Hoofdcategorieën
Topicacties

[HOWTO] ps one lcd in pc

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 13 augustus 1999

quote:
E-mail schreef op 05 september 2004 @ 23:09:
[...]

Jup, dit is sowieso de standaard PAL resolutie en er is hier sprake van een PAL schermpje :)

Dus je weer zeker dat het schermpje 720x576 pixels heeft die allemaal apart aan te sturen zijn?

Het argument dat het hier om een PAL scherm gaat doet me weinig, er zijn vast ook wel schermpjes met lagere resolutie te koop met een PAL video ingang.

j-w wijzigde dit bericht 06-09-2004 09:10 (13%)

Reg. datum: 21 januari 2003

quote:
RoamoR schreef op 06 september 2004 @ 00:03:
Mooie How-To _/-\o_ Krijg al helemaal zin :)

Even wat onduidelijkheden:

-Kun je een foto laten zien hoe alles op je videokaart is aangesloten?
- Voor de aansturing gebruik je dus geen speciale software oid?

Ik zal vanmiddag wat meer foto's maken :). Ik gebruik alleen powerstrip voor de software.

quote:
TD-er schreef op 06 september 2004 @ 01:43:
Ook ik ben heel erg benieuwd naar de resolutie van het LCD.
Via google kwam ik erop dat de NTSC-versie 640*480 zou zijn, maar daar was die persoon nogal vaag mee. (het was niet duidelijk of dat de output-settings waren of de werkelijke res)
De GWGBA (een Gameboy-avance => PSone-LCD-adapter) zou een res hebben van 348*240 pixels. (is dus ook niet duidelijk of dat de res van het LCD is)

@TS: wat zijn de specs van het scherm wat betreft de storage temp, operating temp stroomverbruik etc.?

Geen idee, heb de doos inmiddels al weer weggegooid. Mijn ervaring is dat het schermpje redelijk warm wordt als het niet gemonteerd zit. Maar door de koperen afstandhoudertjes wordt de warmte redelijk goed weggeleid :*). Verder verbruikt het ding (zelf gemeten) 0.55 ampere bij 7.5 volt, dit is dus 4,125 watt. De regulator heeft echter een efficientie van 90%, dus komt het totaalverbruik op 4,125 * 100/90 = 4,583 watt.

Het klopt inderdaad dat de NTSC versie 640*480 is.

quote:
j-w schreef op 06 september 2004 @ 08:45:
[...]

Dus je weer zeker dat het schermpje 720x576 pixels heeft die allemaal apart aan te sturen zijn?

Het argument dat het hier om een PAL scherm gaat doet me weinig, er zijn vast ook wel schermpjes met lagere resolutie te koop met een PAL video ingang.
Uhm, tja, hoe kan ik dit zien? In windows staat de resolutie op 720*576 en als ik er met de muis overheen ga zie ik altijd de zwarte rand om de muis (=1 pixel); volgens mij wil dit zeggen dat 720*576 ook echt de resolutie is :P

Emiel wijzigde dit bericht 06-09-2004 10:13 (10%)

paiq.nl - is geen gebruikelijke datingsite

quote:
euss schreef op 06 september 2004 @ 01:00:

*knip*

Als je een composiet sync circuit hebt voldoet geloof ik deze driver ook wel zodat je niet met powerstrip etc hoeft te tweaken:

*knip*

Hmm, interessant, kun je in zo'n driver ook csync op de een of andere manier aankrijgen :) Ik word dat powerstrip onderhand wel zat.

Reg. datum: 13 augustus 1999

quote:
E-mail schreef op 06 september 2004 @ 09:40:
[...]

Uhm, tja, hoe kan ik dit zien? In windows staat de resolutie op 720*576 en als ik er met de muis overheen ga zie ik altijd de zwarte rand om de muis (=1 pixel); volgens mij wil dit zeggen dat 720*576 ook echt de resolutie is :P

misschien kun je in paint een wit scherm maken met 1 zwarte pixel.
Deze pixel moet dan ook te zien op het LCD scherm.
Dan kun je een pixel toevoegen (direkt naast de eerste pixel), en dan moet op het scherm ook een extra pixel verschijnen. En zo ga je een tijdje door. Test dit zowel horizontaal en vertikaal.

Als dit goed gaat voor een groot aantal pixels, dan kun je vrij zeker van zijn dat de 'native' resolutie van je LCD, en de aansturings resolutie niet veel van elkaar verschillen.

j-w wijzigde dit bericht 06-09-2004 09:58 (3%)

quote:
j-w schreef op 06 september 2004 @ 09:58:
[...]

misschien kun je in paint een wit scherm maken met 1 zwarte pixel.
Deze pixel moet dan ook te zien op het LCD scherm.
Dan kun je een pixel toevoegen (direkt naast de eerste pixel), en dan moet op het scherm ook een extra pixel verschijnen. En zo ga je een tijdje door. Test dit zowel horizontaal en vertikaal.

Als dit goed gaat voor een groot aantal pixels, dan kun je vrij zeker van zijn dat de 'native' resolutie van je LCD, en de aansturings resolutie niet veel van elkaar verschillen.
Mja, dat werkt ook allemaal hoor :). Even iets anders, heeft iemand enig idee hoe ik een programma op die monitor kan uitvoeren en toch niet iedere keer met mijn muis van mijn huidige monitor afval als ik naar rechts ga?

Emiel wijzigde dit bericht 06-09-2004 10:04 (14%)

Reparateur
Reg. datum: 28 september 2000

Wat nou het mooie is met deze how-to, is dat je ipv zo'n klein LCDtje ook gewoon een TV of een arcade monitor er aan kan hangen.

Ja en probeer het nu eens? .... ZET HEM UIT ZET HEM UIT!!!!

Doh !

quote:
E-mail schreef op 06 september 2004 @ 10:02:
[...]

Mja, dat werkt ook allemaal hoor :). Even iets anders, heeft iemand enig idee hoe ik een programma op die monitor kan uitvoeren en toch niet iedere keer met mijn muis van mijn huidige monitor afval als ik naar rechts ga?
Kijk eens naar ultramon, die kan je muis locken op de primary desktop
Ultramon
Php counter foetsie

hoe zit het met de kijkhoek van dat sony schermpje...ik weet wel dat sommige andere merken die psone schermpies maken dat daar de kijkhoek erg slecht is

[b]Specs PC -=- Specs Laptop -=- Fuji S602Z

Fat finger, three beer
Reg. datum: 23 juli 2001

http://www.clanstygian.com/images/casemods/scyth/Moi.jpg
Niet een PSOne schermpje, maar een 4" tft van een of andere videomachine... Max reso van 1024x768 =)

En oh jah, de pic zuigt 'n beetje... de JPG rastert niet zo mooi hier

Scyth wijzigde dit bericht 06-09-2004 11:22 (19%)

Powerkiting!

Waar kan je nu nog zo'n schermpie kopen?
Lijkt mij errug stoer om deze in de voorkant van mij pc te bouwen. :9~
Alleen hoeveel CM bij hoeveel is hij?

Php counter foetsie

quote:
Danjel schreef op 06 september 2004 @ 11:27:
Waar kan je nu nog zo'n schermpie kopen?
Lijkt mij errug stoer om deze in de voorkant van mij pc te bouwen. :9~
Alleen hoeveel CM bij hoeveel is hij?

nedgame(.com)

10x7.5cm zijn afmetingen van het scherm zelf

WYSIWYG
Reg. datum: 10 september 2001

Dit is al vaker gedaan en zeker iets dat ik binnenkort ga doen.

Zie bijvoorbeeld hier voor meer info:

http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=14066

Pay peanuts get monkeys !

Vroeger bekend als toeter
Reg. datum: 31 mei 2002

quote:
HeefStan schreef op 05 september 2004 @ 23:23:
[...]

is toch resolutie van standaard tv ? (correct me if wrong)

btw : ik heb interesse in een ia, maar wil ook graag weten hoe het met de prijzen van die overige onderdelen zit....

Als er een IA komt doe ik zeker mee, dan weet ik tenminste zeker dat ik de juiste onderdelen koop, op electronica gebied ben ik nml echt niet goed. Wel erg veel interesse in dit ding, wat dat betreft komt ie er zeker :) De vraag is even hoe.

Ik ben erg benieuwd naar meer pics van de TS, kom maar op :9

Edit: Zit net op de netgames site te kijken, het schermpje is nu al niet meer op voorraad, blijkbaar heeft TS veel mensen op een idee gebracht!

Redshark wijzigde dit bericht 06-09-2004 11:47 (11%)

quote:
toeter schreef op 06 september 2004 @ 11:44:
[...]

Als er een IA komt doe ik zeker mee, dan weet ik tenminste zeker dat ik de juiste onderdelen koop, op electronica gebied ben ik nml echt niet goed. Wel erg veel interesse in dit ding, wat dat betreft komt ie er zeker :) De vraag is even hoe.

Ik ben erg benieuwd naar meer pics van de TS, kom maar op :9

Edit: Zit net op de netgames site te kijken, het schermpje is nu al niet meer op voorraad, blijkbaar heeft TS veel mensen op een idee gebracht!
Ze krijgen elke paar weken nieuwe leveringen uit de US geloof ik. Als je een IA wil opzetten denk ik dat je via hen wel een betere prijs kunt krijgen. Er staan nog wat pics op ht tp://emiel.dezeserver.nl/public/lcd/ trouwens (high-res). Vanmiddag zal ik nog wat pics maken van soldeerwerk op videokaart enzo.

Reg. datum: 03 februari 2004

OMFG :9~
Niet normaal zo stoer 8)
Ik ga dit zeker doen, maar ik ben een beetje noob in elektronica, is het dan toch te doen?
Enneuh... ik heb op mijn 9800pro al 2 monitoren hangen+ultramon, als ik nou een pci vga kaartje koop, kan ik em dan zeg maar als '3de' monitor gebruiken?

Prometeia 2 GT OWNAGE

quote:
Brabus Freak schreef op 06 september 2004 @ 17:35:
OMFG :9~
Niet normaal zo stoer 8)
Ik ga dit zeker doen, maar ik ben een beetje noob in elektronica, is het dan toch te doen?
Enneuh... ik heb op mijn 9800pro al 2 monitoren hangen+ultramon, als ik nou een pci vga kaartje koop, kan ik em dan zeg maar als '3de' monitor gebruiken?
Jup, ik gebruik hier ook 2 monitoren + lcd'tje (1 agp, 2 pci videokaarten ;) )

Nog een vraagje:
is de milennium (1?) ook goed genoeg? Met 2 MB >:)

Prometeia 2 GT OWNAGE

Php counter foetsie

quote:
Brabus Freak schreef op 06 september 2004 @ 18:06:
Nog een vraagje:
is de milennium (1?) ook goed genoeg? Met 2 MB >:)

als die csync ondersteunt wel ja (of je moet zelf een printje in elkaar zetten) en als je er niet mee gaat gamen. Voor 2d is die zat

e-mail, hoe zit het nou met die kijkhoek?

PASware wijzigde dit bericht 06-09-2004 18:16 (8%)

Nee, ik wil dat schermpje voor winamp, en mss wat temps ofzo

Prometeia 2 GT OWNAGE

Reg. datum: 31 december 2003

maruh ik kan dus ook een simpel oud PCI kaartje hiervoor gebruiken?

Hoe zit het trouwens met het ontmantelen van dit dign.. kan je hem zo ver strippen dat hij voor DIY beamer gebruikt kan worden? op diyprojector.nl staat er wel over dathet kan maar dat is niet met een officiele Sony lcd...

quote:
PASware schreef op 06 september 2004 @ 18:15:
[...]

als die csync ondersteunt wel ja (of je moet zelf een printje in elkaar zetten) en als je er niet mee gaat gamen. Voor 2d is die zat

e-mail, hoe zit het nou met die kijkhoek?
Grote kans dat het met de Matrox Millennium I werkt ja. De kijkhoek is erg goed, als ik er plat (bijna 90 graden) op kijk, kan ik het beeld nog zien.

pardon me
Reg. datum: 30 juli 2003

quote:
E-mail schreef op 06 september 2004 @ 17:51:
[...]

Jup, ik gebruik hier ook 2 monitoren + lcd'tje (1 agp, 2 pci videokaarten ;) )

Kan ik ook zonder enig risico mijn Radeon 9800 pro D-SUB aansluiting gebruiken voor het aansluiten van dit LCD schermpje mijn TFT zit gewoon op de DVI uitgang?

Als er een IA voor dit setje komt dan ben ik zeer geinteresseerd!

Wat is de all-in prijs van het inbouwen van zo'n LCD schermpje? Dus incl. alle onderdelen?

Jack Bauer kicks ass
Reg. datum: 08 maart 2004

Ik heb een MSI geforce 4 ti 4400, deze heeft 2 uitgangen, zou je ook het gewone scherm kunnen clonen, ook al zijn de resoluties anders ?

TabletPC Whee!!

Reg. datum: 24 januari 2000

quote:
SHuisman schreef op 06 september 2004 @ 18:53:
Ik heb een MSI geforce 4 ti 4400, deze heeft 2 uitgangen, zou je ook het gewone scherm kunnen clonen, ook al zijn de resoluties anders ?
Grote kans dat alleen de Matrox kaarten dat kunnen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.

\o/ mooi hoor! * addictive onthoudt dit draadje

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: