"Sometimes I really think people ought to have to pass a proper exam before they're allowed to be parents. Not just the practical, I mean."
De Tweakers.net Tijdlijn
[Alg] Centraal boekentopic - part II
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 29 30 31 32 last
Reageer Nieuw Topicquote:Infinitive schreef op 09 juli 2004 @ 14:43:
...
offtopic:
Als ik die lijst met must-have boeken lees, dan zie ik twee problemen:
1. Hoe ga je dat allemaal betalen? (tenzij je van het lezen van pdfjes houdt...)
2. Hoe vinden jullie die tijd om dat allemaal lezen en te verwerken?
1. Je kunt die boeken ook gebruikt vinden, dat scheelt een hele boel. Je moet dan idd wat geduld hebben, maar vooral op amazon kan je veel leuke / mooie boeken vinden met flinke kortingen.
2. Heel veel boeken lees je niet compleet imho, maar vooral om bepaalde handige technieken en informatie. Geen tijdschrift in de trein, maar je pil van 1000+ p's
Laat ze maar denken dat je nerd bent
AaroN wijzigde dit bericht 11-07-2004 18:38 (3%)
quote:Alarmnummer schreef op 11 juli 2004 @ 15:07:
Wie weet er een boek waarin allemaal van die ouwe 2d grafische technieken worden uitgelegd? Plasma`s, fire etc. Ik kan allemaal wel losse stukjes op het internet vinden, maar persoonlijk vind ik een boek een stuk handiger.
Ik kan me niet echt een boek bedenken waar die technieken / effecten in staan maar voor Computer Graphics kan ik je deze aanraden:
Graphics Programming Black Book - Michael Abrash: #1576101746 / http://www.byte.com/abrash/ (free eBook)
Computer Graphics - Principles & Practice - Foley, van Dam, Feiner & Hughes: #0201848406
Voor een Bitmap Distortion / Bump Mapping / Fractal Zooming / Static texture mapping / Roto-Zooming / ...: http://www.flipcode.com/demomaking/, maar denk dat je die url wel kent en zoals je zelf ook al zei is er ook genoeg over te vinden op het internet.
Scorpion wijzigde dit bericht 12-07-2004 03:59 (9%)
the chronicles of spellborn | Ik ben niet afwijkend, Ik ben speciaal!
Math problems? Call 1-800-[(10x)(13i)^2]-[sin(xy)/2.362x]
Reg. datum: 04 januari 2004
ISBN: 90-430-0812-5
Reg. datum: 26 december 2000
Fundamentals of database systems, Elmasri & Navathe
Dit boek gaat over databases. Het gaat in op de verschillende types databases, hoe data te modelleren en weer te geven, optimalisatiestrategieeen, locking, serializing van queries, ... en een heleboel algemene kennis van databases en de ideeen en algoritmes er achter. Verplicht leesvoer voor een ieder die zich hier een beetje in interesseert.
Algorithms, data structures and problem solving with C++
Ik heb een beetje gemengde gevoelens bij dit boek. Aan de ene kant bevat het een heleboel waardevolle algoritme en analysekennis, maar tevens is de voorbeeldcode die er bij zit niet erg spectaculair van kwaliteit en worden sommige dingen maar oppervlakkig behandeld. Dit is meer een boek wat ik zou willen 'lenen en lezen' in plaats van permanent in m'n boekenkast te hebben... (heb het toen gekocht omdat ik het 'nodig' had voor m'n studie). Er is ook een Java versie:
Data Structures and Problem Solving Using Java
En tot slot, voor mensen met slaapstoornissen: Theory and Practice of Compiler Writing. Veel wiskunde, geen code. Opzich wel interessante stof, maar naar mijn idee veel te droog geschreven. Niet door te komen.
Bezoek ook eens qixis.com!.
Dat zijn wel twee goede boeken vind ik. Ik ken de C++ versie alleen niet.quote:
Thinking in Java - Bruce Eckel (vrij dik
In 1100 pagina's kom je zowat alles van Java te weten.
Ik heb editie twee dus het is al vrij up-to-date (mja mijn versie is van 2000).
Using MS active directory
550 pagina's diepgaande uitleg over AD, stap per stap.
Ook DNS e.d. wordt goed behandeld. Ook links naar KB e.d.
Assembler programmeren - Wolfgang Link
eeuh ja de titel zegt het zelf al: puur assembler proggen. met cd'tje met extra oefeningen e.d.
Minpuntje: er wordt geen groot project aangepakt, dus doorheen heel het boek worden enkel korte progjes gemaakt (model small alleen maar).
Basiscursus C#: mja simpel, leest vlot... gewoon snelle introductie tot c#, wel beetje progkennis vereist.
...
Die Deitel serie heb ik ook inderdaad. Leest makkelijk weg en ik gebruik het eigenlijk meer als naslag dan als volledig te lezen boek.quote:alienfruit schreef op 15 juli 2004 @ 23:45:
Het boek DETEIL C# for Experienced Programmers is ook wel een goed, beetje rare opmaak maar verder leest het makkelijk weg. Mijn boekenlijst met boeken die ik dit jaar heb gelezen of nog mee bezig (stuk of 4-5) ben.
quote:aspfreakout schreef op 16 juli 2004 @ 15:14:
Assembler programmeren - Wolfgang Link
...
Minpuntje: er wordt geen groot project aangepakt, dus doorheen heel het boek worden enkel korte progjes gemaakt (model small alleen maar).
Ik kan me ook niet voorstellen dat je nu nog een groot project in assembler zou willen schrijven
Kennis van assembler lijkt me ook niet zo heel erg van belang meer om te hebben als programmeur. Vooral niet met moderne ontwikkelplatvormen zoals .net en java...
putStr $ map (\x -> chr $ round $ 21/2 * x^3 - 92 * x^2 + 503/2 * x - 105) [1..4]
* [C] kent wel die boekenhandels waarbij de naam eindigd met *) alleen lukt het me niet om uit te zoeken waar die allemaal zitten (ik ken alleen utrecht (broese) en arnhem)
Gianotten waren die winkels (als het goed is) Daar hebben ze meestal wel wat liggen alleen ook niet echt de leuke boeken...althans niet zoveel danquote:[C] schreef op 17 juli 2004 @ 10:29:
Weten jullie misschien ook of er boekenhandels zijn waar ze veel van dit soort ICT boeken hebben en waar je ze niet via internet moet bestellen, maar gewoon een winkel waar ik eerst een aantal boeken kan bekijken voordat ik ze koop?
* [C] kent wel die boekenhandels waarbij de naam eindigd met *) alleen lukt het me niet om uit te zoeken waar die allemaal zitten (ik ken alleen utrecht (broese) en arnhem)
afgestudeerdicus :)

Alarmnummer wijzigde dit bericht 17-07-2004 12:27 (4%)
Blog pveentjer.wordpress.com and working on Prometheus
quote:
Peer - to - Peer (P2P), gok ik
Maar voor zover ik weet levert die methodiek geen mooie, geprinte hardcopy varianten..
gorgi_19 wijzigde dit bericht 17-07-2004 13:23 (4%)
Managementgame en managementsimulatie, spelenderwijs leren
Fijn boek om 't mee te leren, maar daarna quite useless
Ik ben op zoek naar boeken die handelen over grafen, algoritmen op grafen, .... met het oog op de ontwikkeling van een graph-library in java (ivm. afstudeerwerk voor univ.). Momenteel ben ik in het bezit van volgende boeken, wat betreft algoritmen en datastructuren:
quote:Data Structures: From Arrays to Priority Queues (Wayne Amsbury)
Introduction to Algorithms (Thomas H. Cormen, Charles E. Leiserson and
Ronald Rivest)
Information Retrieval: Data Structures & Algorithms (by William B. Frakes
and Ricardo Baeza-Yates)
Fundamentals of Data Structures (Ellis Horowitz and Sartaj Sahni)
Reliable Data Structures in C (Thomas Plum)
Data Structures and Algorithms Analysis in C (Mark Allen Weiss)
Practical Data Structures in C++ (Bryan Flamig)
Data Structures, Algorithms and Program Style Using C (James F. Korsh
and Leonard J. Garrett)
Algorithms and Data Structures (Alfred V. Aho, Murray Hill, John E. Hopcroft
and Jeffrey D. Ullman)
Graph Theory and its Applications (Jonathan Gross and Jay Yellen)
Introduction to Algorithms, A Creative Approach (Udi Manber)
Heeft iemand van jullie ervaring met 1 van deze boeken? Ik ben van plan te beginnen met het laatste (tevens een erg oud boek, van 89 dacht ik
Andere tips (online resources, libraries, ...) zijn natuurlijk ook welkom.
Addison Wesley - Algorithms in Java - Part 5 - Graph Algorithms
alhoewel ik niet denk dat het veel uitmaakt of een Java boek pakt of niet.
Alarmnummer wijzigde dit bericht 17-07-2004 18:15 (17%)
Ik heb geen ervaring met JGraph (gelukkig maar zo te zien
Ik zie ook dat jij veel bezig bent met design patterns. Ik ben op zoek naar een nieuw boek over design patterns, liefst voor java (hoewel design patterns niet rechtstreeks iets met een prog.taal te maken hebben) en met zoveel mogelijk praktische voorbeelden. Ik heb het GoF-boek doorgenomen, erg leuk boek, maar ik zou het nu wat praktischer & concreter willen aanpakken. Wat ik ook jammer vind aan de meeste design patterns boeken, is dat de meeste voorbeelden over GUI-code gaat, hetgeen mij niet rechtstreeks interesseert (meer nog, ik doe het nooit). Weet jij misschien zo'n (java, lekker veel voorbeelden, liefst geen GUI) boek? Iig bedankt.
DiEana wijzigde dit bericht 20-07-2004 15:28 (10%)
quote:DiEana schreef op 20 juli 2004 @ 15:25:
Thanks voor de tip Alarmnummer.
Ik zie ook dat jij veel bezig bent met design patterns. Ik ben op zoek naar een nieuw boek over design patterns, liefst voor java en met zoveel mogelijk praktische voorbeelden. Ik heb het GoF-boek doorgenomen, erg leuk boek, maar ik zou het nu wat praktischer & concreter willen aanpakken.
Design patterns explained en het gof boek zijn wel 'de' startboeken voor patterns. Boeken voor specifieke talen weet ik niet (tenminste welke goed zijn).
quote:Wat ik ook jammer vind aan de meeste design patterns boeken, is dat de meeste voorbeelden over GUI-code gaat, hetgeen mij niet rechtstreeks interesseert (meer nog, ik doe het nooit).
was mij eerlijk gezegd niet opgevallen
Check trouwens ook:
http://www.program-transformation.org/Tools/JJTraveler
Als je veel over structuren moet wandelen. Dan kan je de logica van de traversel gescheiden houden. Zoek ook even op visitors en visitor guide`s.
Alarmnummer wijzigde dit bericht 20-07-2004 15:31 (5%)
Design patterns explained staat op mijn wish-listquote:Alarmnummer schreef op 20 juli 2004 @ 15:30:Design patterns explained en het gof boek zijn wel 'de' startboeken voor patterns. Boeken voor specifieke talen weet ik niet (tenminste welke goed zijn).
Dat is het hem juist: de meeste patterns hebben niets met GUI's te maken, maar om 1 of andere reden worden veel patterns uitgelegd ahv. GUI-voorbeelden. Op zich niets verkeerd mee, maar ik vind het niet altijd duidelijk om in GUI-loze situaties hetzelfde pattern toe te passen. Ik ben nog maar een tijdje met design patterns bezig, dus snel ben ik er nog niet in, maar dat is maar een gevoelquote:was mij eerlijk gezegd niet opgevallenDe patterns uit gof kan je voor een gedeelte wel toepassen bij gui ontwikkeling en een aantal voorbeelden gaan er ook over. Maar dat wil absoluut niet zeggen dat je ze niet in guiloze omgevingen kan inzetten. Voorbeeld hiervan zijn de flyweight, decorator. In het gof boek staan ze mooi met een gui voorbeeld, maar je kan ze perfect inzetten in gui loze omgevingen.
Thanks voor de tip! Voor traversals was ik al van plan het visitor-pattern, of een soortgelijke tactiek, toe te passen, dus dit komt zeker van pas.quote:Check trouwens ook:
http://www.program-transformation.org/Tools/JJTraveler
Als je veel over structuren moet wandelen. Dan kan je de logica van de traversel gescheiden houden. Zoek ook even op visitors en visitor guide`s.
Meer ontoptic: Voor zij die de standaard 'hier som ik alle php functies in zoveel mogelijk paginas op'-boeken beu zijn, een aanrader: http://www.amazon.co.uk/e...1_xgl/202-3996336-4369418. Ik heb het boek niet bij de hand, maar voor zover ik mij herriner waren zeker volgende topics interessant: unit testing, cachinig, database tuning, heel korte introductie tot design patterns & mvc, xml, introductie tot templates & smarty, en vooral: kiss; op 1 of andere manier straalt de auteur een sfeertje van 'hoe simpeler je het kan maken, hoe beter' uit. Persoonlijk vind ik dat veel PHP-programmeurs alles ofwel veel te moeilijk willen maken, ofwel te kortzichtig zijn. Dit boek leert je hoe het echt moet
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 29 30 31 32 last