quote:ilovetechno schreef op 24 augustus 2004 @ 09:43:
[...]
Nee. Maar in je PC kun je met mediaportal o.a. opnemen. Als je makkelijk door deze recordings heenkan zoeken, Recordings starten, schedulen, TV kijken zou dit toch fantastisch zijn
Tja ik zit nog op support te wachten op een usb PVR box. dat moet toch mogelijk zijn.
voor de pc bestaan die al lang, met mpeg2 hardwarematige encoding, en we weten allemaal dat de Xbox ports gewoon usb zijn.
als dit er eenmaal is koop je dus heel goedkoop een mediacentre
quote:soepkip schreef op 24 augustus 2004 @ 16:55:
[...]
Tja ik zit nog op support te wachten op een usb PVR box. dat moet toch mogelijk zijn.
voor de pc bestaan die al lang, met mpeg2 hardwarematige encoding, en we weten allemaal dat de Xbox ports gewoon usb zijn.
als dit er eenmaal is koop je dus heel goedkoop een mediacentre
Support wordt alleen moeilijk. XMBC is namelijk geen OS. Weet niet of ze er drivers in kunnen verwerken.
In Linux is er al wel support voor sommige USB TV kaarten toch?
Dus je stopt de DVD in je dvd-speler van je Xbox, je drukt op de snelkoppeling en kun je dan spelen? Als je games niet naar je HD gekopieert worden, hoe worden die snelkoppelingen dan gemaakt?quote:Smattie schreef op 24 augustus 2004 @ 16:38:
[...]
Je kan je Spellen inderdaad laten kopieren op je HD dan heb je de CD helemaal niet meer nodig!
(Je moet hem dus wel geheel copieren)
Of stopt het spel gewoon in de CD-rom drive en spelen maar.
Ik leef goed, want ik speel games.
quote:Existor schreef op 24 augustus 2004 @ 17:15:
[...]
Dus je stopt de DVD in je dvd-speler van je Xbox, je drukt op de snelkoppeling en kun je dan spelen? Als je games niet naar je HD gekopieert worden, hoe worden die snelkoppelingen dan gemaakt?
1e Als je een dvd erin stop dan speeld ie gewoon de dvd af
2e Dan niet, het SPEL zelf moet op je hd staan wil er een snelkoppeling komen
Reg. datum: 22 april 2003
Ik probeer haar overtehalen met alle mogelijkheden, voor zover ik kan zien zijn dit:
- films,
- games,
- muziek vanaf HD (bijv. mp3)
- radio
Zij vindt echter dat we films al kunnen kijken op onze huidige DVD-speler. Aangezien ik sinds een half jaar een DVD brander heb in m'n pc kunnen we ook de 'minder legaal verkregen' films branden en hierop kijken.
Wat betreft games vind ze dat ik die op mijn pc kan spelen, aangezien die nog geen jaar oud is kan ie het ook allemaal wel aan,
muziek kunnen we naar cd-tjes branden, je luistert toch niet allemaal.
Alleen radio vind ze wel nuttig, maar alleen daarvoor vind ze het een beetje duur. (ik vraag me trouwens af, kan je hiermee alleen Shoutcast stations luisteren, of ook 538, Skyradio etc.?)
Heeft iemand nog tips om haar over te halen? zou het zeer op prijs stellen
quote:Florence schreef op 25 augustus 2004 @ 10:28:
Ik wil graag een XBOX kopen en daar XBMC opzetten, echter mijn vriendin vindt dit niet nuttig en wil van het geld een koelkast kopen.
Ik probeer haar overtehalen met alle mogelijkheden, voor zover ik kan zien zijn dit:
- films,
- games,
- radio
Zij vindt echter dat we films al kunnen kijken op onze huidige DVD-speler. Aangezien ik sinds een half jaar een DVD brander heb in m'n pc kunnen we ook de 'minder legaal verkregen' films branden en hierop kijken.
Wat betreft games vind ze dat ik die op mijn pc kan spelen, aangezien die nog geen jaar oud is kan ie het ook allemaal wel aan,
Alleen radio vind ze wel nuttig, maar alleen daarvoor vind ze het een beetje duur. (ik vraag me trouwens af, kan je hiermee alleen Shoutcast stations luisteren, of ook 538, Skyradio etc.?)
Radio vind ze dan wel nuttig!?
Kan je op je dvd-speler divx/xvid spelen? of muziek in allerlei formaten? je digitale foto's op tv bekijken? Radio luisteren? (
Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]
quote:Fire69 schreef op 25 augustus 2004 @ 11:05:
[...]
Radio vind ze dan wel nuttig!?Dat kan je ook luisteren met een radiotje van 5¤...
Kan je op je dvd-speler divx/xvid spelen? of muziek in allerlei formaten? je digitale foto's op tv bekijken? Radio luisteren? (), ... En dit allemaal zonder dat je moet geld uitgeven aan cd'tjes of dvd's waar je steeds je tijd moet insteken om te branden, dus minder tijd voor haar overhoud?
Ja, dat radio verhaal snap ik ook niet helemaal, zouden dan beter een goedkoop radiootje moeten kopen idd. Is het nou zo dat je alleen shoutcast kan luisteren? of kan je ook de live-streams van andere stations luisteren?
En ik vind dat met die tijd wel erg sterk gevonden, dat moet ik kunnen uitbuiten
Maar misschien heeft iemand anders hier ervaring mee? Ik gebruik voor radio zo'n cheapo 5¤-radiotje
Tja, dat van die tijd heb ik zelf ook al vaak gebruikt, en meestal bereik ik dan wel mijn doel.
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]
- Kan alles afspelen via het Netwerk (geen cd/dvd's meer branden)
- DVD speler
- Goede optische digitale uitgang zodat mn reciever alles mag decoderen
- RGB scart
- Standalone
- Ziet er cool uit (ook xbmc zelf)
edt:
- makkelijk cd's rippen naar mp3
ZiegoM wijzigde dit bericht 25-08-2004 12:03 (13%)
\_Specs_/ [b]
quote:ZiegoM schreef op 25 augustus 2004 @ 12:02:
De (voor mij in ieder geval) grote voordelen van een xbox met xbmc (tov dvd/ pc):
- Kan alles afspelen via het Netwerk (geen cd/dvd's meer branden)
- DVD speler
- Goede optische digitale uitgang zodat mn reciever alles mag decoderen
- RGB scart
- Standalone
- Ziet er cool uit (ook xbmc zelf)
edt:
- makkelijk cd's rippen naar mp3
Iets zegt me dat deze argumenten niet zo veel indruk gaan maken op de vriendin van Florence.
"Woehoe, RGB Scart!!
mms://hollywood.win2k.vuurwerk.nl/noordzee
en geen adressen als:
http://www.garnierstreamingmedia.com/asx/radio538.asp
of
http://media.rtl.nl/rtlfm/livestream/rtlfmbroad.asx
Ik heb zo'n adres gewoon in een textfile staan met als extensie .strm
Moet ik bij http:// adressen soms iets anders doen??
Jij zit met het alom bekende WAF probleem, Wife Acceptancy factorquote:Florence schreef op 25 augustus 2004 @ 10:28:
Ik wil graag een XBOX kopen en daar XBMC opzetten, echter mijn vriendin vindt dit niet nuttig en wil van het geld een koelkast kopen.
- films,
- games,
- radio
Alle PC en HT fans met vriendin kennen dit fenomeen.
Er is niet echt een oplossing voor. Je moet je artikel gewoon kopen en dan maar afwachten wat er gebeurt. (Bij mij liep het enkel bij de SVS sub uit de hand, deze is dan ook 1 meter hoog!!)
Kijk op www.usaproducts.nl en oordeel zelf. Mijn XboX werd ook niet echt gewaardeerd, totdat ze zag dat ze haar foto's er mee kon bekijken op de TV, nu vind ze hem wel OK. (behalve als we met zijn 4 'en op de beamer aan het gamen zijn met 6.1 geluid
Reg. datum: 11 maart 2002
Ik heb er ook ff over gedaan om de vriendin over tehalen (ga begin volgende maand xbox haken en omlaten bouwen), je moet ff rekensommetje maken:
¤ 200,- - xbox (met accessoires)
¤ 100,- - xbox omlaten bouwen (¤ 50,- als je het zelf doet)
----------+
¤ 300,-
¤ 150,- Upgrade videokaart om de laatste games te kunnen spelen
¤ 100,- Fatsoenlijke standalone DVD speler
---------+
¤ 250,-
Dus voor ¤ 50,- kan je films streamen, dvd's afspelen, muziek streamen, foto's bekijken, en games spelen !!
quote:maui71 schreef op 25 augustus 2004 @ 14:03:
[...]
Ik heb er ook ff over gedaan om de vriendin over tehalen (ga begin volgende maand xbox haken en omlaten bouwen), je moet ff rekensommetje maken:
¤ 200,- - xbox (met accessoires)
¤ 100,- - xbox omlaten bouwen (¤ 50,- als je het zelf doet)
----------+
¤ 300,-
¤ 150,- Upgrade videokaart om de laatste games te kunnen spelen
¤ 100,- Fatsoenlijke standalone DVD speler
---------+
¤ 250,-
Dus voor ¤ 50,- kan je films streamen, dvd's afspelen, muziek streamen, foto's bekijken, en games spelen !!
Ik weet niet waar jij het laat doen maar ombouwen kost 55,- a 60,- euro en als je het zelf doet 20,- a 25,- euro
Xbox 160 euro
Omb 60 euro
------------------
220 of zelf en dan 180 euro. (Dat was ik kwijt
Edit:
Dit kan je beter op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/937084/0 neerzetten. Dit topic gaat meer over XBMC
Smattie wijzigde dit bericht 25-08-2004 14:58 (11%)
Ontopic, ik zit nog steeds met de radiostreams, eerder in dit topic wordt er wel melding over gemaakt, wordt ook gevraagd om een zipfile met daarin de streams, maar er staat nergens of het nou werkt of niet. Kon het ook niet echt op google vinden.
Iemand?
Reg. datum: 21 februari 2002
quote:Reignman schreef op 25 augustus 2004 @ 13:12:
Mijn XBMC pakt alleen:
mms://hollywood.win2k.vuurwerk.nl/noordzee
en geen adressen als:
http://www.garnierstreamingmedia.com/asx/radio538.asp
of
http://media.rtl.nl/rtlfm/livestream/rtlfmbroad.asx
Ik heb zo'n adres gewoon in een textfile staan met als extensie .strm
Moet ik bij http:// adressen soms iets anders doen??
538: mms://ms.stream.garnierprojects.com/radio538
rtl: mms://217.118.160.41/RTL%20FM%20broad
Pascal wijzigde dit bericht 25-08-2004 15:23 (10%)
quote:Evilman schreef op 25 augustus 2004 @ 15:21:
[...]
538: mms://ms.stream.garnierprojects.com/radio538
rtl: mms://217.118.160.41/RTL%20FM%20broad
cool.. thnx!
staan die mms adressen ergens verzameld op het internet?? of hoe kun je daar achterkomen??
zoek ze namelijk ook van:
Veronica, Yorin FM, Sky Radio, 3FM, Radio 1 en ID&T
Aah, soepkip heeft ook een vriendin, maar die is wel blij met de Xdoos.
Zij houd niet erg PC computerspellen, maar er zijn voor de niet nerd meisjes hele leuke spellen (haar favourieten Futurama en Harry potter, en leuk samen Celebrety Deathmatch), maar het liefst speelt ze de oude C64 spellen (die zag ik hier niet langskomen, maar op een Xdoos kun je ps1, nes, snes gboy. gboy advs, NIN64, atari, c64 amiga, SEGA, enz enz emulatoren laten draaien), sterker nog toen ik de Xdoos kocht heb ik de eerste tijd veel C64 spellen gespeeld (ik durf te beweren dat ik alle spellen ooit uitgebracht voor c64 heb)
Nu het belangrijkste argument.. zij vindt het een stuk gezelliger als ik in de huiskamer op de bank achter de Xdoos kruip, dan dat ik achter de PC zit.
Ook al speel je niet samen een spel.
Tegenwoordig als ik zeg dat ik even wil computeren, vraagt ze of ik niet liever een speeletje op de Xbox wil spelen.
quote:Florence schreef op 25 augustus 2004 @ 15:05:
Smattie, je hebt gelijk, dit wordt een beetje offtopic, het overhalen moet wel lukken en anders maar zonder toestemming kopen. Genoeg hierover.
Ontopic, ik zit nog steeds met de radiostreams, eerder in dit topic wordt er wel melding over gemaakt, wordt ook gevraagd om een zipfile met daarin de streams, maar er staat nergens of het nou werkt of niet. Kon het ook niet echt op google vinden.
Iemand?
Ik heb ooit ergens een tv/radio streampack gedonwload. De helft van deze streams doen het niet.
deze is trouwens wel erg leuk: mms://195.27.230.60/GIGADSL
En duitse online tvstream van een gameprogramma.
GP 32 the most powerfull handheld in the world :P
en wil o.a. Den Bosch toevoegen: NLXX0041
quote:kareltje_de_grote schreef op 25 augustus 2004 @ 17:41:
[...]
Ik heb ooit ergens een tv/radio streampack gedonwload. De helft van deze streams doen het niet.
deze is trouwens wel erg leuk: mms://195.27.230.60/GIGADSL
En duitse online tvstream van een gameprogramma.
Het werkt in principe prima. Alleen zijn veel van de streams vaak offline of gewoonweg vol
--------
Weet iemand trouwens hoe het met XMLTV zit. Is er een mogelijkheid die bestanden automatisch te laten ophalen door XMBC of je moet iedere dag op een pc de bestanden downloaden"?
ilovetechno wijzigde dit bericht 25-08-2004 22:56 (20%)
Oke, bedankt voor de info.quote:Smattie schreef op 24 augustus 2004 @ 17:59:
[...]
1e Als je een dvd erin stop dan speeld ie gewoon de dvd af![]()
2e Dan niet, het SPEL zelf moet op je hd staan wil er een snelkoppeling komen
Ik leef goed, want ik speel games.
In de setup van XMBCquote:Reignman schreef op 25 augustus 2004 @ 18:02:
Waar kan ik de weather data toevoegen... zie het namelijk niet staan in de apps map..
en wil o.a. Den Bosch toevoegen: NLXX0041
photo.shoq photoblog - Flickr
5D // Sigma 15 fish // Canon 17-40 L // Tamron 28-75 // Canon 50 // Canon 70-200 L
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.