Hoofdcategorieën
Topicacties

[2d] post je 2d stuff maar weer - part 7

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 24 februari 2001

@Strangeloop Zo'n poster valt toch niet op tussen de saaie witte posters / geplakte dingen die op een gemiddeld school prikbord hangen ?? Zowieso leiden de cirkels mij ontzettend af van hetgeen er eigenlijk bedoeld wordt, die takke layout die word heet ;) maar goed misschien is dat wel jullie opzet geweest (lijkt me wel ;))

@kidfunk Leuke stijl maar alleen de kleine sierlijke letters vind ik totaal niet passen... denk ook om donkere / koele kleuren zoals het blauw op de linkerkant, dit voelde voor mij meteen een stuk minder 'funky'

@parazonium puur gaaf ;) Erg mooi gedaan :)

KooZ - Level70 Prot warrior, and proud of it !

met xk, ja

quote:

_o_
geweldig, lekker alles fout
geen kleurschema
allerlei lelijke standaardfonts doormekaar
"je" en "u" door mekaar gebruikt
rare afbrekingen,
standaard clipart
en vooral geen stijl.
leuk!
check
deze heb ik allemaal gemaakt met photoshop
reacties welkom ;)
http://home.tiscali.nl/tipsvangideon/balrond.gif
http://home.tiscali.nl/tipsvangideon/Bliksem2.gif
http://home.tiscali.nl/tipsvangideon/giedjuh1.gif
http://home.tiscali.nl/tipsvangideon/kenny200.gif
http://home.tiscali.nl/tipsvangideon/stoned.gif
http://home.tiscali.nl/tipsvangideon/test.gif

Amd Athlon X2 3800+ @ 2,2 Ghz Am2,Nforce 5 k9n neo -5 Am2, 2gb intern geheugen, Gefoce 7600 Gtx XXx edition, Uudigy 4, Coolermaster Centurion 5, Thermaltake 460w, fan controller, green lights,

adam a7

quote:
Giedjuh schreef op 26 juni 2004 @ 11:07:
check
reacties welkom ;)

Gebruik even [img=600] om ze te resizen ('t verknoeit nu een beetje de layout). Gebruik ook jpg ipv gif - jpg is geschikter voor deze plaatjes (nu worden ze namelijk op 256 kleuren gezet). Bij 1) zou ik zelf nog een radial blur erover heen hebben gegooid, dan krijg je iets meer het idee van een bol (nu ziet het midden er nog wat geknepen uit). Bij 2) moet je deze layer eens dupliceren, op Color Dodge of Screen zetten en dan de opacity naar 40% duwen; je krijgt dan iets meer een gloed (net zoals een lange-sluitertijd foto van een bliksem). Bij 3) is 't nogal jammer dat je best vloekende kleuren hebt gebruikt; ook zou de layer met de lensflare misschien beter op een Color Dodge kunnen staan (nu is 'ie te flets).

Bij 4) is de tekst een beetje onleesbaar; gewoon 1 kleur laten en dan misschien wat met de opacity spelen is een beter idee. Ook zie je hier het nadeel van gif - je lensflare wordt verknoeid. 5) - goede texture, alleen zijn de letters hier weer onleesbaar. Misschien is ze wat rots-achtiger maken een beter idee. 6) is wat flets - ik weet niet of dat door het gif-formaat komt; anders moet je eens een Image > Adjustments > Auto Contrast erover jagen.

ableton live 7 | komplete 5 | phoscyon | en een beetje hardware

Jeune loop

quote:
parazonium schreef op 24 juni 2004 @ 13:16:
hier een WIPje:

[afbeelding]

afbeelding in het **groot **

origineel

op het oogje na komt alles uit de originele afbeelding
_/-\o_

leoaq.fm // Spatie Gebruik / I was bent over a broken pinball machine in a bowling alley and I threw it all away.

GFX teh pwn!

quote:
check
reacties welkom ;)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
ALs het niet klopt moet je het zeggen, maar ze doen me allemaal nogal standaard-volg-de-tutorial-en-smijt-met-die-filters-achtig aan. Mijn tip is dan om te proberen meer eigen vormgeving eraan te geven door te proberen de filters met rust te laten, en dan doel ik vooral op de lens-flare ;)
quote:
Mijn tip is dan om te proberen meer eigen vormgeving eraan te geven door te proberen de filters met rust te laten, en dan doel ik vooral op de lens-flare
Inderdaad, en extrude, craquelure en clouds zie je er ook erg duidelijk in terug. Verder vind ik dat je wat viezige kleuren gebruikt. Die onderste vind ik het mooiste :)

Mijn tip: Zorg dat je niet direct ziet dat het met photoshop is gemaakt! :)
Nog een tip: Eerst nadenken over wat je graag wilt bereiken, dan pas nadenken over de manier waarop je dat gaat bereiken. Nou heb ik namelijk een beetje het idee dat je gewoon wat filters achter elkaar plakt. Succes verder! ;)

Psssst... Colocatie nodig? Mail even naar info@mediaserve.nl

Hey! Listen!

quote:
check
reacties welkom ;)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb je voor die onderste toevallige mijn tutorial gebruikt :?...

[ Canon EOS 30D + BG-E2 | EF-S 17-55 f/2.8 IS USM | EF 70-200 f/4L IS USM | 430 EX ]
[ newskin interactive ] [ Xbox Live: equationunequal ]

GFX teh pwn!

quote:
Hankey schreef op 26 juni 2004 @ 16:04:
[...]

Heb je voor die onderste toevallige mijn tutorial gebruikt :?...
Ach, er staan 1000den van dergelijke tutorials op het internet.
Hey! Listen!

quote:
sdomburg schreef op 26 juni 2004 @ 16:09:
[...]

Ach, er staan 1000den van dergelijke tutorials op het internet.
I know, maar ik ben gewoon nieuwsgierig ;)...

[ Canon EOS 30D + BG-E2 | EF-S 17-55 f/2.8 IS USM | EF 70-200 f/4L IS USM | 430 EX ]
[ newskin interactive ] [ Xbox Live: equationunequal ]

Reg. datum: 19 januari 2003

Ik ben een beetje aan 't klooien met pixelart.

Hier vind je mijn projectje.

Ik ben hier mee bezig als ik mij eens een keer verveel.
Met een paar tutorials, voorbeelden en je eigen fantasie kom je een heel eind.
Wat vinden jullie er van?
En als je het dom vind reageer dan niet of je moet een goed argument hebben ;).

no way pacho!

quote:
patrickHGV schreef op 26 juni 2004 @ 22:29:
Ik ben een beetje aan 't klooien met pixelart.

Hier vind je mijn projectje.

Ik ben hier mee bezig als ik mij eens een keer verveel.
Met een paar tutorials, voorbeelden en je eigen fantasie kom je een heel eind.
Wat vinden jullie er van?
En als je het dom vind reageer dan niet of je moet een goed argument hebben ;).
Erg leuk :P Jammer van het vuur, geef dat dan een pixelate effectje ofzo ;) :P

Tjah dat vuur..
Zo'n pixelate effect kun je dat ook in photoshop doen want dat vuur heb ik alleen in photoshop gedaan.

De rest met paint :)

edit:
Ja dat kan dus.
Nou nog ff uitzoeken welke het mooiste effect geeft

patrickHGV wijzigde dit bericht 26-06-2004 22:58 (26%)

eej

bedankt voor de reacties

voortaan duz in jpg opslaan:)

code:
1
2
3
4
5
ALs het niet klopt moet je het zeggen,
 maar ze doen me allemaal nogal 
standaard-volg-de-tutorial-en-smijt-met-die-filters-achtig aan. 
Mijn tip is dan om te proberen meer eigen 
vormgeving eraan te geven door te proberen 
de filters met rust te laten, en dan doel ik vooral op de lens-flare

bij allen heb ik geen tutorials gevolgd

code:
1
Heb je voor die onderste toevallige mijn tutorial gebruikt

zie verhaal erboven , ik ken die site nog geen eens maar tog bedankt dan kan ik er een kijkje op nemen ;) :) :*)

Amd Athlon X2 3800+ @ 2,2 Ghz Am2,Nforce 5 k9n neo -5 Am2, 2gb intern geheugen, Gefoce 7600 Gtx XXx edition, Uudigy 4, Coolermaster Centurion 5, Thermaltake 460w, fan controller, green lights,

Jeune loop

Ff een iPodje gepixeled:

http://www.supersop.nl/images/ipod.gif

leoaq.fm // Spatie Gebruik / I was bent over a broken pinball machine in a bowling alley and I threw it all away.

Loser For Life

quote:
check
reacties welkom ;)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
eh less is more zal ik maar zeggen...

Guitar Zero

live / psn : phusebox | F1 = L1FE |

adam a7

quote:
patrickHGV schreef op 26 juni 2004 @ 22:53:
Tjah dat vuur..
Zo'n pixelate effect kun je dat ook in photoshop doen want dat vuur heb ik alleen in photoshop gedaan.

De rest met paint :)

edit:
Ja dat kan dus.
Nou nog ff uitzoeken welke het mooiste effect geeft
Vuur in gepixelde vorm? Dan gaat filter > Pixelate > Mosaic niet werken; je moet dan gewoon de kleuren reduceren (posterize en dan Replace color tot je goed zit - ik mag wel hopen dat het op een aparte laag is gedaan). Pixelprojectjes duren idd meestal wat langer... je moet eens voor de gein kijken naar http://kipton.deviantart.com/, dan geef je je pixelspul een beetje meer een 16-bit uiterlijk dan de 8-bits die je nu hebt ;).

ableton live 7 | komplete 5 | phoscyon | en een beetje hardware

Verdwenen naar Wikipedia.
Reg. datum: 04 november 2002

quote:
vinge schreef op 25 juni 2004 @ 13:49:
Stoere fonts, passen geod bij elkaar, ook erg net logo. Leuke rand om het geheel. Bij de AVGL streep bovenaan, misschien een spatie ertussen? de ---- lijn staat niet erg netjes, wordt dat niet automatisch veranderd in een hele lijn in word? (vanuitgaand dat je het daarmee gemaakt hebt) Het blauwe vak steekt goed af bij de achtergrond! Het enige echte vaagheidje is die "don't go wih the flow" onderaan? Wat heeft dat met de actie groep te maken?
8)7

_/-\o_

Dank voor je geweldige comments, ik ben blij dat mijn smaak gewaardeerd wordt. Ik hoor wel eens mensen zeggen dat die fonts uit zijn en allerlei hooggegrepen dingen over compositie en kleurgebruik en interpunctie enzo maar dat is dus blijkbaar gewoon jaloezie. En de Screenbeans zijn weer helemaal in, o zo! 8)

8)7

@inquestos, KeeZ, larixk: ook bedankt voor de comments!

Alle gekheid op een stokje. Ik heb dit drie jaar geleden ofzo gemaakt, in een vlaag van wanhoop over de wanstaltige creaties die overal prikborden, schoolkranten, faculteitsblaadjes, personeelsblaadjes, uitnodigingen, plakplaatsen en advertentieruimtes bevuilen. Er is nooit een actiegroep geweest, het ding heeft ook nooit ergens opgehangen. Ik heb 'm wel meermalen gebruikt om tips te geven als mensen daar om vroegen.

Het was mijn doel om zoveel mogelijk fouten in één poster te krijgen. Larixk noemde al een rijtje. Daaraan kan nog één grote toegevoegd worden: de tekst. Uiterst onprofessioneel, vol stijlfouten, schrijffouten, interpunctiefouten, fout hoofdlettergebruik. Merk ook op de altijd populaire 'Wist u dat'-sectie (ik haat dat soort dingen).
Overigens zie ik achteraf dat ik nog geen bitmaps met te laag DPI (van internet geplukt) gebruikt heb en ook dat ik tekst niet horizontaal of verticaal uitgerekt heb - twee dingen die ook ontzettend vaak gebeuren.

Het is trouwens interessant dat men zo gewend is geraakt aan dit soort rommel dat het nog best vaak voorkomt dat mensen niet doorhebben dat dit een parodie is. Ik heb in de loop van de jaren wel geleerd me niet meer op te winden over dit soort creaties - het is vechten tegen de bierkaai. Daarnaast heb ik geleerd dat onprofessionele en lelijke layout ook een functie heeft; het is een signaal voor goedkoopheid en dat is informatie waar mensen wat mee kunnen.

núnyá gale núnyá gódó
Deze gebruiker is verdwenen naar Wikipedia. GoT, het ga je goed!

quote:
Yoozer schreef op 27 juni 2004 @ 13:48:
[...]

Vuur in gepixelde vorm? Dan gaat filter > Pixelate > Mosaic niet werken; je moet dan gewoon de kleuren reduceren (posterize en dan Replace color tot je goed zit - ik mag wel hopen dat het op een aparte laag is gedaan). Pixelprojectjes duren idd meestal wat langer... je moet eens voor de gein kijken naar http://kipton.deviantart.com/, dan geef je je pixelspul een beetje meer een 16-bit uiterlijk dan de 8-bits die je nu hebt ;).

Jah het vuur is gelukkig een aparte laag ;) dus dat scheelt...
Die link die je gaf staat wel gaaf spul bij ;)
Weet iemand toevallig waar een tutorial staat voor pixelautotjes, vrachtwagens?

patrickHGV wijzigde dit bericht 27-06-2004 14:47 (6%)

Wat lopen prutsen met photoshop, puur uit verveling... (geen idee meer wanneer kwam het tegen met opruimen)

http://www.phant0m.nl/got/graph/2_small.jpg

http://www.phant0m.nl/got/graph/3_small.jpg

en een border iets..

http://www.phant0m.nl/got/graph/border1_small.gif

Phant0m wijzigde dit bericht 27-06-2004 17:55 (7%)

ook nog ff zitten te klooien met fotosoep uit verveling

http://home.tiscali.nl/tipsvangideon/giedjuh.jpg

zeg wat je er van vind!

quote:

Lief!

quote:
Giedjuh schreef op 28 juni 2004 @ 08:15:
ook nog ff zitten te klooien met fotosoep uit verveling
http://home.tiscali.nl/tipsvangideon/giedjuh.jpg

zeg wat je er van vind!

Allereerst: gebruik [img=600,,1] om een klikbaar plaatje in je post te zetten dat de layout niet vern**kt.

Het is leuk en leerzaam om de filters te ontdekken van Photoshop. Op een gegeven moment houdt dat op: dan ken je ze wel en herken je hun resultaten. Probeer hierna eens die filters aan de kant te leggen en je eigen scheppingskracht aan het werk te zetten. Kijk naar dingen om je heen en doe inspiratie op. Probeer dingen te maken met een idee erin.
Creaties zijn het meest interessant als er iets in te zien is van de maker zelf. Probeer meer van jezelf te laten zien en minder van Photoshop.

Over de plaat zelf: nogal donker, mist een idee. Het 'glas in lood'-effect maakt je naam moeilijk te lezen. De rest is gewoon heel erg donker.

quote:
Phant0m schreef op 27 juni 2004 @ 17:47:
Wat lopen prutsen met photoshop, puur uit verveling... (geen idee meer wanneer kwam het tegen met opruimen)

[afbeelding]

[afbeelding]

en een border iets..

[afbeelding]

Voor de eerste twee geldt hetzelfde als wat ik hierboven zei: probeer meer van jezelf en minder van Photoshop te laten zien.

De derde is wel een interessant resultaat door de stijl. De zwarte omlijnen maken het een beetje cartoonachtig en de kleuren aan de buitenrand passen goed bij elkaar. De gespiegelde exemplaren op de achtergrond maken het weer een beetje rommelig van aanzien. De twirl is nog goed te zien; wat heb je gebruikt om het lijsteffect te maken?

strangeloop wijzigde dit bericht 28-06-2004 11:34 (6%)

núnyá gale núnyá gódó

Cellograficus met rode cap

Oeps, verkeerde topic! Mijn post heb ik verplaatst naar het algemeen tekenspul topic.

Oogst wijzigde dit bericht 28-06-2004 16:46 (87%)

www.oogst3d.net, met: portfolio, games, 3D-art, programming, 3d Studio MAX-tutorials en muziek.
www.ronimo-games.com, mijn gamebedrijf.

hoort niet in dit topic thuis!

@ Oogst: erg, erg goed _/-\o_ - maar plaats ze in Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only), part 5, daar passen ze beter.

@ Giedjuh: je kunt je posts achteraf editten met dit knopje rechtsboven je post: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif. Dan kun je [img] even veranderen in [img=600,,1] zodat de plaatjes die je plaatst je post niet breder maken dan de andere posts. Dat laatste heet hier 'de layout vern**ken' :).

strangeloop wijzigde dit bericht 28-06-2004 19:02 (51%)

núnyá gale núnyá gódó

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: