Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• vstkvr
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
quote:
Sleepie schreef op 08 september 2004 @ 11:37:
[...]

Je mag die link wel doorgeven. Maak er alleen geen opvallend topic van op het PMDG forum, want dan vrees ik dat mn snelheid er erg onder te lijden zal hebben.
Maar een reply-tje in een topic, of nog beter een PM naar wat mensen die hem willen hebben, dat is geen probleem.

Is goed: ik zal de mensen die het willen wel een PM sturen (goed idee) met het verzoek de link niet verder te verspreiden!

quote:
Sleepie schreef op 08 september 2004 @ 11:40:
[...]

Absoluut, maar om een of andere reden weet ik gewoon zeker dat jij niet 1200 euro voor een zeer goed lijkende yoke-column of een kleine 3000 euro voor een throttle-quadrant wil uitgeven ;)
(ik heb de link helaas hier even niet bij de hand van die dingen)
Hm, hoe komt het dat jij zo goed op de hoogte bent van de uiterst belabberde staat van m'n bankrekening...? ;) Toch wel een ERRUG leuk ding eigenlijk, die CH Products Yoke... 8)

• TheBrain
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Hallo allemaal. Klein vraagje tussendoor: Komen er eigenlijk nog vervolgdelen op de World Tour ?

TheBrain wijzigde deze reactie 08-09-2004 15:58 (32%)

• Maniac
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 13-11-2013

Maniac

www.fon.com

quote:
TheBrain schreef op 08 september 2004 @ 15:56:
Hallo allemaal. Klein vraagje tussendoor: Komen er eigenlijk nog vervolgdelen op de World Tour ?

Lees de laatste zin van hun laatste leg eens:

Now it's time to hit the town and help David find some nice Icelandic girls. With our uniforms with the 4 stripes, I'm sure we'll succeed.

Ik weet genoeg :) ;)

FON - WiFi for Everyone | Flickr

• Kolky
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 17:33

Kolky

RPL'er uut Zwolle

quote:
davhor schreef op 08 september 2004 @ 10:18:
[...]

...
En de jet-throttle quadrant? (als hij in productie genomen is.. planning: augustus 2004)
Weet ik nog niks van. Als je wat meer informatie hierover hebt hoor ik dat graag!!!
...

Hier wat meer informatie over het nog te verschijnen jet throttle quadrant:
http://www.chproducts.com/retail/usb_throttle_quad.htm

Tevens wat informatie over de twin-enginevariant (die kennelijk al wel uit is)

Houston, you have a problem... | My T.net-Profiel

• metamarty
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 22-07 01:15

metamarty

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Private RocketTwinky reporting

Hi,

Hierbij mijn cockpit, die overigens nog niet af is. Het hout is lelijk en moet nog een normale kleur krijgen. Zijn er hier nog meer rare mensen die veel geld in FS pompen?
http://www.simkits.com/builders/marty3.jpg

Ben zelf inmiddels al 16 jaar met FS bezig, maar nog nooit hier gepost.

• Japie.G
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 19:51

Japie.G

Colour Classic

quote:
metamarty schreef op 08 september 2004 @ 17:17:
Hi,

Hierbij mijn cockpit, die overigens nog niet af is. Het hout is lelijk en moet nog een normale kleur krijgen. Zijn er hier nog meer rare mensen die veel geld in FS pompen?
[afbeelding]

Ben zelf inmiddels al 16 jaar met FS bezig, maar nog nooit hier gepost.

Supergaaf! Ik neem aan dat dit iets minder geld kost dan zo'n kant en klare cockpit? Hoe kom je aan dat soort instrumenten? Werkt het allemaal echt?

Nogmaals ziet er al veelbelovend uit!

De hartelijke groeten van mij!

• Tux
  • Laatst online: 15:38
quote:
noltha schreef op 08 september 2004 @ 12:05:
[...]

Wat dacht je hiervan ?
[snip]
Met deze optie zie je dus het AI flightplan. Dan weet je waar ze vandaan komen en waar ze naar toe vliegen!!!
Bedankt :)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• WonkaBonka
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 08-12-2007
PMDG heeft weer wat nieuwe plaatjes van de 747 :)
http://www.precisionmanuals.com/frames/744/744gallery.htm

P4, 2.8Ghz, 1024MB, 160GB, Nvidia Geforce FX 5600 256MB, MSI-6747, Logitech Extreme3DPro Joystick "3 km snelweg brengt je nergens, 3 km startbaan brengt je overal"

• dnoize
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 27-01-2007
quote:
[b][message=21607248,noline]

Verder ben ik eigenlijk wel benieuwd met wat voor 'cockpits' de andere fsim enthousiasts vliegen >:)

Pics post ik later wel, als ik klaar ben. Ik ben nu een 1 op 1 737 NG cockpit aan het bouwen. Het MIP heb ik zelf gezaagd uit mdf. Daarachter staan een 19 inch die de PFD en ND weergeeft en een 17 inch die de standby instruments en de EICAS weergeeft. Ik realiseer aleen de captains side. In het glareshield zitten een EFIS en de MCP van CPflight (die kan ik alle NG vliegers aanraden. zowel de mcp als de EFIS werken perfect samen met de PMDG).
De throttle quadrant ga ik zelf bouwen. wordt ook een exacte copie. hele goede beschrijving daarvoor gevonden op het net.

Aan de pedestal moet ik nog beginnen. Er komen uiteraard de com en nav radios in en de transponder. Die ga ik zelf bouwen en interfacen middels de IOcards van www.opencockpits.com. (kaarten zijn in bestelling).
De overhead ben ik nog in dubio of ik de panels zelf maak (zonder backlighting) of bestel bij flightdeck solutions (met backlighting).

Maar eerst de MIP afmaken en de pedestal. Overhead doe ik voorlopig wel van een scherm.

voor mensen die geinteresseerd zijn in het bouwen van een cockpit: check www.flightdecksolutions.com eens..... om van te kwijlen. :9~

• dnoize
quote:
hellogoodbye schreef op 08 september 2004 @ 10:37:
... ik vlieg alleen maar met de PMDG 737NG Bestaan er geen gevallen die meer bij een 737NG passen...?

http://www.vdbroeck.net/

kost 1200 euro, maar dan heb je ook wat
:9~

• dnoize
quote:
ShereKahn schreef op 08 september 2004 @ 17:32:
[...]

Supergaaf! Ik neem aan dat dit iets minder geld kost dan zo'n kant en klare cockpit? Hoe kom je aan dat soort instrumenten? Werkt het allemaal echt?

als ik het goed gezien heb zijn het instrumenten van |SIMKITS (www.simkits.nl)
een nederlands bedrijfje wat heel betaalbare GA instrumenten levert imho

• McFlipp
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2013

McFlipp

24...

quote:

Damn :9~

Dacht eerst dat dit een foto was:

http://www.precisionmanuals.com/images/products/747400/screenshots/pmdg_744_Exterior_01.jpg

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

• Martinair231
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 19-04-2010
quote:
McFlipp schreef op 08 september 2004 @ 21:36:
[...]

[afbeelding]
Denk ik nogsteeds :o :9~

Every man dies, only a few with honor and respect

• Derice
  • Registratie: april 2004
  • Niet online

Derice

Jamaica has a bobsled team!

Vraag me af welke runway textures dat zijn. Zien er (net als dat wiel) erg realistisch uit!

Beschikbaar als Freelance Fotograaf
Mijn reizen over de wereld
Foto's waar ik trots op ben

• metamarty

metamarty

quote:
ShereKahn schreef op 08 september 2004 @ 17:32:
[...]

De instrumenten zijn bouwpakketjes van simkits (www.simkits.com). Alles werkt echt. Er zitten 1 tot 3 servo's in elk instrument en je moet een beetje schroeven en solderen om ze in elkaar te zetten. Het geheel sluit je aan op een printplaat die 1 USB aansluiting heeft. Ik hoef dus alleen de power aan te zetten en FS2004 te starten en de metertjes nemen de stand over van het vliegtuig die ik vlieg. Dit geheel kost ongeveer 2000 euro totaal. Ik heb het gecombineerd met een aantal goflight modules voor alle knoppen, radio's en autopilot.

http://www.simkits.com/builders/marty1.jpg

• kampoe1
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 30-06-2005
ziet er bizar uit hoor alleen nu nog echt stoelen om het effect compleet te maken, watvoor beeldscherm heb je voor je staan??

You shut-up or i will #shutdown -h now You.

• ravw
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 20:57

ravw

Vlees!

quote:
McFlipp schreef op 08 september 2004 @ 21:36:
[...]

[afbeelding]

Zo ik ben benieuwd wat de fps worden van het hele toestel.
Dat zal wel erg laag worden.

Systeem:AMD FX 8320, GTX 660,G.Skill 8 GB DDR3-1600,Seagate 2 TB, OS Win8 (64bits)

• WonkaBonka
LOL: Op het PMDG forum twijfelt men er ook aan of het nou een foto is of niet :)

P4, 2.8Ghz, 1024MB, 160GB, Nvidia Geforce FX 5600 256MB, MSI-6747, Logitech Extreme3DPro Joystick "3 km snelweg brengt je nergens, 3 km startbaan brengt je overal"

• tesair
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 23-08-2013

tesair

Giant

quote:
Dacht ik eerst ook, maar beter bekeken kloppen er een paar dingetjes niet zoals de wielbouten die niet uitsteken. Of dit is een gemanipuleerde foto of dit is wel het beste wat ik ooit op fs gebied heb gezien. Dit beloofd wat :9 :9 :9

Ladies and Gentlemen, welcome to Anchorage, Alaska. Please remain in your seats with your seatbelts fastened while the Captain taxis what's left of our airplane to the gate

• Mycroft
  • Laatst online: 22-02 02:36
Vraagje over die zelfbouwcockpit.

Het ziet er erg indrukwekkend uit, de bedragen ook trouwens!

Daarom mijn vraag, ik heb dezelfde stuurknuppel als jij. Ik heb die ooit voor mijn verjaardag gekregen, en kostte toch aardig wat duiten.

Nu ik veel met de A330/A340 van PSS vlieg (en sowieso wat serieuzer jets raw data stuur op de PC), vind ik dat dat ding telkens blijft 'hangen'. De stang is opgehangen in plastic ringetjes, en volgens mij ligt daar het euvel.

Heb jij/hebben jullie dat probleem ook? Ik vraag me af of ik ze op een handige manier kan vervangen door kogellagers of iets dergelijks..

AMD Athlon XP 3200+ 400 FSB | ABIT K7V | 1 GB PC2700 | DELL PW2407 24" | NVIDIA 6800LE | SB Live Value | Harman Kardon Soundsticks II | WD 36 GB Raptor | SONY DRU 700 DVD-RW

• jeehaa
  • Laatst online: 28-06 23:50
ik heb een probleem met mijn PSS panel. als ik in de 2d cockpit zit dan stuurt het vliegtuig niet. het reageert niet of nauwelijks op stuurbewegingen van de stick. als je bijv naar links stuurt gaat dat met enorme schokken. dus om de 2 seconden geeft hij een kleine stuurbeweging.
als ik naar virtual cockpit ga dan stuurt de kist prima. ook buiten de kist gaat het prima. wat doe ik nie goed of wat staat er niet goed ingesteld.

                           

• jos_zwa
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22-07 11:49

jos_zwa

Flying Dutchman

mensen ik heb laatst een clean instal gedaan maar nu hoor ik de ATC de maatschappijen niet meer "roepen" bij naam als ik frank zijn AI gebruik.

hiervoor moest je toch iets installeren in windows ofzo? .net framework ofzo iets? :?

zodat de ATC ook echt "Transavia" zegt zeg maar.... :Y)

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• Makadocias
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 18-04-2011

Makadocias

Ordem e Progresso

Die foto van die front-gear van die 744 van PMDG is dus niet echt aangezien dat er onder staat..............

"Not an actual FS2004 screenshot"

Wordt zowiezo wel ERRUG mooi!! :D

Check my pic's at Airliners.net

• Sleepie
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 22:28

Sleepie

Serie junkie

quote:
dnoize schreef op 08 september 2004 @ 21:17:
[...]

Pics post ik later wel, als ik klaar ben. Ik ben nu een 1 op 1 737 NG cockpit aan het bouwen. Het MIP heb ik zelf gezaagd uit mdf. Daarachter staan een 19 inch die de PFD en ND weergeeft en een 17 inch die de standby instruments en de EICAS weergeeft. Ik realiseer aleen de captains side. In het glareshield zitten een EFIS en de MCP van CPflight (die kan ik alle NG vliegers aanraden. zowel de mcp als de EFIS werken perfect samen met de PMDG).
De throttle quadrant ga ik zelf bouwen. wordt ook een exacte copie. hele goede beschrijving daarvoor gevonden op het net.

Aan de pedestal moet ik nog beginnen. Er komen uiteraard de com en nav radios in en de transponder. Die ga ik zelf bouwen en interfacen middels de IOcards van www.opencockpits.com. (kaarten zijn in bestelling).
De overhead ben ik nog in dubio of ik de panels zelf maak (zonder backlighting) of bestel bij flightdeck solutions (met backlighting).

Maar eerst de MIP afmaken en de pedestal. Overhead doe ik voorlopig wel van een scherm.

voor mensen die geinteresseerd zijn in het bouwen van een cockpit: check www.flightdecksolutions.com eens..... om van te kwijlen. :9~

Die CPFlight MCP is toch niet meer leverbaar ? Of is dat weer een andere ?
Ik ben aan het kijken of ik een 737NG cockpit ga bouwen, ben nog steeds niet helemaal zeker.
Overigens, FDS is mooi spul, maar zeker niet goedkoop. Kijk ook eens bij DakenSkys ook erg mooi spul en goedkoper dan FDS.
edit:
Foutje in de link verbeterd

• Japie.G
  • Laatst online: 19:51

Japie.G

Colour Classic

quote:
Sleepie schreef op 09 september 2004 @ 11:47:
[...]

Ik ben aan het kijken of ik een 737NG cockpit ga bouwen, ben nog steeds niet helemaal zeker.
Overigens, FDS is mooi spul, maar zeker niet goedkoop. Kijk ook eens bij DakenSkys ook erg mooi spul en goedkoper dan FDS.
Bedoel je deze?

Japie.G wijzigde deze reactie 09-09-2004 11:57 (3%)

De hartelijke groeten van mij!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

EHAM - LEPA

http://www.introweb.nl/~joszwa/got/1.jpg

http://www.introweb.nl/~joszwa/got/2.jpg

http://www.introweb.nl/~joszwa/got/3.jpg

http://www.introweb.nl/~joszwa/got/4.jpg

http://www.introweb.nl/~joszwa/got/5.jpg

http://www.introweb.nl/~joszwa/got/6.jpg

http://www.introweb.nl/~joszwa/got/7.jpg

http://www.introweb.nl/~joszwa/got/8.jpg

http://www.introweb.nl/~joszwa/got/9.jpg

http://www.introweb.nl/~joszwa/got/10.jpg

• metamarty

metamarty

quote:
Mycroft schreef op 08 september 2004 @ 23:15:
Vraagje over die zelfbouwcockpit.

Het ziet er erg indrukwekkend uit, de bedragen ook trouwens!

Daarom mijn vraag, ik heb dezelfde stuurknuppel als jij. Ik heb die ooit voor mijn verjaardag gekregen, en kostte toch aardig wat duiten.

Nu ik veel met de A330/A340 van PSS vlieg (en sowieso wat serieuzer jets raw data stuur op de PC), vind ik dat dat ding telkens blijft 'hangen'. De stang is opgehangen in plastic ringetjes, en volgens mij ligt daar het euvel.

Heb jij/hebben jullie dat probleem ook? Ik vraag me af of ik ze op een handige manier kan vervangen door kogellagers of iets dergelijks..
Wat ik zelf doe is regelmatig modelbouw smering aanbrengen op het plastic dat contact maakt met de behuizing. Modelbauw smering is een klein flesje met vloeistof dat je erop kan druppelen. Dat smeert heel erg goed en het stuur beweegt daarna weer geweldig. Ik heb het stuur ook opengemaakt, maar van binnen is niks aan te passen. Gewoon wat van die druppels erop doen dus.

• dnoize
quote:
Sleepie schreef op 09 september 2004 @ 11:47:
[...]

edit:
Foutje in de link verbeterd

de 747 MCP van een australisch bedrijf is niet meer leverbaar. de mcp van cpflight is gewoon leverbaar. sterker nog. ze hebben hun assortiment ook uitgebreid met een adf, transponder, nav en comm radios.
Van de LHshop weet ik dat ze sinds een week de MCP weer op voorraad hebben (nee ik werk er niet..LOL)

dakensys ken ik. nog zo'n bedrijf is http://www.aircraftsimulators.com/ .
die verkopen de panels modulair. je hoeft dus niet ineens een hele overhead te kopen. mijn landing gear panel komt daar vandaan.

ik was eerst van plan om een c172 te bouwen met de simkits. maar nadat ik me daarin verdiepte leek een 737NG toch leuker. Nu alleen nog goed leren vliegen FMC/CDU en dergelijke. Dus als er vrijwilligers zijn, dan mogen die me straks vliegles geven in mijn 1 op 1 737NG cockpit ;)

• Sleepie

Sleepie

Serie junkie

quote:
dnoize schreef op 09 september 2004 @ 15:58:
[...]

de 747 MCP van een australisch bedrijf is niet meer leverbaar. de mcp van cpflight is gewoon leverbaar. sterker nog. ze hebben hun assortiment ook uitgebreid met een adf, transponder, nav en comm radios.
Van de LHshop weet ik dat ze sinds een week de MCP weer op voorraad hebben (nee ik werk er niet..LOL)

dakensys ken ik. nog zo'n bedrijf is http://www.aircraftsimulators.com/ .
die verkopen de panels modulair. je hoeft dus niet ineens een hele overhead te kopen. mijn landing gear panel komt daar vandaan.

ik was eerst van plan om een c172 te bouwen met de simkits. maar nadat ik me daarin verdiepte leek een 737NG toch leuker. Nu alleen nog goed leren vliegen FMC/CDU en dergelijke. Dus als er vrijwilligers zijn, dan mogen die me straks vliegles geven in mijn 1 op 1 737NG cockpit ;)
Daar ga je genoeg vrijwilligers voor vinden denk ik ;)

• dnoize
quote:
Sleepie schreef op 09 september 2004 @ 16:01:
[...]

Daar ga je genoeg vrijwilligers voor vinden denk ik ;)

het vliegen gaat me goed af, alleen in PMDG alle procedures nog goed onder de knie krijgen is nog ff studeren.
En online vliegen is nog een nieuw gebied voor me. daar eens een goede tutorial voor zoeken en me aansluiten bij een of ander clubje.

Mijn cockpit is nog in een pril stadium. dit weekend ga ik de MIP afbouwen en in de juiste RAL kleur spuiten. daarna kunnen mijn EFIS en MCP in de glareshield. Allemaal dit weekend. ik zal wat fotos maken en posten.

Vervolgens ga ik starten met de pedestal en de throttle.
De throttle wordt een 1 op 1 kopie. met alles erop en eraan.
daarvoor gebruik ik de beschrijving op : http://personal.telefonic...ina/fotos_pedestal_en.htm

Voorlopig nog geen gemotoriseerde gasschuiven. Dat lijkt me nu nog wat te ingewikkeld, maar het is wel te realiseren met de IOcards.

Misschien wordt het eens tijd voor een GOT cockpitbouwers topic ? zo te zien zijn er genoeg geinteresseerden. Lijkt me leuk om eens ervaringen uit te wisselen. mensen die eens bij mij willen kijken als ik wat verder gevorderd ben, zijn welkom.

• dnoize
nu we het toch over cockpit bouwen hebben:

weet iemand van jullie waar ik witte kunstof platen kan kopen. een millimeter of 2 a 3 dik.
het moet wit kunstof zijn, maar wel licht doorlaten. De bedoeling is dat ik op transparante stickervellen de panels van de overhead print en die op de witte kunstof platen plak.

Verlichting erachter en ik heb hele goedkope overhead en pedestal lightplates.

Voor de 737NG heb ik cad tekeningen van MIP, overhead en pedestal.

Mijn lokale bouwmarkt verkoopt alleen transparante plexy/acryl platen. Maar ik zoek dus witte lichtdoorlatende platen.

• Gilly
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:13
Config testje na een formatje.

ILS 18R voor 09.

http://members.home.nl/gillyfs/xrx01.jpg

http://members.home.nl/gillyfs/xrx02.jpg

http://members.home.nl/gillyfs/xrx03.jpg

http://members.home.nl/gillyfs/xrx04.jpg

http://members.home.nl/gillyfs/xrx05.jpg

http://members.home.nl/gillyfs/xrx06.jpg

http://members.home.nl/gillyfs/xrx07.jpg

http://members.home.nl/gillyfs/xrx08.jpg

--> Ook uw vraagbaak !! <-- --> SysSpecs !! <--

• jeehaa
quote:

ik heb een probleem met mijn PSS panel. als ik in de 2d cockpit zit dan stuurt het vliegtuig niet. het reageert niet of nauwelijks op stuurbewegingen van de stick. als je bijv naar links stuurt gaat dat met enorme schokken. dus om de 2 seconden geeft hij een kleine stuurbeweging.
als ik naar virtual cockpit ga dan stuurt de kist prima. ook buiten de kist gaat het prima. wat doe ik nie goed of wat staat er niet goed ingesteld.

• Jochem
  • Laatst online: 13-07 19:15
Hee heren (en dames)... Ik was een beetje een lijstje aan het samenstellen van de top 5 (,6 Ó 7) mooiste/leukste/handigste vliegvelden om naartoe te vliegen in FS. En dit kwam er bij mij uit.

1. EHAM Amsterdam
2. EGGD Bristol
4. LSZH Zurich
5. EHRD Rotterdam
6. LOWI Innsbruck
7. EGCC Manchester
6. EGNX East Midlands

Ja ik ben niet zo van de lange reizen en maak vaak heen of weer vluchtjes van en naar NL. Ik ben benieuwd.

• rollebol
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 25-12-2010

rollebol

argh! ook hier incompetentie!

Ik kan er niet echt een volgorde in aanbrengen, maar wat ik leuke velden vind: EGLC is leuk vanwege de steile ILS en het mooie uitzicht, dat laatste geldt zeker ook voor LFMN. Sion (ICAO-code even kwijt) en LOWI zijn vanwege die bergen ook leuk.

Als ik op EHAM binnenkom dan vind ik 36C het leukst omdat je het van een heel andere kant ziet dan anders. Ja, en de VOR-DME PAPA 24 doet het ook goed.

Waardeloze link - Beter helemaal geen signature dan een nietszeggende signature, zoals deze.

• Dolman
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 31-01-2007
WOW IK HEB FS9 INSTALLED!!!!!
WOW IK HEB DE PMDG!!!!!
WOW................................dacht ik :(

Wat FS9 zelf betreft, ok dat ziet er best goed uit en het draait goed zelfs op mijn 900 MHz bakkie. Maar die PMDG...........ik heb nog nooit zo'n verrot brak k*tpanel meegemaakt. Ik snap werkelijk niet waar iedereen zo lovend over doet. Het is simpelweg waardeloos. De buitenkant van de 737 is prachtig, maar daar gaat het mij in de hoofdzaak niet om. Da's leuk voor mooie plaatjes, maar zonder goed panel is er niets aan.
Mijn hoge verwachtingen aangaande de upcoming 747 zijn in 1 keer heel hard gedaald ;(

• McFlipp

McFlipp

24...

quote:
Rateltje schreef op 10 september 2004 @ 13:06:
WOW IK HEB DE PMDG!!!!!

Wat FS9 zelf betreft, ok dat ziet er best goed uit en het draait goed zelfs op mijn 900 MHz bakkie. Maar die PMDG...........ik heb nog nooit zo'n verrot brak k*tpanel meegemaakt. Ik snap werkelijk niet waar iedereen zo lovend over doet. Het is simpelweg waardeloos. De buitenkant van de 737 is prachtig, maar daar gaat het mij in de hoofdzaak niet om. Da's leuk voor mooie plaatjes, maar zonder goed panel is er niets aan.
Mijn hoge verwachtingen aangaande de upcoming 747 zijn in 1 keer heel hard gedaald ;(
Euhmm en uw argument daarvoor is?

• dnoize
quote:
Rateltje schreef op 10 september 2004 @ 13:06:
WOW IK HEB DE PMDG!!!!!

ik vind de MIP en de overhead anders verdomd dicht bij the real thing komen !!

kun je niet even argumenteren waarom je dat vindt ?

wellicht staat er iets niet goed op je computer ? Ik denk dat de PMDG's ook een behoorlijke aanslag plegen op je 900 Mhz.
Wat gebruik je voor grafische kaart ?

• stefanbstefan
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14:49
quote:
Jochem schreef op 10 september 2004 @ 10:16:
Hee heren (en dames)... Ik was een beetje een lijstje aan het samenstellen van de top 5 (,6 Ó 7) mooiste/leukste/handigste vliegvelden om naartoe te vliegen in FS. En dit kwam er bij mij uit.

1. EHAM Amsterdam
2. EGGD Bristol
4. LSZH Zurich
5. EHRD Rotterdam
6. LOWI Innsbruck
7. EGCC Manchester
6. EGNX East Midlands

Ja ik ben niet zo van de lange reizen en maak vaak heen of weer vluchtjes van en naar NL. Ik ben benieuwd.

Ik vind een beetje hetzelfde, alleen nog Parijs (LFPG) en Brussels (EBBR) ertussen ;)

Welk vliegveld heeft nu eigenlijk de meeste banen, is het grootst, Dallas toch wel denk ik?

Gigabyte GA-X48-DQ6, Intel Core 2 Quad Q9450, Ati Radeon HD4870, 4 GB RAM, Creative X-Fi Elite pro.... :-)

• Dolman
Ik kom er later wel op terug. Mijn familie op Aruba is geraakt door de orkaan Ivan ;(

• McFlipp

McFlipp

24...

quote:
Rateltje schreef op 10 september 2004 @ 15:05:
Ik kom er later wel op terug. Mijn familie op Aruba is geraakt door de orkaan Ivan ;(

Waren toch geen doden en het viel allemaal enorm mee? Maximale windkracht was 7... Dat hebben we hier ook regelmatig in de herfst...
Of zijn de nieuwsberichten misleidend?

• WomBat151
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 09-02-2007

WomBat151

"Captain Kangeroo"

Ik heb nog nooit een beter panel gezien dan die van de PMDG hoor. En PMDG heeft zich juist meer geconcentreerd op de binnenkant want daar gaat het om. De buitenkant is voor een add-on als PMDG veel onbelangrijker omdat het hun gaat om de simulatie van het vliegen zelf en hoe de systemen zich gedragen bij bepaalde inputs van de piloot.
Ik heb al vele uren achter de rug in de 737 sim, en ik weet dat niets in FS dichter bij real life komt als PMDG, andere add-ons zijn ook leuk daar niet van maar dat zijn meer spelletjes dan real-life simulatie. Sommige mensen gaat het om het spelen, anderen om het leren en beter worden. Daar staat PMDG Voor.

AMD Athlon 64 3500+ / Asus A8N-SLI Deluxe / 1024MB Kingston DDR400 / MSI Geforce 6600 128MB / 160GB Maxtor SATA / 19"Acer AL1912 TFT / 2x 800 Watt 15" Speakers

• Sleepie

Sleepie

Serie junkie

quote:
stefanbstefan schreef op 10 september 2004 @ 15:03:
[...]

Ik vind een beetje hetzelfde, alleen nog Parijs (LFPG) en Brussels (EBBR) ertussen ;)

Welk vliegveld heeft nu eigenlijk de meeste banen, is het grootst, Dallas Love toch wel denk ik?

Ik denk dat KDEN, Denver Intl. een goede kans maakt.
Zie ook hier : http://www.airnav.com/airport/KDEN

• rdluca
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
quote:
Jochem schreef op 10 september 2004 @ 10:16:

1. EHAM Amsterdam
2. EGGD Bristol
4. LSZH Zurich
5. EHRD Rotterdam
6. LOWI Innsbruck
7. EGCC Manchester
6. EGNX East Midlands

1. Nice
2. Geneve
3. Bergamo
4. Mallorca
5. Zurich

• rdluca
  • Niet online
quote:
WomBat151 schreef op 10 september 2004 @ 19:01:
Ik heb nog nooit een beter panel gezien dan die van de PMDG hoor. En PMDG heeft zich juist meer geconcentreerd op de binnenkant want daar gaat het om. De buitenkant is voor een add-on als PMDG veel onbelangrijker omdat het hun gaat om de simulatie van het vliegen zelf en hoe de systemen zich gedragen bij bepaalde inputs van de piloot.
Ik heb al vele uren achter de rug in de 737 sim, en ik weet dat niets in FS dichter bij real life komt als PMDG, andere add-ons zijn ook leuk daar niet van maar dat zijn meer spelletjes dan real-life simulatie. Sommige mensen gaat het om het spelen, anderen om het leren en beter worden. Daar staat PMDG Voor.

Als ik dit lees weet ik bijna wel zeker dat je PIC767 niet kent. Als je weet dat niets dichter bij real life komt dan de PMDG dan heb ik nieuws voor je, probeer de PIC767 eens.
Een FS add-on die real-life simulatie het dichst benadert is wat mij betreft nog steeds de PIC767.
Pak de Boeing 767 Simulator and Checkride Procedures Manual en je gaat wat beleven.

Hoe de systemen zich gedragen bij bepaalde inputs van de piloot is in de PIC767 toch echt stukken realistischer als bij de PMDG IMHO.

Wellicht is een nuancering op zijn plaats: Ik ben absoluut helemaal weg van de PMDG. Ik vind het werkelijk een superpanel waar wat mij betreft niets mis mee is :9~.
Ik heb de Boeing 767 Simulator and Checkride Procedures Manual met het PIC767 panel van binnen tot buiten geoefend en vind de systemen, FMC en dynamics van PIC767 en airfile toch net ff wat realistischer en boeiender, voorozver ik daar over kan en mag oordelen.

En wat kan de cold&dark startup in de PIC767 overtreffen? :P :P :P

rdluca wijzigde deze reactie 10-09-2004 22:27 (17%)

• stefanbstefan
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 14:49
quote:
Sleepie schreef op 10 september 2004 @ 19:11:

Ik denk dat KDEN, Denver Intl. een goede kans maakt.
Zie ook hier : http://www.airnav.com/airport/KDEN
Hmm... die heeft zes banen, Dallas/Fort Worth International Airport (KDFW) 7: http://www.airnav.com/airport/KDFW

Gigabyte GA-X48-DQ6, Intel Core 2 Quad Q9450, Ati Radeon HD4870, 4 GB RAM, Creative X-Fi Elite pro.... :-)

• WomBat151

WomBat151

"Captain Kangeroo"

Ja de PIC heb ik ook geprobeerd, maar toch vind ik die zelf niet zo realistisch als de PMDG(dat is natuurlijk persoonlijk en verschilt voor iedereen), maar is natuurlijk ook een goed voorbeeld van een super panel. Maar de rest is niet te vergelijken met die 2. Zulke goede FMC's vind je gewoon nergens anders.

AMD Athlon 64 3500+ / Asus A8N-SLI Deluxe / 1024MB Kingston DDR400 / MSI Geforce 6600 128MB / 160GB Maxtor SATA / 19"Acer AL1912 TFT / 2x 800 Watt 15" Speakers

• WomBat151

WomBat151

"Captain Kangeroo"

quote:
stefanbstefan schreef op 10 september 2004 @ 22:39:
[...]

Hmm... die heeft zes banen, Dallas/Fort Worth International Airport (KDFW) 7: http://www.airnav.com/airport/KDFW
Schiphol heeft er trouwens ook 6 ;)

• TheJAG
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 29-08-2008
quote:
WomBat151 schreef op 10 september 2004 @ 23:08:
Ja de PIC heb ik ook geprobeerd, maar toch vind ik die zelf niet zo realistisch als de PMDG(dat is natuurlijk persoonlijk en verschilt voor iedereen), maar is natuurlijk ook een goed voorbeeld van een super panel. Maar de rest is niet te vergelijken met die 2. Zulke goede FMC's vind je gewoon nergens anders.
Ja en nee, PMDG heeft een geweldige collectie SIDS/STARS, waardoor het inderdaad FMC panel numero uno is. Echter, er zijn wel andere add-ons met een minstens zo realistische FMC, zij het met een minder up-to-date navdata. Voorbeelden zijn de Dreamfleet B737 FMC, Feelthere CRJ FMC en mijn favoriet, de SSW A310 FMC. Stuk voor stuk erg nette uitvoeringen van hun 'real life counterpart'. :)

Keep flying the Dutch Skies!

• Floppie
  • Laatst online: 22-07 11:39
quote:
TheJAG schreef op 10 september 2004 @ 23:51:
[...]

Ja en nee, PMDG heeft een geweldige collectie SIDS/STARS, waardoor het inderdaad FMC panel numero uno is. Echter, er zijn wel andere add-ons met een minstens zo realistische FMC, zij het met een minder up-to-date navdata. Voorbeelden zijn de Dreamfleet B737 FMC, Feelthere CRJ FMC en mijn favoriet, de SSW A310 FMC. Stuk voor stuk erg nette uitvoeringen van hun 'real life counterpart'. :)
Vind jij de sidstars bepalend voor of een FMC goed is ja of nee :/

• Martinair231
quote:
rdluca schreef op 10 september 2004 @ 22:14:
[...]

Als ik dit lees weet ik bijna wel zeker dat je PIC767 niet kent. Als je weet dat niets dichter bij real life komt dan de PMDG dan heb ik nieuws voor je, probeer de PIC767 eens.
Een FS add-on die real-life simulatie het dichst benadert is wat mij betreft nog steeds de PIC767.
Pak de Boeing 767 Simulator and Checkride Procedures Manual en je gaat wat beleven.

Hoe de systemen zich gedragen bij bepaalde inputs van de piloot is in de PIC767 toch echt stukken realistischer als bij de PMDG IMHO.

Wellicht is een nuancering op zijn plaats: Ik ben absoluut helemaal weg van de PMDG. Ik vind het werkelijk een superpanel waar wat mij betreft niets mis mee is :9~.
Ik heb de Boeing 767 Simulator and Checkride Procedures Manual met het PIC767 panel van binnen tot buiten geoefend en vind de systemen, FMC en dynamics van PIC767 en airfile toch net ff wat realistischer en boeiender, voorozver ik daar over kan en mag oordelen.

PIC767 heerst idd erg zwaar, mooie kist gewoon, zo prachtig. Ik heb nog real life checklists van de Martinair 767, echt geweldig.

• frankrainbird
  • Laatst online: 18-05-2005
Het gaat natuurlijk om het gevoel dat je hebt bij een panel. Een panel kan extreem realistisch zijn, maar dan nog voelt het niet alsof je in een vliegtuig zit. Het is raar maar waar. Ik heb zelf ook een voorliefde voor de PIC, omdat de controlls erg realistisch aanvoelen. Ok kan het zijn dat je een voorkeur hebt voor een wat groter vliegtuig. De 767 is een wat groter beest dan de zn kleine broertje, maar klein genoeg om m compact en handelbaar te maken (niet zoals de 747).
Kijk, PIC en PMDG zijn beiden erg realistisch. Maar het gaat er om hoe realistisch het voor JOUW voelt, niet alleen om de technische data.

Vanilla coke is so smooth...so is boeing 7E7...

• DutchCommando
  • Laatst online: 19-07 13:44

DutchCommando

Airbus A320

Enig idee wanneer PIC met de 767v2 komt opdagen?

• Martinair231
Next week.... :P ;)

Nog niet bekend geloof ik.

• jeehaa
:&#039;( is er niemand die weet hoe ik het stuur probleem oplos bij de PSS pro :&#039;( ??

zie eindje hierboven voor t probleem

• DutchCommando

DutchCommando

Airbus A320

Moet je even zoeken op het avsim forum (PSS Support) naar een fix voor een trimprobleem.

• TheJAG
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 29-08-2008
quote:
rellehenk schreef op 11 september 2004 @ 00:10:
[...]

Vind jij de sidstars bepalend voor of een FMC goed is ja of nee :/
Nee dus. Zoals ik al aangaf in mijn post heeft PMDG wat mij een betreft een streepje voor vanwege de uitstekende beschikbaarheid van up-to-date navdata. Als ik dan kijk naar bijvoorbeeld de SSW A310, dan heeft deze een geweldige FMC waar je qua opties bijna alles kan als in het 'eggie', maar de belabberde database maakt het invoeren van een flightplan het er niet gemakkelijker op.

Keep flying the Dutch Skies!

• DutchCommando

DutchCommando

Airbus A320

http://www.tweakers.net/ext/f/40933/full.jpg

http://www.tweakers.net/ext/f/40934/full.jpg

• Floppie
quote:
ik las al iets over jetpretzels en JetC. Maar wat is het eigenlijk?

• Dolman
quote:
McFlipp schreef op 10 september 2004 @ 15:41:
[...]

Waren toch geen doden en het viel allemaal enorm mee? Maximale windkracht was 7... Dat hebben we hier ook regelmatig in de herfst...
Of zijn de nieuwsberichten misleidend?
Ja nogal. Als de noodtoestand wordt uitgeroepen op het eiland en het meubilair drijft door het huis heen dan ga je er wel anders over denken. Alle straten staan blank en zeer veel mensen moesten evacueren naar scholen en andere openbare gebouwen. Het marinierskamp op Aruba bestaat voor het oog niet eens meer...

MAAR NU ONTOPIC! :P

• Dolman
quote:
rdluca schreef op 10 september 2004 @ 22:14:
[...]

Kijk met rdluca kun je praten he ;)
De pmdg 737 is volgens mij alleen populair omdat het het enige panel is op dit moment available, wat het meest in de richting van realiteit komt. Maar echt, de 767 PiC is gewoon de top. Zowel grafisch als vliegtechnisch gezien.

• Dolman
quote:
dnoize schreef op 10 september 2004 @ 14:34:
[...]

ik vind de MIP en de overhead anders verdomd dicht bij the real thing komen !!

kun je niet even argumenteren waarom je dat vindt ?

wellicht staat er iets niet goed op je computer ? Ik denk dat de PMDG's ook een behoorlijke aanslag plegen op je 900 Mhz.
Wat gebruik je voor grafische kaart ?
Een GForce GTS Pro. Maar sinds ik XP heb ge´nstalleerd gaat alles een stuk rapper.
Zo ziet het panel eruit op mijn pc:

http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/fs/panel_m.jpg

http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/fs/panel_z.jpg

http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/fs/overhead.jpg

Mijn bezwaren zitten 'm vooral in het feit dat je erg moet prutsen met je muis om de knoppen te verstellen (ook alleen maar + jes, geen -, wat verwarring geeft), en dat de rest van het panel zoals de Radio Stack en de Throttle Quadrant wat kwaliteit betreft echt te wensen overlaten. Verder is het duidelijk bedoeld voor besturing met pedals/yoke waarvoor ik gewoon het geld niet heb. De FMC vind ik grafisch slecht, ik heb dit al eerder op pics gezien van anderen. Tenslotte: ik ben zowel in real life als in virtual life gewoon geen fan van de 737. Ik ga eigenlijk alleen voor heavies. 8)

• dnoize
quote:
Rateltje schreef op 11 september 2004 @ 14:04:
[...]

Een GForce GTS Pro. Maar sinds ik XP heb ge´nstalleerd gaat alles een stuk rapper.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Mijn bezwaren zitten 'm vooral in het feit dat je erg moet prutsen met je muis om de knoppen te verstellen (ook alleen maar + jes, geen -, wat verwarring geeft), en dat de rest van het panel zoals de Radio Stack en de Throttle Quadrant wat kwaliteit betreft echt te wensen overlaten. Verder is het duidelijk bedoeld voor besturing met pedals/yoke waarvoor ik gewoon het geld niet heb. De FMC vind ik grafisch slecht, ik heb dit al eerder op pics gezien van anderen. Tenslotte: ik ben zowel in real life als in virtual life gewoon geen fan van de 737. Ik ga eigenlijk alleen voor heavies. 8)
Het ziet er bij mij niet anders uit. de overhead vind ik redelijk goed te bedienen omdat het meestal slechts een kwestie van klikken is.

ik kan me voorstellen dat je de mcp een gepruts vindt, maar ik gebruik de hardware MCP en EFIS van cpflight, dus ik draai aan echte knoppen :-)

maar ik deel die kritiek wel. 1 van de redenen dat ik een hardware mcp heb gekocht is inderdaad het iritante gepruts met die knopjes.

maar dat is bij andere panels niet meer of minder.

• rdluca
  • Niet online
Ach PMDG is zo slecht nog niet.

EHAM departure...

http://home.hccnet.nl/r.luca/limf0.jpg

http://home.hccnet.nl/r.luca/limf5.jpg

http://home.hccnet.nl/r.luca/limf8.jpg

http://home.hccnet.nl/r.luca/limf10.jpg

http://home.hccnet.nl/r.luca/limf14.jpg

http://home.hccnet.nl/r.luca/limf16.jpg

http://home.hccnet.nl/r.luca/limf17.jpg

http://home.hccnet.nl/r.luca/limf20.jpg

http://home.hccnet.nl/r.luca/limf21.jpg

http://home.hccnet.nl/r.luca/limf23.jpg

• BartVee
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
quote:
Rateltje schreef op 11 september 2004 @ 14:04:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Op jouw systeem, hoeveel FPS haal je dan met die PMDG? In een climb-out EHAM met wat wolken etc? Welke settings? Ben erg benieuwd :)

• WomBat151

WomBat151

"Captain Kangeroo"

Als je voor de heavies gaat, is de 737 natuurlijk niks nee :). Maar dan moet je natuurlijk ook geen EHAM-EGLL gaan vliegen enzow :)

• Ye Greate'96
  • Laatst online: 13-07 19:27

Ye Greate'96

IS VADER van AIDAN en JAMES!!

Vluchtje van Schiphol - Heathrow met mijn nieuwe DC-10 :)

http://yegreate96.ja.nl/fs3/ss0.jpg
http://yegreate96.ja.nl/fs3/ss1.jpg
http://yegreate96.ja.nl/fs3/ss2.jpg
http://yegreate96.ja.nl/fs3/ss3.jpg
http://yegreate96.ja.nl/fs3/ss4.jpg
http://yegreate96.ja.nl/fs3/ss5.jpg
http://yegreate96.ja.nl/fs3/ss7.jpg
http://yegreate96.ja.nl/fs3/ss8.jpg
http://yegreate96.ja.nl/fs3/ss6.jpg

Tja, nu met YEGREATE96.nl!! en My Silver Bullet!! en Scythe Ninja P4 570!!

• rdluca
  • Niet online
Vervolg, de aankomst op Torino LIMF
http://home.hccnet.nl/r.luca/limf31.jpg

http://home.hccnet.nl/r.luca/limf37.jpg

http://home.hccnet.nl/r.luca/limf41.jpg

http://home.hccnet.nl/r.luca/limf44.jpg

http://home.hccnet.nl/r.luca/limf45.jpg

http://home.hccnet.nl/r.luca/limf48.jpg

http://home.hccnet.nl/r.luca/limf57.jpg

http://home.hccnet.nl/r.luca/limf58.jpg

http://home.hccnet.nl/r.luca/limf59.jpg

http://home.hccnet.nl/r.luca/limf62.jpg

• Dolman
quote:
dnoize schreef op 11 september 2004 @ 22:22:
Het ziet er bij mij niet anders uit. de overhead vind ik redelijk goed te bedienen omdat het meestal slechts een kwestie van klikken is.

ik kan me voorstellen dat je de mcp een gepruts vindt, maar ik gebruik de hardware MCP en EFIS van cpflight, dus ik draai aan echte knoppen :-)

maar ik deel die kritiek wel. 1 van de redenen dat ik een hardware mcp heb gekocht is inderdaad het iritante gepruts met die knopjes.

maar dat is bij andere panels niet meer of minder.
MazzelBube met je hardware MCP :P
Ik vind de knnnopjes op dit panel wel erg dicht op elkaar zitten, dat is niet het geval bij de PSS 747 of de 767PIC. Die zijn te handelen. Maar hier heb je echt een vergrootglas nodig 8)7 (en ik heb uitstekende ogen).

• Dolman
quote:
rdluca schreef op 11 september 2004 @ 22:36:
Ach PMDG is zo slecht nog niet.

EHAM departure...
*pics*
quote:
rdluca schreef op 12 september 2004 @ 13:05:
Vervolg, de aankomst op Torino LIMF
*pics*
Roelerende pics :)
Waar haal je die lichtblauwe MCP digits vandaan?

• Dolman
quote:
BartVee schreef op 11 september 2004 @ 23:46:
[...]

Op jouw systeem, hoeveel FPS haal je dan met die PMDG? In een climb-out EHAM met wat wolken etc? Welke settings? Ben erg benieuwd :)
Diashow ;)
Settings op medium.

Dolman wijzigde deze reactie 12-09-2004 14:34 (4%)

• Dolman
quote:
WomBat151 schreef op 12 september 2004 @ 01:53:
Als je voor de heavies gaat, is de 737 natuurlijk niks nee :). Maar dan moet je natuurlijk ook geen EHAM-EGLL gaan vliegen enzow :)
Je hebt me betrapt een paar delen terug? :P
Het bezwaar van vliegen met de PSS 747 is dat je geen airways in de FMC kunt zetten dus als je toch even snel de ervaring van een approach en een landing wilt hebben, dan maar dat :+

• Dolman
quote:
Ye Greate'96 schreef op 12 september 2004 @ 12:54:
Vluchtje van Schiphol - Heathrow met mijn nieuwe DC-10 :)
*pics*
Nice shots, laat je panel eens zien?

• frankrainbird
  • Laatst online: 18-05-2005
Dat kan je instellen bij het menuutje van PMDG. En niet alleen de kleur van de MCP. Wat ook leuk is, is dat je kan instellen dat de achterdeuren, cargodeuren, de voordeur en stairs open kunnen. Moet je maar even kijken hoe dat gaat. Good luck.
quote:
Rateltje schreef op 12 september 2004 @ 14:29:
[...]

[...]

Roelerende pics :)
Waar haal je die lichtblauwe MCP digits vandaan?

Vanilla coke is so smooth...so is boeing 7E7...

• Captain16Bit
  • Laatst online: 00:04
Euhm Leon dat zijn teveel posts achter elkaar joh, volgende keer in 1 post doen he dat kan makkelijk :D

• Ye Greate'96
  • Laatst online: 13-07 19:27

Ye Greate'96

IS VADER van AIDAN en JAMES!!

quote:
Rateltje schreef op 12 september 2004 @ 14:45:
[...]

Nice shots, laat je panel eens zien?
"DC10dfb_vFS9" Panel
http://yegreate96.ja.nl/fs3/ss9.jpg

Tja, nu met YEGREATE96.nl!! en My Silver Bullet!! en Scythe Ninja P4 570!!

• ND863
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20-07 14:29

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

quote:
Plak de CIVA INS eraan vast! Meesterlijke geavanceerde [sub]analoge[/b]FMC :Y)

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• Mr.David
  • Laatst online: 09-03 19:53
Ik heb een vraagje. :)

Ik ben op zoek naar een goede controller voor FS2004. Weten jullie misschien welke ik moet kopen en waar (in de buurt van Zaanstad) ik die kan kopen? :?

Ik heb er ongeveer 100,- tot 200,- euries voor over.

Ik wil namenlijk een beetje oefenen voor de 4 dagen GVSS (geautomatiseerd vlieger selectie systeem) die ik in oktober heb bij de luchtmacht. ;)

• Martinair231
Je kan ook naar IST gaan in Alphen a/d Rijn, wordt erg vaak aangedaan door aspirant GVSS'ers, heb er zelf ook gezeten en is een beste tent, de eigenaar heb nogal wat praatjes maar je doet er wel het gevoel op van een 'echte' simulator, het is niet de Frasca 141 geloof ik maar wel een Frasca.

Succes in ieder geval.

• Floppie
quote:
Mr.David schreef op 12 september 2004 @ 17:37:
Ik heb een vraagje. :)

Ik ben op zoek naar een goede controller voor FS2004. Weten jullie misschien welke ik moet kopen en waar (in de buurt van Zaanstad) ik die kan kopen? :?

Ik heb er ongeveer 100,- tot 200,- euries voor over.

Ik wil namenlijk een beetje oefenen voor de 4 dagen GVSS (geautomatiseerd vlieger selectie systeem) die ik in oktober heb bij de luchtmacht. ;)
kijk eens op www.flightsimulator.nl

• Dolman
quote:
CreativeMind schreef op 12 september 2004 @ 15:48:
Euhm Leon dat zijn teveel posts achter elkaar joh, volgende keer in 1 post doen he dat kan makkelijk :D
Nein, mein.......... Bootsjunge :P
Dein Papa had Schulden bei mir. Wie mehr Posts, wie weniger Schulden }:O
Maar ik hou het in gedachten ;)
quote:
frankrainbird schreef op 12 september 2004 @ 15:47:
Dat kan je instellen bij het menuutje van PMDG. En niet alleen de kleur van de MCP. Wat ook leuk is, is dat je kan instellen dat de achterdeuren, cargodeuren, de voordeur en stairs open kunnen. Moet je maar even kijken hoe dat gaat. Good luck.
Kompt ik wel uit, thx.

Dolman wijzigde deze reactie 12-09-2004 20:33 (40%)

• Dolman
Kon het niet laten mijn (voorlopig) laatste landing in FS2002 te laten zien op Los Rodeos, Tenerife.

Op dit punt maakte ik een foute beslissing met een crosswind van 18 kts...

http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/fs/fsscr035.jpg

8)7

http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/fs/fsscr036.jpg

Gelukkig nog een roll-out op de rechterhelft...

http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/fs/fsscr037.jpg

Dolman wijzigde deze reactie 12-09-2004 23:42 (16%)

• Mr.David
Oke ik heb een afspaak gemaakt voor de Frasca 141 sim, maar ik ben nog steeds opzoek naar een controller voor FS2004. Ik koop 'm namenlijk niet alleen voor de GVSS. Iemand suggesties? O-)

• x2sea
  • Laatst online: 18-10-2009
EDDF-LSZH. Landing in LSZH by night. Nieuw filmpje: http://www.xs4all.nl/~antveli/LandingLSZH_x2sea.wmv :*) 8)

• jeehaa
wel jammer dat het een PAI toestel is en dat je t niet zelf bent :) was wel een lange rij die daar staat te w88 :o

• Pascallio
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 14:01
quote:
jeehaa schreef op 13 september 2004 @ 23:17:
wel jammer dat het een PAI toestel is en dat je t niet zelf bent :) was wel een lange rij die daar staat te w88 :o
Dit is gewoon een PF100 toestel volgens mij , alleen hij labelt zn eigen gegevens ook :9

• jeehaa
ja maar er staat PAI bij, dan is t toch een AI ?

• Pascallio
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 14:01
quote:
jeehaa schreef op 14 september 2004 @ 12:13:
ja maar er staat PAI bij, dan is t toch een AI ?
Dan wel ja..ik kon het niet zo goed lezen :P

• x2sea
  • Laatst online: 18-10-2009
Het is PAI; ook die verdienen wel eens in de picture te zijn! ;)

• The_FrankO
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
Dat model is zeker niet van PAI :D Als het niet van Project Fokker is dan moet het van Fernando Martinez zijn. Bedoeld voor AI.

De PAI Fokker 70 en Fokker 100 zien er niet uit. Glimmen als een lolly en hebben geen thrust reverse

iRacing Profiel

• WonkaBonka
Zat vanavond even op ATCBOX te surfen, kwam ik deze tegen: http://www.professionalpilot.ca/index.htm

The simulations in the IFR course support a textbook called Professional Pilot IFR Course. The text is being developed at this time and early chapters are being tested by a small group of college students. The chapters in the book correspond to the list to the left. When the book is completed I will make it available to everyone on this website.

Nou heb ik dat boek niet, maar ik heb nog nooit zo'n duidelijke uitleg gehad over b.v.
'How VOR, VOT, DME, ADF and ILS Work' of 'Tracking and Intercepting course' of 'Decent Planning'

Deze jongen is wel weer een paar avondjes zoet :)

• Dolman
FS9
Het duurde maar even
Ach hoe mooi en wat was het een zegen
Maar de computer heeft jou opgegeven

Ook de PMDG 737
Was om het even
Nee, het panel lag mij niet
Ze bewoog als een ciliconentiet

0.4 Frames per seconde
Daarover doet zelfs Jos Verstappen geen ronde
Het is goed om weer gedwee
Terug te gaan naar FS2002

• Floppie
quote:
Rateltje schreef op 15 september 2004 @ 17:35:
FS9
Het duurde maar even
Ach hoe mooi en wat was het een zegen
Maar de computer heeft jou opgegeven

Ook de PMDG 737
Was om het even
Nee, het panel lag mij niet
Ze bewoog als een ciliconentiet

0.4 Frames per seconde
Daarover doet zelfs Jos Verstappen geen ronde
Het is goed om weer gedwee
Terug te gaan naar FS2002
wat wil je met 900 MHZ :X

• rdluca
  • Niet online
Posky kondigt de 767-300V4 aan :P :P :P
http://forum.projectopensky.com/index.php?showtopic=10924

http://www.projectopensky.com/albert/2.jpg

http://www.projectopensky.com/albert/5.jpg

http://www.projectopensky.com/albert/1.jpg
Zullen ze op PICv2 hebben gewacht ? &gt;:) B) :?

• Mr.David
quote:
Mr.David schreef op 13 september 2004 @ 12:32:
Oke ik heb een afspaak gemaakt voor de Frasca 141 sim, maar ik ben nog steeds opzoek naar een controller voor FS2004. Ik koop 'm namenlijk niet alleen voor de GVSS. Iemand suggesties? O-)
Weet dan helemaal niemand waar ik een goede controller kan kopen??
zoveel tijd heb ik namenlijk niet meer om te oefenen. Ik werk namenlijk ook nog 40 uur in de week. :&#039;(

• Dolman
Hoe kan ik het best de LAGO EHAM 2002 scenery voor FS8 installen, incl. juiste baannummers en Polderbaan? Ik heb onderhand zoveel eham scenery bestanden dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
En ik zit hiermee :

http://members1.chello.nl/~l.brouwer3/fs/ehamerror.jpg

Dolman wijzigde deze reactie 15-09-2004 20:50 (19%)

• dnoize
quote:
Mr.David schreef op 15 september 2004 @ 20:21:
[...]

Weet dan helemaal niemand waar ik een goede controller kan kopen??
zoveel tijd heb ik namenlijk niet meer om te oefenen. Ik werk namenlijk ook nog 40 uur in de week. :&#039;(
kun je niet wat specifieker zijn dan ? wat wil je ? stick of yoke ? wel of geen pedals?
wil je 100 of 1000 euro uitgeven ?

• Mr.David
quote:
dnoize schreef op 15 september 2004 @ 22:35:
[...]

kun je niet wat specifieker zijn dan ? wat wil je ? stick of yoke ? wel of geen pedals?
wil je 100 of 1000 euro uitgeven ?
yoke met pedals tussen de 100,- en 200,- euries... O-)
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
De eerste de beste die in dit topic nog een ander gaat corrigeren op spelfouten of afzeiken op wat voor manier dan ook, kan per direct een vakantie verwachten van onbepaalde tijd.

Populair: Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Laptops Microsoft Apple Games Besturingssystemen Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013