[2d] post je 2d stuff maar weer - part 7
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw Topicquote:PuCK schreef op 16 juni 2004 @ 22:25:
De rechter is zoveel beter, geeft veel meer diepte aan de plaat.
quote:xzoticate schreef op 16 juni 2004 @ 22:28:
Ik vind de rechter het mooiste. Wel een moeilijke keus, maar uiteindelijk vind ik het blur effect toch mooier. Ik denk ook datg de illusie van de spiegel dan beter naar voren komt. De linker blijft te scherp en daardoor boet hij IMHO wat in aan kracht.
Yep, dat dacht ik ook al. Ik ga in die richting verder dus. Ik denk dat ik het linkermannetje nog wat beter ga tekenen, die valt tegen in het groot.
Dank! Ik ben zelf ook vooral positief verbaasd over het sfeerverschil met de bronfoto. Deze stijl is een heel andere richting, ik zie plotseling heel veel nieuwe dingen voor me!quote:Verder trouwens een zeer mooi plaatje geworden (vooral met het origineel in mijn achterhoofd)
núnyá gale núnyá gódó
Deze gebruiker is verdwenen naar Wikipedia. GoT, het ga je goed!

origineel (ook blauw, dus vandaar m'n kleurkeuze, voor de replies hier beneden )
http://www.majic.nl/nederland.jpg
majic wijzigde dit bericht 17-06-2004 19:59 (37%)
Quid quid latine dictum sit, altum viditur.
leoaq.fm // Spatie Gebruik / I was bent over a broken pinball machine in a bowling alley and I threw it all away.
Ja, precies:quote:leokennis schreef op 17 juni 2004 @ 19:14:
Mooi....alleen de kleuren niet, zou eerder voor bruin oid gekozen hebben

Een accurate trace, maar meer ook niet. Ga je 'm integreren in een ontwerp of er je eigen draai aan geven?quote:majic schreef op 17 juni 2004 @ 18:55:
Trace van een bekende duitse/nederlandse propaganda poster uit de 2de wereldoorlog
[afbeelding]
origineel (ook blauw, dus vandaar m'n kleurkeuze, voor de replies hier beneden )
http://www.majic.nl/nederland.jpg
núnyá gale núnyá gódó
Geen specifieke plannen mee, heb dat altijd al een erg stijlvolle en gave propaganda poster gevonden...en het was een goeie oefening door alle gradaties in het origineel om te bedenken waar ik de overgangen wou gaan hebben.quote:strangeloop schreef op 17 juni 2004 @ 19:55:
[...]
Een accurate trace, maar meer ook niet. Ga je 'm integreren in een ontwerp of er je eigen draai aan geven?
Quid quid latine dictum sit, altum viditur.
waarom blijft een picture bij picserver niet meer staan?
Roland wijzigde dit bericht 18-06-2004 11:37 (104%)
Addicted to Live Graphics
Wat op- en aanmerkingen:
- Typografie. Waarom de tekst centreren? Ziet er rommelig uit. Uitvullen zou beter zijn, zeker omdat je verder in rechte lijnen en blokken werkt. Waarom geen hoofdletters? Het streepje tussen ALFA ROMEO en 'know what your blabla' is niet op z'n plaats, waarschijnlijk een compromis omdat je geen hoofdletters aan de zinnen hebt. ALFA ROMEO is heel erg donker, alleen met goodwill te lezen.
- Over de foto (ben jij dat?) ligt een soort wafelstructuur. Mwa, dat is niet zo hinderlijk bij nader inzien.
- Het oor
- De tekst op de jas heeft geen enkele functie maar leidt heel erg af doordat het precies in het centrum van de poster is.
- Kleur. Over het algemeen is de poster te donker voor deze autoreclame met allure. Misschien zou het wel goed zijn om de onderbalk een contrasterende kleur te geven. Of de donkerrode achtergrond.
P.S.
code:
1
| [img=600][/img] |
from scratch? Dan is 'ie heel netjes. Het valt wel op dat je overal een constante lijndikte hebt. Hoe teken je dit?quote:Schuey schreef op 17 juni 2004 @ 19:27:
beetje met illustrator gekloot
[afbeelding]
in een avondje gedaan, dus niet zo veel soeps
strangeloop wijzigde dit bericht 18-06-2004 09:51 (20%)
núnyá gale núnyá gódó
quote:strangeloop schreef op 18 juni 2004 @ 09:34:
Leuk idee, om zo'n reclame zelf te maken. De compositie is wel goed in grote lijnen. En het grote logo is ook netjes.
- Typografie. Waarom de tekst centreren? Ziet er rommelig uit. Uitvullen zou beter zijn, zeker omdat je verder in rechte lijnen en blokken werkt. Waarom geen hoofdletters? Het streepje tussen ALFA ROMEO en 'know what your blabla' is niet op z'n plaats, waarschijnlijk een compromis omdat je geen hoofdletters aan de zinnen hebt. ALFA ROMEO is heel erg donker, alleen met goodwill te lezen.
Ik heb helaas geen andere lettertypes op mijn pc staan. (ben net verhuisd en geen internet) Anders had ik er nog wel wat meer mee gedaan. Het streepje moet inderdaad vervangen worden. De rode letters van alfa zijn inderdaad wat donker, op het origineel is het beter moet ik zeggen, maar ik zit hier op mijn werk met microsoft photodraw en die veranderd naar eigen inziens nog wel eens wat aan het origineel.
quote:- Over de foto (ben jij dat?) ligt een soort wafelstructuur. Mwa, dat is niet zo hinderlijk bij nader inzien.
Nee het is mijn broertje, Alfa liefhebber
Het oor: Moeten we nog ff mee aan de slag, de tekst op de jas... moeten we nog even mee aan de slag... de kleur, vindt het wel wat hebben!quote:
- Het oor
- De tekst op de jas heeft geen enkele functie maar leidt heel erg af doordat het precies in het centrum van de poster is.
- Kleur. Over het algemeen is de poster te donker voor deze autoreclame met allure. Misschien zou het wel goed zijn om de onderbalk een contrasterende kleur te geven. Of de donkerrode achtergrond.
Addicted to Live Graphics

Oud ckv3b projectje, 'k denk, 'k plaats 't maar even voor de liefhebbers
Het betreft een sheet voor denkbeeldige kunstboek voor pubers, en het ontwerp moest daar dus ook enigzins mee in overeenstemming zijn voor het doelgroep. Resultaat was een 8,5 volgens mij
paar kleine dingetjes waar je bij ckv3b vast niet over na hoeft te denken maar goed,
-Century gothic vind ik meer een font puur voor op scherm, als je het op papier leest, en al helemaal als kop, is het toch iets te saai denk ik, hier had je ook beter een lettertype met schreef kunnen nemen...
-ik denk dat de rechterbladzijde druktechtnich zeer teleurstellend zal zijn, dat felblauw en felroze is niet op deze manier op papier te krijgen (het geeft nu als het ware licht
-de leestbaarheid van de onderste twee alinea's laat een beetje te wensen over, contrast is een beetje laag, maar dit zal op papier wel meevallen denk ik...
-"hoofdstuk" en "13" staat iets te dicht op elkaar..
-"41 en "42" staan te dicht bij de rand...
-ik weet niet hoe groot je het boek had gedacht, maar als dit a4 of iets daar in de buurt moet zijn, dan is de inhoudtekst erg groot...
linkerpagina is perfect
ps. ben je geslaagd?
quote:Hugo schreef op 18 juni 2004 @ 11:27:
Heel erg mooi!
paar kleine dingetjes waar je bij ckv3b vast niet over na hoeft te denken maar goed,
-Century gothic vind ik meer een font puur voor op scherm, als je het op papier leest, en al helemaal als kop, is het toch iets te saai denk ik, hier had je ook beter een lettertype met schreef kunnen nemen...
-ik denk dat de rechterbladzijde druktechtnich zeer teleurstellend zal zijn, dat felblauw en felroze is niet op deze manier op papier te krijgen (het geeft nu als het ware licht)
-de leestbaarheid van de onderste twee alinea's laat een beetje te wensen over, contrast is een beetje laag, maar dit zal op papier wel meevallen denk ik...
-"hoofdstuk" en "13" staat iets te dicht op elkaar..
-"41 en "42" staan te dicht bij de rand...
-ik weet niet hoe groot je het boek had gedacht, maar als dit a4 of iets daar in de buurt moet zijn, dan is de inhoudtekst erg groot...
linkerpagina is perfect
ps. ben je geslaagd?
Hahah, bovenstaande heb ik ook in m'n "evaluatie" gezet en JA ik ben geslaagd, op naar delft
Ik was me goed bewust van bovenstaande punten, maar had slechts 1,5 uur de tijd om dit te bedenken te bouwen
Je zou in feite kunnen zeggen dat die designtechnische fouten mij een hoger cijfer hebben geleverd omdat ik ervan op de hoogte was
prototype wijzigde dit bericht 18-06-2004 13:34 (15%)
quote:Roland schreef op 18 juni 2004 @ 09:17:
Mijn laatste creatie. Echter moet hij nog wel een beetje ge-fine-tuned worden. Zoek zelf maar uit waarTips zijn altijd welkom.
"there thoughts" > "their thoughts"
verder best ok, een ander lettertype mag inderdaad wel
quote:Mr_Kite schreef op 18 juni 2004 @ 13:34:
[...]
"there thoughts" > "their thoughts"
verder best ok, een ander lettertype mag inderdaad wel
Als je gaat mierenneuken, doe het dan wel compleet:
stare at their car
worship their car
but only a few of them
thoughts with their car
quote:prototype schreef op 18 juni 2004 @ 10:30:
[afbeelding]
Oud ckv3b projectje, 'k denk, 'k plaats 't maar even voor de liefhebbers
Het betreft een sheet voor denkbeeldige kunstboek voor pubers, en het ontwerp moest daar dus ook enigzins mee in overeenstemming zijn voor het doelgroep. Resultaat was een 8,5 volgens mij
Ik vind hem echt super!
echt zeer mooi, heb je hem ook nog een keer op papier geprint of laten drukken?
Ben nammelijk erg benieuwd hoe het dan eruit ziet.
Ja, het is uiteindelijk gedrukt op a3 formaat (m'n docent vond 'm ook leuk) en die hangt dus nu bij hem thuisquote:idioteque schreef op 18 juni 2004 @ 14:10:
[...]
Ik vind hem echt super!
quote:idioteque schreef op 18 juni 2004 @ 14:10:
[...]
Ik vind hem echt super!
Ik vind hem eigenlijk niet zo.
Het is een leerboek, en daar is deze indeling niet zo geschikt voor. Het zal ten eerste een duur boek worden, gezien alle fullcolour drukken, maar dat vergeef ik je, want dat hebben schoolboeken wel meer tegenwoordig.
Magenta/Cyaan vind ik geen prettige kleur om te lezen. Als leerling zou ik gaan klagen, je krijgt hoofdpijn van het staren naar die witte lettertjes op zo'n fluoriserende achtergrond voor meer dan vijftien minuten! Het is zeker hip en past goed bij de Andy Warhol stijl, maar wat wil je met de rest van de pagina's?
Pagina's over Mondriaan zou ik bijvoorbeeld helemaal niet daar in vinden passen.
Je had - A. Warhol van mij achter de quote mogen weglaten, sterker nog, zet m niet zo 'tussen' de tekst met lijntjes, het lijkt nu meer op een samenvatting dan een pull-quote. Aanhalingstekens had m ook al veel goed gedaan.
De foto op de andere kant is an sich niet verkeerd, ik vind vooral hoe het kleurverloop naar grijs loopt en dan zo'n diepzwart paginablokje erop erg mooi. Leuk idee voor een andere keer. Echter, de zetspiegel is hier erg verschillend van die op de tekstuele pagina's. Bij de illustratie is de linkermarge 1,5 cm, bij de tekst wel 4,5. Verwarrend En de rechtermarge is op de rechter pagina wel relatief klein. Voor een onderschrift van een foto vind ik die linker tekst te groot, en waarom per sé blauw? Het is maar een onderschrift.
Het vlak wat je aan de illustratie toebedeeld hebt is groot, en ook duidelijk, maar heeft ook als nadeel dat er maar één illustratie op kan staan. Wil je er twee op kwijt, dan zul je die beide een onderschrift moeten geven, waar doe je dat?
In een ander geval zul je een schilderij (al dan niet met lijst) willen afbeelden, en je hebt maar bij het snijden van het boek erop te hopen dat er geen randen afvallen, of juist een detail wat er net wel op had gemoeten.
Je beperkt je zo erg in wat je van een kunstenaar kunt laten zien, stel van Mondriaan zijn vroege en zijn late werk, dan besteed je daar toch zeker al 3 bladzijden aan (schilderij 2x, tekst...)
Ook een onlogische, waarom komt de illustratie voor de tekst? Daarin zou ik je wel vrij laten, ala, leerlingen horen toch alles te lezen dus komen ze vanzelf wel bij de beschrijving, maar het is erg onduidelijk als je de pagina openslaat en begint te lezen van links naar rechts.
Ik snap wel dat je dit gekozen hebt, het moet er uit springen. 'If you had... just one shot... ' (vrij naar Eminem) ... je moet op die 2 pagina's gewoon de hele indruk van dat boek laten zien en dat is moeilijk. Maar probeer er wat meer eenheid in te krijgen, en het wat druk- en leesvriendelijker te krijgen
Dark Blue wijzigde dit bericht 18-06-2004 14:50 (5%)
Dit maak ik. | Innovation won't save the world.
Tis toch gewoon een Ckv dingetje?... ik vindt hem voor een Ckv opdracht toch zeker erg gaafquote:
Paint is tof...
Maarrrr... we zijn hier niet om lief voor elkaar te zijn, we zijn hier om te leren. En van goede kritiek leer je het meeste. Dus DB kan het best met je eens zijn (sterker nog, de meesten zullen het met je eens zijn), maar dat is nog geen reden om geen constructieve kritiek te geven op wat hier geplaatst wordt. Dus kom maar opquote:hioxz schreef op 18 juni 2004 @ 15:49:
Tis toch gewoon een Ckv dingetje?... ik vindt hem voor een Ckv opdracht toch zeker erg gaaf

Zelfportret, aan de hand van deze brakke webcamfoto. Basis heel ruw getraced, verder vooral veel aan nodes gesleept om vormen en vlakken beter te maken. De details waarin 'ie niet lijkt op de foto zijn meer waarheidsgetrouw dan de foto zelf (in de spiegel kijken en vragen aan huisgenoot of 'ie lijkt helpt
Verder nog iets ouds wat ik weer tegenkwam. Fragment van een A4-poster vol met random artwork om te oefenen. Veel patronen gemaakt, transparantie- en lenseffecten, eigenlijk gewoon de grenzen van CorelDraw opzoeken. Het meeste is de moeite niet waard, de poster als geheel is slecht (want onsamenhangend) maar dit hoekje vond ik wel tof:
(klikkebaar)strangeloop wijzigde dit bericht 18-06-2004 16:42 (65%)
núnyá gale núnyá gódó
quote:prototype schreef op 18 juni 2004 @ 13:31:
[...]
Hahah, bovenstaande heb ik ook in m'n "evaluatie" gezet en JA ik ben geslaagd, op naar delft
Ik was me goed bewust van bovenstaande punten, maar had slechts 1,5 uur de tijd om dit te bedenken te bouwen, de evaluatie kwam later nadat het ingeleverd was bij mondeling
Je zou in feite kunnen zeggen dat die designtechnische fouten mij een hoger cijfer hebben geleverd omdat ik ervan op de hoogte was
Hmmm, toch delft?
//edit
laat ik ook nog weer eens wat posten
gisteren begonnen met mn anti-vector poging. Tracen met een brush. Nog wel slordig maar voor een paar minuten werk vond ik het toch wel geinig.

meer poging volgen. En dan wat netter.
Karp wijzigde dit bericht 18-06-2004 18:53 (23%)
Mijn gevarieerde fotolog met elke dag wel ooit eens een nieuwe verse foto.
quote:Dark Blue schreef op 18 juni 2004 @ 14:45:
[...]
Ik vind hem eigenlijk niet zo.
Het is een leerboek, en daar is deze indeling niet zo geschikt voor. Het zal ten eerste een duur boek worden, gezien alle fullcolour drukken, maar dat vergeef ik je, want dat hebben schoolboeken wel meer tegenwoordig.
Magenta/Cyaan vind ik geen prettige kleur om te lezen. Als leerling zou ik gaan klagen, je krijgt hoofdpijn van het staren naar die witte lettertjes op zo'n fluoriserende achtergrond voor meer dan vijftien minuten! Het is zeker hip en past goed bij de Andy Warhol stijl, maar wat wil je met de rest van de pagina's?
Pagina's over Mondriaan zou ik bijvoorbeeld helemaal niet daar in vinden passen.
Je had - A. Warhol van mij achter de quote mogen weglaten, sterker nog, zet m niet zo 'tussen' de tekst met lijntjes, het lijkt nu meer op een samenvatting dan een pull-quote. Aanhalingstekens had m ook al veel goed gedaan.
De foto op de andere kant is an sich niet verkeerd, ik vind vooral hoe het kleurverloop naar grijs loopt en dan zo'n diepzwart paginablokje erop erg mooi. Leuk idee voor een andere keer. Echter, de zetspiegel is hier erg verschillend van die op de tekstuele pagina's. Bij de illustratie is de linkermarge 1,5 cm, bij de tekst wel 4,5. Verwarrend En de rechtermarge is op de rechter pagina wel relatief klein. Voor een onderschrift van een foto vind ik die linker tekst te groot, en waarom per sé blauw? Het is maar een onderschrift.
Het vlak wat je aan de illustratie toebedeeld hebt is groot, en ook duidelijk, maar heeft ook als nadeel dat er maar één illustratie op kan staan. Wil je er twee op kwijt, dan zul je die beide een onderschrift moeten geven, waar doe je dat?
In een ander geval zul je een schilderij (al dan niet met lijst) willen afbeelden, en je hebt maar bij het snijden van het boek erop te hopen dat er geen randen afvallen, of juist een detail wat er net wel op had gemoeten.
Je beperkt je zo erg in wat je van een kunstenaar kunt laten zien, stel van Mondriaan zijn vroege en zijn late werk, dan besteed je daar toch zeker al 3 bladzijden aan (schilderij 2x, tekst...)
Ook een onlogische, waarom komt de illustratie voor de tekst? Daarin zou ik je wel vrij laten, ala, leerlingen horen toch alles te lezen dus komen ze vanzelf wel bij de beschrijving, maar het is erg onduidelijk als je de pagina openslaat en begint te lezen van links naar rechts.
Ik snap wel dat je dit gekozen hebt, het moet er uit springen. 'If you had... just one shot... ' (vrij naar Eminem) ... je moet op die 2 pagina's gewoon de hele indruk van dat boek laten zien en dat is moeilijk. Maar probeer er wat meer eenheid in te krijgen, en het wat druk- en leesvriendelijker te krijgen
De tijd dat jij genomen hebt om dit replytje te tikken, is volgens mij ongeveer gelijk aan de tijd dat ik heb besteed aan dit projectje
Allereerst is het nooit de bedoeling geweest om een leerboek te zijn; ik meen het te hebben omschreven als een boek voor pubers, meer te denken aan een prentenboek ala expose. Staar je je dus vooral niet al te blind op de 'usability fouten', omdat deze simpelweg niet aan de orde zijn
Om even alle misverstanden de wereld uit te helpen, het boek moest vooral aantrekkelijk ogen voor pubers. De analogie kan je hiermee trekken met een eerste indruk van een jongen-meisje; de buitenkant is veelal imho voor een puber bepalend of er uberhaupt wat plaats zal vinden, daarna komt pas haar karakter en hobbies etc... aan de orde, maar eerst wil je toch graag een lekker stuk vlees.
Nahjah, misschien zal ik nog wat ander werk uploaden waarbij functionaliteit hoog in het vaandel staat, en waarbij meteen het contrast sterker merkbaar wordt tussen aantrekkelijk en 'zakelijk', waarbij laatstgenoemde voor een puber als saai ge-evenaard wordt. Maar 'k ga nu eerst even feestvieren
Reg. datum: 27 november 2003
Any comments?

SvenZ wijzigde dit bericht 18-06-2004 23:00 (5%)
quote:SvenZ schreef op 18 juni 2004 @ 22:58:
Een eerste serieuze poging voor een website. Gemaakt in Photoshop CS.
Any comments?
[afbeelding]
Heel kort:
- Te weinig contrast
- The quick brown fox... is een zinnetje dat alle tekens van het alphabet bevat en daarom gebruikt wordt ter demonstratie van fonts. Lorem Ipsum gebruik je voor tekstopvulling.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.