Gathering of Tweakers

Quicksearch

Acties: [view][quote]

Door: Ginz Moderator Telecommunicatie
Trek 6500 powered

Universele Messenger voor je Mobiele Telefoon:

MSN/ICQ werkt nu ook!!!!!

Wireless Village, dat deel uitmaakt van Open Mobile Alliance (OMA) heeft een open standaard ontwikkeld voor een soort van Instant Messenger (IM) op je telefoon.

Wireless Village is dus een IM waarmee je vanaf je telefoon korte express berichten kan sturen naar mensen die je toegevoegd heb aan je 'My Friends' lijst.

De SonyEricsson T630 was het eerste toestel wat Wireless Village ondersteund, en heeft dat verwerkt in 'My Friends'. Helaas hebben veel providers hun ondersteuning voor dit mooie stukje toekomst nog niet beschikbaar. T-Mobile schijnt zelfs de functie 'My Friends' helemaal uit de T630 gesloopt te hebben.

Veel providers zullen dit namelijk zien als een grote bedreiging zijn voor hun massale inkomstenstroom die zei verwerven aan de verzonden SMSjes en MMSjes. Als Wireless Village het voor elkaar krijgt om hun stukje software in heel veel toestellen te krijgen, dan kan het wel een een hele grote hype worden, en ten koste gaan van SMS.

Welke toestellen worden nu al ondersteund?

** Updated: 12-10-2004 **

SonyEricsson T630
SonyEricsson K500
SonyEricsson K700
SonyEricsson F500
SonyEricsson S700
SonyEricsson Z1010

Nokia 3220
Nokia 5140
Nokia 6220
Nokia 6230
Nokia 6810
Nokia 6820
Nokia 7200
Nokia 7610

Motorola V5xx
Motorola V600

Siemens S65
Siemens SK65

Waar kan ik het vinden in mijn toestel?

Waar jullie het programma kunnen vinden in jullie telefoon weet ik helaas niet aangezien ik daarvoor alleen maar de ervaring met mijn SonyEricsson T630 heb. Maar bij de SonyEricsson T630 is het te vinden onder het pictogram 'My Friends' oftewel 'Mijn Vrienden'.

Hoe kan ik mijn telefoon instellen voor het gebruik van Wireless Village?

Ik kan helaas niet vertellen hoe je alle toestellen moet instellen. Voor de SonyEricsson T630 kan ik het natuurlijk wel:

1: Ga naar de site van YamiGo.
2: Meld je aan en controleer je email voor het toegezonden wachtwoord.
3: Ga naar 'My Friends' toe in je T630, druk op 'Meer', 'Accounts' en 'Bewerken' en stel het volgende in:
Gebruikersnaam: Voer hier je gebruikersnaam in die je bij de registratie gebrukt heb.
Domein: yamigo.com
Wachtwoord: Voer hier je door YamiGo gegeven wachtwoord in.
Server: http://www.yamigo.com/wv/control
WAP-profiel: Selecteer hier je account om via GPRS te internetten.

Helaas heb ik het nog niet mer iemand kunnen testen omdat ik een van de enige ben die een T630 heeft, geen T-Mobile heeft, en weet hoe het moet.

Mijn gebruikersnaam:

My Friends: Ginz2002
MSN: mobiel[at]ginz[punt]nl

Wie wilt dit met mij uittesten?

Ginz wijzigde dit bericht 25-04-2005 01:47 (66%)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
-

Reg. datum: 09 februari 2000

Heb een T630 met Vodafone maar geen My Friends optie :?

Software versie R4C003

Trek 6500 powered

quote:
kevin schreef op 18 juni 2004 @ 00:58:
Heb een T630 met Vodafone maar geen My Friends optie :?

Software versie R4C003

Ja, dacht ik al...

R4C003 hoort gewoon My Friends te hebben. Vodafone zal hem er vast ook wel weer hebben uitgesloopt. Zoals ik al zei: Zien ze als een grote bedreiging voor SMS.

-
-

kna 300 woodren pre mniut tpyn
Reg. datum: 05 februari 2001

Ga het nu even proberen in te stellen op me 6230
Ik heb via berichten en dan chatten gedaan
hopelijk is dat de goede!
Denk dat het de goede is
Als ik me username wil invullen staat er al WV: van Wireless Village dus :P

BigB wijzigde dit bericht 18-06-2004 01:13 (31%)

33yzZ li3FjuH All3s Gucci? l3Uk3 cU2 h00r k h00p dAt j3 vAnAAf n0g ff 0p MsN k0mt is g3Z3lliG!!! spr33k j3 Sn3L kuZZZ

Reg. datum: 09 februari 2000

Het is geen Live! toestel trouwens, het heeft hetzelfde menu als de T610.

Trek 6500 powered

http://www.tweakers.net/ext/f/35014/thumb.jpghttp://www.tweakers.net/ext/f/35017/thumb.jpg

Ginz wijzigde dit bericht 18-06-2004 01:34 (34%)

-
-

Mag ik vragen wat hier het grootte voordeel van is? Ik bedoel, hier betaal je toch ook gewoon voor? Kan me niet voorstellen dat dit 100% gratis is.
Aut bibat, aut abeat

quote:
GC_Stef schreef op 18 juni 2004 @ 01:37:
Mag ik vragen wat hier het grootte voordeel van is? Ik bedoel, hier betaal je toch ook gewoon voor? Kan me niet voorstellen dat dit 100% gratis is.
GPRS is vaak 'iets' goedkoper dan sms. Vraagje van mijn kant: als een provider het eruit sloopt, moet het toch niet moeilijk zijn het er weer 'in te slopen'? :)

Any man who can hitch the length and breadth of the galaxy, rough it, slum it, struggle against terrible odds, win through, and still knows where his towel is is clearly a man to be reckoned with.

quote:

Volgens mij kost het je alleen wap/gprs dataverkeer
Maar aangezien ik Orange World heb kost het me geen data :)

33yzZ li3FjuH All3s Gucci? l3Uk3 cU2 h00r k h00p dAt j3 vAnAAf n0g ff 0p MsN k0mt is g3Z3lliG!!! spr33k j3 Sn3L kuZZZ

Trek 6500 powered

quote:

Uhm..?

SMS = gem. ¤ 0.20

En een berichtje via GPRS is slechts een paar KB. En als je dan Telfort heb ŕ ¤ 1.50 per MB

Reken maar uit....

-
-

Trek 6500 powered

quote:
Hertog schreef op 18 juni 2004 @ 01:41:
[...]

GPRS is vaak 'iets' goedkoper dan sms. Vraagje van mijn kant: als een provider het eruit sloopt, moet het toch niet moeilijk zijn het er weer 'in te slopen'? :)

Jep, dat is mogelijk..

Ik doe het namelijk zelfs met een SonyEricsson T610 die ik heb omgebouwd naar een T630.

-
-

Zijn er inmiddels al meer mensen die dit geprobeerd hebben?
Ik wil het namelijk wel eens goed testen.
Ik kan namelijk Ginz wel vinden maar hij mij niet!

Reg. datum: 16 februari 2002

Eh ja maar wat is hier beter aan als ik het vergelijk met mijn altijd online zijn op msn via orange world op mijn mobiel?

Page Not Found

Ik heb gewoon heel de dag MSN aanstaan op mijn SPV, kost bijna geen data en daar kan iedereen zo zijn berichtjes naar toe sturen. Mensen zien zelfs of ik thuis MSN of op mijn moebiel aan heb staan!!!

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

quote:
404error schreef op 19 juni 2004 @ 13:09:
Ik heb gewoon heel de dag MSN aanstaan op mijn SPV, kost bijna geen data en daar kan iedereen zo zijn berichtjes naar toe sturen. Mensen zien zelfs of ik thuis MSN of op mijn moebiel aan heb staan!!!
Welk programaa gebruik je daarvoor en waar download je die. Is dat gewoon TipicMe?

MSN lijkt me ook veel handiger, heb je ook meteen contact met de mensen die achter een computer zitten. Ik heb ook MSN op m'n SPV en dat bevalt erg goed. MSN zit ingebouwd in Windows Mobile, het besturingssysteem van SPV toestellen.

Er is ook een java messenger beschikbaar waarmee je op MSN kunt komen geloof ik. Kijk hier eens: http://www.agilemobile.com/am.html

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Jammer dat Agile mobile pas in july uit komt @ J2ME voor de Nokia 6230

MSN zou heel slim zijn als ze het ondersteunen denk ik persoonlijk

Trek 6500 powered

quote:
AtHomer schreef op 19 juni 2004 @ 14:11:
MSN lijkt me ook veel handiger, heb je ook meteen contact met de mensen die achter een computer zitten. Ik heb ook MSN op m'n SPV en dat bevalt erg goed. MSN zit ingebouwd in Windows Mobile, het besturingssysteem van SPV toestellen.

Er is ook een java messenger beschikbaar waarmee je op MSN kunt komen geloof ik. Kijk hier eens: http://www.agilemobile.com/am.html

Jij heb misschien MSN op je SPV, en wij als tweaker zijnde kunnen ook Agile Messenger enzovoorts wel op onze telefoon zetten.

Maar wat dacht je van van mensen die dat niet kunnen, dan is het toch ook heel gemakkelijk ls er al een standaard 'MSN' op zit?

-
-

kan helaas niet op de site komen van yamigo, ligt dat mij of is de site down?

kan dit even iemand testen voor mij? Zou die wireless village ook graag even uitproberen :)

Maite wijzigde dit bericht 19-06-2004 16:38 (39%)

N95 | Wii | Digitenne |

quote:
Ginz schreef op 19 juni 2004 @ 15:12:
[...]

Jij heb misschien MSN op je SPV, en wij als tweaker zijnde kunnen ook Agile Messenger enzovoorts wel op onze telefoon zetten.

Maar wat dacht je van van mensen die dat niet kunnen, dan is het toch ook heel gemakkelijk ls er al een standaard 'MSN' op zit?

Zeker is dat makkelijk. Maar dit topic gaat over Wireless Village en die heeft toch een aantal nadelen t.o.v. MSN Messenger.

MSN heeft al een grote user base en kan dus direct worden gebruikt met veel personen. Voor Wireless Village is het afwachten of het populair wordt. En Wireless Village is alleen voor mobiele toestellen en niet voor PC's als ik het goed begrijp.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Trek 6500 powered

quote:
AtHomer schreef op 19 juni 2004 @ 16:15:
[...]

Zeker is dat makkelijk. Maar dit topic gaat over Wireless Village en die heeft toch een aantal nadelen t.o.v. MSN Messenger.

MSN heeft al een grote user base en kan dus direct worden gebruikt met veel personen. Voor Wireless Village is het afwachten of het populair wordt. En Wireless Village is alleen voor mobiele toestellen en niet voor PC's als ik het goed begrijp.
Ik ben er niet helemaal zeker van, en of het werkt weet ik ook niet. Maar volgens mij moet het een universele messenger worden. Ondersteuning voor MSN/ICQ dus bijvoorbeeld ook.

-
-

Engineering the impossible

Op zich heeft het wel een voordeel: mijn Nokia 6220 bijvoorbeeld doet nou niet echt aan multitasking, ik heb im+ icm orange world voor msn, en die kan ik voor ¤6/m onbeperkt aan laten staan. Mits ik dat java progje opgestart laat, en dan kan ik voor de rest niet in mijn telefoon. Als het door de software van de telefoon zelf gedraaid wordt kun je online blijven en voor de rest nog andere dingen doen, of denk ik nu verkeerd?

You can't go nowhere, I swear, without searching for my face thinking I will be there

Trek 6500 powered

quote:
_-SToFFeL-_ schreef op 19 juni 2004 @ 23:48:
Op zich heeft het wel een voordeel: mijn Nokia 6220 bijvoorbeeld doet nou niet echt aan multitasking, ik heb im+ icm orange world voor msn, en die kan ik voor ¤6/m onbeperkt aan laten staan. Mits ik dat java progje opgestart laat, en dan kan ik voor de rest niet in mijn telefoon. Als het door de software van de telefoon zelf gedraaid wordt kun je online blijven en voor de rest nog andere dingen doen, of denk ik nu verkeerd?

Dat klopt precies wat je zeg.

Je kan gewoon andere dingen doen terwijl het programma gewoon blijft draaien op de achtergrond, en zodra je een bericht krijg, geeft hij dat aan zoals bij een SMS.

-
-

Puri Puri 0.0

MSN op een mobiel bestaat toch al een tijdje? snap het hele nut niet echt :?

We're not tools of the government, or anyone else. Fighting was the only thing I was good at, but at least I always fought for what I believed in. -Gray Fox

Engineering the impossible

quote:
Gaara schreef op 20 juni 2004 @ 00:26:
MSN op een mobiel bestaat toch al een tijdje? snap het hele nut niet echt :?
Voor zover ik kan zien gebruikt deze de contact list van je telefoon (dus de namen en nummers) ook als contact list voor chat clients. Je kan zo dus zien wie aanwezig is en met hun chatten via gprs via normale telefoon functies :)

You can't go nowhere, I swear, without searching for my face thinking I will be there

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws