Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

[WC] Het grote waterkoelingtopic deel IX

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

• RapidAngel
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 17-03-2011
quote:
Mojo_PowaH schreef op 20 juni 2004 @ 22:04:
of te wel et komt bij fictions vandaan
Wat is fictions? 8)7

• MYST
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 31-08 16:24
quote:
Fictions is de organisator van de grootste inkoopactie ooit(rarara op welke site :p )

• crashoverride
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 01:08

crashoverride

Koffie-Override

quote:
ToolkiT schreef op 21 juni 2004 @ 13:03:
[...]

yep:

http://www.ofoto.com/I.js...56x5&x=0&y=ftd0oi
pic 2 en 3.
Pic 2 is een plastic koppestukje gekocht bij http://www.pccasegear.com/category45_1.htm
Maar heeft slechts aan 1 kant 'ribbels' en is dus een mindere oplossing.. maar wegens ruimte gebrek aan slanglengte toch gebruikt (zie pic 25)

Pic 3 is het koppelstuk los en pic 19 het eind resultaat.
Thank you thank you _/-\o_ _/-\o_

Edit:
Daarstraks ff zitten passen en meten met m'n pa (die nou trouwens erg voor WC is :D), ik denk dat ik de radiator voor uit m'n case laat steken.... Geeft wel een bruut aanzicht :)
Zodra ik m'n pomp etc. binnen heb, ga ik ook een verloop knutselen voor dik naar dunne slang en weer vice versa....

crashoverride wijzigde deze reactie 21-06-2004 22:31 (25%)

Hardware choice: "Important stuff like the colour of the front panel, how many lights there are, if it's got a cool name like INTERCEPTOR or something similar. That sort of thing..."
"Life's not fair," I reply. "But the root password helps."

• ToolkiT
  • Laatst online: 18:17

ToolkiT

brit-tweaker

quote:
No worries mate! ;)

En veel succes ermee!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• jippen
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 06-08 10:04
een vraagje over black ice extreme II

ik zou deze willen bestellen op watercooling.de (redeljk goedkoop daar)
maar die komen met fittings 1/4
kan ik deze veranderen naar 1/2 ?
of moet ik een BIX kopen met 1/2 aansluitingen?

dank bij voorbaat.

ps: is het daar save om iets te bestellen via post ? iemand ervaring mee ?
ook wil ik matriaal bestellen bij Tweakstore
en FreezingHardware -> ook te vertrouwen ?

• QlimaX
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 04-08 21:37
Als ik het goed heb zijn het geen fittingen maar 1/4 schroefdraad, zodat je je eigen fittingen erop kan zetten zoals je die bijvoorbeeld kan vinden op www.tweakstore.net > Watercooling > Fittings > Straight.

• aramdin
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 01-02 20:05

aramdin

ND-Photo.nl

quote:
jippen schreef op 22 juni 2004 @ 11:12:
ps: is het daar save om iets te bestellen via post ? iemand ervaring mee ?
ook wil ik matriaal bestellen bij Tweakstore
en FreezingHardware -> ook te vertrouwen ?

Ik denk dat de overgrote meerderheid van de GoT-ters wel ervaring hebben met bestellen via de post. Ik zelf ook en moet zeggen dat ik tot nu toe weinig problemen heb gehad (afklop afklop)

Ik weet niet of je gehoord hebt van de shop survey @ tweakers.net, maar daar staan veel winkels in met gebruikerservaringen.

http://www.tweakers.net/shopsurvey

Om je vraag deels te beantwoorden: Freezinghardware + Tweakstore zijn beide te vertrouwen, al zou ik bij Tweakstore proberen langs te gaan, sinds de eigenaar het retedruk heeft. Ik denk dat je dan lang kan wachten op je bestelling...

ND-Photo.nl (Portfolio) / Ducked.nl (Blog) / PSN ID: nerd2k3

• jippen
ha thx nu is het duidelijk

"Deze Slagpilaar heeft een 13mm ( 1/2inch ) aansluiting en 1/4inch draad. "
en die draad past dan in de BIX en heb 13 mm aansluiting.

handig moest dit in het volgende wc topic vermeld staan.

• Mojo_PowaH
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 04-06-2005
update betreft de dd tdx temps

setup:

dd tdx, gf4 blok, chipset blok, hydor l20, evo 240 rad, aqua resevoir, angeleye resevoir, eheim 1048

2400+ 35 watt mobile @2650 mhz @ 1.8 vcore

fans uit > 43 graden idle
fans @ 4.5 volt > 36 graden idle
fans @ 12 volt > 29 graden idle

kamer temp een graden of 20

http://users.dfu-clan.net/mojo/index/ |

• El Snorro
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 25-02 11:53
quote:
Mojo_PowaH schreef op 22 juni 2004 @ 15:34:

setup:

dd tdx, gf4 blok, chipset blok, hydor l20, evo 240 rad, aqua resevoir, angeleye resevoir, eheim 1048

ik wil stressed temps hebbe :9

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• Mojo_PowaH
quote:
El Snorro schreef op 22 juni 2004 @ 15:45:
[...]

ik wil stressed temps hebbe :9
tel er 4 tot 6 graden bij

• Epsilon
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:55

Epsilon

quote:
eltinio schreef op 21 juni 2004 @ 00:29:
[...]

een scooter radiator met 2x 120 mm fan aan de voorkant van het rad en 2x 120 mm aan de andere kant van het rad
Zal wel gaan :)

• irongangster
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 23-06-2009
Hey,

Ik ga vrijdag m'n bestelling ophalen @ tweakstore,
Maar nu zit ik toch nog met iets. Ik wil 2 blowholes maken in de bovenkant van m'n kast voor m'n 12cm fans die op m'n evo 240 radje komen.
Maar misschien ik liever een kleinere radiator eigenlijk, voor rond de 60 euro. Is het slim om een Black ice pro te nemen in plaats van die evo? Deze kan je makkelijker kwijt, of maakt het erg veel verschil?
'k heb namelijk nog niet erg mooie gfrote kasten gezien die ik wil kopen.
En dan nog iets, Je moet het hele gebeuren eerst 24uur test laten draaien, tenminste, dat is mij aangeraden. Maar moet je dan je cpu block na het testen er met slangen en al op zetten of is het beter om eerst de boel weer leeg te laten lopen en dan pas alles aan te sluiten,

Alvast bedankT!

• jippen
ben alles aan het opzoeken , en aan het uitdokteren
omdat ik een xaser III heb en geen plaats heb voor een dual drive cd-rom bay
maar toch parallel wil werken dacht ik aan het volgende
http://users.pandora.be/jippen/watercooling.gif
in hoeverre dit uitvoerbaar is weet ik niet
graag jullie mening hierover
alle aansluitingen worden 1/2
kan het kwaad dat er meer buis wordt gebruikt of moet de kring zo kort mogelijk?
is dit uitvoerbaar?
bestaan er exterene bays met 3 aansluitingen (zodat die floppy drive bay er van tussen kan?
of gebruik ik best een single cd-rom bay (minder water ) hoeveel kan hier eigenlijk in ?

ik ga de 3 waterblokken (cpu,nb,gpu) gebruiken van asetek allen met 1/2 fittings

EDIT: dit lees ik juist in een review: Pump - CPU block - VGA block - Northbridge block - radiator - reservoir - pump and so on. This in my eyes is the most effective way to do it and I think it would be useful if Asetek made this slightly clearer in the provided instructions. (is dit waar ?)

jippen wijzigde deze reactie 22-06-2004 20:04 (17%)

• Garrett
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:48

Garrett

Watercooler

quote:
Mojo_PowaH schreef op 22 juni 2004 @ 15:34:

setup:

Waar heb je die TDX vandaan?
Ik wil zelf eigenlijk wel de S-TDX (de Silver-TDX dus) :9~

Back to airwatercooling....

• crashoverride

crashoverride

Koffie-Override

quote:
irongangster schreef op 22 juni 2004 @ 18:26:
En dan nog iets, Je moet het hele gebeuren eerst 24uur test laten draaien, tenminste, dat is mij aangeraden. Maar moet je dan je cpu block na het testen er met slangen en al op zetten of is het beter om eerst de boel weer leeg te laten lopen en dan pas alles aan te sluiten,
Ik ga binnen kort ook beginnen met het inbouwen, ik bouw 'm eerst helemaal in de lege case op test 'm en dan gaat m'n mobo enz er pas in....

Ik heb een heel erg mooie case daarvoor, het mobo kan inc alle kaarten via een slide panel er uit en er in :) Daar kan alles er van te voren mooi in :D

Hardware choice: "Important stuff like the colour of the front panel, how many lights there are, if it's got a cool name like INTERCEPTOR or something similar. That sort of thing..."

• MYST
  • Laatst online: 31-08 16:24
quote:
Garrett schreef op 22 juni 2004 @ 22:21:
[...]

Waar heb je die TDX vandaan?
Ik wil zelf eigenlijk wel de S-TDX (de Silver-TDX dus) :9~
Via fictions, staat er ergens wel in waarsch.

• aramdin

aramdin

ND-Photo.nl

quote:
irongangster schreef op 22 juni 2004 @ 18:26:
Hey,

Ik ga vrijdag m'n bestelling ophalen @ tweakstore,
Maar nu zit ik toch nog met iets. Ik wil 2 blowholes maken in de bovenkant van m'n kast voor m'n 12cm fans die op m'n evo 240 radje komen.
Maar misschien ik liever een kleinere radiator eigenlijk, voor rond de 60 euro. Is het slim om een Black ice pro te nemen in plaats van die evo? Deze kan je makkelijker kwijt, of maakt het erg veel verschil?
'k heb namelijk nog niet erg mooie gfrote kasten gezien die ik wil kopen.

Alvast bedankT!
Tip: koop de DangerDen Heatercore + Plexi fanshroud, dan ben je voor
code:
1
47 + 15 = 62 euro

klaar :) Deze zal beter presteren dan een Black Ice Pro, vraag maar aan de eigenaar van Tweakstore :7

Ivm testdraaien, ik heb tot nu to nooit langer dan 15mins getestdraaid :) Het is wel handig en super safe om het te doen, maar als je alles Quadruple checked moet het ook goedkomen. Ik heb nooit de tijd om het 24uur te testen, sinds ik na het monteren gelijk weer achter mn pc wil klimmen :)

Als je het hebt gemonteerd & getestdraaid, niets meer veranderen, anders heb je het natuurlijk voor niets gedaan en kan je nog een keer 24uur testdraaien 8)7 !!!

// @Jippen
In mijn systeem gaat iets meer dan een liter demi water + nog wat anti corrosie. Ik heb zelf dan een 5.25" Bay res. Als je een floppy bay neemt, dan zal dat een stuk minder worden natuurlijk. Ik denk dat die 2de res onnodig is (coolplex), uiteindelijk maakt het niet uit hoeveel water er in je systeem zit, het gaat om de radiator die de warmte kwijt moet kunnen.

Ik heb zelf ook gedacht om na mn Whitewater parallel verder te gaan. Ik weet alleen niet wat voor impact het heeft op de flow en op de cooling. De Asetek blokjes voor NB + VGA heb ik ook overwogen, maar na overclockers.com gelezen te hebben voor reviews, heb ik uiteindelijk gekozen voor andere. Als je het parallel gaat aansluiten wil ik graag je bevindingen horen!

* aramdin wacht op de Swifttech MCW50-T (80watt pelt) & DangerDen Z blokje })

aramdin wijzigde deze reactie 22-06-2004 22:47 (22%)
Reden: More Info

• crashoverride

crashoverride

Koffie-Override

Nog misschien een domme vraag over het vullen....
Ik gooi dus eerst water in m'n res. wacht dan totdat het een beetje gezakt is en dan :? Want plekken zoals de cpu + rad. zal nooit uit zichzelf water komen, omdat je zoveel water druk niet krijgt door alleen de zwaartekracht, of gewoon ff de pomp aan zetten :? :?

• Baronekke
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 18-09-2012

Baronekke

Jackson Brother 5

quote:
crashoverride schreef op 23 juni 2004 @ 07:42:
Ik gooi dus eerst water in m'n res. wacht dan totdat het een beetje gezakt is en dan :? Want plekken zoals de cpu + rad. zal nooit uit zichzelf water komen, omdat je zoveel water druk niet krijgt door alleen de zwaartekracht, of gewoon ff de pomp aan zetten :? :?
Je vult je reservoir even helemaal, dan zet je de pomp aan zodat 't water rondgepompt wordt. Niet schrikken van de herrie in eerste instantie, dat is normaal.
Vervolgens moet je wel bij blijven vullen (afhankelijk van hoe groot je reservoir is) totdat ie na volledig rond te pompen mooi gevuld is, als je niet klaar staat om bij te vullen zodra je de pomp aanzet dan gaat dat ding als een gek lucht aanzuigen :)
Vervolgens moet je effe een tijdje wachten tot de lucht uit je systeem is.

//edit//
Voor wat betreft 'domme vragen', persoonlijk geef ik liever 100x hetzelfde antwoord aan iemand die bevestiging nodig heeft, dan dat er 99 mensen 't vragen en eentje zelf aan de slag gaat en het verneukt. Natuurlijk wel binnen de perken van het 'search even' kader.. ;)

Baronekke wijzigde deze reactie 23-06-2004 08:26 (15%)

dus...

• El Snorro
quote:
crashoverride schreef op 23 juni 2004 @ 07:42:
Wat je ook kan doen is gewoon 1 slang (die weer terug naar je res gaat aan het eind van je setup) los laten hangen. Water in je res doen, ff aan die slang zuigen, w8te tot je res weer leeg/leger is en dan weer herhalen tot je water in je mond krijgt.

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

• aramdin

aramdin

ND-Photo.nl

quote:
El Snorro schreef op 23 juni 2004 @ 09:01:
Wat je ook kan doen is gewoon 1 slang (die weer terug naar je res gaat aan het eind van je setup) los laten hangen. Water in je res doen, ff aan die slang zuigen, w8te tot je res weer leeg/leger is en dan weer herhalen tot je water in je mond krijgt.
Dit raad ik niet aan..., tenminste niet totdat je water in je mond krijgt...Ik gebruik namelijk Innovatek Innovaprotect. Ik kreeg een keer een paar druppels op mn hand en kon na een minuut of 10 stukjes vel van mn hand aftrekken :X Dat wil ik dus niet meer meemaken, al helemaal niet in mn mond!

Ik heb het als volgt gedaan. Trechter in mn res, water bijvullen. Bij mij liep er toen al water in mn slangen, ik heb ook de kast schuin gehouden (laten steunen op een boek), dat hielp erg veel. Als het goed is heb je alle spullen nog niet vast gezet, wat betekent dat je je pomp e.d. op zn kop kan houden.
Je pomp mag nooit een "dry run" doen! Dan mag je em zsm terugbrengen.

Als je van mening bent dat er nu ff niet meer water in kan, sluit je res, zet je pomp kort aan. Er wordt nu als het goed is keihard lucht geaccelereerd vanuit je pomp + radiator. Zet de pomp weer uit en vul je res weer bij. Daarna kan je je pomp gewoon laten runnen. het zal ongeveer een dag in beslag nemen, voordat alle lucht uit je systeem is.

• jippen
De beste volgorde voor een waterkoelsysteem is : Reservoir -> Pomp ->radiator -> waterkoelblok -> terug naar reservoir. Als we ook nog waterkoelblokken voor de Northbridge en de grafische kaart gebruiken dan voegen we deze tussen het CPU waterkoelblok en het reservoir toe.

Het water zal het warmst zijn na het verlaten van het CPU waterkoelblok. Vanaf daar zal de temperatuur alleen maar dalen. (Tenzij er nog andere koelblokken aanwezig zijn). De pomp is het laatste onderdeel dat eventueel nog warmte aan het water kan toevoegen dus daarom hebben we radiator na de pomp en is het water dat naar de CPU gaat zo koel mogelijk is. Het reservoir zit voor de pomp om te voorkomen dat de pomp lucht kan uitzuigen. Er zit een buffervoorraad voor de pomp, de zuig van de pomp heeft dus altijd voldoende water.

gevonden op casejunkies , en volgens mij een redelijke logische uitleg

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:25

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb nog even een apart vraagje, ik heb een Hydor L20 en zit nu op me vrije dag lekker te prutsen waar ik me onderdelen zal plaatsen in me kast en bij een aantal opstellingen zou ik de pomp op z'n zijkant moeten plaatsen, nu heb ik dit al vaak genoeg gezien en gehoord om aan te nemen dat dit geen kwaad kan voor de pomp (als het wel zo is zeg het dan even) maar ik wil dit toch even testen.
Nu heb ik de beschikking over een groote hoeveelheid water (+/- 20k liter ;)) waat het pompje uit kan pompen maar daar zit chloor in, kan dit kwaad voor eht pompje, aanslag oid ?

Gabriël i5

• Syzzer
  • Laatst online: 24-08 10:56

Syzzer

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Die-Hard Pruts0r

Hehehe, zwembad in de tuin? ;)

Ik heb al eens chloorwater door me pomp gepompt en die werkt ook nog perfect (ook een Hydor L20). Ik mag dus aannemen dat t geen probleem is.

• ThePinguin
  • Niet online

ThePinguin

Core2Duo

quote:
jippen schreef op 22 juni 2004 @ 19:06:
ben alles aan het opzoeken , en aan het uitdokteren
omdat ik een xaser III heb en geen plaats heb voor een dual drive cd-rom bay
maar toch parallel wil werken dacht ik aan het volgende
[afbeelding]
in hoeverre dit uitvoerbaar is weet ik niet
graag jullie mening hierover
alle aansluitingen worden 1/2
kan het kwaad dat er meer buis wordt gebruikt of moet de kring zo kort mogelijk?
is dit uitvoerbaar?
bestaan er exterene bays met 3 aansluitingen (zodat die floppy drive bay er van tussen kan?
of gebruik ik best een single cd-rom bay (minder water ) hoeveel kan hier eigenlijk in ?

ik ga de 3 waterblokken (cpu,nb,gpu) gebruiken van asetek allen met 1/2 fittings

EDIT: dit lees ik juist in een review: Pump - CPU block - VGA block - Northbridge block - radiator - reservoir - pump and so on. This in my eyes is the most effective way to do it and I think it would be useful if Asetek made this slightly clearer in the provided instructions. (is dit waar ?)
Denk wel dat het haarbaar is maar ik weet niet of de waterflow na de cpu tot die bay effect gaat hebben op de temperatuur van het water. Misschien dat de ene kant sneller gaat dan de ander. Ik zou het in ieder geval niet doen.

Jij wil een bay met 3 aansluitingen... volgens mij bestaan die dingen niet. Wat je wel kan doen is een Y stuk gebruiken om de slangen weer bijelkaar te krijgen.

• T-Blizzard
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 01-09 13:19
Hmmm ik heb nu zo ver als mogelijk mijn waterkoelsetje bij elkaar

- aquacomputer 12 cm rad
- Hyder l20 pomp
- CuttingEdge Bayres. 2 x 3½ reservoir
- AseTek antarctica koelblok...

Die kwam vanmorgen enige probleem wat ik nu heb is dat me condensators op mijn epox 8rda+ aan een kant net in de weg zitten |:(
Dus ik kan een stukkie van deksel afhalen met als nadeel dat ik hem nooit meer op een amd 64 bord ga krijgen... :|

|| ASUS P5B-Plus Vista Edition || Intel Core 2 Duo || 2048 PC667 || Evga 7900GS || DDT2200 || LG L204WT

• D-Three
  • Laatst online: 02-09 11:59
Dit vind ik wel een leuk bayreservoir maar zou ik dit ding zonder veel problemen kunnen open maken?
http://www.tweakstore.net/shop/images/cc_2x514Clear.jpg
quote:
T-Blizzard schreef op 23 juni 2004 @ 15:42:
Hmmm ik heb nu zo ver als mogelijk mijn waterkoelsetje bij elkaar

- aquacomputer 12 cm rad
- Hyder l20 pomp
- CuttingEdge Bayres. 2 x 3½ reservoir
- AseTek antarctica koelblok...

Die kwam vanmorgen enige probleem wat ik nu heb is dat me condensators op mijn epox 8rda+ aan een kant net in de weg zitten |:(
Dus ik kan een stukkie van deksel afhalen met als nadeel dat ik hem nooit meer op een amd 64 bord ga krijgen... :|
Of de condensatoren er af halen en er nieuwe instoppen met langere pootjes zodat je ze kan omleggen op jouw moederbord! :P

I only do what the voices in my wife's head tell her to tell me to do

• Dr. Ali
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 05-09-2005
Weet iemand hoe dat zwarte ding heet. Het is voor je voeding kabel doorheen te dauwen (zonder dat het water meegaat)

http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1471-1457.gif

Dr. Ali wijzigde deze reactie 23-06-2004 19:18 (35%)

• T-Blizzard
quote:
Dr. Ali schreef op 23 juni 2004 @ 19:17:
Weet iemand hoe dat zwarte ding heet. Het is voor je voeding kabel doorheen te dauwen (zonder dat het water meegaat)

[afbeelding]
zo ver ik weet noemen ze dat een wartel :)

|| ASUS P5B-Plus Vista Edition || Intel Core 2 Duo || 2048 PC667 || Evga 7900GS || DDT2200 || LG L204WT

• Dr. Ali
quote:
T-Blizzard schreef op 23 juni 2004 @ 20:26:
[...]

zo ver ik weet noemen ze dat een wartel :)
Jah dat zocht ik :)

• crashoverride

crashoverride

Koffie-Override

quote:
Wel met afdichtingsrubber ;)

Edit:
Morgen eens opzoek naar een 6mm ID slang bij de Intratuin.....
De Gamma en de Praxis hadden dat niet :/

crashoverride wijzigde deze reactie 23-06-2004 21:49 (28%)

• Dr. Ali
quote:
crashoverride schreef op 23 juni 2004 @ 21:48:
[...]

Wel met afdichtingsrubber ;)

Edit:
Morgen eens opzoek naar een 6mm ID slang bij de Intratuin.....
De Gamma en de Praxis hadden dat niet :/
Weet iemand waar je dat kan halen ?

• aramdin

aramdin

ND-Photo.nl

quote:
T-Blizzard schreef op 23 juni 2004 @ 15:42:
Das wel vet irri! Wat je kan doen is tegen die tijd gewoon een ander blok kopen? Zit er niet nog een ander deksel bij? Ik meen me iets gelezen te hebben over een Astek blok die met 2 deksels geleverd werd.
quote:
denblom schreef op 23 juni 2004 @ 15:34:
Jij wil een bay met 3 aansluitingen... volgens mij bestaan die dingen niet. Wat je wel kan doen is een Y stuk gebruiken om de slangen weer bijelkaar te krijgen.
Bestaan helaas wel ;) Ik heb een tijdje geleden bij Tweakstore een Typhoon Bay res gehaald en die heeft een viertal aansluitingen :)

Lijkt me genoeg dus :9

Hier nog een review > Primochill Bay res @ www.gruntville.com (die heeft er 6 :7 )

aramdin wijzigde deze reactie 24-06-2004 00:51 (36%)

• T-Blizzard
[quote]aramdin schreef op 24 juni 2004 @ 00:46:
[...]

Das wel vet irri! Wat je kan doen is tegen die tijd gewoon een ander blok kopen? Zit er niet nog een ander deksel bij? Ik meen me iets gelezen te hebben over een Astek blok die met 2 deksels geleverd werd.

[...]

Nou ik ging er ook min of meer van uit dat er nog een deksel zou bijzitten :)
Loop nu met het idee in me hoofd om gewoon een asus nforce2 te halen a 70,-
en mijn epox naar mijn zus te schijten :*)
Of ik nou straks een nieuw koelblok moet kopen of ik koop nu een nieuw mobo en wissel ze om.
Bij die asus moet zover ik gelezen heb maar een heel klein stukkie worden weg gevijlt en heb ik alsnog alle gaten :)
Ennuuhh mijn epox is een revisie 1. nog wat die geen 200 fsb doet :D
quote]

• crashoverride

crashoverride

Koffie-Override

quote:
Dr. Ali schreef op 23 juni 2004 @ 22:47:
[...]

Weet iemand waar je dat kan halen ?
Denk dat je gewoon naar je lokale electro winkel moet gaan en zeggen dat je een wartel moet hebben die geschikt is voor gebruik in / om water :)

• D-Three
Heeft iemand ervaring met bestellen in de USA? Mijn Mushkin geheugen en mijn videokaart komen uit de USA maar die heeft iemand voor mij meegebracht en ik kan niet telkens die persoon lastig vallen :)
Ik zou iets willen bestellen bij dangerden.com maar wat zijn de verzendingskosten, levertijden, import- & douanekosten, ... ? Alvast bedankt!

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 01:06
vraagje
deze set WaterChill KT03-L20/220V
kan ik in Duitsland krijgen voor 106 euro met reservoir en voor 99 zonder reservoir.

na een paar reviews gelezen te hebben zie ik dat hij iets beter presteerd dan de Thermaltake Aquarius en een paar andere setjes in dezelfde prijsklasse.

de kwaliteit is ongetwijfeld goed denk ik afgezien dat je moet kijken of de grote cpu koeler wel op je mobo past.
Maar mijn vraag is welk deel is de reden voor de prestaties? dus welk deel zou moeten worden geupgrde om de prestaties ook meteen wat beter te maken? de radiator?

• aramdin

aramdin

ND-Photo.nl

Waterkoeling zie ik net als een pc...Geen onderdeel zonder de andere...

Voorbeeldje: Je kan wel een Cascade hebben en die gebruiken in je Thermaltake Aquarius II/III setup, maar dat zal weinig effect hebben, sinds dat blok een high power pomp nodig heeft.

De kt03 zal cker beter presteren dan de Aquarius II, je hebt:
-Beter blok
-Betere pomp
-Betere radiator

Zet er een stille 120mm Papst op en je bent klaar!

//Koen14
Ik zou die pomp laten, een sterke pomp is altijd beter dan een zwakke pomp :) Met de onderstaande aanbevolen blokjes is die pomp een goede keuze!

Ik zou alleen een ander blokje nemen, de Zalman is ok :). Ik zou kiezen voor een DangerDen RBX of een Asetek Antartica.

Heb je al nagedacht over de slangmaat?

Linkjes om te lezen:
Asetek Antartica Review
Zalman WB2 Review
DangerDen RBX Review

Tip. Bookmark die site!

aramdin wijzigde deze reactie 24-06-2004 15:40 (44%)

• koeni
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 04-11-2009
Ik moet(mag ;) ) een mooi waterkoeling setje samenstellen voor een vriend van me en inbouwen ik d8 aan het volgende:

Black Ice extreme 2 met 2*120 mm papst erop
Zalman WB-2
Hydor L30 1200l/u
Reservoirtje.
En natuurlijk slagen :9

Maakt het veel uit de pomp snelheid, want je kan er van 2 dingen denken: 1)als die te snel stroomt kan het water de warmte minder goed afgeven aan de radiator 2) als die te langzaam stroomt neemt het weer teveel warmte op bij de cpu blokjes en blijft het langer hangen.

Geef uw kritiek op mijn setje ;)

Snelle Pc Te Koop!

• jippen
naar het schijnt is de black ice extrme II een bitch om in te bouwen en te onluchten , je moet opletten om geen ader te doorboren als je je fans bevestigt ( één van de gaten komt steeds op een ader uit ) , het is vreselijk duur , en presteert minder goed dan een HTF-2 duall , die veel minder kost , en makkelijker in te bouwen en te ontluchten is .

• eMKa
  • Niet online
quote:
koen14 schreef op 24 juni 2004 @ 15:12:
Ik moet(mag ;) ) een mooi waterkoeling setje samenstellen voor een vriend van me en inbouwen ik d8 aan het volgende:

Black Ice extreme 2 met 2*120 mm papst erop
Zalman WB-2
Hydor L30 1200l/u
Reservoirtje.
En natuurlijk slagen :9

Maakt het veel uit de pomp snelheid, want je kan er van 2 dingen denken: 1)als die te snel stroomt kan het water de warmte minder goed afgeven aan de radiator 2) als die te langzaam stroomt neemt het weer teveel warmte op bij de cpu blokjes en blijft het langer hangen.

Geef uw kritiek op mijn setje ;)
Is het bedoeld voor stilte of prestatie?

A64 3000+ - A8N32-SLI Deluxe - 2x512mb Mushkin BH-5 (2-2-2-5 2.9v) - Gigabyte 7800 GT | Webhosting | Spelletjes

• Epsilon

Epsilon

Zo, home made reservoir nr3 :) :

specs:
- 2x 10mm aansluitingen (voor cirquit)
- 2x 6mm aansluitingen (voor vullen/ontluchten)
- 74mm lengte
- 40ml inhoud
- totale benodigde 28mm buis: 11cm :)

Paar piccies:
Ja dit is idd een copy/paste ;)

http://members.home.nl/epsilon/miniinferno/reservoir/thumbs/res_01.jpg
28mm buis met daarin 2x 10mm aansluitingen gestoken. De buis is ongeveer 80mm lang en het daarmee een inhoud van ongeveer 45ml. Dit is puur om de lucht eruit te vangen en het gemak met vullen :).

http://members.home.nl/epsilon/miniinferno/reservoir/thumbs/res_02.jpg
2x 6mm aansluitingen worden los gezaagt van hun draad en zullen gaan dienen vulaansluitingen.

http://members.home.nl/epsilon/miniinferno/reservoir/thumbs/res_03.jpg
Aansluitingen los gezaagd

http://members.home.nl/epsilon/miniinferno/reservoir/thumbs/res_04.jpg
Reservoir na het solderen. De plaatjes aan de boven en onderkant, zijn van een stuk open gezaagde buis gemaakt, dus in totaal heb ik iets van 12cm 28mm buis gebruikt voor dit reservoir.

http://members.home.nl/epsilon/miniinferno/reservoir/thumbs/res_05.jpg
Toen met de dremel de grove randen reafgehaald en daarna ben ik begonnen met vijlen.

http://members.home.nl/epsilon/miniinferno/reservoir/thumbs/res_06.jpg
Pic na grof schuren

http://members.home.nl/epsilon/miniinferno/reservoir/thumbs/res_07.jpg
nog maar een

Epsilon wijzigde deze reactie 24-06-2004 17:06 (6%)

• geforce666
  • Laatst online: 07-01-2011

geforce666

a.k.a Jan (nl)

vraag:
heb in me WC dat UV rode spul zitten en Waterwetter maar nu zijn me slangen daardoor een beetje heel erg rood geworden, is het nog mogelijk om dat weer (redelijk) helder te krijgen, door het bijv in Azijn te laten weken of heeft dat alleen nut met Radiatoren ?

• Epsilon

Epsilon

quote:
geforce666 schreef op 24 juni 2004 @ 17:32:
vraag:
heb in me WC dat UV rode spul zitten en Waterwetter maar nu zijn me slangen daardoor een beetje heel erg rood geworden, is het nog mogelijk om dat weer (redelijk) helder te krijgen, door het bijv in Azijn te laten weken of heeft dat alleen nut met Radiatoren ?
tja, dat rode spul laat bij mij ook een ongelooflijke aanslag achter

De blauwe wat minder, totdat je hem in UV licht houd. Dan gloeit het ongelooflijk op. Sterker nog, ik denk dat de slangen bijna alles opnemen en dat het water nauwelijks nog invloed heeft op het UV effect.

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

quote:
Epsilon schreef op 24 juni 2004 @ 17:34:
[...]

tja, dat rode spul laat bij mij ook een ongelooflijke aanslag achter

De blauwe wat minder, totdat je hem in UV licht houd. Dan gloeit het ongelooflijk op. Sterker nog, ik denk dat de slangen bijna alles opnemen en dat het water nauwelijks nog invloed heeft op het UV effect.
ja zoiets d8 ik ook al, voor het UV effect heb ik het water niet meer nodig ;) maarja dan koelt het niet meer zo lekker :P
maar ik vraag me dus af of dat nog weg te krijgen is

• Soul__assasin
  • Laatst online: 23:31

Soul__assasin

de Belbelg

Vraag: moet je bij het legen van je wc setup almle water er uit laten of enkel je res?

www.weefab.com

• crashoverride

crashoverride

Koffie-Override

quote:
Soul__assasin schreef op 24 juni 2004 @ 17:45:
Vraag: moet je bij het legen van je wc setup almle water er uit laten of enkel je res?
Shoot me, maar lijkt me wel handig als je 'm wilt legen dat je dan alles er uit haalt ;)

Ontopic:
Ik heb een gigantisch mooi stuk slang gekocht wat past :D
En heb m'n WC setup nu aan het draaien om te checken op lekken.....

• Luxx
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 31-08 20:25

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Als je op marktplaats ofzo kijkt, zie je dat er heel veel "verwarmings" radiatoren te vinden zijn, vaak helemaal niet duur. Zou zo'n radiator te gebruiken zijn in je waterkoeling, het koeloppervlak is erg groot, dus misschien kan ik het daarmee passief af (dat is mijn bedoeling). Van welk materiaal wordt een verwarmings-radiator eigenlijk gemaakt? Iemand?

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• koeni
quote:
mktje schreef op 24 juni 2004 @ 16:51:
[...]

Is het bedoeld voor stilte of prestatie?
prestatie vooral, maar het moet niet zo'n mega herrieschopper worden ;)

Snelle Pc Te Koop!

• eMKa
  • Niet online
Als je voor prestatie wilt gaan zou ik inderdaad gaan voor een dual 120mm radiator. Maar als je daarnaast ook voordeel wilt opdoen van een sterke pomp. Neem dan een blok dat beter koelt dmv een hoge flowrate, bv de Dangerden TBX of RBX.

A64 3000+ - A8N32-SLI Deluxe - 2x512mb Mushkin BH-5 (2-2-2-5 2.9v) - Gigabyte 7800 GT | Webhosting | Spelletjes

• koeni
Dus de WB-2 is niet zo'n goed waterblok?, ik d8 (en had gelezen) dat die het toch leuk deed.

Wat is dan het beste waterblokje dat er is, afgezien van die dangerden.
Hij moet gewoon in de pricewatch staan ;)

Snelle Pc Te Koop!

• D-Three
quote:
Luxx schreef op 24 juni 2004 @ 18:20:
Als je op marktplaats ofzo kijkt, zie je dat er heel veel "verwarmings" radiatoren te vinden zijn, vaak helemaal niet duur. Zou zo'n radiator te gebruiken zijn in je waterkoeling, het koeloppervlak is erg groot, dus misschien kan ik het daarmee passief af (dat is mijn bedoeling). Van welk materiaal wordt een verwarmings-radiator eigenlijk gemaakt? Iemand?
Ja, dat heb ik al ergens gezien enkele jaren geleden. Ik heb zitten zoeken maar kan het artikel niet terugvinden. In de winter kan je er zelfs je kamer gedeeltelijk mee verwarmen :)

• wsiev
  • Laatst online: 27-08 20:10
quote:
Laagvliegerke schreef op 24 juni 2004 @ 20:07:
[...]

Ja, dat heb ik al ergens gezien enkele jaren geleden. Ik heb zitten zoeken maar kan het artikel niet terugvinden. In de winter kan je er zelfs je kamer gedeeltelijk mee verwarmen :)
Ik heb inderdaad een tijdje terug eens pics gezien van iemand
Die had gewoon een radiator van 1 x 2 m aan de achterkant van zijn bureau zitten.
En een huge ass pomp erbij. })

• El Snorro
http://users.pandora.be/inox/opstelling.jpg

zoiets bedoel je? :P (lijkt nog klein, maar afbeelding is versmalt)
kijk hier verder:

http://users.pandora.be/inox

El Snorro wijzigde deze reactie 24-06-2004 20:55 (17%)

• wsiev
  • Laatst online: 27-08 20:10
Ja dat is hem !!! 8)7

Die ben ik een paar maand geleden tegengekomen.
Op zich wel een strak idee, gewoon een rad achter je bureau hangen.

edit .
Net even snel de site bekeken , hij heeft er best een behoorlijke
installatie van gemaakt. Tot aan de hd aan toe

wsiev wijzigde deze reactie 24-06-2004 21:24 (62%)

• Luxx
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 31-08 20:25

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Maar er staat dus ook bij dat het plaatstaal van de radiator wel problemen (corrosie door redox) geeft... Daar zit ik natuurlijk niet op te wachten... Eigenlijk doe je daar niets aan, denk ik dus deze constructie is niet haalbaar, vrees ik.
Dan maar flink aan het knutselen, zoals daar ook gedaan is dat is nog altijd een stuk goedkoper dan een reserator, vermoed ik.

Luxx wijzigde deze reactie 24-06-2004 22:06 (28%)

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• crashoverride

crashoverride

Koffie-Override

quote:
El Snorro schreef op 24 juni 2004 @ 20:55:
[afbeelding]

zoiets bedoel je? :P (lijkt nog klein, maar afbeelding is versmalt)
kijk hier verder:

http://users.pandora.be/inox
OMG! Dat is wel de ultimate herverdienst van koeling ;)

• Mojo_PowaH
update betreft de dd tdx temps [stressed]

setup:

fans uit > 46 graden stressed
fans @ 4.5 volt > 36-37 graden stressed
fans @ 12 volt > 29-30 graden stressed

ik weet dat het raar lijkt als je de temps met de idle temps vergelijkt, maar toen stond de pc ookal dik een dag/nacht aan.

• aramdin

aramdin

ND-Photo.nl

Net ff langs Tweakstore gegaan met mn maatje Robin van de clan Powerpunch (voor de cs'ers onder ons :) )

Ik moest wat spullen hebben en besloot ff om te vragen welke NB blokjes hij in voorraad had. Zegt Jeroen (eigenaar) opeens: ik heb net wat spul binnen van DangerDen..."

Ikzo: })

Hijzo: De Maze 4 voor de chipset 8)

Ikzo: })

Hijzo: *maakt doosje open*

Ikzo: _/-\o_ , doe mij maar 1!!! Aight (Maybe wel 1vd eerste in NL die er nu 1 heeft :*) ) !

Heb wat piccies geschoten (er komen nog meer)

http://duck.reallyrules.com/HW/NB/MazeChipset01.jpg
Overview Shot

http://duck.reallyrules.com/HW/NB/MazeChipset02.jpg
Close Up Shot

aramdin wijzigde deze reactie 25-06-2004 15:52 (2%)
Reden: Correcties

• crashoverride

crashoverride

Koffie-Override

Ik heb daarstrax m'n fan ook ff aangezet op m'n rad.....
De water temp. kwam rond de 19.5 graden, en de kamer temp. lag rond de 22 graden, toch wel netjes dacht ik :)
(Dit is dus zonder CPU gemeten ;))

• Patrlck
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 02-09 09:45

Patrlck

\/ Lekker hoor \/

quote:
crashoverride schreef op 25 juni 2004 @ 16:49:
Ik heb daarstrax m'n fan ook ff aangezet op m'n rad.....
De water temp. kwam rond de 19.5 graden, en de kamer temp. lag rond de 22 graden, toch wel netjes dacht ik :)
(Dit is dus zonder CPU gemeten ;))
Denk dat je verkeerd hebt gemeten, want waterkoeling met een rad en een fannetje erop kom je niet onder je kamertemperatuur.. Tenzij je een bong of een chiller hebt...

Specs

• crashoverride

crashoverride

Koffie-Override

quote:
SchiedamLauw schreef op 25 juni 2004 @ 17:10:
[...]
Denk dat je verkeerd hebt gemeten, want waterkoeling met een rad en een fannetje erop kom je niet onder je kamertemperatuur.. Tenzij je een bong of een chiller hebt...
Ik heb het water in het res. gemeten (boven in), maar goed zal vant weekend wel ff pics maken ;)

• irongangster
Vandaag langs tweakstore gegaan waar ik mijn bestelling heb opgehaald ^^
Hoefde maar 2 weken te wachten :P

http://home.tiscali.nl/ftpruimtejmo/casemod/

Daar staan wat pics,
WEet iemand nog een kast waar ik die airplex evo 240 aan de bovenkant(in de bovenste bays) kwijt kan? Dat ding is 30 cm lang :P dus ik moet een kast hebben waarbij die moet passen en niet tegen de voeding aan komt. Ook heb ik liever dat de bovenkant nog helemaal vlak is(dus geen usb poorten of al bestaande blow holes)

en ik had ene tijdje geleden dit ontwerp al gemaakt, maar nog geen antwoord gekregen ;). het word me eerste WC pc dus 't is maybe een n00bvraag:

http://home.tiscali.nl/ftpruimtejmo/case-design-green-UV-cables.gif
Mijn volgorde zou dan worden(zo zei jeroen van tweakstore het volgens mij tegen mij)

Reservoir-pomp-radiator-rbxblock-reservoir enz. enz.
Ik gebruik de T-splitsing dus niet, kan het zo? En zijn er nog dingen waar ik op moet letten, alles tips zijn welkom :)
Tnx alvast!!

• T-Blizzard
KuT *(&!_$@(&%!@#$% waterkoeling

Ik wordt er nie goed van....
alles afgemaakt vandaag gat voor 12 cm gemaakt, het setje paar uur laten draaien niks geen probs...
Jah dan maar is aansluiten op mobo... weer half uur verder, 10 keer controleren en dan spapping derop... moment supreme....
niks begint te draaien... enigste wat ik kan waarnemen is een heeeele zachte sirene dus denk wtf....
haal alles los... 10 keer opnieuw gedaan volges boekje van asetek 5 slagen per moer... Nou ik heb me het apelazerus gedraaid... Nog steeds die zachte sirene...

Dus nou dat maar weer alles uit elkaar en me coolermaster derop.. Hoppa meteen werken... :'( :'( .
Ik weer alles opgebouwd... weer blokje derop zelfde probleem... zet coolermaster er weer op niks geen probs... ik die dingen zitten vergelijken maken allebei goed contact volges mij ik snap nie meer.
Iemand tips want ik begin lichtelijk agressief te worden tegen mijn pc 8)

• JWR
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 14:57

JWR

-BwJ-

quote:
T-Blizzard schreef op 25 juni 2004 @ 21:43:
KuT *(&!_$@(&%!@#$% waterkoeling

Ik wordt er nie goed van....
alles afgemaakt vandaag gat voor 12 cm gemaakt, het setje paar uur laten draaien niks geen probs...
Jah dan maar is aansluiten op mobo... weer half uur verder, 10 keer controleren en dan spapping derop... moment supreme....
niks begint te draaien... enigste wat ik kan waarnemen is een heeeele zachte sirene dus denk wtf....
haal alles los... 10 keer opnieuw gedaan volges boekje van asetek 5 slagen per moer... Nou ik heb me het apelazerus gedraaid... Nog steeds die zachte sirene...

Dus nou dat maar weer alles uit elkaar en me coolermaster derop.. Hoppa meteen werken... :'( :'( .
Ik weer alles opgebouwd... weer blokje derop zelfde probleem... zet coolermaster er weer op niks geen probs... ik die dingen zitten vergelijken maken allebei goed contact volges mij ik snap nie meer.
Iemand tips want ik begin lichtelijk agressief te worden tegen mijn pc 8)
dit lijkt me een bios instelling die de rpm van de CPU fan controleert oid.

kijk daar eens!

"Het belangrijkste bij het casemodden is DE HELM..."

• T-Blizzard
quote:
JWR schreef op 25 juni 2004 @ 22:05:
[...]

kijk daar eens!
Nou dat heb ik dus ook al geprobeerd water blok derop en oude fan gewoon aansluiten maar dat is het dus ook niet :(

• crashoverride

crashoverride

Koffie-Override

quote:
JWR schreef op 25 juni 2004 @ 22:05:
[...]

kijk daar eens!
Daarvoor sluit ik m'n fan aan op de cpu cooler aansluiting ;)

• _ferry_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

quote:
irongangster schreef op 25 juni 2004 @ 19:55:
Vandaag langs tweakstore gegaan waar ik mijn bestelling heb opgehaald ^^
Hoefde maar 2 weken te wachten :P

http://home.tiscali.nl/ftpruimtejmo/casemod/

Daar staan wat pics,
WEet iemand nog een kast waar ik die airplex evo 240 aan de bovenkant(in de bovenste bays) kwijt kan? Dat ding is 30 cm lang :P dus ik moet een kast hebben waarbij die moet passen en niet tegen de voeding aan komt. Ook heb ik liever dat de bovenkant nog helemaal vlak is(dus geen usb poorten of al bestaande blow holes)

en ik had ene tijdje geleden dit ontwerp al gemaakt, maar nog geen antwoord gekregen ;). het word me eerste WC pc dus 't is maybe een n00bvraag:

[afbeelding]
Mijn volgorde zou dan worden(zo zei jeroen van tweakstore het volgens mij tegen mij)

Reservoir-pomp-radiator-rbxblock-reservoir enz. enz.
Ik gebruik de T-splitsing dus niet, kan het zo? En zijn er nog dingen waar ik op moet letten, alles tips zijn welkom :)
Tnx alvast!!
Niet klagen met een evo 240, heb hier een evo360 }) maar daar ben ik dus een externe kast voor aan het bouwen, misschien voor jouw ook een idee?
Maar de t-splitsing moet je toch wel gebruiken omdat er 3 aansluitingen op zitten?

• aramdin

aramdin

ND-Photo.nl

Je hoeft het volgens mij niet te gebruiken, ik heb een Whitewater, die heeft ook een Y splitter.

Ik ben van plan om te kijken hoe het is om 2 loops (als het ware) te hebben na mn cpu blok, of dat serieel aansluiten beter is.

Mn nieuwe mobo is onderweg, nog heel ffies wachten :)

• Mojo_PowaH
edit

Mojo_PowaH wijzigde deze reactie 26-06-2004 17:59 (96%)

• T-Blizzard
Eindelijk alles werkt :) na opnieuw plaatsen van cpublok :P

• aramdin

aramdin

ND-Photo.nl

Zo zie je maar weer eens, geduld is een schone zaak :)

• crashoverride

crashoverride

Koffie-Override

quote:
T-Blizzard schreef op 26 juni 2004 @ 00:39:
Eindelijk alles werkt :) na opnieuw plaatsen van cpublok :P
Veel mobo's hebben een build-in bescherming tegen een 0 rpm signaal op de cpu cooler aansluiting, ter bescherming van een 'melt-down' :)

• irongangster
Hmm, een extrene behuizing vinnik niezo mooi :)
ik ga denk ik voor een kingwin 424, dat zou moeten passen, aangezien mijn voeding 13 cm lang is, en mijn rad 28 cm. 41 cm dus dan heb ik denk ik zonder de randen etc. ongeveer 5cm speling tussen de voeding en m'n rad, of zeg ik nou iets doms?

• ikman
  • Laatst online: 19-08 19:46

ikman

weinig posts

net terug van tweakstore voor een bestelling.
ik had een silverprop besteld maar die gasten down under waren niet voor uit te branden dus heb ik deze maar mee genomen.

http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/4V6J0XUSIH4I/picserver.jpeg

iets minder donker nu.

ikman wijzigde deze reactie 26-06-2004 12:37 (23%)

[SPARKPLUGS] [flickr] [ijs1]

• LittleTeun
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 14-11-2006
ben al lang aan het zoeken, maar ik kan het niet vinden.

De Zalman Reserator. Hoe gaat deze aan? moet deze naast de pc aangezet worden? of kan je hem op je pc moederbord/voeding aansluiten, zodat als de pc aan gaat de pomp aangaat?

Dus als iemand het weet? en een linkj met meer info zou ik ook waarderen.

Alvast ontzettend _/-\o_ _/-\o_

AMD Athlon 64 3500+ Venice - Arctic Freezer 64 Pro l Asrock 939Dual-SATA2 l Sapphire Radeon X1900GT Rev. 2 l 2x Kingston HyperX 512mb PC3200 CL2 l Maxtor DiamondMax10 300GB - Silentmaxx HD enclosers 2 l Creative Audigy 2 ZS

• Exigence
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:46

Exigence

dnkroz

quote:
LittleTeun schreef op 26 juni 2004 @ 12:44:

De Zalman Reserator. Hoe gaat deze aan? moet deze naast de pc aangezet worden? of kan je hem op je pc moederbord/voeding aansluiten, zodat als de pc aan gaat de pomp aangaat?

Volgens mij zit er gewoon een 230v pomp in zie in het stopcontact moet. Zolang de stekker er in zit zal hij pompen. Je kunt deze eventueel wel met behulp van een relais laten schakelen met je PC.

• T-Blizzard
quote:
crashoverride schreef op 26 juni 2004 @ 11:12:
[...]

Veel mobo's hebben een build-in bescherming tegen een 0 rpm signaal op de cpu cooler aansluiting, ter bescherming van een 'melt-down' :)

Denk dat het blok niet helemaal goed contact heeft gemaakt... maar goed blok wordt warm en water ook lauw...
maar ik heb een tbred 2100+ nu @ 2700+ @ 44 a 45 graden stressed
Is dat een beetje oke :)? ( 12 cm fan trouwens @ 1700 rpm)

T-Blizzard wijzigde deze reactie 26-06-2004 13:26 (6%)

• aramdin

aramdin

ND-Photo.nl

quote:
LittleTeun schreef op 26 juni 2004 @ 12:44:

Er bestaat trouwens ook een Topic over dit product: Zalman Reserator

//ikman
Ik heb die andere, heb em gister gekocht :) Als het goed is had ie er twee, nu 0 :+ ( aramdin in "[WC] Het grote waterkoelingtopic deel IX" )

• stefans
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 23:44
Heb nu dus ook naar een maand mijn spullen binnen van tweakstore :9~ :9~

maar loop nu wel tegen van dingetjes aan waarvan ik het fijne niet af weet. Heb dus een mooie swiftech pompje gekocht mcp-600-02 en nu staat er in de handleiding het volgende: Use of coloring die or fluorecent additives containing particulate fillers will cause excessive wear to the pump's impeller bearing. Betekent dit nu dat ik geen zerex super coolant en uv-fluid mag gebruiken (ze raden alleen hun eigen swiftech's HydrX aan als toevoeging)

en waar ik ook niet echt tevreden mee ben is het reservoir dat tweakstore heeft geleverd. Ik had eerst een angel-eye bay-res bestelt maar aangezien die niet meer leverbaar waren heb ik de CuttingEdge Bayres. 1 x 5¼ UV-bleu maar genomen. Alleen nadat ik deze in mijn kast (lianli) heb gezet blijft er onderaan een spleet zitten wat dus volgens mij niet de bedoeling kan zijn en ben dus ook van plan om het reservoir terug te sturen naar tweakstore

• stefans
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 01-09 23:44
Oops verkeerde knopje 8)7

stefans wijzigde deze reactie 26-06-2004 21:15 (108%)

• ikman

ikman

weinig posts

offtopic:
@ aramdin
ja dat klopt ze zijn nu op net zo als zijn bios chips :+ hij kon weer gaan flashen

ik vind hem eigenlijk mooier met een koppere top inplaats van de plexi top die hij heeft maar ach ben al lang blij dat ik heb.

ikman wijzigde deze reactie 26-06-2004 21:58 (42%)

• Deadsy
  • Laatst online: 01:06
vraagje, ben nu op zoek naar een nieuwe socket A mobo.
waar dit blokje op zou moeten
http://img.hexus.net/waterchillkt12/cpu_block.jpg

maar bij elk moederbord waar ik wel interesse in heb vraag ik me af of dit blokje daar wel zonder in het blokje te gaan zagen op past.
Want vaak genoeg zie ik dingen nogal dicht in de buurt van de socket waardoor ik weer ga twijfelen.
was aan het denken aan de Abit NF7-S of DFI Infinity.
zou het blokje op deze 2 passen? bij de abit twijfel ik zelf nogal flink vanwege het uitstekende topje van get blokje.

• Exigence
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 02-09 11:46

Exigence

dnkroz

quote:
Bigbot schreef op 27 juni 2004 @ 03:26:
vraagje, ben nu op zoek naar een nieuwe socket A mobo.
waar dit blokje op zou moeten
http://img.hexus.net/waterchillkt12/cpu_block.jpg

maar bij elk moederbord waar ik wel interesse in heb vraag ik me af of dit blokje daar wel zonder in het blokje te gaan zagen op past.
Want vaak genoeg zie ik dingen nogal dicht in de buurt van de socket waardoor ik weer ga twijfelen.
was aan het denken aan de Abit NF7-S of DFI Infinity.
zou het blokje op deze 2 passen? bij de abit twijfel ik zelf nogal flink vanwege het uitstekende topje van get blokje.
Als het blokje gewoon dezelfde maten heeft als de socket-a mounting holes in het moederbord dan is het geen probleem (met andere woorden, als het een socket a blokje is past het :P )

• ikman

ikman

weinig posts

@Bigbot
dat blok past wel op een infinity en ik denk ook wel op een nf7-s mobo.
ik heb een maze 4 op mijn infinity en je heb genoeg ruimte tussen de rond om liggende componenten.

anders zoek je even in Het grote Asektek Waterchill Topic deel 2.

ikman wijzigde deze reactie 27-06-2004 11:29 (34%)

• Brabus Freak
  • Laatst online: 18-03-2010
Hoi allemaal.
Ik heb even een vraagje of dit kwaad kan:
een rad van 120*240mm koelen door 240*80mm fans.

ff ter verduidelijking:
http://img58.photobucket.com/albums/v176/timbrabus/radiator.jpg

Prometeia 2 GT OWNAGE

• _ferry_
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Het kan wel, maar 3x80mm zal een stuk meer geluid geven als 2x120.

• Brabus Freak
ja, maar anders past het niet, ik heb een koolance waar ik andere waterkoeling in wil hangen. 2*120mm gaat dus niet passen ivm de topmodule

Prometeia 2 GT OWNAGE

• geforce666

geforce666

a.k.a Jan (nl)

quote:
aramdin schreef op 25 juni 2004 @ 23:25:
Je hoeft het volgens mij niet te gebruiken, ik heb een Whitewater, die heeft ook een Y splitter.

Ik ben van plan om te kijken hoe het is om 2 loops (als het ware) te hebben na mn cpu blok, of dat serieel aansluiten beter is.

Mn nieuwe mobo is onderweg, nog heel ffies wachten :)
als je zo'n resevoir hebt van tweakstore kan je ook gewoon de 2 uitgangen van de rbx beiden in je resevoir laten uitkomen, zo heeft jeroen (tweakstore) het ook in ze pc die in de winkel staat heette Green Devil d8 ik (zat toen ik in de winkel stond ook effe na te denken hoe ik het het beste kon doen :))

• Epsilon

Epsilon

quote:
aramdin schreef op 25 juni 2004 @ 15:52:
Net ff langs Tweakstore gegaan met mn maatje Robin van de clan Powerpunch (voor de cs'ers onder ons :)

:)

Maar super chill blokje die maze4 chipset. Ziet er mooi uit en denk dat het ook fatsoenlijk zal koelen.

Al valt het nut natuurlijk altijd te betwijfelen omdat een simpele luchtkoeler al voldoet :). Ik koel mn NB ook met water hoor (als je dan toch bezig bent..) Maar een NB zonder IGP (en zeker die van de A64) produceert gewoon erg weinig warmte. (5w voor A64 NB's).

• Mojo_PowaH
aramdin, wat heb je eigenlijk voor de maze4 chipset moeten betalen?

• irongangster
Ok, niet allemaal hard lachen :P, Ik heb denk ik toch een te grote radiator gekocht afgelopen vrijdag bij tweakstore :(, de evo airplex 240. Hij past waarschijnlijk net in de top van me Kingwin 422 kast. Maar dan houdt ik geen plek meer over voor m'n earogate of ik moet een systeempje gaan draaien zonder cdrom speler omg :)

Zou ik hem nog kunnen ruilen? Hij is niet eens gebruikt, originele verpakking etc. Of is er een tweaker hier die nog een airplex evo 240 zoekt :S voor iets onder de prijs dan die van twaekstore natuurlijkj :P

Welke 120mm radiator is van ongeveer vergelijkbare kwaliteit?

MvG,

Jeroen

• ikman

ikman

weinig posts

ik zou het gewoon vragen aan tweakstore denk niet dat hij heel moeilijk gaat doen.

vergelijkbaar met die airplex 240 of kleiner rad (single)
je heb de black ice pro/extreme en cooltek en innovatek. je zal even moeten zoeken naar de reviews.

ik heb nog een black ice extreme chrome (single rad) liggen en die presteerde met een 12cm enermax fan op max net zo als een airplex met 1 enermax fan op minder dan de helft.

ikman wijzigde deze reactie 27-06-2004 22:30 (93%)

• Rin
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 28-08 17:14

Rin

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
Ik heb nog wat siliconen slangen liggen maar die zijn wat vuil geworden door stilstaand water met die UV reactive troep van Klax.

En ik heb geen zin om nieuwe te kopen. Hoe kan ik deze reinigen? Normaal water werkt iig niet want dan heb ik al geprobeert ^^.

• Brabus Freak
quote:
irongangster schreef op 27 juni 2004 @ 21:37:
Ok, niet allemaal hard lachen :P, Ik heb denk ik toch een te grote radiator gekocht afgelopen vrijdag bij tweakstore :(, de evo airplex 240. Hij past waarschijnlijk net in de top van me Kingwin 422 kast. Maar dan houdt ik geen plek meer over voor m'n earogate of ik moet een systeempje gaan draaien zonder cdrom speler omg :)

Zou ik hem nog kunnen ruilen? Hij is niet eens gebruikt, originele verpakking etc. Of is er een tweaker hier die nog een airplex evo 240 zoekt :S voor iets onder de prijs dan die van twaekstore natuurlijkj :P

Welke 120mm radiator is van ongeveer vergelijkbare kwaliteit?

MvG,

Jeroen
Wat vraag jer voor? kheb mss wel interesse

Prometeia 2 GT OWNAGE

• gakkethijs
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 01-09 22:14
ik heb weer een probleempie. ik draai nu 2 weken mijn wc gaat best goed op zich maar.

1. ik zie soms dat er lucht van uit het res naar het rad wordt gezogen terwijl de fittings van het res compleet onder water zijn. dan hoor ik een geluid dat vergelijk baar is met een oude wc ofzo.

2. ik heb tussen het chipset blokje en het cpu blokje een knik in de slang. ja tygon slanngen kunne dus wel knikken ^^. zit nu een noodmaatregel op van 2 stukkjes al met 2 schroefjes maar die slang moet dus vervangen worden. tijdens het bouwen was alles nog droog en kan je zo de blokken er op schroeven en dan de slangen over de fittings schuiven maar hoe moet dat met demonteren? is het verstandig om de heleboel eerst van alle hardware af te draaien en dan uit elkaar halen en dan te laten drogen?

computer2006 specs computer1 specs computer2 specs

• crashoverride

crashoverride

Koffie-Override

quote:
gakkethijs schreef op 28 juni 2004 @ 00:14:
ik heb weer een probleempie. ik draai nu 2 weken mijn wc gaat best goed op zich maar.

1. ik zie soms dat er lucht van uit het res naar het rad wordt gezogen terwijl de fittings van het res compleet onder water zijn. dan hoor ik een geluid dat vergelijk baar is met een oude wc ofzo.
[...]

Pic / schema van je setup :?
Dat is iets makkelijker ;)

• Av3ng3rtje
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 17-04 22:03
Ik wil mijn setup graag in een andere kast gaan plaatsen om dat m'n huidige kast veel te klein is (midi tower, met een rad met 2 fans boven in). Alleen nu heb ik wat koppelstukjes nodig (1/2") en het lieft natuurlijk ook wat langere slangen (alleen me tygon wat ik nu heb is op). Nu dacht ik meteen weer aan tweakstore maar ik volg de zaak al een tijdje via shop survey op tweakers.net en daar staan de laatste tijd niet zulke goeie reacties over tweakstore.. Kan ik nu beter naar tweakstore gaan of kan ik er gewoon bestellen zonder enig probleem ?

• gakkethijs
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 01-09 22:14
quote:
Av3ng3rtje schreef op 28 juni 2004 @ 12:56:
Ik wil mijn setup graag in een andere kast gaan plaatsen om dat m'n huidige kast veel te klein is (midi tower, met een rad met 2 fans boven in). Alleen nu heb ik wat koppelstukjes nodig (1/2") en het lieft natuurlijk ook wat langere slangen (alleen me tygon wat ik nu heb is op). Nu dacht ik meteen weer aan tweakstore maar ik volg de zaak al een tijdje via shop survey op tweakers.net en daar staan de laatste tijd niet zulke goeie reacties over tweakstore.. Kan ik nu beter naar tweakstore gaan of kan ik er gewoon bestellen zonder enig probleem ?

ik per vorige week gewoon wat bestelt en snel binnen gekregen. de man achter tweakstore heeft het wel erg zwaar.

oke ff mooi paint plaatje gemaakt van mijn setup :D

http://www.gakke.demon.nl/plaatjes/computer.JPG

hmm wordt een beetje erg wazig door resize

computer2006 specs computer1 specs computer2 specs

Pagina: 1 ... 5 ... 8 Laatste

Dit topic is gesloten.

Populair: Desktops Samsung Smartphones Privacy Sony Microsoft Apple Games Consoles Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013