Mijn persoonlijke favoriet is de Eisenhorn omnibus (orly?) en de spinoff, Ravenor, is ook erg vet.quote:Sharepoint Rob schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 16:12:
[...]
Nee, ik zou gewoon een van de Warhammer novels kopen. Aanraders van mijn kant:
Warhammer 40k:
The Eisenhorn Omnibus (over inquisition, zeer serieus en grimmig)
The Founding (Gaunt's Ghosts, imperial guard, word als een van de beste series in W40K gezien)
Hero of the Imperium (Ciaphas Caine, imperial guard, humoristisch)
Boeken over Ragnar Blackmane (Space Marine)
* Space Wolf
* Ragnar’s Claw
* Grey Hunter
* Wolfblade
* Sons of Fenris
* Wolf's Honour
De Ghosts novels staan ook als een huis, gaan over een Imperial Guard regiment (Tanith first and only) en er staat een bijschrijving op het boek: 'He makes war so real you want to duck'. Dat vond ik na het uitlezen van de boeken een aardig kloppende visie.
De space wolf boeken ben ik verdeeld over. Deel 1 was te vet, daarna werdt het steeds minder maar Sons of Fenris was dan weer heel goed. Is ook met een andere schrijver erbij.
Als je iets meer bekend met de achtergrond bent dan is de Horus Heresy (nog steeds lopend) een soort van kroon op het werk voor de schrijvers die hier aan meewerken. Dus ook een tip.
Je moet de meeste boeken die in een serie lopen ( alle bovenstaande ) wel op een volgorde lezen, maar de Gaunts Ghosts novels, evenals de Eisenhorn boeken zijn in omnibus verkrijgbaar. Dat maakt het wel zo gemakkelijk.
Nobody expects the Imperial Inquisition!