Hoofdcategorieën
Topicacties

[MP3/Ogg] iRiver H-3x0 serie

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 10 juli 2004

Door flitserke - Saturday 10 July 2004 02:00

Hallo,
Weet iemand of de olympus c-720 aansluitbaar is aan de h340 met het usb on the go systeem? En als dit niet zo is, wat is dan de beste (lees goedkoopste) oplossing?
Ik vertrek namelijk binnen anderhalve week op reis, en had speciaal daarvoor dit toestel besteld, maar ik vind het niet terug in de lijst met aan te sluiten toestellen. Alle andere toestellen van olympus die in de lijst staan zijn wel compatibel met de 340. :(

Oeh oeh
Reg. datum: 11 december 2001

quote:
flitserke schreef op 10 juli 2004 @ 02:02:
Door flitserke - Saturday 10 July 2004 02:00

Hallo,
Weet iemand of de olympus c-720 aansluitbaar is aan de h340 met het usb on the go systeem? En als dit niet zo is, wat is dan de beste (lees goedkoopste) oplossing?
Ik vertrek namelijk binnen anderhalve week op reis, en had speciaal daarvoor dit toestel besteld, maar ik vind het niet terug in de lijst met aan te sluiten toestellen. Alle andere toestellen van olympus die in de lijst staan zijn wel compatibel met de 340. :(
Mjah, zou het niet lukken is het nog geen ramp, want je kan gewoon een cardreadertje erop aansluiten. Zelfs de 9 in 1 readers kunnen erop. Zelf heb ik er één van Hama, en gaat prima!

msi k7t266 pro2 | AMD XP1800+ | 512 DDRram | Asus geforce4 ti4200 | Maxtor 40 Gb | Pioneer Dvd | Liteon cdrw 24x10x40 | Creative 5.1 | Samsung 151S tft 15"

Reg. datum: 24 augustus 2002

Bij www.mp3cdspelers.nl staat het pijltje dat de status van de voorraad aangeeft voor de H340 op groen... Zouden ze hem nu reeds kunnen leveren?

~~Elektrify the worlD~~
Reg. datum: 21 januari 2004

Mailtje zenden en je weet het meteen. ;)
Reg. datum: 27 maart 2003

Volgens mij wel, ik heb hem gisteren besteld, en wacht nu met smart op het pakketje :D

Reg. datum: 20 mei 2004

ogg vorbis 1.1 rc1 is uit!
zie: http://www.hydrogenaudio....index.php?showtopic=23145

als ik nou een cd via mn pc omzet naar ogg 1.1 bestanden, kan ik die dan op mn h320 zetten??

kan je dit gewoon proberen, of kan je dan schade aan je iriver krijgen??
of maakt het versie nummer helemaal niet uit op de iriver...?

Reg. datum: 31 augustus 2003

Wat is er nieuw aan die 1.1????? Hoe kan je die dan verkrijgen :s:$ ? Met welk prgm?

iphoneclub.nl | palmclub.nl

Ik heb sinds vijdag de H320 (wilde oorspronkelijk een iPOD 20GB kopen maar liep met de H320 de deur uit) en ben er nog niet uit wat ik er nou echt van vind:

Pro
  • de USB OTG functionaliteit is erg grappig, al is het met de snelheid inderdaad een drama (USB 1.1)
  • Plug & Play in Windows is erg relaxed, gewoon als extra drive in de verkenner en pompen maar .. ideaal voor degenen die veel hun mp3-verzameling delen of muziek van anderen mee willen nemen
  • batterijduur is erg relaxed .. ik heb er totnogtoe max. 14 uur uit weten te persen
  • kleurenscherm :p
  • FM-radio (al vind ik dat voornamelijk een leuke add-on, maar zal ik dat vermoedelijk weinig gebruiken
Negatief
  • Opstarttijd; ik heb er nu 20 albums opstaan en ong. 25MB aan foto's en moet al 10 seconden wachten :(
  • Navigatie; de navigatie vind ik echt een draak op dit apparaat en begint me inmiddels al zo te irritereren dat ik er sterk over denk om deze alsnog om te ruilen voor een iPOD (en de beperkingen en terugval in batterijduur voor lief te nemen)
  • Geen on-the-fly deletion en geen on-the-fly playlists (ook al een belangrijk minpunt)
  • niet zo slick als de iPOD, alhoewel het kleurenscherm voor de nodige ooh's-en-aah's zorgt
  • De horrorverhalen in het forum van iRiver bezorgen me ook niet echt een warm gevoel voor de ondersteuning van dit device. Dat is bij Apple toch wat beter geregeld vind ik.

Ik heb de USB OTG-functionaliteit op zich niet echt nodig, aangezien mijn laptop (Sony Vaio TR2MP :p) bijna altijd meegaat op vakantie en ik daar dus makkelijk mijn foto's op uit kan laden. De keren dat ik iemand met een gigantische mp3-verzameling (onderweg) tegenkom zijn ook op 1 hand te tellen. Ik weet het dus nog niet .. de navigatie is me echter meer dan tegengevallen en dat vind ik toch een van de belangrijkste onderdelen van een hdd-based mp3-speler.

Overigens heb ik de mijne gekocht bij mp3man.nl en ben fantastisch geholpen... misschien ietsjes duurder dan de anderen, maar nu deze minder bevalt kan ik zonder zorgen gebruik maken van hun tevredenheidgarantie. En nee, ik heb verder geen belangen in hun zaak :)

palmpaul wijzigde dit bericht 10-07-2004 16:36 (1%)
Reden: typo's

-always ill, but highly intelligent - | iPhoneclub.nl | Palmclub.nl | Systeem specs

quote:
Tjeu schreef op 10 juli 2004 @ 16:00:
Wat is er nieuw aan die 1.1????? Hoe kan je die dan verkrijgen :s:$ ? Met welk prgm?

hierzo kan je ze downloaden:
OggEnc: http://homepage3.nifty.com/nyaochi/soft/di...genc_1.1rc1.zip
Ogg Dll's: http://homepage3.nifty.com/nyaochi/soft/di..._dll_1.1rc1.zip

en dit stond er bij (wat er nieuw is!):

Hi folks,

We're gearing up to the next full release of the Vorbis codec; I've
just tagged a release candidate in SVN in order to encourage wider
testing toward final 1.1 release.

This release includes the following updates:

1) Adoption of AoTuV and other tuning work by Vorbis developers
outside of Xiph into the mainline codebase
2) New bitrate management code
3) bugfixes

In more detail:

1) Adoption of AoTuV tunings

The AoTuV encoder substantially improves the basic tunings of the
1.0.1 encoder for 32,44.1 and 48 kbps input samples. This 1.1 release
merges the AoTuV tunings into the mainline Xiph codebase along with
other tuning tweaks. The AoTuV tunings are unchanged from the AoTuV
encoder with the following exceptions:

a) bugfix to AoTuV code section 'M1'; after discussion with Aoyumi,
we agree that the second tuning case both triggered relatively
seldomly and did not produce the intended results when it did trigger.
The predominating first case ('partial masking') is now used for all
samples. This should address some minor pure tone instability issues
in the AoTuV encoder.

b) Changes to book construction, training, and on-the-fly adjustment
to allow the AoTuV tunings to work properly with bitrate management.

c) AoTuV introduced quality ranges down to -2; the 1.1 Xiph
libvorbisenc implements the same modes but maps them down to -1 as in
previous Xiph releases. The bitrate of quality -1 in 1.1 is similar
to quality -1 in 1.0.1 but the quality of the output is improved.

2) New bitrate management code

After use case analysis, I concluded that the 'sliding window'
approach to bitrate bounding and management in previous encoders was
not usefully more featureful than the more standard 'bit reservoir'
approach used in the rest of the industry. In addition, the bit
reservoir approach uses substantially less memory in the encoder. For
these reasons, the 1.1 libvorbisenc moves to implementing bitrate bounding
and management by using a bit reservoir.

The bit reservoir is also conceptually easier to understand; the
encoder has a fixed bucket size for 'slop space' in encoding. When a
frame is smaller than the desired rate, the unused bits go into the
reservoir so that they may be used by future frames. When a frame is
larger than target bitrate, it draws 'banked' bits out of the
reservoir. Encoding is managed so that the reservoir never goes
negative or fills beyond a fixed limit.

The 1.1 libvorbisenc allows setting the fixed reservoir size (in bits,
defaulting to two seconds worth of requested bitrate) and 'hoarding'
behavior (whether the encoder tends to keep the bit reservoir more
full or more empty) as well as the other encoding heuristics available
through the API of 1.0.1.

3) bugfixes

See SVN for a more details; I'll collect a list for the full release.

There are vorbisenc API additions to handle the new bit reservoir
configuration; I will describe those in more detail tomorrow. The
binary API is undisturbed; deprecated calls are are all mapped to the
new infrastructure. I *believe* oggenc is already updated to the new
API.

Have at, have fun, report bugs.

Monty

Reg. datum: 24 augustus 2002

quote:
Frigolamptje schreef op 10 juli 2004 @ 13:28:
Mailtje zenden en je weet het meteen. ;)

op zaterdag zal je niet veel antwoord krijgen.
Ik heb bovendien op 30 JUNI mijn H320 besteld & betaald, en ik heb hem nog steeds niet!!!
ben héééél erg ontgoocheld (www.mp3cdspelers.nl)
hopelijk krijg ik hem maandag in de bus!

heb net een cdtje met ogg vorbis 1.1 geript en op mn h320 gezet, en het werkt gewoon goed.
de kwaliteit is ook heel goed, heb de cd op 500 kbps geript.

quote:
Cyberdog schreef op 10 juli 2004 @ 17:35:
[...]

op zaterdag zal je niet veel antwoord krijgen.
Ik heb bovendien op 30 JUNI mijn H320 besteld & betaald, en ik heb hem nog steeds niet!!!
ben héééél erg ontgoocheld (www.mp3cdspelers.nl)
hopelijk krijg ik hem maandag in de bus!

ik had dit ook (dat ik lang moest wachten)
toen had ze een mailtje gestuurd, en toen zeiden ze dat de bestelling helemaal niet bij hun bekend was!

ik kon gelijk de bestelling opnieuw plaatsen en de andere dag kwamen ze hem (h320) afleveren.

maar misschien omdat het hier om de h340 gaat, kan het zo lang duren!

Heb vanmiddag gebeld, en ze krijgen de H340 maandag óf dinsdag binnen, dat betekent dat ik hem dinsdag óf woensdag heb :Y)

Reg. datum: 02 december 2003

Heeft iemand ervaringen met het gebruik van de txt-viewer. Ik zoek een Mp3-speler die tevens kan dienen als e-book reader. (Gebruik nu een Ipaq 3970 daarvoor). Ik heb ergens gelezen dat hij 26 tekens op een rij heeft en 10 rijen. Geldt dat ook voor de TXT-viewer of is het meer ? Kan je vergroten/verkleinen ?

Ik wwet dat het wat anders als MS-reader of palmreader, maar werkt het een beetje ?

Voor zover ik het me kan herinneren, gebruikt hij het hele scherm, en dan met zoveel mogelijk ruimte. Ik zal proberen een screenshot te vinden. Maar of het geschikt is om e-books te lezen :X

Ziehier (al is het Japans):

http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20040618/dev73_36.gif

EmRuTToY wijzigde dit bericht 11-07-2004 22:53 (22%)
Reden: Screenshot

Reg. datum: 31 augustus 2003

Die textreader werkt lekker hoor, maar hij snijdt wel gewoon telkens de woorden af op het einde van een regel

Reg. datum: 07 juli 2004

Ik hoop dat Easy-com em vandaag binnenkrijgt, want ik kan haast niet meer wachten...

Nikon D70 | 18-70 mm

De meeste winkels krijgen hem vandaag waarschijnlijk binnen, maar van Easycom weet ik het niet.

Hoi,

Wie weet hoe je een playlist kan gebruiken op de H320. Ik heb het geprobeerd zoals in de manual is vermeld gemaakt met winamp. Wanneer ik deze file op de h320 wil starten krijg ik een "error playlist file"!!
Bij wie lukt het wel?

Reg. datum: 10 juli 2004

heb net een mailtje gekregen van mmport.
Vandaag of morgen versturen ze de H340.EINDELIJK
:) :) :) :*) :*) :*)

Of ze em hebben of niet, ik heb em toch maar besteld. D'r staat namelijk dat je altijd de dagprijs betaalt en ik weet niet of de prijs opeens fiks omhoog gaat als ze de H340 binnen hebben. Dus nou wordt het wachten hè :9~ :p :9 :Y) :z

Nikon D70 | 18-70 mm

Reg. datum: 12 juli 2004

Aan alle reacties over de H3x0 serie te zien, wordt dit een geduchte concurrent voor de Ipod. Maar ik zit nog steeds te twijfelen tussen de Ipod of de H3x0. Het gaat mij met name om de geluidskwaliteit, extra opties en - hoe gek het ook klinkt - om de leuke extraatjes _/-\o_ . De speler moet natuurlijk wel betrouwbaar zijn, en omdat ik nog niet zoveel heb gehoord over de h3x0 weet ik het nog niet zeker. Wat zouden jullie mij aanraden? Graag objectief advies :)

Het is heel moeilijk objectief advies te geven, voor zover het niet onmogelijk is B)
wat is voor mezelf wel weet, is dat ik nooit een mp3-speler zal kopen waarvoor je software nodig hebt om bestanden over te zetten om ze te kunnen afspelen.

en trouwens, heeft de H3xx nu optical in/out of niet?
beetje jammer is ook het niet (meer) kunnen afspelen van WAVE-bestanden... |:(

iemand al ergens een engelse/duitse/nederlandse manual gevonden? :9~

Elefante wijzigde dit bericht 12-07-2004 22:28 (9%)

Oost west, Groningen best!

Playlist gelukt; H320 koppelen aan pc, winamp opstarten en playlist maken en saven direct op de h320. Werkt prima!

Raar overigens dat er nergens op het apparaat het typenummer te vinden is. Op de foto's zie ik dat tenminste nergens?

En op de nieuw geproduceerde 120's en 140's staat doodleuk IHP, terwijl het al lang en breed H-series zou moeten zijn. Zaaien ze expres verwarring ofzo :? Ik kan me niet voorstellen dat de H's die momenteel verkocht worden nog van een oude voorraad zijn ofzo...

Yohan wijzigde dit bericht 12-07-2004 23:30 (4%)

Read error: 54 (Connection reset by peer). One day I will find that peer and reset his connection.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: