Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik heb een nieuw mb,cpu en vgakaart besteld. Je kan het hele systeem bezien in men sig. Zou dit draaien op een Aopen voeding van 350 Watt? En zou ik dan de geforce nog kunnen overclocken tot ultra settings?

Specs van de voeding:

+3.3V = 28A
+5V = 30A
+12V = 18A

AMD Opteron 165 | Dfi lanparty ultra-d | OCZ 2x 512 Mb 2-3-2-5 | 250GbKS+320GbKS Western digital | Xfx GeForce 7900gt | Nec 4550 | Creative gigaworks s750 | Samsung 172X | Benq fp71g | Hauppauge pvr150mce | Tagan 480W-U22

Music is my life
Reg. datum: 15 januari 2003

quote:
sjaakdaak schreef op 16 augustus 2004 @ 15:10:
Ik heb, in verband met een beoogde upgrade (volgende week al!) een Zalman ZM400B-APS 400 gekocht. Op mijn niet zo heel veeleisende systeem (Asus A7v266 met 900 MhZ AMD, 1 x 30 Gig HD, DVD speler en CD brander, Asus GeForce FX5200, een paar CCFL's en fannetjes) lopen de + lijnen prachtig, maar met name de -12 volt lijn doet gekke dingen. -9 volt ligt volgens mij wel erg ver af van wat wenselijk is, - 10.8 zou de grens moeten zijn.

Omdat ik niet het idee heb dat de configuratie is die het probleem geeft vraag ik me af of:
De voeding een maandagochtendmodel is, of
Dat fanspeed slechte metingen geeft

Ik hoop het laatste, want voordat er een p4 op aangesloten gaat worden zou ik graag zeker weten dat de boel heel blijft.
Iemand suggesties?
Ik denk dat het een leesfout is, want anders had je systeem niet eens goed willen draaien. Hij draait nu toch stabiel, neem ik aan?
quote:
shameblaster schreef op 16 augustus 2004 @ 16:43:
Ik ga mijn systeem verkopen en met dat geld en mijn eigen geld een nieuw systeem bouwen.
De onderdelen :

code:
1
2
3
4
5
Moederbord : Asus A7N8X-X
Processor:     AMD 2600+  Boxed
Geheugen:    512mb ddr pc3200
Videokaart: Saphire Ati Radeon 9600xt 128mb
Harddisk:   Maxtor 80 gig
Cd: Lite- on Dvd/ cdrw combi

De kast die ik op het oog heb , zit een 300 watt voeding in.
Ik ga op me systeem voornamelijk, tekst verwerken / gamen ( nieuwere games) internetten.

Ik ga hem niet overclocken.

Mijn vraag wat voor voeding moet ik kopen ?
Als je dan ook even vermeld welke kast met welke voeding je op het oog hebt, is het helemaal mooi. :P 300 Watt in combinatie met een fatsoenlijk merk moet te doen zijn voor dat systeem.
quote:
brouwerpower schreef op 16 augustus 2004 @ 16:58:
Ik heb nu :

AMD64 3200+ + Zalman 7000 AlCu
MSI K8N Neo
512 MB Corsair CMX512-3200C2PT
Ati Radeon 9700
120GB seagate barracuda 7200.7
30 GB Maxtor
52x LG cd-rom speler
12x Philips cd-brander
En ook nog 2 casefans
Ik heb niks overgeclocked

Volgens MSI corecenter liggen al mijn voltagen met mijn Chieftec 360 watt voeding aan de hoge kant, maar nog binnen de marges:
3,3: 3,8
5 : 5,2
12 : 12,6
Ik heb soms onverklaarbare geheugenerrors en ik vroeg me af of dat aan mijn voeding kan liggen. Oftewel: voldoet mijn voeding?
Je voeding voldoet sowieso wel, maar die voltages niet. Ik denk dat het een leesafwijking is, dus daar hoef je je niet echt druk over te maken. Heb je de mogelijkheid om de voltages na te meten met een multimeter? Ik denk eerder dat je geheugen brak is dan dat je voeding de problemen veroorzaakt.
quote:
kennes schreef op 16 augustus 2004 @ 17:20:
Ik heb een nieuw mb,cpu en vgakaart besteld. Je kan het hele systeem bezien in men sig. Zou dit draaien op een Aopen voeding van 350 Watt? En zou ik dan de geforce nog kunnen overclocken tot ultra settings?

Specs van de voeding:

+3.3V = 28A
+5V = 30A
+12V = 18A
Gelieve geen verwijzing naar je signature, maar je hele systeem vermelden in je post!

Hoe dan ook, het systeem zal wel draaien en ik vermoed dat hij dat Ultra er ook nog wel bij kan hebben. Veel succes ermee. :)

Eraser wijzigde dit bericht 16-08-2004 18:31 (10%)

Ik heb nu een sweex kast met idem voeding, waarvan de fan een half jaar geleden overleden is. Ik heb er toen een ander fannetje tijdelijk ingezet, maar die maakte zo veel herrie dat ik er nu een nexus fan in wilde zetten. Toen ik mn voeding open had zag ik dat er allemaal bruine troep op een elco zat, dus die voeding zal binnen niet al te lange tijd wel kapot gaan.

Ik ben nu dus op zoek naar een andere voeding. Mijn specs zijn nu:
elitegroup K7VTA3 rev. 2.0 mobo
AMD athlon XP1700+ palamino
128mb ddr-266 geheugen
cd-rw drive van liteon
40gb 5400rp hdd van western digital
creative soundblaster live player 5.1
tvkaartje van medion
nic van 3com
geforce 4 mx-440 64 mb
en verder 1 casefan en een cpu-fannetje

Binnenkort wordt dit systeem geupgrade met:
EPoX 8RDA3+ mobo
2x MDT 512mb ddr-400 geheugen
dvd-speler erbij
160gb harddisk 7200rpm, 8mb cache van hitachi erbij
verder blijft het systeem hetzelfde.

Ik ben opzoek naar een niet al te dure voeding die vooral stil is. Het systeem is nog niet ge-oc'ed, maar dat wil ik wel gaan doen als ik mijn systeem geupgrade heb.

welkevoeding zou voor mij geschikt zijn?

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
Specs: Intel 80286 @ 12mhz, 480KB extended memory, 40MB HDD, Hercules Graphics, MS-DOS 4, Windows 2.1 shell

quote:
Eraser schreef op 16 augustus 2004 @ 18:29:
[...]
Ik denk dat het een leesfout is, want anders had je systeem niet eens goed willen draaien. Hij draait nu toch stabiel, neem ik aan?

Hij draait heel stabiel, en met al mijn Zalman spulletjes erin kan mijn vriendin ook aardig leven met die bak in de woonkamer. :)
Ik ga toch maar eens een multimetertje kopen, dit zijn geen leuke grappen meer (slapeloze nachten en zo :) )

sjaakdaak wijzigde dit bericht 16-08-2004 21:58 (15%)

Music is my life

quote:
Ethnocentrix schreef op 16 augustus 2004 @ 21:26:
Ik heb nu een sweex kast met idem voeding, waarvan de fan een half jaar geleden overleden is. Ik heb er toen een ander fannetje tijdelijk ingezet, maar die maakte zo veel herrie dat ik er nu een nexus fan in wilde zetten. Toen ik mn voeding open had zag ik dat er allemaal bruine troep op een elco zat, dus die voeding zal binnen niet al te lange tijd wel kapot gaan.

Ik ben nu dus op zoek naar een andere voeding. Mijn specs zijn nu:
elitegroup K7VTA3 rev. 2.0 mobo
AMD athlon XP1700+ palamino
128mb ddr-266 geheugen
cd-rw drive van liteon
40gb 5400rp hdd van western digital
creative soundblaster live player 5.1
tvkaartje van medion
nic van 3com
geforce 4 mx-440 64 mb
en verder 1 casefan en een cpu-fannetje

Binnenkort wordt dit systeem geupgrade met:
EPoX 8RDA3+ mobo
2x MDT 512mb ddr-400 geheugen
dvd-speler erbij
160gb harddisk 7200rpm, 8mb cache van hitachi erbij
verder blijft het systeem hetzelfde.

Ik ben opzoek naar een niet al te dure voeding die vooral stil is. Het systeem is nog niet ge-oc'ed, maar dat wil ik wel gaan doen als ik mijn systeem geupgrade heb.

welkevoeding zou voor mij geschikt zijn?
Om over te kunnen clocken is iets meer capaciteit wel een pré. Met een capaciteit van ongeveer 350 Watt kom je er wel, dus dan raad ik je aan voor een Enermax of een Tagan te gaan. De 330 Watt van Tagan is net iets te mager en de 380 Watt eigenlijk iets teveel, maar wel beter. Enermax heeft van allerlei types van alles wat, dus zorg dan maar voor minimaal 350 Watt voor wat speling.
Reg. datum: 17 augustus 2004

Een aantal dagen geleden heeft mijn 400W voeding uit mijn kast het begeven, nu heb ik tijdelijk een andere er in zitten.
Dit is een A-Open van 300 watt, maar sinds ik deze tijdelijke nieuwe voeding eraan heb hangen, krijg ik telken een vervelde 'piep' om de seconde als mijn CPU verbruik boven de 50% uitkomt ??

Mijn systeem specs, zijn:
Gigabyte GA-8IK100
Pentium IV 3,2 GHz Fsb 800
1024 Mb DDR 400
Radeon 9800 pro
2 x Maxtor S-Ata 80 Gb
Lg dvd-cdr combi
Nec 2510 dvd brander
Medion Pc-tv-radio kaart

2 extra case fans

Win XP prof SP1

Ligt het bovenstaande probleem van de piep specifiek aan mijn voeding ?
Krijgt mijn cpu te weinig stroom waardoor hij dat piepje geeft?
En wat voor nieuwe voeding zou ik moeten nemen. Geluid is niet echt een proleem, graag een goeie voeding voor een goeie prijs.

Music is my life

quote:
gert73 schreef op 17 augustus 2004 @ 11:22:
Een aantal dagen geleden heeft mijn 400W voeding uit mijn kast het begeven, nu heb ik tijdelijk een andere er in zitten.
Dit is een A-Open van 300 watt, maar sinds ik deze tijdelijke nieuwe voeding eraan heb hangen, krijg ik telken een vervelde 'piep' om de seconde als mijn CPU verbruik boven de 50% uitkomt ??

Mijn systeem specs, zijn:
Gigabyte GA-8IK100
Pentium IV 3,2 GHz Fsb 800
1024 Mb DDR 400
Radeon 9800 pro
2 x Maxtor S-Ata 80 Gb
Lg dvd-cdr combi
Nec 2510 dvd brander
Medion Pc-tv-radio kaart

2 extra case fans

Win XP prof SP1

Ligt het bovenstaande probleem van de piep specifiek aan mijn voeding ?
Krijgt mijn cpu te weinig stroom waardoor hij dat piepje geeft?
En wat voor nieuwe voeding zou ik moeten nemen. Geluid is niet echt een proleem, graag een goeie voeding voor een goeie prijs.
Dat is niet met 100% zekerheid te zeggen, maar de kans is groot. Je zult een voeding nodig hebben met een capaciteit van ongeveer 350 Watt, maar meer is altijd beter. Aanraders zijn de Tagan 380 Watt, AOpen 350 Watt, Chieftec 360 Watt en de Enermaxen vanaf 350 Watt. Succes met je keuze. ;)
quote:
Eraser schreef op 16 augustus 2004 @ 18:29:
[...]

[...]
Als je dan ook even vermeld welke kast met welke voeding je op het oog hebt, is het helemaal mooi. :P 300 Watt in combinatie met een fatsoenlijk merk moet te doen zijn voor dat systeem.

Oke :)
Ik koop de kast van marktplaats :
quote:
ATX Midi Sweex Xenon XS P4 +300Watt voeding
Mooie atx midi computerkast met 300watt voeding voor alle standaard mainboards en p4 ,enz (nieuw in doos)
Plaats voor drives:

4x 5,25"
2x 3,5" extern
6x 3,5" intern
Aansluitingen frontpaneel :

2x USB 2.0
1x audio in
1x audio uit
Behuizing wordt geleverd inclusief:

300 Watt voeding
Fan met blauwe LED verlichting
Afmetingen:
48 x 20 x 41 cm

Ophalen Mogelijk of verzending(+7,25euro)na vooruitbetaling.onder remboers ook mogelijk.Met Factuur + garantie.
http://static.marktplaats.nl/fotos/hardware/behuizingen/23547.jpg
41 euro

Canon Powershot A60 / Olympus c770 - 128MB /64mb cf / 512 xD -

Cons:::BB4E
#bb4e @ qnet
MSI megastick // Apple ipod nano : )

Music is my life

quote:
shameblaster schreef op 17 augustus 2004 @ 13:21:
[...]

Oke :)
Ik koop de kast van marktplaats :

[...]

[afbeelding]
41 euro
Sweex is dan wel niet het beste merk voeding, maar ik denk wel dat hij het red. Je zult daarna denk ik weinig ruimte overhouden hoor.
Reg. datum: 22 november 2003

quote:
Eraser schreef op 17 augustus 2004 @ 19:06:
[...]
Sweex is dan wel niet het beste merk voeding, maar ik denk wel dat hij het red. Je zult daarna denk ik weinig ruimte overhouden hoor.

Hij red het wel. Hier heb ik een overgeklokte AMD erop gezet ( @3400+). Ook draait er hier een p4 2,4 ghz @ 3ghz (af en toe) op. Ik ga hem zelf wel snel vervangen. Ten eerste de kast is echt bagger (het is zo dun allemaal; hij ziet er alleen wel ''grappig'' uit.)
Voeding: is echt niet super sterk maar kan de meeste systemen wel aardig aan. Ik zelf zou hem wel snel vervangen en raad ook niemand meer echt een sweex kast aan!

Music is my life

quote:
mssl schreef op 17 augustus 2004 @ 19:29:
[...]

Hij red het wel. Hier heb ik een overgeklokte AMD erop gezet ( @3400+). Ook draait er hier een p4 2,4 ghz @ 3ghz (af en toe) op. Ik ga hem zelf wel snel vervangen. Ten eerste de kast is echt bagger (het is zo dun allemaal; hij ziet er alleen wel ''grappig'' uit.)
Voeding: is echt niet super sterk maar kan de meeste systemen wel aardig aan. Ik zelf zou hem wel snel vervangen en raad ook niemand meer echt een sweex kast aan!
Net zoals veel B-Merken en No-Name spul, gebruikt Sweex veel aluminium, eigenlijk gewoon blik. Ten eerste is het behoorlijk gammel en ten tweede nog sterk en lelijk (van binnen) ook. :)
Reg. datum: 30 december 2003

Ok, even een vraagje voor de expert.

Ik heb een:
MSI KT6 delta fisr
Athlon XP 3000+ (barton) @ stockspeed
2x 256mb Twinmos
40 gig Maxtor 5400 schijfje
NEC ND-3500
Club3d Geforce fx 5600xt @ stockspeed
Zalman 400 watt voeding (meer dan een maand oud)
CCFL blauw
3-tal casefannetjes
Soundblaster Live

Ik probeer hier een extra dvd-speler in te bouwen, maar zodra ik dit doe Gaat mijn pc trippen -> Geheugen word voor de helft herkend, pc komt door bios en apparaten worden goed herkend maar hij start niet door naar windows xp.

Nou heb ik zelf al een paar bios-upgrades geprobeerd en downgrades maar ook gelijk, maar daar werd mijn pc instabiel door (fixed issues voor memory compatibility)

Probleem is dat als ik alleen een 1 optische drive aansluit en een harddisk werkt alles als een zonnetje (is nu al een 3 dagen aan het draaien), zodra ik een tweede HD aansluit gaat ook alles goed, maar wanneer ik nou de dvd-speler, een combo-drive of cd-brander aansluit mijn systeem niet echt jofel werkt of zelfs helemaal niet.

Mijn simpele vraagje is of het aan de voeding ligt (wat ik betwijfel) of gewoon aan het moederboard. (voedingvraagje is tenminste voor jouw, als ik niet hier uitkom start ik wel een ander topic)

Mijn dank alvast.

Music is my life

quote:
Eichii schreef op 17 augustus 2004 @ 21:02:
Ok, even een vraagje voor de expert.

Ik heb een:
MSI KT6 delta fisr
Athlon XP 3000+ (barton) @ stockspeed
2x 256mb Twinmos
40 gig Maxtor 5400 schijfje
NEC ND-3500
Club3d Geforce fx 5600xt @ stockspeed
Zalman 400 watt voeding (meer dan een maand oud)
CCFL blauw
3-tal casefannetjes
Soundblaster Live

Ik probeer hier een extra dvd-speler in te bouwen, maar zodra ik dit doe Gaat mijn pc trippen -> Geheugen word voor de helft herkend, pc komt door bios en apparaten worden goed herkend maar hij start niet door naar windows xp.

Nou heb ik zelf al een paar bios-upgrades geprobeerd en downgrades maar ook gelijk, maar daar werd mijn pc instabiel door (fixed issues voor memory compatibility)

Probleem is dat als ik alleen een 1 optische drive aansluit en een harddisk werkt alles als een zonnetje (is nu al een 3 dagen aan het draaien), zodra ik een tweede HD aansluit gaat ook alles goed, maar wanneer ik nou de dvd-speler, een combo-drive of cd-brander aansluit mijn systeem niet echt jofel werkt of zelfs helemaal niet.

Mijn simpele vraagje is of het aan de voeding ligt (wat ik betwijfel) of gewoon aan het moederboard. (voedingvraagje is tenminste voor jouw, als ik niet hier uitkom start ik wel een ander topic)

Mijn dank alvast.
Dat kan haast niet aan je voeding liggen. Post de voltages eens?
It's Alive!!!

omdat ik al een tijdje op zoek ben naar een goede voeding, maar google is ook niet alwetend, en ik wordt ondertussen een beedje lui, dus vandaar dat ik hier om advies vraag :o :

[luie modus]
- ik heb een voeding nodig tussen van rond de 350 watt
- hij moet stil zijn, en niet te veel warmte produceren (ik heb een kleine kamer op het zuiden, en het is dus al heel snel warm :( )
- owja, en betaalbaar (dus max 75 euri) :)
(ps. het mag ook 400W zijn, zolang hij maar even stil en koel is)
[/luie modus]

Music is my life

quote:
FrankNStein schreef op 17 augustus 2004 @ 21:38:
omdat ik al een tijdje op zoek ben naar een goede voeding, maar google is ook niet alwetend, en ik wordt ondertussen een beedje lui, dus vandaar dat ik hier om advies vraag :o :

[luie modus]
- ik heb een voeding nodig tussen van rond de 350 watt
- hij moet stil zijn, en niet te veel warmte produceren (ik heb een kleine kamer op het zuiden, en het is dus al heel snel warm :( )
- owja, en betaalbaar (dus max 75 euri) :)
(ps. het mag ook 400W zijn, zolang hij maar even stil en koel is)
[/luie modus]
Ja hallo, we zijn hier op Gathering of Tweakers, niet één of ander bedrijf dat mensen adviseert ofzo. Ga gewoon zelf op zoek bij de verschillende merken en leef je uit. Geef desnoods 2 of 3 voedingen aan in dit topic waaruit je moet/kunt kiezen, zodat wij je kunnen helpen. Ga eens kijken bij bijvoorbeeld Tagan, Enermax, Chieftec, Enermax, Antec, AOpen, Thermaltake, enzovoort. Probeer het te houden bij A-Merken.

Eraser wijzigde dit bericht 17-08-2004 21:56 (3%)

Reg. datum: 17 augustus 2004

In navolging van mijn eerdere post, wat gegevens uit sisoft sandra

Temperatuur Sensor(en)
Temperatuur van het moederbord : 25.0°C / 77.0°F
Temperatuur van de CPU : 25.0°C / 77.0°F
Power / Aux Temperatuur : 47.0°C / 116.6°F td

Koeling Apparaat
Auto Fan Snelheid Control : Geen
Chassis Fan Snelheid : 2482rpm
CPU Fan Snelheid : 2679rpm
Power / Aux Fan Snelheid : 5114rpm

Voltage Sensor(en)
CPU Voltage : 1.58V
Aux Voltage : 2.62V
+3.3V Voltage : 3.28V
+5V Voltage : 4.14V
+12V Voltage : 11.61V
-12V Voltage : -8.25V
-5V Voltage : -4.70V
Standby Voltage : 3.01V
Batterij Voltage : 4.08V

Gaarne hier reactie op, met in het achterhoofd mijn vorige post

Reg. datum: 30 december 2003

quote:
Eraser schreef op 17 augustus 2004 @ 21:06:
[...]
Dat kan haast niet aan je voeding liggen. Post de voltages eens?

Ah, wist dat ik iets vergeten was.

Vcore 1.68/1.70
3.3 = 3.38
5+ = 5.16
12+ = 11.90/11.96 (soms schommelt hij hoger tot iets van 12.15 maar is niet altijd)
12- = -11.96
5- = -4.95

Gemeten onder motherboard monitor/Bios/Corecenter (meetprogje van msi zelf)

Music is my life

quote:
gert73 schreef op 17 augustus 2004 @ 22:13:
In navolging van mijn eerdere post, wat gegevens uit sisoft sandra

Temperatuur Sensor(en)
Temperatuur van het moederbord : 25.0°C / 77.0°F
Temperatuur van de CPU : 25.0°C / 77.0°F
Power / Aux Temperatuur : 47.0°C / 116.6°F td

Koeling Apparaat
Auto Fan Snelheid Control : Geen
Chassis Fan Snelheid : 2482rpm
CPU Fan Snelheid : 2679rpm
Power / Aux Fan Snelheid : 5114rpm

Voltage Sensor(en)
CPU Voltage : 1.58V
Aux Voltage : 2.62V
+3.3V Voltage : 3.28V
+5V Voltage : 4.14V
+12V Voltage : 11.61V
-12V Voltage : -8.25V
-5V Voltage : -4.70V
Standby Voltage : 3.01V
Batterij Voltage : 4.08V

Gaarne hier reactie op, met in het achterhoofd mijn vorige post
Als ik die voltages mag geloven is het geen wonder dat je systeem rare kuren vertoont. Je kunt voor de zekerheid de voltages nameten met multimeter, maar ik denk dat het je voeding wel is. Ik zou voor één van de voedingen gaan die ik je in de vorige post aanraadde.
quote:
Eichii schreef op 17 augustus 2004 @ 22:23:
[...]

Ah, wist dat ik iets vergeten was.

Vcore 1.68/1.70
3.3 = 3.38
5+ = 5.16
12+ = 11.90/11.96 (soms schommelt hij hoger tot iets van 12.15 maar is niet altijd)
12- = -11.96
5- = -4.95

Gemeten onder motherboard monitor/Bios/Corecenter (meetprogje van msi zelf)
Ik ben 100% zeker dat het je voeding niet is.
Extremistisch Tweakertje

quote:
SWeeX PSU Gold 650W Big Fan Power Supply
ARTIKELNUMMER: BA000110

Deze goudkleurige voeding is uitermate geschikt voor AMD en P4 computersystemen en is in vrijwel iedere kast eenvoudig te plaatsen. De horizontale koelfan wordt boven de elektrische onderdelen gemonteerd, wat een uiterst effectief koeleffect heeft. De voeding is tevens voorzien van twee seriële ATA stroomconnectors, die kunnen worden aangesloten op uw seriële ATA harddrive.

* Geschakelde voeding
* 110/220 V schakelbaar (220V: 5 Amp/ 110V:10 Amp)
* + 3.3 V 28 Amp
* + 5 V 45 Amp
* + 12 V 25 Amp
* - 5 V 0.5 Amp
* - 12 V 0.8 Amp
* - 5 Vsb 2 Amp PEAK 2.5
* Max. 650 Watt
* CE, FC

Adviesverkoopprijs inclusief BTW:
¤ 54,95

Productpagina
Het wattage moet je maar niet op letten, maar als ik zo naar die ampere's kijk, lijkt me dit wel een degelijke voeding voor een zacht prijsje, of niet?

SH4D3H wijzigde dit bericht 18-08-2004 17:29 (4%)
Reden: Link toegevoegd

:: X360 Gamertag: SH4D3H :: This line intentionally left blank. :: Specs ::

Music is my life

quote:
SH4D3H schreef op 18 augustus 2004 @ 17:28:
[...]

Het wattage moet je maar niet op letten, maar als ik zo naar die ampere's kijk, lijkt me dit wel een degelijke voeding voor een zacht prijsje, of niet?
Dat is het zeker, maar Sweex blijft gezien voedingen niet het beste merk.
Extremistisch Tweakertje

Is dat een negatief koopadvies of zie ik dat verkeerd :?

:: X360 Gamertag: SH4D3H :: This line intentionally left blank. :: Specs ::

Reg. datum: 14 augustus 2004

Ik zit te kijken voor een nieuwe voeding .
Ik kreeg op dit forum het advies voor de Tagan TG480 te gaan, maar deze moet besteld worden (duurt mij te lang),
ze hebben wel de "QTechnology voeding,17dBA,120MM Fan,460W,SATA,ATX" op voorraad, is dit een goede voeding?, vergelijkbaar met de Tagan?

E6600@ 2,4Ghz/ 4GB PC6400/ 1150GB/ 8800GTS 640MB/ Vista Ultimate SP1 32b NL

quote:
Chris81 schreef op 18 augustus 2004 @ 19:43:
Ik zit te kijken voor een nieuwe voeding .
Ik kreeg op dit forum het advies voor de Tagan TG480 te gaan, maar deze moet besteld worden (duurt mij te lang),
ze hebben wel de "QTechnology voeding,17dBA,120MM Fan,460W,SATA,ATX" op voorraad, is dit een goede voeding?, vergelijkbaar met de Tagan?

QTechnology = Qtec alleen dan in een ander jasje geloof ik :P
En Qtec is dus heel erg bagger btw :r

El Snorro wijzigde dit bericht 18-08-2004 19:56 (6%)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Reg. datum: 14 augustus 2004

Door El Snorro - Wednesday 18 August 2004 19:56

QTechnology = Qtec alleen dan in een ander jasje geloof ik
En Qtec is dus heel erg bagger btw

-------------------------------------------------------------------------------------------
Bij mijn weten is Qtechnology zeker niet het zelfde als Qtec!!!

Qtec is El Cheapo en zeer slecht (Heb zelf een Qtec voeding gehad, systeem crashte continu, tot dat ik er een Chieftec voeding in hing)

E6600@ 2,4Ghz/ 4GB PC6400/ 1150GB/ 8800GTS 640MB/ Vista Ultimate SP1 32b NL

Goede avond mensen...

Ik wil het volgende systeem gaan samenstellen:

Moederbord: MSI K8N Neo2-Platinum
Processor: AMD Athlon 64 3500+ (S939 - Hypertrans)
Koeling: Zalman CNPS 5700D CI Koper met Airduct
Video kaart: Sapphire Atlantis Radeon 9600 256 MB
Geheugen: Corsair TWINX1024-3200C2PRO PC3200, 400 MHz, Kit met leds
Harddisk: Maxtor Diamond Max Plus 9 160 GB,7200 rpm, 8 MB
DVD-Writer: NEC ND-3500A Dual Layer OEM, Zwart
DVD-Speler: MSI D16 Retail, Zwart

Nu zat Ik zelf te denken aan een Thermaltake butterfly 480 watt voeding..
Dit omdat ik een Thermaltake v700D gekocht heb.. dus ik dacht dat het dan goed samen zou gaan.. Totdat ik een maatje sprak en die zei dat Thermaltake echt hele slechte voeding heeft..

Nu dus mijn vraag is dit zo ?? En wat is dan een goede ??

Alvast bedankt..

AMD Athlon 64 3500+ I MSI K8N Neo Platinum I Crosair XMS XLTP3200 1024mb DDR 400 I MSI 6800GT 256mb GDDR3 I

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws