Hoofdcategorieën
Topicacties

How to become a Dj... deel X

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Relax, we understand j00
Reg. datum: 04 februari 2001

quote:
-ScuL- schreef op 02 augustus 2004 @ 12:42:
Ik heb altijd oordoppen in als ik naar feesten ga, dat wil ik ook zo houden als ik ga draaien. Better be safe than sorry. Kan iemand misschien vertellen of de Sony V700 geschikt is om te gebruiken met oordoppen in?
Jazeker (ik doe het zelf ook). Een mixer met goeie koptelefoonversterker is wel een must (Dateq ofzo :)).

Reg. datum: 24 januari 2000

Ik heb een Numark DMX06 in de bestelling.. keuze is t meest gebaseerd op budget maar als het me goed vergaat zal ik wel's upgraden in de toekomst :P
AboutDJ

quote:
BezurK schreef op 02 augustus 2004 @ 15:52:
[...]

Is het (aangezien jij dus ook bijna continu je h-tel op hebt) geen idee voor jou om ook over te stappen naar in-ear monitoring? Ik ga het iig wel proberen want ik heb de E2c's aangeschaft voor m'n iPod (rumourig OV ;)). Laidback Luke draait ook zo en hij is er erg over te spreken :)
Je hebt een goede geluidskwaliteit, goed comfort, enorm goede demping van omgevingsgeluiden en het ziet er ook nog eens uit alsof je zonder koptelefoon aant mixen bent 8) ;)

Laidback Luke is een goede dj maar een rare frats op dat gebied.

Ik heb die dingen ook even in gehad en er even mee staan draaien maar het werkt ronduit k*t met peren.
En ik zou binnen een kwartier de draad aan gort hebben getrokken als ik op een feest sta te draaien.

Komt nog is bij dat die dingen het qua geluidskwaliteit bij lange na niet redden bij de senheiser en ik er een hekel aan heb als er dingen in m'n oor zitten behalve dan mijn plastiken die m'n dierbare oortjes beschermen tegen onverlaten die alles maar veel te hard moeten zetten ;-).
Ik draai tegenwoordig zonder plastiken in de senheiser omdat het ten eerste niet nodig is en ten tweede je geen reet meer hoord als je ze in hebt want de senheiser trekt zo'n hoog volume niet.
Zodra ik klaar ben gaan ze meteen weer in (als ik ze niet vergeten of kwijt ben tenminste ;) )

Nee in ear dingen zijn dus niets voor mij. :)

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

AboutDJ

quote:
-ScuL- schreef op 02 augustus 2004 @ 16:36:
Ik heb een Numark DMX06 in de bestelling.. keuze is t meest gebaseerd op budget maar als het me goed vergaat zal ik wel's upgraden in de toekomst :P

Tis anders een prima mixertje hoor.

Naar mijn mening de beste instapper die er nu is. Beestje zit gewoon goed in elkaar voor dat geld en is nog voorzien van een paar effecten ook.

Mijn nieuwe mixer word deze -> http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=12762

Nog met geen enkele vinger aan geraakt maar ik ben tegenwoordig best wel een beetje onder de indruk van Numark gear en we vergeten de TTX maar ff ;) dat ik die gewoon in huis ga nemen. Effecten zijn sowiezo altijd bruikbaar en goed op de laatste Numark producten en als ze nou ook een beetje intern de zooi voor elkaar hebben dan is het helemaal mooi.

Het enige nadeel is dat deze mixer volgens mij 50mm faders heeft en dat vind ik dan weer een beetje te weinig dus dan word het weer een beetje twijvelen tussen deze en de nuo5

Reind wijzigde dit bericht 02-08-2004 18:23 (10%)

Ja voor zover ik heb gelezen is iedereen er vrij content mee. Ik heb in heel veel reviews gelezen dat de faders van Numark mixers vaak snel slijten, maar voor zover ik van anderen heb gehoord is dat bij deze DMX-06 nauwelijks het geval. Dus we hopen er maar op ;)
Less is more!
Reg. datum: 09 maart 2002

@Reind:

tegenstrijdig? Laat ik het zo stellen: je zet geen B&W 80x luidsprekers op een houseparty :p Hiermee wou ik ff reageren op het geleuter over "neutrale" koptelefoons...

You don't need eyes to see, you need vision

www.puredj.com

Tja het is toch lastig om een koptelefoon te kiezen zonder ze werkelijk op gehad te hebben. Ga maar eens proberen hier in de buurt een winkel te zoeken (Amsterdam of Utrecht ofzo) waar ik wat goede koptelefoons kan proberen zoals de v700, hd25, hd25sp. Het is toch wel belangrijk. Ik heb op de dj contest in de p60 met een open koptelefoon gedraaid (waar het thuis prima mee ging) maar ik merkte achteraf gewoon dat ik deze veel te hard heb moeten zetten. piepje in mijn oren is gelukkig weer weg :)

iemand suggesties voor een goede zaak waar ik deze koptelefoons kan testen?
edit: gaat feedback audio Utrecht worden denk ik

savale wijzigde dit bericht 02-08-2004 19:09 (5%)

::: I like it loud :::

Nu met Mac Pro!
Reg. datum: 04 juni 2001

quote:
Reind schreef op 02 augustus 2004 @ 18:18:
[...]

Laidback Luke is een goede dj maar een rare frats op dat gebied.

Ik heb die dingen ook even in gehad en er even mee staan draaien maar het werkt ronduit k*t met peren.
En ik zou binnen een kwartier de draad aan gort hebben getrokken als ik op een feest sta te draaien.

Komt nog is bij dat die dingen het qua geluidskwaliteit bij lange na niet redden bij de senheiser en ik er een hekel aan heb als er dingen in m'n oor zitten behalve dan mijn plastiken die m'n dierbare oortjes beschermen tegen onverlaten die alles maar veel te hard moeten zetten ;-).
Ik draai tegenwoordig zonder plastiken in de senheiser omdat het ten eerste niet nodig is en ten tweede je geen reet meer hoord als je ze in hebt want de senheiser trekt zo'n hoog volume niet.
Zodra ik klaar ben gaan ze meteen weer in (als ik ze niet vergeten of kwijt ben tenminste ;) )

Nee in ear dingen zijn dus niets voor mij. :)

Kan ik inkomen. Ik kan me er eerlijk gezegd ook niet zo heel veel bij voorstellen maar ik ga het zeker uitproberen :)
Als het niks is (met m'n in-ears draaien), dan ruil ik asap mijn Behringer HPX2000 (:/) in voor een Stanton DJ Pro 2000 want over die Behringer ben ik dus totaal niet te spreken. Wat een miskoop! :(

Die Shures zet ik dan in voor woonwerkverkeerluisterplezier (driemaal woordwaarde) :)

"I reject your reality and substitute my own" -- Adam Savage

www.openttd.org

quote:
Free Float Kommer en kwel?

Oftewel die oranje draaitafel-luchtkussens waar ik volgens Allert Aalders mee weiger te draaien. En hij heeft het bij het rechte eind. Inderdaad, ik ben er klaar mee! Weg met die oranje plaaggeesten waarvan gezegd wordt dat die feedback en overslaan van naalden uit de wereld helpen. Dat kan best zo zijn maar ik heb het nog nóóit meegemaakt! ...

lees meer! :X :O
De nieuwe Stanton DJ Pro 3000 kost trouwens iets van 125 ~ 140 pleuro

Heeft een schakelbare high/low pass filter, voor extra bass of hoge tonen zodat je het klankbeeld aan kan passen naar eigen wens

Reind al met het beestje gespeeld? ik vind hem persoonlijk stukken beter dan de Sony MDR-V700, klinkt neutraler en is een stuk robuuster gebouwd.

"The only thing we can decide is what we want to do with the time that has been given to us."

quote:

Ik vind dat al die Dj's die freefloats afzeiken een beetje overdrijven. Oke, je merkt zeker dat ze er onder liggen, op een positieve en negatieve manier.
Dat die pipo zo zeurt dat zijn draaitafel scheef staat slaat ook nergens op. Het zwaartepunt van een SL bevint zich min of meer in het midden van de draaitafel. Als de SL scheef staat ligt dat dus aan de ondergrond of aan degene die de freefloat onder het deck heeft gelegd en niet weet hoe hij deze goed moet gebruiken.
Oke, ik geef toe (heb er zelf ook last van) dat je Technics nou niet bepaald stabiel wordt van dat zwembandje. Hier heeft hij dus gelijk in.
Maar dat feedback door de monitoren komt? Yeah right... De hoeveel bas die op een gemideld dance event/uitgaanscentrum staat is ruim voldoende om feedback op te wekken. Dit is de reden waarom ze op bijna alle feesten staan. Je hebt simpelweg de garantie dat je dan geen feedback hebt.
Ik zelf vind het geen probleem als ze worden gebruikt, mits ze goed worden afgesteld. Heb ik tenminste geen feedback :)
www.openttd.org

quote:
jappo112 schreef op 03 augustus 2004 @ 00:49:
[...]

Ik vind dat al die Dj's die freefloats afzeiken een beetje overdrijven. Oke, je merkt zeker dat ze er onder liggen, op een positieve en negatieve manier.
Dat die pipo zo zeurt dat zijn draaitafel scheef staat slaat ook nergens op. Het zwaartepunt van een SL bevint zich min of meer in het midden van de draaitafel. Als de SL scheef staat ligt dat dus aan de ondergrond of aan degene die de freefloat onder het deck heeft gelegd en niet weet hoe hij deze goed moet gebruiken.
Oke, ik geef toe (heb er zelf ook last van) dat je Technics nou niet bepaald stabiel wordt van dat zwembandje. Hier heeft hij dus gelijk in.
Maar dat feedback door de monitoren komt? Yeah right... De hoeveel bas die op een gemideld dance event/uitgaanscentrum staat is ruim voldoende om feedback op te wekken. Dit is de reden waarom ze op bijna alle feesten staan. Je hebt simpelweg de garantie dat je dan geen feedback hebt.
Ik zelf vind het geen probleem als ze worden gebruikt, mits ze goed worden afgesteld. Heb ik tenminste geen feedback :)

.. hij is btw een zij. "Lady Aïda doet verslag" ..
ik heb geen 19 jaar ervaring zoals zij .. jij kennelijk wel..

wat ik niet snap: het zwaarte punt van een SL (min of meer) in het midden 'zich bevind' .. mijn midden punt is het midden van de het vinyl op een draaitafel.
voor het scratch en backspin werk is zoon free float een hell! :Z *mja die technieken gebruik jij vast niet op zoon kussen*
AboutDJ

Nou ik gebruik ze ook niet, maar het eerste wat ik doe als ik een freefloat zie liggen onder een draaitafel waar ik mee moet werken is hem er onder vandaan trekken en aan de kant mieteren.

Het zorgt voor een instabiele draaitafel en er zijn veel betere oplossingen voor die al het gedonder niet met zich mee brengen. Ooit wel is opgelet hoe een SL op een freefloat staat?
Ik houd namelijk mijn hart vast als ik dat zie want ik ben altijd bang dat ze er een keer af lazeren.

Nee geen free floeats voor mij. Dan gaat het geluid desnoods maar zachter (heb ik al een keer gedaan by the way toen ik ergens moest draaien) om feedback te voorkomen.

AboutDJ

quote:
Yalopa schreef op 02 augustus 2004 @ 18:59:
@Reind:

tegenstrijdig? Laat ik het zo stellen: je zet geen B&W 80x luidsprekers op een houseparty :p Hiermee wou ik ff reageren op het geleuter over "neutrale" koptelefoons...
Kijk dat begrijp ik ook nog als je het zo zegt ;)

www.openttd.org

quote:
Reind schreef op 03 augustus 2004 @ 13:28:
Ooit wel is opgelet hoe een SL op een freefloat staat?
in iedergeval niet waterpas :P ;)
Zoals als ik al eerder zei: de draaitafel wordt er zeker niet stabieler van, beetje scratchen zit er zeker niet in als ze er onder liggen.
Dat ze zoveel gebruikt worden heeft er mee te maken dat die dingen per doosje (10 setjes) tussen de 150-200 durie kosten. Heb je einig idee wat een Quake kost? Tussen de 300-400 per stuk. Oke, ze zijn beter, maar probeer dat maar eens aan UDC uit te leggen als hun Dancevalley wordt gesponserd door freefloat. (daarom lagen ze vorige jaar (op het begin van het feest dan :P ) onder iedere SL die je zag).
Daarnaast is de Freefloat gewoon veel goedkoper, ook een van de redenen waarom je ze zoveel ziet.
Er is trouwens nog een groot nadeel, het opblazen, zeker als we straks op DanceValley 19 Dj Booths mogem gaan bouwen. 19x3=57 Freefloats :X . Krijg je vast sterke kaken van, daarom gaat de compressor ook mee :Y) .
Ahja, het slepen met bakstenen was ook niet alles.
Begrijp mij goed, ik vind die Freefloat echt niet geweldig ofzo, maar hij doet zijn werk wel. Als hij echt goed afgesteld is, kan het er bij mij net doorheen.
AboutDJ

Tsja maar op Dance Valley vorig jaar lagen ze ook op veel plekke waar het niet eens nodig was.

Kleine tentjes of open lucht stages hebben echt geen free floats nodig. Tis weer een typische hype die de goedgelovige dj een paar centen armer maakt.

Een nog goedkope oplossing en een stabielere is als volgt -> tennisballen en een plaat MDF. Chop die ballen overmidden en die doe je onder de plaat MDF en je bent van al het gelazer verlost. Quanta kosta +/_ 15¤ per 2 en je hoeft je rokerslongen niet te zwaar te belasten. ;)

Yeey m'n AMDJ HTD4.5 is binnen. nou morgen nog de Numark en ik kan beginnen :P
ondertitel? wa'sdat?
Reg. datum: 29 september 2000

quote:
-ScuL- schreef op 03 augustus 2004 @ 19:46:
bwaaa.. ben jaloers :D .. wacht nog steeds op m'n bst 4.5 :( (*&!#@4 dozenduwers

traktor scratch!

Nu met Mac Pro!
Reg. datum: 04 juni 2001

ok, voor de geïnteresseerden: ik heb vanochtend mijn Shure E2c's binnen gekregen en ze uitgebreid getest. Toen ik ze uit het doosje haalden viel de grootte van die dingen eigenlijk direct op, ze waren kleiner dan ik aanvankelijk dacht. En lichter ook (al wist ik dat ze 30 gram waren, hoe weinig dat is merk je pas als je ze vast hebt.
Er zit een stevig snoer aan, met een goede kwaliteit koppelstukje waar de links en rechts samenkomen en verder gaan als 1 snoer zeg maar. Er zitten 2 soorten "sleeves" zoals ze genoemd worden bij, elke soort in 3 maten: small, medium en large. De ene soort sleeve is van doorzichtig, zacht plastic en de ander van schuim. Degenen die wel eens wegwerp oorpluggen gebruikt heeft kent dat schuim wel. Je kan het heel klein samenknijpen en het zet dan langzaam weer uit.
Om te voorkomen dat er oorsmeer naar binnen gaat tijdens het gebruik zit er tussen de sleeve en de "nozzle" een zogenaamde wax-guard wat eigenlijk niets minder is dan een heel fijn gaasje wat je erop kan plakken. Hiervan krijg je er ook een aantal reserve bij.

Om te testen begon ik eerst maar met de doorzichtig plastic sleeve en aangezien ik wist dat ik vrij kleine oorgaatjes heb koos ik direct om small te proberen. Na wat geknoei met indoen had ik ze eindelijk zitten maar ik moet zeggen dat het niet enorm comfortabel zat. Ik had het idee dat het, ondanks dat het small was, nog steeds iets te groot was.
Enigzins een teleurstelling maar ik had nog de foam sleeves liggen. Deze zijn lelijk om te zien, fel oranje van kleur maar zitten daarentegen enorm lekker. (uiteraard is het oranje niet meer te zien als je ze in hebt dus dat is niet erg)
Het schuim sluit perfect af, en zorgt voor een goede demping. Toen ik ze inhad aan beide kanten ging de telefoon in huis en dat hoorde ik aanvankelijk niet eens tot ik toevallig 1 van de 2 uit deed. Kun je nagaan!
Het vreemde vond ik trouwens dat ik voor de foam sleeves de large nodig had voor de beste pasvorm, en van de plastic sleeves de small eigenlijk nog te groot is :?

Ok, nu snel die kabel in m'n iPod en spelen maar. Direct viel mij de enorme details in het geluid op, dingen die ik eerder nooit hoorde in nummers kon ik nu ineens waarnemen. Fenomenaal!
De weergave in het lage gebied liet eerst wat te wensen over, maar na wat friemelen bleek dat direct verholpen. Het is dus uitermate belangrijk ze GOED in te doen, anders heb je al snel een slechtere bassweergave. Overigens, als ze eenmaal in zitten, blijven ze ook zitten. Zelfs stevig headbangen en rennen (praktijktestje ;)) bracht ze niet van hun plek. Top dus!

Ok, comfort goed (in mijn oren eigenlijk alleen met foam, maar waarschijnlijk voor iemand met iets grotere oorgaten ook met die zacht plastic sleeves), geluid goed, demping goed. Precies wat ik verwacht had eigenlijk :)

1 nadeeltje: die foam sleeves zijn eigenlijk "disposables". Je moet ze dus na verloop van tijd vervangen... Op de site van Shure staan ze te koop voor 11 dollar per tien (5 paar), dus echt duur is dat gelukkig niet.

Plus:
* demping is gigantisch goed
* weergave is enorm gedetailleerd (heel zuiver, terwijl niets overheerst)
* ze zitten (met foam iig) behoorlijk comfortabel

Min:
* het in doen is in het begin lastig maar dit went snel (ik begin er nu al handig in te worden)
* foam sleeves gaan niet oneindig lang mee
* prijs (¤99,-)

Maar al met al ben ik erg blij met deze aankoop!

(nu nog testen of het wat is tijdens het draaien, wat ik betwijfel)

"I reject your reality and substitute my own" -- Adam Savage

quote:
-ScuL- schreef op 03 augustus 2004 @ 19:46:

mijn 1e reactie: WTF wat gaat dat ding smooth... hehe :D
ik heb al een paar keer achter een SL1200/1210 gestaan maar dit slaat alles lol :)
IQ not less or equal

http://comparestoreprices.co.uk/images/nu/numark-cs1.jpg

Heeft iemand deze al es geprobeerd, de Numark cs-1's?
Ik heb er op internet alleen maar goede dingen over kunnen vinden, maar ik weet niet waar ze staan in verhouding tot de banaantjes en de echte ortofon's.
Waarom ik dit vraag is omdat in Duitsland waar ik pas was deze dingen voor 49E (!) te koop waren, en das natuurlijk geen geld. Binnenkort moet ik nog terug dus dan wilde ik ze als ze goed zijn even gaan halen.
Maar die boog die erin zit, is dat wel fijn? Ik bedoel, ik heb met banaantjes en stanton's gedraaid so far en dat gedeelte is altijd recht, nooit zo rond, vind het wel erg apart.
Dat ze mooi staan op mijn Technics geloof ik wel ;)

I love the smell of burnin' silicon in the mornin'

// Kwarktaart //

Voor mij gaat er niets boven Ortofon! :)

Heb een Numark naald gehad ooit, maar die heb ik maar snel weer de deur uit gedaan vond hem echt bagger.
Bij mijn eerste optreden voor publiek :), hadden ze ook een zelfde soort naald maar dan weer net een stapje hoger, ook van Numark dus.
Op beide tafels hadden deze hetzelfde probleem.

-Blijft na afstellen, regelmatig verspringen bij het ingooien en/of scratchen.
-Geluidskwaliteit was minder als de Ortofon die ik gewent was.

Kijk voor online Hardcore mixxen op: http://www.hardcorebynature.nl

IQ not less or equal

Owkee, dan laat ik ze links liggen :P

I love the smell of burnin' silicon in the mornin'

ff een vraag op het gebied van draaitechniek..

ik zie dj's als Mondello en Pila wel eens als een gek scratchen, en dat doen ze gewoon op normale SL's met S-arm en goed element. Is dat schadelijk voor de naald? Ik heb altijd gelezen dat je voor het echte scratchen beter een rechte arm kunt hebben etc.
Wil d'r ook 's wat op oefenen maar heb geen zin m'n dure ortofon te verklooien :p

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: