Fietsen en foto's maken! lekker de stad in, whatever, weg van je plek iig
Fietsen en foto's maken! lekker de stad in, whatever, weg van je plek iig
quote:Xiqum schreef op 22 juni 2004 @ 19:24:
Wat doen jullie nou tegen idee loosheid? Ik zit een beetje idee loos momenteel
Werken
Al zou ik me voor ¤3,54 per uur ook liever vervelen...
leoaq.fm // Spatie Gebruik / I was bent over a broken pinball machine in a bowling alley and I threw it all away.

..gisteren een (vloeiendestyle) ondekt in photoshop.
wat zeggen jullie er van?
ik vin em persoonlijk zeer d.o.p.e
(origineel is groter = betere text / leesbaar+detail)
none
Nice! Hoe doe je dat?quote:kidfunk schreef op 24 juni 2004 @ 00:28:
[afbeelding]
Addicted to Live Graphics
Vind het effect leuk (en waarschijnlijk ook wel d.o.p.e., in ieder geval phunky
P.S. gebruik
code:
1
| [img=600,,1]linknaarjeplaat.jpg[/img] |
voor een klikbaar en niet layoutverneukend plaatje.
.
* steekt vinger op
Nog iemand C&C op deze:
? klikkebaar enzostrangeloop wijzigde dit bericht 24-06-2004 14:10 (16%)
núnyá gale núnyá gódó
Deze gebruiker is verdwenen naar Wikipedia. GoT, het ga je goed!
Honger maakt rauwe bonen zoet. Suiker ook!

afbeelding in het **groot **
origineel
op het oogje na komt alles uit de originele afbeelding
Verklaar je nader?quote:strangeloop schreef op 24 juni 2004 @ 13:09:
De plaat als geheel is nogal onsamenhangend en mist een duidelijk idee.
none
quote:Roland schreef op 24 juni 2004 @ 12:58:
Nice! Hoe doe je dat?
Filter > Distort > Twirl. Fill Gradient. Filter > Pixelate > Mosaic. Transform > Distort / Perspective. En nog een paar blending modes waaronder Color Dodge.
@ kidfunk: Het mist samenhang omdat je een grof pixelfont bij een delicaat scriptfont gooit, en omdat de kleuren niet met een echte eyecatcher/signalering werken. M.a.w., je weet niet waar je moet kijken, en de keuze voor lettertypes maakt het een beetje onleesbaar (vroegah knalden ze die scriptkrullen trouwens niet op elke zoveelste letter, er botsen er een paar).
Omdat ik niet het flauwste idee heb wat dit moet voorstellen (site layout? wallpaper? poster?) weet ik ook niet waar m'n oog naartoe moet. Verder; blijf van die filters af!
*edit* even beter gekeken : site layout, dus. Dit gaat niet echt goed werken als je een layout wil hebben die voor elke resolutie geschikt is, en omdat het scriptfont zo kriebelig is weet je als bezoeker niet gelijk waar je moet klikken.
Yoozer wijzigde dit bericht 24-06-2004 14:25 (21%)
ableton live 7 | komplete 5 | phoscyon | en een beetje hardware
quote:kidfunk schreef op 24 juni 2004 @ 14:16:
Verklaar je nader?
Kee. Het is een effect. Een leuk effect. Maar een effect op zich maakt geen plaat.
Ik heb de plaat de eerste paar keren best goed bekeken, maar nú pas zie ik dat de tekst een soort lijst is van onderdelen van een website. Is het een intropagina? Waarom die lijst dan? Is het een navigatiepagina? Maar de compositie is daar niet op gericht. De tekst is heel moeilijk te lezen (want krullerig font), de hoogte/breedteverhouding is onhandig voor in een browser. Het is ook niet duidelijk wat de phunctie van 'phunky' is.
Kortom, ik heb het idee dat je een leuk effect ontdekt hebt, maar dat je het nu nog uitgebalanceerd moet gaan gebruiken.
oftewel: met ^^ stom ^^ (Yoozer
strangeloop wijzigde dit bericht 24-06-2004 14:31 (5%)
núnyá gale núnyá gódó
quote:Yoozer schreef op 24 juni 2004 @ 14:21:
[...]
+
Filter > Distort > Twirl. Fill Gradient. Filter > Pixelate > Mosaic. Transform > Distort / Perspective. En nog een paar blending modes waaronder Color Dodge.
*
twirl klopt
perspective klopt
+
@ kidfunk: Het mist samenhang omdat je een grof pixelfont bij een delicaat scriptfont gooit,
*
Waarom? 2 verschillende fonts bij elkaar en dan is er geen samenhang, kom op zeg , wat is dat nu weer voor een designmassa antwoord. als je nu zou zeggen dat er geen samenhang in de plaat zat omdat beeldlijnen elkaardoorkruisen,zelfs nog als je zou vinden dat die fonts niet bij elkaar passen zou ik je nog eerder begrijpen.
(die 2 fonts zitten er zo in om een bepaald soort contrast op-te-wekken (oud vs nieuw, nieuw vs oud )
+
en omdat de kleuren niet met een echte eyecatcher/signalering werken
*
"eyecatcher/signalering" Het is helemaal niet mijn bedoeling om "eyecatcher/signalering" in mijn plaat te verwerken, sterker nog ik heb hem juist gemaakt om een "eyecatcher/signalering" te voorkomen.
..ik begrijp jou denk ik verkeerd,
+
. M.a.w., je weet niet waar je moet kijken, en de keuze voor lettertypes maakt het een beetje onleesbaar
*
zie [sub]
+
Omdat ik niet het flauwste idee heb wat dit moet voorstellen (site layout? wallpaper? poster?) weet ik ook niet waar m'n oog naartoe moet. Verder; blijf van die filters af!;)
*
het moet nix voorstellen, ik photoshop tegenwoordig alleen nog maar bij Persoonlijkheidsstoornissen..
of ja een wallpaper dan maar als je het een naam wil geven..En over die filters..omdat jij ze gelijk herkent betekent niet gelijk dat ze fout zijn ik had er zelfs een tijdje zo erg last van dat ik alleen nog maar filters zag......
zie hierboven*quote:strangeloop schreef op 24 juni 2004 @ 14:29:
[...]
Kee. Het is een effect. Een leuk effect. Maar een effect op zich maakt geen plaat.
Ik heb de plaat de eerste paar keren best goed bekeken, maar nú pas zie ik dat de tekst een soort lijst is van onderdelen van een website. Is het een intropagina? Waarom die lijst dan? Is het een navigatiepagina? Maar de compositie is daar niet op gericht. De tekst is heel moeilijk te lezen (want krullerig font), de hoogte/breedteverhouding is onhandig voor in een browser. Het is ook niet duidelijk wat de phunctie van 'phunky' is.
Kortom, ik heb het idee dat je een leuk effect ontdekt hebt, maar dat je het nu nog uitgebalanceerd moet gaan gebruiken.
edit:
oftewel: met ^^ stom ^^ (Yoozer)
none
Dat wordt dus ook helemaal niet gezegd.quote:kidfunk schreef op 24 juni 2004 @ 15:35:
Waarom? 2 verschillende fonts bij elkaar en dan is er geen samenhang, kom op zeg , wat is dat nu weer voor een designmassa antwoord.
quote:als je nu zou zeggen dat er geen samenhang in de plaat zat omdat beeldlijnen elkaardoorkruisen,zelfs nog als je zou vinden dat die fonts niet bij elkaar passen zou ik je nog eerder begrijpen.
Dat laatste wordt dus ook gezegd.
quote:"eyecatcher/signalering" Het is helemaal niet mijn bedoeling om "eyecatcher/signalering" in mijn plaat te verwerken, sterker nog ik heb hem juist gemaakt om een "eyecatcher/signalering" te voorkomen.
..ik begrijp jou denk ik verkeerd,
...en het gebrek daaraan is één van de redenen van gebrek aan samenhang en idee.
quote:zie [sub]
Dit lettertype is niet slecht leesbaar om de absolute grootte maar om de krullerigheid en de relatieve grootte (verhouding tot de rest). Je zou van sommige letters trouwens wat botsende krullen af kunnen hakken, dat zou misschien helpen. Merk op dat een scriptfont op zich niet het probleem is.
Filters zijn leuk, maar ze staan vaker creativiteit in de weg dan dat ze het stimuleren. Het kan een goede oefening zijn, en een prikkel voor je eigen scheppingskracht, om een tijd de filters aan de kant te leggen of ze heel gedoseerd te gebruiken.quote:het moet nix voorstellen, ik photoshop tegenwoordig alleen nog maar bij Persoonlijkheidsstoornissen..
of ja een wallpaper dan maar als je het een naam wil geven..En over die filters..omdat jij ze gelijk herkent betekent niet gelijk dat ze fout zijn ik had er zelfs een tijdje zo erg last van dat ik alleen nog maar filters zag......
núnyá gale núnyá gódó
Erg gaaf, alleen zou ik persoonlijk de surfer eruit halenquote:parazonium schreef op 24 juni 2004 @ 13:16:
hier een WIPje:
[afbeelding]
afbeelding in het **groot **
origineel
op het oogje na komt alles uit de originele afbeelding
http://flickr.com/photos/itommy/
quote:Kidfunk zei:
Waarom? 2 verschillende fonts bij elkaar en dan is er geen samenhang, kom op zeg , wat is dat nu weer voor een designmassa antwoord.
"Designmassa"
quote:als je nu zou zeggen dat er geen samenhang in de plaat zat omdat beeldlijnen elkaardoorkruisen,zelfs nog als je zou vinden dat die fonts niet bij elkaar passen zou ik je nog eerder begrijpen.
Nee, dat doorkruisen is dan ook nog niet eens zo erg. De achtergrond leidt genoeg af, en het perspectief is zodanig dat het niet echt opvalt dat er een verdwijnpunt is.
quote:(die 2 fonts zitten er zo in om een bepaald soort contrast op-te-wekken (oud vs nieuw, nieuw vs oud )
Kun je dan niet beter een "oud" als basis nemen met een pixelfont (natuurlijk wel even aangepast met de nodige borstels)?
quote:*"eyecatcher/signalering" Het is helemaal niet mijn bedoeling om "eyecatcher/signalering" in mijn plaat te verwerken, sterker nog ik heb hem juist gemaakt om een "eyecatcher/signalering" te voorkomen.
..ik begrijp jou denk ik verkeerd
Ja, misschien wel. Maar je hebt het hier over een website waar het wel voor de bezoeker wenselijk is om te zien waar hij moet klikken. Je hebt een menu en je moet ergens op klikken, maar omdat het font zo krult kun je niet eens gelijk zien dat het een menu is. Dan zit je nog tijd te spenderen aan het ontcijferen van de letters. Da's gewoon niet praktisch. Wil jij dat niet, dan heb ik niks gezegd, maar het gaat natuurlijk wel z'n weerslag geven over de tevredenheid van de bezoeker.
quote:(origineel is groter = betere text / leesbaar+detail)
Het detail maakt niks uit, omdat dit er niet voor zorgt dat het scriptfont minder krullerig is en in zichzelf haakt.
Niemand verplicht je om met PS werk te maken. Als je het jammer vindt dat je iets dergelijks nodig hebt om werk te maken moet je een andere motivatie zoeken.quote:het moet nix voorstellen, ik photoshop tegenwoordig alleen nog maar bij Persoonlijkheidsstoornissen..
quote:of ja een wallpaper dan maar als je het een naam wil geven..
In dat geval is de tekst zinloos. Er staat een adres in de rechterbenedenhoek en de manier waarop de tekst is gebruikt vertelt mij dat dit een site layout is. Wallpapers zijn niet bedoeld voor interactie en moeten hierom dus ook niet vragen.
quote:En over die filters..omdat jij ze gelijk herkent betekent niet gelijk dat ze fout zijn
Voor mij is het 'fout' omdat dit laat zien dat er verder niks dan filters achter elkaar zijn toegepast, zonder echt te overdenken of het bij elkaar past, of de kleuren zinnig zijn, of dat het mooi uitziet. Waar is ander beeldmateriaal dan wat je in PS hebt gemaakt, behalve die lijntjes links en rechts? Niet dat je met PS alleen niks moois kan maken; integendeel, maar er wordt dan van uitgegaan dat een filter een stap in een compleet proces is om een bewerking uit te voeren die handmatig of onmogelijk of teveel werk zou zijn.
Zorg dan voor andere media. Scan dingen, maak foto's met een digicam, leer jezelf een 3D-programma. Beperk je niet tot bepaalde mediaquote:ik had er zelfs een tijdje zo erg last van dat ik alleen nog maar filters zag......
quote:kidfunk schreef op 24 juni 2004 @ 00:28:
[afbeelding]
wat zeggen jullie er van?
ik vin em persoonlijk zeer d.o.p.e![]()
Echt superkleuren!
twee kleine dingetjes..
• de lettertypes en het blokje met links zijn in perspectief gezet, ik denk dat de plaat "plat" mooier is.
• het krullige lettertype past echt niet bij de afbeelding...
• Phunky mag iets lichter denk ik, het mag er iets meer uit springen dan dat het nu doet...
mmm 3 dingen, maar verder erg mooi!
bwuh yoozer en ik zijn het blijkbaar niet echt met elkaar eens
Hugo790 wijzigde dit bericht 25-06-2004 11:18 (7%)
quote:
Gaaf en origineel idee, en mooi uitgewerkt. Oog is goed (kleuren, plaatsing). Cool dat de surfer er ook nog is, het maakt de plaat surrealistisch.
De surfer zou misschien wel op een andere plek kunnen, meer in het midden ofzo. Nu is 'ie zo aan het randje, qua evenwicht is dat niet de allerbeste plek.
Op sommige plekken zie je net iets te duidelijk dat er gekloond is (bv. de dubbele kromme strepen rechtsonder). En ik vind zelf de 'hoorntjes' (of whatever) op z'n kop enzo wat onrealistisch. Maar daar weet ik geen goede oplossing voor, misschien hoort het wel gewoon.
/edit
Iets anders: ik heb 'm eens in 2d stuff part 6 geplaatst, maar er nooit commentaar op gekregen:
Ik heb veel zorg en aandacht besteed aan compositie, tekst en interpunctie
C&C?
strangeloop wijzigde dit bericht 25-06-2004 13:23 (25%)
núnyá gale núnyá gódó
quote:strangeloop schreef op 25 juni 2004 @ 11:36:
[afbeelding]
Ik heb veel zorg en aandacht besteed aan compositie, tekst en interpunctie![]()
C&C?
Stoere fonts, passen geod bij elkaar, ook erg net logo. Leuke rand om het geheel. Bij de AVGL streep bovenaan, misschien een spatie ertussen? de ---- lijn staat niet erg netjes, wordt dat niet automatisch veranderd in een hele lijn in word? (vanuitgaand dat je het daarmee gemaakt hebt) Het blauwe vak steekt goed af bij de achtergrond! Het enige echte vaagheidje is die "don't go wih the flow" onderaan? Wat heeft dat met de actie groep te maken?
vinge wijzigde dit bericht 25-06-2004 13:49 (3%)
Team Newton -www.gromba.nl voor dagelijkse nutteloosheid
Dit is is word gemaaktquote:strangeloop schreef op 25 juni 2004 @ 11:36:
[...]
Iets anders: ik heb 'm eens in 2d stuff part 6 geplaatst, maar er nooit commentaar op gekregen:
[afbeelding]
C&C?
Honger maakt rauwe bonen zoet. Suiker ook!
Bedankt voor het commentaar. Aan de gekloonde streepjes wordt nog gewerkt. De hoorntjes worden waarschijnlijk wat lichter. Met de plaats van de surfer zal ik nog wat spelen.quote:strangeloop schreef op 25 juni 2004 @ 11:36:
[...]
Gaaf en origineel idee, en mooi uitgewerkt. Oog is goed (kleuren, plaatsing). Cool dat de surfer er ook nog is, het maakt de plaat surrealistisch.
De surfer zou misschien wel op een andere plek kunnen, meer in het midden ofzo. Nu is 'ie zo aan het randje, qua evenwicht is dat niet de allerbeste plek.
Op sommige plekken zie je net iets te duidelijk dat er gekloond is (bv. de dubbele kromme strepen rechtsonder). En ik vind zelf de 'hoorntjes' (of whatever) op z'n kop enzo wat onrealistisch. Maar daar weet ik geen goede oplossing voor, misschien hoort het wel gewoon.
type: Misstandquote:strangeloop schreef op 25 juni 2004 @ 11:36:
[...]
/edit
[afbeelding]
C&C?
voor de rest. eh, apart
Everyday's an endless stream, of cigarettes and magazines...
Awel, vinne da erreg dan?quote:Hugo schreef op 25 juni 2004 @ 11:17:
edit:
bwuh yoozer en ik zijn het blijkbaar niet echt met elkaar eens
Tjah, hij is inderdaad gruwelijk lelijk, dus ik denk dat je in je opzet bent geslaagd.quote:strangeloop schreef op 25 juni 2004 @ 11:36:
[...]
[afbeelding]
C&C?
Imperfectie, het hoogste doel
Dit topic is gesloten. ![]()