Gathering of Tweakers

Quicksearch
aloha

Ik wil op mijn ti4800se zo'n soort koeler zetten, alleen zitten er op de onderkant van het blok 4 schroefjes waardoor je dus zeg maar extra "lucht" ruimte hebt.
De 4 schroefjes komen op de gpu als ik de koeler erop zet, als ik de gaatjes
waar de schroefjes inzitten compleet opvul met as4 kan ik de koeler dan gerust monteren op mn kaart?

edit:
onnodige plaatje verwijderd

FlyEragon wijzigde dit bericht 08-05-2004 23:22 (12%)

SDFNYIRW

Ik ben een noob op het gebied van cooling en overclocking, maar ik zou denken dicht solderen met soldeerbout en dan lappen. 8)7

What is impossibility but a challenge http://home.tiscali.nl/multitainer/

DSL is a rocket

ik heb ook zo'n koeler op m'n radeon 9600 geplaatst, die trouwens een kleiener contactpunt heeft dan een GF4 Ti. Ik zou dat onderste plaatje erafschroeven en de metaallaag die eronder zit lappen en zo erop monteren.

Random hero

quote:
Erkandude schreef op 08 mei 2004 @ 21:12:
Ik wil op mijn ti4800se zo'n soort koeler zetten, alleen zitten er op de onderkant van het blok 4 schroefjes waardoor je dus zeg maar extra "lucht" ruimte hebt.
De 4 schroefjes komen op de gpu als ik de koeler erop zet, als ik de gaatjes
waar de schroefjes inzitten compleet opvul met as4 kan ik de koeler dan gerust monteren op mn kaart?

[afbeelding]

Het lijkt me heel erg sterk dat die bouten op je core komen hoor :)
Ze zullen mischien wel op de package komen waar je core in zit maar eigelijk is het alleen belangrijk om het midden van de package te koelen omdat daar de echte core zit.
Als het echt nodig zou zijn om die gaten dicht te maken (wat het dus duidelijk niet is) zou het met AS niet gaan omdat je heel veel AS nodig hebt en het dus nauwelijks meet geleid.

You can clip our wings, but we will always remember what it was like to fly.

aloha

Opvullen met tin is een goed idee denk ik, thnz voor de ideetjes :)

SDFNYIRW

Random hero

quote:
Erkandude schreef op 08 mei 2004 @ 22:16:
Dan kan je m er beter afhalen opvullen is echt vreselijke onzin :)

You can clip our wings, but we will always remember what it was like to fly.

DFI NF4 + x850XT @ PE..!!

quote:
Erkandude schreef op 08 mei 2004 @ 22:16:

Ik zou het je afraden die koeler te gebruiken, deze ziet er zeer slecht uit, de core is vlekkerig en doordat de bodem niet vlak is maar een opstaande rand heeft komt dat rot uit met monteren.

Als ik jou was zou ik op zoek gaan naar een amd boxed koeler, of een andere koeler die 6x6 (of minder) is, dan past het iig.

Ik heb zelf een qtec overklok koeler gekocht en daar een andere fan op geplaatst.
Zie de foto's van mijn videokaart in mijn sig, voor meer info
Coolblok tot 2600+ gekocht met silent fan,, maar vindt de koelprestaties bagger,, dan maar weer geluid ... Fan ga ik van de week vervangen (3000Rpm current)

66Graden Stressed @ 1533 :S

CaseFlow = goed, 1 intake, 2 outtakes.

SupermarktExpert. | Gratishosting met PHP

aloha

Ik wil niet de koeler gebruiken op die foto maar een zelfde soort ook met
een stukje koper op de onderkant en weer met 4 "schroef gaten" zeg maar.
Wat ik nu heb is een Coolermaster amd cooler die wel mooi glad is op de onderkant.

Alleen begrijp ik je ff niet wat je met de opstaande rand bedoeld.
Ik wil gewoon 2 gaatjes boren in de koeler en dan met boutjes
en plastic ringen vastmaken. Dat zou toch goed moeten gaan dan ?

edit plaatje
Zo ik heb ff een goed plaatje gevonden :
http://home.planet.nl/~karab067/koeler2.jpg

FlyEragon wijzigde dit bericht 08-05-2004 23:21 (18%)

SDFNYIRW

BOS superbike owns!!!

quote:
Armageddon_2k schreef op 08 mei 2004 @ 19:55:
Achjah de kans bestaat dat ik dat ding toch moet aanpassen, de usb cardreader heeft een probleem, hij werkt nml niet na een reboot. dus ik grote kans dat ik de 5+ ga onderbreken door een schakelaar, tja je moet wat

raar dat ie 't niet doet?
heb je die card reader gelijk aangesloten op een usb-poort of heb je kabels zitten verlengen (bijv. met solderen), waardoor er wellicht een fout is in geslopen?

quote:
YellowNeck schreef op 07 mei 2004 @ 22:37:
Laatste tijd hard bezig met casemodden :), kost alleen klauwen vol geld :+
Ik heb een Cooler Master ATC201-BXT Special Edition kast, dus met een topfan. De kast is gemaakt van aluminium, wat de temps ten goede komt :).

Verder heb ik er een Coolermaster Aerogate 2 Black in zitten, een Doucheslang-mod, plexiglas mod.
Alles in het UV-Blauw, vind ik persoonlijk echt :9~ .

Voor gedetaileerde specs, zie mijn Signature

Hier volgen wat pics:

Overall:
[afbeelding]
Doucheslangmod
[afbeelding]
[afbeelding]
Aerogate 2 Black
[afbeelding]
Chipset fan, gewoon standaard van een Chaintech 7NJS Zenith :)
[afbeelding]
Mijn Geforce FX5900XT 8)
[afbeelding]
[afbeelding]
CPU + Outtake fan closeup:
[afbeelding]

Sory voor brakke pics, maarja...ehe..heb geen digitale Cam. Kleuren zijn in et echt mooier :P
offtopic:
* offtopic: op hoeveel Mhz loopt jouw FSB, want ik heb ook een 7NJS zenith en heb gemerkt dat het bordje zelfs met de Ultra versie 8.0 BIOS niet lekker loopt boven de 190 Mhz vooral met strake mem timingen.

Dat is toch een duitse herder?
ja
HOLLAND DUITSLAND
Rule 1: Deny everything. Rule 2: If rule 1 doesn't apply, say somebody else did it.
-=Zeus=-

DFI NF4 + x850XT @ PE..!!

quote:
Erkandude schreef op 08 mei 2004 @ 23:14:
Ik wil niet de koeler gebruiken op die foto maar een zelfde soort ook met
een stukje koper op de onderkant en weer met 4 "schroef gaten" zeg maar.
Wat ik nu heb is een Coolermaster amd cooler die wel mooi glad is op de onderkant.

Alleen begrijp ik je ff niet wat je met de opstaande rand bedoeld.
Ik wil gewoon 2 gaatjes boren in de koeler en dan met boutjes
en plastic ringen vastmaken. Dat zou toch goed moeten gaan dan ?

edit plaatje
Zo ik heb ff een goed plaatje gevonden :
[afbeelding]

Wat ik bedoel met die rand is dat kopere gedeelte. Dat koper staat hóger dan de rest van de koeler, dat is met monteren op een videokaart extra lastig, zeker vanwege die schroeven, als je dus een gat zou maken in je heatsink kan dat iig NIET op de schroeven, want dan boor je die kapot en zit de heatsink niet meer stevig vast (met als gevolg dat je een tijdje later van je kaart klettert en daarmee je pci kaarten molt).

Daarom kan je denk ik beter voor 5 euro een andere heatsink gebruiken, wel met een kopere kern (als de qtec overclock cooler), dat is veel makkelijker met monteren, verder een grotere kans van slagen.
Capsaicin Addict

quote:
YellowNeck schreef op 08 mei 2004 @ 18:32:

[...]

LOL..idd, uniek in ieder geval :)
Armageddon's Language :+
tis panel in het engels.. geen typo
HARDCORESTYLE!!!

Nu doe ik verdomme zo m'n best om m'n PC een beetje te onderhouden, en toch krijg ik ongedierte!!!! Hoe kan dat??? ;)

http://members.home.nl/wbruijnen/Casemod/spinnetjes.jpg

(das is dus m'n (wel heel erg) kleine mod, de spinnetjes)

kram335 wijzigde dit bericht 09-05-2004 13:58 (28%)

Water je in pc?!?!?! JIJ ben niet goed bij je hoofd!!! Dan gaat ie toch kapot? Nee mam valt wel mee, gaat alleen kapot als jij weer met je poetslap bij mijn pc in de buurt komt! Hou zou het dan moeten mam? Luchtkoeling? Dat had je vroeger bij Volkswagens!

Reg. datum: 23 april 2004

quote:
kram335 schreef op 09 mei 2004 @ 13:55:
Nu doe ik verdomme zo m'n best om m'n PC een beetje te onderhouden, en toch krijg ik ongedierte!!!! Hoe kan dat??? ;)

[afbeelding]

(das is dus m'n (wel heel erg) kleine mod, de spinnetjes)
Die spinnetjes (en die tribals) zijn mooi gemaakt, maar hoe heb je die gemaakt? Met plakplastik of ge-etst?

BOS superbike owns!!!

die tribal is volgens mij zelf geetst met een dremel of iets dergelijks.
je ziet jammergenoeg duidelijk verschil in relief, wat ik persoonlijk minder mooi vind.
niettemin respect voor 't modden op zich.. ;)
die spinnetjes lijken gewoon op van die mini-figuurtjes, die hij er gewoon in heeft geplaatst (zie videokaart).

edit:
was blijkbaar nog niet helemaal wakker Exigence.. :>

NewbieNeo wijzigde dit bericht 09-05-2004 15:59 (11%)

quote:
NewbieNeo schreef op 09 mei 2004 @ 14:27:
die spinnetjes lijken gewoon op van die mini-figuurtjes, die hij er gewoon in heeft geplaatst (zie videokaart geluidskaart).
:)

Dure hobby....:\

quote:
Wacky_Systems schreef op 09 mei 2004 @ 02:13:
[...]

offtopic:
* offtopic: op hoeveel Mhz loopt jouw FSB, want ik heb ook een 7NJS zenith en heb gemerkt dat het bordje zelfs met de Ultra versie 8.0 BIOS niet lekker loopt boven de 190 Mhz vooral met strake mem timingen.
offtopic:
200Mhz, met een mp van 11. Ik zou opzich hoger kunnnen gaan, maar mijn CPU koeling werkt niet mee. ZIt te twijfelen tussen een Thermaltake Aquarius Set en de THermalright SLK-947.
Denk die laatste, geen geklooi, en mooi ruimte in mijn kast..:).en bovendien goedkoper (SLK-947 kost 39,90)

Specs or Specs
Meest recente aankoop: Sparkle Geforce 8800GT 512MB
Peugeot 308 fan?

zie, vouw, zwaai, kijk :)

Ik heb ff een vraagje.

ik heb een 2de voeding nu in mijn pc gezet. tis zo'n hele oude met een dubbelpolige schakelaar erop. maar nu zit ik met een probleem. het schema van die 4 draden naar die schakelaar niet meer. is er iemand die nog zo'n oude voeding heeft? als het goed is staat het bovenop de voeding zelf. de kleuren die die van mij heeft zijn: blauw, bruin, zwart en wit.
weet iemand dit?

(\_/)
(o.0)
(")(") Muh?!

HARDCORESTYLE!!!

quote:
5j44k schreef op 09 mei 2004 @ 14:05:
[...]

Die spinnetjes (en die tribals) zijn mooi gemaakt, maar hoe heb je die gemaakt? Met plakplastik of ge-etst?

De tribal in m'n raam (wat trouwens een draak is) heb ik idd met de dremel gegraveerd... Veel mooier en egaler kon ik het niet krijgen, en zandstralen was voor mij geen optie...

De gele tribal op de achtergrond heb ik gewoon met gele UV stift op een papier getekend. Dit papier heb ik achter een plaat helder plexi geplakt, die op afstandsbusjes tegen de achterwand is geschroefd om hier wat kabelzooi achter de verstoppen.

De spinnetjes zijn idd van die glow in the dark beestjes, die ik op m'n kamer nog vond ergens, dacht flikker ze maar in m'n kast!! :)

Water je in pc?!?!?! JIJ ben niet goed bij je hoofd!!! Dan gaat ie toch kapot? Nee mam valt wel mee, gaat alleen kapot als jij weer met je poetslap bij mijn pc in de buurt komt! Hou zou het dan moeten mam? Luchtkoeling? Dat had je vroeger bij Volkswagens!

Een pro prutser

Klein modje maar vond et wel grappig, men ouwe radeon 9800-pro core een sleutel hangertje van gemaakt, was ff lastig om em deraf te pulken maar toch gelukt, bijna gebroken maar ja. Heb em al een tijdje :)

pic:
http://picserver.org/view_image.php/AI510UX21I4D

zBEASTORz wijzigde dit bericht 09-05-2004 16:45 (6%)

Blaad

Nou MOD zondag is voor mij alweer voorbij. hier ff een paar pics van deze dag.
Het relai voor de tweede voeding die ernaast staat met een gespoten fan en een fan guard erop gezet.
http://home.mjdsl.nl/~cxl/pc/mapske/P5081275.JPG

De test opstelling met ledjes en fan's eraan met de fan controller :P . en met ergens een nieuwe verdwaalde MX 700 |:( |:(
http://home.mjdsl.nl/~cxl/pc/mapske/P5091285.JPG

hier zie je de tweede voeding ingebouwd. hij blijft nog aardig koel daaronderin >:)
http://home.mjdsl.nl/~cxl/pc/mapske/P5091292.JPG

en weet iemand wat dit is? ik heb et er uitgehaalt omdat het anders de voeding in de weg zit. iemand??
http://home.mjdsl.nl/~cxl/pc/mapske/P5091293.JPG

en hier nog ff een totaal beeld van alles. beetje wazige foto maar goed...
http://home.mjdsl.nl/~cxl/pc/mapske/P5091291.JPG

en zie hier alles nog ff met de ledjes aan die behoorlijk fel zijn...
http://home.mjdsl.nl/~cxl/pc/mapske/P4251127.JPG

wat ik precies heb gedaan:
tweede voeding erin gezet waar alle ledjes en FAN's op zitten.
de ledjes er goed inzetten.
draadboom en maken voor de fan controller en aansluiten natuurlijk 8)7 .

nou laat maar ff weten wat jullie ervan vinden.

(\_/)
(o.0)
(")(") Muh?!

quote:
Danjel schreef op 09 mei 2004 @ 17:39:

en weet iemand wat dit is? ik heb et er uitgehaalt omdat het anders de voeding in de weg zit. iemand??
[afbeelding]
Dat is om de wat langere PCI insteek kaarten een spreekwoordelijk steuntje in de rug te geven, om te voorkomen dat er teveel stress op je PCI slot komt te staan. Beetje vervelend als je (vaak de wat duurdere) PCI kaart doorbuigt namelijk.

Lamers will be fsck'd & tar'd

quote:
TheManinBlack schreef op 09 mei 2004 @ 17:45:
[...]

Dat is om de wat langere PCI insteek kaarten een spreekwoordelijk steuntje in de rug te geven, om te voorkomen dat er teveel stress op je PCI slot komt te staan. Beetje vervelend als je (vaak de wat duurdere) PCI kaart doorbuigt namelijk.
ah-ha thnx. dus dat ding kan er bij mij wel uitblijven. maar verder nog reacties over de mod zelf?

(\_/)
(o.0)
(")(") Muh?!

Was die 2e PSU echt nodig? Die kabels moeten nog een beetje weg gewerkt worden.
Die LEDs, hangen die gewoon in je case, of geven die het vermogen gebruik van de PSU aan oid?
Verder ziet het er netjes uit hoor :)

"I personally just encourage people to switch to KDE." - Linus Torvalds, Usability

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Alectrona

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws