quote:
sjaakdaak schreef op 16 augustus 2004 @ 15:10:
Ik heb, in verband met een beoogde upgrade (volgende week al!) een Zalman ZM400B-APS 400 gekocht. Op mijn niet zo heel veeleisende systeem (Asus A7v266 met 900 MhZ AMD, 1 x 30 Gig HD, DVD speler en CD brander, Asus GeForce FX5200, een paar CCFL's en fannetjes) lopen de + lijnen prachtig, maar met name de -12 volt lijn doet gekke dingen. -9 volt ligt volgens mij wel erg ver af van wat wenselijk is, - 10.8 zou de grens moeten zijn.
Omdat ik niet het idee heb dat de configuratie is die het probleem geeft vraag ik me af of:
De voeding een maandagochtendmodel is, of
Dat fanspeed slechte metingen geeft
Ik hoop het laatste, want voordat er een p4 op aangesloten gaat worden zou ik graag zeker weten dat de boel heel blijft.
Iemand suggesties?
Ik denk dat het een leesfout is, want anders had je systeem niet eens goed willen draaien. Hij draait nu toch stabiel, neem ik aan?
quote:
shameblaster schreef op 16 augustus 2004 @ 16:43:
Ik ga mijn systeem verkopen en met dat geld en mijn eigen geld een nieuw systeem bouwen.
De onderdelen :
code:
1
2
3
4
5
| Moederbord : Asus A7N8X-X
Processor: AMD 2600+ Boxed
Geheugen: 512mb ddr pc3200
Videokaart: Saphire Ati Radeon 9600xt 128mb
Harddisk: Maxtor 80 gig
Cd: Lite- on Dvd/ cdrw combi |
De kast die ik op het oog heb , zit een 300 watt voeding in.
Ik ga op me systeem voornamelijk, tekst verwerken / gamen ( nieuwere games) internetten.
Ik ga hem niet overclocken.
Mijn vraag wat voor voeding moet ik kopen ?
Als je dan ook even vermeld welke kast met welke voeding je op het oog hebt, is het helemaal mooi.

300 Watt in combinatie met een fatsoenlijk merk moet te doen zijn voor dat systeem.
quote:
brouwerpower schreef op 16 augustus 2004 @ 16:58:
Ik heb nu :
AMD64 3200+ + Zalman 7000 AlCu
MSI K8N Neo
512 MB Corsair CMX512-3200C2PT
Ati Radeon 9700
120GB seagate barracuda 7200.7
30 GB Maxtor
52x LG cd-rom speler
12x Philips cd-brander
En ook nog 2 casefans
Ik heb niks overgeclocked
Volgens MSI corecenter liggen al mijn voltagen met mijn Chieftec 360 watt voeding aan de hoge kant, maar nog binnen de marges:
3,3: 3,8
5 : 5,2
12 : 12,6
Ik heb soms onverklaarbare geheugenerrors en ik vroeg me af of dat aan mijn voeding kan liggen. Oftewel: voldoet mijn voeding?
Je voeding voldoet sowieso wel, maar die voltages niet. Ik denk dat het een leesafwijking is, dus daar hoef je je niet echt druk over te maken. Heb je de mogelijkheid om de voltages na te meten met een multimeter? Ik denk eerder dat je geheugen brak is dan dat je voeding de problemen veroorzaakt.
quote:
kennes schreef op 16 augustus 2004 @ 17:20:
Ik heb een nieuw mb,cpu en vgakaart besteld. Je kan het hele systeem bezien in men sig. Zou dit draaien op een Aopen voeding van 350 Watt? En zou ik dan de geforce nog kunnen overclocken tot ultra settings?
Specs van de voeding:
+3.3V = 28A
+5V = 30A
+12V = 18A
Gelieve geen verwijzing naar je signature, maar je hele systeem vermelden in je post!
Hoe dan ook, het systeem zal wel draaien en ik vermoed dat hij dat Ultra er ook nog wel bij kan hebben. Veel succes ermee.

Eraser wijzigde dit bericht 16-08-2004 18:31 (10%)