 september 2004 @ 02:43:
[...]

Tjonge, dat proces duurt inderdaad ff. Ben nu al een tijd bezig maar voor mijn gevoel niets opgeschoten. Ik heb een Matrox Millennium II PCI kaartje waarvoor ik een Win2k driver heb geinstalleerd. Ook bij mij loopt powerstrip geregeld vast, al lijkt dat met een oudere versie (3.02) nu beter te gaan.

Ik heb jou settings (na veel geklooi) ongeveer kunnen benaderen maar helaas geen beeld :'( Wat is de strategie om beeld te krijgen? Probleem is dat de waarden met elkaar samenhangen en ik niet weet wat dit effect op elkaar is. Af en toe zie ik wel wat strepen voorbij komen maar meer ook niet....

/edit BTW: via de TV-out van mijn radeon 8500 kaartje heb ik wel beeld (al is dat niet al te best van kwaliteit)
dat komt omdat je het moet instellen, csync en zo aan en veel proberen!!!

Canon EOS 30D, IS USM 17-85, IS USM 17-55 f2.8, Canon Speedlite 580EX II! en nog wat meer stuff :)

quote:
mydogisgone schreef op 24 september 2004 @ 14:32:
[...]

dat komt omdat je het moet instellen, csync en zo aan en veel proberen!!!

Ja, ik probeer me helemaal blauw. Is dit systematisch aan te pakken? Af en toe heb ik het gevoel 'warm' te zijn maar ik zie verder geen desktop oid door de strepen heen :X .

Moet ik gewoon geluk hebben dat het beeld ineens tevoorschijn komt? Ik snap dat het finetunen ook niet heel makkelijk zal zijn, maar dan heb je in ieder geval een uitgangspunt. Nu probeer ik vanalles maar weet niet hoe ik dit het beste aan kan pakken (volgorde van instellingen etc). Zie ook mijn update in de vorige post.

Reg. datum: 21 januari 2003

quote:
jps schreef op 24 september 2004 @ 02:43:
[...]

Tjonge, dat proces duurt inderdaad ff. Ben nu al een tijd bezig maar voor mijn gevoel niets opgeschoten. Ik heb een Matrox Millennium II PCI kaartje. Ook bij mij loopt powerstrip geregeld vast, al lijkt dat met een oudere versie (3.02) nu beter te gaan.

Via de TV-out van mijn radeon 8500 kaartje heb ik wel beeld (al is dat niet al te best van kwaliteit)

/update: Ik kom er nog steeds niet uit en weet niet waar het fout loopt 8)7 . Na het instellen van de custom resolution, refresh rates, front/back porch, sync width en ik ook 'composite sync' en 'interlaced' aanvink kies ik add-resolution.

[afbeelding]

Maar als ik dan in het advanced timings scherm terugkom dan zijn de H/V refreshrates en de pixelclock doodleuk verdubbeld (pixclock~30Mhz ipv 15 H:~32Khz V:~47Hz)

[afbeelding]

Ik heb het gevoel dat het iets met de interlace heeft te maken maar heb te weinig kennis om te weten wat er niet goed gaat. :(

Wie weet dat wel?
Hehe, toen ik deze howto schreef had ik gehoopt dat ik de enige was waarbij powerstrip zo idioot slecht werkte. Ik had dit dus ook, maar met een andere versie (.49 meen ik me te herinneren). Een reinstall van .53 loste dit toen op. Ik weet niet of je nu .53 gebruikt? Als dit niet zo is, gebruik die dan. Als dit wel zo is: tja, misschien toch een andere (.52?) proberen ofzo. Ohja, je hebt wel de resolutie toegevoegt aan de driver en windows reboot neem ik aan? (dit gebeurt met "Add new resolution" knop)

Emiel wijzigde dit bericht 24-09-2004 17:31 (3%)

paiq.nl - is geen gebruikelijke datingsite

quote:
E-mail schreef op 24 september 2004 @ 16:48:
[...]

Hehe, toen ik deze howto schreef had ik gehoopt dat ik de enige was waarbij powerstrip zo idioot slecht werkte. Ik had dit dus ook, maar met een andere versie (.49 meen ik me te herinneren). Een reinstall van .53 loste dit toen op. Ik weet niet of je nu .53 gebruikt? Als dit niet zo is, gebruik die dan. Als dit wel zo is: tja, misschien toch een andere (.52?) proberen ofzo. Ohja, je hebt wel de resolutie toegevoegd aan de driver en windows reboot neem ik aan?

Ik gebruik nu versie 3.02, maar zal 't eens met .53 doen. De resolutie heb ik aan de driver toegevoegd met de 'customize resolutions' in Powerstrip. En inmiddel heb ik wel vaak genoeg gereboot :(

Het lijkt op het zoeken naar een speld in een hooiberg. Klopt dat ook? IS het beeld er ook 'ineens'? Wat ik ook niet begrijp is dat die 'pixel clock' op iets boven de 30 Mhz blijft staan en met geen mogelijk omlaag te brengen is. Op screenshots met settings van anderen is deze waarde rond de 15Mhz.

Kan iemand uitleggen hoe dit zit?

/update: het lijkt erop dat het probleem samenhangt met de pixelclock die met geen mogelijkheid <30 Mhz valt te krijgen. Is dit een probleem dat te maken kan hebben met de gebruikte videokaart? (matrox millennium II 4MB PCI)

JPS wijzigde dit bericht 25-09-2004 11:50 (48%)

Watskeburtwithmydog

btw vind mijn videokaart (9700pro) de sony psone wel als ik er een convertor tussen zet die csync naar hsync en vsync converteerd?
ik hoop het wel want ik moet nu steeds me andere monitor er aan hangen :( wat dus echt gewoon zwaar debiel en klote is!

Canon EOS 30D, IS USM 17-85, IS USM 17-55 f2.8, Canon Speedlite 580EX II! en nog wat meer stuff :)

Mika rules!

Heb je misschien het schema van de always-on mod opgeslagen (bron). Want alle plaatjes in jouw bron vermelding zijn dood.

Powermac G5 casemod / PC specs / Macbook Pro 15.4", 2 GB mem, 7200rpm 100 GB HDD / iPhone US 8GB

Reg. datum: 03 januari 2002

quote:
mydogisgone schreef op 24 september 2004 @ 17:25:
btw vind mijn videokaart (9700pro) de sony psone wel als ik er een convertor tussen zet die csync naar hsync en vsync converteerd?
ik hoop het wel want ik moet nu steeds me andere monitor er aan hangen :( wat dus echt gewoon zwaar debiel en klote is!
Stel hem eenmalig in met een andere monitor eraan en zet DDC uit. Daarna zou het als het goed is gewoon met de PSone LCD moeten werken.
quote:
zonoskar schreef op 24 september 2004 @ 23:54:
Heb je misschien het schema van de always-on mod opgeslagen (bron). Want alle plaatjes in jouw bron vermelding zijn dood.
Zo moeilijk is dat niet zonder plaatjes:
DCC is a 5V signal level supply. Applying 5V to pin 10 on the Sony PSOne display switches it on. You can take the 5V from anywhere as long as it's 5V with reference to the display's ground. You can use a current limiting resistor and 5V zener diode to wire an "always on" display from the 7.5V supply if your VGA cable doesn't have a DCC pin.
:Y)

euss wijzigde dit bericht 25-09-2004 09:08 (27%)

Watskeburtwithmydog

quote:
euss schreef op 25 september 2004 @ 09:05:
[...]
Stel hem eenmalig in met een andere monitor eraan en zet DDC uit. Daarna zou het als het goed is gewoon met de PSone LCD moeten werken.
werkt niet :( heb dcc uit gezet voor die monitor en daarna het lcd ingesteld. en toen mijn pc restarted en hij was WEER weg :(

Mika rules!

Ik kan jullie wel vertellen dat die dure spanningsregelaar niet nodig is. Ik heb mijn display gewoon op de +5 en +12 van een molex aangesloten en hij draait perfect.

Powermac G5 casemod / PC specs / Macbook Pro 15.4", 2 GB mem, 7200rpm 100 GB HDD / iPhone US 8GB

quote:
zonoskar schreef op 26 september 2004 @ 18:34:
Ik kan jullie wel vertellen dat die dure spanningsregelaar niet nodig is. Ik heb mijn display gewoon op de +5 en +12 van een molex aangesloten en hij draait perfect.

s/duur/gratis mits gesampled :)

Het LCD vraagt 7.5 volt. Het lijkt me dus beter om 7.5 volt te gebruiken in plaats van 7.0 volt :). Maar idd mooi dat het ook werkt.

Reg. datum: 24 januari 2000

quote:
zonoskar schreef op 26 september 2004 @ 18:34:

en de boel gaat niet warm worden?
Je hebt de massa van het LCD dan namelijk 5V hoger liggen dan de massa van de signalen vanaf de VGA-stekker.

Die eerder genoemde chip van Ti is inderdaad vrij prijzig als je 'm los zou moeten kopen (7-8$ op de site van Ti). Het is uiteraard ook mogelijk om op een andere manier de LCD te voeden, maar jouw oplossing lijkt me vrij riskant en zeker niet voor elk display een goede oplossing.

Zou je eens kunnen meten wat je LCD nu aan stroom trekt?
Volgens de handleiding zou 'ie 6.8W trekken, dus dat is op 7.5V net iets minder dan 1 Amp. (~900 mA)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.

Mika rules!

Hmm, ik heb hem niet lang genoeg aan gehad om te kunnen merken dat alles warm wordt. Ik meet 1.2A @7 V als ik de composite ingang gebruik, de VGA ingang moet ik nog solderen. Ik ga misschien toch een aparte voeding maken. Volgens mij kun je ook best een 7805 nemen en de massa via een zenerdiode 2.5 omhoogkrikken om 7.5V te krijgen. Of misschien kan 8V ook wel, dan zou een 7808 kunnen.

/edit: Aansluiten via de +5 en +12V pins is idd geen goed idee als je een VGA kaart aansluit. Ik hat tot nu toe alleen met de composite ingang getest en dat werkte goed. Maar met de VGA kaart eraan kreeg ik een mooie rookwolk :) VGA kaart en LCD maken het goed, alleen het GND draadje is nu wat zwart geblakert. Ik heb ook geprobeerd met +5V, maar dan gaat de backlight niet aan. Op 12V durf ik n iet :P

zonoskar wijzigde dit bericht 26-09-2004 23:51 (35%)
Reden: Rookwolkje

Reg. datum: 24 januari 2000

quote:
zonoskar schreef op 26 september 2004 @ 22:31:
Hmm, ik heb hem niet lang genoeg aan gehad om te kunnen merken dat alles warm wordt. Ik meet 1.2A @7 V als ik de composite ingang gebruik, de VGA ingang moet ik nog solderen. Ik ga misschien toch een aparte voeding maken. Volgens mij kun je ook best een 7805 nemen en de massa via een zenerdiode 2.5 omhoogkrikken om 7.5V te krijgen. Of misschien kan 8V ook wel, dan zou een 7808 kunnen.

/edit: Aansluiten via de +5 en +12V pins is idd geen goed idee als je een VGA kaart aansluit. Ik hat tot nu toe alleen met de composite ingang getest en dat werkte goed. Maar met de VGA kaart eraan kreeg ik een mooie rookwolk :) VGA kaart en LCD maken het goed, alleen het GND draadje is nu wat zwart geblakert. Ik heb ook geprobeerd met +5V, maar dan gaat de backlight niet aan. Op 12V durf ik n iet :P

neem dan een 317
maar goed 1.2 A is wel erg dicht bij het max van 1.5A, dus gooi er dan een tor overheen (2n3055 bijv)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.

Watskeburtwithmydog

is er echt niemand die weet hoe ik die rottige vga aansluiting activeer?! zonder een monitor aan te hangen?
is het mogelijk door middel van de Rood, groene en blauwe aansluiting allemaal te voorzien van een 75ohm weerstand? en dat verbinden aan de ground?
zou daarmee mijn ati denken dat er een tft aan hangt? :) ik heb al converter tussen gemaakt en dat hielp ook niet :( dus mensen PLZ help.. 2e monitor is geen optie! eventueel via s-video of iets anders is ook wel goed.

Reg. datum: 03 februari 2004

Heb ik weer :&#039;(
Ik bestel 2 schermpjes bij nedgame.nl
Krijg ik ze vandaag binnen, zit er maar 1 in de grote doos :o
Meteen nedgame gemaild, nu hopen dat ze dit coulant oplossen...

ps. Is er toevallig een tweaker die er 2 heeft gekregen ipv 1? En maar 1 heeft betaald? Dan weet je wie je moet contacteren :)

Prometeia 2 GT OWNAGE

Proud to be a Zaadbuis
Reg. datum: 22 juni 2001

quote:
jps schreef op 24 september 2004 @ 17:08:
[...]

/update: het lijkt erop dat het probleem samenhangt met de pixelclock die met geen mogelijkheid <30 Mhz valt te krijgen. Is dit een probleem dat te maken kan hebben met de gebruikte videokaart? (matrox millennium II 4MB PCI)

Hier precies hetzelfde, pixelclock boven de 30 Mhz en niet lager te krijgen.
Als ik real-time adjustment uitzet en de waardes ongeveer in de goede richting zet dan komen de (te) hoge waardes weer terug na het apply'en...
Dit overigens op 640*480 met deze instellingen http://bit-tech.net/article/136/2 .
Op 720*576 krijg ik na reboot de melding dat Windows deze oude driver niet ondersteund (??) en moet ik eerst de Matrox driver opnieuw installeren (het is de meest recente Matrox Millenium II driver van de Matrox site)
Gebruikte Powerstrip is V3.52 en de kaart zoals gezegd een MGA-Mil/2/IG2

Al dagen aan het klooien maar geen steek verder gekomen, iemand nog zinnige tips?

wordt vervolgd...

quote:
Brabus Freak schreef op 27 september 2004 @ 21:30:
Heb ik weer :&#039;(
Ik bestel 2 schermpjes bij nedgame.nl
Krijg ik ze vandaag binnen, zit er maar 1 in de grote doos :o
Meteen nedgame gemaild, nu hopen dat ze dit coulant oplossen...

ps. Is er toevallig een tweaker die er 2 heeft gekregen ipv 1? En maar 1 heeft betaald? Dan weet je wie je moet contacteren :)

Wat zou je zelf doen als je er 2 had ontvangen ipv 1 &gt;:)?

quote:
Zaadbuis schreef op 27 september 2004 @ 21:30:
[...]

Hier precies hetzelfde, pixelclock boven de 30 Mhz en niet lager te krijgen.
Als ik real-time adjustment uitzet en de waardes ongeveer in de goede richting zet dan komen de (te) hoge waardes weer terug na het apply'en...
Dit overigens op 640*480 met deze instellingen http://bit-tech.net/article/136/2 .
Op 720*576 krijg ik na reboot de melding dat Windows deze oude driver niet ondersteund (??) en moet ik eerst de Matrox driver opnieuw installeren (het is de meest recente Matrox Millenium II driver van de Matrox site)
Gebruikte Powerstrip is V3.52 en de kaart zoals gezegd een MGA-Mil/2/IG2

Al dagen aan het klooien maar geen steek verder gekomen, iemand nog zinnige tips?
Ik heb inderdaad ook nog moeilijk lopen doen met de verschillende drivers. Op dit moment gebruik ik de Windows (XP) drivers, omdat het met de Matrox versie niet wilde.

Emiel wijzigde dit bericht 28-09-2004 11:04 (3%)

Reg. datum: 03 februari 2004

quote:
E-mail schreef op 28 september 2004 @ 11:04:
[...]

Wat zou je zelf doen als je er 2 had ontvangen ipv 1 &gt;:)?

Mja, Ok, maar ik hoop dat nedgame mij gelooft :(
Anders ben ik hard genaait! Ze hebben nog steeds niet truggemailt...

Brabus Freak wijzigde dit bericht 28-09-2004 16:56 (4%)

Prometeia 2 GT OWNAGE

Watskeburtwithmydog

quote:
Brabus Freak schreef op 28 september 2004 @ 16:55:
[...]

staan der ook 2 op de rekening?

quote:
Brabus Freak schreef op 28 september 2004 @ 16:55:
[...]

1 woord: BELLEN!. Mail is geen snel medium, en wordt makkelijker niet op gereageerd dan dat iemand de telefoon haverwege op de haak gooit (bij wijze van)
The Art of Modding..!

Ik heb nu net mijn Psone schermpje binnengekregen ,maar ik wil hem gewoon via de video out gaan gebruiken. Maar ik heb geen idee hoe ik die AV kabel moet maken, want die is gewoon minijack. Die middelste pin van de Tulip kabel aan welk Dingetje moet ik die vast maken in die minijack?

En als ik de adapter erin doe dan doet het scherm helemaal nix. Gaat zelfs geen Backlight aan! Komt dit omdat het scherm geen signaal krijgt?

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

Mika rules!

Backlight gaat idd pas aan als je signaal krijgt.

/edit: middelste pin v/d tulip gaat naar de tip v/d minijack. De andere is dan wel duidelijk.

zonoskar wijzigde dit bericht 29-09-2004 00:25 (50%)

Er zijn vorderingen, maar ik ben er nog niet :(

De matrox Millennium II heb ik vervangen door een Mystique en ik heb nu zowaar een soort van beeld. Wederom heb ik de nodige powerstrip uurtjes gemaakt, maar tot dusver nog niet met het gewenste resultaat. Hoewel het scherm vrij rustig is en bijna het juiste formaat heeft wordt het beeld nog niet goed opgebouwd.

http://picserver.org/view_image.php/C1L3W3F1439Z/p.jpeg

Zodra ik een venster naar de LCD (secondary monitor) sleep maakt hij er dus een rommel van. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Hoe is het trouwens mogelijk om het beeld gewoon te klonen ipv een extra desktop te krijgen?

WYSIWYG
Reg. datum: 10 september 2001

quote:
jps schreef op 29 september 2004 @ 01:23:
Zodra ik een venster naar de LCD (secondary monitor) sleep maakt hij er dus een rommel van. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Hoe is het trouwens mogelijk om het beeld gewoon te klonen ipv een extra desktop te krijgen?
Kan je toch aangeven bij je settings van je monitor. Een vinkje omzetten geloof ik.

Pay peanuts get monkeys !

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: