Reg. datum: 30 oktober 2003
Reg. datum: 30 oktober 2003
Ja dat is klote ik kan het beeld ook niet meer uitlijnen. Maar heeft iemand hier een oplossing voor? Het werkt namelijk gewoonweg niet en hierdoor krijg ik films niet goed in beeldquote:Turismo schreef op 29 augustus 2004 @ 11:40:
[...]
tja stomme dell die zeurt over rechten over die blauwe xbmc skin, waardoor ze die niet meer developen, die vind ik een stuk cooler.
echt jammer dat die niet goed werkt zoals je beeld uitlijnen
2x Dell 2001FP 20,1" TFT / E6750 @ 3,2Ghz / 2x 2GB PC6400 DDR2 / Peak Radeon x1950pro 256MB / 2x 80GB SATA Raid0 / Gigabyte P35C-DS3R / NEC ND-3550a / NEC ND-2510a / Tagan 480W / Logitech MX500 / HP Laserjet 4250
Ik heb een DVD omgezet naar divx mbv DVDx. (Dit was de eerste keer dat ik dit geprobeerd heb)
Als ik deze divx nu op mijn PC afspeel in BS player, of whatever, werkt het uitstekend. Echter als ik hem afspeel op mijn XBOX via XBMC krijg ik een heel haperig beeld en geluid.... (Ik heb een smb-share waarvan ik de film probeer af te spelen, Andere films gaan wel goed.......)
Ik denk dus dat ik iets verkeerd gedaan heb met rippen, maar ik begrijp niet waarom ie dan op de PC wel gewoon goed werkt....
Of is er een andere (betere) manier om je DVD om te zetten naar een goede divx?
Ik weet niet precies welke versie van xbmc ik gebruik....
(Hoe kan ik dat zien en waar DL ik evt een nieuwere versie??)
Ja ben (nog) n00b op xbox gebied
Er zijn 10 soorten mensen: Zij die binair kunnen lezen, en zij die het niet kunnen...
Reg. datum: 30 augustus 2004
quote:Speedfight schreef op 29 augustus 2004 @ 22:47:
[...]
Ja dat is klote ik kan het beeld ook niet meer uitlijnen. Maar heeft iemand hier een oplossing voor? Het werkt namelijk gewoonweg niet en hierdoor krijg ik films niet goed in beeld
Heb je je UDATA en TDATA al eens afgegooid?
Ik heb met de 20/8-build meer uitlijn-settings dan voorheen, en ze werken ook gewoon perfect.
quote:fattoe schreef op 30 augustus 2004 @ 03:40:
ik heb een probleem met xbmc en mn avalaunch dash na een skin in xbmc gezet te heben is ales ingezoomed dus in avalauch word er boven en beneden een stuk onzienbaar en in xbmc ook heb geprobeerd in xbmc om de ui calibiration te doen maar lukte helemaal niet zt echt vast weet iemand iets hiervoor![]()
Heb je het nou in Ava of in XBMC? Of in beide?
Staat je beeldverhouding nog juist ingesteld? 4:3 / 16:9? Check dit even in je MS Dashboard en in je XBMC-settings.
Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]
quote:Smattie schreef op 25 augustus 2004 @ 14:53:
[...]
Ik weet niet waar jij het laat doen maar ombouwen kost 55,- a 60,- euro en als je het zelf doet 20,- a 25,- euro
Xbox 160 euro
Omb 60 euro
------------------
220 of zelf en dan 180 euro. (Dat was ik kwijt)
Edit:
Dit kan je beter op http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/937084/0 neerzetten. Dit topic gaat meer over XBMC
<offtopic>
zou je mij misschien een adresje kunnen mailen?
</offtopic>
http://www.rickjamesbitch.nl "What did the 5 fingaz say to the face...SLAP BITCH!! haha"
quote:flexje schreef op 30 augustus 2004 @ 08:59:
[...]
<offtopic>
zou je mij misschien een adresje kunnen mailen?![]()
</offtopic>
<offtopic>
Ik zie alleen geen mail adres staan maar wel een icq is dat ook ok?? Zo ja dan hoef je niet terug te posten dan zie ik je wel online
</offtopic>
Reg. datum: 21 januari 2002
http://mesh.dl.sourceforg...forge/xbmc/XBMC-1.0.0.rar
Viperdesign wijzigde dit bericht 30-08-2004 13:49 (12%)
quote:Fire69 schreef op 30 augustus 2004 @ 08:30:
[...]
Heb je je UDATA en TDATA al eens afgegooid?
Ik heb met de 20/8-build meer uitlijn-settings dan voorheen, en ze werken ook gewoon perfect.
<knip>.
Je kan dus met beiden skins uitlijnen begrijp ik, dus zowel met de blauwe xbmc skin als met de Project Mayhem skin.
want de blauwe mochten ze niet meer verder developen, doordat Dell zeurde over bepaalde graphics die copyrighted zijn, laatste build waarmee het nog wel werkt dateert vanuit maart namelijk, en die skin werkt niet in de nieuwere builds.
Vanaf toen is Project Mayhem de standaard skin geworden, en zijn ze die verder gaan developen, dat de blauwe skin nog steeds in de nieuwere builds zit komt doordat de compilers die er nog steeds bij stoppen (ook niet altijd
Om mijn verhaal nog ff te onderbouwen, dat jullie niet denken dat ik een broodje aap verhaal hier ophang
[XBMC.de/forums/Screen adjust not working
[edit]
ff nog voor de duidelijkheid, het uitlijnen is dus skinafhankelijk, niet dat je denkt van "wat zit die nouweer over skins te lullen :P"
Turismo wijzigde dit bericht 30-08-2004 14:07 (32%)
Specs Werkbak X360 Gamercard
This was a general public service anouncement for any posters //
daar heb je weinig aan zonder SDKquote:Viperdesign schreef op 30 augustus 2004 @ 13:48:
XBMC 1.0.0 Broncode (42,1MB)
http://mesh.dl.sourceforg...forge/xbmc/XBMC-1.0.0.rar
Snow Leopard <3 | Windows 7 <3 | iPhone 3G | Ubuntu Nas <3 | iMac 24" | Macbook Unibody 13" | Nikon D40 | Mac Mini C2D 1.83
Reg. datum: 30 augustus 2004
http://www.pa10.com/pa102.asx in een strm bestand of anders???
zodat hij het in xbmc pakt
Reg. datum: 15 augustus 2004
quote:Smattie schreef op 30 augustus 2004 @ 13:37:
[...]
<offtopic>
Ik zie alleen geen mail adres staan maar wel een icq is dat ook ok?? Zo ja dan hoef je niet terug te posten dan zie ik je wel online![]()
</offtopic>
<offtopic>
Woeps, dacht dat mn email openbaar was.
Als het goed is zie je em nu wel.
</offtopic>
http://www.rickjamesbitch.nl "What did the 5 fingaz say to the face...SLAP BITCH!! haha"
quote:marteltor schreef op 30 augustus 2004 @ 19:07:
ik heb nu dus die url van nforce om de laatste 3 nieuw gereleasde spellen als rss feed op m`n xbox te kijken, maar waar moet ik die url invoeren, oftewel: hoe krijg ik die rss feed ook daadwerkelijk te zien?
Staat al eerder vermeld in het topic toch?
Maar door het adres in de home.xml in de directory van je skin aan te passen (XBMC/Skins/.../home.xml)
Reg. datum: 20 augustus 2002
Digital Media Junkie
quote:Turismo schreef op 30 augustus 2004 @ 13:58:
[...]
Je kan dus met beiden skins uitlijnen begrijp ik, dus zowel met de blauwe xbmc skin als met de Project Mayhem skin.
want de blauwe mochten ze niet meer verder developen, doordat Dell zeurde over bepaalde graphics die copyrighted zijn, laatste build waarmee het nog wel werkt dateert vanuit maart namelijk, en die skin werkt niet in de nieuwere builds.
Vanaf toen is Project Mayhem de standaard skin geworden, en zijn ze die verder gaan developen, dat de blauwe skin nog steeds in de nieuwere builds zit komt doordat de compilers die er nog steeds bij stoppen (ook niet altijd).
Om mijn verhaal nog ff te onderbouwen, dat jullie niet denken dat ik een broodje aap verhaal hier ophang
[XBMC.de/forums/Screen adjust not working
[edit]
ff nog voor de duidelijkheid, het uitlijnen is dus skinafhankelijk, niet dat je denkt van "wat zit die nouweer over skins te lullen :P"
Dus om een lang verhaal kort te maken, met de XBox Media Center Skin kan je je beeld niet mee uitlijnen?
Dikke pech zou ik zeggen.
Kan je'm niet zelf aanpassen? Ini's, xml's of zo?
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]
Heb bv: "mms://streams6.omroep.nl/wm/tv/nos/journaal/bb.laatste.asf" in een text file met extensie strm geplaatst. naar een directory op de xbox gekopieerd.
Dit zou moeten werken maar lukte niet!! nu ben ik er achter gekomen dat ie het wel doet maar dan moet ik in het menu kiezen voor music (heel logisch als het video is)
naar de file browsen, in dit geval nosnieuws.strm en ja hoor hij gaat laden en werkt.
Bij mij werken http://...........asx niet... wel werken http://mms: streams... erg jammer... omdat ik niet van alle nl zenders mms adressen kan vindenquote:SpeedhasteXP schreef op 30 augustus 2004 @ 20:10:
Na het hebben van problemen met internet streams heb ik het eindelijk voor elkaar.
Heb bv: "mms://streams6.omroep.nl/wm/tv/nos/journaal/bb.laatste.asf" in een text file met extensie strm geplaatst. naar een directory op de xbox gekopieerd.
Dit zou moeten werken maar lukte niet!! nu ben ik er achter gekomen dat ie het wel doet maar dan moet ik in het menu kiezen voor music (heel logisch als het video is)
naar de file browsen, in dit geval nosnieuws.strm en ja hoor hij gaat laden en werkt.
Ik heb alleen een probleempje als ik een divx (of xvid) met subtitles probeer af te spelen. De onderste regels van de ondertiteling komen niet meer in beeld, deze staan te laag. Zodoende zie ik alleen de bovenkant van de ondertiteling, het onderste deel is van 'het scherm afgevallen'.
Ik heb geprobeerd met de kalibratie het beeld iets hoger te plaatsen, maar wanneer ik een film start springt het beeld gewoon terug, en is de ondertiteling amper leesbaar. Is het in XBMC mogelijk de ondertiteling iets hoger weer te geven?
edit: opgelost. ik moest niet kalibratie doen bij gebruiksinterface, maar bij mijn films
marteltor wijzigde dit bericht 31-08-2004 02:20 (14%)
quote:SpeedhasteXP schreef op 30 augustus 2004 @ 20:10:
Na het hebben van problemen met internet streams heb ik het eindelijk voor elkaar.
Ja, inderdaad, dat heb ik ooit ergens gelezen, maar dacht dat dat met de laatste build in orde was.
Ik kan nu iig gewoon streams via My Videos starten. Misschien werkt het enkel met bepaalde types, geen idee.
quote:Reignman schreef op 30 augustus 2004 @ 21:38:
[...]
Bij mij werken http://...........asx niet... wel werken http://mms: streams... erg jammer... omdat ik niet van alle nl zenders mms adressen kan vinden
Staat in dat asx-bestand niet gewoon de mms-url in? Open het eens met notepad of zo.
quote:marteltor schreef op 30 augustus 2004 @ 21:58:
erg mooi die stream van het nos journaal. Je had m`n vaders gezicht moeten zien(nogal verbaasd).
Ik heb alleen een probleempje als ik een divx (of xvid) met subtitles probeer af te spelen. De onderste regels van de ondertiteling komen niet meer in beeld, deze staan te laag. Zodoende zie ik alleen de bovenkant van de ondertiteling, het onderste deel is van 'het scherm afgevallen'.
Ik heb geprobeerd met de kalibratie het beeld iets hoger te plaatsen, maar wanneer ik een film start springt het beeld gewoon terug, en is de ondertiteling amper leesbaar. Is het in XBMC mogelijk de ondertiteling iets hoger weer te geven?
edit: opgelost. ik moest niet kalibratie doen bij gebruiksinterface, maar bij mijn films
Ja, vind ik ook wel dom dat ze daarvoor 2 verschillende kalibraties gebruiken.
Het is al beter nu dat er bij de UI-calibratie ook lijnen zijn waardoor je ziet hij of wat je moet doen, want vroeger moest je maar wat schuiven en gokken dat het goed was.
Reg. datum: 08 mei 2003
Ik heb twee vragen:
1. Webradio
Ik heb Webradio2 met de kml2 browser geïstalleerd. Als ik nu voor Webradio kies, krijg ik steeds de mededeling:
"downloading kml document, please wait."
Soms gaat hij door en wordt webradio ook daadwerkelijk opgestart, maar dan staat er weer dat de database offline is.
Als ik vervolgens voor music genres kies, krijg ik weer de dialog met :
"downloading kml document, please wait."
en vervolgens gebeurt er niets meer. Mijn xbox hangt via een router aan het internet. Moet ik nog een poort openzetten of zo?
2. RSS feed
De RSS feed werkt goed als ik mijn xbox aansluit via een server die weer aan het internet hangt. Hang ik mijn xbox echter direct aan mijn router, dan werkt de RSS feed niet. Moet ik een poort openzetten op mijn router om de RSS feed te laten werken?
als ik een app wil toevoegen aan mijn evox menu...
hoe doe ik dat dan...
want heb nu dus mijn oude xbmc map weggehaald en de nieuwe upgeload...
maar die doet het dus niet... en dat komt denk ik omdat eerst de map in E:/APPS, XBMC.1.0 AMS ofzoiets heette en nu heet die map waar xbmc instaat XBMC 1.0 CVS
Als ik nu dus in mijn menu voor XBMC kies dan wordt het scherm zwart.. denk dus dat hij hem niet vind. Waar kan ik het path wijzigen of opnieuw scannen voor applicaties??
Reg. datum: 31 augustus 2004
ik heb gisteren nu ook xbmc installed op mijn xbox.
Shares werken perfect. Alleen kan ik geen enkel script (phyton) openen.
Selecteer ik een script en druk ik A dan zie ik staan running en dat gaat onmiddelijk terug weg.
Enig idee waar mijn fout zit!! (Persoonlijk denk ik dat het iets moet zijn met die phyton)
Ps: ik gebruik xbmc-2004-07-10
Mvg,
diddi
Reg. datum: 08 mei 2003
Volgens mij moet je dat zoeken in de evox.ini.quote:Reignman schreef op 31 augustus 2004 @ 13:36:
ff newbee vraagje...
als ik een app wil toevoegen aan mijn evox menu...
hoe doe ik dat dan...
want heb nu dus mijn oude xbmc map weggehaald en de nieuwe upgeload...
maar die doet het dus niet... en dat komt denk ik omdat eerst de map in E:/APPS, XBMC.1.0 AMS ofzoiets heette en nu heet die map waar xbmc instaat XBMC 1.0 CVS
Als ik nu dus in mijn menu voor XBMC kies dan wordt het scherm zwart.. denk dus dat hij hem niet vind. Waar kan ik het path wijzigen of opnieuw scannen voor applicaties??
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.