Hoofdcategorieën
Topicacties

[W&G FAQ] groepsproject

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 last

Reageer Nieuw Topic

Acties: [view][quote]

Door: NMe
Admin Devschuur®
Koos Alberts-pauper
Reg. datum: 25 februari 2004

We zouden ook gewoon hier in het topic wat kunnen coördineren; daar is dit topic immers ook voor, en dan blijft "de grote groep" tenminste niet in het duister. :)

Voor de inhoudelijke FAQ van WEB hebben we in elk geval stukjes nodig over (X)HTML, CSS, Javascript (en evt. AJAX in het bijzonder) en Flash. Voor GFX heb ik zelf heel wat minder zicht op wat er wenselijk zou zijn, maar ik denk dat daar ook wel wat voor te verzinnen is. Als mophor en BtM909 even laten weten wat er zoal al verzameld/geschreven is aan info, dan lijkt het me een goed plan als gewoon iedereen die iets wil schrijven dat hier meldt, en dan aangeeft waarover hij/zij gaat schrijven zodat niet iedereen aan hetzelfde werkt. Uiteindelijk kan het geschreven verhaal dan ter "eindredactie" opgestuurd worden naar respectievelijk webmods@tweakers.net of gfxmods@tweakers.net voor WEB en GFX.

Ik denk dat we op die manier in elk geval wat schot in de zaak krijgen, want het is eigenlijk downright jammer dat we nog steeds geen inhoudelijke FAQ hebben. :)

Over MySQL:
NMe: Als je weet waar de gaatjes zitten, dan kun je er prima mee werken.
.oisyn: Tja, dat geldt ook voor vrouwen, maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet af en toe het bloed onder je nagels vandaan halen.

zie 23648

http://www.rikkertkoppes.com/gotfaq/showbook.asp

dat is er zoal verzameld aan info, best een hoop stiekum al

mophor wijzigde dit bericht 16-08-2007 21:18 (39%)

var _ = {_: 'unreadable code detected!'};
alert(_._);

( o Y o )
Reg. datum: 08 juni 2000

quote:
-NMe- schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 20:14:
We zouden ook gewoon hier in het topic wat kunnen coördineren; daar is dit topic immers ook voor, en dan blijft "de grote groep" tenminste niet in het duister. :)
Klopt, maar er staat ook niets voor niets groepproject in de titel, als ik het topic zo doorscan, dan zijn er op laatste 100 reacties weinig mensen die concreets iets willen toevoegen. Wellicht handig om naar aanleiding van mophor's link hieronder aan te geven waar men concreet over kan (en wil) schrijven, dan doen mophor en ik wel de coordinatie eromheen. Enige reden om het samen te bekijken, was puur vanwege het ontbreken van overige inzet.

Ik denk nog steeds hoe meer mensen mee willen doen, hoe beter d:)b

Girls with an ass like this, don't talk to guys with a face like that.
You've moved up on my notch-list. You now have 1 notch...
I have a black belt in Kung Flu!

zie 23648

alert(_._);

Admin Devschuur®
Koos Alberts-pauper

Ik zie eigenlijk nu pas dat er iets inhoudelijks gepost is. :X Ziet er goed uit. d:)b

Over MySQL:
.oisyn: Tja, dat geldt ook voor vrouwen, maar dat wil nog niet zeggen dat ze niet af en toe het bloed onder je nagels vandaan halen.

/63 Roeleert!!!

http://www.ampsoft.net/webdesign-l/WindowsMacFonts.html
http://mondaybynoon.com/2...to-popular-web-typefaces/

Ik ben deze twee links onlangs tegengekomen en vind ze zeer behulpzaam.
Linux en MacOS tegenhangers van Windows fonts. Zeer handig voor gebruik in CSS.
( o Y o )

Sowieso handig om een goed overzicht van linkjes erbij te hebben.

Kwam toevallig deze tegen: http://layouts.ironmyers.com/. Mijn idee is eigenlijk om die linkjes ook iets toe te lichten.

BtM909 wijzigde dit bericht 09-09-2008 23:39 (20%)

« - _ - »
Reg. datum: 06 november 2001

Is er nog enige planning of de FAQ ooit af komt. Sommige delen zijn namelijk al tijden niet ingevuld en daarbij stamt het project nog van voor het opnieuw indelen van de devschuur

Kan de W&G FAQ Beter? Klik dan hier!
Tweelingpapa: Vader van twee dochters!!

( o Y o )

Probleem is tijd... Wat ik een beetje mis (ook van mijn kant trouwens) is het feit dat iedereen wilt en er eigenlijk niks gebeurd....

Misschien (aangezien er ook een behoorlijk nieuwe lichting hier is neergestreken) opnieuw kijken naar de animo, 1 of 2 mensen aanstellen voor coordinatie en de subonderwerpen verdelen over de vrijwilligers?

Admin Devschuur®
Koos Alberts-pauper

Als jij en ik het dan eens even coördineren, BtM, dan kan iedereen die ergens aan wil beginnen dat hier of via DM melden en kunnen we dit eens van de grond krijgen. Dit heeft zo op zich wel lang genoeg op zich laten wachten. :P

Over MySQL:

The bird is the word!

*zich beschikbaar stelt* welke onderwerpen zijn er nog beschikbaar?
* willem169 doet alleen print / web design en alles daaromheen

Admin Devschuur®
Koos Alberts-pauper

Nou, laten we het omdraaien: waar zou je wat leuks over kunnen en willen schrijven? :Y)

Over MySQL:

The bird is the word!

Stukje (pre)press / ontwerp algemeen / typografie / web
Zoiets?

Admin Devschuur®
Koos Alberts-pauper

Klinkt goed. d:)b

Over MySQL:

zie 23648

kijk eens aan, nieuw animo.

Is het ondertussen wellicht handig dit ergens in een wiki te zetten ofzo? Dit is ooit (4,5 jaar terug) in elkaar geflanst toen het woord wiki nog niet eens mainstream was. Ik kan me zo voorstellen dat mijn prutssysteempje niet het meest handige (meer) is.

Overigens geen probleem om het nog een tijdje te blijven hosten

alert(_._);

Door: BtM909
Moderator WEB/GFX
( o Y o )

Als hosten een probleem wordt, neem dan ff contact op :)

Een wiki is inderdaad een goed idee en ook hier geldt weer: let's talk :P

RGGAAAAAAA!!!

Ik vind een wiki ook een goed idee, dan kunnen gebruikers die iets willen bijdragen bijdragen, en kunnen anderen weer bijdrages aanvullen of verbeteren (oftewel waarvoor een wiki voor bedoeld is)

Ik wil ook wat schrijven, bijvoorbeeld over unobtrusive javascript, maar ik wacht liever tot er al iets op poten staat zodat het niet drie jaar duurt voordat het gebruikt wordt.

Admin Devschuur®
Koos Alberts-pauper

Ik zou zeggen: begin gewoon met schrijven. Die wiki is niet meer dan een verzamelplek voor iedereen die aan FAQ's werkt zodat ze later op het forum neergezet kunnen worden. Je kan best iets schrijven, dat hier ter beoordeling aanbieden en daarna als FAQ toe laten voegen. :)

Over MySQL:

The bird is the word!

Is er nog geen algemene GoT wiki? Of subfora waarbij dit al wordt toegepast?
Weer het wiel uitvinden is ook niet echt handig ;)

Daarentegen: als er vanuit W&G iets goeds wordt opgezet is het alleen maar kloek.

Admin Devschuur®
Koos Alberts-pauper

Ik ben niet zo'n voorstander van een wiki, om de simpele reden dat het niets toevoegt ten opzichte van Wikipedia. De FAQ voegt IMO wat dat betreft meer toe omdat het allemaal binnen hetzelfde forum blijft waar je je vraag wil stellen en het dus allemaal makkelijker bij de hand blijft.

Ik zou liever geen wiki-vervanging van de FAQ zien totdat dat GoT-breed toegepast gaat worden én er vanuit de topiclisting naar die wiki gelinkt kan worden. Tot die tijd is de huidige FAQ-opzet makkelijker vindbaar en dus effectiever. :)

Over MySQL:

The bird is the word!

Bedoel je de FAQ opzet zoals deze in de huidige hoedanigheid bestaat of die zoals mophor hem gaat vormgeven?!
The bird is the word!

En ik dacht aan een wiki-omgeving binnen de kaders van GoT.
Is dat niet mogelijk?!

Admin Devschuur®
Koos Alberts-pauper

quote:
willem169 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:14:
Bedoel je de FAQ opzet zoals deze in de huidige hoedanigheid bestaat of die zoals mophor hem gaat vormgeven?!
De FAQ-opzet moet worden zoals die nu ook al is. We zijn achter de schermen bezig met een grote GoT-wide FAQ-update waarin we alle FAQ's zoveel mogelijk gelijk trekken. Ik wil dan liever niet zien dat deze FAQ's zich daar weer van distantiëren. ;) Nogmaals: het samenstellen van de FAQ kan prima via zo'n wiki, maar als de test "af" is, dan wordt het gewoon een FAQ zoals die nu ook bestaan. :)
quote:
willem169 schreef op woensdag 15 oktober 2008 @ 12:14:
En ik dacht aan een wiki-omgeving binnen de kaders van GoT.
Is dat niet mogelijk?!
Nog niet in elk geval. En voor zover ik weet zijn er geen plannen om dat op korte termijn wél te gaan ondersteunen.

Over MySQL:

The bird is the word!

Prima, dan is het in ieder geval wel duidelijk zo. Dan hoeven we geen rare toeren uit te gaan halen om FAQ artikelen in allerlei vormpjes (mophor, wiki) te gieten. Is het een idee om gewoon plain text te posten (in dit topic?) en als de structuur en toepassing klaar zijn deze daarin te copy-pasten? :)

Admin Devschuur®
Koos Alberts-pauper

Het handigste voor ons zou zijn als je meteen rekening houdt met ele's FAQ generator maar anything will do. :)

Over MySQL:

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: