Hoofdcategorieën
Topicacties

[2d] post je 2d stuff maar weer - part 7

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
jellejanvanveelen.nl

Post in dit topic al je zelfgemaakte 2 dimensionale creaties :)
Van Paint tot Photoshop, van vector tot pixel...

De voorgaande topics:
part 1, part 2, part 3, part 4, part 5, part 6

Voor handgetekende of wacom-zuut hebben we een apart topic:
Algemeen tekentopic (handgetekend / wacom only), part 5

Houd het een beetje overzichtelijk, ga niet teveel offtopic please :)
Veel plezier!
Ff een quote uit het oude topic :+
quote:
mattttt schreef op 07 juni 2004 @ 00:35:
Tja, ik begon me een beetje te vervelen en dus uit pure verveling ben ik (een beetje snel, dat wel) begonnen met het overtrekken van mij uit een foto, en daar wat dingetjes bovenop en achterop gegooid..

http://www.matttt.nl/images/rock-and-roll-rebel.png

Clickable
iemand anders nog op of aanmerkingen ?

jazeker | site | picserver

quote:
mattttt schreef op 07 juni 2004 @ 13:53:

[...]

Ik vind de tekst niet bij het plaatje passen (of andersom :+ ). Tekst is Rock & Roll Rebel, maar het plaatje lijkt op een gabber.

Verder hebben de sterretjes in mijn ogen niet echt toegevoegde waarde. Is net alsof ze er nog bijgezet zijn om het nog een beetje op te vullen. [DURF LEEG TE LATEN]
www.clikk.nl
Reg. datum: 28 oktober 2000

quote:

[...]

Ik vind eigenlijk die mens-figuur niet echt passen bij de letters. Sowieso de schaduw er achter vind ik persoonlijk niks. En het is misschien mooier als je ook van die 'krassen' aanbrengd op de zwarte figuur...

Plus, inderdaad, de sterretjes hadden wat mij betreft ook niet gehoeven. :)

OkkE wijzigde dit bericht 07-06-2004 14:27 (11%)

Partyagenda:
12/12 TimeWarp (Maassilo)

It might get loud

http://213.10.119.14/picserver/img.php?/ZS16ZU0JVF9R/6R7801S99IV8/JPEG/1086526591//jap4
C&C?

leoaq.fm // Spatie Gebruik / Jeune Loop

@leokennis: ik zou de vormen wat vloeiender maken. Vooral de banden (waarvan je weet dat ze rond zijn) is het storend dat het wat blokkerig is.
Reg. datum: 04 november 2002

quote:

Anderen zeggen het al; ook ik vind het silhouet niet echt goed bij de tekst passen. Verder: compliment! Ik houd van de kleuren en de gegrungede tekst en de sterretjes zijn geweldig.

---

Alweer een tijd terug begonnen met boekenleggers. Het plan was er (minstens) elke maand één te maken, gewoon om te oefenen. Dit zijn de eerste drie. Het zijn er dus drie, voor en achterkant naast elkaar (dit plaatje is dus niet bedoeld als één creatie - voor wie 'm nogal onsamenhangend vindt :P ). Uiteindelijk geprint op een mooie kleurenlaser, uitgeknipt en geplastificeerd. Best leuk om te doen en om te hebben.

http://www.markdingemanse.nl/misc/got/BL600.jpg
klikkebaar

C&C?

strangeloop wijzigde dit bericht 07-06-2004 18:20 (24%)

núnyá gale núnyá gódó

Sunglasses at night

vind ze een beetje druk voor boekenleggers
maar wel mooi :)

quote:
AgoNitE schreef op 06 juni 2004 @ 11:48:
ohjah, ik heb sinds gister weer een Winamp skin klaar, gemaakt om bij een Windows Visual Style te gebruiken:
Winamp Skin:
[afbeelding]

Windows VS:
[afbeelding]

En Neowin topic over die windows skin:
http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=171656

die theme is echt :9~

kan ik je winamp skin ook ergens downloaden? :>
heb m al gevonden in je opendir
je maakte m vast niet voor niks, maar als je liever niet hebt dat ik m gebruik hoor ik het nog wel
erg stylish _o_ jammer alleen dat hij nog het oude formaat heeft, maar das geen amp ofzo ;)

Punksmurf wijzigde dit bericht 08-06-2004 11:12 (99%)

being high is my total existence
Catch Interactive

Motorfietsende fotoklikker

Mijn 1e eigen gemaakt wallpaper.
[img=448,336,1]http://www.freewebs.com/dutchsoldierforce/images/Galaxy_Gate.jpg xx[/img]
Clickable

Het is in Fireworks en PSP8 gedaan.
de licht inval heb ik met PSP8 gedaan.

Naam is= Galaxy Gate.
formaat = 1024*768

ik vind het wel leuk. ik ga me er wat dieper in verdiepen.

als iemand denkt dat het niet goed is.... Smaken verschillen.
Ideeën zijn wel altijd welkom

Griffin wijzigde dit bericht 08-06-2004 15:58 (3%)

~Iets in de vorm van specs oid...~

Zet een spatie achter .jpg in je link en hij werkt (geeft nu kruisje af en toe, komt doordat freewebs geen hotlinking wil).

Ik vind 'm een beetje saai. Dat is op zich best goed als wallpaper trouwens, lekker rustig. Hoe heb je dit gemaakt?

quote:

hij's fijn
maar: leokennis should go vector
xzoticate zei ook al iets over smoothe lijnen. De horizon is zwaar relaxed, maar de auto is gewoon jammerlijk ruw en de tinten in de lucht zijn ook te hoekig.

strangeloop wijzigde dit bericht 08-06-2004 14:58 (48%)

núnyá gale núnyá gódó

Idd. Wat aan de saaie kant. Maar het hoeft voor een wallpaper natuurlijk ook niet van je beeldscherm af te spatten.
Wel zou ik de tekst nog wat aanpassen (duidelijker). Naar mijn idee is jouw tekst ook onder een laag terecht gekomen.
I O+ Code

quote:
strangeloop schreef op 08 juni 2004 @ 14:43:

Ik vind 'm een beetje saai. Dat is op zich best goed als wallpaper trouwens, lekker rustig. Hoe heb je dit gemaakt?

Met Fireworks de achtergrond, en met PSP het licht eroverheen.

Heeft hij me vandaag verteld op school :+

Tweakblog - GR Shared Items
"The road to hell is paved with spacer gifs and nested tables"

Motorfietsende fotoklikker

quote:

Ik heb het zo gedaan:
1: eerst in fireworks de basis gemaakt
--->1.1: eerst een blauwrechthoek
--->1.2: dan als effect de eclipse kiezen
--->1.3: beetje die eclipse gaan vervormen.
2: daarna opslaan als .png en dan exporteren naar .jpg
3: de .jpg openen in PSP8 en dan de lichtinval doen. (zit een tooltje voor bij)

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is

quote:
Naar mijn idee is jouw tekst ook onder een laag terecht gekomen.
De tekst is niet onder een laag teregt gekomen. Ik heb expres het effect 'blur' (een van de vele effecten in Fireworks) overheen gegooid. dit vind ik persoonlijk wat mooier. Als je dat blur namelijk niet doet dan vind ik de tekst er een beetje uitspringen. ; vooral als het wit is.

Griffin wijzigde dit bericht 08-06-2004 15:49 (33%)

~Iets in de vorm van specs oid...~

I O+ Code

quote:
Griffin schreef op 08 juni 2004 @ 15:46:

De tekst is niet onder een laag teregt gekomen. Ik heb expres het effect 'blur' (een van de vele effecten in Fireworks) overheen gegooid. dit vind ik persoonlijk wat mooier. Als je dat blur namelijk niet doet dan vind ik de tekst er een beetje uitspringen. ; vooral als het wit is.
Kan je dan niet een beetje met de opacity spelen? Alles op de afbeelding is recht en scherp en dan zijn de letters ineens heel vaag.

Tweakblog - GR Shared Items
"The road to hell is paved with spacer gifs and nested tables"

It might get loud

quote:
strangeloop schreef op 08 juni 2004 @ 14:43:
Zet een spatie achter .jpg in je link en hij werkt (geeft nu kruisje af en toe, komt doordat freewebs geen hotlinking wil).

[...]

hij's fijn
maar: leokennis should go vector
xzoticate zei ook al iets over smoothe lijnen. De horizon is zwaar relaxed, maar de auto is gewoon jammerlijk ruw en de tinten in de lucht zijn ook te hoekig.

Die BG heb ik geleend van een andere afbeelding van een forummer :D

Maar met Illustrator heb ik nog wat ik in het begin met Photoshop had: 1000'en instellingen....WAAAAH! Zelfs de meest basis instelling kan ik niet vinden :X

Verder vind ik het programma nogal traag werken, niet responsive. En mijn computer is meer dan snel genoeg...

Illustrator niet snel? volgens mij doe je dan wat fout. Ik vind Illustrator echt heel fijn werken.

Het belangrijkste is dat je de pen tool onder controlle krijgt. En dat is zo gebeurd. Want die zul je toch het meeste gebruiken in illustrator.

I scream, you scream, we scream for icecream!

It might get loud

Kijk de pen tool doet het gewoon snel maar als je écht een effect oid gaat toevoegen...dan is PS een stukkie sneller...

Tja en die pen-tool, dat ding tekent volgens mij gewoon random curves; je hebt niet 100% controele. Hoe moet ik daar dan in God zijn naam een auto mee overtrekken :?

quote:
leokennis schreef op 08 juni 2004 @ 16:40:
Kijk de pen tool doet het gewoon snel maar als je écht een effect oid gaat toevoegen...dan is PS een stukkie sneller...

Ligt eraan hoe bedreven je bent natuurlijk. Niet dat ik heilig ben natuurlijk ;)

quote:
Tja en die pen-tool, dat ding tekent volgens mij gewoon random curves; je hebt niet 100% controele. Hoe moet ik daar dan in God zijn naam een auto mee overtrekken :?

Je moet ook niet op die blokjes klikken als je een curve trekt, dan krijg je idd niet wat je wilt hebben.

Ik heb ff snel wat opgezocht, maar kijk hier eens. (ik maar even gekeken, maar het zag er wel goed uit.)

I scream, you scream, we scream for icecream!

quote:
leokennis schreef op 08 juni 2004 @ 16:40:

Ik zou je ook niet willen aanbevelen om elke lijn apart met de Pen-tool over te tekenen; Illustrator heeft een Autotrace-feature die je in de meeste gevallen goed op weg kan helpen (zie link).

Coreldraw heeft overigens wat meer mogelijkheden wat dit betreft, namelijk een apart tooltje, CorelTRACE, met heel veel finetuning-mogelijkheden en verschillende manieren van tracen.

núnyá gale núnyá gódó

Team Newton!
Reg. datum: 04 juni 2003

Mooie startpost!

:>

Team Newton -www.gromba.nl voor dagelijkse nutteloosheid

It might get loud

quote:
strangeloop schreef op 08 juni 2004 @ 17:15:
[...]

Ik zou je ook niet willen aanbevelen om elke lijn apart met de Pen-tool over te tekenen; Illustrator heeft een Autotrace-feature die je in de meeste gevallen goed op weg kan helpen (zie link).

Coreldraw heeft overigens wat meer mogelijkheden wat dit betreft, namelijk een apart tooltje, CorelTRACE, met heel veel finetuning-mogelijkheden en verschillende manieren van tracen.

Dat auto-trace van Illustrator werkt niet helemaal goed volgens mij :X

Als ik een contrastrijk plaatje neem (koe in een gron weiland), en ik selecteer een witte vlek, dan krijg ik een soort dikke zwarte streep dwars door het plaatje heen, gevuld met wit. Default-settings...

Alles van waarde is weerloos
Reg. datum: 19 april 2003

quote:
leokennis schreef op 08 juni 2004 @ 17:30:
[...]

Dat auto-trace van Illustrator werkt niet helemaal goed volgens mij :X

Als ik een contrastrijk plaatje neem (koe in een gron weiland), en ik selecteer een witte vlek, dan krijg ik een soort dikke zwarte streep dwars door het plaatje heen, gevuld met wit. Default-settings...

Ok, omdat ik hier veeeel te vaak vragen over lees, hier mijn hulp voor alle lieve kleine kindertjes! Ik heb dit deels al een keer in een ander specifiek topic gezet, maar niet iedereen leest dat, vandaar.

De standaard trace in Illy is nogal brak, je kunt er enkel duidelijke lijnen mee overnemen uit je plaatje, en daar is alles mee gezegd. Niet het noemen waard. Dan heeft Adobe natuurlijk een fijn pakketje wat het wel kan (Streamline), maar ik vind het niet echt een lekker programma om mee te werken. Ik wil gewoon lekker met de instellingen kunnen kloten (want dat blijft tracen) en dan zien hoe het eruitziet.
CorelTrace heb ik ook wel gebruikt, maar dat was lang geleden voor mij.
In elk geval zal ik de eerste zijn die gratis alternatieven toejuicht, en een tijd terug vond ik een gratis trace programmaatje waar ik helemaal verliefd op ben geworden.

Het gaat om een combinatie van 3 (of eigenlijk 4, als je Java meetelt) programma's:

Al deze programma's zijn opensource projecten op SourceForge, de linkjes sturen je naar de betreffende pagina's. Ik heb jullie wat moeite bespaard en de huidige versies allemaal samen in 1 rar gedaan, het enige dat je hiermee hoeft te doen is uitpakken in je program files dir (of ergens anders). "Installeren" hoeft dus niet.
>> http://www.student.io.tudelft.nl/io1144677/trace.rar
er zit al een directory Trace in de rar waar alle andere programma's onder staan, dus je hoeft echt alleen maar naar je programma directory te unrarren, anders krijg je van die domme dubbele dirs

Als je Java nog niet hebt geinstalleerd (je kunt dit controleren in je control panel bij Add/Remove hardware (of Software), moet je dit nu eerst doen:
http://java.sun.com/j2se/1.4.2/download.html
daar kies je "J2SE v 1.4.2_04 JRE" (dus niet SDK, die is veel groter)

als je die (voor windows) gedownload hebt zou het in principe moeten werken.
Je kunt het programma dan opstarten door naar de directory te gaan waar je trace.rar hebt uitgepakt, dan de subdirectory "delineate" en dan op delineate.bat te dubbelklikken. Daar kun je uiteraard ook een snelkoppeling naar maken.

Werkt dit nog niet, dan moet je datzelfde bestand rechtermuisknop > edit doen. Daar moet je dan op de 2e regel het eerste gedeelte (het stuk voor "bin") in de directory van je java installatie veranderen. let er dan wel op dat je geen directorynamen met spaties gebruikt, in dat geval moet je het DOS-equivalent gebruiken (in het geval van "Program Files" dus "progra~1".

Als hij is opgestart en je hebt je plaatje geselecteerd (bij of het autotrace tabje, ofwel potrace tabje), kun je op run drukken. Hij zal voor beide programma's 1 keer vragen waar je die hebt neergezet. Gewoon even bladeren en autotrace.exe/potrace.exe aanklikken (uiteraard afhankelijk van in welk tabje je zit)

Verder kunnen er met de standaard instellingen in echte foto's vrij snel gaten vallen, maar je zult met wat tweaken best mooie resultaten krijgen. Despeckle en error treshhold hebben daar de meeste invloed op. Error treshold kun je bij foto's lekker strak zetten: 0,1, en despeckle level op z'n hoogst in dat geval. De despeckle treshhold moet je een beetje mee schuiven (en dan wel telkens op run drukken, realtime zou het iets te veel vragen van je computer). Als je je muis boven de regelschuifjes houdt kun je voor veel dingen zien wat het doet, kijk daar ook gewoon even naar.

Zwart-wit dingen, of dingen met veel contrast kun je meestal gewoon het beste in potrace doen, die geeft voor strips bijv. heerlijke resultaten. Foto's komen het beste uit Autotrace (uiteraard; kleur), maar potrace geeft soms ook mooie zwart-wit effecten. Autotrace heeft de functie 'centerline' voor als je echt een strakke lijnen tekening hebt (stel je wilt een wireframe of een bouwtekening tracen). Die functie levert dus lijnen ipv compound vlakken.

Ik weet het, een heel verhaal, maar geloof me, het is het absoluut waard! Uiteindelijk is het allemaal niet zo veel werk, ik heb het hier gewoon uitgebreid behandeld. Toen ik het voor het eerst ging installeren had ik namelijk wat problemen, omdat de instructies uit de readme van Delineate niet helemaal klopten.

happy tracing :+

Sunglasses at night

_o_ tnx, dat klinkt interessant!
hopen dat ik vanavond even tijd heb om te proberen :)

being high is my total existence
Catch Interactive

MrKite, bedankt voor de tools en de uitleg! Ik heb er al even kort naar gekeken, ik post wel iets als ik een resultaat heb.

Eerst iets anders:
http://www.vormdicht.nl/misc/got/dissonant600.jpg

WIP, gewoon wat oefenwerk.

Er is in ieder geval nog iets met de kleuren voor m'n gevoel.

C&C?

núnyá gale núnyá gódó

nimation

kleuren zijn goed... ik zou geen dropshadow onder dat platenspelerachtige geval doen... en het kadertje is ook niet echt mooi... de vorm wel, maar het ziet er een beetje lomp uit misschien iets dunner doen allemaal...

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: