Hoofdcategorieën
Topicacties

[HDD MP3]Sony NW-* mp3 spelers

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 01 juli 2004

In September 2004 komt Sony met de Network walkman NW-HD1

http://members.chello.nl/c.subrata/sony.jpg

In het kort beschreven:

afmeting: 8.9 x 6.2 x 1.4 cm
gewicht: 110g
opslag: 20 GB 1,8 inch hdd
afspeel formaat: atrac 3 (mp3/wma converten in atrac)
afspeeltijd: 30 uur!!
oplaadtijd: 3 uur (na 1 uur al 80% geladen)
batterij: Built-in Rechargeable Lithium-Ion Battery
connectie: meegeleverde usb cradle (opladen + Usb 2.0 connect)
Transfer: 480Mbits/second Hi speed Usb 2.0
display: 1.5" 7-line LCD track informatie
body: zilver magnesium behuizing
geluidseffecten: NEW VPT Acoustic Engine, 6 band equalizer
protectie: G-sensor(voorkomt hard disk beschadiging bij het vallen), skip free (data geheugen van 25 minuten)
software: sonicstage 2.1
prijs: $400

Bron Sony Press Release

site met links voor meer informatie:
http://www.gizmodo.com/ar...k-player-nwhd1-017091.php

Sony's NW-HD1 vind ik nu al een juweeltje, jammer alleen atrac 3 support... maar geluidskwaliteit van atrac 3 is fantastisch. Heb zelf namelijk sony net md mz-n910. Ik kijk nu al uit naar de maand september wanneer dit juweeltje op de markt komt.

soulkidi wijzigde dit bericht 02-07-2004 17:18 (3%)

Reg. datum: 20 juli 2002

tis echt een mooi hebbedingetje en ik ben benieuwd naar vergelijkende reviews met de Xclef HD800, Ipod en nog een stel

AMD 64 X2 6400, Sapphire HD3870X2, 4096 DDR2 PC6400 OCZ, 750GB F1,2x 320 GB WD, 80 GB WD, X-Fi extreme music,Asus M3A, Antec P182, Coolermaster Real Power 550W

"Gek"
Reg. datum: 29 december 2003

het omzetten is denk ik het minpunt (ik heb er zelf geenlast van met me NetMd waar dat ook bij moet 8)7)....

Anyway... Atrac3plus = sweet!! vooral als je direct van een CD ript :) dan is de kwaliteit echt super :D

Men heeft het recht om zich gek gedragen, maar sommige maken van dat recht misbruik!

Zo niet: dan toch!

Zal best zo zijn... maar er is NO WAY IN HELL dat ik al mijn muziek ga omzetten hoor...
wel mooi ding zeg, maar de M3 blijft mooier....

"I'm gonna kick ass or chew bubblegum, and i'm all out of gum...."

Nog meer plaatjes van de indrukwekkende Sony Network walkman Nw-HD1

http://members.chello.nl/c.subrata/sony1.bmp

http://members.chello.nl/c.subrata/sony4.jpg

http://members.chello.nl/c.subrata/sony5.jpg

Sony NW-HD1 will be launched on July 10 in Japan, by mid-August in the United States and in September in Europe.

..Because Sony uses the same 20-gigabyte hard drives across many of its product lines, including computers, it stands to benefit from massive price discounts for buying these devices in volume.

"Prices could fall by as much as 50 percent in the next 12-18 months," Dougherty said.

Bron Reuters Financial News

Geen commentaar
Reg. datum: 18 december 2002

Mooi ding hoor, maar ikzelf zou eerder gaan voor de iAudio M3. Die is ook lekker klein, heeft een handige afstandbediening en kan OGG afspelen. Bovendien haalt de M3L 35 uur speeltijd (op papier). En heb je dan niet dat ATRAC gezeik en daarnaast heeft de M3 een radio, en een line-in. En ik heb wat meer vertrouwen in de support van iAudio.

Ten slotte vind ik Sony zo'n merk voor de massa, ik heb liever iets bijzonders. Maar dat is persoonlijk natuurlijk :)

Piggen wijzigde dit bericht 02-07-2004 23:23 (4%)

Reg. datum: 28 november 2003

http://www.sony.nl/PageVi...ressrelease=1088055994361
quote:
De NW-HD1 (plaatje) meet slechts 89 x 62,1 x 13,8 mm en is voorzien van een 1,8 inch harddisk van 20GB waarop maximaal 900 CD's kunnen worden vastgelegd, wat gelijkstaat aan 13.000 tracks*2. Dankzij speciaal ontwikkelde energiezuinige elektronica biedt dit apparaat bovendien een onafgebroken speelduur van maar liefst 30 uur*3 op één batterijlading.

Wat een vet mp3 spelerTJE van sony.
Alleen daar betaal je dan ook voor...¤400....¤430 bij coolelectronics.nl
Maar dat zal nog wel gaan dalen denk'k, of niet?

http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20040701/sony1_1.jpg
http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20040701/sony1_7.jpg

Japanse site met allemaal live pics van dit ongeloofelijk mooie mp3spelertje!
http://www.watch.impress.co.jp/av/docs/20040701/sony1.htm

eswa wijzigde dit bericht 12-08-2004 23:11 (20%)

Amazon heeft em al voor 399.88 USD = 327.53 EUR
http://www.amazon.com/exe..._11_1/104-5645299-7882351

Is dat ATRAC3 formaat groter (qua mb) dan mp3?
Het is tog neit zoveel moeite om mp3's om te zette naar dat?
Is het mogelijk om dmv bijvoorbeeld firmware, of en programma'tje, mp3 wel af te kunne spelen op dit spelertje?

quote:
MPmad schreef op 02 juli 2004 @ 23:22:
Ten slotte vind ik Sony zo'n merk voor de massa, ik heb liever iets bijzonders. Maar dat is persoonlijk natuurlijk :)

Over dat sony voor de massa is...k vind dit niet echt een spelertje "voor de massa",
en sorry, maar hoe bijzonder wil je het hebben dan???

Japanse review, vertaald met babelfish:
http://babelfish.altavist...2Fdev075.htm&lp=ja_en

Waar de iAudio M3(l) voor mij, qua uiterlijk, de iPod overtrof (qua de rest ook overigens), overtreft deze de M3 weer. Ze weten ze ook al mooier te maken!
Het enige wat de ding tegen heeft is het Atrac formaat. Hoe goed het ook moge zijn, ik heb het niet zo op conversies van gecomprimeerde bestanden. Daarnaast kan de muziek zo nooit als backup dienen. Je kan het immers in geen geval meer als het orgineel terugzetten.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Reg. datum: 26 mei 2004

Na mijn netmd (die binnen 2 jaar stuk was, intern..) ga ik nooit meer voor een sony, ookal ziet ie der erg gelikt uit. (heb nu trouwens een M3L)

Nadeel is:
Niet te gebruiken via Verkenner d.m.v. slepen.
Staat ook niks vermeld over dat je er naast muziek andere bestanden kan opzetten (lees: gebruiken als externe hd).

.-Observer-.

quote:
ronald1971 schreef op 13 augustus 2004 @ 21:52:
Nadeel is:
Niet te gebruiken via Verkenner d.m.v. slepen.
Staat ook niks vermeld over dat je er naast muziek andere bestanden kan opzetten (lees: gebruiken als externe hd).

Waarschijnlijk kan dat wel alleen dan wel via een bijgeleverd programma.

Iedereen zegt dat sony nou eens van atrac3 moet afstappen of iig de optie moet bieden voor rechtstreekse mp3/wma/ogg decoding.

Jammer echt een heel mooie speler :(

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn Malaria Avonturen

Geen commentaar
Reg. datum: 18 december 2002

quote:
eswa schreef op 13 augustus 2004 @ 13:24:
Over dat sony voor de massa is...k vind dit niet echt een spelertje "voor de massa",
en sorry, maar hoe bijzonder wil je het hebben dan???

Vanwege de prijs zal het geen product voor de massa worden idd. Maar dat bedoelde ik ook niet
Wat ik bedoel is dat wanneer Jan Modaal (om die er maar weer eens bij te halen) een HDD speler gaat kopen, en hij kan kiezen tussen een Sony en (bv) een iRiver en een iAudio, hij waarschijnlijk de Sony koopt omdat dat het bekende merk is.

Hoe bijzonder ik het wel hebben? Ik heb gewoon graag iets wat niet "iedereen" heeft.
Daarom stond de iPod bv. ook niet op mijn lijstje bij het uitzoeken van mijn nieuwe MP3speler.

* MPmad is erg blij met zijn IAudio M3L :)

Haha, ik wil ook geen ipod, om dezelfde rede: die heeft iedereen al.
De Rio Karma lijkt me wel goed. Hoewel,deze is wel errug mooi, maar wel ontzettend duur.En wat krijg je ervoor....20gig voor (denk ik) alleen muziek, en verder is hij ontzettend klein...Verder heeft ie tog nix bijzonders?

Is dat Atrac3 eik weer om te zetten naar mp3?

quote:
eswa schreef op 14 augustus 2004 @ 13:50:
[...]...Verder heeft ie tog nix bijzonders?
Het is de enige speler met crossfading, gapless playback en een ethernet aansluiting. Dat wil ik niet "niks bijzonders" noemen...
quote:
Over het algemeen is alles wat je af kan spelen om te zetten naar een ander formaat. Dus Artac ook. Maar Sony zal er vanuit gaan dat je dit wilt doen. Je hebt immers de orginele CD in je bezit... ;)

Wat een domme redenen hebben jullie overigens om geen iPod te willen kopen. Dat is ongeveer het zelfde als: "Ik wil met witte inkt op zwart papier printen, omdat iedereen het al andersom doet."
Kortom, kijk naar wat practisch/voor jou geschikt is. Daar zal je veel meer plezier van hebben. Daarom viel voor mij de iPod af, het is, volgens mij, niet de allerbeste speler.
Bij mij in de vriendenkring en klas kende ook iedereen enkel de iPod als HDD MP3 speler. Het was dus heel bijzonder dat ik een iRiver kocht, maar als snel vond iedereen de iRiver niets bijzonders meer...

DeeD2k2 wijzigde dit bericht 14-08-2004 14:58 (6%)

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Reg. datum: 27 september 2003

Ik vind het een mooi ding, maar prijs is duur, en atrac 3 is niet leuk... trouwens het is handiger om een hi-md te nemen maar ja dats is mijn mening...
ik heb een tijdje NetMD gehad, en ik heb nu een iPod 20gb en de NetMD deed niks onder dan de iPod. Ik heb nu wel veel meer muziek bij me, maar ik luister maar 1 playlist en daar staan maar 35 nummers op... en hi-md kan toch veel meer muziek dan dat dus... en je kan altijd nog recorden (kan weleens handig zijn)

maar even over de hdd speler van sony... waarom zou ik voor deze gaan inplaats van de Ipod... 2 redenen: battertij en AB...
nadelen: atrac en prijs...
Prijs is veels te veel
Atrac wil je niet... ik heb me pc geformateerd en ik had gelukkig nog me muziek op me ipod en ik kon het direct weer uploaden... atrac kan je ook uploaden maar dus dan ook alleen maar in sonicstage gebruiken (dit is dus echt niet leuk!!)
trouwens je kan wel de windows verkenner gebruken (in ieder geval wel bij hi-md)
batterij tja... het is maar hoeveel je nodig heb en indien je wil kan je een andere batterij in je iPod bouwen.

BTW waarom ik niet voor hi-md ben gegaan is vanwege de prijs... 319 voor de nh900.. evenveel als de ipod... kwa gebruiksgemak is de ipod beter en is ie ook veel mooier, daarnaast gebruik ik de recording functie niet, dus keuze was makkelijk gemaakt.

quote:
eswa schreef op 14 augustus 2004 @ 13:50:
Haha, ik wil ook geen ipod, om dezelfde rede: die heeft iedereen al.
De Rio Karma lijkt me wel goed. Hoewel,deze is wel errug mooi, maar wel ontzettend duur.En wat krijg je ervoor....20gig voor (denk ik) alleen muziek, en verder is hij ontzettend klein...Verder heeft ie tog nix bijzonders?

Ik heb zelf de Karma en ben er ontzettend tevreden mee.
Ik heb 'm destijds gekocht omdat:
* Hij klein was (oke, wel dik, maar draag geen strakke broeken)
* Hij goedkoop was (heb er iets meer als 300 euro voor betaald, das incl. verz.k.)
* Naar mijn idee nog niet veel mensen 'm hadden
* Veel opslagruimte (20 Gb), wat voor mij meer dan genoeg is (zet er tenslotte toch alleen muziek op die ik vaak beluister, de muziek de ik zo af en toe luister staat op mijn pc)
* Veel instelmogelijkheden en info over songs.
Aangezien ik niet het type persoon ben die met al zijn dure en mooie spullen zit te pronken, ben ik dus ook niet op het uiterlijk van de player afgegaan. Tenslotte zit hij alleen maar in je broek- of jaszak als je hem gebruikt.
Minpuntje:
Waarom heeft Rio er een remote-aansluiting op gemaakt en tot op de dag van vandaag nooit een remote gemaakt?
Dit alles is natuurlijk puur persoonlijk, dus het hoeft geen keuze voor iedereen te zijn!

ronaldinho wijzigde dit bericht 14-08-2004 18:07 (4%)

Dat van dat ik geen Ipod wou omdat iedereen hem heeft is een beetje kort door de bocht. Het speelt mee bij mij (ik wil iets bijzonders dat niemand heeft), maar volgens mij zijn er gewoon tig andere spelers op de markt, voor minder geld die gewoon beter zijn dan de Ipods. En ik snap de hype om de Ipods daarom ook nie...ze zien er strak uit, en alle rappers hebben ze ;) maar verder zijn spelers van bijvoorbeeld Iriver veel beter (beter geluid volgens mij, en langere batterijduur, wat voor een mp3speler toch wel een must is)

Toch slaat sony hier de plank wel mis denk ik. Want wie heeft er nou zoveel muziek dat ie 20 gig vol kan en wil zetten...Die spelers met 20 gig worden ook veel gebruikt als 2e (backup) harde schijf. En als deze Sony alleen maar hun eige soort muziek kan afspele, en dat er met hun eigen software der op moet zetten, lijkt het me sterk dat je het als 2e harddisk kan gebruiken...Das dus minder...
Daar komt nog bij dat, doordat ie zo klein is, zo ontzettend duur is...Ik denk dat er weinig mensen zoveel geld voor een gadget willen neertellen.
Verder is ie wel ontzettend mooi, en zal wel goed geluid hebben, en de batterijduur is niet nix...maarja, daar betaal je ook wel voor.

Het was al een tijdje geleden dat ik gepost had... maar ik ben van gedachte veranderd.. over de sony NW-HD1... ik moet eerlijk bekennen ik ben een echte Sony freak... Het begon voor mij met de Sony discman... dan kwam de Sony net md ... geweldig apparaatje... maar ik ben er nu al op uitgekeken.. helaas :-(... het geluid moet ik wel even zeggen was geweldig sluitte het vaak aan op mn stereo.. atrac op zich is een geweldig formaat maar ik irriteer me gewoon aan het omzetten van al mn mp3's... ook al gaat het redelijk snel... het is gewoon een nadeel.

En nu... Toen ik voor het eerst de sony nw hd1 zag was ik meteen verkocht... een echte hebbe dingetje... maar doordat het alleen atrac-ondersteunt ... blijft het alleen een mooi dingetje om naar te kijken.. niet om 'm te hebben.. IK VRAAG ME ECHT WAAROM ZE BESLOTEN HEBBEN OM ALLEEN ATRAC te laten ondersteunen... misschien om atrac in leve te houden... Dat terwijl de eerdere sony NW's mp3-formaat ondersteunden. WAAROM WAAROM?!??!?!

Nu heb ik maar besloten om een groene i-pod mini te halen... geen gezeik met mp3' s omzetten inpluggen dat ding en je mp3' s droppen... gaat stukken sneller.. en by the way wat ik gelezen van de review heb over het geluid valt ook wel weer mee van de sony nw-hd1... gewoon goed.

Afhakers: DAmn atrac, veels te duur
Reden om 'm te halen: gruwelijk uiterlijk, afstandbediening, lange afspeeltijd

Maar de sony nw-hd1 blijft een juweeltje om naar te kijken.. vooral met die afstandbediening...zo gruwelijk.. is volgens mij dezelfde als bij mn net md... :P

quote:
eswa schreef op 13 augustus 2004 @ 13:24:

Is dat ATRAC3 formaat groter (qua mb) dan mp3?
Het is tog neit zoveel moeite om mp3's om te zette naar dat?
Is het mogelijk om dmv bijvoorbeeld firmware, of en programma'tje, mp3 wel af te kunne spelen op dit spelertje?

Atrac is kleiner dan mp3 formaat, Sonicstage (sony' s bijgeleverde software) zet de mp3's om in atrac-files en die atrac-files worden ook opgeslagen op je pc... niet alleen op je nw-hd1 dus... in mijn geval mn ervaring met mn net md

2e vraag: Nee het is niet zoveel moeite, maar irriteer me gewoon aan het wachten.. niet dat het oh zo veel tijd kost maar je moet wel geduld hebben... (spreek uit ervaring met mn net md) ik denk dat het nu wel veel sneller gaat met het omzetten..

3e vraag: Ik denk zelf van niet, ik weet niet eens of dit ding firmware-upgrade heeft... als sony heeft besloten alleen atrac te ondersteunen zal het echt niet later opeens toch mp3's te laten ondersteunen... want dan heeft dat atrac formaat geen functie meer.. en met een programma zal het ook niet gaan

n.b. nog een reden om 'm te halen: de sony nw-hd 1 heeft ook een line out...!!!! dat heeft de i-pod niet moet je een dock voor kopen...naaiers :-( ...

quote:
als sony heeft besloten alleen atrac te ondersteunen zal het echt niet later opeens toch mp3's te laten ondersteunen...

Misschien als het slecht met de verkoop gaat, en in een hele hoop reviews dat als minpunt wordt gegeven...Kweenie...

En wat is het voordeel van een lineout? Je kan toch ook gewoon een kabeltje in je hoofdtelefoonuitgang pluggen en in je radio doen?

p.s. k ben nu egt van deze afgestapt...k wil een Rio Karma! Nu nog genoeg ¤uri's bij mekaar sparen ;)

MMX rulezz

Sony's response TO the ipod.

Amd athlon XP-M 0406 2400|Abit NF7 2.0| 512 DDR Kingston HyperX @ 200 Mhz Cas 2-2-2-11| Club3D Ati Radeon 9700 }80 GB Maxtor 8MB + 80 GB IBM RAID| Nec 1300A| Koolance PC2-601 watercooled. Technica Nova

quote:
eswa schreef op 15 augustus 2004 @ 01:22:
[...]

Misschien als het slecht met de verkoop gaat, en in een hele hoop reviews dat als minpunt wordt gegeven...Kweenie...

En wat is het voordeel van een lineout? Je kan toch ook gewoon een kabeltje in je hoofdtelefoonuitgang pluggen en in je radio doen?

Het is juist de bedoeling van Sony dat je 'm gaat halen vanwege de atrac-gedoe beter geluid kleiner compressie dan de mp3... maar als de verkoop slecht gaat, daar ziet het er wel naar uit... ;-)... dan zouden ze het nog niet doen... ze willen atrac in leve houden ... dat is de enige reden..

Het voordeel van een line-out is dat het een digitale uitgang is... die daardoor veel veel beter geluid geeft (voor je stereo bijv.) "cd kwaliteit" dan de gewone hoofdtelefoon uitgang.. en by the way de line-out zit gewoon op de hoofdtelefoonuitgang (bij de sony nw-hd1) alleen je moet je instellingen ffe veranderen van hoofdtelefoon uitgang naar line-out uitgang

quote:
Elzared schreef op 15 augustus 2004 @ 09:54:
Sony's response TO the ipod.
oh my god |:(

.-Observer-.

Ik hoor hier iedereen over die lange batterij duur praten. Geloof mij nou maar, dat gaat alleen werkelijkheid worden met de hoogste compressie en dus de slechste geluidskwaliteit. De mechanica is hetzelfde als bij iedere andere hdd speler.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn Malaria Avonturen

quote:
MaDLiVe schreef op 16 augustus 2004 @ 00:05:
Ik hoor hier iedereen over die lange batterij duur praten. Geloof mij nou maar, dat gaat alleen werkelijkheid worden met de hoogste compressie en dus de slechste geluidskwaliteit. De mechanica is hetzelfde als bij iedere andere hdd speler.
Niet helemaal waar volgens mij. Atrac 'decoden' kost namelijk veel minder energie dan het decoden van mp3..

Laptop: Apple MacBook Wit, 2.2 Ghz 120 GB Phone: Apple iPhone Wit Camera: Fuji F30

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: