Hoofdcategorieën
Topicacties

Welke voeding heb ik nodig? Deel 6

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 14 juli 2004

Ik zou graag willen weten wat ik moet doen om het volgende systeem weer een beetje er bovenop te krijgen....

Dell Dimesion 8300
1 harde schijf (120 gig)
1 dvd
1 dvd rw
soundblaster geluidskaart
MSI NX6800 GT (ik wil hem een wel over clocken maar niet tot het uiterste)

Ik zat namelijk te twijfelen tussen de Antec Neopower 480 en de Zalman ZM400B-APS, of zou ik iets anders moeten nemen? Ook ben ik niet van plan om in de toekomst extra hardeschijven te kopen ofzo. Thanks iig!!!

Music is my life
Reg. datum: 15 januari 2003

quote:
Mr. Hasj schreef op 14 augustus 2004 @ 14:38:
[...]

kan iemand mij vraag beantwoorden dan bestel ik hem gelijk namelijk.
want mijn comp doet het zwaar klote 8)7
Dat is zeker een goede voeding. Maar of je zoveel power nodig hebt is de vraag. Alle A-Merken van tegenwoordig zijn prima, zolang je maar zorgt voor een beetje pit. :P
quote:
kevinOhdie schreef op 14 augustus 2004 @ 13:59:
Sinds een aantal dagen is mijn Enermax voeding gaan piepen (erg hoge pieptoon zoals je bij een tv soms hoort). Ik heb bij verschillende pc zaken nagevraagd of er wat aan te doen was, maar telkens kwam het erop neer dat ik een nieuwe kon gaan kopen.

Voeding: Enermax EG465P-VE FC Whisper 460W
Voltages zijn altijd goed geweest zoals hieronder:
[afbeelding]

Het volgende systeem heb ik: klik + 2 fans @ 5volt en 2 ccfl balken.

Nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe voeding en had zelf deze op het oog..

**Be Quiet! BQT - 520 Watt**

Specificaties:
Type: BQT P4 520W
Totaal vermogen: 520 Watt
+3,3V: 28A
+5V: 52A
+12V: 28A
-5V: 0,8A
-12V: 1A
+5VSB: 2,5A

Doe ik hier verstandig aan of hebben jullie een andere mening.
Die Be-Quiet kan je systeem hoe dan ook aan, met gemak zelfs. Maar heb je wel zoveel nodig. Naar mijn weten kun je het ook wel af met bijvoorbeeld de Tagan 380 Watt, de Antec 380 Watt of de Zalman 400 Watt. Alle A-Merken zijn goed genoeg, maar daarvoor is ongeveer 400 Wat genoeg.
quote:
Chris81 schreef op 14 augustus 2004 @ 18:05:
Hallo,

Ik heb het volgende systeem:

Amd64 3200+ (1 mb cache) @ 2,2 Ghz
Zalman CNPS7000B-ALCU CPUCooler
MSI K8T NEO FIS2R,S754,K8T800
2 x 512mb Dane-Elec DDR400
Club3d 9800xt 256mb
Promise SATA150 TX4 SerialATA PCI controller
2 x Seagate (7200.7) 160.0Gb, SATA
2 x Samsung Spinpoint 160.0Gb SATA
1 x Maxtor DiamondPlus 120.0Gb IDE
Asus DVD-E616, 16xDVD, 48xCD
NEC ND-2500 DVD/CD Recorder DVD+/-R(W)
3 x Papst Fan 8412N/2GL(E) 8x8cm, 1500rpm (12db!)
3 x CoolerMaster 8x8cm LED Case Fan Blue
Zalman ZM-MFC1 6-Channel Fan Controller
4 x USB device (Printer/Scanner/Keyboard/Gamepad)

Dit alles draait op een Zalman ZM400B-APS 400watt voeding!
Ik vraag me af of dit wel voldoende is (het systeem is nog wel eens instabiel), zo nee welke (stille!) voeding (met een budget van ron de 100 euro) is dan aanteraden.
Opzich moet 400 Watt genoeg zijn voor dat systeem, hoewel het niet erg ruim bemeten is. Ik zou voor dat budget een Tagan 480 Watt kopen. Deze voeding is superstil, heeft genoeg capaciteit en een goede prijs/kwaliteit verhouding. Andere A-Merken, zoals AOpen, Enermax, Antec en dergelijke, voldoen uiteraard ook. Zorg voor minimaal 400 Watt aan capaciteit en een sterke 12 V lijn (hoog Ampèrage).
quote:
ronwiel schreef op 14 augustus 2004 @ 20:13:
Ik zou graag willen weten wat ik moet doen om het volgende systeem weer een beetje er bovenop te krijgen....

Dell Dimesion 8300
1 harde schijf (120 gig)
1 dvd
1 dvd rw
soundblaster geluidskaart
MSI NX6800 GT (ik wil hem een wel over clocken maar niet tot het uiterste)

Ik zat namelijk te twijfelen tussen de Antec Neopower 480 en de Zalman ZM400B-APS, of zou ik iets anders moeten nemen? Ook ben ik niet van plan om in de toekomst extra hardeschijven te kopen ofzo. Thanks iig!!!
Jouw vraag had ik al beantwoord (zie eerste post van dit topic). Dan nog maar een keertje:

Beetje overdreven denk ik. Een voeding met ongeveer 400 Watt zal ook voldoen. De Zalman 400 Watt kan, maar beter is de Tagan 380 Watt of de Antec 380 Watt. Andere A-Merken voldoen uiteraard ook.
^ I'm with stupid ^

Ik heb dit:

AMD64 3000+
kingston 512 ddr 400mhz
maxtor 80gb hdd
club3d radeon 9800se
asus k8v deluxe se
CDRW
DVD

dat zijn wel de meeste dingen, in mun kast zit een 300W Aopen voeding, maar het ding maar een tering lawaai [of is dit mijn amd64 boxed cooler?] Kan iemand zeggen of dit genoeg is of dat ik iets met meer watt moet kopen, en hoeveel watt dan? alvast bedankt! :)

Music is my life

quote:
-Slayer- schreef op 14 augustus 2004 @ 23:56:
Ik heb dit:

AMD64 3000+
kingston 512 ddr 400mhz
maxtor 80gb hdd
club3d radeon 9800se
asus k8v deluxe se
CDRW
DVD

dat zijn wel de meeste dingen, in mun kast zit een 300W Aopen voeding, maar het ding maar een tering lawaai [of is dit mijn amd64 boxed cooler?] Kan iemand zeggen of dit genoeg is of dat ik iets met meer watt moet kopen, en hoeveel watt dan? alvast bedankt! :)
Het is hoe dan ook wel genoeg, maar of het degene is die lawaai maakt kan ik natuurlijk niet zeggen. Over het algemeen zijn de AOpen voedingen helemaal niet zo'n luidruchtig. Ik vermoed dus dat het de boxed cooler van je AMD is. Je kunt dit testen door tijdens het draaien van je pc met je vinger de cpu-koeler stop te zetten gedurende 1 seconde (druk zachtjes op het dicht middendeel, daar kan hij het wel even hebben). Dan kun je horen of het je boxed koeler is of je voeding. Wanneer het je voeding is, ga dan voor de Tagan 330 Watt, Antec 330/350 Watt of een Enermax vanaf 330 Watt. Andere A-Merken voldoen uiteraard ook, maar zorg voor ongeveer 350 Watt.
^ I'm with stupid ^

Dus genoeg maar liever ietsje meer? nou iig bedankt, bedankt voor het idee ook!

/Edit: het is inderdaad de cooler! Dan zal ik binnekort een nieuwe gaan kopen denk ik, iemand die een goede/stille 754 socket cooler weet voor niet al te dure prijs?

@post below: jaja :P

-Slayer- wijzigde dit bericht 15-08-2004 00:28 (57%)

Music is my life

quote:
-Slayer- schreef op 15 augustus 2004 @ 00:08:
Dus genoeg maar liever ietsje meer? nou iig bedankt, bedankt voor het idee ook!

/Edit: het is inderdaad de cooler! Dan zal ik binnekort een nieuwe gaan kopen denk ik, iemand die een goede/stille 754 socket cooler weet voor niet al te dure prijs?
Als ik het niet dacht... Voor jou nieuwe vraag moet je niet hier zijn. Dit topic is puur en alleen voor voedingen. :)
Reg. datum: 14 augustus 2004

mijn pc gaat nu constant uit en ik heb dus schijnbaar een nieuwe voeding nodig,
dit was toen al een 25euro geval ofzo en het merk suckt dus zal wel niets voorstellen

voeding: q-tec ADT-350P total power 180w is zeker suckass?

-2500+ xp
-a7n8x-e asus
-785 ddr sd
-9600xt en de fx5900xt werken beide niet, voltage? nu iig 9200se maar pc ook uit na verloop van tijd
sblive kaartje
2x maxtor 7200rpm 60 gig en 30 ofzo stelt ook niet veel voor
cd writer
chassis fan

welke voeding is voor mij goed genoeg? ik hoef geen 150euro geval

ik dacht zelf aan de tagan tg330-u01 total power 330w .... kijk ik verkeerd moet ik ergens anders op letten of..

ik haal mijn voeding trouwens bij www.pclcomputers.nl dus als iemand ff zou willen kijken welke goed geprijst staat en kwaliteit leverd, dank u

Reg. datum: 03 juni 2003

In de planning staat om het volgende systeem aan te gaan schaffen:

AMD Athlon 64 3200+ (NewCastle) met Boxed koeler
MSI K8N Neo-Platinum
2x 512MB OCZ Platinum (CL2 PC3200)
Sapphire Radeon 9800 Pro (Full Retail) met een Zalman ZM 80D-HP + ZM-OP1
120GB Samsung SpinPoint 1213C (S-ATA)
Samsung SD-616
NEC ND-2510

Het is de bedoeling dat dit alles in een Chieftec Dragon midi-tower word gestopt. Deze heeft wel een 360watt voeding maar ik twijfel er sterk aan of die het systeem wel stabiel kan laten draaien.

Ook wil ik graag overklokken (dus komt er misschien nog een Zalman CNPS7000B-Cu bij) en nog enkele casefans uiteraard.

Ik zit te denken aan een Tagan 480Watt voeding, lees ik veel goede dingen over.

Is het mogelijk dat die 360watt van Chieftec het gewoon stabiel gaat doen of kan ik beter voor een Tagan 480Watt kiezen zodat ik niet ineens voor verassingen kom te staan?

GigaByte X38-DQ6, Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3204mhz, GeiL Black Dragon 2GB PC-8500, Sapphire Radeon X1950 Pro

Music is my life

quote:
adiosb schreef op 15 augustus 2004 @ 10:27:
mijn pc gaat nu constant uit en ik heb dus schijnbaar een nieuwe voeding nodig,
dit was toen al een 25euro geval ofzo en het merk suckt dus zal wel niets voorstellen

voeding: q-tec ADT-350P total power 180w is zeker suckass?

-2500+ xp
-a7n8x-e asus
-785 ddr sd
-9600xt en de fx5900xt werken beide niet, voltage? nu iig 9200se maar pc ook uit na verloop van tijd
sblive kaartje
2x maxtor 7200rpm 60 gig en 30 ofzo stelt ook niet veel voor
cd writer
chassis fan

welke voeding is voor mij goed genoeg? ik hoef geen 150euro geval

ik dacht zelf aan de tagan tg330-u01 total power 330w .... kijk ik verkeerd moet ik ergens anders op letten of..

ik haal mijn voeding trouwens bij www.pclcomputers.nl dus als iemand ff zou willen kijken welke goed geprijst staat en kwaliteit leverd, dank u
De Tagan 330 Watt is de ideale voeding voor jou systeem. PCL Computers levert sowieso wel kwaliteit, maar de prijzen zijn hoog. Kijk maar eens hier, daar staat hij als duurste. :)
quote:
truStie schreef op 15 augustus 2004 @ 13:12:
In de planning staat om het volgende systeem aan te gaan schaffen:

AMD Athlon 64 3200+ (NewCastle) met Boxed koeler
MSI K8N Neo-Platinum
2x 512MB OCZ Platinum (CL2 PC3200)
Sapphire Radeon 9800 Pro (Full Retail) met een Zalman ZM 80D-HP + ZM-OP1
120GB Samsung SpinPoint 1213C (S-ATA)
Samsung SD-616
NEC ND-2510

Het is de bedoeling dat dit alles in een Chieftec Dragon midi-tower word gestopt. Deze heeft wel een 360watt voeding maar ik twijfel er sterk aan of die het systeem wel stabiel kan laten draaien.

Ook wil ik graag overklokken (dus komt er misschien nog een Zalman CNPS7000B-Cu bij) en nog enkele casefans uiteraard.

Ik zit te denken aan een Tagan 480Watt voeding, lees ik veel goede dingen over.

Is het mogelijk dat die 360watt van Chieftec het gewoon stabiel gaat doen of kan ik beter voor een Tagan 480Watt kiezen zodat ik niet ineens voor verassingen kom te staan?
Die Chieftec gaat het heel ver schoppen met je systeem, ook als hij wat overgeclockt wordt. Het echte high-end overclocken zal hij denk ik niet aankunnen. Daarvoor is de Tagan 480 Watt wel toereikend genoeg. Het is wel een overkill, maar als je budget er genoeg voor is, zou ik het zeker doen. Je hebt dan nog wat ruimte over voor de toekomst.
Schaaaaaaaaaaaaaaaap
Reg. datum: 01 augustus 2004

Hallo, ik heb dit systeem:

AMD Athlon XP 2000+ -- 2x 256 Mb DDRAM PC2700 333 -- ASUS Geforce 4 Ti4400 VTD 128 Mb -- Hercules Muse LT -- Labtec Pulse 420 2 speakers + Subwoofer -- 60Gb Maxtor 7200 rpm - - Jetway V333DBA DDR Socket A

Nou heb ik dit systeem al 2 jaar en ook al die tijd last van blauwe schermen. Mijn voltagelijnen zien er zo uit (na een Warcraft III game)

http://members.lycos.nl/warcraftiii/speedfan.jpg

Nu zij iemand anders dat deze voltagelijnen te laag/hoog zijn, ik heb het gecontroleerd mbv de FAQ en dit lijkt wel mee te vallen; ze zitten wel op de grenswaarden. Kunnen deze problemen dus liggen aan mijn voeding (HD is het niet, geheugen ook niet (getest)) of aan m'n moederbord misschien?

Mijn huidige voeding is 300 Watt en zat in mijn ATX Midi 300W kast. Wat voor voeding het precies is weet ik niet :P.

Als het aan mijn voeding zou liggen; welke voeding zouden jullie dan aanraden ter vervanging?

alsvast bedankt

Oooohhh, zo geoefend! Zoooooooooooooondeeeeee!

Reg. datum: 15 augustus 2004

Ik heb al geruime tijd last van reboots van me computer. als ik me kast open zet scheelt het een stuk maar toch krijg ik nog reboots. (vooral met games) Voeding voelt heel erg heet, vooral op de plek waar de snoeren eruit komen. Als ik een huis-tuin-en-keuken ventilator op me voeding richt heb ik geen last meer van reboots.
Mijn voeding wordt naar alle waarschijnlijkheid dus te heet.

voeding: aopen 350W met een fan naar buiten en naar onder

systeem(niet overclocked):
-Asus a7n8x
-amd athlon 2500+
-cpufan: zalman 6600 cu
-2x chieftec 256mB ddr platinum
-geforce4 ti4200 XP 128mb
-1case fan
-wd 80gb en een 15gb hdd
-cd-spelertje, floppydrive, netwerkkaart en in de toekomst een brander

het zou kunnen dat het aan de warme kant is in mijn kamer. Wat voor voeding kan ik het beste kopen?

Music is my life

quote:
YoZwa schreef op 15 augustus 2004 @ 18:32:
Hallo, ik heb dit systeem:

AMD Athlon XP 2000+ -- 2x 256 Mb DDRAM PC2700 333 -- ASUS Geforce 4 Ti4400 VTD 128 Mb -- Hercules Muse LT -- Labtec Pulse 420 2 speakers + Subwoofer -- 60Gb Maxtor 7200 rpm - - Jetway V333DBA DDR Socket A

Nou heb ik dit systeem al 2 jaar en ook al die tijd last van blauwe schermen. Mijn voltagelijnen zien er zo uit (na een Warcraft III game)

[afbeelding]

Nu zij iemand anders dat deze voltagelijnen te laag/hoog zijn, ik heb het gecontroleerd mbv de FAQ en dit lijkt wel mee te vallen; ze zitten wel op de grenswaarden. Kunnen deze problemen dus liggen aan mijn voeding (HD is het niet, geheugen ook niet (getest)) of aan m'n moederbord misschien?

Mijn huidige voeding is 300 Watt en zat in mijn ATX Midi 300W kast. Wat voor voeding het precies is weet ik niet :P.

Als het aan mijn voeding zou liggen; welke voeding zouden jullie dan aanraden ter vervanging?

alsvast bedankt
Het ligt niet aan je voeding hoor. Ten eerste moet hij dat systeem op papier makkelijk aankunnen en ten tweede wordt dit bewezen door die nette voltages. Daar is echt niets op aan te merken. Je zult het probleem ergens anders moeten gaan zoeken.
quote:
baltheros schreef op 15 augustus 2004 @ 19:08:
Ik heb al geruime tijd last van reboots van me computer. als ik me kast open zet scheelt het een stuk maar toch krijg ik nog reboots. (vooral met games) Voeding voelt heel erg heet, vooral op de plek waar de snoeren eruit komen. Als ik een huis-tuin-en-keuken ventilator op me voeding richt heb ik geen last meer van reboots.
Mijn voeding wordt naar alle waarschijnlijkheid dus te heet.

voeding: aopen 350W met een fan naar buiten en naar onder

systeem(niet overclocked):
-Asus a7n8x
-amd athlon 2500+
-cpufan: zalman 6600 cu
-2x chieftec 256mB ddr platinum
-geforce4 ti4200 XP 128mb
-1case fan
-wd 80gb en een 15gb hdd
-cd-spelertje, floppydrive, netwerkkaart en in de toekomst een brander

het zou kunnen dat het aan de warme kant is in mijn kamer. Wat voor voeding kan ik het beste kopen?
Vreemd dat hij zo warm wordt, want hij zou je systeem best wel baas moeten kunnen zijn. Hoe dan ook, je hebt een voeding nodig die een goede airflow veroorzaakt. Het beste kun je dan voor een Antec of Enermax gaan. Alle types van deze merken voldoen, als je maar zorgt voor ongeveer 350 Watt.
CFF: RaboRuben - 2b
Reg. datum: 04 april 2004

Een vriend van me kan via een kennis zeer goedkoop aan het volgende droomsysteem komen (erg jaloers):

AMD Athlon64 3800+ (socket 939)
MSI socket 939 mobo
4 x 512mb pc3200 Corsair Twinx geheugen
ATI Radeon X800xt platinum / Nvidea Gforce 6800 Ultra (hij moet nog kiezen).
2 x Western Digital Raptor 10.000rpm 74G
DVD speler
DVD brander
Diskettedrive

Ik heb hier nog 2 voedingen liggen die hij eventueel van me zou kunnen kopen. Daarom wil ik graag weten of de volgende voedingen dit systeem zullen trekken:
Aopen 350 Watt (deze waarschijnlijk niet neem ik aan?)
Antec truepower 430 Watt

De Geforce heeft natuurlijk een zwaardere voeding nodig dan de Radeon, dus ik zou het op prijs stellen als er 2 voedingen worden aangeraden. 1 voor het systeem met de x800xt en 1 voor het systeem met de 6800ultra.
Alvast bedankt.

www.cyclingforfun.org : Kom Nederland/België helpen Spanje van de wieler-troon te houden! CFF: Enorm leuk, gratis managerspel!

Music is my life

quote:
UltraR-pc schreef op 15 augustus 2004 @ 19:41:
Een vriend van me kan via een kennis zeer goedkoop aan het volgende droomsysteem komen (erg jaloers):

AMD Athlon64 3800+ (socket 939)
MSI socket 939 mobo
4 x 512mb pc3200 Corsair Twinx geheugen
ATI Radeon X800xt platinum / Nvidea Gforce 6800 Ultra (hij moet nog kiezen).
2 x Western Digital Raptor 10.000rpm 74G
DVD speler
DVD brander
Diskettedrive

Ik heb hier nog 2 voedingen liggen die hij eventueel van me zou kunnen kopen. Daarom wil ik graag weten of de volgende voedingen dit systeem zullen trekken:
Aopen 350 Watt (deze waarschijnlijk niet neem ik aan?)
Antec truepower 430 Watt

De Geforce heeft natuurlijk een zwaardere voeding nodig dan de Radeon, dus ik zou het op prijs stellen als er 2 voedingen worden aangeraden. 1 voor het systeem met de x800xt en 1 voor het systeem met de 6800ultra.
Alvast bedankt.
Dat verschil is niet dusdanig groot dat het echt een voeding scheelt. Ik zou de Antec er in gooien. De AOpen zal het er erg zwaar mee krijgen. Met die 430 Watt kan hij dan nog een klein beetje vooruit, met de AOpen helemaal niet.
Reg. datum: 22 november 2003

Heb een vragaje over de Tagan 480watt. De voeding schijnt redelijks til te zijn maar ik wil als ik hem koop misschien er een stel pas 19Db fan's inzetten of raad je me dat af Eraser?

CFF: RaboRuben - 2b
Reg. datum: 04 april 2004

quote:
Eraser schreef op 15 augustus 2004 @ 19:57:
[...]
Dat verschil is niet dusdanig groot dat het echt een voeding scheelt. Ik zou de Antec er in gooien. De AOpen zal het er erg zwaar mee krijgen. Met die 430 Watt kan hij dan nog een klein beetje vooruit, met de AOpen helemaal niet.
Maar zou die Aopen hem in principe ook nog wel kunnen trekken?

www.cyclingforfun.org : Kom Nederland/België helpen Spanje van de wieler-troon te houden! CFF: Enorm leuk, gratis managerspel!

Schaaaaaaaaaaaaaaaap
Reg. datum: 01 augustus 2004

quote:
Het ligt niet aan je voeding hoor. Ten eerste moet hij dat systeem op papier makkelijk aankunnen en ten tweede wordt dit bewezen door die nette voltages. Daar is echt niets op aan te merken. Je zult het probleem ergens anders moeten gaan zoeken.

Ik kijk nu weer en in Idle toestand (Idle!) is m'n 5V nu 4,68 volt

+5V: ~4% (+4,8V ~ +5,2V)
-# Noot: de negatieve lijnen zijn over het algemeen minder belangrijk. Dus vooral de +5V / +12V lijnen checken.

Dat staat er in de faq en is dit voltage dan niet veel te laag??? Of het moet dus aan m'n moederbord liggen maar ik snap niet wat er dan niet goed zou moeten zijn

Oooohhh, zo geoefend! Zoooooooooooooondeeeeee!

Music is my life

quote:
UltraR-pc schreef op 15 augustus 2004 @ 20:10:
[...]

Maar zou die Aopen hem in principe ook nog wel kunnen trekken?

Nee, ik vrees het niet. Ik zie twee SCSI schijven, maarliefst 4 geheugenmodules en een lekkere videokaart. Dat is niet te doen voor een dergelijke voeding. De Antec kan dat beter en is er ook voor gemaakt. :P

quote:
mssl schreef op 15 augustus 2004 @ 20:03:
Heb een vragaje over de Tagan 480watt. De voeding schijnt redelijks til te zijn maar ik wil als ik hem koop misschien er een stel pas 19Db fan's inzetten of raad je me dat af Eraser?
Ik denk wel dat dat lukt (tenminste, als je een beetje handig bent ;)). Samen zorgen ze voor eenzelfde of zelfs betere airflow dan de orginele fans doen (aangezien ze 'verbruiks' gestuurd zijn). :P
Music is my life

quote:
YoZwa schreef op 15 augustus 2004 @ 20:15:
[...]

Ik kijk nu weer en in Idle toestand (Idle!) is m'n 5V nu 4,68 volt

+5V: ~4% (+4,8V ~ +5,2V)
-# Noot: de negatieve lijnen zijn over het algemeen minder belangrijk. Dus vooral de +5V / +12V lijnen checken.

Dat staat er in de faq en is dit voltage dan niet veel te laag??? Of het moet dus aan m'n moederbord liggen maar ik snap niet wat er dan niet goed zou moeten zijn
Je moederbord is wel een low-budget bord, dus daar kan het wel aan liggen. Ik heb echt het idee dat je voeding de problemen niet geeft. Kun je de voltages nameten met een multimeter? Kun je je systeem controleren met een andere voeding met iets meer capaciteit?
Reg. datum: 17 juni 2003

Ik heb onlangs een nieuwe chieftec kast gekocht met 360 watt voeding ter vervanging van mijn oude kast (waar een merkloze 300 watt voeding in zat). Bij de vorige voeding zat de +12 altijd rond de +11,92, maar met de nieuwe voeding zit de +12 ineens bij de 11,67 8)7 :? Ik dacht dat de chieftec voeding wel beter zou zijn, hoe kan dit nou?

Noizedrive wijzigde dit bericht 15-08-2004 20:49 (4%)

Athlon xp1800+ | Asus a7n8x | 256 DDR266 | 120 Gb maxtor 7200rpm | Geforce 4mx440se | Chieftec DG-01BD-U / Philips 170s4

Music is my life

quote:
Noizedrive schreef op 15 augustus 2004 @ 20:27:
Ik heb onlangs een nieuwe chieftec kast gekocht met 360 watt voeding ter vervanging van mijn oude kast (waar een merkloze 300 watt voeding in zat). Bij de vorige voeding zat de +12 altijd rond de +11,92, maar met de nieuwe voeding zit de +12 ineens bij de 11,67 8)7 :? Ik dacht dat de chieftec voeding wel beter zou zijn, hoe kan dit nou?
Dat kan een afwijking in het aflezen zijn, maar daar hoef je je niet druk over te maken, zolang je systeem maar stabiel is. Het is geen punt wanneer een waarde verschilt ten opzichte van bijvoorbeeld een andere voeding.
Reg. datum: 25 januari 2004

Nou ik heb de Thermaltake PurePower 560 Watt besteld en komt waarschijnlijk dinsdag/woensdag binnen :)
Laat wel weten wat ik ervan vind ;)

Asus P5AD2 Premium + Pentium IV 530 3.0Ghz + HIS X1600XT IceQ Turbo 256MB + GEIL 2x 512MB DDR2 PC5300 + Western Digital 74GB S-ATA Raptor (Systeem) + 2x Western Digital 200GB S-ATA RAID 0 (Data) in een Kandalf + Logitech Z-5500 + APC Smart UPS 1500

Reg. datum: 09 augustus 2004

Ik heb, in verband met een beoogde upgrade (volgende week al!) een Zalman ZM400B-APS 400 gekocht. Op mijn niet zo heel veeleisende systeem (Asus A7v266 met 900 MhZ AMD, 1 x 30 Gig HD, DVD speler en CD brander, Asus GeForce FX5200, een paar CCFL's en fannetjes) lopen de + lijnen prachtig, maar met name de -12 volt lijn doet gekke dingen. -9 volt ligt volgens mij wel erg ver af van wat wenselijk is, - 10.8 zou de grens moeten zijn.

Omdat ik niet het idee heb dat de configuratie is die het probleem geeft vraag ik me af of:
De voeding een maandagochtendmodel is, of
Dat fanspeed slechte metingen geeft

Ik hoop het laatste, want voordat er een p4 op aangesloten gaat worden zou ik graag zeker weten dat de boel heel blijft.
Iemand suggesties?

Ik ga mijn systeem verkopen en met dat geld en mijn eigen geld een nieuw systeem bouwen.
De onderdelen :

code:
1
2
3
4
5
Moederbord : Asus A7N8X-X
Processor:     AMD 2600+  Boxed
Geheugen:    512mb ddr pc3200
Videokaart: Saphire Ati Radeon 9600xt 128mb
Harddisk:   Maxtor 80 gig
Cd: Lite- on Dvd/ cdrw combi

De kast die ik op het oog heb , zit een 300 watt voeding in.
Ik ga op me systeem voornamelijk, tekst verwerken / gamen ( nieuwere games) internetten.

Ik ga hem niet overclocken.

Mijn vraag wat voor voeding moet ik kopen ?

Canon Powershot A60 / Olympus c770 - 128MB /64mb cf / 512 xD -

Cons:::BB4E
#bb4e @ qnet
MSI megastick // Apple ipod nano : )

Dial 595-Escape
Reg. datum: 07 april 2002

Ik heb nu :

AMD64 3200+ + Zalman 7000 AlCu
MSI K8N Neo
512 MB Corsair CMX512-3200C2PT
Ati Radeon 9700
120GB seagate barracuda 7200.7
30 GB Maxtor
52x LG cd-rom speler
12x Philips cd-brander
En ook nog 2 casefans
Ik heb niks overgeclocked

Volgens MSI corecenter liggen al mijn voltagen met mijn Chieftec 360 watt voeding aan de hoge kant, maar nog binnen de marges:
3,3: 3,8
5 : 5,2
12 : 12,6
Ik heb soms onverklaarbare geheugenerrors en ik vroeg me af of dat aan mijn voeding kan liggen. Oftewel: voldoet mijn voeding?

'Installing awaiting the restoration of unsequenced chaos' --- Jester Script Transfigured --- In Flames

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: