SPECSP35-DS4_C2D-6300@3500mhz_8GB A-DATA@1000MHZ_4850----TD2 WM 6.5
Reg. datum: 05 september 2004
Kijk ook even bij memoryshop.nl (http://www.memoryshop.nl/product/3422). 512mb voor 80 euro (ex verzendkosten à 5euro). Ik ga zoeen bestellen denk ik. Daar zit overigens ook een adapter bij zodat je je miniSD in een SD reader kan stoppen (staat er niet bij op de site dat ie erbij zit, maar dat heb ik even over de mail nagevraagd aan de support aldaar).quote:ijsbeer schreef op 05 september 2004 @ 14:19:belcompany is de enige (sommige filialen) die die mini sdtjes heeft, aardig aan de orijs ook 128Mb 38 eurie
Zou iemand met de nodige know-how nog even naar mijn Orange Mail kwestie (vorige pagina) willen kijken? Pretty please?
Mediaplayer start nu gelijk op? Bij de oude spv was dat zo frustrerend langzaam.quote:Smarron schreef op 04 september 2004 @ 22:32:
[...]
In ieder geval is nog geen enkele game vastgelopen! Dit zou een reden zijn om de phone niet te kopen, maar ik heb er tot nu toe geen last van gehad.
Verder nog geen bugs ontdekt.
Ja, echt een verademing! Niet te vergelijken hoe snel deze is.quote:carlvanloo schreef op 05 september 2004 @ 19:59:
Mediaplayer start nu gelijk op? Bij de oude spv was dat zo frustrerend langzaam.
Maarru, je zou ook op die SPV Windows Mobile 2003 zetten he ?! Check het SPV-topic ff. Hoodlum2000 was ermee bezig en het werkte allemaal prima. Volgens mij zei hij dat het allemaal ook sneller werkte!
Ik heb zojuist ff een wmv-video passend gemaakt op de SPV, 24fps !!
Dat kon de oude SPV echt never nooit!
-=Silent OC PC=- -=E2140 @ 3424Mhz=- -=Specs
Reg. datum: 02 augustus 2003
quote:phAn schreef op 05 september 2004 @ 02:37:
Weet iemand hoe het precies zit met de kosten van Orange Mail? Ik heb weetikhoeveel topics na zitten lezen over Orange World en de kosten ervan; de rode draad daarin blijkt "Orange Mail (username@orange.nl) ophalen via het Orange World portal is gratis" en "Orange Mail ophalen via de mailclient in je telefoon gaat van je 2mb af".
Nou zit er in de SPV c500 standaard een afdeling "Orange Mail" in het message centre. Moet ik dit nou zien als een zogenaamd handige snelkoppeling naar een mailclient die gebruik maakt van mn 2mb dataverkeer, of juist niet?
Ik zit wat te klieren door mailtjes naar mezelf te sturen op @orange.nl - met attachments - het leek eerst dat het gewoon van mn data-tegoed af ging. Nou is de pagina met verbruik soms wat traag met updaten, maar ik heb net weer een zootje testmailtjes gestuurd en opgehaald via Orange Mail (client, niet de OW portal) en er is geen dataverbruik bijgekomen.
Ik heb nog nooit iets van een melding "Pas op! Dit kost geld!" oid gezien, ik kan ook gewoon in het wilde weg http pagina's gaan openen in explorer, dat laadt allemaal prima. Gaat uiteraard wel (zonder waarschuwing!) van het tegoed af. Ook een paar van de links die in mn favorieten zitten, bv windowsmedia.com, kosten gewoon data imho
Weet iemand hoe het nou precies zit? Is het ophalen van mailtjes via Orange Mail op de SPV c500 gratis? Betaal je wel voor het downloaden van attachments? Of heb ik misschien ergens een instelling scheef zitten?
als je nu gewoon eens de account instellingen doorloopt wordt je zelfs gewaarschuwd dat het geld kost.
EMAILWIZZARD
Nou ik heb voor de grap even de Orange > Help doorgelopen (zo ongeveer voor het eerst, en ik geloof niet echt dat ik er iets uit geleerd heb..) en die mail wizard gevonden (w00t!), maar er wordt me nergens gewaarschuwd voor eventuele kosten. Niet in de help en niet tijdens de wizard.. En dus ook niet als ik mn mailtjes op ga halen.quote:jan rademaar schreef op 05 september 2004 @ 22:54:als je nu gewoon eens de account instellingen doorloopt wordt je zelfs gewaarschuwd dat het geld kost.
EMAILWIZZARD
Op Orange.nl FAQ staat over de @orange.nl E-mail service dittum:
"De service zelf is gratis, net als het gebruik via web en je pc (afgezien natuurlijk van telefoontikken). Ook als Orange je waarschuwt via sms is dat gratis. Je betaalt wél voor het gebruik van e-mail via je mobiele telefoon. Gebruik je e-mail via wap, dan betaal je de normale kosten voor het gebruik van wap. Gebruik je het via Orange World dan zit het gebruik van e-mail in het pakket, je betaalt hier dus niets extra voor. "
Nou ga ik er dus vanuit dat ze met die laatste zin het benaderen van Orange Mail via de Orange World portal (en niet het Orange Mail account in je o zo handige mailclient van de c500).
Naja ik weet t nog steeds niet zeker hoor.. ik ga mezelf maar ff spammen met tien forse mailtjes ofzo en dan zie ik vanzelf wel of t van mn 2mb afgaat...
quote:phAn schreef op 05 september 2004 @ 23:39:
[...]
Nou ik heb voor de grap even de Orange > Help doorgelopen (zo ongeveer voor het eerst, en ik geloof niet echt dat ik er iets uit geleerd heb..) en die mail wizard gevonden (w00t!), maar er wordt me nergens gewaarschuwd voor eventuele kosten. Niet in de help en niet tijdens de wizard.. En dus ook niet als ik mn mailtjes op ga halen.
Op Orange.nl FAQ staat over de @orange.nl E-mail service dittum:
"De service zelf is gratis, net als het gebruik via web en je pc (afgezien natuurlijk van telefoontikken). Ook als Orange je waarschuwt via sms is dat gratis. Je betaalt wél voor het gebruik van e-mail via je mobiele telefoon. Gebruik je e-mail via wap, dan betaal je de normale kosten voor het gebruik van wap. Gebruik je het via Orange World dan zit het gebruik van e-mail in het pakket, je betaalt hier dus niets extra voor. "
Nou ga ik er dus vanuit dat ze met die laatste zin het benaderen van Orange Mail via de Orange World portal (en niet het Orange Mail account in je o zo handige mailclient van de c500).
Naja ik weet t nog steeds niet zeker hoor.. ik ga mezelf maar ff spammen met tien forse mailtjes ofzo en dan zie ik vanzelf wel of t van mn 2mb afgaat...
Je hoeft jezelf niet te spammen. Als je via de portal mailt (en via de wap-gateway van orange) gaat het niet van je data af, gebruik je je e-mailclient uit je telefoon dan gaat het wel van je data af. LIjkt me vrij duidelijk en logisch.
Internetpagina's kun je altijd het beste bezoeken via de wap-gateway (dan gaat dat ook niet van je data af).
☻/ Elwood: What kind of music do you usually have here?
/▌ Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
En iemand een id wanneer tmobile en andere met de 'c500' komen
Switched 2005: MBP 2,33, iMac 20", iPhone, AppleTV
Dat is ook heel duidelijk en vast ook heel logisch, alleen lijkt het me niet te kloppen. Ik heb een halfuur terug gecontroleerd op hoeveel mn Orange World dataverkeer stond: 844kb. Ik heb daarna drie vrij forse mailtjes gestuurd naar mn @orange.nl. Ik kreeg braaf 3 smsjes en heb via mn Orange Mail account (dus NIET de orange world portal via Internet Explorer) mn mail opgehaald.quote:Marzman schreef op 05 september 2004 @ 23:55:Je hoeft jezelf niet te spammen. Als je via de portal mailt (en via de wap-gateway van orange) gaat het niet van je data af, gebruik je je e-mailclient uit je telefoon dan gaat het wel van je data af. LIjkt me vrij duidelijk en logisch.
M'n internet access verbruik is hierna nog steeds 844kb. Dus mail ophalen via mn Orange Mail kost me geen dataverkeer, lijkt mij dan. Volgens mij zit daar nooit vertraging in iig. Een nacht zou iig genoeg moeten zijn, ik stuur mezelf er nog wel wat, post ik morgen wel of mn verbruik opeens is toegenomen.
Dat met die wap-gateway is me ook nog niet helemaal duidelijk overigens. Als ik Orange World selecteer in mn menuutje en ik ga met de adresbalk naar http sites kost dit me gewoon dataverkeer (zonder waarschuwing oid). Dus ik neem aan dat ik daar ergens een instelling voor moet veranderen. Als iemand dat op een duidelijke manier zou kunnen en willen uitleggen in dit topic, dan graag... di's ook maar mn eerste smartphone
Reg. datum: 16 december 2002
Maar de specs zijn uber!
Reg. datum: 15 oktober 2001
quote:Marzman schreef op 05 september 2004 @ 23:55:
[...]
Internetpagina's kun je altijd het beste bezoeken via de wap-gateway (dan gaat dat ook niet van je data af).
Beste Marzman, kun je iets specifieker uitleggen hoe je dit bedoelt?
Moet ik daarvoor de verbindingsinstellingen in de telefoon aanpassen (Internet staat nu op Internet acces en Wap Connection staat op Orange World) of gaat dat vanzelf wanneer je een wap pagina benaderd met een url beginnend met wsp:// ?
Of is er een andere truc om http:// pagina's te bekijken via orange world. Als ik namenlijk mijn Internet Connection op Orange World zet kan ik geen http pagina's opvragen.
-= Specs =- | A life lived in fear is a live half lived
Reg. datum: 12 augustus 2003
komt morgen een koerier met een compleet nieuw pakket.
en wordt netjes omgeruild.
P4, 3.2 GHZ, 2 GB PC3200, Sapphire X800 XT PE, 2x 73 GB Raptor, 40 gb notebook USB Disk, Shuttle SB61G2V3
Welke instellingen heb je nog meer bij internet access? (ben zelf nog een leuke aanbieding aan het uitzoeken voor die spvquote:Not_Disclosed schreef op 06 september 2004 @ 09:08:
[...]
Beste Marzman, kun je iets specifieker uitleggen hoe je dit bedoelt?
Moet ik daarvoor de verbindingsinstellingen in de telefoon aanpassen (Internet staat nu op Internet acces en Wap Connection staat op Orange World) of gaat dat vanzelf wanneer je een wap pagina benaderd met een url beginnend met wsp:// ?
Of is er een andere truc om http:// pagina's te bekijken via orange world. Als ik namenlijk mijn Internet Connection op Orange World zet kan ik geen http pagina's opvragen.
☻/ Elwood: What kind of music do you usually have here?
/▌ Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Vijf grote mails en een nacht later staat m'n internet access verbruik nog steeds op 844kb. Hierbij trek ik de voorzichtige conclusie dat Orange mail ophalen via je interne mailclient op cd c500 geen dataverbruik kost.quote:phAn schreef op 06 september 2004 @ 01:25:Dus mail ophalen via mn Orange Mail kost me geen dataverkeer, lijkt mij dan. Volgens mij zit daar nooit vertraging in iig. Een nacht zou iig genoeg moeten zijn, ik stuur mezelf er nog wel wat, post ik morgen wel of mn verbruik opeens is toegenomen.
Reg. datum: 15 oktober 2001
quote:Marzman schreef op 06 september 2004 @ 09:38:
[...]
Welke instellingen heb je nog meer bij internet access?
Ik kan bij Internet Connection kiezen uit: Automatic, Orange World, Internet Access. Datzelfde geldt voor Wap Connection.
Als ik kies voor Internet Connection: Orange World dan lukt het niet om http-paginas te benaderen, wap-paginas lukken dan wel. Zet ik hem op automatic dan lukt het wel om http pagina's te openen.
Hoe bezoek ik dan internet/http pagina's via de wap-gateway? Geef ik dan als URL ook http://..... op?
-= Specs =- | A life lived in fear is a live half lived
Ik heb nu 7 spellen gespeeld, 1 ervan doet het niet. Conclusie: Games lopen prima!quote:ygma!l schreef op 06 september 2004 @ 08:09:
Het lijkt mij ook een zeer handige foon, maar ik zie dit toch als 'groot' nadeel: http://www.msmobiles.com/news.php/2984.html
Dan vergis je je toch wel heel erg .. Test hem maar eens in een Orange-shop ofzo, dan zul je wel anders reageren.quote:Wokkel1982 schreef op 06 september 2004 @ 08:35:
Dit lijkt wel zo'n goedkope Alcatel die je zo eff van de pre-paid muur pakt en voor 30 euro meeneemt....![]()
Over dat emailen. Mij is ook gezegd dat het geld kost, maar ik heb er eigenlijk ook nooit dataverkeer verloren door zien gaan. Beetje vreemd, maar wel beter op deze manier!
En... toen... kreeg ik net een smsje van orange dat ik op 1.5 van de 2mb zit... 1654kb verbruikquote:phAn schreef op 06 september 2004 @ 09:49:
Vijf grote mails en een nacht later staat m'n internet access verbruik nog steeds op 844kb. Hierbij trek ik de voorzichtige conclusie dat Orange mail ophalen via je interne mailclient op cd c500 geen dataverbruik kost.
Hierbij trek ik mijn voorzichtige conclusie voorzichtig weer in.. jammer.
Reg. datum: 25 november 2001
Greetz
Silent
Silent
Reg. datum: 21 maart 2004
Reg. datum: 06 september 2004
Holux GR-230BK Bluetooth GPS-ontvanger zeker weten op de C500 past ??
[afbeelding][/quote]
Iemand die deze of een andere bt gps muis kan aanbevelen? Ik wil een gps muis (bluetooth) bestellen, maar wil graag zeker weten dat ie goed werkt op mijn c500.
quote:Sander_G schreef op 06 september 2004 @ 15:57:
afbeelding
Iemand die deze of een andere bt gps muis kan aanbevelen? Ik wil een gps muis (bluetooth) bestellen, maar wil graag zeker weten dat ie goed werkt op mijn c500.
Over deze (Rikaline 6030) heb ik veel goede dingen gelezen.
Kost net zo veel als de Holux.
Of die goed werkt op de C500 weet ik niet.
http://www.pdashop.nl/product/3141
Pamas wijzigde dit bericht 06-09-2004 18:01 (16%)
Reg. datum: 10 maart 2000
quote:phAn schreef op 06 september 2004 @ 11:52:
[...]
En... toen... kreeg ik net een smsje van orange dat ik op 1.5 van de 2mb zit... 1654kb verbruik
Hierbij trek ik mijn voorzichtige conclusie voorzichtig weer in.. jammer.
hahha ja klopt, alles kost data verkeer volgens mij, email,i-net,msn bla bla bla
en het duurt ff voordat het verwerkt is natuurlijk.
Ik zou zowieso geen verouderde telefoon meer halen. Bovendien vond ik de SPV classic al beter dan de 7650. De C500 hakt alle telefoons letterlijk in de pan met zijn prestaties!quote:King Beetje schreef op 06 september 2004 @ 15:46:
Zoo hee, dat ding kost bij gsmeasy.nl maar 294 Eurie. Dat is toch echt geen geld, voor zo'n een uitgebreide telefoon. Ik zit nou met een luxeprobleem. Ik kan ook een Nokia 7610 voor ongeveer 300 Euro krijgen (nieuw dan he
) Dus... misschien kunnen jullie me een beetje op weg helpen met me keuze.. Een groot nadeel van de c500 ten op zichte van de 7610 vind ik het uiterlijk, maar een groot voordeel is het fullscreen kunnen kijken van films. Weten jullie verder nog een doorslaggevend punt wellicht?
Ik wil deze Holux ook bestellen. Volgens mij moet het geen probleem opleveren. Ik bel morgen die gasten wel op, want op mail reageren ze niet. De E200 wordt wel ondersteund trouwens, ik neem aan dat de C500 het dan ook wel doet.quote:Sander_G schreef op 06 september 2004 @ 15:57:
Kan iemand met zekerheid zeggen of de onderstaande
Holux GR-230BK Bluetooth GPS-ontvanger zeker weten op de C500 past ??
[afbeelding]
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.