Gathering of Tweakers

Quicksearch
Wat nou ondertitel?
Reg. datum: 29 oktober 2001

Ik heb ff een vraagje tussendoor, iets wat niet waard is om een topic over te openen. Iig niets wat ik ergens kan vinden!!

Wat is nu het verschil tussen een high end DVD speler, NAD, Harman/Kardon t.o.v. een speler van KiSS (afgezien van de DivX;)/Xvid functionaliteit) :?

Is t in grote mate te zien op mijn Loewe breedbeeld tv? Want was vd week bij een m8 van me, en die had een Philips DVD/Divx speler en vond t moeilijk om t verschil te zien tussen DivX en DVD op een breedbeeld tv!!

Geluid is natuurlijk wel anders bij DivX tov DVD, maar in beeldkwaliteit??
Jah, natuurlijk is er beeldkwaliteit tussen divx en dvd... Maar wil je dat verschil weten, of wil je het verschil tussen een dvd op een divxspeler en een dvd op een (Dure) dvd-speler weten?
Het eerste is natuurlijk vooral te wijten aan de compressie die nodig is voor divx, en over het algemeen zie je daar van een afstandje inderdaad niet veel van... Tenminste, als je VHS gewend bent... Maar draai maar eens een dvd en een divx afgeleide daarvan achterelkaar... Dan zie je het vanzelf ;)

www.carina-avensisclub.nl

Diet Coke and a pizza please
Reg. datum: 26 januari 2004

quote:
Tekn0z schreef op 14 juni 2004 @ 11:32:
Wat is nu het verschil tussen een high end DVD speler, NAD, Harman/Kardon t.o.v. een speler van KiSS (afgezien van de DivX;)/Xvid functionaliteit) :?

Als je de beeldkwaliteit vergelijken zou met beide spelers in topconditie: zou je volgens mij geen verschil zien qua beeldkwaliteit. Op den duur weer wel naar mate de spelers verouderen, zo heeft de high-end speler bijvoorbeeld vergulde conectoren en de goedkopere speler niet. Ook zal je het merken aan de kwaliteit van de laser, bij de high-end speler zal die wat langer meegaan, bij de goedkopere speler zal een DVD'tje na een paar jaar misschien af en toe haperen.

Het verschil zit hem dus meestal meganisch.
Toet-toet
Reg. datum: 05 februari 2000

Dus je koopt een goed kope dvd speler en deze gaat misschien 2x keer korter mee dan high end.... en je koopt daarna weer een goed kope en je bent toch altijd nog goedkoper uit? :?

Kwaliteit = goud waard

Even vermelden dat Kiss ook vergulde connectoren gebruikt, mijn DP-500 toch alleszins en hij draait hier op een Loewe Platus 82cm en ik moet zeggen dat beeldkwaliteit om te smullen is. Wat beeldkwaliteit betreft tussen Divx en DVD, bij de meeste Divx-en die ik heb is de beeldkwaliteit duidelijk lager en zie je ook meer artifacten. Nu denk ik wel dat je geen verschil gaat zien, op een 82cm breedbeeld, tussen een DVD en een Xvid-rip van diezelfde dvd op 2 cd's van een film die een gemiddelde duur heeft.

quote:
The Real Falcon schreef op 14 juni 2004 @ 11:48:
Dus je koopt een goed kope dvd speler en deze gaat misschien 2x keer korter mee dan high end.... en je koopt daarna weer een goed kope en je bent toch altijd nog goedkoper uit? :?

Dat is wel zo, de meeste puristen weten dat ook, maar wat zou jij doen als je een hele strakke N.A.D verterker heb staan, daar zet je dan toch geen goedkope Lenco DVD speler naast? :P En ik had alleen de vraag over beeldkwaliteit beantwoord, het verschil tussen geluid is namelijk wel aanwezig.

@Hypo1337:

Ik vind Kiss ook een prima merk, zelf ben ik helemaal weg van LG (Lucy Goldstar), ga eens naar een winkel en kijk van een afstand naar meerdere LG LCD schermen, mijn mening is dat LG meestal het mooiste beeld heeft. Enne...mijn LG heeft ook vergulde conectoren. :Y)
like in Pinda ^_^

grrr had het topic even uit het oog verloren, omdat ik em was vergeten te bookmarken :(
Heb de kameleon 6in1 ab besteld >:) en alvast een zooi batterijen gekocht :D

Dus binnenkort weer is een update posten aangezien we binnenkort ook gaan verhuizen en ik dan misschien wel een fatsoenlijk opstelling kan maken :)

Kan bestelling van de ab trouwens nog annuleren dus als jullie goede argumenten hebben behalven de batterylife

PnD wijzigde dit bericht 14-06-2004 12:40 (16%)

Barry_Loef:
Dus jij zou alleen maar een dure DVD-speler kopen omdat er vergulde connectoren op zitten? Terwijl dat dus echt nauwelijks verbetering teweeg brengt :)

Naja ik mag niets zeggen, want ik heb ook een NAD T512 dvd speler gekocht voornamelijk omdat hij zo mooi bij de rest van m'n NAD spullen past.

StarTAC wijzigde dit bericht 14-06-2004 12:29 (12%)

Ik noem maar een voorbeeld, ik kan ook wel over de binnenkant beginnen, maar kdenk niet dat jullie het dan nog snappen.. :)

Ik zelf trouwens ook niet hoor. :P
Iets is pas high end als het helemaal los staat van de apparatuur ;) .

Naimoholic

quote:
Parasound schreef op 14 juni 2004 @ 09:41:
[...]

Barco is nu eenmaal de referentie wat CRT-projectoren betreft, dit wil niet zeggen dat Sony slechte apparaten op de markt brengt, maar duurzaamheid is ook een belangrijk punt. Voor Barco krijg je gegarandeerd elk reserve-onderdeel, bovendien maken Sony's veel herrie.

Een sterk punt van Parasound is dat ze veel leveren voor in verhouding weinig geld, kijk maar eens wat je nog 2e hands voor een Chord op de tafel moet leggen. Dit zegt wel iets over de kwaliteit, maar men moet een keuze maken ;) .

Lexicon is vrij zeldzaam omdat het zeer duur is, zelfs de standaard DVD-Player "modified Pioneer" kost al +/- 5000 Euro terwijl hij niet beter scoort dan een Marantz 8400 of een Denon A11, dan lijkt mij de keuze toch makkelijk.

Ik vind cherry ook mooier dan zwart fineer, maar in een dedicated HT, wil je het liefst zo min mogelijk reflecties krijgen, in het zwart vallen ze niet meer op desondanks dat ze zeer dicht aan het scherm staan.

Dat er veel mensen B&W hebben is normaal, goede marketing en kwaliteit voor een degelijke prijs, hoewel ik zelf pas vanaf de N802 gecharmeerd raak. Ik heb de Martin Logans ook gehoord, ik zou ze "Ascent i" zelfs verkiezen voor een N802 die in het laag iets teveel kleurt.

Binnenkort ga ik eens de Thiel CS1.6 en CS2.4 vergelijken met de ML Aeon i en de Ascent i, ik denk dat het Thiel wordt, omdat deze zeer neutraal zijn en nog een beetje bass hebben :) . Revel laat nogal op zich wachten met de New Performa serie :( .

Er zijn zoveel topluidsprekers die allemaal wel iets eigen hebben, het moet alleen jouw smaak treffen anders kan de luidspreker nog zo goed zijn, emoties zullen er dan niet vrijkomen ;) .

Tuurlijk is Barco de referentie. Dat besef ik me terdege. Maar op een of andere manier vind ik dst toch jammer. Het levert geen diversiteit op en daar hou ik van. Ik zou het doodsai vinden als dot topic wordt volgespammed met Barco's en niets anders. In de High-end wereld gebeurt dit al een beetje.

Een Chord is niet per definitie duur hoor. Ze hebben ook een Blue-serie die een stukje goedkoper is, maar die is dan helaas weer stereogericht. Maar 2e-hands zijn ze inderdaad zeldzaam, dat zal wel zijn omdat het goed spul is ;) .

Bij Lexicon ging het vooral om de processoren. Die zijn buitengewoon goed. DVD-spelers geloof ik wel. Daar kun je ook een simpeler model vor nemen met prog. scan en goede decoders. In eerste instantie moet ie goed zijn in het beeld decoden.

Ik vind red-stained cherry veel stijlvoller en ik kan me niet vorstellen dat het veel meer reflecteerd. Ook zwart doet dat in zekere mate. Maargoed., blijkbaar alles voor een goed beeld.

Het klopt dat de 802 het lag een beetje kleurt, dat doet eigenlijk elke B&W, op de 805 na. De 801 en de 800 doen het ook een pietsje, maar dat is maar heel weinig.
B&W is bekend, ze hebben hun naam zeker mee. De spullen zijn goed, en belangijker, vaak afgestemd op de smaak van veel mensen. Dat verkoopt goed. Geld in het laatje is natuurlijk alleen maar goed voor de R&D afdeling en voor nieuwe ontwikkelingen. De hogere series zijn echter wel een stuk beter ontworpen en proberen een zo natuurgetrouw mogelijk geluid neer te zetten. De andere series springen meer in op smaak.

Als je laag wilt dan valt de Thiel 1.6 af. Die heb ik gehoord, en ik vond het niets. Het laag was iets beter dan een set Sonus Faber Cremona Auditors. Dat is echt GEEN prestatie. De 2.4 heb ik niet gehoord. Ik vind Thiel zelf een beetje suf klinken. Misschien wel fase-accuraat, maar suf. Zelfs met een levendige versterker erachter kon dat er niet uit. Ik vond ze verre van muzikaal en verschrikkelijk analytisch. Op een of andere manier wil ik de 3.6 nog wel eens horen, die zou echt fantastisch moeten zijn volgens velen. Ik ben alleen bnieuwd of dat zelfde karakter behouden blijft. Dan is het namelijk helemaal niets voor mij! Gelijk ook even je laatste punt meegenomen ;) . Maar Neat schijnt dus heel goed te zijn in het overbrengen van de emotie. Mij Signature 805's kunnen dat ook fantastisch. De Thiel deed dat helemaal niet, de Cremona's ook niet echt. Amphion lukte het ook niet. Naim ging het al een stuk beter af, maar ook niet op het niveau van de 805's (en de 800 serie in het algemeen overigens). Ik ben erg benieuwd naar de SL2, dat schijnt echt een fantastische luidspreker te zijn. Ook Totem is erg goed in de emoties van de muziek laten horen. Wilson Benesch heb ik nog niet gehoord, maar ik geloof dat dat wat beleefder was. Het zou goed kunnen dat die dus af zouden vallen. Elektrostaten lijken me helemaal niets. Ik hoef niet veel laag, maar ik wil wel een beetje. Ook vind ik ze lelijk. Ze zijn veel te groot. Gelukkig komt daar ook smaak om de hoek kijken ;) .

En wat betreft het kleedje:
Het klinkt ook beter met een kleedje. Dat is gewoon simpele acoustische demping. Het ging er meer om wat voro kleedje het was ;) . Stom Amerikaans vlagding :P .

quote:
Parasound schreef op 14 juni 2004 @ 13:02:
Hoe bedoel je dit dan?

Boekster wijzigde dit bericht 14-06-2004 13:20 (3%)

Music Addicted

quote:
Boekster schreef op 14 juni 2004 @ 13:18:
[...]
Het klopt dat de 802 het lag een beetje kleurt, dat doet eigenlijk elke B&W, op de 805 na. De 801 en de 800 doen het ook een pietsje, maar dat is maar heel weinig.
B&W is bekend, ze hebben hun naam zeker mee. De spullen zijn goed, en belangijker, vaak afgestemd op de smaak van veel mensen. Dat verkoopt goed. Geld in het laatje is natuurlijk alleen maar goed voor de R&D afdeling en voor nieuwe ontwikkelingen. De hogere series zijn echter wel een stuk beter ontworpen en proberen een zo natuurgetrouw mogelijk geluid neer te zetten. De andere series springen meer in op smaak.

Als je laag wilt dan valt de Thiel 1.6 af. Die heb ik gehoord, en ik vond het niets. Het laag was iets beter dan een set Sonus Faber Cremona Auditors. Dat is echt GEEN prestatie. De 2.4 heb ik niet gehoord. Ik vind Thiel zelf een beetje suf klinken. Misschien wel fase-accuraat, maar suf. Zelfs met een levendige versterker erachter kon dat er niet uit. Ik vond ze verre van muzikaal en verschrikkelijk analytisch. Op een of andere manier wil ik de 3.6 nog wel eens horen, die zou echt fantastisch moeten zijn volgens velen. Ik ben alleen bnieuwd of dat zelfde karakter behouden blijft. Dan is het namelijk helemaal niets voor mij! Gelijk ook even je laatste punt meegenomen ;) . Maar Neat schijnt dus heel goed te zijn in het overbrengen van de emotie. Mij Signature 805's kunnen dat ook fantastisch. De Thiel deed dat helemaal niet, de Cremona's ook niet echt. Amphion lukte het ook niet. Naim ging het al een stuk beter af, maar ook niet op het niveau van de 805's (en de 800 serie in het algemeen overigens). Ik ben erg benieuwd naar de SL2, dat schijnt echt een fantastische luidspreker te zijn. Ook Totem is erg goed in de emoties van de muziek laten horen. Wilson Benesch heb ik nog niet gehoord, maar ik geloof dat dat wat beleefder was. Het zou goed kunnen dat die dus af zouden vallen. Elektrostaten lijken me helemaal niets. Ik hoef niet veel laag, maar ik wil wel een beetje. Ook vind ik ze lelijk. Ze zijn veel te groot. Gelukkig komt daar ook smaak om de hoek kijken ;) .

En wat betreft het kleedje:
Het klinkt ook beter met een kleedje. Dat is gewoon simpele acoustische demping. Het ging er meer om wat voro kleedje het was ;) . Stom Amerikaans vlagding :P .

[...]

Hoe bedoel je dit dan?

Ik heb de Sonus Faber Cremona Auditors gehoord en die hadden meer bass dan de N804, ik was niet de enige die dit waarnam, we stonden er nogal verbaast van. Maar je kunt er ook niet elke muziek op laten draaien, dat moet ik toegeven. Bovendien is de finish absoluut top, zelfs de N-serie van B&W kan dat niet toppen.Ik vind juist de B&W Signature N805 saai, geen borstkast absoluut niets, maar smaken verschillen ;) .

Thiel klinkt hoe een luidspreker moet klinken, namelijk neutraal het enige wat in je set zou mogen kleuren is de CD/DVD/LP-Player. Ik zou het niet weten of de CS1.6 in mijn situatie voldoende bass levert, daar zal ik dan wel achter komen en anders gaan we toch voor een CS2.4. Volgens reviews is de CS2.4 een heel stuk beter dan de CS3.6. Revel moet nog neutraler klinken, maar die hebben blijkbaar tijd over |:(, ik ben benieuwd naar de F32 en M22 van hun.

Ik heb tot nu toe de Thiel CS7.2 gehoord en die vind ik persoonlijk beter dan bijvoorbeeld een Wilson Audio X-2 Alexandria, high end hoeft niet eens duur te zijn als je deze twee met elkaar vergelijkt "18000 Euro vs. 140000 Euro" ;) .

Ik weet waarom die vlag er ligt, het is puur voor de demping.

Er moeten emoties bij loskomen en je moet een gevoel krijgen alsof je er midden in staat, misschien is dit duidelijker ;) . En geloof mij een Kiss verwekt geen emoties >:) .

Kwaliteit = goud waard

De MC-12 van Lexicon zal ook niet echt zoveel teweegbrengen op zichzelf.
Hiermee heb ik NIET gezegd dat Kiss zelfde kwaliteit is als Lexicon! :X

Ik geloof dat de Kiss, via component aangesloten op een mooi projectortje en via spdif aangesloten op een MC-12 bvb met, voor de verandering eens, 7 TagMClaren F1's aangedreven door een LX-7, wel degelijk wat emoties kan losweken :).

Reg. datum: 27 januari 2000

Die Kiss verwekt alleen geen emoties omdat jij ziet dat er Kiss opstaat :).

Wat betreft CRTs, ik denk dat die hun beste tijd wel gehad hebben. Als de DLPs nog beter en betaalbaarder worden dan is er nauwlijks nog een reden te bedenken om zo'n bakbeest in je kamer op te hangen. CRT wordt links en rechts ingehaald :).

Naimoholic

quote:
Parasound schreef op 14 juni 2004 @ 13:50:
[...]

Ik heb de Sonus Faber Cremona Auditors gehoord en die hadden meer bass dan de N804, ik was niet de enige die dit waarnam, we stonden er nogal verbaast van. Maar je kunt er ook niet elke muziek op laten draaien, dat moet ik toegeven. Bovendien is de finish absoluut top, zelfs de N-serie van B&W kan dat niet toppen.Ik vind juist de B&W Signature N805 saai, geen borstkast absoluut niets, maar smaken verschillen ;) .

Thiel klinkt hoe een luidspreker moet klinken, namelijk neutraal het enige wat in je set zou mogen kleuren is de CD/DVD/LP-Player. Ik zou het niet weten of de CS1.6 in mijn situatie voldoende bass levert, daar zal ik dan wel achter komen en anders gaan we toch voor een CS2.4. Volgens reviews is de CS2.4 een heel stuk beter dan de CS3.6. Revel moet nog neutraler klinken, maar die hebben blijkbaar tijd over |:(, ik ben benieuwd naar de F32 en M22 van hun.

Ik heb tot nu toe de Thiel CS7.2 gehoord en die vind ik persoonlijk beter dan bijvoorbeeld een Wilson Audio X-2 Alexandria, high end hoeft niet eens duur te zijn als je deze twee met elkaar vergelijkt "18000 Euro vs. 140000 Euro" ;) .

Ik weet waarom die vlag er ligt, het is puur voor de demping.

Er moeten emoties bij loskomen en je moet een gevoel krijgen alsof je er midden in staat, misschien is dit duidelijker ;) . En geloof mij een Kiss verwekt geen emoties >:) .

Ik weet niet waarmee je de 804 en Auditors hebt geoord, maar de Signatures gingen zelfs nog een heel stuk lager dan de Auditors. De 804 heb ik links laten liggen omdat er te veel laag uit kwam. Ook vond ik de Auditors erg braaf vergeleken met de Sigs. De Sigs hebben veel meer leven in zich, maar dan moet je ze ook zo aansturen. Sigs zijn wat dat betreft zeer neutraal en gemakkelijk met elke muzieksoort. Auditors zijn dat absoluut niet.
Wel ben ik het met je eens dat de afwerking subliem is! Hij is niet beter dan die van de Sigs, en ook niet mooier. Wel een stuk beter dan de gewone 800-serie. Ook niet mooier :P . Ook heeft de Signature 805 wel degelijk ene borstkas, hij gaat lager dan elke andere standmount met 1 laagdriver die ik tot nu toe heb gehoord. (Er zijn een paar isobarik designs die lager gaan :) ).

Ik vind dat Thiel niet klinkt hoe een luidspreker moet klinken. En wat je daarna zegt is ook een beetje tegenstrijdig. Je wil dat een set volledig fase-accuraat klinkt, dus de elektronica ook. Dan krijg je een morsdode set, volledig levenloos, zwaar analytisch en saai. De Thiels die ik heb gehoord hingen aan Naim, wat bekend staat om het excitement gehalte, het over kunnen brengen van emotie door veel muzikaliteit. De Thiels deden dat helemaal niet, en klonken vlak, duf en levenloos. De Cremona's deden het op dat punt veel beter, de Sigs deden daar nog een flinke stapbovenop.
Ik hou absoluut niet van het Amerikaanse geluid. Levinson kon me helemaal niet bekoren. De Revels laten me ook helemaal niet warmlopen. Het design vind ik zeker niet verkeerd, maar ik sta ook helemaal niet te springen om het te horen.
Dit geldt ook voor de Wilsons. Alles moet maar groot zijn in Amerika. Dan hebben ze al snel het gevoel dat iets goed is geloof ik.
Overigens zou ik voor ¤18.000,- de Naim DBL's eens proberen. Die zijn nu al 13 jaar in productie en nog steeds zijn het topluidsprekers. Daar kunnen andere merken nog een puntje aan zuigen :) .

En wat betreft dat kleed, dat zei ik al, akoestische demping ;) . Had ie wel een wat stijlvoller design voor mogen nemen. Gewoon zwart bijvoorbeeld, dat leidt ook niet af bij het film kijken O-) .

Maargoed, de factor smaak zit er weer flink in. Dus laten we het er op houden dat we daar nogal in verschillen.

En je laatste stament is duidelijker ja, want die eerste sloeg werkelijk nergens op ;) .

Music Addicted

Snoopy, The Smartest :)

Zo heb eindelijk ergens webspace kunnen vinden voor mijn fotootjes. Dus wordt het maar eens tijd dat ik ze met jullie deel. Mijn HT-setje:

Receiver

Panasonic SA-HE100
DTS-ES
DD-EX
Prologic II
6x100 watt
DVD-audio ready

[img=640,480,1] http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0011.JPG + http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0011.JPG [/img]
De SA-HE100

[img=640,480,1] http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0013.JPG + http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0013.JPG [/img]
Wel een beetje stoffig! Erg tevreden met het geluid!

Speakers

Front:
Magnat Project 10
2x woofer
1x midtone
1x tweeter
1x subwoofer (achterkant)
basreflex
Erg imposante speakers met prima geluid!!

[img=480,640,1] http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0010.JPG + http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0010.JPG [/img]
Van onder!!! 1 meter 10 hoog ;)

[img=480,640,1] http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0008.JPG + http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0008.JPG [/img]
Voorkant zonder kap. 2x woofer 1x midtone 1x tweeter

[img=480,640,1] http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0007.JPG + http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0007.JPG [/img]
Nog een keertje van onder! Nu zonder kap. Uiteraard met een beetje stof ;)

Center:
Magnat Project Center (Is eerst op de lijst voor vervanging)
2x midtone
1x tweeter

[img=640,480,1] http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0012.JPG + http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0012.JPG [/img]
Geen topproduct, maar voldoet. Er gaat een nieuwe komen 1 van de volgende 3:
JBL Northridge EC25
Infinity BETA C250
Kef Coda 80

Waarbij mijn eerste keuze de Infinity is. Groot bereik mooie gevoeligheid. Lekker zwaar en vrij groot! en goed te betalen!

edit:

Nieuwe Center Speaker is op komst. Uiteindelijk is het een Yamaha NS-C200 geworden. Deze kon ik voor een leuke prijs op de kop tikken en heeft een prima geluidje! Foto's volgen

Achterspeakers:
Technics SB-CSS 250
http://www.azone.ch/Technics-SB-CSS250.htm
1x woofer
1x tweeter
basreflex

[img=480,640,1] http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0001.JPG + http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0001.JPG [/img]
Fijne boxen als rears. Ze doen precies wat ze moeten doen en zijn vrij klein!

Subwoofer:
Mivoc SW-1000 actief
100 RMS
25 cm Woofer downfire

[img=480,640,1] http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0005.JPG + http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0005.JPG [/img]
Het is een monster! Zeker voor dat geld. Alsie uitstaat mis ik hem echt, maar hij is niet overduidelijk aanwezig. Staat achter in mijn kamer, met baspijp richting het midden van de kamer! Klink vrijwel overal in mijn kamer goed! Crossover staat rond de 60 Hz! (Check ook mijn mooie gordijnen ;))

Televisie

Deawoo DTB-21U7
Full Flat
55 cm
stereo
2x scart + s-vhs

[img=640,480,1] http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0006.JPG + http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0006.JPG [/img]
Het tv-tje! Net terwijl Private Ryan een bommetje laat ontploffen ;)

[img=640,480,1] http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0016.JPG + http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0016.JPG [/img]
Jaja het is heus een deawoo... Prepare to want one B)

Overzicht Buro + audiomuur

[img=640,480,1] http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0002.JPG + http://viooleters.student.utwente.nl/pub/freek/HomeCinema_0002.JPG [/img]
Buro met 19" CRT monitor en Televisie
Wonderlijke opstelling frontspeaker, maar klinkt nog verbazend goed!
Computer via S/PDIF aan versterker
JVC cd-speler analoog aan versterker (gebruik ik nauwlijks)
Yamakawa 715 DVD-speler, speelt nog steeds alles netjes af. Ook nauwlijks in gebruik
Wat studieboeken ;) en een mooi rotzooirek vol met troep!

Binnenkort:
Nieuwe Centerspeaker
CRT gaat eruit voor een Yakumo TFT 19" AL
Eindelijk mijn DVDspeler via toslink aansluiten

Voor de rest ben ik prima tevreden en het klinkt ook zoals het zou moeten klinken! Volgens mij dan ;) Keep you updated. greetz

--DARKviper-- wijzigde dit bericht 22-06-2004 12:31 (8%)

- - - {{ AMD XP2600+ // Gigabyte GA-7AVXP // 1024MB PC-2700 DDR Ram // 2x60GB 7200 Tpm IBM // 120GB 7200TPM WD // Asus Ati X800XT AGP // Logitech dual optical // Windows 98 keyboard with ¤-sign }} - - -

Xan!>

quote:
Parasound schreef op 14 juni 2004 @ 13:50:
[...]
waar heb je die wilsons beluisterd?

Ziet er goed uit! :)
quote:
Boekster schreef op 14 juni 2004 @ 14:18:
[...]

Ik weet niet waarmee je de 804 en Auditors hebt geoord, maar de Signatures gingen zelfs nog een heel stuk lager dan de Auditors. De 804 heb ik links laten liggen omdat er te veel laag uit kwam. Ook vond ik de Auditors erg braaf vergeleken met de Sigs. De Sigs hebben veel meer leven in zich, maar dan moet je ze ook zo aansturen. Sigs zijn wat dat betreft zeer neutraal en gemakkelijk met elke muzieksoort. Auditors zijn dat absoluut niet.
Wel ben ik het met je eens dat de afwerking subliem is! Hij is niet beter dan die van de Sigs, en ook niet mooier. Wel een stuk beter dan de gewone 800-serie. Ook niet mooier :P . Ook heeft de Signature 805 wel degelijk ene borstkas, hij gaat lager dan elke andere standmount met 1 laagdriver die ik tot nu toe heb gehoord. (Er zijn een paar isobarik designs die lager gaan :) ).

Ik vind dat Thiel niet klinkt hoe een luidspreker moet klinken. En wat je daarna zegt is ook een beetje tegenstrijdig. Je wil dat een set volledig fase-accuraat klinkt, dus de elektronica ook. Dan krijg je een morsdode set, volledig levenloos, zwaar analytisch en saai. De Thiels die ik heb gehoord hingen aan Naim, wat bekend staat om het excitement gehalte, het over kunnen brengen van emotie door veel muzikaliteit. De Thiels deden dat helemaal niet, en klonken vlak, duf en levenloos. De Cremona's deden het op dat punt veel beter, de Sigs deden daar nog een flinke stapbovenop.
Ik hou absoluut niet van het Amerikaanse geluid. Levinson kon me helemaal niet bekoren. De Revels laten me ook helemaal niet warmlopen. Het design vind ik zeker niet verkeerd, maar ik sta ook helemaal niet te springen om het te horen.
Dit geldt ook voor de Wilsons. Alles moet maar groot zijn in Amerika. Dan hebben ze al snel het gevoel dat iets goed is geloof ik.
Overigens zou ik voor ¤18.000,- de Naim DBL's eens proberen. Die zijn nu al 13 jaar in productie en nog steeds zijn het topluidsprekers. Daar kunnen andere merken nog een puntje aan zuigen :) .

En wat betreft dat kleed, dat zei ik al, akoestische demping ;) . Had ie wel een wat stijlvoller design voor mogen nemen. Gewoon zwart bijvoorbeeld, dat leidt ook niet af bij het film kijken O-) .

Maargoed, de factor smaak zit er weer flink in. Dus laten we het er op houden dat we daar nogal in verschillen.

En je laatste stament is duidelijker ja, want die eerste sloeg werkelijk nergens op ;) .

Set 1:

Sonus Faber Cremona Auditor
Arcam DV 27
Arcam AV8
Naim
Cardas

Set 2

N&W N804
Rotel RSP 1066
RMB 1095
Marantz 8300
MIT

Set 3
B&W N804
Marantz DV-12S2
Marantz SR-12S1
van den Hul

De Cremona Auditors gaan lager dan de N804 dus ook gegarandeerd lager dan de N805. De afwerking van de B&W signature is niet zo boeiend als die van een Sonus Faber, maar dat is mijn mening ;) .

Het enige apparaat dat mag kleuren in een keten is de CD/DVD/LP-Player en een Thiel klinkt niet vlak, duf en levenloos. Mits je hem goed aanstuurt, met kleine eindversterkers krijg je ze inderdaad niet op gang. Maar dan zul jij Chord ook niet leuk gaan vinden omdat die maar minimaal kleuren ;) , omdat jij op zoek bent naar excitement zoals dat bij een Naim het geval is.

Het eerste statement was duidelijk genoeg, af en toe die grijze massa aangooien helpt dan ook een stuk verder :P .

Maar uiteindelijk komt er op neer dat je een goede match vindt tussen alle onderdelen van je set ;) .

@ Xanandu

Ik heb ze in Muenchen beluisterd ;) .

Naimoholic

Geloof me, ik heb de Auditor direct naast de Sigs gehad, en die gaan echt lager.

Ik heb ook niet gezegd dat ik Chord mooi vind (qua design wel), ik heb het ook nog niet gehoord. Ik weet dat ze ook neutraal zijn. Ook een reden dat ik het niet per sé hoef te horen.

Je kan me niet vertellen dat een NAP200 niet zwaar genoeg is voor de Thiel 1.6. Die is flink zwaar. Het is gewoon het karakter van de Thiels blijkbaar en dat spreekt me niet aan. Happens.

En je statment was dusdanig vaag dat je hem op 100 maniren kon interpreteren. Ik heb wel wat beters te doen dan er een uur over te denken wat je er nu eigenlijk mee bedoelde :P .

Ik ben het wel met je eens dat de afwerking kwalitatief top is, van de SF's. Het is alleen niet mooi :P .

Overigens doe je een 804 echt dik tekort met een RMB 1095, die verdient zeker beter.

Ook staat Naim erom bekend flink laag te kunnen geven, dus je vergelijking is alles behalve eerlijk. Ik heb ze op exact dezelfde set gehad, naast elkaar. De Sigs gaan lager. :)

Music Addicted

Hoe ik al zei, het ligt aan de hele setup en niet alleen aan de versterker en luidspreker ;) .

Maar een NAP200 is inderdaad niet voldoende voor een CS1.6 "recommended power: 50-300 watts" en bij een CS2.4 ""recommended power: 100-400 watts", maar dat komt door de crossovers. De NAP200 deed geweldig presteren met de Sonus Faber Cremona Auditor, maar voor een Thiel heeft die te weinig spierballen.

* Als je verder wilt discussieren doen we dat maar via msn, anders wordt het hier teveel offtopic ;) .

DIY
Reg. datum: 23 januari 2000

zo zie je maar weer over smaak valt niet te twisten, ik ben echter wel van mening dat de plek waar je het beluisterd misschien nog wel meer invloed op het geheel heeft dan wat je beluisterd (zelfde prijspunt).

Tevens vind ik het ook altijd dat zich 2 kampen vormen, 1tje die verdedigt dat alle apperatuur zo'n beetje hetzelfde kan (cd-spelers/ versterkers e.d.) en dat het vooral de luidsprekers zijn.

En dan het andere uiterste waar mensen het lieftst de kabels op afstandhoudertjes boven de vloer legt.

Hier gaan we toch nooit uitkomen :).

Hoe meer je weet, hoe groter de grip op je levensomgeving

Acties: [view]

Door: voodooless Moderator AUD/VID
quote:
Taco schreef op 14 juni 2004 @ 17:58:
En dan het andere uiterste waar mensen het lieftst de kabels op afstandhoudertjes boven de vloer legt.
Pics })

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Reg. datum: 27 januari 2000

Ja grappig die twee kampen :).

DIY
Reg. datum: 23 januari 2000

Hoe meer je weet, hoe groter de grip op je levensomgeving

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws